abonnement Unibet Coolblue
pi_125315113
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_125318983
Bedankt Wup. Ik vind het een lastige. Ik heb namelijk de laatste dagen wat stekende pijn in/achter mijn tepels. Maar goed, dat kan ook van alles zijn denk ik...
pi_125322796
Kan het ook spruw zijn als ik geen pijn in mijn tepels of borst heb en mijn baby geen witte plekjes heeft? Het lijkt toch of hij pijn heeft of dat hij door de nare ervaring eerder met pijn en drinken nu niet meer wil drinken. Wat kan of moet ik doen, dat hij gewoon weer bij me wil drinken?

Ik weet niet zo goed of ik beter kan kolven zodat ik geen stuwing krijg of beter niet teveel moet kolven om het drinken straks voor hem makkelijker te maken?

[ Bericht 22% gewijzigd door Tinuviel op 15-04-2013 20:04:05 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 15 april 2013 @ 19:58:06 #4
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
  dinsdag 16 april 2013 @ 06:07:48 #5
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125341738
Hello again :W

Het is inderdaad gelukt om zondagavond een eerste poging te doen met borstvoeding O+ E hapte na een uur dacht ik keurig aan (ok niet dus want later was het rood, maar vooruit) en had bij het loslaten een halfuur later een mooi wit sliertje bij haar mond :Y)

Gisteren was ze misselijk en wou ze niets meer drinken, maar dat heeft ze volgens mij vannacht bij lopen tanken! De drie uur die er tussen mocht zitten hebben we lang niet gehaald :D

Een halfuur geleden had ze volgens mij alleen zuigbehoefte, dus ligt ze nu lekker met dr gezicht tegen mn borst aan te slapen O+
pi_125341842
LB, fijn dat je bv al op gang is gekomen *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_125341874
Gisteren om 2 uur s'nachts en nu om 6.30 uur is hij dan eindelijk met veel moeite gaan drinken. Vond er dan gisteren lang tussen zitten, gezien hij om 17 uur s'middags voor het laatst wat heeft gehad. Hopelijk haalt hij het dan nu aan de borst weer in. Hij sliep ook de hele tijd vanaf 7.30/ 8 uur, dus ik kon hem ook niet echt wat anders geven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_125341974
Wat fijn dat het zo goed gaat LB! O+

Tinu, hopelijk tankt hij nog even bij. :*
  dinsdag 16 april 2013 @ 08:04:37 #9
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125342378
Ha LB! Welkom in dit topic!
  dinsdag 16 april 2013 @ 08:25:12 #10
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125342590
LB, fijn dat het goed gaat en wat een prachtig kind heb je.... O+
pi_125342980
LB :W
Wat fijn dat ze het zo goed doet! O+
pi_125343844
Welkom LB! Wat doet ze het goed O+.

Tinu, fijn dat hij vannacht wat wilde drinken. Hopelijk gaat het overdag ook wat beter.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125345259
Ja het gaat iets beter. Vanochtend gedronken om 6.30 uur en dan om 9.30 uur. Nu slaapt hij. Hopelijk mooi om 12 uur nog eens voeden, daarna moet ik naar werk. Hoop dat ik het dan zonder kolven volhoudt tot vanavond.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_125349845
Ik zou dat qua productie niet hebben gered: een paar dagen slecht drinken en dan ook nog eens niet kolven op het werk.
  dinsdag 16 april 2013 @ 14:26:40 #15
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125353092
Hier ook niet hoor, vanochtend haalden we de wakker wordt voeding niet :+ drukdrukdruk en zo.. En ik had op weg naar huis echt enorme plofborsten :')

Oh en hij eet steeds vaker vast eten , denk dat we nu op een sneetje brood en twee eetlepels warme hap zitten :)!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_125356302
Even er vanuitgaande dat de meeste babies op hun zij liggen tijdens het voeden. Wat doet het vrije handje van jullie babies? Dat van de mijne mept, grijpt en krabt volcontinu in mijn gezicht momenteel. Speeltje, ketting of sjaal leiden nauwelijks af. :')
  dinsdag 16 april 2013 @ 15:55:54 #17
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125356572
Ze grijpen nu nog vooral dat bh ding over mijn borst of ze krabben aan mijn borst. bij mijn gezicht kunnen ze nog niet.
pi_125356590
Gefeliciteerd LB *O* wat fijn

Tinu
-O- vervelend zo. Waarom kolf je niet op het werk (pauze oid) ?
Of geen mogelijkheid

Ophelia
Als S slaat of krabt zeg ik dat het niet mag. Doet soms best pijn en heb daar echt geen zin in. Ik maak dat ook duidelijk.
pi_125356706
vrije hand nu heeft vaak haar beertje O+
Vroeger greep ze mijn onderkin in een pincetten greep :X of gingen vingers in mijn neus, mond, oor :D
Zijn fases..komt en gaat ;)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_125356815
Momenteel vouwt hij zijn handje heel schattig in m'n decolleté. Maar hij heeft ook periodes dat er overal in geknepen wordt, idd de pincetgreep :X.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125356989
Aaien, krabben, knijpen.. Als het mij pijn doet houdt ik zn hand vast, dat is dan meestal ook wel goed..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_125357038
Wat geweldig is nu is dat ze lekker aan het drinken is, dan stopt ze even..kijkt me vragend aan en zegt mama?
Dat zeg ik ja lieverd?
Dan moet ze lachen en drinkt wel verder O+ O+ smelt momenten echt! ik voed bijna 17 maanden! en nog steeds heerlijk in slaap voeden! ik vind het zo knus *;
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 16 april 2013 @ 16:44:41 #23
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125358697
Handen spelen het liefst bij mijn andere borst of hij grijpt de borst waar hij uit drinkt met beide handen en zijn benen op mijn buik en draait dan rondjes of hij ligt over mijn gezicht. Ondernemend kereltje :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_125358749
O+ bitterend
Klinkt echt superlief

Morretje
Als handje vasthouden niet helpt maak ik wel duidelijk dat t niet mag. Ook al is t een fase, vind het slaan vervelend. Ook al is t niet zo bedoelt natuurlijk
  dinsdag 16 april 2013 @ 17:19:01 #25
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125359930
Bitterend, dat klinkt fantastisch!! O+

Hier is vanmiddag een kolf gehuurd, mn meiske was toch weer misselijk en nog wat afgevallen, en gaf flink over ;( Om toch wat productie te stimuleren nu dus een medela swing hier staan. De eerste opbrengst is al met een cupje naar binnen gegoten :Y)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')