abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf zondag 9 juni 2013 @ 23:19:54 #201
145146 Andyy
pi_127604092
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:15 schreef jitzzzze het volgende:
De wax wordt door velen als erg prettig ervaren. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar als je toch wat euro's stuk wilt slaan zou je dezelfde wax in vast vorm kunnen kopen; de standtijd is over het algemeen langer. En een beter shampoo zou je ook kunnen overwegen.
Hoezo? :@
pi_127605293
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:37 schreef jitzzzze het volgende:
Nu ik dit weekend een DAP500 gekocht heb, moet ik nu ook eens op zoek naar pads & polijstmiddel.
Welke pads raden jullie aan en welk polijstmiddel? Je leest veel over de Monello serie, maar hoe is de SSR serie bijvoorbeeld?
Hoe is de staat van je wagen? Als het niet te erg is zou je ervoor kunnen kiezen om de lichtere middelen aan te schaffen en de zware voor alsnog niet.

Ik heb zowel de monello serie als de SSR serie en ik ben met beide erg tevreden. Het resultaat van de Monello is misschien iets beter, maar het nadeel hiervan is dat je deze niet in de zon moet gebruiken. Een plekje binnen is dan wel een vereiste (of schaduw, indien de lak niet alsnog erg warm wordt).

Poorboys staat erom bekend dat je hun producten ook in de zon kan toepassen, dus dat is een groot voordeel van de SSR. de SSR vind ik misschien iets fijner in gebruik dan de Monello.

Een overzicht van welke pads je kan gebruiken vind je hier:


Zelf heb ik de meeste pads van Lake Country, maar deze zijn momenteel niet leverbaar bij carclean :/

De kleuren van de Monello pads zijn komen overigens overeen met die van de Lake Country pads, qua cutting factor. (correct me if I'm wrong!).
  Moderator maandag 10 juni 2013 @ 07:48:10 #203
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  Moderator maandag 10 juni 2013 @ 07:53:29 #204
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_127609724
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:45 schreef mithrandirrr het volgende:

[..]

Hoe is de staat van je wagen? Als het niet te erg is zou je ervoor kunnen kiezen om de lichtere middelen aan te schaffen en de zware voor alsnog niet.

Ik heb zowel de monello serie als de SSR serie en ik ben met beide erg tevreden. Het resultaat van de Monello is misschien iets beter, maar het nadeel hiervan is dat je deze niet in de zon moet gebruiken. Een plekje binnen is dan wel een vereiste (of schaduw, indien de lak niet alsnog erg warm wordt).

Poorboys staat erom bekend dat je hun producten ook in de zon kan toepassen, dus dat is een groot voordeel van de SSR. de SSR vind ik misschien iets fijner in gebruik dan de Monello.

Een overzicht van welke pads je kan gebruiken vind je hier:
[ afbeelding ]

Zelf heb ik de meeste pads van Lake Country, maar deze zijn momenteel niet leverbaar bij carclean :/

De kleuren van de Monello pads zijn komen overigens overeen met die van de Lake Country pads, qua cutting factor. (correct me if I'm wrong!).
Mijn auto is eigenlijk 1 grote swirl. Weinig (op 1 hand te tellen) echte defecten en krassen, maar swirls niet normaal. Maar het blijft een BMW, ik ben erg benieuwd hoe hard de lak is.

Het gebruik in de zon is wel een pre voor mij, ik kan wel een ruimte binnen gebruiken maar ik zal toch 90% van de tijd buiten in de zon staan. Misschien koop ik wel zo'n SSR sample set, dan heb ik van alles een beetje en kan ik kijken wat er werkt.

Wat pads betreft; zou je met een gele, een witte en een zwarte genoeg hebben? Of heb echt meer pads nodig om je hele auto te doen? Daarnaast heb ik nog Black Hole, waar ook een zwarte pad voor nodig is en Natty's paste wax wat weer op een rode zou moeten.
Hoe ik de paste wax op die pad ga krijgen weet ik nog niet maar dat komt wel goed.
  FOK!fotograaf maandag 10 juni 2013 @ 12:09:24 #205
145146 Andyy
pi_127614407
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 07:48 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Wat hoezo? :)
Ik dacht onprettig te lezen :@
Maar het is een fijne wax ja :Y
  maandag 10 juni 2013 @ 12:12:35 #206
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_127614506
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 07:53 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Mijn auto is eigenlijk 1 grote swirl. Weinig (op 1 hand te tellen) echte defecten en krassen, maar swirls niet normaal. Maar het blijft een BMW, ik ben erg benieuwd hoe hard de lak is.

Het gebruik in de zon is wel een pre voor mij, ik kan wel een ruimte binnen gebruiken maar ik zal toch 90% van de tijd buiten in de zon staan. Misschien koop ik wel zo'n SSR sample set, dan heb ik van alles een beetje en kan ik kijken wat er werkt.

Wat pads betreft; zou je met een gele, een witte en een zwarte genoeg hebben? Of heb echt meer pads nodig om je hele auto te doen? Daarnaast heb ik nog Black Hole, waar ook een zwarte pad voor nodig is en Natty's paste wax wat weer op een rode zou moeten.
Hoe ik de paste wax op die pad ga krijgen weet ik nog niet maar dat komt wel goed.
Beetje warm maken/wrijven met je vingers en dan wat er op je vingers zit op de pad aanbrengen.
pi_127615617
Een aantal dagen geleden de Fiat onderhanden genomen, alleen van buiten.. moet hem nog steeds een keer goed van binnen schoonmaken. Maar tot nu toe is dit het resultaat:








[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2013 12:57:21 ]
  maandag 10 juni 2013 @ 12:52:16 #208
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_127615642
Wat heb je precies gedaan? :)
  Moderator maandag 10 juni 2013 @ 12:57:45 #209
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_127615828
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:52 schreef Goddelijker het volgende:
Wat heb je precies gedaan? :)
Gewoon gewassen met wat sop een zeem en een sponsje. (Ben er absoluut nog niet in thuis)

Wil hem volgende maand even goed laten wassen/poetsen bij een bedrijfje, en dan wil ik zelf gaan kijken hoe ik kan poetsen etc etc :)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2013 12:58:54 ]
  maandag 10 juni 2013 @ 13:01:06 #211
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_127615896
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:58 schreef Braddie het volgende:

[..]

Gewoon gewassen met wat sop een zeem en een sponsje. (Ben er absoluut nog niet in thuis)

Wil hem volgende maand even goed laten wassen/poetsen bij een bedrijfje, en dan wil ik zelf gaan kijken hoe ik kan poetsen etc etc :)
Je zou al heel veel verschil zien als je hem een keer in de wax zou zetten en een product als Poorboys Trim Restorer op je bumpers zou smeren, zodat deze weer netjes zwart worden.
Zoals hier, links behandeld vs rechts onbehandeld:
  maandag 10 juni 2013 @ 13:01:37 #212
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_127615914
Ik wil binnenkort mijn (zwarte) auto ook onderhanden nemen. Die heeft nogal last van poetsswirls, dus heb ik al Meguiar's Swirl X aangeschaft als extra tussenstap voor het in de wax zetten. hoe kun je die trouwens het beste aanbrengen?
Don't let my username fool you...
  maandag 10 juni 2013 @ 13:03:28 #213
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_127615962
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:01 schreef Metalfreak het volgende:
Ik wil binnenkort mijn (zwarte) auto ook onderhanden nemen. Die heeft nogal last van poetsswirls, dus heb ik al Meguiar's Swirl X aangeschaft als extra tussenstap voor het in de wax zetten. hoe kun je die trouwens het beste aanbrengen?
"Gebruik SwirlX handmatig in combinatie met een Meguiar’s Applicator pad of Lake Country Euro Hand Pads (polishing of light-cutting)."
  maandag 10 juni 2013 @ 13:15:28 #214
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_127616371
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:03 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

"Gebruik SwirlX handmatig in combinatie met een Meguiar’s Applicator pad of Lake Country Euro Hand Pads (polishing of light-cutting)."
Ik heb nog wel zo'n applicator pad liggen geloof ik uit de tijd dat de Honda-club waar ik toen lid van was gesponsord werd door Meguiar's. Maar zijn er ook nog alternatieven of hebben jullie aanraders? Die pads van Meguiar's zijn toch niet zo speciaal? (maar wel heel duur)
Don't let my username fool you...
  maandag 10 juni 2013 @ 13:18:02 #215
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_127616474
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:15 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik heb nog wel zo'n applicator pad liggen geloof ik uit de tijd dat de Honda-club waar ik toen lid van was gesponsord werd door Meguiar's. Maar zijn er ook nog alternatieven of hebben jullie aanraders? Die pads van Meguiar's zijn toch niet zo speciaal? (maar wel heel duur)
http://www.carclean.nl/pr(...)hing_Pad_MHPD_100972
  woensdag 12 juni 2013 @ 15:39:10 #216
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_127709851
neeeeeee....

afgelopen weekend auto spik en span gemaakt.
gisteren onder een boom gezet en terug gekregen met niet minder dan 23 duiven poepjes erop.

Waarvan 6 eigenlijk niet poepje mogen heten maar vlaai.
En bedankt.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_127714699
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:39 schreef Nerdmans het volgende:
neeeeeee....

afgelopen weekend auto spik en span gemaakt.
gisteren onder een boom gezet en terug gekregen met niet minder dan 23 duiven poepjes erop.

Waarvan 6 eigenlijk niet poepje mogen heten maar vlaai.
En bedankt.
En wat leren wij hiervan >:)
W0ei ?
pi_127716967
Blijven detailen als je zo eigenwijs bent om em onder een boom te zetten :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator woensdag 12 juni 2013 @ 18:29:04 #219
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_127717169
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:39 schreef Nerdmans het volgende:
neeeeeee....

afgelopen weekend auto spik en span gemaakt.
gisteren onder een boom gezet en terug gekregen met niet minder dan 23 duiven poepjes erop.

Waarvan 6 eigenlijk niet poepje mogen heten maar vlaai.
En bedankt.
"Mijn straat" staat vol met bladluis-bomen. Na een kwartier zit mijn auto alweer onder de plakkerige bende.
pi_127769531
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 18:24 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Blijven detailen als je zo eigenwijs bent om em onder een boom te zetten :D
Moet jij niet eens stoppen? :* Of is dit juist de manier waarom jij toch bent blijven detailen. Kut, heb ik hem "per ongeluk" weer onder een boom gezet. Sorry schat, ik moet toch mijn hobby blijven houden :7
W0ei ?
  donderdag 13 juni 2013 @ 22:32:06 #221
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_127770212
Ik moet zeggen dat ik ook altijd even godver als ik hem onder de stront zie zitten.
pi_127770541
quote:
6s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:32 schreef Goddelijker het volgende:
Ik moet zeggen dat ik ook altijd even godver als ik hem onder de stront zie zitten.
ik heb op dit moment alleen een motor. Die wordt na elke rit weer netjes gemaakt.

Als ik voor klanten bezig ben baal ik ook altijd een beetje als dat soort dingen opzitten. Soms heb ik dan wel het gevoel alsof ik het voor niks doe, maargoed :)
W0ei ?
  donderdag 13 juni 2013 @ 22:42:36 #223
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_127770789
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:38 schreef M3rcury het volgende:

[..]

ik heb op dit moment alleen een motor. Die wordt na elke rit weer netjes gemaakt.

Als ik voor klanten bezig ben baal ik ook altijd een beetje als dat soort dingen opzitten. Soms heb ik dan wel het gevoel alsof ik het voor niks doe, maargoed :)
Mijn auto ziet er ook écht niet uit op het moment.
Maar heb gewoon niet de zin en tijd om er aan te beginnen.

Het is inderdaad jammer dat als jij je uitslooft, iemand de volgende keer hem door de wasstraat rijdt. :')
Of zoals ik laatst zag, iemand met een splinternieuwe auto (paar maand), lekker stond te wassen met de borstel van de wasbox. Altijd het gevoel om er op af te lopen en te zeggen van, weet je wel wat je doet?

Binnenkort weer één of twee auto's een was-en-wax geven. Een daarvan heeft laatst zijn velgen schoongemaakt, die 'zwarte plekjes' weggehaald met een schuurspons.
Toen hij dat vertelde voelde ik een steen in mn maag vallen, dus ik voorzichtig vragen: "Toch niet met de schuurkant?"
Hij: Jawel, anders ging het niet weg.
Ik: Kom eens mee, kijk, allemaal krasjes...
Hij: Ja, dat had ik ook al gezien, was ik al bang voor.
pi_127770882
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:19 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Moet jij niet eens stoppen? :* Of is dit juist de manier waarom jij toch bent blijven detailen. Kut, heb ik hem "per ongeluk" weer onder een boom gezet. Sorry schat, ik moet toch mijn hobby blijven houden :7
Elke keer als ik denk; 1 droogdoek, 1 shampoo, 1 wax...
Dan sterf ik zachtjes van binnen ;(
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_127772998
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:42 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Mijn auto ziet er ook écht niet uit op het moment.
Maar heb gewoon niet de zin en tijd om er aan te beginnen.

Het is inderdaad jammer dat als jij je uitslooft, iemand de volgende keer hem door de wasstraat rijdt. :')
Of zoals ik laatst zag, iemand met een splinternieuwe auto (paar maand), lekker stond te wassen met de borstel van de wasbox. Altijd het gevoel om er op af te lopen en te zeggen van, weet je wel wat je doet?

Binnenkort weer één of twee auto's een was-en-wax geven. Een daarvan heeft laatst zijn velgen schoongemaakt, die 'zwarte plekjes' weggehaald met een schuurspons.
Toen hij dat vertelde voelde ik een steen in mn maag vallen, dus ik voorzichtig vragen: "Toch niet met de schuurkant?"
Hij: Jawel, anders ging het niet weg.
Ik: Kom eens mee, kijk, allemaal krasjes...
Hij: Ja, dat had ik ook al gezien, was ik al bang voor.
Er zijn gelukkig ook mensen die het wel waarderen. Ik heb laatst een schitterende Aprilia Tuono Factory gedaan. 1 van de weinige waar ik zelfs geen vuil van de velgen af hoefde te halen. Zelfs de moeilijk bereikbare plekken waren daarvan schoon.
W0ei ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')