Hoezo?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:15 schreef jitzzzze het volgende:
De wax wordt door velen als erg prettig ervaren. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar als je toch wat euro's stuk wilt slaan zou je dezelfde wax in vast vorm kunnen kopen; de standtijd is over het algemeen langer. En een beter shampoo zou je ook kunnen overwegen.
Hoe is de staat van je wagen? Als het niet te erg is zou je ervoor kunnen kiezen om de lichtere middelen aan te schaffen en de zware voor alsnog niet.quote:Op zondag 9 juni 2013 18:37 schreef jitzzzze het volgende:
Nu ik dit weekend een DAP500 gekocht heb, moet ik nu ook eens op zoek naar pads & polijstmiddel.
Welke pads raden jullie aan en welk polijstmiddel? Je leest veel over de Monello serie, maar hoe is de SSR serie bijvoorbeeld?
Mijn auto is eigenlijk 1 grote swirl. Weinig (op 1 hand te tellen) echte defecten en krassen, maar swirls niet normaal. Maar het blijft een BMW, ik ben erg benieuwd hoe hard de lak is.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:45 schreef mithrandirrr het volgende:
[..]
Hoe is de staat van je wagen? Als het niet te erg is zou je ervoor kunnen kiezen om de lichtere middelen aan te schaffen en de zware voor alsnog niet.
Ik heb zowel de monello serie als de SSR serie en ik ben met beide erg tevreden. Het resultaat van de Monello is misschien iets beter, maar het nadeel hiervan is dat je deze niet in de zon moet gebruiken. Een plekje binnen is dan wel een vereiste (of schaduw, indien de lak niet alsnog erg warm wordt).
Poorboys staat erom bekend dat je hun producten ook in de zon kan toepassen, dus dat is een groot voordeel van de SSR. de SSR vind ik misschien iets fijner in gebruik dan de Monello.
Een overzicht van welke pads je kan gebruiken vind je hier:
[ afbeelding ]
Zelf heb ik de meeste pads van Lake Country, maar deze zijn momenteel niet leverbaar bij carclean :/
De kleuren van de Monello pads zijn komen overigens overeen met die van de Lake Country pads, qua cutting factor. (correct me if I'm wrong!).
Beetje warm maken/wrijven met je vingers en dan wat er op je vingers zit op de pad aanbrengen.quote:Op maandag 10 juni 2013 07:53 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Mijn auto is eigenlijk 1 grote swirl. Weinig (op 1 hand te tellen) echte defecten en krassen, maar swirls niet normaal. Maar het blijft een BMW, ik ben erg benieuwd hoe hard de lak is.
Het gebruik in de zon is wel een pre voor mij, ik kan wel een ruimte binnen gebruiken maar ik zal toch 90% van de tijd buiten in de zon staan. Misschien koop ik wel zo'n SSR sample set, dan heb ik van alles een beetje en kan ik kijken wat er werkt.
Wat pads betreft; zou je met een gele, een witte en een zwarte genoeg hebben? Of heb echt meer pads nodig om je hele auto te doen? Daarnaast heb ik nog Black Hole, waar ook een zwarte pad voor nodig is en Natty's paste wax wat weer op een rode zou moeten.
Hoe ik de paste wax op die pad ga krijgen weet ik nog niet maar dat komt wel goed.
Check, thanksquote:Op maandag 10 juni 2013 12:12 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Beetje warm maken/wrijven met je vingers en dan wat er op je vingers zit op de pad aanbrengen.
Gewoon gewassen met wat sop een zeem en een sponsje. (Ben er absoluut nog niet in thuis)quote:
Je zou al heel veel verschil zien als je hem een keer in de wax zou zetten en een product als Poorboys Trim Restorer op je bumpers zou smeren, zodat deze weer netjes zwart worden.quote:Op maandag 10 juni 2013 12:58 schreef Braddie het volgende:
[..]
Gewoon gewassen met wat sop een zeem en een sponsje. (Ben er absoluut nog niet in thuis)
Wil hem volgende maand even goed laten wassen/poetsen bij een bedrijfje, en dan wil ik zelf gaan kijken hoe ik kan poetsen etc etc
"Gebruik SwirlX handmatig in combinatie met een Meguiar’s Applicator pad of Lake Country Euro Hand Pads (polishing of light-cutting)."quote:Op maandag 10 juni 2013 13:01 schreef Metalfreak het volgende:
Ik wil binnenkort mijn (zwarte) auto ook onderhanden nemen. Die heeft nogal last van poetsswirls, dus heb ik al Meguiar's Swirl X aangeschaft als extra tussenstap voor het in de wax zetten. hoe kun je die trouwens het beste aanbrengen?
Ik heb nog wel zo'n applicator pad liggen geloof ik uit de tijd dat de Honda-club waar ik toen lid van was gesponsord werd door Meguiar's. Maar zijn er ook nog alternatieven of hebben jullie aanraders? Die pads van Meguiar's zijn toch niet zo speciaal? (maar wel heel duur)quote:Op maandag 10 juni 2013 13:03 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
"Gebruik SwirlX handmatig in combinatie met een Meguiar’s Applicator pad of Lake Country Euro Hand Pads (polishing of light-cutting)."
http://www.carclean.nl/pr(...)hing_Pad_MHPD_100972quote:Op maandag 10 juni 2013 13:15 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb nog wel zo'n applicator pad liggen geloof ik uit de tijd dat de Honda-club waar ik toen lid van was gesponsord werd door Meguiar's. Maar zijn er ook nog alternatieven of hebben jullie aanraders? Die pads van Meguiar's zijn toch niet zo speciaal? (maar wel heel duur)
En wat leren wij hiervanquote:Op woensdag 12 juni 2013 15:39 schreef Nerdmans het volgende:
neeeeeee....
afgelopen weekend auto spik en span gemaakt.
gisteren onder een boom gezet en terug gekregen met niet minder dan 23 duiven poepjes erop.
Waarvan 6 eigenlijk niet poepje mogen heten maar vlaai.
En bedankt.
"Mijn straat" staat vol met bladluis-bomen. Na een kwartier zit mijn auto alweer onder de plakkerige bende.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:39 schreef Nerdmans het volgende:
neeeeeee....
afgelopen weekend auto spik en span gemaakt.
gisteren onder een boom gezet en terug gekregen met niet minder dan 23 duiven poepjes erop.
Waarvan 6 eigenlijk niet poepje mogen heten maar vlaai.
En bedankt.
Moet jij niet eens stoppen? Of is dit juist de manier waarom jij toch bent blijven detailen. Kut, heb ik hem "per ongeluk" weer onder een boom gezet. Sorry schat, ik moet toch mijn hobby blijven houdenquote:Op woensdag 12 juni 2013 18:24 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Blijven detailen als je zo eigenwijs bent om em onder een boom te zetten
ik heb op dit moment alleen een motor. Die wordt na elke rit weer netjes gemaakt.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:32 schreef Goddelijker het volgende:
Ik moet zeggen dat ik ook altijd even godver als ik hem onder de stront zie zitten.
Mijn auto ziet er ook écht niet uit op het moment.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:38 schreef M3rcury het volgende:
[..]
ik heb op dit moment alleen een motor. Die wordt na elke rit weer netjes gemaakt.
Als ik voor klanten bezig ben baal ik ook altijd een beetje als dat soort dingen opzitten. Soms heb ik dan wel het gevoel alsof ik het voor niks doe, maargoed
Elke keer als ik denk; 1 droogdoek, 1 shampoo, 1 wax...quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:19 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Moet jij niet eens stoppen? Of is dit juist de manier waarom jij toch bent blijven detailen. Kut, heb ik hem "per ongeluk" weer onder een boom gezet. Sorry schat, ik moet toch mijn hobby blijven houden
Er zijn gelukkig ook mensen die het wel waarderen. Ik heb laatst een schitterende Aprilia Tuono Factory gedaan. 1 van de weinige waar ik zelfs geen vuil van de velgen af hoefde te halen. Zelfs de moeilijk bereikbare plekken waren daarvan schoon.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:42 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Mijn auto ziet er ook écht niet uit op het moment.
Maar heb gewoon niet de zin en tijd om er aan te beginnen.
Het is inderdaad jammer dat als jij je uitslooft, iemand de volgende keer hem door de wasstraat rijdt.
Of zoals ik laatst zag, iemand met een splinternieuwe auto (paar maand), lekker stond te wassen met de borstel van de wasbox. Altijd het gevoel om er op af te lopen en te zeggen van, weet je wel wat je doet?
Binnenkort weer één of twee auto's een was-en-wax geven. Een daarvan heeft laatst zijn velgen schoongemaakt, die 'zwarte plekjes' weggehaald met een schuurspons.
Toen hij dat vertelde voelde ik een steen in mn maag vallen, dus ik voorzichtig vragen: "Toch niet met de schuurkant?"
Hij: Jawel, anders ging het niet weg.
Ik: Kom eens mee, kijk, allemaal krasjes...
Hij: Ja, dat had ik ook al gezien, was ik al bang voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |