Mijn rijstkoker is van '84 weet niet eens precies van wanneer, dus met wat mazzel hoef ik maar een paar maandjes; misschien schors ik hem wel effe. Wadaggie van mensen met een dikke S-Benz? die zijn straks ook dik de sigaar, of mogen op benzine gaan rijden én een kwart betalenquote:Op dinsdag 16 april 2013 00:37 schreef dion_v_k het volgende:
1 ding is zeker; de grens wordt meteen naar 30 jaar getrokken (benzine), en dan moeten we nog geluk hebben..
Zit ik dan met mijn Lincoln Towncar (1986) van ik meen ruim 2000kg
Wat te denken van al die Chevy Van's uit 1986 met een dubbele gasbom eronder
Mercedes-volk is sowieso de lul om het maar even zo te zeggen en komen er ook nooit meer vanaf (tenzij export) want de meeste modellen vanaf pak 'm beet 1978 zijn niet echt een liefhebbers auto.quote:Op dinsdag 16 april 2013 00:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mijn rijstkoker is van '84 weet niet eens precies van wanneer, dus met wat mazzel hoef ik maar een paar maandjes; misschien schors ik hem wel effe. Wadaggie van mensen met een dikke S-Benz? die zijn straks ook dik de sigaar, of mogen op benzine gaan rijden én een kwart betalen
Nah, ik vind de vanaf 80'ers toevallig wél erg mooi, maar die van ervoor ook. Ik heb er alleen eentje nodig die ik desnoods als daily kan gebruiken, en dan is zo'n <80'er chroombak wel een beetje zonde om de pekel in te prakken. Da's ook de reden dat ik mijn Towncar eruit heb gedaan; die was ook nieuw-nieuwquote:Op dinsdag 16 april 2013 00:59 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Mercedes-volk is sowieso de lul om het maar even zo te zeggen en komen er ook nooit meer vanaf (tenzij export) want de meeste modellen vanaf pak 'm beet 1978 zijn niet echt een liefhebbers auto.
Ik heb ook nog een Caprice uit 1984 (zie V&A ) nou is deze wel in nieuwstaat en dicht tegen de 30 jaar dus zit hier niet echt mee in
Ik vind alleen een bomvolle SEL wat hebben en een 500SEC, heb deze ook een gehad 2 jaar terug:quote:Op dinsdag 16 april 2013 01:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nah, ik vind de vanaf 80'ers toevallig wél erg mooi, maar die van ervoor ook. Ik heb er alleen eentje nodig die ik desnoods als daily kan gebruiken, en dan is zo'n <80'er chroombak wel een beetje zonde om de pekel in te prakken. Da's ook de reden dat ik mijn Towncar eruit heb gedaan; die was ook nieuw-nieuw
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was ook compleet in nieuwstaat en had er veel spijt van toen ik hem verkocht. Maarja ik had de Caprice op het oog en wilde weer wat anders
De koper had er een maand later al een gasbom in liggenFabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
Misschien 400k op kenteken, maar dat rijdt echt niet allemaal rond, bij lange na niet. Onmogelijk.quote:Op dinsdag 16 april 2013 00:06 schreef Bart-Willem het volgende:
Het gaat om 300k auto's ouder dan 25 jaar. Daar tellen dus auto's van 1988 enzo ook bij mee he. En de VolvoKV laat alleen auto's van bepaalde types toe, als je daar met een 740 aankomt wordt je met pek en veren weggejaagd.
Edit: sterker nog, het zijn meer dan 410.000 oldtimers! In 2010 waren het er al 410k, in 2011 en 2012 is er nog flink extra geimporteerd (met name diesels in 2011). Zie http://www.oldtimernieuws(...)-10-jaar-verdubbeld/. Het aantal is de laatste 10 jaar verdubbeld. En laten die cijfers van de Fehac nou grotendeels gebaseerd zijn op oudere gegevens. Het CPL mag niet overal gelijk hebben in hun rapport, maar dat van de Fehac is beschamender. Zeker ná 2007 (de jongste cijfers in het Fehac-rapport zijn van 2007 en die zijn nog eens een aanname ook) is de import van 86'er diesels echt gigantisch toegenomen.
Ik denk dat de gemiddelde motor een langere levensduur heeft dan de gemiddelde auto... Mijn motor is nu 19 jaar oud, dat heeft mijn auto nooit gehaaldquote:Op maandag 15 april 2013 22:10 schreef Sounddragon het volgende:
Nee, motoren hebben een minder lange levensduur als auto's, als dagelijks vervoer is dat geen goed plan.
iedereen moet en zal betalen!! Ik zou het veel redelijker vinden die vrijstelling voor die zogenaamde A label auto's af te schaffen per direct. (De Aygo's, Priussen etc.). Die vrijstelling is gebaseerd op een foutieve meetmethode en bovendien is het juist het kopen van nieuwe auto;s dat relatief voor veel vervuiling zorgt.. Electrische auto;s zouden een extra hoge heffing moeten betalen. ivm de milieubelastende accu;s.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemiddelde motor een langere levensduur heeft dan de gemiddelde auto... Mijn motor is nu 19 jaar oud, dat heeft mijn auto nooit gehaald
Juist omdat een motor weinig gebruikt wordt, en meestal binnen staat, heeft-ie weinig te lijden. En het aantal mensen dat een oldtimer motor dagelijks gebruikt zal vrij klein zijn.
Dubieus dat de motorrijtuigenbelasting voor motoren met zo'n 20% per jaar stijgt!
In leeftijd wel, maar niet in kilometers. De meeste motoren houden het na 100 - 150K wel voor gezien, en zijn dus niet geschikt om jarenlang woon - werk op te rijden zonder ernstig hoge bijkomende onderhoudskosten. Daarbij is motorrijden lang niet zo goedkoop als men altijd denkt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemiddelde motor een langere levensduur heeft dan de gemiddelde auto... Mijn motor is nu 19 jaar oud, dat heeft mijn auto nooit gehaald
Juist omdat een motor weinig gebruikt wordt, en meestal binnen staat, heeft-ie weinig te lijden. En het aantal mensen dat een oldtimer motor dagelijks gebruikt zal vrij klein zijn.
Dubieus dat de motorrijtuigenbelasting voor motoren met zo'n 20% per jaar stijgt!
Heel typisch ook dat de VORIGE regeling, waarbij de oldtimerleeftijd tussen 2013 en 2021 langzaam omhoog gaat, alweer ongedaan wordt gemaakt voordat dit in werking is getreden! Dat maakt het "werk" dat deze ambtenaren voor die regeling hebben gedaan meteen compleet zinloos, en zo houden ze zichzelf aan het werk met steeds weer een kleine verandering aan regelgeving. Zonder veranderingen geen politici! Stabiliteit is principieel ongewenst voor die lui!
ik zal niet veel hoeven te betalen, 54 kilo rijklaarquote:Op dinsdag 16 april 2013 09:27 schreef Prowl het volgende:
Ik denk dat er in 2016 ook nog mrb voor voor brommertjes bij komt en in 2020 ook fiets belasting.......
Maar juist de elektrische auto's krijgen voordeligere regels... Neem dit bakbeest:quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:24 schreef Sounddragon het volgende:
Afschaffing van de subsidie op milieuhokken zou idd ook kunnen, daar loopt nog genoeg geld de schatkist uit, maar dat komt er gewoon nog bij in 2014, volgens mij waren die regels al aangescherpt
10,= per kg per jaarquote:Op dinsdag 16 april 2013 09:30 schreef -niemand- het volgende:
[..]
ik zal niet veel hoeven te betalen, 54 kilo rijklaar
sterker nog, deze auto;s zijn enorm milieubelastend in de hele keten. Verder zie ik dagelijks de jakkerende prius leaserijders op de linkerbaan, niet alleen een vervuiler en asorijder op de weg, maar ook voor het oog. maar wel lekker 0% bijtelling, dit is gewoon niet te verkopen als je de zuinige en in de keten wel milieuvriendelijke oldtimers ineens het volle pond moeten betalen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Maar juist de elektrische auto's krijgen voordeligere regels... Neem dit bakbeest:
[ afbeelding ]
Als leaseauto geen bijtelling omdat je hem thuis elektrisch kan opladen... Alsof iemand met tankpas z'n eigen stroom gaat gebruiken!
Op de eigen zaak nog voordeliger: "Geen 44.500 maar vanaf 6.000 euro netto investering"... Compleet van de pot gerukt dat de overheid dusdanig veel fiscale trucs uithaalt dat (bij voldoende inkomen) 85% van de prijs door de fiscus wordt betaald.
En wat voegt het netto toe voor het milieu? Niets!
Daarom zei ie ook 2014 Dan worden alle regels aangescherpt en kan je de Outlander ook niet meer leasen tegen 0% bijtelling.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Maar juist de elektrische auto's krijgen voordeligere regels... Neem dit bakbeest:
[ afbeelding ]
Als leaseauto geen bijtelling omdat je hem thuis elektrisch kan opladen... Alsof iemand met tankpas z'n eigen stroom gaat gebruiken!
Op de eigen zaak nog voordeliger: "Geen 44.500 maar vanaf 6.000 euro netto investering"... Compleet van de pot gerukt dat de overheid dusdanig veel fiscale trucs uithaalt dat (bij voldoende inkomen) 85% van de prijs door de fiscus wordt betaald.
En wat voegt het netto toe voor het milieu? Niets!
Irrelevant. Modewoord is CO2, en de productie vindt niet plaats in Nederland.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
sterker nog, deze auto;s zijn enorm milieubelastend in de hele keten.
Zonder het fiscale beleid hier zou er vrijwel geen Prius in Nederland rijden. Vergelijk andere landen maar eens!quote:Verder zie ik dagelijks de jakkerende prius leaserijders op de linkerbaan, niet alleen een vervuiler en asorijder op de weg, maar ook voor het oog. maar wel lekker 0% bijtelling
De grootste vervuiling van oldtimers komt uit daadwerkelijk schadelijke stoffen, die daadwerkelijk in de leefomgeving worden uitgestoten. En daarin zijn ze veel slechter dan bijvoorbeeld een Prius, of elke andere moderne auto die aan moderne eisen voldoet.quote:dit is gewoon niet te verkopen als je de zuinige en in de keten wel milieuvriendelijke oldtimers ineens het volle pond moeten betalen.
Wat wordt het percentage dan?quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:28 schreef Actaeon het volgende:
Daarom zei ie ook 2014 Dan worden alle regels aangescherpt en kan je de Outlander ook niet meer leasen tegen 0% bijtelling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |