abonnement Unibet Coolblue
pi_125336909
Dan mag je wellicht weinig km's maken? Of heb je zo'n verzamelaarsverzekering? Die 67 per jaar is voor een fatsoenlijke kilometrage. :P

@ Achja: in de brief van Weekers zijn de bedragen die genoemd zijn de dervingskosten, dus het bedrag dat men verwacht minder op te halen. En tel daarbij op: de vervangende auto die wél belastingplichtig is (voor als men auto's gaat schorsen, verkopen, slopen of exporteren) en het feit dat er wellicht overgestapt wordt naar benzine (inzake omslagpunt, en met benzine verdient de overheid natuurlijk meer aan accijns en BTW).

De brief van Weekers met de 6 opties is hier te vinden: http://www.rijksoverheid.(...)-voor-oldtimers.html Kennelijk is er een optie geschrapt dus. :+
  maandag 15 april 2013 @ 23:53:16 #227
347415 r8v2
Relbie.
pi_125337490
Meneer Weekers kan niet zo goed rekenen geloof ik. Eerst heeft ie het over pak em beet 180.000 auto's en daarna beweert ie met droge ogen dat de oldtimers 4% (!) van het wagenpark uitmaken. Met mijn zeer veilige schatting van 8.000.000 auto's in NL kom je dan op 320.000.

No way hose :').
pi_125337656
Volgens de Fehac zouden er 300k oldtimers zijn toch? :P Waarvan de helft weinig rijdt en de rest "wat vaker". :P

Om meteen een nadeel te noemen van brandstoftoeslagen etc: op een zeker Volvo-forum zit men al te vissen hoe ze toch op LPG kunnen blijven rijden en toch alleen een benzine-tarief hoeven te betalen. :')
  maandag 15 april 2013 @ 23:57:58 #229
347415 r8v2
Relbie.
pi_125337743
Ja, dan krijg je dus inderdaad een wildgroei van ongekeurde/erin gebeunde LPG-installaties met alle daarbij behorende risico's...
  dinsdag 16 april 2013 @ 00:02:07 #230
347415 r8v2
Relbie.
pi_125337932
300k oldtimers mijn aars. Dan zouden er sowieso al 100k Volvo's zijn. Stel dat de helft lid zou zijn van een club wil dat dus zeggen dat de Volvoclub en zusters 50k leden hebben. Dat geloof ik toch niet helemaal :P.

Net even opgezocht: Volvo Klassieker Vereniging heeft er maar 4000...
pi_125338130
Het gaat om 300k auto's ouder dan 25 jaar. Daar tellen dus auto's van 1988 enzo ook bij mee he. :P En de VolvoKV laat alleen auto's van bepaalde types toe, als je daar met een 740 aankomt wordt je met pek en veren weggejaagd. :+

Edit: sterker nog, het zijn meer dan 410.000 oldtimers! :o In 2010 waren het er al 410k, in 2011 en 2012 is er nog flink extra geimporteerd (met name diesels in 2011). Zie http://www.oldtimernieuws(...)-10-jaar-verdubbeld/. Het aantal is de laatste 10 jaar verdubbeld. :P En laten die cijfers van de Fehac nou grotendeels gebaseerd zijn op oudere gegevens. :+ Het CPL mag niet overal gelijk hebben in hun rapport, maar dat van de Fehac is beschamender. :X Zeker ná 2007 (de jongste cijfers in het Fehac-rapport zijn van 2007 en die zijn nog eens een aanname ook) is de import van 86'er diesels echt gigantisch toegenomen.
  dinsdag 16 april 2013 @ 00:33:17 #232
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_125339298
Uit de brief van Weekers maak ik op dat hij meer voelt voor variant 3 (het kwarttarief).

Ik moet zeggen; als ik ze allemaal naast elkaar leg lijkt mij dit ook de beste optie, iedereen wordt belast maar het blijft wel 'te doen'.

Variant 5 (30-dagenkaart) is ook een goede optie al zullen ze hier niet voor gaan omdat dit altijd een kat en muis spel zal zijn. Neem nou een Marokkaan; die stapt vrolijk in zijn 30-jarige Mercedes 190D (1983) en vertrekt voor een half jaar naar Marokko, het zal niet meevallen om op zoiets toezicht te houden met camerabeelden :')

1 gaat het niet worden want dat kost veel te veel geld.
2 ook niet want dan zit er nog steeds geen rem op dagelijks gebruik
6 is een veel te moeilijk systeem dus zal ook geen optie zijn.
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  dinsdag 16 april 2013 @ 00:37:45 #233
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_125339483
1 ding is zeker; de grens wordt meteen naar 30 jaar getrokken (benzine), en dan moeten we nog geluk hebben..
Zit ik dan met mijn Lincoln Towncar (1986) van ik meen ruim 2000kg :')
Wat te denken van al die Chevy Van's uit 1986 met een dubbele gasbom eronder _O- :W
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  dinsdag 16 april 2013 @ 00:51:55 #234
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_125339938
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 april 2013 00:37 schreef dion_v_k het volgende:
1 ding is zeker; de grens wordt meteen naar 30 jaar getrokken (benzine), en dan moeten we nog geluk hebben..
Zit ik dan met mijn Lincoln Towncar (1986) van ik meen ruim 2000kg :')
Wat te denken van al die Chevy Van's uit 1986 met een dubbele gasbom eronder _O- :W
Mijn rijstkoker is van '84 weet niet eens precies van wanneer, dus met wat mazzel hoef ik maar een paar maandjes; misschien schors ik hem wel effe. Wadaggie van mensen met een dikke S-Benz? die zijn straks ook dik de sigaar, of mogen op benzine gaan rijden én een kwart betalen :|W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 16 april 2013 @ 00:59:05 #235
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_125340108
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 april 2013 00:51 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mijn rijstkoker is van '84 weet niet eens precies van wanneer, dus met wat mazzel hoef ik maar een paar maandjes; misschien schors ik hem wel effe. Wadaggie van mensen met een dikke S-Benz? die zijn straks ook dik de sigaar, of mogen op benzine gaan rijden én een kwart betalen :|W
Mercedes-volk is sowieso de lul om het maar even zo te zeggen en komen er ook nooit meer vanaf (tenzij export) want de meeste modellen vanaf pak 'm beet 1978 zijn niet echt een liefhebbers auto.

Ik heb ook nog een Caprice uit 1984 (zie V&A ;) ) nou is deze wel in nieuwstaat en dicht tegen de 30 jaar dus zit hier niet echt mee in :)
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  dinsdag 16 april 2013 @ 01:05:42 #236
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_125340271
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 00:59 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Mercedes-volk is sowieso de lul om het maar even zo te zeggen en komen er ook nooit meer vanaf (tenzij export) want de meeste modellen vanaf pak 'm beet 1978 zijn niet echt een liefhebbers auto.

Ik heb ook nog een Caprice uit 1984 (zie V&A ;) ) nou is deze wel in nieuwstaat en dicht tegen de 30 jaar dus zit hier niet echt mee in :)
Nah, ik vind de vanaf 80'ers toevallig wél erg mooi, maar die van ervoor ook. Ik heb er alleen eentje nodig die ik desnoods als daily kan gebruiken, en dan is zo'n <80'er chroombak wel een beetje zonde om de pekel in te prakken. Da's ook de reden dat ik mijn Towncar eruit heb gedaan; die was ook nieuw-nieuw 8-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 16 april 2013 @ 01:11:42 #237
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_125340406
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 april 2013 01:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nah, ik vind de vanaf 80'ers toevallig wél erg mooi, maar die van ervoor ook. Ik heb er alleen eentje nodig die ik desnoods als daily kan gebruiken, en dan is zo'n <80'er chroombak wel een beetje zonde om de pekel in te prakken. Da's ook de reden dat ik mijn Towncar eruit heb gedaan; die was ook nieuw-nieuw 8-)
Ik vind alleen een bomvolle SEL wat hebben en een 500SEC, heb deze ook een gehad 2 jaar terug:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was ook compleet in nieuwstaat en had er veel spijt van toen ik hem verkocht. Maarja ik had de Caprice op het oog en wilde weer wat anders :P
De koper had er een maand later al een gasbom in liggen :r
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  dinsdag 16 april 2013 @ 01:29:36 #238
347415 r8v2
Relbie.
pi_125340795
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 00:06 schreef Bart-Willem het volgende:
Het gaat om 300k auto's ouder dan 25 jaar. Daar tellen dus auto's van 1988 enzo ook bij mee he. :P En de VolvoKV laat alleen auto's van bepaalde types toe, als je daar met een 740 aankomt wordt je met pek en veren weggejaagd. :+

Edit: sterker nog, het zijn meer dan 410.000 oldtimers! :o In 2010 waren het er al 410k, in 2011 en 2012 is er nog flink extra geimporteerd (met name diesels in 2011). Zie http://www.oldtimernieuws(...)-10-jaar-verdubbeld/. Het aantal is de laatste 10 jaar verdubbeld. :P En laten die cijfers van de Fehac nou grotendeels gebaseerd zijn op oudere gegevens. :+ Het CPL mag niet overal gelijk hebben in hun rapport, maar dat van de Fehac is beschamender. :X Zeker ná 2007 (de jongste cijfers in het Fehac-rapport zijn van 2007 en die zijn nog eens een aanname ook) is de import van 86'er diesels echt gigantisch toegenomen.
Misschien 400k op kenteken, maar dat rijdt echt niet allemaal rond, bij lange na niet. Onmogelijk.
pi_125342880
De brief ....

http://www.rijksoverheid.(...)-voor-oldtimers.html


Edit.. F*ck. Sorry. De link was al gepost.
Dit is een Signature....
  dinsdag 16 april 2013 @ 08:58:00 #240
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_125343049
Gezien de toon van de brief ziet het ernaar uit dat de MRB vrijstelling voor oldtimers gewoon helemaal afgeschaft wordt en dat , omdat de beoogde bezuiniging nooit gehaald gaat worden, de algemene MRB ook omhoog gaat.

case closed. :{
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 16 april 2013 @ 09:02:34 #241
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125343134
quote:
14s.gif Op maandag 15 april 2013 22:10 schreef Sounddragon het volgende:
Nee, motoren hebben een minder lange levensduur als auto's, als dagelijks vervoer is dat geen goed plan.
Ik denk dat de gemiddelde motor een langere levensduur heeft dan de gemiddelde auto... Mijn motor is nu 19 jaar oud, dat heeft mijn auto nooit gehaald :P
Juist omdat een motor weinig gebruikt wordt, en meestal binnen staat, heeft-ie weinig te lijden. En het aantal mensen dat een oldtimer motor dagelijks gebruikt zal vrij klein zijn.
Dubieus dat de motorrijtuigenbelasting voor motoren met zo'n 20% per jaar stijgt!

Heel typisch ook dat de VORIGE regeling, waarbij de oldtimerleeftijd tussen 2013 en 2021 langzaam omhoog gaat, alweer ongedaan wordt gemaakt voordat dit in werking is getreden! Dat maakt het "werk" dat deze ambtenaren voor die regeling hebben gedaan meteen compleet zinloos, en zo houden ze zichzelf aan het werk met steeds weer een kleine verandering aan regelgeving. Zonder veranderingen geen politici! Stabiliteit is principieel ongewenst voor die lui!
censuur :O
  dinsdag 16 april 2013 @ 09:03:54 #242
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_125343155
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:02 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik denk dat de gemiddelde motor een langere levensduur heeft dan de gemiddelde auto... Mijn motor is nu 19 jaar oud, dat heeft mijn auto nooit gehaald :P
Juist omdat een motor weinig gebruikt wordt, en meestal binnen staat, heeft-ie weinig te lijden. En het aantal mensen dat een oldtimer motor dagelijks gebruikt zal vrij klein zijn.
Dubieus dat de motorrijtuigenbelasting voor motoren met zo'n 20% per jaar stijgt!
iedereen moet en zal betalen!! Ik zou het veel redelijker vinden die vrijstelling voor die zogenaamde A label auto's af te schaffen per direct. (De Aygo's, Priussen etc.). Die vrijstelling is gebaseerd op een foutieve meetmethode en bovendien is het juist het kopen van nieuwe auto;s dat relatief voor veel vervuiling zorgt.. Electrische auto;s zouden een extra hoge heffing moeten betalen. ivm de milieubelastende accu;s.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 16 april 2013 @ 09:24:48 #243
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_125343618
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:02 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik denk dat de gemiddelde motor een langere levensduur heeft dan de gemiddelde auto... Mijn motor is nu 19 jaar oud, dat heeft mijn auto nooit gehaald :P
Juist omdat een motor weinig gebruikt wordt, en meestal binnen staat, heeft-ie weinig te lijden. En het aantal mensen dat een oldtimer motor dagelijks gebruikt zal vrij klein zijn.
Dubieus dat de motorrijtuigenbelasting voor motoren met zo'n 20% per jaar stijgt!

Heel typisch ook dat de VORIGE regeling, waarbij de oldtimerleeftijd tussen 2013 en 2021 langzaam omhoog gaat, alweer ongedaan wordt gemaakt voordat dit in werking is getreden! Dat maakt het "werk" dat deze ambtenaren voor die regeling hebben gedaan meteen compleet zinloos, en zo houden ze zichzelf aan het werk met steeds weer een kleine verandering aan regelgeving. Zonder veranderingen geen politici! Stabiliteit is principieel ongewenst voor die lui!
In leeftijd wel, maar niet in kilometers. De meeste motoren houden het na 100 - 150K wel voor gezien, en zijn dus niet geschikt om jarenlang woon - werk op te rijden zonder ernstig hoge bijkomende onderhoudskosten. Daarbij is motorrijden lang niet zo goedkoop als men altijd denkt.

Afschaffing van de subsidie op milieuhokken zou idd ook kunnen, daar loopt nog genoeg geld de schatkist uit, maar dat komt er gewoon nog bij in 2014, volgens mij waren die regels al aangescherpt :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 16 april 2013 @ 09:27:54 #244
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_125343706
Ik denk dat er in 2016 ook nog mrb voor voor brommertjes bij komt en in 2020 ook fiets belasting.......
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_125343750
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:27 schreef Prowl het volgende:
Ik denk dat er in 2016 ook nog mrb voor voor brommertjes bij komt en in 2020 ook fiets belasting.......
ik zal niet veel hoeven te betalen, 54 kilo rijklaar :7
  dinsdag 16 april 2013 @ 09:38:17 #246
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125343917
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:24 schreef Sounddragon het volgende:
Afschaffing van de subsidie op milieuhokken zou idd ook kunnen, daar loopt nog genoeg geld de schatkist uit, maar dat komt er gewoon nog bij in 2014, volgens mij waren die regels al aangescherpt :Y
Maar juist de elektrische auto's krijgen voordeligere regels... Neem dit bakbeest:

Als leaseauto geen bijtelling omdat je hem thuis elektrisch kan opladen... Alsof iemand met tankpas z'n eigen stroom gaat gebruiken!
Op de eigen zaak nog voordeliger: "Geen 44.500 maar vanaf 6.000 euro netto investering"... Compleet van de pot gerukt dat de overheid dusdanig veel fiscale trucs uithaalt dat (bij voldoende inkomen) 85% van de prijs door de fiscus wordt betaald.
En wat voegt het netto toe voor het milieu? Niets!
censuur :O
  dinsdag 16 april 2013 @ 09:44:03 #247
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_125344069
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:30 schreef -niemand- het volgende:

[..]

ik zal niet veel hoeven te betalen, 54 kilo rijklaar :7
10,= per kg per jaar :{

Wel langzaam ingevoerd dan hè, ze beginnen bij 5,= en dan elk jaar een euro erbij
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  dinsdag 16 april 2013 @ 10:03:37 #248
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_125344674
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:38 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar juist de elektrische auto's krijgen voordeligere regels... Neem dit bakbeest:
[ afbeelding ]
Als leaseauto geen bijtelling omdat je hem thuis elektrisch kan opladen... Alsof iemand met tankpas z'n eigen stroom gaat gebruiken!
Op de eigen zaak nog voordeliger: "Geen 44.500 maar vanaf 6.000 euro netto investering"... Compleet van de pot gerukt dat de overheid dusdanig veel fiscale trucs uithaalt dat (bij voldoende inkomen) 85% van de prijs door de fiscus wordt betaald.
En wat voegt het netto toe voor het milieu? Niets!
sterker nog, deze auto;s zijn enorm milieubelastend in de hele keten. Verder zie ik dagelijks de jakkerende prius leaserijders op de linkerbaan, niet alleen een vervuiler en asorijder op de weg, maar ook voor het oog. maar wel lekker 0% bijtelling, dit is gewoon niet te verkopen als je de zuinige en in de keten wel milieuvriendelijke oldtimers ineens het volle pond moeten betalen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_125345231
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:38 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar juist de elektrische auto's krijgen voordeligere regels... Neem dit bakbeest:
[ afbeelding ]
Als leaseauto geen bijtelling omdat je hem thuis elektrisch kan opladen... Alsof iemand met tankpas z'n eigen stroom gaat gebruiken!
Op de eigen zaak nog voordeliger: "Geen 44.500 maar vanaf 6.000 euro netto investering"... Compleet van de pot gerukt dat de overheid dusdanig veel fiscale trucs uithaalt dat (bij voldoende inkomen) 85% van de prijs door de fiscus wordt betaald.
En wat voegt het netto toe voor het milieu? Niets!
Daarom zei ie ook 2014 ;) Dan worden alle regels aangescherpt en kan je de Outlander ook niet meer leasen tegen 0% bijtelling.
  dinsdag 16 april 2013 @ 10:38:09 #250
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125345478
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
sterker nog, deze auto;s zijn enorm milieubelastend in de hele keten.
Irrelevant. Modewoord is CO2, en de productie vindt niet plaats in Nederland.

quote:
Verder zie ik dagelijks de jakkerende prius leaserijders op de linkerbaan, niet alleen een vervuiler en asorijder op de weg, maar ook voor het oog. maar wel lekker 0% bijtelling
Zonder het fiscale beleid hier zou er vrijwel geen Prius in Nederland rijden. Vergelijk andere landen maar eens!

quote:
dit is gewoon niet te verkopen als je de zuinige en in de keten wel milieuvriendelijke oldtimers ineens het volle pond moeten betalen.
De grootste vervuiling van oldtimers komt uit daadwerkelijk schadelijke stoffen, die daadwerkelijk in de leefomgeving worden uitgestoten. En daarin zijn ze veel slechter dan bijvoorbeeld een Prius, of elke andere moderne auto die aan moderne eisen voldoet.
Maar hoe verhoudt dat zich tot open haarden? Want dat is de grootste bron van vervuiling in heel veel steden. Of tenminste: dat is hetgeen waar ik last van heb als ik aan het hardlopen ben en op sommige lokaties nauwelijks nog kan ademen. Gek genoeg heet dat dan "CO2 neutraal".

Ik denk dat het redelijk fout ging op het moment dat de politiek ging bepalen wat goed is voor het milieu. En ja, het IPCC is een politiek instituut...

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:28 schreef Actaeon het volgende:
Daarom zei ie ook 2014 ;) Dan worden alle regels aangescherpt en kan je de Outlander ook niet meer leasen tegen 0% bijtelling.
Wat wordt het percentage dan?
Als je hem nu uitkiest kan je er tot 2018 nog belastingvrij mee rijden...
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')