abonnement Unibet Coolblue
pi_126831470
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:29 schreef Gits het volgende:

[..]

Het topic krijgt een heel andere wending, ik wist niet dat Nespresso drinkers zo negatief staan t.o.v. het milieu, zonde jongens!

:N
Ik sta helemaal niet negatief tegen over het milieu, waarom zou ik anders recyclen? :?
Volgens mij reageren posters meer op het feit dat het niet netjes is dat je afgebekt wordt als je komt recyclen en dit in een gewone plastic tas hebt gedaan ipv de officiele van nespresso. Dat was zeker niet netjes van ze, want op de site stond destijds ook nergens aangegeven dat het zo moest. Wij kwamen het gewoon netjes inleveren.

Ik zie graag dat Nespresso hun systeem verbeterd, want hoe meer er recycled wordt, hoe beter het is. w/
  dinsdag 21 mei 2013 @ 21:39:41 #127
272504 Gits
kimmidoll
pi_126831608
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:36 schreef kahlie het volgende:

[..]

Ik sta helemaal niet negatief tegen over het milieu, waarom zou ik anders recyclen? :?
Volgens mij reageren posters meer op het feit dat het niet netjes is dat je afgebekt wordt als je komt recyclen en dit in een gewone plastic tas hebt gedaan ipv de officiele van nespresso. Dat was zeker niet netjes van ze, want op de site stond destijds ook nergens aangegeven dat het zo moest. Wij kwamen het gewoon netjes inleveren.

Ik zie graag dat Nespresso hun systeem verbeterd, want hoe meer er recycled wordt, hoe beter het is. w/
gelukkig maar!

:D

je mag je eigen tas wel meenemen, maar die mag je niet in die bak gooien, daar is weer een ander bak voor. Dus je scheurt ff je eigen tas stuk, gooit de cupjes in de bak en daarnaast zit de prullenbak voor je tas. Het is echt niet ingewikkelder.
pi_126832045
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:39 schreef Gits het volgende:

[..]

gelukkig maar!

:D

je mag je eigen tas wel meenemen, maar die mag je niet in die bak gooien, daar is weer een ander bak voor. Dus je scheurt ff je eigen tas stuk, gooit de cupjes in de bak en daarnaast zit de prullenbak voor je tas. Het is echt niet ingewikkelder.
Dat weet ik. Maar zoals ik al zei, wij kwamen netjes aan, kochten cupjes zoals gebruikelijk. Vroegen netjes hoe het recyclen werkte. Krijgen grote mond: "Waarom heeft u geen officiele nespresso recycle tas?!!!", maar dan op een toon waar je niet vrolijk van wordt en de woordkeuze was volgens mij ook nogal minder maar dat weet ik niet precies meer. Vervolgens zeiden wij netjes dat we van niets wisten, want we hadden op de site alleen gezien dat je kon recyclen, en als het kan, dan doen wij dat.

Nou... dat we dat durfden te zeggen. In plaats van inderdaad netjes uit te leggen dat we hem dan gewoon open konden scheuren zoals jij het nu zegt, kregen wij een hele preek over hoe we die zakken moesten kopen en hoe we ze dan ook konden laten ophalen (als we online bestelden). Netjes gezegd dat wij niet online bestellen en dat we ze gewoon bij de Bijenkorf wilden inleveren.

Verbrouweerd stonden wij vervolgens te kijken hoe dit Nespresso personeelslid zich vervolgens omdraaide met een zucht en ons liet staan. Wij hebben netjes de zak open gescheurd en de cupjes gerecycled. Dit soort gedrag is gewoon stuitend en daarom zei ik er wat van.

Ik vind het systeem van Nespresso slecht vanwege:

• gezeik met eigen tassen die ze per se willen verkopen
• gezeik over hoe je wil recyclen

Mijn inziens kunnen ze het recyclen veel beter promoten als ze dat zouden willen. Stond destijds ook op een achteraf hoekje op de site.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 21:50:25 #129
272504 Gits
kimmidoll
pi_126832201
ps de recycle zakken krijg je gratis bij elke internetbestelling, wel ff aanvinken

:)
pi_126832286
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:50 schreef Gits het volgende:
ps de recycle zakken krijg je gratis bij elke internetbestelling, wel ff aanvinken

:)
Destijds werd mij verteld dat aangezien wij niet op het internet bestellen we ¤0,10 per tas moesten gaan betalen aan de balie. En ik recycle al de plastic tassen die ik krijg *ook* dus waarom zou ik nog meer plastic tassen kopen?
  dinsdag 21 mei 2013 @ 21:52:57 #131
272504 Gits
kimmidoll
pi_126832372
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:51 schreef kahlie het volgende:

[..]

Destijds werd mij verteld dat aangezien wij niet op het internet bestellen we ¤0,10 per tas moesten gaan betalen aan de balie. En ik recycle al de plastic tassen die ik krijg *ook* dus waarom zou ik nog meer plastic tassen kopen?
dat was vroeger wel zo, ze zijn al een tijdje gratis

volgens mij zijn de zakken ook van recyled materiaal
  Licht Ontvlambaar dinsdag 21 mei 2013 @ 21:54:21 #132
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_126832472
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 18:28 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ik gooi steeds n bakje leeg, merk je niks van
echt wel... Ik gooi echt niks in die restzakken wat ik ook ergens anders kwijt kan :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_126832568
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:52 schreef Gits het volgende:

[..]

dat was vroeger wel zo, ze zijn al een tijdje gratis

volgens mij zijn de zakken ook van recyled materiaal
Fijn dat ze dat dan hebben verbeterd. Aangezien ik nog steeds voldoende plastic tassen heb, recycle ik die eerst ff lekker verder. De officiele zakken mochten er bij ons bij de Bijenkorf destijds ook niet in. Ik zal het nogmaals vragen volgende keer als ik er weer ben. Ergens over een maand of 2-3.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 21:57:30 #134
272504 Gits
kimmidoll
pi_126832662
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:55 schreef kahlie het volgende:

[..]

Fijn dat ze dat dan hebben verbeterd. Aangezien ik nog steeds voldoende plastic tassen heb, recycle ik die eerst ff lekker verder. De officiele zakken mochten er bij ons bij de Bijenkorf destijds ook niet in. Ik zal het nogmaals vragen volgende keer als ik er weer ben. Ergens over een maand of 2-3.
je kan die plastic tassen ook gebruiken als vuilniszakken, dan ben je er zo doorheen.
of gewoon je eigen tas meenemen als je naar de winkel gaat (8>
pi_126833256
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:57 schreef Gits het volgende:

[..]

je kan die plastic tassen ook gebruiken als vuilniszakken, dan ben je er zo doorheen.
of gewoon je eigen tas meenemen als je naar de winkel gaat (8>
Ik recycle echt genoeg plastic tassen, maar toch hou ik tassen over. Als ik ze mee naar de winkel neem, gaan ze namelijk ook weer mee terug naar huis ;) Als vuilniszak raad ik niemand aan, want als hij knapt ben je flink zuur. Ik krijg ook vaak dingen aangeleverd in zakken of tassen.
pi_126833490
Sowieso is Nespresso amper recyclebaar:
- 10 cupjes zitten apart in een kartonnen verpakking
- je krijgt je aankoop in een apart Nespresso tasje
- de cupjes zelf
- heel weinig koffie in een cupje, keer voor de grap eens 10 cupjes leeg in een glas en je glas zit niet eens halfvol..

Als ik het vergelijk met een pak filterkoffie:
- véél meer koffie in één pak (250-500 gram)
- Je gooit het omhulsel gewoon weg
- na het zetten gooi je je koffiefilter weg

Ik heb ook een Dolce Gusto (ook van Nestle) maar die cupjes zijn gewoon NIET recyclebaar, Is een soort van plastic cupje maar komt water in en zit koffiepoeder resten in waardoor de cup erg zwaar wordt. Mag dus niet bij het gratis plastic maar moet bij je huisafval. Daarnaast heb je vaak 2 cupjes nodig voor 1 kopje, dus tikt lekker aan in je vuilniszak :p
pi_126937628
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:06 schreef kahlie het volgende:

[..]

Ik recycle echt genoeg plastic tassen, maar toch hou ik tassen over. Als ik ze mee naar de winkel neem, gaan ze namelijk ook weer mee terug naar huis ;) Als vuilniszak raad ik niemand aan, want als hij knapt ben je flink zuur. Ik krijg ook vaak dingen aangeleverd in zakken of tassen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:10 schreef Deezertje het volgende:
Sowieso is Nespresso amper recyclebaar:
- 10 cupjes zitten apart in een kartonnen verpakking
- je krijgt je aankoop in een apart Nespresso tasje
- de cupjes zelf
- heel weinig koffie in een cupje, keer voor de grap eens 10 cupjes leeg in een glas en je glas zit niet eens halfvol..

Als ik het vergelijk met een pak filterkoffie:
- véél meer koffie in één pak (250-500 gram)
- Je gooit het omhulsel gewoon weg
- na het zetten gooi je je koffiefilter weg

Ik heb ook een Dolce Gusto (ook van Nestle) maar die cupjes zijn gewoon NIET recyclebaar, Is een soort van plastic cupje maar komt water in en zit koffiepoeder resten in waardoor de cup erg zwaar wordt. Mag dus niet bij het gratis plastic maar moet bij je huisafval. Daarnaast heb je vaak 2 cupjes nodig voor 1 kopje, dus tikt lekker aan in je vuilniszak :p
Nespresso is wel degelijk goed recyclebaar. Aluminium is volledig recyclebaar (de capsules zijn van aluminium ivm het perfecte behoud van de koffie) en de koffie is ook recyclebaar en kan omgezet worden in biobrandstof.

Daarnaast mogen eigen plastic tassen ook gewoon in de recyclebakken van Nespresso. Ook zijn de recyclezakken inderdaad gratis. Alleen bij Kiala punten en PostNL punten (waar je ook je lege capsules in kan leveren) is een speciale zak van Nespresso verplicht.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 11:30:21 #138
272504 Gits
kimmidoll
pi_126941552
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 09:00 schreef joostantonis het volgende:

[..]

[..]

Nespresso is wel degelijk goed recyclebaar. Aluminium is volledig recyclebaar (de capsules zijn van aluminium ivm het perfecte behoud van de koffie) en de koffie is ook recyclebaar en kan omgezet worden in biobrandstof.

Daarnaast mogen eigen plastic tassen ook gewoon in de recyclebakken van Nespresso. Ook zijn de recyclezakken inderdaad gratis. Alleen bij Kiala punten en PostNL punten (waar je ook je lege capsules in kan leveren) is een speciale zak van Nespresso verplicht.
bij de Bijenkorf niet hoor :)
pi_126941618
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 09:00 schreef joostantonis het volgende:

Daarnaast mogen eigen plastic tassen ook gewoon in de recyclebakken van Nespresso. Ook zijn de recyclezakken inderdaad gratis. Alleen bij Kiala punten en PostNL punten (waar je ook je lege capsules in kan leveren) is een speciale zak van Nespresso verplicht.
Zoals Gits ook aangeeft is mij verteld dat de plastic tas dus *niet* in de bak mag bij Bijenkorf Nederland. Of recyclezakken inmiddels gratis zijn weet ik niet, want ik neem dus mijn eigen tas mee. Je kunt je lege capsules bij Kiala en PostNL punten bij mijn weten alleen inleveren als je online besteld hebt. Is dat inmiddels veranderd?
  vrijdag 24 mei 2013 @ 11:40:28 #140
300082 roos85
JUICHEN!
pi_126941863
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:29 schreef Gits het volgende:

[..]

Het topic krijgt een heel andere wending, ik wist niet dat Nespresso drinkers zo negatief staan t.o.v. het milieu, zonde jongens!

:N
Het ging mij meer om de houding van die verkoper ..
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 mei 2013 @ 08:44:52 #141
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_127056273
Ik vind al een tijdje dat de koffie niet meer echt heet uit mijn Pixie komt. Opgezocht bij bol wanneer ik hem gekocht heb, dat is nog geen 2 jaar geleden. Dus nu maar aangemeld voor reparatie. Ben benieuwd.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_127371932
Ik koop normaal gesproken altijd het goedkoopste pak houdbare melk dat er is (55 cent) om cappuccino / latte te maken, nu eens voor Friesche Vlag Volle melk 'lekker lang houdbaar' gekozen. Maar deze melk wil totaal niet schuimen? Komt gewoon als warme melk (zonder schuim) uit mijn L+ apparaat... Voortaan maar weer het allergoedkoopste dus :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 juni 2013 @ 20:29:52 #143
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_127374186
Ik heb altijd magere, schuimt prima :Y

Aahhhhhhhhhhh ik heb afkickverschijnselen. Ik mis mijn Nespresso zo! :'(
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 3 juni 2013 @ 20:45:00 #144
11102 knep
Mountainfreak
pi_127375015
Ik heb zo'n aluminium recycle container die gooi ik tot de nok toe vol en daarna kiep ik deze om in een recyclezak. Daarna lever ik die zak in bij de buurtsuper, totale moeite 2 minuten ofzo, heb ik er graag voor over :).
pi_127390646
Hmm... nu met andere melk geprobeerd en nog steeds komt er niet echt gestoomde melk uit het stoompijpje van mijn Lattissima. Nu gewoon als je melk bij koffie doet, bruinachtig zonder schuim. Soort rare draaikolk zie je als er melk uitkomt. Alle onderdelen zijn gewoon goed schoon en tot gisteren kwam er ook perfect melkschuim uit. Hoe kan dit? Lijkt de fout toch te liggen bij het zwarte stoompijpje... De melk gaat gewoon goed heet door het doorzichtige buisje heen.

Edit: Hij schuimt alleen niet goed als ik de schuimdikte knop helemaal naar rechts draai. In het midden of helemaal naar links doet ie het wel gewoon. Ligt dit aan het soort melk of echt aan het apparaat? Want had hier tot een paar dagen geleden geen last van...

[ Bericht 7% gewijzigd door Deezertje op 04-06-2013 21:08:31 ]
pi_127437903
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 08:19 schreef Deezertje het volgende:
Hmm... nu met andere melk geprobeerd en nog steeds komt er niet echt gestoomde melk uit het stoompijpje van mijn Lattissima. Nu gewoon als je melk bij koffie doet, bruinachtig zonder schuim. Soort rare draaikolk zie je als er melk uitkomt. Alle onderdelen zijn gewoon goed schoon en tot gisteren kwam er ook perfect melkschuim uit. Hoe kan dit? Lijkt de fout toch te liggen bij het zwarte stoompijpje... De melk gaat gewoon goed heet door het doorzichtige buisje heen.

Edit: Hij schuimt alleen niet goed als ik de schuimdikte knop helemaal naar rechts draai. In het midden of helemaal naar links doet ie het wel gewoon. Ligt dit aan het soort melk of echt aan het apparaat? Want had hier tot een paar dagen geleden geen last van...
Ik had dat ook een tijdje terug, eigenlijk al verschillende keren gehad. Als ik zeker wist dat alle onderdelen schoon waren dan hielp het bij mij het gaatje van het onderdeel die achterin zit, waar de stoom doorheen komt (geen idee hoe dat onderdeel heet) met een naald door te prikken.

Ik heb altijd gewoon halfvolle melk van hetzelfde merk dus ik wist dat het niet aan de melk lag
This whole world is wild at heart and weird on top
pi_127443702
Ik wil zo'n melkschuimer, dat laatste type.. Zullen die ooit goedkoper dan ¤70 worden?
Worry is a misuse of imagination
pi_127446879
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:43 schreef Probability het volgende:
Ik wil zo'n melkschuimer, dat laatste type.. Zullen die ooit goedkoper dan ¤70 worden?
Vrees van niet.
Kan je beter een Nespresso apparaat én opschuimer samen kopen inclusief 30 of 40 euro cashback. Kost je net zoveel als de opschuimer los vaak :P
pi_127472220
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:58 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Vrees van niet.
Kan je beter een Nespresso apparaat én opschuimer samen kopen inclusief 30 of 40 euro cashback. Kost je net zoveel als de opschuimer los vaak :P
Ah
Worry is a misuse of imagination
pi_127472258
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:58 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Vrees van niet.
Kan je beter een Nespresso apparaat én opschuimer samen kopen inclusief 30 of 40 euro cashback. Kost je net zoveel als de opschuimer los vaak :P
Ik vind een losse opschuimer ook meer gedoe dan de opschuimer in de Lattissima.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')