Ik heb vorig jaar 50 uur kunnen laten uitbetalen. Ik had ook een enorm overschot door heel veel extra werk. Het heeft me wel vele pogingen gekost om die uren te krijgen hoor. Je moet gewoon blijven zeuren en in een keer zoveel mogelijk laten uitbetalen.quote:Op zondag 24 februari 2013 22:26 schreef Troeta het volgende:
Mijn vestigingsmanager heeft het toen aangevraagd bij iets en moest zelf ook een brief schrijven, maar mocht echt niet.
Vestigingsmanager zei toen dat ik een zielige brief moest schrijven van schulden blabla, maar daar had ik geen zin in.
Maar als het nu makkelijker is om aan te vragen ga ik het weer proberen.
Waarom 30 uur per maand? Is dat beter?
Als ik het goed begrepen heb vervallen de WETTELIJKE (4x je contracturen) verlofuren na 6 maanden. Dus 1 juli 2013 voor uren van 2012. Extra uren vervallen dan niet, die zijn uitgesloten of vervallen pas na 5 jaar. Als je verlof wilt opnemen of uitbetalen moet je dus vragen om je uren van 2012 te gebruiken.quote:Op zondag 24 februari 2013 22:29 schreef Troeta het volgende:
De overuren van 2012 die heb ik dit jaar toch nog wel he?
En die vervallen dan aan het eind van dit jaar?
Ik zat er heel even op, nu loopt het idd. vast. Tsja en het nieuws van PostNL schrapt minder banen valt in de categorie:quote:Op maandag 25 februari 2013 07:40 schreef Nutricia het volgende:
Ik kan mijnpostnl niet openen.. Alle mede postbodes zitten nu achter hun computer denk ik.
quote:PostNL reorganiseert verder met beperktere gevolgen voor postbodes
Voor gezonde toekomst ook ingrijpende maatregelen nodig bij de organisatie van Productie, Commercie en Hoofdkantoor
Al vele jaren bereiden we ons voor op de sterk dalende postvolumes. Deze ontwikkeling is onomkeerbaar en heeft grote gevolgen voor ons bedrijf. Sinds 2010 zijn onze postvolumes gedaald met 25%. En vandaag kondigen we aan dat de jaarlijkse daling van de geadresseerde post geen 7 % maar 8 – 10% zal zijn. Daarom is het nodig dat we onze organisatie verder aanpassen en zo toekomstbestendig maken: naar een kleiner maar winstgevend postbedrijf en een groeiend pakkettenbedrijf. Het veranderen heeft grote gevolgen voor de medewerkers van PostNL. Via vrijwillige mobiliteit zijn sinds 2006 al meer dan 7.000 medewerkers begeleid van werk naar werk. We blijven medewerkers helpen een nieuwe toekomst op te bouwen buiten PostNL.
25 februari 2013, 0 reacties
Corporate Communicatie
Vorig jaar zijn we gestart met de uitrol van ‘de nieuwe weg van de brief’. Daarbij was het plan om het voorbereiden van de post landelijk te centraliseren op negen Centrale VoorbereidingsLocaties (CVL). Parttime postbezorgers zouden dan alleen nog de post bezorgen. Daarmee zou de fulltime functie van postbode verdwijnen en 2.800 gedwongen ontslagen vallen. De invoering van ons plan leidde vorig jaar tot grote kwaliteitsproblemen. Na het stilleggen van de reorganisatie hebben we goed gekeken wat er mis is gegaan. Ons nieuwe proces was te ingewikkeld. Bovendien veranderden we te veel tegelijk en werkten we met te veel onervaren medewerkers. Dit alles leidde tot kwaliteitsproblemen, klachten van klanten en medewerkers en te hoge kosten.
Nieuwe uitrolplan: halvering aantal vestigingen
In goed overleg met de Ondernemingsraad hebben we afgelopen jaar onze plannen bijgesteld en in de praktijk goed getest. In plaats van het samenbrengen van het voorbereiden op negen locaties in het land brengen we het aantal vestigingen de komende jaren stap voor stap terug van 260 tot ongeveer 125 vestigingen. Dat doen we door bestaande vestigingen samen te voegen tot een VoorBereidingsLocatie (VBL), zonder dat de processen ingrijpend veranderen. Met dit plan behouden we onze hoge kwaliteit voor onze klanten. We beperken de sociale consequenties voor de postbodes en behalen de noodzakelijke besparingen. Het eerder verwachte aantal van
2.800 gedwongen ontslagen wordt fors lager. Met dit nieuwe uitrolplan verwachten we nu dat de komende jaren 450 tot 650 fte postbodes overcompleet worden. Medewerkers kunnen hun baan volledig verliezen of te maken krijgen met vermindering van hun contracturen. We vragen ook de flexibiliteit om op andere tijden en andere dagen te komen werken. Het precieze aantal gedwongen ontslagen hangt zowel hiervan af, als van het aantal medewerkers dat met vrijwillige mobiliteit het bedrijf verlaat of met pensioen gaat. We denken dat ongeveer 1.050 tot 1.250 fte’s postbodes gebruik kunnen maken van vrijwillige mobiliteit. We hebben inmiddels de adviesaanvraag ingediend en verwachten in maart 2013 het advies van de OR Productie.
Ingrijpende maatregelen voor de organisatie van Productie, Commercie en Hoofdkantoor
Niet alleen in de uitvoering, maar ook bij de organisatie van Productie, Commercie en op het Hoofdkantoor is het nodig dat we maatregelen nemen voor een gezonde toekomst
Veranderingen bij de organisatie van Productie
Het komende jaar passen we de organisatie van Productie aan. In plaats van een area-organisatie gaan we onze processen centraal aansturen. We organiseren onze staf rond Collectie & Sorteren en Voorbereiden & Bezorgen. Beide onderdelen gaan werken met een kleine professionele staf. Verder komt er een service organisatie voor zaken die binnen heel Productie van belang zijn, zoals HR en Control. Dit betekent dat de area’s per 1 januari 2014, als aparte bestuurlijke eenheid, ophouden te bestaan. Nog voor de zomer presenteren we het ontwerp van deze nieuwe organisatie. Dan hebben we ook zicht op de gevolgen voor de medewerkers per afdeling. Op dat moment dienen we de adviesaanvraag in. In de tweede helft van dit jaar treffen we de verdere voorbereidingen voor de veranderingen bij de staf van Productie. Dit raakt niet alleen de medewerkers in de area’s, maar ook de medewerkers van de centrale staf Productie in Den Haag. We bekijken ook wat deze centrale aansturing betekent voor de lijnorganisatie. De stafmedewerkers van Productie werken in de toekomst in Den Haag of op enkele beschikbare kantoren in het land. We sluiten de areakantoren. Naast deze veranderingen blijven we de productie-organisatie verder optimaliseren. Dit geheel leidt ertoe dat in de komende jaren 700 tot 900 fte overcompleet dreigen te worden. We proberen natuurlijk zoveel mogelijk medewerkers te helpen om vrijwillig het bedrijf te verlaten.
Verdere besparingen Productie
Verder kijken we naar aanvullende besparingsmogelijkheden bij Productie. Zo onderzoeken we bijvoorbeeld hoe we kosten kunnen besparen op de maandag. Verder zien we volop mogelijkheden in meer samenwerking tussen het Autobedrijf en Pakketten. In mei 2013 testen we dat al in het buitengebied. Daar laten we post en pakketten door één chauffeur bezorgen. Verder onderzoeken we of het zinvol is om het Autobedrijf samen te voegen met Pakketten.
Commerciële organisatie wordt kleiner en efficiënter
We moeten ook onze commerciële organisatie kleiner en efficiënter maken. Daarom is het ook nodig dat we snel en ingrijpend reorganiseren bij Commercie. Dit betekent dat vóór 1 juli 2014 tussen de 150 en 250 fte bij Commercie overcompleet dreigen te worden. Per afdeling wordt een specifiek uitgewerkt advies voorgelegd aan de medezeggenschap. Ook hier proberen we zoveel mogelijk medewerkers te helpen om vrijwillig het bedrijf te verlaten.
Natuurlijk blijven we ervoor zorgen dat de post betaalbaar, bereikbaar en betrouwbaar blijft voor onze klanten. We kijken daarbij kritisch naar ons prijsbeleid. Met onze volumedaling is het onvermijdelijk dat de prijzen voor partijenpost en losse post en services worden verhoogd.
Kleinere bezetting Hoofdkantoor PostNL
Vanaf 1 juli 2013 komt er een nieuwe Hoofdkantoorstructuur waarbij we verschillende afdelingen bij elkaar brengen. We gaan daarbij goed kijken wat we nog wel doen en waarmee we gaan stoppen. Ons Hoofdkantoor krijgt daarmee een kleinere bezetting. Het is ook nodig dat we de lopende reorganisaties op het Hoofdkantoor versnellen en intensiveren. Dat betekent dat tot en met 2015 tussen de 350 en 450 fte overcompleet dreigen te worden. We doorlopen natuurlijk daar waar nodig het adviestraject. We proberen ook hier zoveel mogelijk medewerkers te helpen om vrijwillig het bedrijf te verlaten.
Ingrijpende gevolgen voor medewerkers
De veranderingen bij PostNL zijn ingrijpend, maar helaas onvermijdelijk. Dit levert onzekerheid op voor verschillende groepen medewerkers over hun toekomst bij PostNL. Voor medewerkers met een PostNL cao is het huidige sociaal plan (geldig tot 1 januari 2014) van toepassing.
Gezond bedrijf
Met onze maatregelen bereiden we ons voor op een:
een kleiner wordend postbedrijf dat winstgevend blijft door mee te bewegen met de dalende postvolumes en een
pakkettenbedrijf dat optimaal profiteert van de groeimogelijkheden in de pakkettenmarkt.
Samen werken we zo aan een gezonde toekomst voor PostNL.
Herna Verhagen
Directeur PostNL
Dat hoor je toch niet op het nieuwsquote:Op maandag 25 februari 2013 08:11 schreef KatrienDuck het volgende:
Nu weet ik dus nog niet wanneer onze vestiging gaat verdwijnen.
Goed nieuws.quote:Op maandag 25 februari 2013 08:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Net het prikbord nieuws gelezen, zowel dat gericht op de postbodes als dat van de bezorgers. Goed nieuws, en het lijkt er op dat men van hogerhand eindelijk wakker is geworden.
- De functie van postbode blijft bestaan, het aantal gedwongen ontslagen wordt lager
- Het plan met de CVL's gaat niet door, wel worden kleinere vestigingen samengevoegd.
- Het 3 bundel systeem wordt ook weer afgeschaft, voortaan gewoon weer 1 bundel post en 1 bundel hah.
- Wel gaat er harder gesneden worden in de staffuncties.
Goed nieuws. Het is de manier om toch af te slanken, maar met een veel beperktere achteruitgang in de kwaliteit.quote:Op maandag 25 februari 2013 08:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Net het prikbord nieuws gelezen, zowel dat gericht op de postbodes als dat van de bezorgers. Goed nieuws, en het lijkt er op dat men van hogerhand eindelijk wakker is geworden.
- De functie van postbode blijft bestaan, het aantal gedwongen ontslagen wordt lager
- Het plan met de CVL's gaat niet door, wel worden kleinere vestigingen samengevoegd.
- Het 3 bundel systeem wordt ook weer afgeschaft, voortaan gewoon weer 1 bundel post en 1 bundel hah.
- Wel gaat er harder gesneden worden in de staffuncties.
Niet op het nieuws nee, maar ik dacht dat het wel op mijnpostnl.nl zou komen te staan.quote:Op maandag 25 februari 2013 08:47 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Dat hoor je toch niet op het nieuws
Zit wat inquote:Op maandag 25 februari 2013 10:27 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Niet op het nieuws nee, maar ik dacht dat het wel op mijnpostnl.nl zou komen te staan.
Laat ik nu net post bestellen met de auto in buitengebieden.quote:Verder zien we volop mogelijkheden in meer samenwerking tussen het Autobedrijf en Pakketten. In mei 2013 testen we dat al in het buitengebied. Daar laten we post en pakketten door één chauffeur bezorgen. Verder onderzoeken we of het zinvol is om het Autobedrijf samen te voegen met Pakketten.
Nieuw wagenpark(verlengde bestelbussen) dusquote:Op maandag 25 februari 2013 10:45 schreef ErwinRommel het volgende:
Nou, ik ben benieuwd:
[..]
Laat ik nu net post bestellen met de auto in buitengebieden.
Zullen ze wel aparte depotritten moeten maken, want èn de posttassen voor de depots, de pakketten meenemen plus de eigen autobestelling, dat gaat nooit passen in een renault Kangoo.
Een autobestelling doen met een verlengde bestelbus is kut!!quote:Op maandag 25 februari 2013 10:46 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Nieuw wagenpark(verlengde bestelbussen) dus
Ik weet(begrijp) het, maar hogerhand beslistquote:Op maandag 25 februari 2013 10:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Een autobestelling doen met een verlengde bestelbus is kut!!
Anyway, de 11de horen wij het, dan hebben we een hele belangrijke bijeenkomst (reiskosten worden vergoed) (wel in eigen tijd whehehe)quote:Op maandag 25 februari 2013 10:49 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Ik weet(begrijp) het, maar hogerhand beslist
Dan noemen ze het een bus-bestelling ...en lopen(rijden?) met een bonus weg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |