pi_123304627
De overuren van 2012 die heb ik dit jaar toch nog wel he?
En die vervallen dan aan het eind van dit jaar?
pi_123304673
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:26 schreef Troeta het volgende:
Mijn vestigingsmanager heeft het toen aangevraagd bij iets en moest zelf ook een brief schrijven, maar mocht echt niet.
Vestigingsmanager zei toen dat ik een zielige brief moest schrijven van schulden blabla, maar daar had ik geen zin in.

Maar als het nu makkelijker is om aan te vragen ga ik het weer proberen.
Waarom 30 uur per maand? Is dat beter?
Ik heb vorig jaar 50 uur kunnen laten uitbetalen. Ik had ook een enorm overschot door heel veel extra werk. Het heeft me wel vele pogingen gekost om die uren te krijgen hoor. Je moet gewoon blijven zeuren en in een keer zoveel mogelijk laten uitbetalen.
Met de resterende uren heb ik nu iedere woensdag vrij. Op die manier zijn mijn overgebleven uren op voordat ze gaan vervallen :)
pi_123304784
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:29 schreef Troeta het volgende:
De overuren van 2012 die heb ik dit jaar toch nog wel he?
En die vervallen dan aan het eind van dit jaar?
Als ik het goed begrepen heb vervallen de WETTELIJKE (4x je contracturen) verlofuren na 6 maanden. Dus 1 juli 2013 voor uren van 2012. Extra uren vervallen dan niet, die zijn uitgesloten of vervallen pas na 5 jaar. Als je verlof wilt opnemen of uitbetalen moet je dus vragen om je uren van 2012 te gebruiken.
pi_123304986
sorry het zijn 300 uren.
Bedankt voor de info, ga het snel aanvragen! Ga denk ik maar bellen naar dat telefoonnummer.
pi_123314251
Bij ons lopen er ook enkelen bij die een aardig overuurtje hebben staan. En dat loopt bij 1 op tot 2jaar vakantie(Naar eigen zeggen neemt ie dat mee om eerder met pensioen te gaan. Persoon in kwestie is ergens in de 50).
Kringloper
  maandag 25 februari 2013 @ 07:38:51 #181
177779 GeintegreerdePool
Space... The Final Frontier
pi_123314577
PostNL schrapt minder banen
AMSTERDAM - PostNL gaat minder banen schrappen dan eerder werd gepland. De postbezorger mikt nu op een krimp van 2700 tot 3300 banen, zo maakt het bedrijf maandag bekend.

- Later meer - op prikbord staat nog niets.
Divide et impera
pi_123314587
Ik kan mijnpostnl niet openen.. Alle mede postbodes zitten nu achter hun computer denk ik.
  maandag 25 februari 2013 @ 07:48:22 #183
177779 GeintegreerdePool
Space... The Final Frontier
pi_123314632
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 07:40 schreef Nutricia het volgende:
Ik kan mijnpostnl niet openen.. Alle mede postbodes zitten nu achter hun computer denk ik.
Ik zat er heel even op, nu loopt het idd. vast. Tsja en het nieuws van PostNL schrapt minder banen valt in de categorie:

"Roken iets minder dodelijk dan gedacht" ;) - Slecht nieuws iets beter brengen.
Divide et impera
  maandag 25 februari 2013 @ 07:49:55 #184
177779 GeintegreerdePool
Space... The Final Frontier
pi_123314641
Nu wat meer nieuws via nu.nl:

PostNL schrapt minder banen
AMSTERDAM - PostNL gaat minder banen schrappen dan eerder werd gepland. De postbezorger mikt nu op een krimp van 2700 tot 3300 banen, zo maakt het bedrijf maandag bekend.

Ook houdt het postbedrijf de komende jaren meer sorteercentra open dan eerder werd gedacht.

PostNL zag zich vorig jaar gedwongen zijn voorgenomen reorganisatie op te schorten omdat de doorgevoerde maatregelen sterk ten koste gingen van de kwaliteit van de bezorging.

Daarom heeft het bedrijf nu besloten aanzienlijk meer vestigingen voor de voorbereiding van de bezorging open te houden dan eerder aangekondigd. Daardoor dreigen nu nog 450 tot 650 postbodes hun baan te verliezen, in plaats van de eerder voorspelde 2800.

PostNL snijdt wel harder in staffuncties, de commerciële organisatie en op het hoofdkantoor.

Het wil het aantal gedwongen ontslagen zoveel mogelijk te beperken dor medewerkers te begeleiden naar een andere baan.

Edit: Meer nieuws:

Groei

PostNL rapporteerde maandag ook een omzetstijging vorig kwartaal met 2,6 procent tot 1,2 miljard euro. De omzet steeg dankzij de groei van de pakketbezorging en bij de internationale activiteiten.

De omzet uit de bezorging van brieven nam in het vierde kwartaal verder af. PostNL boekte vorig kwartaal een nettowinst van 155 miljoen euro. Dat was 6 miljoen euro minder dan een jaar eerder. Over heel 2012 ging de winst met ruim 60 procent achteruit tot 678 miljoen euro.

De onderliggende operationele winst (op cashbasis) voldeed vorig jaar met 130 miljoen euro aan de verwachtingen die het postbedrijf eerder had geuit.

Vor 2013 rekent PostNL op een onderliggende operationele winst van 20 tot 60 miljoen euro. Dat bedrag moet in 2015 groeien tot tussen 300 en 370 miljoen euro.

[ Bericht 29% gewijzigd door GeintegreerdePool op 25-02-2013 08:03:25 ]
Divide et impera
pi_123314731
quote:
PostNL reorganiseert verder met beperktere gevolgen voor postbodes
Voor gezonde toekomst ook ingrijpende maatregelen nodig bij de organisatie van Productie, Commercie en Hoofdkantoor
Al vele jaren bereiden we ons voor op de sterk dalende postvolumes. Deze ontwikkeling is onomkeerbaar en heeft grote gevolgen voor ons bedrijf. Sinds 2010 zijn onze postvolumes gedaald met 25%. En vandaag kondigen we aan dat de jaarlijkse daling van de geadresseerde post geen 7 % maar 8 – 10% zal zijn. Daarom is het nodig dat we onze organisatie verder aanpassen en zo toekomstbestendig maken: naar een kleiner maar winstgevend postbedrijf en een groeiend pakkettenbedrijf. Het veranderen heeft grote gevolgen voor de medewerkers van PostNL. Via vrijwillige mobiliteit zijn sinds 2006 al meer dan 7.000 medewerkers begeleid van werk naar werk. We blijven medewerkers helpen een nieuwe toekomst op te bouwen buiten PostNL.

25 februari 2013, 0 reacties
Corporate Communicatie
Vorig jaar zijn we gestart met de uitrol van ‘de nieuwe weg van de brief’. Daarbij was het plan om het voorbereiden van de post landelijk te centraliseren op negen Centrale VoorbereidingsLocaties (CVL). Parttime postbezorgers zouden dan alleen nog de post bezorgen. Daarmee zou de fulltime functie van postbode verdwijnen en 2.800 gedwongen ontslagen vallen. De invoering van ons plan leidde vorig jaar tot grote kwaliteitsproblemen. Na het stilleggen van de reorganisatie hebben we goed gekeken wat er mis is gegaan. Ons nieuwe proces was te ingewikkeld. Bovendien veranderden we te veel tegelijk en werkten we met te veel onervaren medewerkers. Dit alles leidde tot kwaliteitsproblemen, klachten van klanten en medewerkers en te hoge kosten.

Nieuwe uitrolplan: halvering aantal vestigingen
In goed overleg met de Ondernemingsraad hebben we afgelopen jaar onze plannen bijgesteld en in de praktijk goed getest. In plaats van het samenbrengen van het voorbereiden op negen locaties in het land brengen we het aantal vestigingen de komende jaren stap voor stap terug van 260 tot ongeveer 125 vestigingen. Dat doen we door bestaande vestigingen samen te voegen tot een VoorBereidingsLocatie (VBL), zonder dat de processen ingrijpend veranderen. Met dit plan behouden we onze hoge kwaliteit voor onze klanten. We beperken de sociale consequenties voor de postbodes en behalen de noodzakelijke besparingen. Het eerder verwachte aantal van

2.800 gedwongen ontslagen wordt fors lager. Met dit nieuwe uitrolplan verwachten we nu dat de komende jaren 450 tot 650 fte postbodes overcompleet worden. Medewerkers kunnen hun baan volledig verliezen of te maken krijgen met vermindering van hun contracturen. We vragen ook de flexibiliteit om op andere tijden en andere dagen te komen werken. Het precieze aantal gedwongen ontslagen hangt zowel hiervan af, als van het aantal medewerkers dat met vrijwillige mobiliteit het bedrijf verlaat of met pensioen gaat. We denken dat ongeveer 1.050 tot 1.250 fte’s postbodes gebruik kunnen maken van vrijwillige mobiliteit. We hebben inmiddels de adviesaanvraag ingediend en verwachten in maart 2013 het advies van de OR Productie.

Ingrijpende maatregelen voor de organisatie van Productie, Commercie en Hoofdkantoor
Niet alleen in de uitvoering, maar ook bij de organisatie van Productie, Commercie en op het Hoofdkantoor is het nodig dat we maatregelen nemen voor een gezonde toekomst

Veranderingen bij de organisatie van Productie
Het komende jaar passen we de organisatie van Productie aan. In plaats van een area-organisatie gaan we onze processen centraal aansturen. We organiseren onze staf rond Collectie & Sorteren en Voorbereiden & Bezorgen. Beide onderdelen gaan werken met een kleine professionele staf. Verder komt er een service organisatie voor zaken die binnen heel Productie van belang zijn, zoals HR en Control. Dit betekent dat de area’s per 1 januari 2014, als aparte bestuurlijke eenheid, ophouden te bestaan. Nog voor de zomer presenteren we het ontwerp van deze nieuwe organisatie. Dan hebben we ook zicht op de gevolgen voor de medewerkers per afdeling. Op dat moment dienen we de adviesaanvraag in. In de tweede helft van dit jaar treffen we de verdere voorbereidingen voor de veranderingen bij de staf van Productie. Dit raakt niet alleen de medewerkers in de area’s, maar ook de medewerkers van de centrale staf Productie in Den Haag. We bekijken ook wat deze centrale aansturing betekent voor de lijnorganisatie. De stafmedewerkers van Productie werken in de toekomst in Den Haag of op enkele beschikbare kantoren in het land. We sluiten de areakantoren. Naast deze veranderingen blijven we de productie-organisatie verder optimaliseren. Dit geheel leidt ertoe dat in de komende jaren 700 tot 900 fte overcompleet dreigen te worden. We proberen natuurlijk zoveel mogelijk medewerkers te helpen om vrijwillig het bedrijf te verlaten.

Verdere besparingen Productie
Verder kijken we naar aanvullende besparingsmogelijkheden bij Productie. Zo onderzoeken we bijvoorbeeld hoe we kosten kunnen besparen op de maandag. Verder zien we volop mogelijkheden in meer samenwerking tussen het Autobedrijf en Pakketten. In mei 2013 testen we dat al in het buitengebied. Daar laten we post en pakketten door één chauffeur bezorgen. Verder onderzoeken we of het zinvol is om het Autobedrijf samen te voegen met Pakketten.

Commerciële organisatie wordt kleiner en efficiënter
We moeten ook onze commerciële organisatie kleiner en efficiënter maken. Daarom is het ook nodig dat we snel en ingrijpend reorganiseren bij Commercie. Dit betekent dat vóór 1 juli 2014 tussen de 150 en 250 fte bij Commercie overcompleet dreigen te worden. Per afdeling wordt een specifiek uitgewerkt advies voorgelegd aan de medezeggenschap. Ook hier proberen we zoveel mogelijk medewerkers te helpen om vrijwillig het bedrijf te verlaten.
Natuurlijk blijven we ervoor zorgen dat de post betaalbaar, bereikbaar en betrouwbaar blijft voor onze klanten. We kijken daarbij kritisch naar ons prijsbeleid. Met onze volumedaling is het onvermijdelijk dat de prijzen voor partijenpost en losse post en services worden verhoogd.

Kleinere bezetting Hoofdkantoor PostNL
Vanaf 1 juli 2013 komt er een nieuwe Hoofdkantoorstructuur waarbij we verschillende afdelingen bij elkaar brengen. We gaan daarbij goed kijken wat we nog wel doen en waarmee we gaan stoppen. Ons Hoofdkantoor krijgt daarmee een kleinere bezetting. Het is ook nodig dat we de lopende reorganisaties op het Hoofdkantoor versnellen en intensiveren. Dat betekent dat tot en met 2015 tussen de 350 en 450 fte overcompleet dreigen te worden. We doorlopen natuurlijk daar waar nodig het adviestraject. We proberen ook hier zoveel mogelijk medewerkers te helpen om vrijwillig het bedrijf te verlaten.

Ingrijpende gevolgen voor medewerkers
De veranderingen bij PostNL zijn ingrijpend, maar helaas onvermijdelijk. Dit levert onzekerheid op voor verschillende groepen medewerkers over hun toekomst bij PostNL. Voor medewerkers met een PostNL cao is het huidige sociaal plan (geldig tot 1 januari 2014) van toepassing.

Gezond bedrijf
Met onze maatregelen bereiden we ons voor op een:

een kleiner wordend postbedrijf dat winstgevend blijft door mee te bewegen met de dalende postvolumes en een
pakkettenbedrijf dat optimaal profiteert van de groeimogelijkheden in de pakkettenmarkt.
Samen werken we zo aan een gezonde toekomst voor PostNL.

Herna Verhagen
Directeur PostNL
pi_123314774
Nu weet ik dus nog niet wanneer onze vestiging gaat verdwijnen. Morgen hebben we een koffiepraatje, dan zal ik dat wel horen. Ben heel benieuwd!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_123315053
Net het prikbord nieuws gelezen, zowel dat gericht op de postbodes als dat van de bezorgers. Goed nieuws, en het lijkt er op dat men van hogerhand eindelijk wakker is geworden.

- De functie van postbode blijft bestaan, het aantal gedwongen ontslagen wordt lager
- Het plan met de CVL's gaat niet door, wel worden kleinere vestigingen samengevoegd.
- Het 3 bundel systeem wordt ook weer afgeschaft, voortaan gewoon weer 1 bundel post en 1 bundel hah.
- Wel gaat er harder gesneden worden in de staffuncties.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_123315168
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 08:11 schreef KatrienDuck het volgende:
Nu weet ik dus nog niet wanneer onze vestiging gaat verdwijnen.
Dat hoor je toch niet op het nieuws :z
Kringloper
pi_123315191
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 08:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Net het prikbord nieuws gelezen, zowel dat gericht op de postbodes als dat van de bezorgers. Goed nieuws, en het lijkt er op dat men van hogerhand eindelijk wakker is geworden.

- De functie van postbode blijft bestaan, het aantal gedwongen ontslagen wordt lager
- Het plan met de CVL's gaat niet door, wel worden kleinere vestigingen samengevoegd.
- Het 3 bundel systeem wordt ook weer afgeschaft, voortaan gewoon weer 1 bundel post en 1 bundel hah.
- Wel gaat er harder gesneden worden in de staffuncties.
Goed nieuws.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_123315350
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 08:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Net het prikbord nieuws gelezen, zowel dat gericht op de postbodes als dat van de bezorgers. Goed nieuws, en het lijkt er op dat men van hogerhand eindelijk wakker is geworden.

- De functie van postbode blijft bestaan, het aantal gedwongen ontslagen wordt lager
- Het plan met de CVL's gaat niet door, wel worden kleinere vestigingen samengevoegd.
- Het 3 bundel systeem wordt ook weer afgeschaft, voortaan gewoon weer 1 bundel post en 1 bundel hah.
- Wel gaat er harder gesneden worden in de staffuncties.
Goed nieuws. Het is de manier om toch af te slanken, maar met een veel beperktere achteruitgang in de kwaliteit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123315602
''Om de volumedaling te compenseren zullen we de prijzen verhogen. (prikbordnieuws)''
Uhm, ben ik nou zo dom of kost dat ons juist dan weer veel klanten naar Sandd e.d.? Als alles weer duurder gaat worden gaan klanten toch op zoek naar een alternatief? Voor bedrijven (waar we het van moeten hebben) is dit makkelijker dan voor particulieren.

Verder klinkt het nieuws positief. Ben vooral benieuwd naar de uitwerking ervan op lokaal niveau.
pi_123315876
idd, niks gesnapt van de economie.. als de vraag daalt, moet je de prijs verlagen :')
live is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_123316013
Goed nieuws dat het debiele 3 bundel systeem wordt geschrapt en heel goed nieuws dat ze het hart van het bedrijf intact houden.
pi_123317015
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 08:47 schreef peter2671 het volgende:

[..]

Dat hoor je toch niet op het nieuws :z
Niet op het nieuws nee, maar ik dacht dat het wel op mijnpostnl.nl zou komen te staan.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_123317302
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 10:27 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Niet op het nieuws nee, maar ik dacht dat het wel op mijnpostnl.nl zou komen te staan.
Zit wat in ^O^
Kringloper
  maandag 25 februari 2013 @ 10:45:04 #196
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_123317429
Nou, ik ben benieuwd:

quote:
Verder zien we volop mogelijkheden in meer samenwerking tussen het Autobedrijf en Pakketten. In mei 2013 testen we dat al in het buitengebied. Daar laten we post en pakketten door één chauffeur bezorgen. Verder onderzoeken we of het zinvol is om het Autobedrijf samen te voegen met Pakketten.
Laat ik nu net post bestellen met de auto in buitengebieden.
Zullen ze wel aparte depotritten moeten maken, want èn de posttassen voor de depots, de pakketten meenemen plus de eigen autobestelling, dat gaat nooit passen in een renault Kangoo.
Dikke lul drie bier, ik ben géén marinier. Nec temere, Nec Timide!
Keep calm and shop at www.ukfood.nl Absolutely Fabulous!!
www.ukfood.nl is nu een VOF :D
pi_123317459
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 10:45 schreef ErwinRommel het volgende:
Nou, ik ben benieuwd:

[..]

Laat ik nu net post bestellen met de auto in buitengebieden.
Zullen ze wel aparte depotritten moeten maken, want èn de posttassen voor de depots, de pakketten meenemen plus de eigen autobestelling, dat gaat nooit passen in een renault Kangoo.
Nieuw wagenpark(verlengde bestelbussen) dus *O*
Kringloper
  maandag 25 februari 2013 @ 10:46:55 #198
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_123317471
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 10:46 schreef peter2671 het volgende:

[..]

Nieuw wagenpark(verlengde bestelbussen) dus *O*
Een autobestelling doen met een verlengde bestelbus is kut!!
Dikke lul drie bier, ik ben géén marinier. Nec temere, Nec Timide!
Keep calm and shop at www.ukfood.nl Absolutely Fabulous!!
www.ukfood.nl is nu een VOF :D
pi_123317533
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 10:46 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Een autobestelling doen met een verlengde bestelbus is kut!!
Ik weet(begrijp) het, maar hogerhand beslist :{
Dan noemen ze het een bus-bestelling :') ...en lopen(rijden?) met een bonus weg O-)
Kringloper
  maandag 25 februari 2013 @ 10:52:57 #200
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_123317599
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 10:49 schreef peter2671 het volgende:

[..]

Ik weet(begrijp) het, maar hogerhand beslist :{
Dan noemen ze het een bus-bestelling :') ...en lopen(rijden?) met een bonus weg O-)
Anyway, de 11de horen wij het, dan hebben we een hele belangrijke bijeenkomst (reiskosten worden vergoed) (wel in eigen tijd whehehe)
Maar nu nog lekker genieten van 1 week Engeland *O*
Dikke lul drie bier, ik ben géén marinier. Nec temere, Nec Timide!
Keep calm and shop at www.ukfood.nl Absolutely Fabulous!!
www.ukfood.nl is nu een VOF :D

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')