abonnement Unibet Coolblue
pi_123131679
Na een poosje wikken en wegen vandaag toch het besluit genomen: ik ga mijn leven omgooien. Op dit moment weeg ik 115 kilo (ongeveer 1.80m). Dit heb ik tot nu toe altijd in balans gehouden door zo veel mogelijk met de fiets te doen en ongeveer 3 keer in de maand mountainbiken.

Anyway, ik heb mij nu dus ingeschreven bij de lokale sportschool. Vanwege mijn liefde voor fietsen wil ik vooral gaan fietsen en spinnen aldaar. Ik wil overigens ook op de threadmill en crosstrainer. Vanwege mijn gewicht hebben de schoenen dus wel goede steun van binnenaf nodig. Ik wil ook krachttraining gaan doen maar voorlopig nog geen zware squats. Zachte zolen zijn dus geen bezwaar, me dunkt.

Verder heeft de sportschool in de huisregels staan dat ik non-marking binnenschoenen moet dragen. Ik heb begrepen dat dit dus gewoon witte of gummy-zolen inhoudt.

Het is mij niet helemaal duidelijk of hardloopschoenen nou hetzelfde zijn als zogenoemde fitness-schoenen. Ik zie een hoop schoenen te koop staan binnen mijn budget (tot ¤65) maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat is een goed merk of beter: model?

Alvast bedankt voor de duidelijkheid!
Groetjens,
Henk, Anita en de kits.
pi_123132081
Ga naar een winkel anders? Dat zijn toch de experts zou ik zeggen..
Verder zou ik hardloopschoenen nemen... Voor squats maakt het ook weinig uit nog, pas als je gewicht boven je hoofd gaat tillen zou je platte zolen moeten nemen want als je dan gaat corrigeren wordt dat wel enorm versterkt door het hoge zwaartepunt.

Maar als je daar bent beland ben je geen beginner meer... En wil je waarschijnlijk toch wel weer nieuwe spullen...

Gewoon hardloopschoenen nemen dus.
Rustig aan.
pi_123132172
Opzouten als je niet normaal kunt reageren.
pi_123132390
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:15 schreef kingtoppie het volgende:
Ga naar een winkel anders? Dat zijn toch de experts zou ik zeggen..
Verder zou ik hardloopschoenen nemen... Voor squats maakt het ook weinig uit nog, pas als je gewicht boven je hoofd gaat tillen zou je platte zolen moeten nemen want als je dan gaat corrigeren wordt dat wel enorm versterkt door het hoge zwaartepunt.

Maar als je daar bent beland ben je geen beginner meer... En wil je waarschijnlijk toch wel weer nieuwe spullen...

Gewoon hardloopschoenen nemen dus.
Ok, maar ik zie ook op veel plekken een aparte categorie 'fitness schoenen' staan. Weet jij misschien wat daarmee dan het verschil is tegenover hardloopschoenen? Kwa uiterlijk zie ik zo 1-2-3 geen verschil...
Groetjens,
Henk, Anita en de kits.
pi_123132499
Maakt echt niet uit wat voor schoenen je hebt, gewoon sportschoenen zijn prima in het begin.

Ikzelf gebruik mijn fitness-schoenen ook gewoon voor hardlopen buiten enzo, geen probleem.
"I fear the day that technology will surpass our human interaction. The world will have a generation of idiots." - Albert Einstein
pi_123132738
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:20 schreef GalaxyAss het volgende:

[..]

Ok, maar ik zie ook op veel plekken een aparte categorie 'fitness schoenen' staan. Weet jij misschien wat daarmee dan het verschil is tegenover hardloopschoenen? Kwa uiterlijk zie ik zo 1-2-3 geen verschil...
Fitness schoenen hebben denk ik dan een platte zool? Steviger gebouwd?

En hardloopschoenen moeten zich vooral goed afwikkelen en ervoor zorgen dat die klappen met je voeten steeds lekker zacht opgevangen worden.
Rustig aan.
pi_123139704
Als je op de loopband wil is het verstandig hardloopschoenen te nemen. Anders voldoet iedere sportschoen.
pi_123140700
Ga krachttraining doen, heb jij veel meer aan..
pi_123141667
Gewoon elke willekeurige sportschoen.

Als je serieus gaat liften zou je daar wel specifiek schoeisel voor kunnen aanschaffen, maar voor wat fietsen en lopen voldoen zelfs de goedkoopste gympen.
  woensdag 20 februari 2013 @ 23:09:44 #10
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_123141723
Ik draag gewoon mijn zaalvoetbalschoenen bij het fitnessen (doe zowel cardio als krachttrainingen). Zijn prima schoenen ;) (Nikes)



deze
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_123143315
Voor een beetje huis, tuin en keukenfitness voldoet iedere sportschoen wel.
Wil je serieus aan de gang met barbells, zorg dan voor schoenen met een platte, niet te dikke/zachte zool.
Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Een overpowered Alpha mannetje, en een Chinees, lezen mij de les.
Nergens voor nodig.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 10:27:46 #12
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_123196596
Beter blijf je weg bij de loopband. Onnodig zware belasting voor je gewrichten. En als ik jou was zou ik juist gelijk beginnen met zware krachttraining en daarnaast 3x een half uurtje cario'en. Bijhouden wat je eet, ~300 tot ~500 kcal onder onderhoud eten. 1,5 tot 2 g eiwit per kg lichaamsgewicht en zwaar liften. Je speklaag zal snel genoeg verdwijnen en langzaam maar zeker komt er een atletisch lichaam voor terug.

Sowieso niet te snel willen afvallen want dan blijf je geheid achter met een hoop loshangend vel. Kijk niet alleen naar het gewicht op de weegschaal, maar maak regelmatig progressiefoto's en meet jezelf regelmatig op.

Hou het allemaal bij in een schriftje of excelsheet, dan kun je altijd terugkijken en veel makkelijker aanpassingen maken aan je voeding en/of trainingsroutine voor een optimaal resultaat.

Laat je niet door de lokale fitnessinstructeur op een biceps-machine zetten met 3x15 herhaling op 5 kg. Dat heeft geen fuck zin.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_123217973
Op de sportschool dragen veel mensen Asics, bevallen mij ook goed.
Zie ook wel vaak (hele grote) mannen gewichtheffen met slippers aan de voeten, geen idee waarom die geen schoenen dragen eigenlijk.
pi_123227979
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 20:01 schreef WammesWaggel het volgende:
Op de sportschool dragen veel mensen Asics, bevallen mij ook goed.
Zie ook wel vaak (hele grote) mannen gewichtheffen met slippers aan de voeten, geen idee waarom die geen schoenen dragen eigenlijk.
Platte zool.

Zachte zolen zorgen ervoor dat je gewicht zich kan verplaatsen over je voeten wat zorgt voor instabiliteit, niet fijn met 50-100 kilo boven je hoofd! Als je rug je lief is koop je dus iets met platte zolen.
Rustig aan.
pi_123236980
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:27 schreef fathank het volgende:
Beter blijf je weg bij de loopband. Onnodig zware belasting voor je gewrichten. En als ik jou was zou ik juist gelijk beginnen met zware krachttraining en daarnaast 3x een half uurtje cario'en. Bijhouden wat je eet, ~300 tot ~500 kcal onder onderhoud eten. 1,5 tot 2 g eiwit per kg lichaamsgewicht en zwaar liften. Je speklaag zal snel genoeg verdwijnen en langzaam maar zeker komt er een atletisch lichaam voor terug.

Sowieso niet te snel willen afvallen want dan blijf je geheid achter met een hoop loshangend vel. Kijk niet alleen naar het gewicht op de weegschaal, maar maak regelmatig progressiefoto's en meet jezelf regelmatig op.

Hou het allemaal bij in een schriftje of excelsheet, dan kun je altijd terugkijken en veel makkelijker aanpassingen maken aan je voeding en/of trainingsroutine voor een optimaal resultaat.

Laat je niet door de lokale fitnessinstructeur op een biceps-machine zetten met 3x15 herhaling op 5 kg. Dat heeft geen fuck zin.
Waarheid waarheid waarheid. Daarom even quoten.

Ik hoop niet dat TS de zoveelste is die dit soort advies in de wind slaat omdat het als 'teveel werk' of 'te overdreven' zou klinken. Dit is de weg naar resultaat en shortcuts zijn er niet.
pi_123329427
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:27 schreef fathank het volgende:
Beter blijf je weg bij de loopband. Onnodig zware belasting voor je gewrichten. En als ik jou was zou ik juist gelijk beginnen met zware krachttraining en daarnaast 3x een half uurtje cario'en. Bijhouden wat je eet, ~300 tot ~500 kcal onder onderhoud eten. 1,5 tot 2 g eiwit per kg lichaamsgewicht en zwaar liften. Je speklaag zal snel genoeg verdwijnen en langzaam maar zeker komt er een atletisch lichaam voor terug.

Sowieso niet te snel willen afvallen want dan blijf je geheid achter met een hoop loshangend vel. Kijk niet alleen naar het gewicht op de weegschaal, maar maak regelmatig progressiefoto's en meet jezelf regelmatig op.

Hou het allemaal bij in een schriftje of excelsheet, dan kun je altijd terugkijken en veel makkelijker aanpassingen maken aan je voeding en/of trainingsroutine voor een optimaal resultaat.

Laat je niet door de lokale fitnessinstructeur op een biceps-machine zetten met 3x15 herhaling op 5 kg. Dat heeft geen fuck zin.
Thanks, dat is advies waar ik wat aan heb! Ik wilde inderdaad flink aan de bak gaan. Die 3x half uur cardio is per week of per keer? Ik wil 3 of 4 keer in de week gaan. (doe ik al)

Wat is een goed alternatief voor de threadmill? Mijn sportschool heeft naast die dingen ook crosstrainers en hometrainers/fietsen... Ohja, er zijn ook van die roei dingen aanwezig...

Die hoeveelheden eiwit. Is dat per week?

[ Bericht 1% gewijzigd door GalaxyAss op 25-02-2013 16:38:28 (Nog een vraagje) ]
Groetjens,
Henk, Anita en de kits.
  maandag 25 februari 2013 @ 16:42:19 #17
69994 seto
-|||--------|||-
pi_123329657
Per dag.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  maandag 25 februari 2013 @ 16:52:04 #18
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_123330034
Crosstrainer en roeien zijn imo een goeie cardio workout. Voorkom in ieder geval zware klappen op je gewrichten. Die hoeveelheid eiwit is per dag.

Een goed trainingsprogramma om mee te beginnen is Starting Strength of Stronglifts. Online een hele hoop documentatie over te vinden. Voor vragen kun je altijd terecht in het 't bodybuilding-topic in SPT ^O^.

[ Bericht 52% gewijzigd door fathank op 25-02-2013 16:59:49 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_123361665
quote:
14s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:52 schreef fathank het volgende:
Crosstrainer en roeien zijn imo een goeie cardio workout. Voorkom in ieder geval zware klappen op je gewrichten. Die hoeveelheid eiwit is per dag.

Een goed trainingsprogramma om mee te beginnen is Starting Strength of Stronglifts. Online een hele hoop documentatie over te vinden. Voor vragen kun je altijd terecht in het 't bodybuilding-topic in SPT ^O^.
Ik heb even gezocht en ik zie dat Stronglifts een variatie op Starting Strength is. Ik denk dat ik Starting Strength ga doen, omdat ik daar meer Nederlandse informatie over vond. Maar, zover ik kan begrijpen is dat alleen een schema gericht op krachttraining. Wat is precies een goed idee voor een cardioschema? Nogmaals bedankt voor de ongevraagde maar zeker handige hulp!
Groetjens,
Henk, Anita en de kits.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 12:02:06 #20
69994 seto
-|||--------|||-
pi_123361760
Cardio kan je het beste na je krachttraining doen, zie http://www.bodybuilding.c(...)r-after-weights.html

Als je dit combineert met onder onderhoud eten zoals fathank zei zullen de kilo's eraf vliegen.

[ Bericht 10% gewijzigd door seto op 26-02-2013 12:08:20 ]
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')