Te treurig die reactiesquote:Playmobil overweegt een nieuwe speelgoedset uit de handel te nemen, waarbij een plastic bankovervaller met een koevoet een geldautomaat kraakt. In diverse landen heeft de 'bankovervalscène' protest opgewekt. 'Als veel mensen het té gewelddadig vinden, moeten we daar wat mee,' zegt Nathalie Muylle van Playmobil Benelux vandaag in het AD.
Anne Hamed uit Gouda kon haar ogen niet geloven toen ze de bankoverval-set van Playmobil voor het eerst zag. 'Ik dacht eigenlijk dat het een grap was. Ik kan niet geloven dat Playmobil echt een set verkoopt waarmee kinderen een bankoverval kunnen naspelen.'
Maar het is toch heus waar. Bij de meeste speelgoedwinkels in Nederland is deze uitbreiding van 'City Action' te koop. Na wat geknutsel en gepriegel kunnen kinderen tussen de 4 en 10 jaar zelf 'overvallertje' spelen. De setting is een bank met een kluis en een balie. Verder zijn er twee hoofdrolspelers: een Bonnie en Clyde-achtige overvaller - met roze gympjes en bijpassende tas voor alle geld en goudstukken - en een glimlachende bankmedewerker.
Hamed: 'Ik vind het echt een brug te ver. Wat is het volgende? Een Playmobil Bangalijstje? '
Bij Playmobil zijn ze geschrokken van de ophef rond 'Bank en Geldautomaat', zoals de originele naam van de 126 deeltjes tellende set luidt. 'Het is uit zijn context getrokken. Het is onderdeel van een grotere set, met daarin ook een groot politiebureau zodat de kinderen kunnen spelen dat de bankovervaller in de cel moet,' vertelt Nathalie Muylle van Playmobil Benelux. Toch wordt nu overwogen om het speelgoed uit de handel te halen.
Gelezen op @AD.nl
http://s.ad.nl/3395115
Het wordt nu een 'collectors item'.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 16:05 schreef snellejelle het volgende:
Anne uit Gouda moet niet zo janken, ik zou het bijna snel nog gaan kopen. Gaaf tco
Minder overdrijven mag ook welquote:Op zaterdag 16 februari 2013 16:11 schreef Catch22- het volgende:
Iedereen speelde als kind toch wel eens politietje? Wat een gejank. Wat een kutland.
quote:Op zaterdag 16 februari 2013 16:10 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Is dat niet racistisch voor die Somalische piraten.....
Jaaaa !quote:Op zaterdag 16 februari 2013 16:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
kom we gaan een bozen brief sturen
Jhhooooaaaaaa !!!!quote:Op zaterdag 16 februari 2013 16:35 schreef Panzermaus het volgende:
Overvallertje?
Dit was pas speelgoed.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |