abonnement Unibet Coolblue
pi_123183727
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 22:22 schreef boyv het volgende:

[..]

Zou dat niet eerder kunnen komen omdat je anders gewoon niet gezond / goed genoeg eet in verhouding met je energieverbruik / spieractiviteit?

Die shakes lijken mij klinkklare kwakzalverij.
Is het ook. Mensen denken dat het een wondermiddel is, ofzo :') Zijn gewoon eiwitten, niks geen wonderbaarlijk herstelmiddel. Paar eieren eten of een pak melk leegslobberen en je hebt hetzelfde effect. Het is alleen wat geconcentreerder.
Volgens mij werkt het bij mensen gewoon als een placebo. Ik heb nog niemand horen zeggen dat ze sneller herstellen na een liter melk. Terwijl het precies hetzelfde is als een schepje whey.
Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Een overpowered Alpha mannetje, en een Chinees, lezen mij de les.
Nergens voor nodig.
pi_123185429
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
22 sneetjes brood op een dag eten :')
dit :o
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_123185675
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 22:22 schreef boyv het volgende:

[..]

Zou dat niet eerder kunnen komen omdat je anders gewoon niet gezond / goed genoeg eet in verhouding met je energieverbruik / spieractiviteit?

Die shakes lijken mij klinkklare kwakzalverij.
Nee. Ik sta onder begeleiding van twee A-klassers. Ik eet wat zij me zeggen, ik train wat zij me zeggen. Ik zit al heel lang op een stabiel gewicht en doe dit ook al een tijd. Ik neem één schep whey isolaat binnen 10 minuten na mijn training, mix het met 200 ml melk. Waarom ben ik eigenlijk degene die iets fout doet als het bij mij werkt? Lijkt mij eerder dat jullie iets fout doen als het niet werkt, het op verkeerde momenten nemen of iets anders. Of wellicht is elk lichaam gewoon anders en ben ik blij dat ik er wel baat bij heb.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_123186123
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 22:46 schreef Hugh_Myron het volgende:

[..]

Is het ook. Mensen denken dat het een wondermiddel is, ofzo :') Zijn gewoon eiwitten, niks geen wonderbaarlijk herstelmiddel. Paar eieren eten of een pak melk leegslobberen en je hebt hetzelfde effect. Het is alleen wat geconcentreerder.
Volgens mij werkt het bij mensen gewoon als een placebo. Ik heb nog niemand horen zeggen dat ze sneller herstellen na een liter melk. Terwijl het precies hetzelfde is als een schepje whey.
Liter melk: 34 gr eiwitten, 460 kcal
Schep whey: 24,3 gr eiwitten, 101 kcal + 200ml melk: 9,6 gr eiwitten, 92 kcal = 33,9 gr eiwitten, 193 kcal.

Buiten dat er aanzienlijk minder calorieën, minder koolhydraten en meer eiwitten per 100 gr in een shake zitten, is er ook nog de voor mij fysieke onmogelijkheid om een liter melk te drinken na mijn training. :') Daarbij is de ene eiwit de ander niet. Maar lees je eens verder in zou ik zeggen. Ik heb de tijd er niet voor om voorlichter te gaan spelen. TS zal zelf zijn eigen weg moeten vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rebubbled op 21-02-2013 23:32:17 ]
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_123186454
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 23:25 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Liter melk: 17 gr eiwitten, 230 kcal
Schep whey: 24,3 gr eiwitten, 101 kcal + melk: 4,8 gr eiwitten, 46 kcal = 29,1 gr eiwitten, 147 kcal.

Buiten dat er aanzienlijk meer eiwitten, minder calorieën en minder koolhydraten in een shake zitten, is er ook nog de voor mij fysieke onmogelijkheid om een liter melk te drinken na mijn training. :') Daarbij is de ene eiwit de ander niet. Maar lees je eens verder in zou ik zeggen. Ik heb de tijd er niet voor om voorlichter te gaan spelen. TS zal zelf zijn eigen weg moeten vinden.
In dit geval dus wel, want caseine is weer iets anders. Je begrijpt best wat ik bedoel. Natuurlijk is een shakeje praktischer, maar dat zei je niet.
Heb ook niks tegen whey shakes en ik zei ook niet dat je iets fout deed, maar mensen die ze gebruiken weten vaak niet eens waarom ze dat doen en dat is dan gewoon zonde.
Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Een overpowered Alpha mannetje, en een Chinees, lezen mij de les.
Nergens voor nodig.
pi_123186737
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 23:31 schreef Hugh_Myron het volgende:

[..]

In dit geval dus wel, want caseine is weer iets anders. Je begrijpt best wat ik bedoel. Natuurlijk is een shakeje praktischer, maar dat zei je niet.
Heb ook niks tegen whey shakes en ik zei ook niet dat je iets fout deed, maar mensen die ze gebruiken weten vaak niet eens waarom ze dat doen en dat is dan gewoon zonde.
Te snel dude. :') Nu staat mijn foute berekening voor altijd online. Oh noo! :D
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_123186770
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 23:36 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Te snel dude. :') Nu staat mijn foute berekening voor altijd online. Oh noo! :D
_O-
Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Een overpowered Alpha mannetje, en een Chinees, lezen mij de les.
Nergens voor nodig.
pi_123195514
Na een dikke workout out neem ik een shake en dan voel ik die rechstreeks mijn spieren in pompen. Shakes hebben zeker wel nut. Begin gewoon met 3 shakes per dag.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 09:49:39 #59
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_123195574
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 22:46 schreef Hugh_Myron het volgende:

[..]

Is het ook. Mensen denken dat het een wondermiddel is, ofzo :') Zijn gewoon eiwitten, niks geen wonderbaarlijk herstelmiddel. Paar eieren eten of een pak melk leegslobberen en je hebt hetzelfde effect. Het is alleen wat geconcentreerder.
Volgens mij werkt het bij mensen gewoon als een placebo. Ik heb nog niemand horen zeggen dat ze sneller herstellen na een liter melk. Terwijl het precies hetzelfde is als een schepje whey.
Dát is het hele punt juist.
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 22 februari 2013 @ 10:18:33 #60
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_123196299
ik merk echt wel het verschil als ik wel of niet een shake neem na training, en dat is echt geen placebo effect.
daarnaast is een shake met 250ml water wel wat praktischer dan 2 liter melk op zuipen....
pi_123196523
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:18 schreef AntiChrist het volgende:
ik merk echt wel het verschil als ik wel of niet een shake neem na training, en dat is echt geen placebo effect.
maar je kan ook IETS ANDERS nemen dan een shake, dat is het punt van deze discussie. als je 's avonds traint en daarna meteen avondeten eet met koolhydraten+eiwitten bereik je hetzelfde.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 10:29:25 #62
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_123196652
Tegen spierpijn helpt alleen water drinken qua voeding. Als je al spierpijn hebt, dan komt het door verzuring en daarmee de afvalstoffen die je spieren geproduceerd hebben tijdens het sporten. Die moeten zo snel mogelijk worden afgevoerd naar de nieren en worden uitgescheden wil je zo min mogelijk spierpijn overhouden.

Om spieren op te bouwen is een wheyshake handig. Het bevat veel soorten eiwit die je helpen de spieren op te bouwen. Omdat het zo geconcentreerd is, is het gewoon makkelijk, maar je hebt het in principe niet nodig. Als je een goed gebalanceerd dieet hebt, krijg je in principe genoeg eiwit binnen om je spieren mee op te bouwen. Whey is dus handig, maar geen must.

De 'burn' die je voelt als je net hebt gesport, is niet hetzelfde als spierpijn. De burn komt omdat je spieren opzwellen na een intensieve training. Het heeft dus niet te maken met verzuring van je spieren.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 10:31:07 #63
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_123196712
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:25 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

maar je kan ook IETS ANDERS nemen dan een shake, dat is het punt van deze discussie. als je 's avonds traint en daarna meteen avondeten eet met koolhydraten+eiwitten bereik je hetzelfde.
Nee hoor dat neemt je lichaam veels te langzaam op.
Dat is het nut van die shakes juist, het wordt meteen opgenomen dus je hebt er meteen effect van.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_123196741
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 23:18 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Nee. Ik sta onder begeleiding van twee A-klassers. Ik eet wat zij me zeggen, ik train wat zij me zeggen. Ik zit al heel lang op een stabiel gewicht en doe dit ook al een tijd. Ik neem één schep whey isolaat binnen 10 minuten na mijn training, mix het met 200 ml melk. Waarom ben ik eigenlijk degene die iets fout doet als het bij mij werkt? Lijkt mij eerder dat jullie iets fout doen als het niet werkt, het op verkeerde momenten nemen of iets anders. Of wellicht is elk lichaam gewoon anders en ben ik blij dat ik er wel baat bij heb.
Ga je ook zelf leren nadenken? Of mag dat alleen als zij jou dat zeggen? _O-
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 22 februari 2013 @ 10:34:57 #65
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_123196844
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 23:18 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Nee. Ik sta onder begeleiding van twee A-klassers. Ik eet wat zij me zeggen, ik train wat zij me zeggen. Ik zit al heel lang op een stabiel gewicht en doe dit ook al een tijd. Ik neem één schep whey isolaat binnen 10 minuten na mijn training, mix het met 200 ml melk. Waarom ben ik eigenlijk degene die iets fout doet als het bij mij werkt? Lijkt mij eerder dat jullie iets fout doen als het niet werkt, het op verkeerde momenten nemen of iets anders. Of wellicht is elk lichaam gewoon anders en ben ik blij dat ik er wel baat bij heb.
Het werkt bij jou omdat je niet genoeg eiwitten uit normale voeding krijgt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_123196956
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:34 schreef fathank het volgende:

[..]

Het werkt bij jou omdat je niet genoeg eiwitten uit normale voeding krijgt.
Ben jij niet die gast met 30 kilo overgewicht die een maagbandje oid heeft laten plaatsen? Wie ben jij om te praten over voeding? :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 10:40:35 #67
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_123197025
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:25 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

maar je kan ook IETS ANDERS nemen dan een shake, dat is het punt van deze discussie. als je 's avonds traint en daarna meteen avondeten eet met koolhydraten+eiwitten bereik je hetzelfde.
ja inderdaad ik kan ook 3 liter melk , 20 boterhammen met pindakaas, 14 bakken kwark nemen....
overigens eet ik eiwitrijk. de shake's zijn ter aanvulling.
pi_123197085
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:29 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Tegen spierpijn helpt alleen water drinken qua voeding. Als je al spierpijn hebt, dan komt het door verzuring en daarmee de afvalstoffen die je spieren geproduceerd hebben tijdens het sporten. Die moeten zo snel mogelijk worden afgevoerd naar de nieren en worden uitgescheden wil je zo min mogelijk spierpijn overhouden.

Om spieren op te bouwen is een wheyshake handig. Het bevat veel soorten eiwit die je helpen de spieren op te bouwen. Omdat het zo geconcentreerd is, is het gewoon makkelijk, maar je hebt het in principe niet nodig. Als je een goed gebalanceerd dieet hebt, krijg je in principe genoeg eiwit binnen om je spieren mee op te bouwen. Whey is dus handig, maar geen must.

De 'burn' die je voelt als je net hebt gesport, is niet hetzelfde als spierpijn. De burn komt omdat je spieren opzwellen na een intensieve training. Het heeft dus niet te maken met verzuring van je spieren.
Of je leest je even in over spierpijn.

Tip:
Immediate Soreness
Delayed Onset Muscle Soreness, DOMS

Oh en weiproteinepreparaat bestaat niet uit veel verschillende soorten eiwit
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 22 februari 2013 @ 10:42:28 #69
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_123197088
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:38 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ben jij niet die gast met 30 kilo overgewicht die een maagbandje oid heeft laten plaatsen? Wie ben jij om te praten over voeding? :')
Nee dat ben ik niet. En ik denk dat ik iets meer weet over voeding dan jij, aangezien jij alleen maar naar je "A-Klassers" luistert (whatever dat ook moge zijn) en precies doet wat zij je opdragen.

Als je wat wil leren ben je gerust welkom in 't Bodybuilding-topic hiero, daar is een hoop meer kennis aanwezig dan bij die "A-klassers" waar jij naar luistert. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.

edit: Ik kom van 58 kg bij 1,80m, zit nu een half jaar ong steady op 78 kg, bij ~11% bf.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_123197669
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:40 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

ja inderdaad ik kan ook 3 liter melk , 20 boterhammen met pindakaas, 14 bakken kwark nemen....
overigens eet ik eiwitrijk. de shake's zijn ter aanvulling.
1/3e kipfilet bevat al meer eiwit dan 1 scoop whey. daarnaast is het onnodig om meer dan 1.8 gram per kg lichaamsgewicht aan eiwitten te nemen, dus als je 75 kg weegt en niet genoeg eiwitten binnenkrijgt zou ik liever wat aandacht aan je eetpatroon besteden. maar doe lekker wat je zelf leuk vindt.
pi_123197837
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:42 schreef fathank het volgende:

[..]

Nee dat ben ik niet. En ik denk dat ik iets meer weet over voeding dan jij, aangezien jij alleen maar naar je "A-Klassers" luistert (whatever dat ook moge zijn) en precies doet wat zij je opdragen.

Als je wat wil leren ben je gerust welkom in 't Bodybuilding-topic hiero, daar is een hoop meer kennis aanwezig dan bij die "A-klassers" waar jij naar luistert. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.

edit: Ik kom van 58 kg bij 1,80m, zit nu een half jaar ong steady op 78 kg, bij ~11% bf.
Ohnee, dat is die ene met die kattank als plaatje. Mooie stats. Alleen weet jij geen flikker van wat ik wel of niet eet en kun je je beweringen dat ik te weinig eet en daarom wat heb aan een eiwitshake lekker voor je houden. Zoals je in dit topic ziet zijn er veel meer mensen die er wat aan hebben en ook in het Bodybuilding topic zijn er zat die shakes nemen en daar profijt van hebben.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 11:13:17 #72
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_123198179
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 11:02 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ohnee, dat is die ene met die kattank als plaatje. Mooie stats. Alleen weet jij geen flikker van wat ik wel of niet eet en kun je je beweringen dat ik te weinig eet en daarom wat heb aan een eiwitshake lekker voor je houden. Zoals je in dit topic ziet zijn er veel meer mensen die er wat aan hebben en ook in het Bodybuilding topic zijn er zat die shakes nemen en daar profijt van hebben.
Je bent een vrouw, en zwaarder dan 75 kg zul je niet zijn gok ik. Dan is150 g eiwit per dag ruimschoots voldoende. Dat kun je makkelijk uit je voeding halen, daar heb je echt geen shakie voor nodig imho.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_123198197
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 11:13 schreef fathank het volgende:

[..]

Je bent een vrouw, en zwaarder dan 75 kg zul je niet zijn gok ik. Dan is150 g eiwit per dag ruimschoots voldoende. Dat kun je makkelijk uit je voeding halen, daar heb je echt geen shakie voor nodig imho.
Bedankt voor het advies.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_123198286
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 11:13 schreef fathank het volgende:

[..]

Je bent een vrouw, en zwaarder dan 75 kg zul je niet zijn gok ik. Dan is150 g eiwit per dag ruimschoots voldoende. Dat kun je makkelijk uit je voeding halen, daar heb je echt geen shakie voor nodig imho.
Jamaar, jamaar, het shakie zorgt er juist voor dat ze geen spierpijn heeft na het trainen :D
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_123198320
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 11:13 schreef fathank het volgende:

[..]

Je bent een vrouw, en zwaarder dan 75 kg zul je niet zijn gok ik. Dan is150 g eiwit per dag ruimschoots voldoende. Dat kun je makkelijk uit je voeding halen, daar heb je echt geen shakie voor nodig imho.
ben jij een A-klasser??? volgens mij niet he? waar bemoei jij je mee!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')