abonnement Unibet Coolblue
  zondag 27 januari 2013 @ 11:35:14 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122105118
quote:
Israël stopt omstreden anticonceptiepraktijk

JERUZALEM -
De Israëlische overheid heeft voor het eerst erkend dat gezondheidsdiensten in het land Ethiopische vrouwen anticonceptiemiddelen hebben toegediend. De hoogste ambtenaar van het ministerie van Volksgezondheid heeft gynaecologen opgedragen om geen prikpil meer toe te dienen aan vrouwen van Ethiopische origine „indien er twijfels zijn of ze de gevolgen van de behandeling begrijpen”. Dat meldde de Israëlische krant Haaretz zondag.

Volgens Haaretz is het geboortecijfer onder de Ethiopische gemeenschap in Israël in het afgelopen decennium met 50 procent gedaald. Dat zou mede het gevolg zijn van het consequent voorschrijven van anticonceptie aan Ethiopische vrouwen. In een tv-programma kwamen onlangs Ethiopische vrouwen aan het woord die vertelden dat ze geïntimideerd werden om de prikpil te accepteren. Het middel dat ze kregen toegediend, Depo-Provera, kan zwangerschappen enkele maanden voorkomen.
„Ze zeiden dat het inentingen zijn”, vertelde een van de 35 vrouwen die werden geïnterviewd in het programma. Anderen vertelden dat ze nog voor hun toelating in Israël hun eerste injecties kregen toegediend in vluchtelingenkampen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)eden_praktijk__.html

Op zich wel begrijpelijk dat Israel dit gedaan heeft, het heeft ook zonder toestroom van Ethiopiërs al problemen genoeg. Maar ik vind het wel opmerkelijk dat wanneer er in het Westen gesproken wordt over welke vorm van demografische controle dan ook, of het nu gaat over anti-conceptie voor zwaar geestelijk gehandicapten of het beperken van gezinsvorming van kansarmen uit de Derde Wereld, het vaak de Joden zijn die meteen 'Nooit meer Auschwitz' beginnen te roepen.
Dat is toch meten met twee maten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_122105402
Sorry begrijpelijk? Als je ze niet in je land wil, laat ze dan niet toe maar ga ze niet verplicht anticonceptie toedienen, schandalig. Dit laat maar weer eens zien wat voor land Israël is.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_122105418
Je weet dat de Ethiopiërs in Israël ook Joods zijn? Dat is juist de reden dat ze naar Israël mochten emigreren.
pi_122105650
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:47 schreef Renzoku het volgende:
Je weet dat de Ethiopiërs in Israël ook Joods zijn? Dat is juist de reden dat ze naar Israël mochten emigreren.
Ik vind het ook een raar verhaal. Ik dacht ook dat nagenoeg elke inwoner van Israel met Ethiopische roots daar was omdat hij joods was, en dat ze bijgevolg ook in het leger dienden.

Israel maakt zich voortdurend zorgen over de populatiebom: de veel snellere groei van de Arabische bevolking. Ze hebben wel een slordig miljoen joden uit de Sovjetunie opgenomen, waarom ze dan de voortplanting van deze mensen zouden beknotten is me een raadsel.
pi_122105712
Israel _O_
pi_122105803
Israel is net als Obama, ze kunnen je moeder vermoorden maar toch blijf je sympathie voor ze koesteren...
pi_122105881
Gadverdamme zeg. Kunnen die vrouwen nu geen aangifte doen? Het lijkt me dat hun lichamelijk integriteit wederrechtelijk is geschonden door de artsen/de staat Israel.
pi_122106093
Misschien omdat ze hun kinderen verwaarlozen zoals bv Roma en Marokkanen dat ook doen?
pi_122107010
laatste keer dat dit gebeurde was het 1942
Zie!
  zondag 27 januari 2013 @ 12:45:33 #10
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_122107721
quote:
15s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:30 schreef johnson555 het volgende:
laatste keer dat dit gebeurde was het 1942
Israël = Nazi-Duitsland.

4.gif
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_122107729
Joden hebben wel geleerd van de geschiedenis, dat moet ik ze wel nageven.
pi_122107788
Zouden we hier ook moeten doen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_122107826
quote:
7s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:45 schreef Nibb-it het volgende:
Het originele Haaretz artikel: http://www.haaretz.com/ne(...)ots.premium-1.496519
Betaal je? Staat er verder nog wat interessant in?
pi_122107885
quote:
4s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:47 schreef waht het volgende:

[..]

Israël = Nazi-Duitsland.

[ afbeelding ]
Wat een domme reactie dat kan je beter, of was dit een beetje chargeren?
pi_122107956
quote:
7s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:51 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Wat een domme reactie dat kan je beter, of was dit een beetje chargeren?
Minachting van degene op wie ik reageer.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 27 januari 2013 @ 12:52:54 #17
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_122107971
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:50 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Betaal je? Staat er verder nog wat interessant in?
Israel admits Ethiopian women were given birth control shots
Health Minister director general instructs all gynecologists in Israel's four health maintenance organizations not to inject women with long-acting contraceptive Depo-Provera if they do not understand ramifications of treatment.
By Talila Nesher

A government official has for the first time acknowledged the practice of injecting women of Ethiopian origin with the long-acting contraceptive Depo-Provera.

Health Ministry Director General Prof. Ron Gamzu has instructed the four health maintenance organizations to stop the practice as a matter of course.

The ministry and other state agencies had previously denied knowledge or responsibility for the practice, which was first reported five years ago.

Gamzu’s letter instructs all gynecologists in the HMOs "not to renew prescriptions for Depo-Provera for women of Ethiopian origin if for any reason there is concern that they might not understand the ramifications of the treatment.”

He also instructed physicians to avail themselves of translators if need be.

Gamzu’s letter came in response to a letter from Sharona Eliahu-Chai of the Association of Civil Rights in Israel, representing several women’s rights and Ethiopian immigrants’ groups. The letter demanded the injections cease immediately and that an investigation be launched into the practice.

About six weeks ago, on an Educational Television program journalist Gal Gabbay revealed the results of interviews with 35 Ethiopian immigrants. The women’s testimony could help explain the almost 50-percent decline over the past 10 years in the birth rate of Israel’s Ethiopian community. According to the program, while the women were still in transit camps in Ethiopia they were sometimes intimidated or threatened into taking the injection. “They told us they are inoculations,” said one of the women interviewed. “They told us people who frequently give birth suffer. We took it every three months. We said we didn’t want to.”
pi_122108031
Vind het niet echt begrijpelijk :P
pi_122108076
quote:
15s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:30 schreef johnson555 het volgende:
laatste keer dat dit gebeurde was het 1942
pi_122108112
Va, vis et deviens (2005) - IMDb

Een boeiende en vrij aangrijpende Israëlische film over dit vraagstuk.
pi_122108203
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:54 schreef De_Guidance het volgende:
Vind het niet echt begrijpelijk :P
Ik ook niet, zacht uitgedrukt.
Zijn toch wel een beetje nazi-streken, dat verwacht je niet van Israël :{
pi_122108220
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:07 schreef WammesWaggel het volgende:
Misschien omdat ze hun kinderen verwaarlozen zoals bv Roma en Marokkanen dat ook doen?
Zieke insinuatie.
pi_122108251
quote:
2s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:58 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ik ook niet, zacht uitgedrukt.
Zijn toch wel een beetje nazi-streken, dat verwacht je niet van Israël :{
Mja het is geen holocaust ofzo. Maar fris is het niet inderdaad.
pi_122108255
quote:
2s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:58 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ik ook niet, zacht uitgedrukt.
Zijn toch wel een beetje nazi-streken, dat verwacht je niet van Israël :{
:')
pi_122108276
quote:
13s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:59 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Zieke insinuatie.
Eerder ongenuanceerd, maar er zit wel waarheid in, hoor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')