Ik ben pas eerstejaars student, dus heb inderdaad nog veel uit te zoeken qua werkzaamheden van beide, maar ben er druk mee aan de slag. Dat AA vooral samenstelt wist ik ik nog niet, dat RA vooral controleert had ik inderdaad al begrepen.
Ik heb echt al veel gezocht over het accountant-zijn op internet, maar het gaat vaak over "de accountant", en qua verschillen tussen AA en RA kan ik niet meer vinden dan het opleidingsniveau en verschil tussen MKB en grote bedrijven. Ik kan me dus weinig voorstellen van wat het verschil is tussen wat een AA of een RA op een 'normale' werkdag doet.
Het is dus niet per definitie zo dat RA beter is? Als je een RA titel hebt, is het dan toch mogelijk om bij een klein bedrijf aan de slag te gaan? Dat je toch gewenst bent voor je diepere kennis, of zal toch een AA gewenster zijn? Los van het feit dat dat zonde is van het zwoegen om de RA-titel te bemachtigen.
Het algemene beeld wat ik begrijp is assistent-account -> AA -> RA , dus dat RA altijd beter is om te hebben. Ik vroeg me dus af of dat waar is, of dat gewoon andere 'specialisaties' zijn, en niet zo zeer 'beter'.
Bedankt voor de snelle reacties!