abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 8 januari 2013 @ 10:46:18 #1
327191 RobertNL
For your gear.
pi_121303710
121106_177156_Chinese-telefoons.gif
Als je een jaar geleden had gezegd 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes nog voornamelijk hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinige werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy versie van 2.2 of 2.3 zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig als je van plan bent een Chinese smartphone te kopen, dan ben jij degene die lachen kan!

Op de Chinese markt zijn de laatste jaren een aantal heel succesvolle spelers op het gebied van mobile telecommunicatie voor de consument opgestaan. Zo heb je bijvoorbeeld Meizu met de M9 , Xiaomi met de MI-One en Huawei met verschillende provider telefoons en de Ascend D1 Quad XL.
Omdat deze merken door hun marketing, R&D en het richten op de westerse markt ondertussen hoge prijzen hanteren staan er in China op dit moment verschillende nieuwe spelers op de Smartphone markt op die voor kleine prijzen grote telefoons kunnen aanbieden.

121106_177156_ejiayu.gif
Éen van deze telefoon fabrikanten die de laatste tijd redelijke successen boekt is Jiayu(Vertaling: Goede toestellen) . De telefoons die deze fabrikant aanbied kenmerkt zich door een hoge prijs/kwaliteit/spec verhouding.

Jiayu is het nieuwe succesverhaal voor mensen met een budget die veel bang-for-buck (waar voor hun geld) willen hebben. Wat bijvoorbeeld Ainol op tabletgebied is lijkt Jiayu te zijn op smartphone gebied.

Het bedrijf Jiayu is een bedrijf uit Shenzen dat is opgericht in April 2009. Sinds die tijd heeft het bedrijf zich gericht op het maken van R&D, productie en verkoop van mobile apparatuur. Het bedrijf heeft meer dan 800 mensen in dienst waaronder ruim 30 op de afdeling R&D. Er wordt door de R&D veel gelet op duurzaamheid .Het bedrijf heeft 2 productielocaties waar in totaal 10 productie lijnen zijn. Daarnaast zijn voor het testen en ontwikkelen 2 laboratoria in deze gebouwen aanwezig.
121106_177156_g123.gif

Jiayu G1:
De G1 was de eerste smartphone uit handen van Jiayu en had een singlecore Mediatek processor. Deze telefoon was vooral 13 in het dozijn maar had wel een degelijke kwaliteit en prijs voor dat moment.

Jiayu G2:
Na de komst van de G1 bracht Jiayu recentelijk de JY-G2, of kort: de G2 uit. Een dualSIM met dual-standby-principe 10.6mm slanke smartphone op Android 4.0 ICS.

SPOILER: Specificaties
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een review van deze telefoon kan je hier vinden
Deze telefoon heeft een redelijk grote (Chinese) fanbase opgebouwd door zijn concurrerende prijs en vele extra's die voor weinig te verkrijgen waren. Daarnaast bleek uit reviews van de G1 dat de service en ondersteuning vanuit Jiayu zeer goed waren.

Jiayu G2S:
Inmiddels heeft de G2 al een upgrade gekregen. Deze upgrade heeft twee telefoons opgeleverd namelijk de G2S enG2S plus. De G2S moet inleveren op gebied van de Camera en werkgeheugen (verlaagd naar resp. 5 MP en 512MB). Maar dit wordt goed gemaakt door een scherpe prijs en Dualcore processor. De G2S plus is alles wat de G2 ook is maar dan met een Dualcore processor.
SPOILER: Specificaties
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Door gelijktijdige aankondiging met de G3 is deze telefoon niet zo populair als de G2. Aangezien de G2S plus ongeveer de zelfde prijs heeft als de G3 is de verwachting dat de G2S/G2S plus bij het uitkomen van de G3 een prijsdaling krijgt. Hoe groot het verschil met de G3 zal zijn is niet bekend.

121106_177156_G3.gif
Momenteel gaat echter alle belangstelling uit naar de Jiayu JY-G3, ofwel de G3, die nu uit is.
Het design van deze telefoon is vooral op de Chinese budget/mid-end markt vernieuwend te noemen. Hierdoor lijkt de belangstelling in de G3 nog veel groter als bij de G2.

De afgelopen tijd is er een actie geweest voor het regelen van een coupon/speciale prijs voor Nederlanders en Belgen die belang hadden bij deze telefoon. Deze actie liet maar weer eens zien wat voor een aandacht er is voor deze telefoon. Het feit was dat er bijna 200 aanmeldingen zijn gekomen voor aankoop van deze telefoon! Helaas lijkt het er op dat deze winkel (lightake) geen vooraad binnenkrijgt en is daarom alle orders aan het cancellen. Naast de vraag vanuit Nederland wordt er internationaal veel over deze telefoon gesproken.

Aangezien in het Chinese webshop topic 90% van de posts over deze telefoon ging is besloten om Jiayu en met name de G3 een eigen topic te geven.

Looks:

Zoals gezegd zijn de looks van deze telefoon redelijk uniek. Zeker niet gekopieerd van een nieuw/populair toestel. De Jiayu G3 is te krijgen in dire verschillende kleuren. En aangezien een foto meer verteld als duizend woorden:
121106_177156_Source-images.png
121106_177156_overview.png
121106_177156_dikte.gif
121106_177156_720p.png

Specificaties:

quote:
Snelle MTK6577 Cortex-A9 1Ghz ducalcore processor
PowerVR SGX 531 GPU
1GB RAM
4.5'' 1280x720px mutlitouch IPS scherm
Gorilla glass
8 Megapixel camera (met LED flash)
0.3 Megapixel front-facing camera
(A-)GPS
WIFI b/g/n
Bluetooth 2.0 (EDR & A2DP)
FM-radio
MicroUSB
MicroSD slot (tot 64GB)
2750mAh uccu
Senors: Accelerometer, magnetic sensor, proximity sensor, light sensor
Dual-sim (dual standby - 2 sims gelijktijdig actief)
WCDMA: 850/900/1900/2100MHz
GSM: 850/900/1800/1900MHz

Software: Android 4.0.x

Gewicht: 158 gram
LxBxH: 135x65x10.8mm
Video's:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jiayu G3 FAQ
SPOILER: Een Chinese telefoon in Nederland? werkt dat?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Help, mijn paypal claim loopt af! wat nu?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verzenden:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Douane:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bestellen via MisterTao
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bestellen via AliExpress
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rooten en recovery?
https://docs.google.com/d(...)edSfGcQtF3mWsK9pRnXs

Lijst met taobao en aliexpress sellers
https://docs.google.com/s(...)5S3JVRmxkRzFPQ2xPTXc

121106_177156_info.gif
Officiële site Jiayu: www.ejiayu.com
Beste site om over updates te lezen: www.gizchina.com
Zie ook de laatste topics uit de Chinese Webshops-reeks.
Informatieve site van Kris Amora: Jiayu G2 // Jiayu G3
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_121303836
Like a G6.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 11:18:09 #3
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_121304617
*reagerend op vorige topic

Ik zal eerst mn Desire Z wel even gaan flashen. Draaide nog de originele rom :@ (op een of andere manier tweak ik mn eigen telefoon nooit, maar doe ik het altijd voor andere mensen :9 En zeker als er al 4.2 beschikbaar is ga ik daar zeker dankbaar gebruik van maken :D

Wat ik uit de reacties begreep van o.a. shiznuts is dat de G3 dus een iets lompere (minder makkelijk vast te houden?) telefoon is dan de NEO, maar dat het scherm van de G3 beter is. (dan laat ik de nog verder ongeziene N002i buiten beschouwing)

Zal eerst flashen, de boel even testen enzo, en mocht ik dan nog niet tevreden zijn (lijkt me erg sterk, ik merk namelijk de Sense telkens vastloopt en als ik dat al niet meer heb, is het probleem denk ik opgelost :7 )

Heb ook nog een vriendin die de G3 nog overweegt, dus ik blijf in ieder geval leuk verder lurken :D
Koekje d'r bij?
pi_121304992
Ik kwam er gisteren achter dat een film afspelen op de G3 nog mooier is als je de software decoder gebruikt ipv de hardware decoder.
pi_121313373
Hij is nu in voorraad op BuySku voor 200$!
  dinsdag 8 januari 2013 @ 15:40:08 #6
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_121313549
/care.

http://www.banggood.com/-p-56647.html en dan coupon ' b185f7 ' erover.
Komt vast rap genoeg en vrij goedkoop ook nog. BG. _O_
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 8 januari 2013 @ 16:20:20 #7
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_121315168
Leuke en best goedkope accessoire voor de Jiayu G3... portable lader, voor wie een reserve accu heeft.

http://goo.gl/hbFgv
pi_121315782
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:40 schreef shiznuts het volgende:
/care.

http://www.banggood.com/-p-56647.html en dan coupon ' b185f7 ' erover.
Komt vast rap genoeg en vrij goedkoop ook nog. BG. _O_
Voor 145 euro ga je niks beters vinden. Ik geniet echt van mijn G3. Dacht eerst dat internetten zo traag was door de verbinding, maar het was toch echt de cpu van mijn Legend. De G3 opent elke site in rap tempo. Sites ook zonder inzoomen kunnen lezen is een verademing.

Foto's overdag zijn prima, alleen komen 'actie' foto's er nog niet scherp uit. Hij stelt te langzaam scherp lijkt 't. Maar ben er nog niet ingedoken.

Enige waar ik van baal is de gps. Ik krijg die niet aan de praat. Enkel met A-GPS of EPO krijg ik wel een fix. Bij A-GPS na een 10/20 seconden, maar dan nog is het geen sterk signaal. Met EPO gaat het een stuk sneller (signaal van satellieten nog steeds in het geel/oranje, maar locatie heeft ie in 5 seconden)

Misschien dat die firmware updates daar iets aan kunnen doen.

Ohja, en groter moet je toch echt niet willen. Ik vind het maar net kunnen qua formaat :)

[ Bericht 5% gewijzigd door FreaZ op 08-01-2013 16:42:45 ]
pi_121318653
Pakketje van Jiayumobileshop die bij de douane is blijven hangen:
Ik mag dat ding terug sturen, maar jiayumobileshop wilt wel een track & trace hebben voordat ze geld terug storten.

Ik kan dat ding weigeren en dan overlegt de douane met de verzender wat ze met het pakketje gaan doen. Ik betaal dan geen cent maar ik ben bang dat de mensen daar bij Jiayumobileshop telefoon binnen krijgen en geen geld terug storten. Krijg namelijk geen track & trace als ik pakketje weiger.

Wat te doen, wat te doen...
pi_121320159
Wat zijn de kosten dan? Je hebt je telefoon daar besteld? Ik zou gewoon lekker betalen denk. Is goedkoper dan dat je je geld uiteindelijk niet krijgt.

Even wat anders, jullie hebben het allemaal over een fix voor gps? In eerste instantie dacht ik dat het ging over een zipje flashen via cwm en dat alles werkte zoals het moest, maar ik begrijp dat dat niet helemaal waar is?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 18:53:56 #11
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_121321569
Was ooit in het topic weleens iets over gezegd. Er was een app waarmee je het kon doen, maar iemand anders zei weer 'nee joh, dat heb je zo aangepast'. Ergens moest je een paar waarden veranderen ofzo.
DIG / [Jiayu] G3 #18 - Waar we nog steeds bestellen voor kerstmos
DIG / [Jiayu] G3 #18 - Waar we nog steeds bestellen voor kerstmos
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 8 januari 2013 @ 18:58:34 #12
327191 RobertNL
For your gear.
pi_121321781
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:53 schreef shiznuts het volgende:
Was ooit in het topic weleens iets over gezegd. Er was een app waarmee je het kon doen, maar iemand anders zei weer 'nee joh, dat heb je zo aangepast'. Ergens moest je een paar waarden veranderen ofzo.
DIG / [Jiayu] G3 #18 - Waar we nog steeds bestellen voor kerstmos
DIG / [Jiayu] G3 #18 - Waar we nog steeds bestellen voor kerstmos
fasterfix ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_121321863
Er werd verwezen naar een bestand genaamd gps.conf
Dat bestand had ik er niet eens instaan :? Nadat ik een bestandje met kladblok heb aangemaakt en gekopieerd werkt het nog niet.

Fasterfix geïnstalleerd en op Nederland ingesteld. Nog steeds geen succes. Enkel met A-GPS of EPO ingeschakeld krijg ik een fix.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 19:09:43 #14
327191 RobertNL
For your gear.
pi_121322274
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:36 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Pakketje van Jiayumobileshop die bij de douane is blijven hangen:
Ik mag dat ding terug sturen, maar jiayumobileshop wilt wel een track & trace hebben voordat ze geld terug storten.

Ik kan dat ding weigeren en dan overlegt de douane met de verzender wat ze met het pakketje gaan doen. Ik betaal dan geen cent maar ik ben bang dat de mensen daar bij Jiayumobileshop telefoon binnen krijgen en geen geld terug storten. Krijg namelijk geen track & trace als ik pakketje weiger.

Wat te doen, wat te doen...
Blijf er bij dat aannemen en evt hier doorverkopen toch de goedkoopste manier is. Je neemt veel risico om door de douane rerour te laten zenden en zelf opsturen kost 25 euro (oid)
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:00 schreef FreaZ het volgende:
Er werd verwezen naar een bestand genaamd gps.conf
Dat bestand had ik er niet eens instaan :? Nadat ik een bestandje met kladblok heb aangemaakt en gekopieerd werkt het nog niet.

Fasterfix geïnstalleerd en op Nederland ingesteld. Nog steeds geen succes. Enkel met A-GPS of EPO ingeschakeld krijg ik een fix.
Niet iedereen heeft dat bestand inderdaad. Waar het verschil zit weet ik niet.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_121322349
Ah, ik volg dit topic al vanaf het begin, maar toch een stukje gemist blijkbaar. Maar vind toch een beetje apart. Ik las je verhaal en je zei: Ik heb hem naar nl.pool.nts.org (oid) veranderd en heb nu binnen 10 seconde een fix. Ik neem aan dat je daarmee bedoelt dat je nu binnen 10 seconde een satelliet gevonden hebt? En je moet dus g3/wifi gebruiken om van je gps gebruik te kunnen maken?
pi_121322756
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:09 schreef RobertNL het volgende:

Niet iedereen heeft dat bestand inderdaad. Waar het verschil zit weet ik niet.
Ik hoop van harte dat iemand dit probleem weet op te lossen
pi_121322981
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:20 schreef FreaZ het volgende:

[..]

Ik hoop van harte dat iemand dit probleem weet op te lossen
Misschien is proberen om een andere rom erop te flashen? Wie weet gebeurd er iets?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:33:39 #18
308819 remcom00
รр&#35
pi_121326377
Toestel bevalt me goed.
Snel zat, ziet d'r goed uit, voelt redelijk stevig aan en ik vind m vooral erg mooi.
Had m op de foto's afgaand heel anders verwacht maar ik was positief verrast.

's Ochtends van de lader gehaald, aan mensen laten zien, spelletjes gespeeld, wezen internetten en nog 70%, m'n oude telefoon was dan al zo goed als leeg :D .

Zit alleen wel een stuck/dead pixel op het scherm, maar daar ga ik niet over lopen mierenneuken.
Camera maakt ook niet geweldige foto's, maar ze zijn acceptabel.

CWM kun je er ook opzetten met Mobileuncle Tools, ga ik dat maar eens proberen.
pi_121327391
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:33 schreef remcom00 het volgende:
Toestel bevalt me goed.
Snel zat, ziet d'r goed uit, voelt redelijk stevig aan en ik vind m vooral erg mooi.
Had m op de foto's afgaand heel anders verwacht maar ik was positief verrast.
[ afbeelding ]
's Ochtends van de lader gehaald, aan mensen laten zien, spelletjes gespeeld, wezen internetten en nog 70%, m'n oude telefoon was dan al zo goed als leeg :D .

Zit alleen wel een stuck/dead pixel op het scherm, maar daar ga ik niet over lopen mierenneuken.
Camera maakt ook niet geweldige foto's, maar ze zijn acceptabel.

CWM kun je er ook opzetten met Mobileuncle Tools, ga ik dat maar eens proberen.
Zozo! Gaat lekker lang mee. heb nu 13,5 uur op staan met 54% over. paar uur muziek en internetten + een spelletje.

GPS werkt bij mij overigens niet, zelfs niet na fix.
pi_121327525
Hier na 14 uur nog 43% over.

70% van de tijd door Maps... 8)7
pi_121327710
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:55 schreef FreaZ het volgende:
Hier na 14 uur nog 43% over.

70% van de tijd door Maps... 8)7
Ja! Bij mij neemt maps ook opvallend veel % accu in beslag maar het is niet altijd. Soms staat die er zonder maps aan te hebben gezet...
pi_121332185
Zat net nog wat te kloten met de gps. Blijkbaar gaan satellieten ook naar bed toe, want zelfs met alles aan ziet de G3 maar 1 of 2 satellieten. Ook na een reboot.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 22:32:03 #23
327191 RobertNL
For your gear.
pi_121333009
Deze week mijn Xperia de deur uit gegaan met de batterij als voornaamste reden. Met de xperia s deed ik geen dag waar ik met de Jiayu 2 werkdagen wel vol kan houden (dag 1 ochtend er af, dag 2 in de avond er weer aan).


Die dag ook even navigatie aan gehad gps heeft daarnaast lang op de achtergrond aangestaan (locatie zoek tekentje stond boven in)
Had aan het eind van de dag nog even een screenshot willen maken maar ik was net te laat. Teller stond toen op 1 dag en 15 uren :D

Dit is een staatje van vandaag:

Ruim 2 uur Spotify aan gehad (streaming, niet vooraf download) deals via wifi en deels 3g. Verder gewoon wat whatsapp en internet (kwartiertje)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_121333251
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:32 schreef RobertNL het volgende:
Deze week mijn Xperia de deur uit gegaan met de batterij als voornaamste reden. Met de xperia s deed ik geen dag waar ik met de Jiayu 2 werkdagen wel vol kan houden (dag 1 ochtend er af, dag 2 in de avond er weer aan).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die dag ook even navigatie aan gehad gps heeft daarnaast lang op de achtergrond aangestaan (locatie zoek tekentje stond boven in)
Had aan het eind van de dag nog even een screenshot willen maken maar ik was net te laat. Teller stond toen op 1 dag en 15 uren :D

Dit is een staatje van vandaag:
[ afbeelding ]
Ruim 2 uur Spotify aan gehad (streaming, niet vooraf download) deals via wifi en deels 3g. Verder gewoon wat whatsapp en internet (kwartiertje)
Zolang haal ik nog niet. Na hoeveel tijd gaat de accu langer mee? Erg indrukwekkend :)

Ik had een Xperia Ray, klein mobieltje niet echt een krachtpatser. 1500mAh maar ging ongeveer anderhalve dag mee idle. Met muziek, gps, internet hele ritsrats halve dag...
pi_121334751
Als iemand (robert?) me hier nog even antwoord op zou willen geven heel graag:

quote:
Maar vind toch een beetje apart. Ik las je verhaal en je zei: Ik heb hem naar nl.pool.nts.org (oid) veranderd en heb nu binnen 10 seconde een fix. Ik neem aan dat je daarmee bedoelt dat je nu binnen 10 seconde een satelliet gevonden hebt? En je moet dus g3/wifi gebruiken om van je gps gebruik te kunnen maken?
Tevens bedacht ik me ook net: Bij banggood kost die 199 dollar en na de coupon te gebruiken (5%oid?) kom je uit op ¤147,-. De telefoon is dan nog wel duurder als die leuke deals bij mistertao, maar daar komt bovenop die $165 ook nog wat extra's voor de verzending enz enz. (Wat ook wel weer te verwaarlozen is door de 10% extra bij je storting) Maar ik zie dat er vaak geen accessoures bij zitten. Bij banggood zit er gewoon een hoesje EN oordopjes! Mag dan wel bagger kwaliteit zijn, maar je hebt ze dan wel :P En natuurlijk het voordeel dat er zonder gezeik gewoon met paypal betaald kan worden
  dinsdag 8 januari 2013 @ 23:18:10 #26
387749 MrJLJL
Jampin' n Laggin'
pi_121335213
quote:
Screenprotector, felgroen silicone hoesje en oordopjes zaten erbij al. Is volgens mij niet standaard in de package. Scherm is toch wel erg nice moet ik zeggen, nu ik er weer eens naar kijk.
quote:
Hoesje ga ik niet gebruiken,
Ik heb een lelijk bruin-achtig hoesje...

Mag ik vragen wat er met het groene hoesje gebeurt/ is gebeurd? ^^
  woensdag 9 januari 2013 @ 08:19:28 #27
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_121341614
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:52 schreef ikveranderhemniet het volgende:

[..]

GPS werkt bij mij overigens niet, zelfs niet na fix.
De eerste keer een fix krijgen duurde bij mij ook enorm lang. Misschien moet je maar een kwartier buiten op een bank gaan zitten, GPS aanzetten en wachten op die fix :) En vooral het toestel actief houden, elke keer dat het scherm bij mij uit ging, was die ook weer gestopt met de GPS...
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_121341758
Hebben de verkoop-sites, o.a. BG, bij 'normale (gratis) verzending, ook een track and trace systeem om te zien waar je pakketje zich bevind?
Love is in the air!
pi_121342654
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 08:29 schreef Landgeld het volgende:
Hebben de verkoop-sites, o.a. BG, bij 'normale (gratis) verzending, ook een track and trace systeem om te zien waar je pakketje zich bevind?
Ik heb er weinig ervaring mee, want tot nu toe heb ik alleen kleine dingen bij die Webshops besteld. En daar boeide het me niet zo waar bijvoorbeeld een horloge ter waarde van 3 of 4 Euro was.

Ik heb twee weken terug een Jiayu besteld bij Lightake. Meer dan 150 dollar, dus je kreeg een gratis track & trace nummer, ook bij 'normale' verzending. Ik weet niet hoe en met wie ze het verstuurd hebben (Hong Kong Post? China Post?), maar het pakket is niet te traceren van China naar Duitsland. Als het eenmaal in Duitsland is aangekomen, dan kan ik het pas opvragen. Als het van Duitsland naar NL gaat, zal het weer van de track & trace verdwenen zijn. Het is dus nogal beperkt. Niet dat het me verder uitmaakt. Tot nu toe is alles wat uit China kwam in uitstekende staat bij mij aangekomen, en ik vertrouw erop dat dat nu ook gebeurt. Tenzij het ergens onderweg gejat wordt, maar dan gaat zo'n track & trace nummer ook niet meer helpen.
  woensdag 9 januari 2013 @ 09:21:52 #30
327191 RobertNL
For your gear.
pi_121342664
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:08 schreef tharonny het volgende:
Als iemand (robert?) me hier nog even antwoord op zou willen geven heel graag:

[..]

Tevens bedacht ik me ook net: Bij banggood kost die 199 dollar en na de coupon te gebruiken (5%oid?) kom je uit op ¤147,-. De telefoon is dan nog wel duurder als die leuke deals bij mistertao, maar daar komt bovenop die $165 ook nog wat extra's voor de verzending enz enz. (Wat ook wel weer te verwaarlozen is door de 10% extra bij je storting) Maar ik zie dat er vaak geen accessoures bij zitten. Bij banggood zit er gewoon een hoesje EN oordopjes! Mag dan wel bagger kwaliteit zijn, maar je hebt ze dan wel :P En natuurlijk het voordeel dat er zonder gezeik gewoon met paypal betaald kan worden
Binnen 10 seconden heb ik contact met de eerste satelliet. Gister avond had ik overigens 10+ satellieten binnen 10 seconden in beeld (met EPO file die nu niet meer werkt). Alleen na 5 minuten had ik nog niet 1 gefixde satelliet.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 08:29 schreef Landgeld het volgende:
Hebben de verkoop-sites, o.a. BG, bij 'normale (gratis) verzending, ook een track and trace systeem om te zien waar je pakketje zich bevind?
Ongeveer, maar tracking is soms incompleet / niet beschikbaar. Over het algemeen werkt het wel redelijk tho (pro tip: download de app trackpack als je al een smarphone hebt).

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertNL op 09-01-2013 09:28:48 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_121342754
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:21 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Binnen 10 seconden heb ik contact met de eerste satelliet. Gister avond had ik overigens 10+ satellieten binnen 10 seconden in beeld (met EPO file die nu niet meer werkt). Alleen na 5 minuten had ik nog niet 1 gefixde satelliet.
In beeld heb ik er soms wel 13. Gelijk bij het openen van gps test o.i.d. Een fix krijgen is een heeeel ander verhaal. Dat doet ie dus mooi niet.
pi_121342802
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:21 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ongeveer, maar tracking is soms incompleet / niet beschikbaar. Over het algemeen werkt het wel redelijk tho (pro tip: download de app apptrack als je al een smarphone hebt).
Apptrack? Ik kan alleen Apptrackr vinden en dat is verre van legaal.
  woensdag 9 januari 2013 @ 09:29:23 #33
327191 RobertNL
For your gear.
pi_121342835
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:28 schreef Morri het volgende:

[..]

Apptrack? Ik kan alleen Apptrackr vinden en dat is verre van legaal.
Auto correct op mobiel :P moet trackpack zijn.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_121343055
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:29 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Auto correct op mobiel :P moet trackpack zijn.
Handige app. Moet je alleen weten waarmee bijvoorbeeld een Banggood verstuurt en waar het trackingnummer beschikbaar is.
Love is in the air!
pi_121345887
Wachtwoord vergeten op mistertao, opvragen werkt niet. Ik kom er niet meer op :')
Hierbij dus een waarschuwing voor anderen, ze reageren ook niet op mail van buiten de site.
pi_121348556
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:29 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Auto correct op mobiel :P moet trackpack zijn.
Helaas, geen smartphone. Die is nu net onderweg. Wel een tablet, maar die heeft geen gps, en als ik het zo zie heb je dat nodig. App is ook niet gratis, anders zou ik het even kunnen testen.
Maar leuk om te weten voor een volgende keer :D
  woensdag 9 januari 2013 @ 14:49:58 #37
327191 RobertNL
For your gear.
pi_121353195
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:46 schreef Morri het volgende:

[..]

Helaas, geen smartphone. Die is nu net onderweg. Wel een tablet, maar die heeft geen gps, en als ik het zo zie heb je dat nodig. App is ook niet gratis, anders zou ik het even kunnen testen.
Maar leuk om te weten voor een volgende keer :D
Gratis versie ;) en geen GPS nodig hoor :D
https://play.google.com/s(...)lY2gudHJhY2twYWNrIl0.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_121356208
Yey ook de G3 onderweg, kijken of deze nog beter is dan de Neo O+.
pi_121358272
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:02 schreef ptrmas het volgende:
Yey ook de G3 onderweg, kijken of deze nog beter is dan de Neo O+.
Ik heb nu ook na m'n Neo een G3 gekocht, en heb deze sinds 24dec.
Ben erg positief over de G3 ten opzichte van de Neo.

Met name het scherm van de G3 kijkt veel fijner en is veel scherper dankzij HD IPS. :)
Qua camera vind ik die van de G3 fijner, omdat ik de foto's die de Neo maakte nogal donker vond.
pi_121358487
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:49 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Gratis versie ;) en geen GPS nodig hoor :D
https://play.google.com/s(...)lY2gudHJhY2twYWNrIl0.
Ik zie het al. Ik kan wel de betaalde Plugin downloaden om de advertenties weg te halen, maar op een of andere manier kan ik op de market niet aan de basisversie komen. Vreemd.

Via de browser en dan de link klikken levert ook niks op.
pi_121359933
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 08:29 schreef Landgeld het volgende:
Hebben de verkoop-sites, o.a. BG, bij 'normale (gratis) verzending, ook een track and trace systeem om te zien waar je pakketje zich bevind?
Hier krijg je een beeld van het tracking proces van Banggood.
pi_121362407
Ik zie sowieso geen satelieten. tellertje blijft mooi op 0 staan... Ga GPStest runnen en bij het raam laten. hopelijk zie ik was na een kwartier.

Iets beter: na 5 minuten zie ik er 12 maar nog geen 1 used.
Eerste keer dat ik wat satelieten zie btw.

Edit: Nu zie ik er nog maar 2 en nog steeds 0 op used.

Na half uur geen fix kunnen krijgen. Vreet ook nog eens batterij als de malle.

[ Bericht 20% gewijzigd door ikveranderhemniet op 09-01-2013 19:16:38 ]
pi_121363772
G3 netjes zonder extra kosten binnengekregen. Wat is dat ding groot man!
Net vergeleken met de iPhone 5 van een huisgenoot 1.5x zo groot. Hij vond het niet zo leuk toen ik hem de prijs vertelde :')
pi_121364237
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:18 schreef Riot- het volgende:
G3 netjes zonder extra kosten binnengekregen. Wat is dat ding groot man!
Net vergeleken met de iPhone 5 van een huisgenoot 1.5x zo groot. Hij vond het niet zo leuk toen ik hem de prijs vertelde :')
Haha, zo reageren de mensen hier ook. Groot, mooi scherm, reageert snel.... en als je dan zegt wat de prijs was _O-
  woensdag 9 januari 2013 @ 19:39:13 #45
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_121364719
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:45 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Ik zie sowieso geen satelieten. tellertje blijft mooi op 0 staan... Ga GPStest runnen en bij het raam laten. hopelijk zie ik was na een kwartier.

Iets beter: na 5 minuten zie ik er 12 maar nog geen 1 used.
Eerste keer dat ik wat satelieten zie btw.

Edit: Nu zie ik er nog maar 2 en nog steeds 0 op used.

Na half uur geen fix kunnen krijgen. Vreet ook nog eens batterij als de malle.
Ben je nou buiten geweest of heb je je toestel achter het raam neergelegd? Binnen is het ontvangst slecht tot onmogelijk. Bij het raam kan werken, maar ook lang niet altijd. Zelfs mijn PNA had daar last van.
Als je morgen de deur uit gaat, zet dan de GPS aan en laat die ook aan staan. Je zal zien dat het makkelijker is!

En natuurlijk heeft een GPS ook stroom nodig, maar daarin vind ik dit toestel juist zo meevallen. Ik kan uren de GPS gebruiken zonder dat de accu gelijk leeg is!
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_121365046
12 uur en 30 minuten in gebruik. Nog 74% over. Toch aardig wat geïnternet via wifi, muziek geluisterd en angry birds gespeeld. Eens kijken of ik morgenavond haal.
pi_121365194
Het is natuurlijk niet de bedoeling, maar is er iemand die al een externe bluetooth muis heeft laten samenwerken met de G3?
Ik heb hier namelijk nog een Adapt AD-350 liggen.
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:02:35 #48
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_121365791
Zou best kunnen. Ik heb helaas alleen een miniUSB -> female fullsize USB. Niet voor microUSB.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_121365930
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:02 schreef shiznuts het volgende:
Zou best kunnen. Ik heb helaas alleen een miniUSB -> female fullsize USB. Niet voor microUSB.
Blauwtand heeft geen draadje nodig.
pi_121366041
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:48 schreef NameUnknown het volgende:
Het is natuurlijk niet de bedoeling, maar is er iemand die al een externe bluetooth muis heeft laten samenwerken met de G3?
Ik heb hier namelijk nog een Adapt AD-350 liggen.
Zelf niet geprobeerd maar ik zie dat er standaard een app is geinstalleerd "Draadloos invoerapparaten".

quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:39 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Ben je nou buiten geweest of heb je je toestel achter het raam neergelegd? Binnen is het ontvangst slecht tot onmogelijk. Bij het raam kan werken, maar ook lang niet altijd. Zelfs mijn PNA had daar last van.
Als je morgen de deur uit gaat, zet dan de GPS aan en laat die ook aan staan. Je zal zien dat het makkelijker is!

En natuurlijk heeft een GPS ook stroom nodig, maar daarin vind ik dit toestel juist zo meevallen. Ik kan uren de GPS gebruiken zonder dat de accu gelijk leeg is!
Binnen achter een raam. Zal als ik buiten ben nog een keer testen, oude telefoon kon ik dacht ik gewoon binnen GPS gebruiken...
pi_121366757
Na lang wikken en wegen toch besteld vorige week!

Thursday, January 10, 2013 Location Time
4 Arrived at Sort Facility HONG KONG - HONG KONG

Nou, hup hup beetje opschieten!
pi_121367674
Dat GPS probleem dat wij hier hebben, is dat een lokaal probleem? Of hebben ze er in China ook last van?
pi_121368002
Heb hem nu 2 weken met 1 sim kaart en sinds vandaag mijn 2de sim kaart erin. Maar ik weet bij god niet hoe eea in te stellen.

Even de situatie;
KPN sim = voor zowel bellen als sms'en, niet voor internetten. Zowel in als uitgaand.
HN Sim is enkel voo rinternet

HN Sim zit in dat W-slot, KPN Sim zit in dat andere slot.

Instellingen staan dat bellen en messaging via de KPN sim gaat.
Als ik aangeef dat data vi HN moet lopen gaat de tel. meiren dat er geen G3 inzit en dat ik roaming moet aanzetten. Als ik op ok druk staat er bij dataconnection HN sim, maar ik kan nog steeds het net niet op.

Als ik dan bij 3g service kijk, staat er bij enable 3g de kpn sim. Maar dat kan toch niet? Zitten die sim-poorten soms omgedraaid? Die ik zowiezo van alles en nog wat fout?

Oja, ik kan dus nergens de engelse handleiding vinden.

[ Bericht 2% gewijzigd door maartend op 09-01-2013 20:49:27 ]
pi_121368131
Bij mij werkt gps wel (zonder A-GPS en zonder GPS EPO). Met fasterfix had ik een ander adres ingesteld (Europa) en met GPS Test probeerde ik de eerste fix te krijgen. Ik was wel buiten een rondje aan het lopen, binnen lukt het niet. Later werkte het ook met Google Maps (offline maps) prima.

@maartend
Bij mij kan ik ook instellen op Android dat ik met de G-port wil internetten, maar dat ligt gewoon aan Android.
pi_121369245
Wat is op dit moment de beste coupon code voor banggood? Is dat nogsteeds deze? b185f7?
  woensdag 9 januari 2013 @ 21:02:04 #56
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_121369290
Bij mijn weten wel ja. Of je moet een betere kunnen vinden via Google, www.tjoos.com of www.retailmenot.com .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator woensdag 9 januari 2013 @ 21:09:07 #57
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_121369730
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:41 schreef maartend het volgende:
Heb hem nu 2 weken met 1 sim kaart en sinds vandaag mijn 2de sim kaart erin. Maar ik weet bij god niet hoe eea in te stellen.

Even de situatie;
KPN sim = voor zowel bellen als sms'en, niet voor internetten. Zowel in als uitgaand.
HN Sim is enkel voo rinternet

HN Sim zit in dat W-slot, KPN Sim zit in dat andere slot.

Instellingen staan dat bellen en messaging via de KPN sim gaat.
Als ik aangeef dat data vi HN moet lopen gaat de tel. meiren dat er geen G3 inzit en dat ik roaming moet aanzetten. Als ik op ok druk staat er bij dataconnection HN sim, maar ik kan nog steeds het net niet op.

Als ik dan bij 3g service kijk, staat er bij enable 3g de kpn sim. Maar dat kan toch niet? Zitten die sim-poorten soms omgedraaid? Die ik zowiezo van alles en nog wat fout?

Oja, ik kan dus nergens de engelse handleiding vinden.
B je bij roaming wel een sim uitgekozen? Of bedoelde je dat met de 3g service.?
Bij mij heb ik bij roaming de sim moeten kiezen welke sim ik daarvoor gebruik.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_121370246
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:01 schreef tharonny het volgende:
Wat is op dit moment de beste coupon code voor banggood? Is dat nogsteeds deze? b185f7?
Als je creditcard hebt gewoon bij mistertao halen! Niks kan die prijs daar verslaan op het moment.
Jiayu G3 kost met een beetje geluk 160$ via taobao.com, en shipping/handling bij mistertao is voor de eerste keer ongeveer 16$.

Dus 176$ totaal. Maar je krijg 10% bovenop je eerste storting GRATIS bij mistertao dus wordt het uiteindelijk totaal maar 160$ voor je Jiayu G3!

PS. Iemand die zich die zieke achtergrond/thema herinnert met een zwart/witte straat als background? Je kon apps links en rechts met blauwe bubbeltjes kiezen, iemand had ooit alle bestanden ervoor geupload voor fok.
pi_121370722
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:09 schreef dud0r het volgende:

[..]

B je bij roaming wel een sim uitgekozen? Of bedoelde je dat met de 3g service.?
Bij mij heb ik bij roaming de sim moeten kiezen welke sim ik daarvoor gebruik.
Weet je, ik snap na 3 jaar smartphone gebruik nog steeds dat roaming niet. Maar bij mijn HN sim staat blijkbaar roaming aan, want daar staat een R bij de signaalsterkte
En bij 3G kan ik enkel voor de KPN-sim kiezen en dat snap ik juist niet, want de HN-sim zit in het W-slot en dat was toch 3G?
  Moderator woensdag 9 januari 2013 @ 21:30:38 #60
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_121370965
Het w slot is inderdaad voor 3g. Beetje apart dat het dan niet werkt. Welke sim heb je nu geselecteerd staan als je via sim beheer naar roaming gaat?
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  woensdag 9 januari 2013 @ 21:32:40 #61
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_121371073
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:17 schreef Riot- het volgende:

[..]

PS. Iemand die zich die zieke achtergrond/thema herinnert met een zwart/witte straat als background? Je kon apps links en rechts met blauwe bubbeltjes kiezen, iemand had ooit alle bestanden ervoor geupload voor fok.
Ja, was hiermee gedaan meen ik: http://mycolorscreen.com/popular/?os=android (RobertNL).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator woensdag 9 januari 2013 @ 21:36:45 #62
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_121371281
Oh en controleer via Namen toegangspunten even of de verbindingsinstellingen allemaal goed staan.
Kan zijn dat er daar iets anders moet staan zoals verificatie type.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_121371771
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:30 schreef dud0r het volgende:
Het w slot is inderdaad voor 3g. Beetje apart dat het dan niet werkt. Welke sim heb je nu geselecteerd staan als je via sim beheer naar roaming gaat?
Oke, zowel roaming als 3g staan nu naar de hn-sim.

Nu moet ik nog weten of internet via de hn-sim gaat en al mijn telefoonverbindingen (sms en spraak) via de kpn-sim. Maar hoe check ik dat?
  woensdag 9 januari 2013 @ 21:50:03 #64
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_121371989
Je moet voor je belt kiezen met welke SIM.
Bij sms'jes, staat linksboven met welke SIM je stuurt. Dat kun je makkelijk aanpassen voor 'vraag me', of door SIM1 c.q. SIM2 te laten gebruiken.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator woensdag 9 januari 2013 @ 21:50:53 #65
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_121372029
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:46 schreef maartend het volgende:

[..]

Oke, zowel roaming als 3g staan nu naar de hn-sim.

Nu moet ik nog weten of internet via de hn-sim gaat en al mijn telefoonverbindingen (sms en spraak) via de kpn-sim. Maar hoe check ik dat?
Iemand bellen/sms'en die je kpn nummer heeft. Ben je zo achter. Het staat er trouwens bij op het moment dat je smst of belt met welke sim je dat aan het doen bent.
Je Internet verbinding zou ik zo even niet weten waar je dat zou kunnen zien als je verbonden bent.
Tenminste je kan je notification bar naar beneden trekken en als je dan op gegevens verbinding drukt kan je zien welke sim er gekozen is.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_121372836
@shiznuts en dud0r

Heb mijn MS'en en bellen goed, dat kan ik idd checken door gebruik zag ik net.

Prrobleem is dat ik ABSOLUUT niet de kpn-sim voor internet kan gebruiken, die is van mijn werk.
Dus ik moet dat zeker weten. Er staat in de instellingen wel dat data via de HN-sim moet gaan, dus ik ga er maar van uit dat die goed staat.

Echter werkt het internet nog niet via die HN-sim.

En werkend.

Dit gevonden ;
Naam: hollandsnieuwe int
APN: data.dataxs.mobi
Proxy: niet ingesteld
Poort: niet ingesteld
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: niet ingesteld
MMSC: niet ingesteld
MMS-Proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-type: niet ingesteld
APN-protocol: IPv4
Drager: niet opgegeven

APN inschakelen, gegevenstoegang aan, gegevensroaming hoeft niet aan, alleen g2 hoeft ook niet aan.

[ Bericht 24% gewijzigd door maartend op 09-01-2013 22:30:43 ]
  woensdag 9 januari 2013 @ 23:59:29 #67
327191 RobertNL
For your gear.
pi_121378479
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:17 schreef Riot- het volgende:

[..]

Als je creditcard hebt gewoon bij mistertao halen! Niks kan die prijs daar verslaan op het moment.
Jiayu G3 kost met een beetje geluk 160$ via taobao.com, en shipping/handling bij mistertao is voor de eerste keer ongeveer 16$.

Dus 176$ totaal. Maar je krijg 10% bovenop je eerste storting GRATIS bij mistertao dus wordt het uiteindelijk totaal maar 160$ voor je Jiayu G3!

PS. Iemand die zich die zieke achtergrond/thema herinnert met een zwart/witte straat als background? Je kon apps links en rechts met blauwe bubbeltjes kiezen, iemand had ooit alle bestanden ervoor geupload voor fok.
DIG / Post hier jouw mobiele homescreen #3
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_121389129
Mijn Jiayu G3 is ook eindelijk binnen!! 20 dagen op moeten wachten.
Besteld via BangGood, goeie communicatie en ook hier inclusief samsung oordoppen, siliconen hoesje, euro adapter en screenprotector.

Wat een ontzettend grote telefoon! Even wennen na mijn ZTE Blade...
Het weekend maar gebruiken om er mee te spelen!
pi_121389686
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:05 schreef maartend het volgende:
@shiznuts en dud0r

Heb mijn MS'en en bellen goed, dat kan ik idd checken door gebruik zag ik net.

Prrobleem is dat ik ABSOLUUT niet de kpn-sim voor internet kan gebruiken, die is van mijn werk.
Dus ik moet dat zeker weten. Er staat in de instellingen wel dat data via de HN-sim moet gaan, dus ik ga er maar van uit dat die goed staat.

Echter werkt het internet nog niet via die HN-sim.

En werkend.

Dit gevonden ;
Naam: hollandsnieuwe int
APN: data.dataxs.mobi
Proxy: niet ingesteld
Poort: niet ingesteld
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: niet ingesteld
MMSC: niet ingesteld
MMS-Proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-type: niet ingesteld
APN-protocol: IPv4
Drager: niet opgegeven

APN inschakelen, gegevenstoegang aan, gegevensroaming hoeft niet aan, alleen g2 hoeft ook niet aan.
Ga naar https://www.hollandsnieuwe.nl/
Log in op mijn hollandsnieuwe
Instellingen --> Ontvang de juiste toestelinstellingen.

Vul hier je imei nummer in en hollands nieuwe verzend de juiste instellingen naar jouw mobiel.
Password is 0000 als die erom vraagt.
pi_121390326
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:52 schreef ikveranderhemniet het volgende:

[..]

Ga naar https://www.hollandsnieuwe.nl/
Log in op mijn hollandsnieuwe
Instellingen --> Ontvang de juiste toestelinstellingen.

Vul hier je imei nummer in en hollands nieuwe verzend de juiste instellingen naar jouw mobiel.
Password is 0000 als die erom vraagt.
Shoot, dat moet ik onthouden, heb er nog 1 te gaan.
  donderdag 10 januari 2013 @ 14:47:11 #71
357105 Boppos
Lekker bezich
pi_121393734
Ik zag wat screenshots voorbijkomen van batterij verbruik. Dan heb ik ook nog wel een leuke. Deze "score" heb ik de dag voor kerst heb gehaald met een dagje bank hangen en internetten op me G3 via wifi. Die dag ben ik 2 uur buiten geweest om wat boodschapjes te doen en verder dus thuis. Heb ook nog even plants vs. zombies gespeeld. 12min na deze screenshot viel hij uit, al met al dus over 17uur bijna 8 uur screentijd gehaald.... Daarvoor op me sensation en me desire nooit meer als 2 a 3 uur gezien ik werd er dus wel blij van!!! :Y
pi_121395013
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:34 schreef jostiebent het volgende:
Mijn Jiayu G3 is ook eindelijk binnen!! 20 dagen op moeten wachten.
Besteld via BangGood, goeie communicatie en ook hier inclusief samsung oordoppen, siliconen hoesje, euro adapter en screenprotector.

Wat een ontzettend grote telefoon! Even wennen na mijn ZTE Blade...
Het weekend maar gebruiken om er mee te spelen!
Wordt het pakketje van Banggood door TNT afgeleverd of door een andere dienst?
pi_121395883
Heb net de telefoon binnen, in het begin het logo van Jiayu te zien na een tijdje leek hij te crashen want ik zie nu alleen maar een scherm met allemaal stippeltjes (roze/wit/geel/groen)... iemand een ideee? Heb hem nog niet aan de pc gehangen, kan ik later pas proberen... ;(
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:52:18 #74
327191 RobertNL
For your gear.
pi_121395967
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:50 schreef ptrmas het volgende:
Heb net de telefoon binnen, in het begin het logo van Jiayu te zien na een tijdje leek hij te crashen want ik zie nu alleen maar een scherm met allemaal stippeltjes (roze/wit/geel/groen)... iemand een ideee? Heb hem nog niet aan de pc gehangen, kan ik later pas proberen... ;(
batterij er uit, na 10 min er weer in?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_121396517
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:52 schreef RobertNL het volgende:

[..]

batterij er uit, na 10 min er weer in?
Helaas niet niet de oplossing...
pi_121397548
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:07 schreef ptrmas het volgende:

[..]

Helaas niet niet de oplossing...
Zo ziet het eruit
pi_121397709
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:30 schreef ptrmas het volgende:

[..]

Zo ziet het eruit
[ afbeelding ]
Oef, dat ziet er niet gezond uit :S
Contact opnemen met customer service misschien?
pi_121397742
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:30 schreef ptrmas het volgende:

[..]

Zo ziet het eruit
[ afbeelding ]
Ik heb dit euvel 2 weken geleden 1x gehad toen ik de telefoon uit stand-by wilde halen. Battery pull hielp toen gelukkig en sindsdien heb ik het niet meer gehad. Wel vaag, net een TV die storing heeft.
pi_121397848
Ook een keer gehad. Gisteren toen ik er voor het eerst 2 sims in douwde. Daarna niet meer. Oja, enkel te verhelpen met een batt.pull.
  donderdag 10 januari 2013 @ 18:07:17 #80
308819 remcom00
รр&#35
pi_121401278
Ik heb nu via MobileUncle CWM er op gezet maar als ik in CWM probeer te komen blijft de telefoon op het groene Jiayu logo hangen of valt ie na een tijdje uit.
Telefoon start nog wel gewoon op en doet het voor de rest prima.
Als ik via MobileUncle CWM er op zet vraagt ie ook direct of ik wil herstarten naar CWM, hij geeft niet aan dan CWM er op word gezet (geen laad balkje ofzo).
pi_121403312
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:30 schreef ptrmas het volgende:

[..]

Zo ziet het eruit
[ afbeelding ]
Al een x geprobeerd opnieuw te flashen met flash tools?
pi_121404520
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:07 schreef remcom00 het volgende:
Ik heb nu via MobileUncle CWM er op gezet maar als ik in CWM probeer te komen blijft de telefoon op het groene Jiayu logo hangen of valt ie na een tijdje uit.
Telefoon start nog wel gewoon op en doet het voor de rest prima.
Als ik via MobileUncle CWM er op zet vraagt ie ook direct of ik wil herstarten naar CWM, hij geeft niet aan dan CWM er op word gezet (geen laad balkje ofzo).
Ik probeer al 3 dagen mijn telefoon te flashen met CWM maar het wil maar niet lukken.
Al 3 error meldingen langs zien komen.
2 computers geprobeerd
Alle USB-poorten
meerdere USB-kabels
Meerdere tutorials
Flashtools en Mobileuncle.

Het wil maar niet lukken :(
pi_121406179
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door Landgeld op 10-01-2013 20:25:56 ]
Love is in the air!
pi_121406441
Weird, ik kom nu in de recovery van CWM mbv MobileUncle...
Zie alleen geen backup staan.

Ik volg deze tutorial":
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmmm, ik heb nooit bevestiging gekregen maar volgens mij heb ik CWM.

Als ik volume+ inhoud met aandoen, dan kom ik in recovery 5.5.0.4 linksonderin. Betekend dit dat ik CWM heb?

[ Bericht 6% gewijzigd door ikveranderhemniet op 10-01-2013 20:24:07 ]
pi_121406969
Via Banggood besteld maar mijn pakketje is onderschept op het TNT sorteercentrum. GVD. :(
Vandaag post gekregen met de vraag om alle gegevens in te vullen, o.a. prijs ed. Daar gaan ze natuurlijk BTW, inklaringskosten ed. over heffen.

Wat is nu het handigst om te doen (eventueel via PM)? Kan ik bijvoorbeeld ook aangeven dat de G3 100$ heeft gekost?Hoe hebben andere dit geregeld? Baal er flink van!! |:(

edit: staat nergens dat ik een factuur moet meesturen, wel dat ik een bedrag moet ingeven.
Love is in the air!
pi_121407325
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:25 schreef Landgeld het volgende:
Via Banggood besteld maar mijn pakketje is onderschept op het TNT sorteercentrum. GVD. :(
Vandaag post gekregen met de vraag om alle gegevens in te vullen, o.a. prijs ed. Daar gaan ze natuurlijk BTW, inklaringskosten ed. over heffen.

Wat is nu het handigst om te doen (eventueel via PM)? Kan ik bijvoorbeeld ook aangeven dat de G3 100$ heeft gekost?Hoe hebben andere dit geregeld? Baal er flink van!! |:(

edit: staat nergens dat ik een factuur moet meesturen, wel dat ik een bedrag moet ingeven.
Je moet een factuur meesturen.
pi_121407442
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:33 schreef ikveranderhemniet het volgende:

[..]

Je moet een factuur meesturen.
Staat niet in de brief?
Wel balen
Love is in the air!
pi_121407564
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:35 schreef Landgeld het volgende:

[..]

staat niet in de brief? Maar ok. is dat de enige manier?
Wel balen
Staat niet in de brief maar wel op het formulier die je in moet vullen.
Ergens heb je 3 opties waarvan je 1 aan moet vinken.

Voor jezelf (of zoiets)
Gift
pakket weigeren

Achter de optie staat dat je een factuur mee moet sturen.
pi_121407657
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:37 schreef ikveranderhemniet het volgende:

[..]

Staat niet in de brief maar wel op het formulier die je in moet vullen.
Ergens heb je 3 opties waarvan je 1 aan moet vinken.

Voor jezelf (of zoiets)
Gift
pakket weigeren

Achter de optie staat dat je een factuur mee moet sturen.
Oke. Factuur is natuurlijk relatief makkelijk aan te passen naar een bedrag van bijv. 125$? Denk niet dat ik dat ga doen, maar ok.
En daarbij kan ik het beste 'Gift' kiezen, neem ik aan?
Love is in the air!
pi_121407691
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:39 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Oke. Factuur is natuurlijk relatief makkelijk aan te passen naar een bedrag van bijv. 125$? Denk niet dat ik dat ga doen, maar ok.
En daarbij kan ik het beste 'Gift' kiezen, neem ik aan?
Geen idee, ik heb gewoon alles eerlijk gedaan.


Zo, Clockworkmod staat erop, wat voor leuks kan ik nu doen? :P

[ Bericht 11% gewijzigd door ikveranderhemniet op 10-01-2013 21:03:53 ]
pi_121409610
Tja, wat is wijsheid. Heeft 'gift' nog voordeel tov dat iets voor jezelf is?
Ik voeg denk ik ook de factuur (mail) gewoon toe.
Love is in the air!
pi_121412499
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:02 schreef gomez2010 het volgende:

[..]

Zo ziet het eruit
[ afbeelding ]

Al een x geprobeerd opnieuw te flashen met flash tools?
Lukt me niet te flashen, had dit trouwens ook nog nooit geprobeerd.
pi_121413568
Heb even JB 4.1 opgezet. Niet echt iets nieuws. Kon ook geen provider vinden.
Herstart --> Na logo kapt die ermee.

Toch maar even backup terugzetten.
pi_121415077
15% over na 1 dag 15 uur en 16 minuten. (screenshots komen nog) Ik begon vanochtend met 45%.
pi_121415504
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:30 schreef ptrmas het volgende:

[..]

Zo ziet het eruit
[ afbeelding ]
Ben erachter gekomen door een beetje te drukken en te buigen (voorzichtig) dat hij soms ineens wel normaal beeld laat zien, maar het touchscreen werkt dan nog steeds niet... heb dus echt pech en blijkbaar een hardware probleem...
pi_121416291
Poging wagen om hem open te schroeven? Wel behoorlijk jammer inderdaad..
pi_121416511
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:58 schreef tharonny het volgende:
Poging wagen om hem open te schroeven? Wel behoorlijk jammer inderdaad..
Wil hem best open schroeven maar heb hem nog niet 1 keer kunnen gebruiken, denk dat het verstandiger is om hem terug te sturen...
pi_121416581
Ah had even over het gedeelte van: "Het touchscreen werkt dan nogsteeds niet" gelezen. Iemand hier had hem al is open geschroefd (even zn naam kwijt), als het niet moeilijk is zou je de gok misschien kunnen wagen. Voor hetzelfde geld kwestie van stekkertje goed erin prikken?
pi_121422361
Kan ik met CWM elk willekeurig ROM installeren of is het apparaat gebonden?
pi_121422475
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 01:36 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Kan ik met CWM elk willekeurig ROM installeren of is het apparaat gebonden?
apparaat gebonden
pi_121422638
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 01:44 schreef Majinster het volgende:

[..]

apparaat gebonden
Hmmm, dat is jammer :{ Hoor veel positiefs over cyanogenmod. Wilde het wel een keer proberen.
pi_121422927
Ik zit in thailand en krijg 3g niet aan de praat. Netwerk frequentie is 850MHz. Zou die volgens mij moeten ondersteunen. Heb 3 Thaise providers geprobeerd. Heb nu een sim van AIS maar heb alleen de letter E (edge, 2g) als verbinding. Iemand ervaring op deze frequentie?

[ Bericht 1% gewijzigd door pinibo op 11-01-2013 02:53:45 ]
pi_121423014
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:46 schreef pinibo het volgende:
Ik zit in thailand en krijg 3g niet aan de praat. Netwerk frequentie is 850MHz. Zou die volgens mij moeten ondersteunen. Heb 3 Thaise providers geprobeerd. Heb nu een sim van AIS maar heb alleen de letter E (edge, 2g) als verbinding. Iemand ervaring op deze frequentie?
Hebben de thaise providers geen instellingen op de site staan? Misschien hebben ze dezelfde service als hollands nieuwe (imei-nummer invoeren en ze sturen de instellingen naar je telefoon).
pi_121427893
quote:
Op vrijdag 11 januari 2013 03:03 schreef ikveranderhemniet het volgende:

[..]

Hebben de thaise providers geen instellingen op de site staan? Misschien hebben ze dezelfde service als hollands nieuwe (imei-nummer invoeren en ze sturen de instellingen naar je telefoon).
Heb de settings pagina wel gevonden (
http://www.ais.co.th/FAQ/en/handset_setting.html). Maar staan geen speciale settings bij. Sim kaart laten checken in de winkel. Volgens de verkoper zou mijn toestel dit niet ondersteunen. Zou toch een tegenvaller zijn.
pi_121428182
Jeej, de 8ste is die verzonden en hoor net dat hij binnen is gekomen bij me ouders :) lekker snel!
pi_121429480
Klote, heb een tweede proberen te bestellen voor m'n vriendin via mistertao zeggen ze dat ze met batterij niet meer kunnen verzenden vanwege 'strengere douane eisen' binnen china.
Banggood bestellers hetzelfde probleem?
  vrijdag 11 januari 2013 @ 12:20:18 #107
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_121429578
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:17 schreef Riot- het volgende:
Klote, heb een tweede proberen te bestellen voor m'n vriendin via mistertao zeggen ze dat ze met batterij niet meer kunnen verzenden vanwege 'strengere douane eisen' binnen china.
Banggood bestellers hetzelfde probleem?
Dit staat op de website van MisterTao:

quote:
Please choose
Singapore Post if you
want to buy battery or
electrical items, such
as cellphone, tablet, etc
Als je hebt aangegeven dat je perse per China Post wil versturen, dan gaat dat inderdaad niet meer. Dat lijkt gewoon periodiek zo te gaan, soms mag het, soms mag het niet. En daar hebben ze dus Singapore Post voor als alternatief :)
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_121433033
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:02 schreef tharonny het volgende:
Ah had even over het gedeelte van: "Het touchscreen werkt dan nogsteeds niet" gelezen. Iemand hier had hem al is open geschroefd (even zn naam kwijt), als het niet moeilijk is zou je de gok misschien kunnen wagen. Voor hetzelfde geld kwestie van stekkertje goed erin prikken?
Iemand enig idee wie zn G3 al open heeft gemaakt?
pi_121433556
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 14:05 schreef ptrmas het volgende:

[..]

Iemand enig idee wie zn G3 al open heeft gemaakt?
DIG / [Jiayu] G3 #19 - To 4.1 or not to 4.1.

Ligt het aan mij of gaat het swipen niet heel vloeiend op dit scherm? Kan ook aan mijn vette vingers liggen.

Weet iemand waar ik wat batterij dingen kan instellen? Mijn led knippert rood omdat die onder de 20% is gekomen.
pi_121445611
Heb hem net binnen gekregen *O*

Wat een huge telefoon! schrok even toen ik de doos open maakte!
pi_121446988
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:55 schreef Kevin24 het volgende:
Heb hem net binnen gekregen *O*

Wat een huge telefoon! schrok even toen ik de doos open maakte!
Ik las je vorige reactie. 8e verzonden 11e binnen? Zeker 8 december besteld dan? :P
pi_121447138
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 20:29 schreef tharonny het volgende:

[..]

Ik las je vorige reactie. 8e verzonden 11e binnen? Zeker 8 december besteld dan? :P
3 Jan bij Mixeshop :)
pi_121449753
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 20:33 schreef Kevin24 het volgende:

[..]

3 Jan bij Mixeshop :)
Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag? Hij kost 188 dollar, maar bij mixeshop komt er nog verzendkosten bij toch?
pi_121450058
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 21:26 schreef tharonny het volgende:

[..]

Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag? Hij kost 188 dollar, maar bij mixeshop komt er nog verzendkosten bij toch?
222 dollar - dhl.... heb hem hier ook besteld, is wel kapot maar mooi :D hopelijk niet al te lastig met garantie bij mixeshop...
pi_121452077
In plaats van de G3 destijds een Hero i5 voor het vriendinnetje gehaald. Uiteindelijk is ie binnen, en wat bevalt dat ding goed zeg!

Op de doos staan andere specs dan op de site, namelijk dual core 1.5Ghz met 1GB ROM en 4GB RAM (ipv 1.0Ghz 512MB/onbekend), dus dat was al bijzonder. Maar wat me nog meer opvalt is de android-rom die erop draait. Dat dual-SIM is echt heel mooi opgelost met gekleurde animaties in de statusbar etc. Het ziet er allemaal mooier uit dan wat ik gewend ben op mijn Galaxy S2, ook met Cynagon, en Jellybam dat er nu op draait..

Compliment voor de chinezen dus ^O^
pi_121455236
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 22:13 schreef DeHeer het volgende:
In plaats van de G3 destijds een Hero i5 voor het vriendinnetje gehaald. Uiteindelijk is ie binnen, en wat bevalt dat ding goed zeg!

Op de doos staan andere specs dan op de site, namelijk dual core 1.5Ghz met 1GB ROM en 4GB RAM (ipv 1.0Ghz 512MB/onbekend), dus dat was al bijzonder. Maar wat me nog meer opvalt is de android-rom die erop draait. Dat dual-SIM is echt heel mooi opgelost met gekleurde animaties in de statusbar etc. Het ziet er allemaal mooier uit dan wat ik gewend ben op mijn Galaxy S2, ook met Cynagon, en Jellybam dat er nu op draait..

Compliment voor de chinezen dus ^O^
Ff een vraagje wat is de resolutie van de i5 (wat staat er op de doos)
pi_121455582
Over die Hero i5 wordt ik behoorlijk enthousiast als ik dat zo lees DeHeer, inderdaad zou je eens de resolutie willen posten die op de doos staat.

Ben erg benieuwd, en hoe vindt je de camera? Stelt dat nog wat voor?

Oja, hoe zo'n batterij zit er in?

[ Bericht 9% gewijzigd door Twiveo op 11-01-2013 23:29:40 ]
pi_121456347
Beste mensen, ik zag op buyincoins een mooie telefoon, vergelijkbaar met de neo

http://www.buyincoins.com(...)e-product-25306.html

165 dollar met behoorlijke goede prijs kwaliteit. Het is dan niet de resolutie en accu van de jiayu g3 maar hij is wel goedkoper

oh excuus verkeerde topic

[ Bericht 6% gewijzigd door Haque op 11-01-2013 23:49:46 ]
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_121458208
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 23:22 schreef Twiveo het volgende:
Over die Hero i5 wordt ik behoorlijk enthousiast als ik dat zo lees DeHeer, inderdaad zou je eens de resolutie willen posten die op de doos staat.

Ben erg benieuwd, en hoe vindt je de camera? Stelt dat nog wat voor?

Oja, hoe zo'n batterij zit er in?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zitten twee batterijen bij, maar op 1 batterijlading gaat ie gewoon een hele dag mee bij intensief gebruik. De camera schijnt niet zo heel goed te zijn, maar volgens mij heeft ze het plasticje er nog overheen zitten ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door DeHeer op 12-01-2013 00:33:01 ]
pi_121458288
Tof! Bedankt voor de foto, ik ga mij eens even verdiepen in dit toestelletje!

Ben wel onder de indruk van de eigenschappen. En voor een toestelletje erbij is dit wel een leuk dingetje.
Waarschijnlijk alleen jammer dat er levensgroot iphone op de backcover zal staan. Dat had voor mij niet gehoeven ;)
pi_121458556
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 00:27 schreef Twiveo het volgende:
Tof! Bedankt voor de foto, ik ga mij eens even verdiepen in dit toestelletje!

Ben wel onder de indruk van de eigenschappen. En voor een toestelletje erbij is dit wel een leuk dingetje.
Waarschijnlijk alleen jammer dat er levensgroot iphone op de backcover zal staan. Dat had voor mij niet gehoeven ;)
Nee hoor nergens staat iPhone, backcover is gewoon leeg :)
pi_121461382
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 23:38 schreef Haque het volgende:
Beste mensen, ik zag op buyincoins een mooie telefoon, vergelijkbaar met de neo

http://www.buyincoins.com(...)e-product-25306.html

165 dollar met behoorlijke goede prijs kwaliteit. Het is dan niet de resolutie en accu van de jiayu g3 maar hij is wel goedkoper

oh excuus verkeerde topic
Inderdaad interessant merk.

http://www.tookymobile.com/productdetail.aspx?pid=4 ze hebben ook relatief goedkoop model met een retina scherm.
pi_121463839
Niets tegen op deze mooie verhalen, maar dacht dat het chinese phone topic daar voor was ;).

Ik heb mijn G3 nog niet binnen, wel onderweg, maar die tracking codes zijn niet echt betrouwbaar (heb free shipping gedaan). Ben wel een beetje bang voor de GPS als ik de verhalen zo lees. Nu zie ik dat de meeste met een losse navigatie app werken, geld het zelfde voor de navigatie app die standaard aanwezig is op Android? Of hebben jullie daar geen ervaring mee?
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:01:48 #124
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_121463930
Ik zal vandaag eens switchen van m'n N002 naar de G3, kijken of dat net zo, beter of slechter bevalt in gebruik. :)

Vandaag nog veel gehad aan de GPS-fix van de N002. Ben benieuwd naar de G3's GPS. Ik heb er al een tijd twee liggen, maar nog niet langer dan 15 min mee gespeeld. ;( De N002 is best prettig in omgang (zolang je niet onder rare hoeken naar het scherm gaat kijken).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 12 januari 2013 @ 10:06:46 #125
327191 RobertNL
For your gear.
pi_121463974
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:01 schreef shiznuts het volgende:
Ik zal vandaag eens switchen van m'n N002 naar de G3, kijken of dat net zo, beter of slechter bevalt in gebruik. :)

Vandaag nog veel gehad aan de GPS-fix van de N002. Ben benieuwd naar de G3's GPS. Ik heb er al een tijd twee liggen, maar nog niet langer dan 15 min mee gespeeld. ;( De N002 is best prettig in omgang (zolang je niet onder rare hoeken naar het scherm gaat kijken).
GPS is echt per toestel verschillend, de GPS van de NEO was op mijn zwarte G3 niet veel beter/minder :P Maar het huidige model heeft soms wat meer moeite met een fix.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_121464604
Mijn G3 van jiayumobileshop is ook binnen.
Geen wonder dat het is tegengehouden. Infantiele handschrift waar je uit kan halen of het 30 of 40 dollar is.
Kosten: 48,90 euro

Ik heb het even aangedaan om te testen en merk dat er een probleem is mijn met huidige telefoon met de trilfunctie. Mijn huidige klinkt alsof er van binnen iets lost zit en het ratelt een beetje. Meer mensen die daar last van hebben?
pi_121467337
-edit
Love is in the air!
pi_121467366
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 02:35 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Inderdaad interessant merk.

http://www.tookymobile.com/productdetail.aspx?pid=4 ze hebben ook relatief goedkoop model met een retina scherm.
Ook 'gewoon' verkrijgbaar bij Mixeshop: http://www.mixeshop.com/t(...)art-phone_p1753.html
pi_121481171
Vandaag heb ik de GPS getest. Jullie hadde gelijk, binnen werkte de GPS niet.
Buiten zag ik meteen satelieten en kon ook een fix maken.

Met de auto even Google Navigatie getest. 1 keer kon die geen signaal vinden. GPS is zeer onnauwkeurig. Ik reed een stuk snelweg van Leiden naar Den Haag en navigatie dacht de heletijd dat ik weggetje ernaast aan het rijden ben.

(Met 100 over de a4) Neem op de rotonde de 2de afslag (wut).
pi_121496620
Hoi, ik heb een probleem met mijn G3. Mijn telefoon laad niet meer goed op. Vaak als je hem aan de lader hangt dan laad hij een stukje op (bv van 20-25%) en blijft daar hangen en laad niet verder. Soms als je een lange tijd (enkele uren) wacht is het level zelfs gezakt. Ook gaat het oranje lampje niet altijd direct aan als je de lader er aan hangt.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en of het op te lossen is? Ik heb Android al gerest.
pi_121496994
Al een andere lader geprobeerd?
pi_121497080
Ik heb verschillende laders en kabels geprobeerd. Als ik hem aan de laptop hang is het probleem dat de verbinding af en toe wegvalt. Hierdoor stopt hij met laden en soms maakt hij dan zelf weer verbinding waarna hij weer zegt te gaan laden.
Hij hangt nu al een uur aan mijn laptop aangevend dat hij aan het opladen is. Maar het accu percentage is al een uur 25%.

Wat ook raar is dat als ik de telefoon uit en weer aan zet er soms meer dan 10% wijziging is in het accu percentage.

[ Bericht 33% gewijzigd door fourierreeks op 13-01-2013 12:43:45 ]
pi_121502881
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:22 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Vandaag heb ik de GPS getest. Jullie hadde gelijk, binnen werkte de GPS niet.
Buiten zag ik meteen satelieten en kon ook een fix maken.

Met de auto even Google Navigatie getest. 1 keer kon die geen signaal vinden. GPS is zeer onnauwkeurig. Ik reed een stuk snelweg van Leiden naar Den Haag en navigatie dacht de heletijd dat ik weggetje ernaast aan het rijden ben.

(Met 100 over de a4) Neem op de rotonde de 2de afslag (wut).
Heb het toestel inmiddels een maand en bevalt super! Zeker ook de dual-sim functionaliteit waardoor ik niet meer met mijn privé- en werktelefoon hoef te sjouwen en privé geen internetabo hoef af te sluiten :)

Het enige echte (grote) minpunt is voor mij ook de GPS. Was gisteren naar Antwerpen en de Sygic navigatie roept telkens op de snelweg alsof ik 100m verder op een ventweg ben, in de stad ook regelmatig ver naast mijn werkelijke positie. Na uitschakelen duurt het heel lang, soms wel 15 min, voor ik een fix heb.

Met mijn Nokia E71 i.c.m. a-gps had ik dit in 10 seconden en was de positiebepaling véél nauwkeuriger.. Nu moet ik dus alsnog m'n oude toestel meenemen om fatsoenlijk te navigeren :S
pi_121508210
Of gewoon een tomtom in de auto leggen. Ik gebruik nooit gps van de Jiayu heb ingebouwde navigatie...
pi_121517059
Vandaag even vanuit Haarlem naar Duitsland, net voorbij Winschoten, gereden.
Google navigatie op kaart weergave, GPS had toch binnen een 20 sec een fix en raakte die alleen even kwijt in de Velsertunnel.
Uit de tunnel weer binnen een 8 sec een fix en eigenlijk de hele reis geen opmerkelijke afwijkingen.
Zit'ie wel dicht op de voorruit.
Op de terug reis een paar keer aangehad en telkens redelijk vlot een fix.
Ik heb collega's wel eens over de GPS van de grotere telefoon merken gehoord, en dat is ook niet altijd rozengeur en maneschijn.
Zoek maar eens op Google naar GPS problemen met smartphones.
Overigens is de GPS van mijn dochters Star V1277 een stuk gevoeliger.
pi_121518754
http://www.powned.tv/nieu(...)km_verkeerd_doo.html

Belg rijdt 1450KM verkeerd door GPS

:P GPS van Jiayu G3 gebruikt misschien?
  maandag 14 januari 2013 @ 07:55:16 #137
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_121535582
Er is nieuws over de G4, de specificaties zijn bekend.

Ze hebben het ook over de prijs, dat die 1000 Yuan goedkoper zou zijn dan ze oorspronkelijk planden voor de 1GB RAM versie. Ik herinner me iets van een bedrag rond de 2500 Yuan? Dan zou het nu dus 1500 worden?

Voorlopig komt alleen de 1GB versie uit, er lijken leveringsproblemen te zijn voor de 2GB chip.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_121549047
Ik zit niet echt te wachten op een 13mp camera, laten ze eerst eens fatsoenlijke software voor de bestaande resoluties leveren.
De 8mp van de G3 is effectief maar iets van 2mp door de overdreven ruis onderdrukking.
  maandag 14 januari 2013 @ 15:58:34 #140
327191 RobertNL
For your gear.
pi_121550184
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:32 schreef Mehari het volgende:
Ik zit niet echt te wachten op een 13mp camera, laten ze eerst eens fatsoenlijke software voor de bestaande resoluties leveren.
De 8mp van de G3 is effectief maar iets van 2mp door de overdreven ruis onderdrukking.
Liever een betere lens en software dan een sensor met hogere resolutie.

quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 07:55 schreef ikbenik het volgende:
Er is nieuws over de G4, de specificaties zijn bekend.

Ze hebben het ook over de prijs, dat die 1000 Yuan goedkoper zou zijn dan ze oorspronkelijk planden voor de 1GB RAM versie. Ik herinner me iets van een bedrag rond de 2500 Yuan? Dan zou het nu dus 1500 worden?

Voorlopig komt alleen de 1GB versie uit, er lijken leveringsproblemen te zijn voor de 2GB chip.
Dat bedrag van 2500 komt mij niet bekend voor, 1500 wordt het ook niet.

De prijs was aangekondigd als iets hoger dan de G3 en consorten. Aangezien de G3 899 was, is het niet heel gek dat de nieuwe basis op 999 komt te liggen (was al min of meer vermeld op het forum een paar weken geleden).

De 2GB chip versie komt later inderdaad.

Om het dus samen te vatten:

1e versie: 1800mAh + 1GB + 4GB
2e verse: 3000mAh + 1 GB + 4GB
3e versie: 1800mAh + 2GB + 32GB (later uit te brengen, 32GB onder voorbehoud)
4e versie: 3000mAh + 2GB + 32GB (later uit te brengen, 32GB onder voorbehoud)

quote:
Ah, Andi google-translate het dus net weer iets anders :P. Ach ik hou het eerst bij mijn interpretatie omdat in de tabel op het forum de batterij gedeeld tussen de 2GB en 1 GB versie van het toestel heeft staan.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_121551626
heb hem net binnen, mooi ding! :D maar hoe zet ik die irritante tril uit als ik typ??
pi_121552092
Instellingen/ audioprofielen/ selecteer een audioprofiel/ bij aanraken trillen.
pi_121552985
nee dat is niet wat ik bedoel helaas.. @mehari
pi_121553723
Instellingen/ taal en invoer/ android toetsenbord/ rechts daarvan instellingen/ trillen bij toets aanslag.
pi_121554163
Heel erg bedankt :)
  maandag 14 januari 2013 @ 21:38:31 #146
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_121567080
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:58 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Dat bedrag van 2500 komt mij niet bekend voor, 1500 wordt het ook niet.

De prijs was aangekondigd als iets hoger dan de G3 en consorten. Aangezien de G3 899 was, is het niet heel gek dat de nieuwe basis op 999 komt te liggen (was al min of meer vermeld op het forum een paar weken geleden).
Dan heb ik me zeker vergist met een ander model of zelfs ander merk, ik hou die nieuwsberichten niet altijd meer uit elkaar ;) Als het rond dezelfde prijs gaat komen van de G3, dan is de kans groot dat ik deze ook ga halen. Nou ja, iets duurder mag icm de grotere accu, dat bevalt me bij de G3 enorm!
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_121576907
Mijn jiayu geeft al 6 uur lang 15% aan :{
pi_121578078
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 00:39 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Mijn jiayu geeft al 6 uur lang 15% aan :{
ff nieuwe batterij bestellen á 6,50 euro (inclusief gratis verzending) ----> http://www.banggood.com/W(...)94.html?currency=EUR

EDIT: En gebruik code "b185f7" en je krijgt nog 5% korting ook.
pi_121578276
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 01:26 schreef Catdogsf het volgende:

[..]

ff nieuwe batterij bestellen á 6,50 euro (inclusief gratis verzending) ----> http://www.banggood.com/W(...)94.html?currency=EUR

EDIT: En gebruik code "b185f7" en je krijgt nog 5% korting ook.
Mwah, geeft nu 14% aan. Dus niet helemaal stuk :P
  Moderator dinsdag 15 januari 2013 @ 09:23:32 #150
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_121581430
Mijn batterij doet af en toe ook een beetje speciaal.
Vanochtend haal ik 'm van de lader, 100%, kijk ik 5 seconden later 98%.
Zonder iets gedaan te hebben ermee.
Ook heb ik het idee dat die om de een of andere reden 's nachts harder leegloopt dan overdag met niks doen.
Laatste keer dat ik het probeerde om niet op te laden en er 2 dagen mee te doen ipv 1 had ik 30% battery drain in een nacht. :?
Ik draai de custom rom van G-Niles, zou het mogelijk daar mee te maken hebben aangezien die niet op de laatste versie is gebaseerd?
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  dinsdag 15 januari 2013 @ 09:36:25 #151
327191 RobertNL
For your gear.
pi_121581758
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:23 schreef dud0r het volgende:
Mijn batterij doet af en toe ook een beetje speciaal.
Vanochtend haal ik 'm van de lader, 100%, kijk ik 5 seconden later 98%.
Zonder iets gedaan te hebben ermee.
Ook heb ik het idee dat die om de een of andere reden 's nachts harder leegloopt dan overdag met niks doen.
Laatste keer dat ik het probeerde om niet op te laden en er 2 dagen mee te doen ipv 1 had ik 30% battery drain in een nacht. :?
Ik draai de custom rom van G-Niles, zou het mogelijk daar mee te maken hebben aangezien die niet op de laatste versie is gebaseerd?
Hier geen last van, het eerste wellicht wel (snel naar 98%) maar ik doe er met de laaste (batterij upgrade rom) twee dagen mee.

Iedereen die enige problemen heeft met de batterij heeft en niet op 29-11 rom zit zouden even die upgrade moeten doen. Dat heeft bij mij echt geholpen. (2 dagen batterij lukt vaak net).

Overigens zijn dat soort dingen niet alleen voorbehouden aan Chinese merken. De Xperia S had ook een drain in een bepaalde ROM en mijn HTC desire sprong vaak direct naar 98%.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  Moderator dinsdag 15 januari 2013 @ 09:49:10 #152
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_121582167
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:36 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Hier geen last van, het eerste wellicht wel (snel naar 98%) maar ik doe er met de laaste (batterij upgrade rom) twee dagen mee.

Iedereen die enige problemen heeft met de batterij heeft en niet op 29-11 rom zit zouden even die upgrade moeten doen. Dat heeft bij mij echt geholpen. (2 dagen batterij lukt vaak net).

Overigens zijn dat soort dingen niet alleen voorbehouden aan Chinese merken. De Xperia S had ook een drain in een bepaalde ROM en mijn HTC desire sprong vaak direct naar 98%.
Als ik zo snel even kijk dan zit ik op de 15-11 rom. Dan ga ik eens kijken of ik een mooie schone versie van de 29-11 rom kan vinden. Al die chinese meuk erop hoef ik niet.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  dinsdag 15 januari 2013 @ 09:55:03 #153
327191 RobertNL
For your gear.
pi_121582362
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:49 schreef dud0r het volgende:

[..]

Als ik zo snel even kijk dan zit ik op de 21-9 rom. Dan ga ik eens kijken of ik een mooie schone versie van de 29-11 rom kan vinden. Al die chinese meuk erop hoef ik niet.
Makkelijk te verwijderen i.c.m root en titanium backup. En anders gewoon uitschakelen in het ''taakbeheer'' dat werkt ook.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  Moderator dinsdag 15 januari 2013 @ 10:07:21 #154
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_121582762
Dan gaan we dat doen. Als die rom eindelijk binnen is. :P
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_121588272
Echt veel chinese apps zitten er eigenlijk niet op.
Bovendien is de geheugen indeling zo dat je wel heel veel moet installeren om ooit in problemen te komen.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 16:57:51 #156
226208 penningmaniac
Enjoy the ride!
pi_121599283
Heeft iemand anders ook dat als je bijv op twitter een tweet wilt retweeten op de oude manier (RT ,Tweet,)
Dat je de tekst niet kunt selecteren en kopiëren?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 19:12:35 #157
308819 remcom00
รр&#35
pi_121604861
Vlak voordat ik m'n G3 kreeg nieuwe oordopjes gekocht met zo'n controller in de kabel (Denon AH-C101 om precies te zijn), alleen werken ze niet goed met m'n G3.. Als ik m er helemaal in steek komt er alleen geluid uit de telefoon en als ik m er een beetje half in steek komt er alleen geluid uit de ooropjes, maar er zit steeds een rare tik doorheen...
Het probleem is dat er 3 van die 'ringen' aan het plugje zitten die in de telefoon gaat (2 voor stereo geluid en een voor de controller).
Geen problemen als ik er een koptelefoon met 2 van die ringen, dus zonder controller, in doe.

Is het niet mogelijk om een kabeltje te kopen waar je een koptelefoon met 3 van die ringen in kan steken en die een output heeft met 2 van die ringen, of een andere oplossing?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 19:16:07 #158
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_121605052
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 15 januari 2013 @ 19:22:14 #159
308819 remcom00
รр&#35
pi_121605334
Thanks! :D
Weet je zeker dat dat gaat werken, aangezien er 3 van die ringentjes aan zitten?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 19:27:42 #160
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_121605589
Jup. Heb de FiiO. Werkt met een Monster N-Tune headphone die een control-to-talk lead heeft.
Je kunt eventueel ook een 3.5mm to 2.5mm adapter weer op een 2.5mm to 3.5mm mikken. Dan heb je inderdaad van 3-ringen 2-ringen gemaakt. Ben een tijd terug eens wezen vragen om 3.5mm 3-rings naar stereo 2-rings adapter, maar die hadden ze niet liggen, de vraag of dat überhaupt bestaat. Met zo'n FiiO of Meelec behoud je in ieder geval je microfoon en normale sound.

Btw, als je het knopje van je headset indrukt (gesprek aannemen), klinkt alles vast normaal.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 15 januari 2013 @ 19:29:02 #161
308819 remcom00
รр&#35
pi_121605646
Cool man :).

Was al bang dat ik ze moest verkopen op marktplaats.
Denk dat ik die van MP4nation ga halen, heb ik al vaker wat besteld al duurt het verzenden wel wat lang.
pi_121637248
Zojuist ook een Jiayu-G3 bij banggood besteld. Duurt het altijd 3 weken voordat ie er is ?
pi_121637347
21 december besteld
5 januari ontvangen

Met kerst en oud en nieuw er zelfs tussenin 2 weken.
pi_121638009
Navdroyd geïnstalleerd als offline navigatie, en dat lijkt voorlopig redelijk te functioneren.
Wel een stukje op de kaart missende weg gevonden hier in Haarlem.
Vanochtend vanuit de nachtdienst bleef de GPS keurig op koers.
Heb trouwens als test de A-GPS functie uitgeschakeld, ook was er duidelijk sterker signaal vermoedelijk door de heldere hemel.
Een dicht wolkendek hindert de GPS ontvangst schijnt.
Hoe maak je trouwens een screenshot met de G3, als dat kan.

[ Bericht 7% gewijzigd door Mehari op 16-01-2013 16:15:31 ]
pi_121639628
Eventjes zitten spelen met de verschillende roms die er zijn maar zit inmiddels weer op de orginele (via CWM).. De jelly beans die er zijn werken niet optimaal dus maar wachten op de officiele rom.
pi_121648018
Weet iemand waar ik een orgineel zwart achterkantje (original Jiayu G3 black back cover) kan vinden? Heb al gezocht op de diverse sites maar niets kunnen vinden.
  woensdag 16 januari 2013 @ 19:35:34 #167
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_121648500
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_121648654
quote:
Laatste link is trouwens voor JIAYU G2.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:35 schreef Mehari het volgende:
Hoe maak je trouwens een screenshot met de G3, als dat kan.
Net als alle ICS toestellen.
aan/uit knop + volume down
pi_121648782
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:26 schreef hengstum het volgende:
Weet iemand waar ik een orgineel zwart achterkantje (original Jiayu G3 black back cover) kan vinden? Heb al gezocht op de diverse sites maar niets kunnen vinden.
http://www.aliexpress.com(...)JY-G3/682197136.html
  woensdag 16 januari 2013 @ 19:51:11 #170
327191 RobertNL
For your gear.
pi_121649390
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:26 schreef hengstum het volgende:
Weet iemand waar ik een orgineel zwart achterkantje (original Jiayu G3 black back cover) kan vinden? Heb al gezocht op de diverse sites maar niets kunnen vinden.
Als het om de gewone achterkant gaat (dus geen hoesje) doe dan even een DM, denk dat ik er nog 1 heb.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_121653004
Net besteld, jiayu G3 bij Banggood, benieuwd wanneer hij aankomt.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_121657549
quote:
[..]

Net als alle ICS toestellen.
aan/uit knop + volume down
Nou het enige wat dan gebeurt is volume down.
Wacht, inderdaad, gelijk indrukken en even vasthouden.
pi_121657911
Hoe groot is de kans dat de douane er hem eruit pikt ?
pi_121660308
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:11 schreef nz1900 het volgende:
Hoe groot is de kans dat de douane er hem eruit pikt ?
41%!

Nee, dat verschilt per pakket. Keep your fingers crossed
pi_121662333
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:48 schreef marco_sire het volgende:

[..]

41%!

Nee, dat verschilt per pakket. Keep your fingers crossed
En als ie eruit wordt gepikt kost dat ongeveer 40 euro extra ?
pi_121662372
Hoeveel kleuren led heeft de Jiayu?
Zover rood en groen gezien. Vorig mobieltje had ook blauw voor facebook notificaties.
pi_121664975
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:16 schreef nz1900 het volgende:
Zojuist ook een Jiayu-G3 bij banggood besteld. Duurt het altijd 3 weken voordat ie er is ?
Ik heb de 29ste van December 2012 besteld en het is nog niet binnen, wat dus inhoud dat het aanstaande zaterdag al 3 weken is, maakt mij verder niet uit hoor, want me huidige Samsung Galaxy S1 doet het nog steeds...
  donderdag 17 januari 2013 @ 00:22:59 #178
327191 RobertNL
For your gear.
pi_121665115
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 23:24 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Hoeveel kleuren led heeft de Jiayu?
Zover rood en groen gezien. Vorig mobieltje had ook blauw voor facebook notificaties.
Rood, groen, blauw (FB doet bij mij nu wel blauw :D, eerder niet)
Geen idee wat ik daar voor heb moeten doen tho :')
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_121665343
Zijn er op het internet foto's die 's avonds gemaakt zijn met de G3?
Ik kan ze namelijk niet vinden.
Zo niet, zou iemand een paar foto's kunnen uploaden?
pi_121665596



Redelijk slecht. Het is zeker niet zo donker als op de foto's

PS: geen tweaks. Standaard ICS camera app, HDR aan.
pi_121667869
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:11 schreef nz1900 het volgende:
Hoe groot is de kans dat de douane er hem eruit pikt ?
Niet te zeggen. Bij mij was hij eruit gepikt 2x
Love is in the air!
pi_121681340
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 00:35 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Redelijk slecht. Het is zeker niet zo donker als op de foto's

PS: geen tweaks. Standaard ICS camera app, HDR aan.
Dan moet jij je eens verdiepen in de scene modes.
Hdr is voor foto's met grote kontrast verschillen, voor donker is er de nacht mode,
ook video heeft zo'n nacht mode.
Verder zijn er mogelijkheden tot het zelf kiezen van hogere iso.
Ik zal eens wat foto's plaatsen.
In mijn herinnering zitten nog vreselijk slechte foto's van goedkopere kompakt camera's
die al op iso400 vreselijk korrelige foto's maakte en dat is bij deze al niet meer zo.
pi_121682350
Wat diverse foto's onder andere afgelopen nachten op mijn werk.







Het album;http://www.mijnalbum.nl/Album=ZID7JOOM
pi_121683674
Dat zijn prima foto's!
pi_121684864
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 00:22 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Rood, groen, blauw (FB doet bij mij nu wel blauw :D, eerder niet)
Geen idee wat ik daar voor heb moeten doen tho :')
Facebook ingesteld en led is blauw :)
  donderdag 17 januari 2013 @ 18:25:51 #186
327191 RobertNL
For your gear.
pi_121688057
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 16:49 schreef ikveranderhemniet het volgende:

[..]

Facebook ingesteld en led is blauw :)
Ledje is wel een plus voor mij :P. Deze zie je tenminste goed (dat is bij andere toestellen wel eens niet zo
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_121700277
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 15:51 schreef Mehari het volgende:
Wat diverse foto's onder andere afgelopen nachten op mijn werk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het album;http://www.mijnalbum.nl/Album=ZID7JOOM
Thanks, die zien er inderdaad nog best goed uit.
Nu is er nog best wel wat licht op zo'n vliegveld natuurlijk :).
Misschien nog 1 's avonds binnen met niet zo veel licht, waarbij je de flitser gebruikt?
pi_121702540
Ik zit er over na te denken de G3 te kopen.
Wil er alleen wel een leren hoes bij.
Ik heb mijn huidige smartphone een keer laten vallen en nu zit er een grote barst in :(.
Banggood heeft geen leren hoes zo te zien?
Mikeshop zo te zien wel: http://www.mixeshop.com/o(...)-jiayu-g3_p1768.html, alleen is de G3 daar weer een stukje duurder.
  donderdag 17 januari 2013 @ 22:49:33 #189
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_121702668
Niemand dwingt je toch om orders bij dezelfde shop te plaatsen?
Sterker nog, men wordt altijd aangeraden om items te splitten voor shipping (totale waarde kleiner voor douaneklaring).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_121702996
Die flitser doet alleen wat dichtbij, is er ook maar 1.
Flits dichtbij:

Flits veraf zie je niets van terug:
pi_121703059
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:49 schreef shiznuts het volgende:
Niemand dwingt je toch om orders bij dezelfde shop te plaatsen?
Sterker nog, men wordt altijd aangeraden om items te splitten voor shipping (totale waarde kleiner voor douaneklaring).
Klopt. Had nog niet gedacht aan free shipping:
http://www.aliexpress.com(...)g3-leather-case.html
pi_121703654
Iemand ervaring met dit exemplaar:

Te vinden via Google afbeeldingen, maar verder kom ik niet op Aliexpress.
pi_121703960
Ik ben nog steeds tevreden over de G3.
De camera valt mee te leven voor gelegenheids fotootjes mits de juiste instelling gebruikt wordt.
Misschien dat daar nog eens een serieuze update voor beschikbaar komt.
Gps probeer ik nu een paar dagen bij woonwerk verkeer en heeft steeds redelijk vlot een fix en volgt de route goed.
En de batterij capaciteit is in ieder geval voldoende om er geen rekening mee te hoeven houden.
Ik heb hem nog niet leeg gehad, gewoon 'snachts aan de lader.
Met de originele screenprotector lijkt de vingerafdruk gevoeligheid ook veel minder.
Het lijkt er op of in het ontwerp rekening is gehouden met zo'n protector.
Met protector valt het scherm oppervlak vrijwel gelijk met de aluminium kapjes en aan de zijkanten
zit ook een opstaande rand die er voor zorgt dat de protector beter blijft zitten.
pi_121704262
quote:
Helaas niet meer beschikbaar... als je details aanklikt.
pi_121704741
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:23 schreef NameUnknown het volgende:

[..]

Helaas niet meer beschikbaar... als je details aanklikt.
Volgens mij is dit dezelfde: http://www.aliexpress.com(...)Phone/677060485.html
pi_121711672
Er is weer beweging in gekomen:
"The item arrived at the International Logistics Center Frankfurt on Jan 18, 2013."

*O*

Nu begin ik toch ongeduldig te worden. Zo dichtbij... Ik hoop dat het weer of de douane het niet gaat vertragen.
pi_121714939
Ik vind zo'n flipcase voor de SIII altijd wel luxe waarbij je de achterkant van je phone vervangt.

Iemand al eens zoiets tegengekomen voor de G3?
  vrijdag 18 januari 2013 @ 11:34:03 #199
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_121715198
Is er inmiddels al een (soort van) definitieve fix voor de GPS? Ik hoor nog veel mensen klagen over slecht werkende GPS, en dat is echt iets wat mij zou tegenhouden om m voor iemand te bestellen. :@
Koekje d'r bij?
pi_121719651
Het lijkt dat er verschillen zijn in gps prestaties tussen de verschillende gebruikers.
Tot nog toe doet de mijne het best wel redelijk.
Minder precies dan mijn Garmin Nuvi maar het is dan ook maar een telefoon waar de gps een extra is.
Netwerk locatie werkt goed, bij het starten van google maps heb je direct je locatie.
Voor navigatie is de gps nodig en bij mij heeft deze meestal wel binnen de minuut een fix als de telefoon in een houder voor het raam zit.
Als je er op wacht lijkt het gewoon lang te duren.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 15:00:21 #201
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_121722979
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:39 schreef Mehari het volgende:
Het lijkt dat er verschillen zijn in gps prestaties tussen de verschillende gebruikers.
Tot nog toe doet de mijne het best wel redelijk.
Minder precies dan mijn Garmin Nuvi maar het is dan ook maar een telefoon waar de gps een extra is.
Netwerk locatie werkt goed, bij het starten van google maps heb je direct je locatie.
Voor navigatie is de gps nodig en bij mij heeft deze meestal wel binnen de minuut een fix als de telefoon in een houder voor het raam zit.
Als je er op wacht lijkt het gewoon lang te duren.
Ja zo lijkt het inderdaad, sommige mensen krijgen wel een goeie, maar veel mensen hebben ook problemen. Maar gezien het (zoals ik heb ervaren) nogal russian roulette met wat je krijgt vind ik het toch handig om te weten of je als je een 'kapotte' gps krijgt het nog kunt fixen ;-) Ik gebruik 't voornamelijk als ik de weg kwijt ben (hehe) en voor Foursquare. Als je daar lang moet wachten is het gewoon irritant :7
Koekje d'r bij?
  vrijdag 18 januari 2013 @ 15:16:06 #202
327191 RobertNL
For your gear.
pi_121723697
Officele BETA van 4.1:
http://bbs.ejiayu.com/thread-406936-1-1.html

Ben bezig met het downloaden van de ROM, maar met ADSL gaat uploaden te langzaam :+ Wellicht is er iemand anders die hem even kan mirroren?
Directe downloadlinkjes (werken maar een paar uur!):
Flashen via de PC: http://pan.baidu.com/share/link?shareid=168300&uk=839171988
Flashen via de SD: http://pan.baidu.com/share/link?shareid=168299&uk=839171988

quote:
Beta1 versie van het goede domeinnaam G3 Android 4.1 systeem, de voltooiing van de oorspronkelijke Android 4.0 systeem te upgraden naar Android 4.1 versie, kunnen er een aantal BUG, kan de gebruiker beslissen of bij te werken.
Kan bugs bevatten dus.
quote:
Opmerking: Borstel voor back-up van belangrijke gegevens om het verlies van persoonlijke gegevens van de machine te voorkomen! Moet gebruik maken van een staalborstel om te upgraden naar de 4,1-systeem!
Vertaling: Update via PC zorgt dat de gegevens behouden blijven, via SD is een clean install.

[ Bericht 42% gewijzigd door RobertNL op 18-01-2013 15:33:26 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_121724742
Ik laat jullie lekker proefkonijntje spelen :P Staat er ergens ook een lijst met verbeteringen etc.?
pi_121730045
Ik wil de beta wel proberen. :)
edit: bezig met uploaden.

[ Bericht 11% gewijzigd door FastFox91 op 18-01-2013 18:10:38 ]
pi_121731283
Iemand op tweakers heeft al geüpload:
SD Versie: http://www.wetransfer.com(...)0130118160112/3643c7
PC versie: http://we.tl/PH8LMSq4G7
pi_121731442
PC versie: http://dl.dropbox.com/u/2(...)7%BA%BF%E5%88%B7.zip
Nog een mirror dan.
edit:
Iemand instructies?

[ Bericht 5% gewijzigd door FastFox91 op 18-01-2013 19:01:59 ]
  vrijdag 18 januari 2013 @ 19:02:33 #207
327191 RobertNL
For your gear.
pi_121732787
Gewoon de Titanium backup en dan de SD versie :+
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_121734177
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 19:02 schreef RobertNL het volgende:
Gewoon de Titanium backup en dan de SD versie :+
Dan alsnog. Ik heb de zip uitgepakt en op de sd card geplaatst. Vervolgens settings -> about phone -> System updates gedaan, maar dat werkt niet. Zo ging het in ieder geval de vorige keer met de update(.zip) wel.
pi_121737470
Die update.zip doet't niet?
De andere moet met de flashtool zie ik, die heeft een scatter file.
De G3 is mijn main phone, ga ik geen test mee doen nu.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 21:00:12 #210
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_121738586
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 19:37 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Dan alsnog. Ik heb de zip uitgepakt en op de sd card geplaatst. Vervolgens settings -> about phone -> System updates gedaan, maar dat werkt niet. Zo ging het in ieder geval de vorige keer met de update(.zip) wel.
OTA-like. Hmm... Maar dit is de Beta.
Gewoon in Recovery launchen, niet?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_121741152
Wow, mijn Jiayu gaat al 2 dagen 15 uur mee op een volle lading en heb nog 15% over. (Alweer 6 uur blijven hangen op 15%).

Ben nu bezig GPStest draaien tot die leeg is, blijft nóg 45 minuten hangen op 15%... (GPS blijft accuracy hebben van 18 meter)
pi_121742726
Als je CWM Recovery op je G3 hebt staan en je wil via een update.zip de 4.1.2. rom gebruiken, dan heb ik er hier eentje pre-rooted met SuperSU geplaatst.
pi_121743024
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:39 schreef Mehari het volgende:
Die update.zip doet't niet?
De andere moet met de flashtool zie ik, die heeft een scatter file.
De G3 is mijn main phone, ga ik geen test mee doen nu.
Ah oke, ik heb nog geen flashtool / CWM geïnstalleerd. Morgen maar eens naar kijken.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 11:32:05 #214
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_121756957
Iemand al pre-order geplaatst van de G4? :P

http://www.pandawill.com/(...)yroscope-p71208.html

Vermoed dat je net als de G3 nog wel een half jaartje kan wachten voordat je daar echt iets van ziet.
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  zaterdag 19 januari 2013 @ 11:35:26 #215
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_121757052
Ik heb nog nergens gezien dat ze een zwarte versie gaan produceren...
En ben bang dat... :'(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_121757074
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 11:35 schreef shiznuts het volgende:
Ik heb nog nergens gezien dat ze een zwarte versie gaan produceren...
En ben bang dat... :'(
quote:
Thanks for your review. This phone comes in black and white, but we only have pictures of white one at present.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 11:54:14 #217
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_121757461
Meh. Customer service kan zoveel zeggen. :D
Ik wil Wade als bron ofzo. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_121757887
quote:
Raar! Ik heb precies dezelfde keywords gebruikt maar kreeg deze resultaten niet. Maar bedankt in ieder geval. ^O^
pi_121758603
Even een tussendoor vraagje: Mijn contacten zie ik ineens 3 of 4x staan. In elk staat dan 1 nummer, of e-mail adres etc.. Hoe voeg ik dit samen?
pi_121767792
Jeuj, mijn G2 Advanced is binnen.

Besteld bij Lightake:
12/26/2012 7:17:31 PM Instant Order Received
1/5/2013 4:12:26 PM Package Shipped

En toen verder met een RX0000000000000000000DE track & trace nummer:
The item arrived at the International Logistics Center Singapore on Jan 10, 2013.
The item arrived at the International Logistics Center Frankfurt on Jan 18, 2013.
The item was scanned in the country of destination Netherlands at Jan 18, 2013.

En vanmiddag (19 januari) stonden ze bij mij voor de deur.

Totale kosten: 133 Euro. Geen extra kosten, ook al roken de Duitsers lont en vermoedden dat er niet alleen maar een TF crad reader a 15 dollar (dat stond op het pakket) in zat. Ze hadden er een grote gele sticker opgeplakt met een waarschuwing, in het Duits. Maar Duits is blijkbaar moeilijk voor Nederlanders :D

Intussen aangezet, en hij doet het top. Alleen de Wi-Fi is een beetje wankel. Simkaart moet ik er nog instoppen, GPS nog testen, etc.. Maar op het eerste oog: _O_

Fantastisch, die gadget freaks hier op Fok. Ik heb er zelf de tijd, het geduld en de kennis niet voor om het allemaal zelf te testen 8)7
  zaterdag 19 januari 2013 @ 17:41:57 #221
327191 RobertNL
For your gear.
pi_121768469
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 17:21 schreef Morri het volgende:
Jeuj, mijn G2 Advanced is binnen.

Besteld bij Lightake:
12/26/2012 7:17:31 PM Instant Order Received
1/5/2013 4:12:26 PM Package Shipped

En toen verder met een RX0000000000000000000DE track & trace nummer:
The item arrived at the International Logistics Center Singapore on Jan 10, 2013.
The item arrived at the International Logistics Center Frankfurt on Jan 18, 2013.
The item was scanned in the country of destination Netherlands at Jan 18, 2013.

En vanmiddag (19 januari) stonden ze bij mij voor de deur.

Totale kosten: 133 Euro. Geen extra kosten, ook al roken de Duitsers lont en vermoedden dat er niet alleen maar een TF crad reader a 15 dollar (dat stond op het pakket) in zat. Ze hadden er een grote gele sticker opgeplakt met een waarschuwing, in het Duits. Maar Duits is blijkbaar moeilijk voor Nederlanders :D

Intussen aangezet, en hij doet het top. Alleen de Wi-Fi is een beetje wankel. Simkaart moet ik er nog instoppen, GPS nog testen, etc.. Maar op het eerste oog: _O_

Fantastisch, die gadget freaks hier op Fok. Ik heb er zelf de tijd, het geduld en de kennis niet voor om het allemaal zelf te testen 8)7
Er is ook een update voor is ondertussen ;) Zou ik nu doen voordat je vanalles installeert :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_121769062
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 17:41 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Er is ook een update voor is ondertussen ;) Zou ik nu doen voordat je vanalles installeert :P
Dat heb ik dan weer gemist :/ Ik dacht dat het alleen voor de G3 nodig was. Ik heb deze. Ik weet alleen niet precies welke G2 dit nou precies is, en waar en waarop ik moet zoeken voor een update?
  zaterdag 19 januari 2013 @ 18:38:32 #223
327191 RobertNL
For your gear.
pi_121770386
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 17:59 schreef Morri het volgende:

[..]

Dat heb ik dan weer gemist :/ Ik dacht dat het alleen voor de G3 nodig was. Ik heb deze. Ik weet alleen niet precies welke G2 dit nou precies is, en waar en waarop ik moet zoeken voor een update?
http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g2-plus-5/
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_121771067
quote:
Dank je, maandag even een kaartje halen :D
pi_121772532
G2 is bij Pandawill 112¤. Is dat nog de moeite waard, Die MTK6575 is toch niet langzaam?
.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 20:28:17 #226
327191 RobertNL
For your gear.
pi_121774637
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 19:37 schreef Fer het volgende:
G2 is bij Pandawill 112¤. Is dat nog de moeite waard, Die MTK6575 is toch niet langzaam?
Hij is zeker niet traag maar de MTK6575 is binnenkort EOL (geen updates meer vanuit MediaTek).
Ik zou dan eerder de versie met een MTK6577 nemen:
MTK6577, 512MB voor 139 dollar / 106 euro (Helaas maar 512MB ram, geen optie dus)
MTK6577, 1GB voor 159 dollar / 122 euro
De versie met 512MB had ik afgelopen week een keer in de hand, als je niet te veeleisend bent is het een prima optie.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_121778645
He, die heb ik net besteld voor 99 bij Lightake, liever geen "mobile" op de verpakking :)

Tis voor voor me vriendin, facebook en whatsapp.

Kan ik gelijk zien of die snel genoeg is voor mij, heb nu een MTK6573 256MB
.
pi_121781072
quote:
Ik zie net dat de handleiding in het Chinees is? Behalve dan die paar zinnen op die pagina? Is er ook ergens een Engelse handleiding, voor zover je weet?

EDIT

Ik zie daar staan:
" ROM Install : with update on sd card (you download file G2 PLUS SD )

Card brush, set the software package two files into the T card root directory, as shown below:
(1) upgrade package: update.zip
(2) AAAAB3NzaC1kc3MAAACBANLc2NCufBz0lBUupztiXI7rUnhY3bOojTMmGD0SR68e8kK00EM5n0ghfpaDxayZD.zip Folder

- Enter the interface as shown below, click on the system upgrade interface shown in the figure appears, click on the down arrow to the right, appearing in interface begins upgrade"

Wat bedoelen ze daar in godsnaam mee?
'Card brush'? 'T card'? En verder mis ik de 'shown below'?

[ Bericht 32% gewijzigd door Morri op 19-01-2013 23:42:07 (wat duidelijkere vraag) ]
pi_121791588
Die GPS verhalen schrikken me wel af. Ik ga de telefoon bijna dagelijks in de auto gebruiken en een brakke GPS is wel het laatste waar ik zin in heb.
pi_121791624
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:42 schreef SNiPESH0TZ het volgende:
Die GPS verhalen schrikken me wel af. Ik ga de telefoon bijna dagelijks in de auto gebruiken en een brakke GPS is wel het laatste waar ik zin in heb.
Niet dagelijks hier, maar ik wil wel regelmatig gaan geocachen.
Dit is dus waarom ik uiteindelijk toch nog voor een G2 heb gekozen en niet voor de G3 ben gegaan. Misschien over een jaar weer eens verder kijken.
pi_121791673
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:44 schreef Morri het volgende:

[..]

Niet dagelijks hier, maar ik wil wel regelmatig gaan geocachen.
Dit is dus waarom ik uiteindelijk toch nog voor een G2 heb gekozen en niet voor de G3 ben gegaan. Misschien over een jaar weer eens verder kijken.
Dan moet je een garmmin GPS aanschaffen. Dakota 20 fo Etrex 30.
Minder is jezelf pijnigen.
pi_121792631
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:46 schreef maartend het volgende:

[..]

Dan moet je een garmmin GPS aanschaffen. Dakota 20 fo Etrex 30.
Minder is jezelf pijnigen.
Heb erover zitten denken, maar ik wil nu eens af van al die electronica in m'n handtas :/ Ik had intussen al een telefoon bij me, een MP3 speler, een fototoestel en soms ook een navigatiesysteem en dan zou daar nog een aparte GPS bijkomen. Al die dingen (muziek afspelen, foto's maken, etc.) zijn op een smartphone op z'n hoogst 'middelmatig' qua kwaliteit, maar ik was het gewoon zo zat. Ik ga gewoon het geocaching op de telefoon eens proberen. Al m'n vrienden doen dat ook, en het lukt ze ook. Mocht het echt niet gaan, dan ga ik er alsnog eens over nadenken. Maar bedankt voor de tip.
pi_121793323
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 12:17 schreef Morri het volgende:

[..]

Heb erover zitten denken, maar ik wil nu eens af van al die electronica in m'n handtas :/ Ik had intussen al een telefoon bij me, een MP3 speler, een fototoestel en soms ook een navigatiesysteem en dan zou daar nog een aparte GPS bijkomen. Al die dingen (muziek afspelen, foto's maken, etc.) zijn op een smartphone op z'n hoogst 'middelmatig' qua kwaliteit, maar ik was het gewoon zo zat. Ik ga gewoon het geocaching op de telefoon eens proberen. Al m'n vrienden doen dat ook, en het lukt ze ook. Mocht het echt niet gaan, dan ga ik er alsnog eens over nadenken. Maar bedankt voor de tip.
Ga je hard van terug komen al sje een nachtcache doet die 8 uur of langer duurt.
  zondag 20 januari 2013 @ 13:40:15 #234
327191 RobertNL
For your gear.
pi_121795901
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 22:54 schreef Morri het volgende:

[..]

Ik zie net dat de handleiding in het Chinees is? Behalve dan die paar zinnen op die pagina? Is er ook ergens een Engelse handleiding, voor zover je weet?

EDIT

Ik zie daar staan:
" ROM Install : with update on sd card (you download file G2 PLUS SD )

Card brush, set the software package two files into the T card root directory, as shown below:
(1) upgrade package: update.zip
(2) AAAAB3NzaC1kc3MAAACBANLc2NCufBz0lBUupztiXI7rUnhY3bOojTMmGD0SR68e8kK00EM5n0ghfpaDxayZD.zip Folder

- Enter the interface as shown below, click on the system upgrade interface shown in the figure appears, click on the down arrow to the right, appearing in interface begins upgrade"

Wat bedoelen ze daar in godsnaam mee?
'Card brush'? 'T card'? En verder mis ik de 'shown below'?
Zet bestand (1 Update.zip) en bestand (2 mapje met AAAAB3..... etc) op je SD kaart. Ontkoppel je telefoon van de PC.

Start nu op de telefoon de update app op. En druk op de knop je toestel gaat nu updaten.
Denk er wel aan dat je alle gegevens kwijt raakt (apps etc).
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:42 schreef SNiPESH0TZ het volgende:
Die GPS verhalen schrikken me wel af. Ik ga de telefoon bijna dagelijks in de auto gebruiken en een brakke GPS is wel het laatste waar ik zin in heb.
Ja, het lijkt een algemeen MTK6577 probleem te zijn, zag afgelopen week een vermoedelijke fix op Tweakers die ga ik vanmiddag eens proberen.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_121796663
GPS werkt hier buiten nu wel en binnen soms ook. Duurt wel een stuk langer. Al helemaal vergeleken met andere telefoons. Die hebben binnen een paar seconden een fix, terwijl ik op mijn G3 dan nog 10 of 20 seconden moet wachten.

Ook zo irritant; als het scherm uit gaat en daarna weer aan is hij de fix kwijt.
pi_121796937
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 13:40 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Zet bestand (1 Update.zip) en bestand (2 mapje met AAAAB3..... etc) op je SD kaart. Ontkoppel je telefoon van de PC.

Start nu op de telefoon de update app op. En druk op de knop je toestel gaat nu updaten.
Denk er wel aan dat je alle gegevens kwijt raakt (apps etc).

Ik heb echter wel nog een directory extra, na het uitpakken. Namelijk /database. Zou het kwaad kunnen als ik die er ook op zet? Ik zie overigens de eerste comment al op die pagina, over deze nieuwe update. Namelijk dat de SD versie niet werkt :?
pi_121799356
Ik was heel tevreden met mijn G3 tot het moment dat ik dit tegen kwam:
http://db.tt/TRofLHkQ
(zelfde filmpje maar deze keer youtube) Sinds eergisteren was het zo welles nietes dat soms sms'en vlot ging en dan weer niet. Nu werkt echter een complete strip van het touch screen niet meer.
Iemand die dit herkent?
Ik kom van een iphone 3GS en wou absoluut niet meer terug (3 dagen batterij zonder speciaal te sparen tov 1 dag met succes!) maar zo is het natuurlijk ook niet doenbaar...
Hij komt van mixeshop maar op garantie zal ik wel niet hoeven rekenen zeker? Als ze zo doodleuk zeggen stuur maar terug kan ik me misschien beter meteen een andere kopen?
Alvast bedankt
  zondag 20 januari 2013 @ 14:51:48 #238
327191 RobertNL
For your gear.
pi_121799690
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 14:46 schreef bruyckerken het volgende:
Ik was heel tevreden met mijn G3 tot het moment dat ik dit tegen kwam:
http://db.tt/TRofLHkQ
(zelfde filmpje maar deze keer youtube) Sinds eergisteren was het zo welles nietes dat soms sms'en vlot ging en dan weer niet. Nu werkt echter een complete strip van het touch screen niet meer.
Iemand die dit herkent?
Ik kom van een iphone 3GS en wou absoluut niet meer terug (3 dagen batterij zonder speciaal te sparen tov 1 dag met succes!) maar zo is het natuurlijk ook niet doenbaar...
Hij komt van mixeshop maar op garantie zal ik wel niet hoeven rekenen zeker? Als ze zo doodleuk zeggen stuur maar terug kan ik me misschien beter meteen een andere kopen?
Alvast bedankt
Gewoon contact zoeken. Wellicht kan je met wat gezeur een tegemoetkoming in de kosten (van +-25 euro) krijgen, repareren is vaak een jaar lang gratis dus zomaar een nieuwe kopen zou ik niet doen ;)
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 14:00 schreef Morri het volgende:

[..]

Ik heb echter wel nog een directory extra, na het uitpakken. Namelijk /database. Zou het kwaad kunnen als ik die er ook op zet? Ik zie overigens de eerste comment al op die pagina, over deze nieuwe update. Namelijk dat de SD versie niet werkt :?
Die heb ik er zelf wel bij op gezet. Flashen werkte bij mij ook niet maar ik zou gewoon een poging wagen :)

[ Bericht 21% gewijzigd door RobertNL op 20-01-2013 14:57:41 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_121800480
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 14:46 schreef bruyckerken het volgende:
Ik was heel tevreden met mijn G3 tot het moment dat ik dit tegen kwam:
http://db.tt/TRofLHkQ
(zelfde filmpje maar deze keer youtube) Sinds eergisteren was het zo welles nietes dat soms sms'en vlot ging en dan weer niet. Nu werkt echter een complete strip van het touch screen niet meer.
Iemand die dit herkent?
Ik kom van een iphone 3GS en wou absoluut niet meer terug (3 dagen batterij zonder speciaal te sparen tov 1 dag met succes!) maar zo is het natuurlijk ook niet doenbaar...
Hij komt van mixeshop maar op garantie zal ik wel niet hoeven rekenen zeker? Als ze zo doodleuk zeggen stuur maar terug kan ik me misschien beter meteen een andere kopen?
Alvast bedankt
Vervelend!
Hoe heet dat programma?
  zondag 20 januari 2013 @ 15:24:17 #240
308819 remcom00
รр&#35
pi_121801626
Is een optie onder Developer Options.
pi_121801716
Geupdate naar 4.1.2 maar de helft van mijn apps doen het niet meer (waaronder Playstore). Toch maar recovery terug naar 4.0.4 Wacht wel op stable release.
  zondag 20 januari 2013 @ 15:28:50 #242
308819 remcom00
รр&#35
pi_121801873
Heb je wel Gapps geflashed?
pi_121801995
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 15:28 schreef remcom00 het volgende:
Heb je wel Gapps geflashed?
Nee, heb alleen ROM geinstalleerd. http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3-5/

Moet ik Gapps via cwm recovery installeren?
pi_121802099
Wat is beter 2de hans HTC Sensation of Jiayu G3.
  zondag 20 januari 2013 @ 15:35:54 #245
327191 RobertNL
For your gear.
pi_121802268
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 15:31 schreef ikveranderhemniet het volgende:

[..]

Nee, heb alleen ROM geinstalleerd. http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3-5/

Moet ik Gapps via cwm recovery installeren?
Waarom pak je niet gewoon de officele Beta ipv een ROM?
http://gathering.tweakers(...)ge/39613223#39613223

Kan je zo via CWM flashen (pre-root)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_121803375
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 15:35 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Waarom pak je niet gewoon de officele Beta ipv een ROM?
http://gathering.tweakers(...)ge/39613223#39613223

Kan je zo via CWM flashen (pre-root)
Ga ik doen ^O^
pi_121804414
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 14:46 schreef bruyckerken het volgende:
Ik was heel tevreden met mijn G3 tot het moment dat ik dit tegen kwam:
http://db.tt/TRofLHkQ
(zelfde filmpje maar deze keer youtube)
Sinds eergisteren was het zo welles nietes dat soms sms'en vlot ging en dan weer niet. Nu werkt echter een complete strip van het touch screen niet meer.
Iemand die dit herkent?
Ik kom van een iphone 3GS en wou absoluut niet meer terug (3 dagen batterij zonder speciaal te sparen tov 1 dag met succes!) maar zo is het natuurlijk ook niet doenbaar...
Hij komt van mixeshop maar op garantie zal ik wel niet hoeven rekenen zeker? Als ze zo doodleuk zeggen stuur maar terug kan ik me misschien beter meteen een andere kopen?
Alvast bedankt
Zoiets had ik met een ICOO D80 tablet meteen uit de doos, een hele strook die niet reageert.
Een RMA opgestart bij de leverancier en uiteindelijk met alleen het prijs verschil bijbetalen een ander,
beter, tablet gekregen.
Was ik wel een heleboel mailtjes en enige maanden verder.
pi_121808587
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 16:07 schreef Mehari het volgende:

[..]

Zoiets had ik met een ICOO D80 tablet meteen uit de doos, een hele strook die niet reageert.
Een RMA opgestart bij de leverancier en uiteindelijk met alleen het prijs verschil bijbetalen een ander,
beter, tablet gekregen.
Was ik wel een heleboel mailtjes en enige maanden verder.
Ok bedankt,
Zal dan maar eens een mailtje sturen en zien of ik de juiste webshop gekozen heb...
pi_121820786
Mijn Jiayu - black edition:

The item was scanned in the country of destination Netherlands at Jan 16, 2013.

Nog niets binnen. Grote kans dat'ie is onderschept?
Love is in the air!
pi_121821396
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:33 schreef Landgeld het volgende:
Mijn Jiayu - black edition:

The item was scanned in the country of destination Netherlands at Jan 16, 2013.

Nog niets binnen. Grote kans dat'ie is onderschept?
neu hoor..je moet even via (bv twitter) bij post nl je chinese track and trace geven dan krijg je van hun een nederlandse
  dinsdag 22 januari 2013 @ 02:02:55 #251
327191 RobertNL
For your gear.
pi_121875562
quote:
13s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 21:16 schreef shiznuts het volgende:
Geheel witte phones. :r

Poll: Geheel witte smartphones... (c.q. smartphones met een witte front)
Ja man! Da's toch mooi!
Gadverpielekes! Mij niet gezien!
Wat boeit mij dat nou?
Anders, namelijk... (reageer!)
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
U gebeden zijn verhoord, Shiz:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_121875587
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 02:02 schreef RobertNL het volgende:

[..]

U gebeden zijn verhoord, Shiz:

[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die zwarte versieee.. :9~ :9~ :9~
pi_121877936
Wit of zwart maakt me niet uit, zo gauw blijkt dat er betere foto's van komen bestel ik deze!
pi_121878377
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 12:43 schreef FreaZ het volgende:
Even een tussendoor vraagje: Mijn contacten zie ik ineens 3 of 4x staan. In elk staat dan 1 nummer, of e-mail adres etc.. Hoe voeg ik dit samen?
Ik heb zelf een aantal opties uitgezet. Contacten van mijn beide gmail-accounts en bijv. facebook heb ik uitgezet. Gebruik alleen de contacten van mijn beide sims. Ik weet niet hoe je anders de dubbele contacten weg krijgt.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 11:00:54 #255
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_121880222
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 02:02 schreef RobertNL het volgende:

[..]

U gebeden zijn verhoord, Shiz:

[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_ Indeed they are! Hallelujah! :D

:9 Dat ziet er niet verkeerd uit zeg. Hmm, die (zwart/witje) gaat hier dus zeker komen!

Het is toch geen teaser, hè, zoals toen die Oreo G3? :+
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_121880378
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 02:02 schreef RobertNL het volgende:

[..]

U gebeden zijn verhoord, Shiz:

[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gaat daar om de platte batterijversie. Er is ook een wat dikkere versie die dezelfde capaciteit heeft als de G3.
http://www.gizchina.com/2(...)and-3000mah-battery/
pi_121880703
Iemand die weet waar ik goedkope kaartspellen kan halen? Bij de bekende chinese webshops kosten ze ongeveer 3 dollar per pakje kaarten, maar ik wil het eigenlijk goedkoper. Bij amazon zijn wel goedkope te vinden, alleen betaal je daar weer verzendkosten...

Verkeerde topic..

[ Bericht 9% gewijzigd door SankariNL op 22-01-2013 11:51:54 ]
pi_121880771
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 09:51 schreef hengstum het volgende:

[..]

Ik heb zelf een aantal opties uitgezet. Contacten van mijn beide gmail-accounts en bijv. facebook heb ik uitgezet. Gebruik alleen de contacten van mijn beide sims. Ik weet niet hoe je anders de dubbele contacten weg krijgt.
Ja, sommige contacten zijn echt dubbele contacten (zelfde naam, zelfde nummer), maar ik heb er dan ook een paar bij staand waar je dezelfde naam, maar enkel het e-mail adres daarin staat.

Ik zit al dagen hiermee te kloten, maar het wil maar niet lukken. :(
pi_121881757
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:18 schreef SankariNL het volgende:
Iemand die weet waar ik goedkope kaartspellen kan halen? Bij de bekende chinese webshops kosten ze ongeveer 3 dollar per pakje kaarten, maar ik wil het eigenlijk goedkoper. Bij amazon zijn wel goedkope te vinden, alleen betaal je daar weer verzendkosten...
En dat heeft betrekking op de jiayu g3 omdat? :P
Ik denk trouwens gewoon bij Zeeman, wibra, Action(!) enzo.
pi_121881869
Lol, verkeerde topic... Sorry!
pi_121894941
Is fastcardtech de goedkoopste winkel om de Jiayu G3 + hoesje + verzenden via DHL te bestellen?
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:14:22 #262
327191 RobertNL
For your gear.
pi_121895277
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:04 schreef Volksrepubliek- het volgende:
Is fastcardtech de goedkoopste winkel om de Jiayu G3 + hoesje + verzenden via DHL te bestellen?
Zelf al bij Banggood, lightake, panawill etc gekeken?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_121895651
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:14 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Zelf al bij Banggood, lightake, panawill etc gekeken?
Bij Lightake is de Jiayu nog wat duurder: 215.64 euro. Bij Pandawill ook. bij Banggood is hij plus DHL shipping ook duurder. Maar toch bedankt.
pi_121897785
Ben nu bij Banggood aan het bestellen. Had de zwarte besteld, maar die bleek niet in voorraad. Toe gevraagd of de grijze op voorraad was, en kreeg als antwoord dat hij dat was. Dus ik besteld met DHL shipping. Krijg ik vandaag een mail dat de grijze er niet is. Of ik anders een zwarte of zilveren wil. Ik heb geantwoord dat ik wel een zwarte wil of anders een zilveren.
Als beide niet op voorraad zijn dan refund. Lekker betrouwbaar weer die chinese shops
  dinsdag 22 januari 2013 @ 18:27:54 #265
327191 RobertNL
For your gear.
pi_121897955
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:23 schreef Nicap_tm het volgende:
Ben nu bij Banggood aan het bestellen. Had de zwarte besteld, maar die bleek niet in voorraad. Toe gevraagd of de grijze op voorraad was, en kreeg als antwoord dat hij dat was. Dus ik besteld met DHL shipping. Krijg ik vandaag een mail dat de grijze er niet is. Of ik anders een zwarte of zilveren wil. Ik heb geantwoord dat ik wel een zwarte wil of anders een zilveren.
Als beide niet op voorraad zijn dan refund. Lekker betrouwbaar weer die chinese shops
Hoezo, voorraden kunnen toch wisselen/niet corerct zijn? Hoe vaak ik dat in NL nog niet tegen ben gekomen...
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_121898428
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 13:55 schreef FreaZ het volgende:
GPS werkt hier buiten nu wel en binnen soms ook. Duurt wel een stuk langer. Al helemaal vergeleken met andere telefoons. Die hebben binnen een paar seconden een fix, terwijl ik op mijn G3 dan nog 10 of 20 seconden moet wachten.

Ook zo irritant; als het scherm uit gaat en daarna weer aan is hij de fix kwijt.
https://play.google.com/s(...)driod.keepmygpsalive
pi_121899515
Zie dat de Jiayu G3 toch goedkoper is bij banggood.com als je de gratis Facebook coupon gebruikt (hoef je alleen de Facebook pagina te liken). Tip voor iedereen!
  dinsdag 22 januari 2013 @ 19:13:43 #268
308819 remcom00
รр&#35
pi_121900020
Ik kan op een of andere manier sinds een tijdje geen Live Wallpapers meer instellen, als ik naar het menutje ga waar je een wallpaper kunt kiezen staat er alleen Gallery, Quickpic Wallpaper en TSF Wallpapers.
Ik heb dit bij elke launcher.
Had voor de grap even Launcher8 gedownload, daar krijg je een iets ander menutje als je een wallpaper waar wel Live Wallpaper in staat maar als ik daar op druk staat er Unfortunatley, Launcher8 has stopped.
Ik draai deze rom, heb m al opnieuw geflasht maar het haalde niets uit.
Ook al Google geraadpleegd maar ik kon niks vinden.

E: Even Livewallpaperspicker.apk in /system/app gezet, nu werkt het weer :).
Geen idee hoe die is verdwenen.

[ Bericht 14% gewijzigd door remcom00 op 22-01-2013 20:07:04 ]
pi_121904456
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:04 schreef Volksrepubliek- het volgende:
Is fastcardtech de goedkoopste winkel om de Jiayu G3 + hoesje + verzenden via DHL te bestellen?
Ervaringen met die shop schijnt niet zo goed te zijn. Gebruik google maar eens.
pi_121905373
Vandaag de update naar 4.1 gedaan voor mijn Jiayu G2+ dual core.
Ging vlotjes :) , wel via de flashtool moeten doen, via sd card liep hij vast.
Ik heb de rom van needrom.com genomen (release 18/1)
I love the smell of china electroncs in the morning!
pi_121906808
Is er eigenlijk al iets bekend over de releasedatum van de G4?
pi_121907373
ik d8 begin maart... ergens :X
pi_121920427
Ik heb nog wel een zwarte Jiayu G3 te koop tegen kostprijs (dat is met importkosten), maar dan heb je hem wel meteen. Regio Leiden - Utrecht.
pi_121921305
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:03 schreef Volksrepubliek- het volgende:
Zie dat de Jiayu G3 toch goedkoper is bij banggood.com als je de gratis Facebook coupon gebruikt (hoef je alleen de Facebook pagina te liken). Tip voor iedereen!
Misschien domme vraag, maar hoe krijg je dan de coupon? :) of staat die op de fb pagina?
pi_121924027
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:34 schreef mathske1 het volgende:

[..]

Misschien domme vraag, maar hoe krijg je dan de coupon? :) of staat die op de fb pagina?
Als je de pagina van Banggood liked dan kun je naar een pagina op de Banggood pagina, waar dan vervolgens de code staat.
pi_121924184
Gisteren mijn G3 verkocht, ik werd gek van de slechte GPS, alle trucs geprobeerd met mobile uncle, geupgrade naar android 4.1, maar met een gemiddelde nauwkeurigheid van 15 tot 30 meter zat ik vaker naast de weg dan erop....

Ga het geld even apart zetten en dan waarschijnlijk een G4 kopen, ik hoop dat de nieuwe MTK6589 een betere GPS chip bevat (fingers crossed)
pi_121924411
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:27 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Hoezo, voorraden kunnen toch wisselen/niet corerct zijn? Hoe vaak ik dat in NL nog niet tegen ben gekomen...
Ik vind dat vreemd als ik direct met live chat vraag en direct daarna bestel. Dan vind ik dat vreemd. Ik weet wel dat ik het kan verwachten van chinese shop, maar dat is weer een ander verhaal.
pi_121928892
Ik heb hem ook binnen, dit maal een unboxing voor jullie gemaakt.

Vooral de Batterij is enorm krachtig, iets wat ik wel kan gebruiken.
:)

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2013 11:20:24 ]
  woensdag 23 januari 2013 @ 11:28:41 #279
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_121929222
Camera ook uit China toevallig? :P

In het reviewtopic noemde je 'em Versie 2. Wat bedoel je daarmee?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_121929557
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:28 schreef shiznuts het volgende:
Camera ook uit China toevallig? :P

In het reviewtopic noemde je 'em Versie 2. Wat bedoel je daarmee?
Staat op de doos.
pi_121933456
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:20 schreef ZetaOS het volgende:
Ik heb hem ook binnen, dit maal een unboxing voor jullie gemaakt.

Vooral de Batterij is enorm krachtig, iets wat ik wel kan gebruiken.
:)
"De W voor 3G" :D
"De achterkant voorzichtig openmaken, want hij kan breken.. BAM!" haha

Leuke video. Ik zit me nu wel af te vragen of ik daadwerkelijk de zwarte versie heb gekregen. Zie het verschil namelijk niet tussen die van jou (iron grey) en die van mij (zogenaamd zwart)
pi_121933744
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:08 schreef FreaZ het volgende:

[..]

"De achterkant voorzichtig openmaken, want hij kan breken.. BAM!" haha

Ik schoot er ook van in de lach :D
pi_121934285
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:20 schreef ZetaOS het volgende:
Ik heb hem ook binnen, dit maal een unboxing voor jullie gemaakt.

Vooral de Batterij is enorm krachtig, iets wat ik wel kan gebruiken.
:)
Hoelang was ie onderweg ?
pi_121939651
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:20 schreef ZetaOS het volgende:
Ik heb hem ook binnen, dit maal een unboxing voor jullie gemaakt.

Vooral de Batterij is enorm krachtig, iets wat ik wel kan gebruiken.
:)
Leuke videoreview! Ben inderdaad ook wel benieuwd hoelang je er op heb moeten wachten ;)

En wat was nou die coupon code voor banggood? retailmenot werkt iig niet. Zie dat de telefoon nu 190 dollar kost, mag nog iets vanaf!

[ Bericht 7% gewijzigd door tharonny op 23-01-2013 15:35:32 ]
pi_121942417
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:25 schreef nz1900 het volgende:

[..]

Hoelang was ie onderweg ?
Er kort een week exact. De vorige Was langer onderweg 15 dagen..maar dat was rond de kerst.
pi_121944525
Ik dacht wat uit te proberen met andere systeem bestanden voor de camera, vond'ie niet leuk.
Startte dus niet meer op en nu maar eens geflashed met de flashtool.
pi_121946919
Heb de zwarte Jiayu G3 uiteindelijk maar besteld via jiayumobileshop - coupon van 5$ + DHL shipping, ben benieuwd wanneer die aankomt.
pi_121950975
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 16:25 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Er kort een week exact. De vorige Was langer onderweg 15 dagen..maar dat was rond de kerst.
Een week is lekker snel. Ze vertelden mij 7-15 werkdagen.
pi_121953945
Wat een ramp dat Banggood - verzending. Té herkenbaar waarschijnlijk. Normale verzending duurt in ieder geval +15 dagen en 3 pakketjes (mijzelf + broers) allemaal door Douane onderschept. Helaas. Allemaal ongeveer een week na elkaar verzonden.
Love is in the air!
pi_121957537
Na lang wikken en wegen toch maar een gekocht via een Tweaker :) Komt als het goed is morgen binnen, eindelijk m'n iPhone 3G vervangen :')

Hebben jullie nog tips die handig zijn om te doen/gebruiken als ik m net heb? T is m'n eerste android phone, heb wel een android tablet gehad
pi_121957992
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 21:29 schreef replay11nl het volgende:
Hebben jullie nog tips die handig zijn om te doen/gebruiken als ik m net heb?
Lief zijn. Veel aaien en 1x per week een halve liter water.
pi_122040501
Kan je met de G3 ook een screenshot maken door een bepaalde 'knoppen'combinatie? Of moet je er een of andere app voor downloaden, zoja, welke is aan te raden?
  Moderator vrijdag 25 januari 2013 @ 18:59:19 #293
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_122040671
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 18:54 schreef BartMcCormick het volgende:
Kan je met de G3 ook een screenshot maken door een bepaalde 'knoppen'combinatie? Of moet je er een of andere app voor downloaden, zoja, welke is aan te raden?
Power + volume down ingedrukt houden.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  vrijdag 25 januari 2013 @ 19:06:31 #294
327191 RobertNL
For your gear.
pi_122040960
Meer mensen die hier ook al op 4.1 zitten? Hoe bevalt het jullie?
Mijn plusjes / minnetjes
- Weer twee keer last gehad van het flippen van het scherm (na een restart niet meer)
- Batterij lijkt iets sneller leeg (alhoewel ik de rom pas een paar dagen draai dus niet helemaal zeker)
+ interface is sneller (minder ''lagg'')
+ Looks notificatie balk
+ GPS lijkt sneller een fix te hebben

Verder nog niet veel storende dingen tegen gekomen, prima update dus :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_122041071
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 18:59 schreef dud0r het volgende:

[..]

Power + volume down ingedrukt houden.
Bij mij gebeurt er bar weinig als ik dat doe..
  Moderator vrijdag 25 januari 2013 @ 19:18:15 #296
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_122041524
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 19:08 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Bij mij gebeurt er bar weinig als ik dat doe..
Hier werkt het wel. Je moet het tegelijk indrukken en dan 2 seconden ingedrukt houden.

@robert: ik heb 4.1 nu draaien.
Ik heb 2 keer gehad dat mijn scherm flipte, ruis als op tv, maar na het scherm uit te drukken en weer aan nergens last van.
Battery drain is volgens mij minder dan op 4.0 de 15/11 build.
Gps nog niet geprobeerd. Zal ik morgen eens doen want sinds ik 'm heb heb ik nog geen fix gehad.
Die work around die op tweakers stond had ik niks aan want ik kan geen gps. Config vinden.
Interface is inderdaad sneller naar mijn idee.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_122041767
Ik heb geen enkel probleem met de GPS, snelle fixs.
pi_122042257
Ik heb NavDroyd geïnstalleerd, A-GPS uitgeschakeld en FasterFix de gps.conf laten maken voor europa.
NavDroyd in cruisemode doet het al dagen prima, heeft redelijk snel een fix en volgt netjes de weg, ook bij parallelle wegen.
Met A-GPS aan had ik het idee dat de positie vaker onderweg afweek.
Dus al met al verwacht ik een bruikbare navigatie.
pi_122042599
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 19:18 schreef dud0r het volgende:

[..]

Hier werkt het wel. Je moet het tegelijk indrukken en dan 2 seconden ingedrukt houden.

Ah yes. Die 2 seconden deed 't hem haha. Thanks :)
pi_122043081
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 20:35 schreef Landgeld het volgende:
3 pakketjes (mijzelf + broers) allemaal door Douane onderschept. Helaas. Allemaal ongeveer een week na elkaar verzonden.
Idem hier, mag ook lekker betalen, ga dus nooit meer bestelling plaatsen bij banggood als normale verzending....
  vrijdag 25 januari 2013 @ 20:03:47 #301
327191 RobertNL
For your gear.
pi_122043375
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 19:57 schreef Raznov het volgende:

[..]

Idem hier, mag ook lekker betalen, ga dus nooit meer bestelling plaatsen bij banggood als normale verzending....
Gewoon pech ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')