abonnement Unibet Coolblue
pi_122197009
quote:
14s.gif Op maandag 28 januari 2013 23:50 schreef GlowMouse het volgende:
ik zeg ftp account gehackt; iemand heeft de ftp-gegevens op zijn pc opgeslagen en diegene heeft een virus
aha..gelukkig..of niet..maar dan ligt het niet aan mij, maar aan de admin :)
als het dat is...nu hopen dat er een recente backup ergens is
ben al aan het fixen geweest maar in al de js files staat ook een document rewrite :(
pi_122201589
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 23:30 schreef MrNiles het volgende:
ineens heb ik in elk mapje op een site een default.php bestand,
hierin staat
<?php eval(gzinflate(base64_decode("een hele hoop karakters hier"))); ?>

site gehackt?
kreeg ook een redirect naar een of andere darwin...... .fr
ligt het aan mij...of kan het ook aan mijn hostingprovider liggen, dat die gehackt is.
Of is het totaal iets anders?
Haal die eval en gzinflate functie er eens omheen en maak het volgende er van:

1
2
3
<?php
echo base64_decode("een hele hoop karakters hier");
?>

Dit soort acties zijn ideaal om verdere uitbreiding van een script te realiseren. Heb er zelf ook al een keertje aangewerkt namelijk :+
pi_122201870
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 00:00 schreef MrNiles het volgende:

[..]

aha..gelukkig..of niet..maar dan ligt het niet aan mij, maar aan de admin :)
als het dat is...nu hopen dat er een recente backup ergens is
ben al aan het fixen geweest maar in al de js files staat ook een document rewrite :(
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 00:00 schreef MrNiles het volgende:

[..]

aha..gelukkig..of niet..maar dan ligt het niet aan mij, maar aan de admin :)
als het dat is...nu hopen dat er een recente backup ergens is
ben al aan het fixen geweest maar in al de js files staat ook een document rewrite :(
Hoewel GlowMouse eigenlijk altijd gelijk heeft vind ik het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat de ftp account gehacked is.

Dit kan net zo goed zijn gebeurd via bugs of security holes in the server software of de webapplicaties die geinstalleerd zijn.

Basic rule: zorg dat alles up to date is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Darkomen op 29-01-2013 12:03:35 (dt fail) ]
  dinsdag 29 januari 2013 @ 12:02:44 #204
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_122206433
'vind ik'

Als je het zeker wilt weten moet je contact opnemen met de hoster, want dit kan inderdaad ook door andere dingen komen. Die kan de logfiles napluizen waar jij niet bij kunt. Maar dat ftp accounts gehackt worden en zulke code toegevoegd, gebeurt al zeker 3 jaar.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_122207572
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 08:55 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Haal die eval en gzinflate functie er eens omheen en maak het volgende er van:
[ code verwijderd ]

Dit soort acties zijn ideaal om verdere uitbreiding van een script te realiseren. Heb er zelf ook al een keertje aangewerkt namelijk :+
Als je wil weten wat de code is die uitgevoerd wordt moet je natuurlijk de gzinflate functie wel laten staan, als je dat niet doet krijg je nog steeds een hoop garbage als output aangezien het is gecomprimeerd.
pi_122245699
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 12:02 schreef GlowMouse het volgende:
'vind ik'

Als je het zeker wilt weten moet je contact opnemen met de hoster, want dit kan inderdaad ook door andere dingen komen. Die kan de logfiles napluizen waar jij niet bij kunt. Maar dat ftp accounts gehackt worden en zulke code toegevoegd, gebeurt al zeker 3 jaar.
Hoster denkt dat het Gumblar is.
Niet zo fijn als ik de verhalen op internet allemaal moet geloven
pi_122247326
Heeft Glowmouse toch weer gelijk ! :D
  woensdag 30 januari 2013 @ 10:40:52 #208
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_122247747
Glowmouse aka God.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 31 januari 2013 @ 15:54:02 #209
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122301634
Korte vraag,

Ik heb een internet kassa die het resultaat van een betaling automatisch dmv POST doorgeeft aan een door mij ingestelde URL. Daar heb ik een php script welke het resultaat verwerkt, zoals de order table updaten met het resultaat van de betaling, klant mailen met de gegevens van de bestelling, etc.

En daarbij wil ik ook direct de sessie van het winkelwagentje resetten, maar... dat lukt niet. Mijn $_SESSION['cart'] wordt niet geleegd.

Ik heb nu op die pagina $_SESSION naar een txt file gedumpt dmv de volgende code

1
2
3
4
5
6
<?php
session_start
();
$fp=fopen('session.txt','w+');
fwrite($fp,var_export($_SESSION['cart'],true));
fclose($fp);
?>

Dit geeft als resultaat NULL. De sessie bestaat op desbetreffende pagina blijkbaar helemaal niet?

Gebruik ik namelijk dezelfde code op de pagina waar de internetkassa de gebruiker heen stuurt (manual response) krijg ik

1
2
3
4
array (
  2 => '1',
  5 => '2',
)

Waarom heeft de automatic response pagina geen sessie informatie :?

-edit-
Opgelost, op de automatic response pagina had ik geen sessie id, want geen cookie info uiteraard. Nu sessie id in de url van de automatic response geparsed en daarmee de sessie op die pagina gestart.

[ Bericht 3% gewijzigd door Swetsenegger op 31-01-2013 16:38:56 ]
pi_122305057
Ik hoop wel dat je die sessie op een of andere manier beveiligd hebt :)
Just say hi!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 31 januari 2013 @ 17:10:00 #211
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122305196
Ander vraagje dan maar :P

Is er een algemene stelregel voor welke kolommen een index zouden moeten hebben? Bijvoorbeeld altijd op kolommen die je gebruikt in JOINS of iets dergelijks?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 31 januari 2013 @ 17:10:37 #212
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122305216
quote:
5s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:06 schreef Chandler het volgende:
Ik hoop wel dat je die sessie op een of andere manier beveiligd hebt :)
Leg uit wat je bedoelt.
pi_122305364
quote:
7s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Ander vraagje dan maar :P

Is er een algemene stelregel voor welke kolommen een index zouden moeten hebben? Bijvoorbeeld altijd op kolommen die je gebruikt in JOINS of iets dergelijks?
Het veld van de 'op tellende' waarde? en verder lijkt mij niet dat er een stelregel is oid... maar logisch gezien pak je de velden die voor je applicatie het meest belangrijke zijn (dus waarmee je zoekt). en de links tussen bepaalde velden die waarde hebben..

ben geen expert zoals glowmouse..

quote:
5s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Leg uit wat je bedoelt.
Je roept een externe url aan met allerlei post gegevens, dan neem ik aan dat de connectie tussen beide systeem een bepaalde controle uitvoert?
Just say hi!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 31 januari 2013 @ 17:18:12 #214
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122305515
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:14 schreef Chandler het volgende:

[..]

Het veld van de 'op tellende' waarde? en verder lijkt mij niet dat er een stelregel is oid... maar logisch gezien pak je de velden die voor je applicatie het meest belangrijke zijn (dus waarmee je zoekt).

ben geen expert zoals glowmouse..

[..]

Je roept een externe url aan met allerlei post gegevens, dan neem ik aan dat de connectie tussen beide systeem een bepaalde controle uitvoert?
Omnikassa van de rabobank. Je post allerlei gegevens zoals return url (nu dus met sessie info), totaalbedrag,merchant ID, etc etc en die wordt gehashed met een secret key.

Lijkt me voldoende toch? Of moet ik nog wat met die sessie ID voor de verbinding van kassa -> webshop?
pi_122305897
Nee, lijkt mij voldoende, vroeg mij alleen op opzet even af.
Just say hi!
  donderdag 31 januari 2013 @ 18:45:18 #216
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_122308565
quote:
7s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Is er een algemene stelregel voor welke kolommen een index zouden moeten hebben? Bijvoorbeeld altijd op kolommen die je gebruikt in JOINS of iets dergelijks?
Het hangt volledig van de queries uit, lees bv. het boek over High Performance MySQL over uitleg over indices.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  † In Memoriam † donderdag 31 januari 2013 @ 19:25:53 #217
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_122310099
quote:
7s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Is er een algemene stelregel voor welke kolommen een index zouden moeten hebben? Bijvoorbeeld altijd op kolommen die je gebruikt in JOINS of iets dergelijks?
Je kan in MySQL de slow query log aanzetten en configgen om te checken welke queries eventueel vertraging opleveren in je applicatie of laten aangeven welke queries geen gebruik maken van indexes.

Als je een website maakt voor een lokale bakkerij zou ik er geen tijd in steken en gewoon je auto increment een primary geven. Het kan leuk zijn voor een oefening, maar de tijdswinst is zo marginaal bij kleine low traffic sites dat het de moeite niet loont om complexe indexes op te zetten.
Carpe Libertatem
pi_122311208
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:18 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Omnikassa van de rabobank. Je post allerlei gegevens zoals return url (nu dus met sessie info), totaalbedrag,merchant ID, etc etc en die wordt gehashed met een secret key.

Lijkt me voldoende toch? Of moet ik nog wat met die sessie ID voor de verbinding van kassa -> webshop?
Het meesturen van het sessie-ID naar de rabobank vind ik raar. De sessie is iets tussen jou en de bezoeker en daar heeft de rabobank niets mee te maken. Zodra de bezoeker terug komt op jouw website (door een redirect vanaf de rabobank) zou de browser van je bezoeker automatisch het sessie-cookie weer mee moeten sturen.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 31 januari 2013 @ 20:24:32 #219
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122313327
quote:
3s.gif Op donderdag 31 januari 2013 19:48 schreef papernote het volgende:

[..]

Het meesturen van het sessie-ID naar de rabobank vind ik raar. De sessie is iets tussen jou en de bezoeker en daar heeft de rabobank niets mee te maken. Zodra de bezoeker terug komt op jouw website (door een redirect vanaf de rabobank) zou de browser van je bezoeker automatisch het sessie-cookie weer mee moeten sturen.
De rabobank heeft er ook niets mee te maken, maar de pagina die de bestelling verwerkt wel.
De kassa heeft 2 return url's. Een URL waar de klant komt als die in de kassa op "klaar" klikt (normalReturnUrl), en 1 waar altijd een response heen gePOST wordt (automaticResponsUrl).

Het probleem van de eerste is dat je nooit zeker kan weten DAT de klant terug komt en is dus onbetrouwbaar voor het updaten van je order. Dat doe je dus op de automaticResponseUrl.

Wil ik op DIE pagina ook bij een geslaagde betaling de sessie van de winkelwagen 'unsetten' moet ik het sessieid wel in de automaticResponseUrl meesturen.

Maar ik heb nu voor de zekerheid de sessieID maar ge-mcrypt_encrypt voor hij naar de kassa gaat en hij wordt gedecrypt in de automaticResponseUrl. Dat lijkt me meer dan veilig genoeg :)
  donderdag 31 januari 2013 @ 23:06:11 #220
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_122323195
De winkelwagen kun je al legen op de pagina waar het formulier (die je doorstuurt naar omnikassa) opgebouwd wordt. Als het goed is is op dat moment je winkelwagen al omgezet naar een order en heb je die dus niet meer nodig.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_122329583
quote:
14s.gif Op donderdag 31 januari 2013 23:06 schreef mstx het volgende:
De winkelwagen kun je al legen op de pagina waar het formulier (die je doorstuurt naar omnikassa) opgebouwd wordt. Als het goed is is op dat moment je winkelwagen al omgezet naar een order en heb je die dus niet meer nodig.
Swets heeft wel gelijk want stel de betaling gaat niet goed, dan is het handig dat de winkelwagen nog gevuld is toch?
Just say hi!
  vrijdag 1 februari 2013 @ 08:19:55 #222
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_122329925
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 07:31 schreef Chandler het volgende:

[..]

Swets heeft wel gelijk want stel de betaling gaat niet goed, dan is het handig dat de winkelwagen nog gevuld is toch?
Nee. Dan heb je in je account een onbetaalde order staan met een betaalknopje om het nog een keer te proberen.
Maar goed, dat ligt natuurlijk ook aan hoe je systeem werkt maar dit vind ik de meest logische manier.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 februari 2013 @ 08:28:39 #223
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122329995
quote:
14s.gif Op donderdag 31 januari 2013 23:06 schreef mstx het volgende:
De winkelwagen kun je al legen op de pagina waar het formulier (die je doorstuurt naar omnikassa) opgebouwd wordt. Als het goed is is op dat moment je winkelwagen al omgezet naar een order en heb je die dus niet meer nodig.
Ik heb nu dat wanneer de betaling niet gelukt is, de items nog in de winkelwagen staan. Kan de klant direct een nieuwe order insturen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:19 schreef mstx het volgende:

[..]

Nee. Dan heb je in je account een onbetaalde order staan met een betaalknopje om het nog een keer te proberen.
Maar goed, dat ligt natuurlijk ook aan hoe je systeem werkt maar dit vind ik de meest logische manier.
Eh ja, dan staat er dus 1 niet geactiveerde order en 1 wel geactiveerde order (als de 2e betaling lukt). Wat is precies het probleem? Zie ik wat over het hoofd?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 08:35:23 #224
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_122330048
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Eh ja, dan staat er dus 1 niet geactiveerde order en 1 wel geactiveerde order (als de 2e betaling lukt). Wat is precies het probleem?
"Probleem" is een groot woord, maar ik zou het fijner vinden als er in totaal maar 1 betaalde order bij mijn bestellingen staat als de betaling bij de 3e keer pas lukt, in plaats van 1 betaalde en 2 niet-betaalde. :)
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 februari 2013 @ 08:39:24 #225
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122330087
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:35 schreef mstx het volgende:

[..]

"Probleem" is een groot woord, maar ik zou het fijner vinden als er in totaal maar 1 betaalde order bij mijn bestellingen staat als de betaling bij de 3e keer pas lukt, in plaats van 1 betaalde en 2 niet-betaalde. :)
Maar die niet betaalde toon ik uiteraard niet aan de klant, alleen de 'geactiveerde'.

Ik had inderdaad ook gewoon een 'mijn orders' pagina kunnen maken met een 'probeer opnieuw' knopje. Mijn ervaring is wel dat voor veel mensen webshops nog steeds 'eng' zijn en ze nog een keer door een bekende betaalstraat heen loodsen misschien sneller geprobeerd wordt.

Nou ja, het was een keuze. Achteraf met wat haken en ogen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')