Weet ik niet eigenlijk.quote:Op vrijdag 28 december 2012 06:46 schreef kanovinnie het volgende:
Is er geen Portugese versie van FOK! waar je kunt posten?
Ja dan lukt het wel. Maar ik maak wel spelfouten in het Portugees, dus moet ik een woordenboek erbij nemen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 06:55 schreef Kali-Mist1 het volgende:
En het verfijnen van je zoekopdracht?
Dus jou gebrek aan Portugese taalbeheersing is eigenlijk het probleem?quote:Op vrijdag 28 december 2012 06:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ja dan lukt het wel. Maar ik maak wel spelfouten in het Portugees, dus moet ik een woordenboek erbij nemen.
Ik heb wel al iets gevonden en neem zelf wel lichtjes en een slot mee van huis.
Ze hebben net de prijzen van het OV weer verhoogd in Portugal, dus beter koop ik een tweedehands fiets en geef die dan cadeau aan iemand of in ruil voor een bord bacalhau com azeite, caldo verde en een Sagres.
Ik zie het verschil met Nederland niet echt.quote:Op vrijdag 28 december 2012 07:20 schreef Smack10 het volgende:
Portugezen zijn omhoog gevallen klootjesvolk die nog in de kop hebben dat ze invloedrijk zijn. Helaas voor hun hebben ze geen koloniën meer en zijn ze het lachertje van Europa
De verschillen zijn levensgroot.quote:Op vrijdag 28 december 2012 07:28 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ik zie het verschil met Nederland niet echt.
Sim, o senhor tem razao. Eu ainda nao sei muito bem falar esta lingua tao bonita, tao poetico, Portugues.quote:Op vrijdag 28 december 2012 07:12 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dus jou gebrek aan Portugese taalbeheersing is eigenlijk het probleem?
Het is dat ik nu pas zie dat jij de TS bent, anders had ik niet eens gereageerdquote:Op vrijdag 28 december 2012 07:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Sim, o senhor tem razao. Eu ainda nao sei muito bem falar esta lingua tao bonita, tao poetico, Portugues.
Tenho de practicar melhor.
quote:Op vrijdag 28 december 2012 07:20 schreef Smack10 het volgende:
Portugezen zijn omhoog gevallen klootjesvolk die nog in de kop hebben dat ze invloedrijk zijn. Helaas voor hun hebben ze geen koloniën meer en zijn ze het lachertje van Europa
Hoezo?quote:Op vrijdag 28 december 2012 07:34 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Het is dat ik nu pas zie dat jij de TS bent, anders had ik niet eens gereageerd
Grapje, maar dat SOPN kan echt niet meer.quote:Op vrijdag 28 december 2012 07:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Hoezo?
Ben ik niet aardig dan?
Als ik werk heb ik weer geen tijd om op vakantie te gaan, want dan werk ik immers.quote:Op vrijdag 28 december 2012 07:48 schreef Enchanter het volgende:
Ga dan eens werken of zo , kan je met het vliegtuig , heb je een hotel en koop je daar gewoon een fiets.
Pauper
Ik zit al bijna op 1900 netto maar nog lang niet op bruto 4200. Hoe kom je daarbij?quote:Op vrijdag 28 december 2012 07:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Als ik werk heb ik weer geen tijd om op vakantie te gaan, want dan werk ik immers.
Een vriend van me werkt als ICT-er bij Exact-software, heeft bakken met geld (1900 euro netto, dus 4200 gulden per maand netto!), hij kan het niet opmaken, want zoveel geld gaat gewoon niet op natuurlijk (vraagt hij mij vervolgens wat hij met zijn geld moet, aan mij geven vond hij geen goed ideegoud kopen dan maar of zo), maar hij kan nooit op vakantie dus.
Dus of ik werk en heb zoveel geld dat ik er goud van moet kopen en het in een kluis moet bewaren tot ik met pensioen ga, of ik werk niet heb altijd tijd, maar geen geld of alleen geld voor een camping en eigenlijk is zelfs de camping nog te duur en kan ik drie keer per week warm eten.
Nee, ik reken om naar guldens.quote:Op vrijdag 28 december 2012 07:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zit al bijna op 1900 netto maar nog lang niet op bruto 4200. Hoe kom je daarbij?
En je hebt vakantiedagen. Dan kan je..... op vakantie!
Ik dacht eigenlijk dat je een denkfout maakt omdat je nooit valuta in je hand heeft.quote:Op vrijdag 28 december 2012 07:57 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Nee, ik reken om naar guldens.
1900 euro = bijna 4200 gulden.![]()
Hij heeft maar weinig vakantiedagen volgens mij, hij zit echt altijd thuis of op zijn werk dus. Best wel sneu, volgens mij, ook al is hij steenrijk.![]()
Maar ik geloof dat hij het wel leuk vindt dat werk.
Het is een keuze inderdaad.quote:Op vrijdag 28 december 2012 07:55 schreef kanovinnie het volgende:
Maar je kan ook elke maand je handje ophouden en geld vangen van mensen die wel werken. Dat is je goed recht. MAar kom dan niet hier zeikstralen dat je weinig geld heb en dat alles moeilijk is. Je kan ook parttime werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |