na mn snap-on ik ook niet. maar heb wel een stuk of 3 ratels gesloopt die van goedkope prijs annex kwaliteit warenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
nog nooit een ratel kapot gehad, en ik heb ze lopen verkrachten
snap on is teringduur in vergelijking met zeker zo goed spul als gedore of facomquote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:15 schreef ukga het volgende:
ik zegt toch niet dat andere merken kut zijn? ik heb onder andere snap-on. heb goedkope ratels gehad maar uiteindelijk draaien ze allemaal lam.
sonic ratels van 2 tientjes, pijp van 2 meter er op en aan hangen, geen centje pijnquote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:20 schreef ukga het volgende:
[..]
na mn snap-on ik ook niet. maar heb wel een stuk of 3 ratels gesloopt die van goedkope prijs annex kwaliteit waren
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
als je de echte snap on wil met levenslange garantie betaal je gauw 50 euro per dop
@ TS Sonic is ook zeer goed (torx 50 houdt het gewoon op de luchtsleutel )
Ik heb ook een aantal speciaal gereedschap setjes van Sonic. Prima spul, o.a ook een krachtdoppensetje. Gaat best.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
als je de echte snap on wil met levenslange garantie betaal je gauw 50 euro per dop
@ TS Sonic is ook zeer goed (torx 50 houdt het gewoon op de luchtsleutel )
Die blijven gewoon doorgaan zonder sleutel (op het contact)?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:15 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Mijn vriendin had de ruitenwissers van haar Clio uit 2000 niet uitgezet. Met aangevroren sneeuw erop de auto weer op het contact gezet. Nu doen ze het dus niet meer.
Zekering in het zekeringenkastje gecontroleerd, die is niet kapot.
Zit er nog ergens anders een zekering die het kan zijn, of is de ruitenwissermotor naar de kloten?
beide zekeringkasten gecontroleerd?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:15 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Mijn vriendin had de ruitenwissers van haar Clio uit 2000 niet uitgezet. Met aangevroren sneeuw erop de auto weer op het contact gezet. Nu doen ze het dus niet meer.
Zekering in het zekeringenkastje gecontroleerd, die is niet kapot.
Zit er nog ergens anders een zekering die het kan zijn, of is de ruitenwissermotor naar de kloten?
Nee, alleen die aan de bestuurderskant in het portier zeg maar. Waar zit de andere?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
beide zekeringkasten gecontroleerd?
onder de motorkap, naast de accu uit mn hoofdquote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:44 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Nee, alleen die aan de bestuurderskant in het portier zeg maar. Waar zit de andere?
Ik had daar al even snel gekeken, maar ik had het koud, de kop gek, en ik wou schaatsen, dus niet echt goed gekeken. Zal eens op speurtocht.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
onder de motorkap, naast de accu uit mn hoofd
spanning zoeker is makkelijker, even de schakelaar op aan, en dan aan beide kanten van de zekering meten, lampje zou aan beide kanten moeten branden, dan is ie goed (meten tov accu min)quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:47 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Ik had daar al even snel gekeken, maar ik had het koud, de kop gek, en ik wou schaatsen, dus niet echt goed gekeken. Zal eens op speurtocht.
siliconen spray of een stick halen bij een automaterialen zaak voor portier rubbers, beiden hebben als hoofdbestand deel (jaja) siliconen. Deze verdrijven vocht en dat voorkomt het vast vriezen van de deur.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:50 schreef Kloonhommel het volgende:
Ah, deze topic komt goed van pas. Is de vraag wat kan ik het beste doen om vastgevroren autodeuren te voorkomen? De 1 zweert bij siliconenspray, wat voor mij niet werkte omdat ik de volgende dag via de kofferbak de bestuurdersdeur moest openbeuken. De ander zweert bij vaseline, heb deze nu dus op mijn deurrubbers gesmeerd en nou is het kleverig geworden en hoor ik het geluid van lostrekkend plakband als ik de deur open doe.
Nu zweert de 3e bij talkpoeder, het maakt niet uit of het babytalkpoeder is aldus die persoon. Deze persoon werkt veel met rubbers in een fabriek of zoiets, dus ze weet er wel wat van.
Wat zegt Chuck-N0rr1s?
Geen spanningzoeker hier. Andere zekeringkast gevonden, die zekeringen zijn ook allemaal goed.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:49 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
spanning zoeker is makkelijker, even de schakelaar op aan, en dan aan beide kanten van de zekering meten, lampje zou aan beide kanten moeten branden, dan is ie goed (meten tov accu min)
Siliconen, baby poeder of vaseline maakt niet uit, zolang het geen rubber aantastquote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:50 schreef Kloonhommel het volgende:
Ah, deze topic komt goed van pas. Is de vraag wat kan ik het beste doen om vastgevroren autodeuren te voorkomen? De 1 zweert bij siliconenspray, wat voor mij niet werkte omdat ik de volgende dag via de kofferbak de bestuurdersdeur moest openbeuken. De ander zweert bij vaseline, heb deze nu dus op mijn deurrubbers gesmeerd en nou is het kleverig geworden en hoor ik het geluid van lostrekkend plakband als ik de deur open doe maar hij vriest tenminste niet meer vast.
Nu zweert de 3e bij talkpoeder, het maakt niet uit of het babytalkpoeder is aldus die persoon. Deze persoon werkt veel met rubbers in een fabriek of zoiets, dus ze weet er wel wat van.
Wat zegt Chuck-N0rr1s?
En hoe weet je dat wat geen rubber aantast? Volgens de rubberexpert is Vaseline het domste wat je op rubber kan smeren aangezien dat rubber aantast. Maar tig mensen raden het aan en smeren het zelf ook op hun deurrubbers. (geen idee of ze het naderhand nog moeten vervangen/uitwrijven).quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Siliconen, baby poeder of vaseline maakt niet uit, zolang het geen rubber aantast
Klopt, maar bij sommige auto's (zoals de mijne) kun je de sleutel er wel vanuit iedere positie uithalen, dus ongeacht of hij gestart is of al dan niet op contact staat.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:37 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Je hebt natuurlijk wel een sleutel nodig om hem op het contact te draaien.
Dan weet je in ieder geval dat mocht het ook niet in de zekeringkast onder de motorkap (dus wat Chuck zegt) zitten, je ruitenwissermotoren dus simpelweg niets doen en je deze naar alle waarschijnlijkheid mag gaan vervangenquote:Er gebeurt niks wanneer ik de ruitenwisser aanzet, geen geluid of klikje, maar volgens mij anders ook niet.
Wat een gekquote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:17 schreef JohnB52 het volgende:
Iemand vroeg toch nog hoe de ramen mooi schoon te krijgen?
Zo kan het ook, inderdaad.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:17 schreef JohnB52 het volgende:
Iemand vroeg toch nog hoe de ramen mooi schoon te krijgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |