Ziet eruit als OEM.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:31 schreef daNpy het volgende:
Ah ok.
Lekker nuttig dat ie de koffer in wijst
Zie de eerdere foto van Hyper.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:34 schreef daNpy het volgende:
Fototje?
Zou zeggen de 2 kleine namelijk, tenzij die alleen het rubber vast houden en de middelste de demper weer in het rubber monteerd.
Dat lijkt mij ook, het rubber zou theoretisch gewoon kunnen blijven zitten lijkt me.quote:
Zo zit het bij mn Golf wel iigquote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:38 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook, het rubber zou theoretisch gewoon kunnen blijven zitten lijkt me.
Bij een touring is het geluid inderdaad niet om over naar huis te schrijvenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:39 schreef daNpy het volgende:
Bij een touring heb je denk ik meer aan alleen speakers in de deuren.
Achterin is laadruimte en te variabel om fatsoenlijk geluid uit te kunnen halen.
Ik ga het zo wel proberenquote:
In de voordeur zit een grotere ronde 16 cm ofzo, een kleine ronde en een tweetertje.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:39 schreef daNpy het volgende:
Bij een touring heb je denk ik meer aan alleen speakers in de deuren.
Achterin is laadruimte en te variabel om fatsoenlijk geluid uit te kunnen halen.
Daarom heb ik ook een dikke benzineslurper.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:41 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Bij een touring is het geluid inderdaad niet om over naar huis te schrijven
...
Nou, zolang ze niet stuk zijn laat ik ze lekker zitten. Zo werkt dat een beetje met oude wagen; alleen vervangen wat echt stuk is.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:27 schreef Hyperdude het volgende:
Maar de vooras is meer gedoe . Ga je die ook nog doen?
Veel langer verder 100000 km kom je, volgens mij, niet met een setje dempers.
Daarom moet je ook een nieuwe kopen. Zijn de reparaties relatief goedkoper.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:50 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou, zolang ze niet stuk zijn laat ik ze lekker zitten. Zo werkt dat een beetje met oude wagen; alleen vervangen wat echt stuk is.
I know, maar daar is de auto niet naar om preventief van alles gaan vervangen. Daarvoor is ie (relatief) te oud en teveel km's voor op de teller.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Daarom moet je ook een nieuwe kopen. Zijn de reparaties relatief goedkoper.
Maar ff serieus:Je kan ze beter wel vervangen voordat ze vast vriezen.
Heel herkenbaar. Bij mij was er ook eentje overleden en de andere er een heel eind aan. Sowieso is per paar vervangen altijd slimmer, heb ik begrepen, dus dat maar gedaan.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:52 schreef jitzzzze het volgende:
Nou, het zit eronder Het is echt niet moeilijk. Het meeste tijd kost het om de hele kofferbak bekleding weg te halen. Echt alles moet eruit om die twee stukken weg te kunnen halen die om de wielkasten zitten.
De ene demper, die vastgevroren zat, was niet meer lek. Hij was echt overleden, de enige demping kwam van een laag wat die erin stond Ik zou er wel mee door de APK komen, er was namelijk niets meer om te lekken De andere was ook niet ver van overlijden, een paar maandjes hooguit.
Maar wat een verschil met rijden zeg Dat twee van die eenvoudige, niet al te dure onderdelen, zo'n verschil maken In vergelijking met vorige week is het echt een verschil van dag en nacht. Ik heb allemaal hobbels gevoeld waarvan ik niet eens wist dat ze er waren. Mijn wagen ligt echt merkbaar een heel stuk strakker op de weg, de algehele vering is stugger geworden en de trillingen in het onderstel zijn zo goed als weg. Ook is de achterkant een stukje hoger op zijn wielen gekomen.
Nu is het nog steeds stuiteren op de weg, maar wel op een leuke manier
Daarom. Ik ben ook blij dat ik alles tot nu toe zelf kan doen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:08 schreef Hyperdude het volgende:
Geef je groot gelijk.
Is al duur genoeg.
Ik zou het ook liever anders zien, maar zolang een auto nog de allerslechtste investering is die je kan doen en ik geen Dagobert ben blijft het zo.quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:34 schreef daNpy het volgende:
Dan hebben jullie toch een andere mening als mij
Zaken aan je as/wielen altijd links en rechts vervangen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Bij mij was er ook eentje overleden en de andere er een heel eind aan. Sowieso is per paar vervangen altijd slimmer, heb ik begrepen, dus dat maar gedaan.
Auto stuitert een stuk minder en houdt nu weer grip. Moest in het begin wel enorm wennen en dacht bijna dat ik er sportversies onder had gekregen . Nu ben ik wel weer gewend.
Hoeveel was je in totaal kwijt als ik vragen mag? Topmounts en stofhoezen ook vervangen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |