Jouw verstand komt ook uit je tenen of niet?quote:Op zondag 16 december 2012 08:46 schreef sinepedraap het volgende:
Ja joh maak er een Badr Hari van goed bezig hoor TS
Ga je er nu al vanuit dat hij op zijn 16de wordt lastiggevallen door kampers?quote:Op zondag 16 december 2012 03:48 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Lol. Ik wil hem alvast de basis leren van het kickboksen of traditioneel boksen voor zelfverdediging en zelfverzekerdheid, zodat hij op z'n 16e geen last heeft van kampers oid. Ik zal hem wel leren nooit zo'n dingen te gebruiken tegen mensen die niks hebben misdaan.
quote:Op zondag 16 december 2012 15:08 schreef Edmund_Blackadder het volgende:
[..]
Die melk moet dan wel vol met klonten hebben gezeten
met zijn bloemkoolorenquote:Op zondag 16 december 2012 15:27 schreef GekkePoes het volgende:
Moet je kijken hoe een 65 jarige kickboxer eruit ziet. Net alsof ie nog 50 jaar te leven heeft.
Dit vind ik dus echt onzin, mijn zoon zat op zijn 4de al op kung fu, toch is het nooit een agressief kind geweest, mijn neefje vanaf zijn 7de op kickboxen en ook al geen enkele agressie.quote:Op zondag 16 december 2012 06:47 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Joh, hij is 8, je wilt gewoon buurtgenootjes kapot kunnen trappen..
Zou je een kind van 8 nou echt op een vechtsport willen zetten?! Vechtsport ja, waar kickboksen gewoon bestaat om de ander kapot te maken, laten we daar niet geen twijfel over ontstaan..
traditionele verdedigingsport is dan al beter, maar nog steeds lijkt mij 8 niet een goede leeftijd..
Gelukkig hebben wij deze onzin niet. Als ik jarenlang mijzelf meester maak van een vechtkunst wil ik die ook kunnen toepassen. Daar ligt dan ook het onderscheid tussen vechtkunst en vechtsport.quote:Op zondag 16 december 2012 21:21 schreef erodome het volgende:
[..]
oa een groot verbod op het buiten gebruiken(met straffen voor wie dat ook maar in lichte mate deed)
Voor de jongeren was dat zo he, ik had geen verbod op het buiten gebruiken bv, sterker nog, ik kreeg nog extra les in hoe ik een groot en zwaar iemand snel neer kon krijgen voor het geval dat ik dat ooit nodig zou hebben.quote:Op zondag 16 december 2012 21:25 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Gelukkig hebben wij deze onzin niet. Als ik jarenlang mijzelf meester maak van een vechtkunst wil ik die ook kunnen toepassen. Daar ligt dan ook het onderscheid tussen vechtkunst en vechtsport.
onee daarom zijn alle turners/turners boven de 1.90 zekerquote:Op zondag 16 december 2012 10:40 schreef korosu555 het volgende:
[..]
Jouw verstand komt ook uit je tenen of niet?
OT.. Het moet kunnen, nog nooit iets gehoord dat sport, en dus ook vechtsporten, slecht zijn voor de ontwikkeling van gewrichten.
ahah jah net als jouw pitbull die "normaal nooit kleine jongetjes van 3 doodbijt" zekerquote:Op zondag 16 december 2012 21:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit vind ik dus echt onzin, mijn zoon zat op zijn 4de al op kung fu, toch is het nooit een agressief kind geweest, mijn neefje vanaf zijn 7de op kickboxen en ook al geen enkele agressie.
Het is goed voor hun motoriek, goed voor hun zelfvertrouwen, goed voor hun lijf, ik zie alleen maar pluspunten eigenlijk.
Wat ik weet van de vechtsport die ik zelf heb gedaan samen met mijn zoon is dat er een hele stevige slok discipline bij kwam kijken, oa een groot verbod op het buiten gebruiken(met straffen voor wie dat ook maar in lichte mate deed), bij het kickboxen van mijn neefje hetzelfde, veel discipline, veel beheersing.
Dat ligt meer aan de aard van de persoon zelf dan het feit dat hij op vechtsport zou hebben gezeten.quote:Op zondag 16 december 2012 08:46 schreef sinepedraap het volgende:
Ja joh maak er een Badr Hari van goed bezig hoor TS
Judo en Teakwondo zijn ook vet, iemand op de zachte manier uitschakelen, boxen is echt voor mongolenquote:Op maandag 17 december 2012 10:30 schreef Djenuziz het volgende:
[..]
Dat ligt meer aan de aard van de persoon zelf dan het feit dat hij op vechtsport zou hebben gezeten.
Ik heb vanaf m'n 7e tot m'n 14e judo gedaan en vanaf m'n 15e tot m'n 28e taekwondo. Ik heb nog nooit gevochten op straat. Ging het liever uit de weg dan het op te zoeken.
Ik heb geen pitbull en ook nog nooit gehad, maar geen van mijn honden heeft ooit iemand gebeten, de golden retrievers niet, de molossers niet en zelfs de jack russel niet.quote:Op maandag 17 december 2012 05:20 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
ahah jah net als jouw pitbull die "normaal nooit kleine jongetjes van 3 doodbijt" zeker
wat lul jij dan?quote:Op zondag 16 december 2012 06:47 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Joh, hij is 8, je wilt gewoon buurtgenootjes kapot kunnen trappen..
Zou je een kind van 8 nou echt op een vechtsport willen zetten?! Vechtsport ja, waar kickboksen gewoon bestaat om de ander kapot te maken, laten we daar niet geen twijfel over ontstaan..
traditionele verdedigingsport is dan al beter, maar nog steeds lijkt mij 8 niet een goede leeftijd..
Bedankt voor je meningquote:Op maandag 17 december 2012 22:14 schreef Nobody2.0 het volgende:
[..]
wat lul jij dan?
kickboksen: niet naar het kruis trappen, je heb handschoenen aan maar geen vingers in ogen prikken.
Neem dan je traditionele zelfverdedigingssport: Krav Maga. Daar mag het wel.
Als je K1 heb mag je zelfs nog geen knie naar het hoofd geven of doorstoten op de grond.
Professionele turners zijn over het algemeen klein omdat kleinere mensen relatief sterker zijn door hefboom effect. Korte mensen kunnen beter zichzelf optrekken / benchpressen/squatten etc. dan lange. Dit is een typisch correlatie = causatie fout die je maakt. Jockeys van paardracen zijn ook klein, komt dat ook door het paardrijden, of gewoon omdat kleine mensen minder wegen en zich beter aan het paard kunnen klemmen, en daardoor meer kans hebben op een baan als jockey? Hmm.quote:Op maandag 17 december 2012 04:59 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
onee daarom zijn alle turners/turners boven de 1.90 zeker
De UK versie:quote:The term weightlifting refers to a competitive sport that involves the performance of the snatch and clean and jerk lifts.
This article builds on previous recommendations from the NSCA and should . It is the current position of the NSCA that:
1. A properly designed and supervised resistance training program is relatively safe for youth.
2. A properly designed and supervised resistance training program can enhance the muscular strength and power of youth.
3. A properly designed and supervised resistance training program can improve the cardiovascular risk profile of youth.
4. A properly designed and supervised resistance training program can improve motor skill performance and may contribute to enhanced sports performance of youth.
5. A properly designed and supervised resistance training program can increase a young athlete's resistance to sports-related injuries.
6. A properly designed and supervised resistance training program can help improve the psychosocial well-being of youth.
7. A properly designed and supervised resistance training program can help promote and develop exercise habits during childhood and adolescence.
(zie nummers voor verdere referenties naar wetenschappelijke onderzoeken)quote:Fears that resistance training would injure the growth-plates of youths are not supported by scientific reports, which indicate that the mechanical stress placed on the developing growth plates from resistance exercise, or high strain eliciting sports such as weightlifting, are actually beneficial for bone formation and growth.42,199. participation in impact-loading sports and physical activity programmes, which include multi-joint, moderate to high intensity resistance exercise, can
help to optimise bone mineral accrual during childhood and adolescence.1,13,14,25,48,81,102,152,202 Furthermore, no scientific evidence indicates that resistance training will have an adverse effect on linear growth during childhood or adolescence,125 or reduce eventual height in adulthood.75,125
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |