abonnement Unibet Coolblue
pi_120452651
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2012 10:52 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Frostburn hebben een lager iLvl dan Witching hours. :)

Dat als je op MPL1 of hoger speelt wilt alleen inhouden dat de stats op het item van level 60 of hoger zijn, niet de items die je vind. :)
Van die iLvl had die persoon d'r niet bijgezet, maar daar zal dat vast aan liggen. Maar wat ik wilde zeggen is dat die persoon dus 1500 uur gespeeld had en van sommige legends geen enkele vond, waar ik met 350 uur al 4 van gevonden heb. Om aan te geven hoe random het kan zijn. Ook dit bewijst natuurlijk niets, maar om iets te kunnen bewijzen is dus zelfs 1500 uur spelen gewoon niet genoeg.
Daarom hou ik het gewoon bij random = random en doe ik niet mee aan conspiracy theorieën. Hoewel de rechterhand-zak-krab-theorie van monolith wel degelijk werkt!
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië
pi_120452684
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 10:57 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ongeveer. Soms meer, soms een paar keer niet.
De elite packs zijn ook niet altijd even dicht bij elkaar, dus soms maaien we eerst heel veel normale wezens neer, en dat lijkt hem ook veel op te leveren.
Dan heeft hij een grote portie geluk :)

Zelf speel ik soms een hele act door zonder een legend te vinden. Dat is dan een uur tot anderhalf uur spelen. een mpl3 keyrun duurt een half uurtje?
pi_120452702
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 10:58 schreef Timm-E het volgende:

[..]

Van die iLvl had die persoon d'r niet bijgezet, maar daar zal dat vast aan liggen. Maar wat ik wilde zeggen is dat die persoon dus 1500 uur gespeeld had en van sommige legends geen enkele vond, waar ik met 350 uur al 4 van gevonden heb. Om aan te geven hoe random het kan zijn. Ook dit bewijst natuurlijk niets, maar om iets te kunnen bewijzen is dus zelfs 1500 uur spelen gewoon niet genoeg.
Daarom hou ik het gewoon bij random = random en doe ik niet mee aan conspiracy theorieën. Hoewel de rechterhand-zak-krab-theorie van monolith wel degelijk werkt!
Als ik de lotto getallen van links naar rechts lees win ik vaker dan andersom .....
pi_120452710
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 december 2012 10:58 schreef Egberts het volgende:

[..]

Dan heeft hij een grote portie geluk :)

Zelf speel ik soms een hele act door zonder een legend te vinden. Dat is dan een uur tot anderhalf uur spelen. een mpl3 keyrun duurt een half uurtje?
Zoiets ja.
Zijn paragon level is volgens mij rond de 40. En hij heeft een MF set, maar ik weet eigenlijk niet of hij die ook gebruikt.
pi_120452763
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 10:58 schreef Timm-E het volgende:

[..]

Van die iLvl had die persoon d'r niet bijgezet, maar daar zal dat vast aan liggen. Maar wat ik wilde zeggen is dat die persoon dus 1500 uur gespeeld had en van sommige legends geen enkele vond, waar ik met 350 uur al 4 van gevonden heb. Om aan te geven hoe random het kan zijn. Ook dit bewijst natuurlijk niets, maar om iets te kunnen bewijzen is dus zelfs 1500 uur spelen gewoon niet genoeg.
Ik kan het niet beter verwoorden. :)
quote:
Daarom hou ik het gewoon bij random = random en doe ik niet mee aan conspiracy theorieën. Hoewel de rechterhand-zak-krab-theorie van monolith wel degelijk werkt!
Het probleem daarvan is, is dat mijn CM-wizard niet goed werkt met maar 1 hand. Mijn Disintegrate-wizard doet dat al wat beter, maar die heeft alleen New Tristram gezien op Inferno. :P
pi_120453012
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 10:58 schreef Timm-E het volgende:

[..]

Van die iLvl had die persoon d'r niet bijgezet, maar daar zal dat vast aan liggen. Maar wat ik wilde zeggen is dat die persoon dus 1500 uur gespeeld had en van sommige legends geen enkele vond, waar ik met 350 uur al 4 van gevonden heb. Om aan te geven hoe random het kan zijn. Ook dit bewijst natuurlijk niets, maar om iets te kunnen bewijzen is dus zelfs 1500 uur spelen gewoon niet genoeg.
Daarom hou ik het gewoon bij random = random en doe ik niet mee aan conspiracy theorieën. Hoewel de rechterhand-zak-krab-theorie van monolith wel degelijk werkt!
Jij vind dat een reden om aan te geven hoe random het kan zijn. Ik vind het juist een reden om aan te geven hoe het niet random is.

Als die persoon echt 1500 uur had gespeeld dan kan ik me niet voorstellen dat hij geen enkele Witching hour heeft gevonden.

Als het echt random zou zijn dan vind ik niet binnen 5 min achter elkaar dezelfde monk set head. Voor randomness vind ik bijzonder veel dezelfde items terwijl ik bv van bepaalde sets nog nooit een belt heb gevonden heb ik van de IK en de Inas al verschillende belts gevonden.

Dus er zit een bepaalde verdeelsleutel in en juist die zou ik willen achterhalen :)
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_120453087
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:10 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Jij vind dat een reden om aan te geven hoe random het kan zijn. Ik vind het juist een reden om aan te geven hoe het niet random is.

Als die persoon echt 1500 uur had gespeeld dan kan ik me niet voorstellen dat hij geen enkele Witching hour heeft gevonden.

Als het echt random zou zijn dan vind ik niet binnen 5 min achter elkaar dezelfde monk set head. Voor randomness vind ik bijzonder veel dezelfde items terwijl ik bv van bepaalde sets nog nooit een belt heb gevonden heb ik van de IK en de Inas al verschillende belts gevonden.

Dus er zit een bepaalde verdeelsleutel in en juist die zou ik willen achterhalen :)
iLvl.

Het maximale getoonde iLvl is 63. Maar het niet getoonde iLvl zit hoger. Zo zijn de hoogste jeweler design bijvoorbeeld al iLvl66...

MF heeft geen inlvoed op het iLvl dat dropt. Alleen welk soort item dat dropt en wat de stats op dat item zijn.
pi_120453326
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:12 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

iLvl.

Het maximale getoonde iLvl is 63. Maar het niet getoonde iLvl zit hoger. Zo zijn de hoogste jeweler design bijvoorbeeld al iLvl66...

MF heeft geen inlvoed op het iLvl dat dropt. Alleen welk soort item dat dropt en wat de stats op dat item zijn.
Ok, zijn er dan ook dezelfde items die door hun stats verschillende iLvl's kunnen hebben?

Dus bv. een Manticore met 1 sockets is 63 en een Manticore met 2 sockets 64 en een Manticore met hoge dps, dex en 2 sockets iLvl65?
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_120453332
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:10 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Jij vind dat een reden om aan te geven hoe random het kan zijn. Ik vind het juist een reden om aan te geven hoe het niet random is.

Als die persoon echt 1500 uur had gespeeld dan kan ik me niet voorstellen dat hij geen enkele Witching hour heeft gevonden.

Als het echt random zou zijn dan vind ik niet binnen 5 min achter elkaar dezelfde monk set head. Voor randomness vind ik bijzonder veel dezelfde items terwijl ik bv van bepaalde sets nog nooit een belt heb gevonden heb ik van de IK en de Inas al verschillende belts gevonden.

Dus er zit een bepaalde verdeelsleutel in en juist die zou ik willen achterhalen :)
Succes! als je hem gevonden hebt wil je hem dan ook voor ons posten?
pi_120453494
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:18 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Ok, zijn er dan ook dezelfde items die door hun stats verschillende iLvl's kunnen hebben?

Dus bv. een Manticore met 1 sockets is 63 en een Manticore met 2 sockets 64 en een Manticore met hoge dps, dex en 2 sockets iLvl65?
Nee.

Een Manticore heeft altijd 1 socket en dex of intel (plus nog wat andere niet significante shizzle voor dit verhaal). En 2 random stats.
Via de random stats kan er een 2e socket bij komen en via de andere random stat kan er extra dex bij komen. De hoogste van alle stats wordt dan weer bepaald door MF.
pi_120453517
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:10 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Jij vind dat een reden om aan te geven hoe random het kan zijn. Ik vind het juist een reden om aan te geven hoe het niet random is.

Als die persoon echt 1500 uur had gespeeld dan kan ik me niet voorstellen dat hij geen enkele Witching hour heeft gevonden.

Als het echt random zou zijn dan vind ik niet binnen 5 min achter elkaar dezelfde monk set head. Voor randomness vind ik bijzonder veel dezelfde items terwijl ik bv van bepaalde sets nog nooit een belt heb gevonden heb ik van de IK en de Inas al verschillende belts gevonden.

Dus er zit een bepaalde verdeelsleutel in en juist die zou ik willen achterhalen :)
Tjah, maar ik heb die monk head set nog nooit gevonden. Dat is juist het 'randomme' eraan, jij vindt hem 2 keer achter elkaar en ik misschien wel nooit. Zo gooide ik ook in 1 potje 3 keer yatzee en mijn moeder zelfs in 4 potjes niet.

Die persoon had iets van 10 legends geen enkele keer gevonden. Ook bijvoorbeeld maar weinig Skorns (ilvl 63). Maar ik heb inmiddels al 4 Skorns. Puur toeval dus. Als er een verdeelsleutel zou zijn, zou ik ten opzichte van hem dezelfde ratio Skorns gevonden moeten hebben.
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië
pi_120453778
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 10:42 schreef Timm-E het volgende:

[..]

Op de Battle.net forums had iemand met een groep 1500 uur gespeeld en precies bijgehouden wat hij vond. En ja, dan is het opvallend dat ze 51 Frostburn Gauntlets vonden (crap) en 0 Witching Hours. Maar ze hadden meer legendaries niet gevonden, terwijl ik daar met m'n 350 uur al 4 van gevonden heb.
Dus wil je echt zo'n test doen, dan is volgens mij zelfs 1500 uur spelen niet genoeg om iets te kunnen bewijzen.

Verder moet ook rekening gehouden met paragon-level. Stel je bent 40 en speelt mp5, dan hoef je niet eens MF-gear te dragen maar heb je wel ruim 100 MF meer dan iemand met paragon 15 en mp3. Denk dat dit ook wel degelijk uitmaakt.
Belangrijk bij gedegen statistisch onderzoek is dat je vooraf je hypotheses definieert en niet achteraf gaat kijken welke mogelijke conclusies er zijn te trekken.
Er zijn duizenden potentiële opvallende hypotheses zoals het idee dat Frostburns veel meer droppen dan een Witching hour. In dit specifieke geval zijn er natuurlijk wel een aantal onderliggende factoren die enige invloed hebben. Frostburns zijn iLvl 62, Witching Hour iLvl 63.
Gezien de hoeveelheid sets en legends van 58+ zijn dit soort opvallende uitkomsten niet opvallend, ze zijn juist simpelweg een statistische zekerheid.

Daar komt inderdaad nog eens bij dat de kans op een specifieke legend of set echt vrij klein is. Daardoor heb je wel een hele grote dataset nodig om te zien dat de data ook daadwerkelijk convergeert naar de berekende droprates.

De game mechanics zijn vrij simpel en gewoon bekend. Een aantal factoren als droprates van het monster (verschil tussen regulier en pack), droprates per item lvl, legend / set chance en MF spelen daarbij een rol.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 18 december 2012 @ 11:37:21 #113
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_120453924
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:49 schreef Murdera het volgende:

[..]

Gewoon de hele OP toevoegen
Lol, is goed
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_120454035
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:23 schreef Timm-E het volgende:

[..]

Tjah, maar ik heb die monk head set nog nooit gevonden. Dat is juist het 'randomme' eraan, jij vindt hem 2 keer achter elkaar en ik misschien wel nooit. Zo gooide ik ook in 1 potje 3 keer yatzee en mijn moeder zelfs in 4 potjes niet.

Die persoon had iets van 10 legends geen enkele keer gevonden. Ook bijvoorbeeld maar weinig Skorns (ilvl 63). Maar ik heb inmiddels al 4 Skorns. Puur toeval dus. Als er een verdeelsleutel zou zijn, zou ik ten opzichte van hem dezelfde ratio Skorns gevonden moeten hebben.
Leuk voorbeeldje van het yahtzee. Klopt inderdaad. Vraag me alleen af of die verhoudingen nog steeds zo verschillen als je 1500 uur zou yahtzee-en. :) gezien de testpersoon en zijn resultaten zou dat kunnen.

Maar er zijn factoren bij die persoon die 1500 uur speelde die we niet weten. Misschien is er een reden, behalve het wijden aan toeval, waarom hij minder Skorns vind. Welk MPL speelde hij, was het voor patch 1.5 of na (gezien de uren lijkt het me voor 1.5) en toen dropte er ook veel minder. Ik ben de stortvloed aan legendaries pas gaan vinden na 1.5. Daarvoor maar 2 gevonden terwijl ik niet meer of minder ben gaan spelen, eerder minder zelfs.

Maar wijken wat af van wat ik me eigenlijk afvroeg :) maar blijkbaar heeft niemand diezelfde ervaring en zal hetgeen wat ik constateerde wel toeval zijn hehehe!
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_120454220
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:41 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Leuk voorbeeldje van het yahtzee. Klopt inderdaad. Vraag me alleen af of die verhoudingen nog steeds zo verschillen als je 1500 uur zou yahtzee-en. :) gezien de testpersoon en zijn resultaten zou dat kunnen.

Maar er zijn factoren bij die persoon die 1500 uur speelde die we niet weten. Misschien is er een reden, behalve het wijden aan toeval, waarom hij minder Skorns vind. Welk MPL speelde hij, was het voor patch 1.5 of na (gezien de uren lijkt het me voor 1.5) en toen dropte er ook veel minder. Ik ben de stortvloed aan legendaries pas gaan vinden na 1.5. Daarvoor maar 2 gevonden terwijl ik niet meer of minder ben gaan spelen, eerder minder zelfs.

Maar wijken wat af van wat ik me eigenlijk afvroeg :) maar blijkbaar heeft niemand diezelfde ervaring en zal hetgeen wat ik constateerde wel toeval zijn hehehe!
De kans op yahtzee in 1 beurt is ongeveer 4.6% volgens Google.
De kans op een specifieke legend / set is een stuk kleiner als je bijvoorbeeld de kans per uur zou pakken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_120454294
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:23 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Nee.

Een Manticore heeft altijd 1 socket en dex of intel (plus nog wat andere niet significante shizzle voor dit verhaal). En 2 random stats.
Via de random stats kan er een 2e socket bij komen en via de andere random stat kan er extra dex bij komen. De hoogste van alle stats wordt dan weer bepaald door MF.
Duidelijk.

Welke items, naast de jewelerplans, hebben dan een hogere iLvl dan de maximaal aangegeven 63?
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_120454333

quote:
In Inferno at Monster Power 1 or greater, monsters in every Act will also be bumped up to level 63 and share the same high-end item drop rates. This means that no matter which act you're progressing through, the monsters in that act will all have the same shot at dropping items level 61-63, including crafting recipes, Legendary items, and set items.
pi_120454336
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:50 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Duidelijk.

Welke items, naast de jewelerplans, hebben dan een hogere iLvl dan de maximaal aangegeven 63?
Geen idee.
pi_120454797
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:41 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Leuk voorbeeldje van het yahtzee. Klopt inderdaad. Vraag me alleen af of die verhoudingen nog steeds zo verschillen als je 1500 uur zou yahtzee-en. :) gezien de testpersoon en zijn resultaten zou dat kunnen.

Maar er zijn factoren bij die persoon die 1500 uur speelde die we niet weten. Misschien is er een reden, behalve het wijden aan toeval, waarom hij minder Skorns vind. Welk MPL speelde hij, was het voor patch 1.5 of na (gezien de uren lijkt het me voor 1.5) en toen dropte er ook veel minder. Ik ben de stortvloed aan legendaries pas gaan vinden na 1.5. Daarvoor maar 2 gevonden terwijl ik niet meer of minder ben gaan spelen, eerder minder zelfs.

Maar wijken wat af van wat ik me eigenlijk afvroeg :) maar blijkbaar heeft niemand diezelfde ervaring en zal hetgeen wat ik constateerde wel toeval zijn hehehe!
Leuk, met deze discussies ben ik de ochtend op m'n werk wel doorgekomen ;). Vanavond of morgen (vrij!) maar weer eens gaan rondhuppelen daarzo! Hopen dat er dan perfecte drop-condities heersen ;).

Wat is jouw tag eigenlijk?
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië
pi_120455191
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:07 schreef Timm-E het volgende:

[..]

Leuk, met deze discussies ben ik de ochtend op m'n werk wel doorgekomen ;). Vanavond of morgen (vrij!) maar weer eens gaan rondhuppelen daarzo! Hopen dat er dan perfecte drop-condities heersen ;).

Wat is jouw tag eigenlijk?
Graag gedaan ;)

Mijn tag is TimG#2553 hoor graag op of aanmerkingen ben de laatste tijd wat verschillende skills aan het testen aangezien ik het ww-en wat zat ben maar op 1 of andere manier kom ik er toch telkens weer op terug :)
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_120455489
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:20 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Graag gedaan ;)

Mijn tag is TimG#2553 hoor graag op of aanmerkingen ben de laatste tijd wat verschillende skills aan het testen aangezien ik het ww-en wat zat ben maar op 1 of andere manier kom ik er toch telkens weer op terug :)
Ik kan hier je skills niet bekijken, maar gezien je ww-en zegt zal je wel barb zijn :p. Helemaal geen verstand van barbs, behalve dat de HotA-build tegenwoordig heel populair schijnt te zijn.
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië
pi_120457337
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:29 schreef Timm-E het volgende:

[..]

Ik kan hier je skills niet bekijken, maar gezien je ww-en zegt zal je wel barb zijn :p. Helemaal geen verstand van barbs, behalve dat de HotA-build tegenwoordig heel populair schijnt te zijn.
HotA geprobeerd icm Rend. Werkt goed maar het slaan gaat zo laaaannnggzzaaammm...das met ww wel anders :)
Gekke is wel dat die build wel sneller leek te gaan maar vond het saai. Nu is de one button whirlwind ook niet al te opwindend maar je raast lekker over het scherm heen.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_120457820
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:23 schreef Tim_G het volgende:

[..]

HotA geprobeerd icm Rend. Werkt goed maar het slaan gaat zo laaaannnggzzaaammm...das met ww wel anders :)
Gekke is wel dat die build wel sneller leek te gaan maar vond het saai. Nu is de one button whirlwind ook niet al te opwindend maar je raast lekker over het scherm heen.
Wat zijn absolute musts voor een ww barb?
pi_120458316
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:39 schreef Egberts het volgende:

[..]

Wat zijn absolute musts voor een ww barb?
Crit change en Crit dmg, daarnaast is een beetje movement speed fijn en IAS voor je primary om een beetje Fury te genereren, als dat uberhaupt al nodig is.

Wapens met Critdmg en een socket zijn een must. Heb het met 2 1h geprobeerd maar voor het mooie moet je toch een 1100dps in je mh hebben. Zie die maar eens te vinden met critdmg en socket :) Toen overgestapt naar de 2h en dat bevalt best.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_120460078
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:54 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Crit change en Crit dmg, daarnaast is een beetje movement speed fijn en IAS voor je primary om een beetje Fury te genereren, als dat uberhaupt al nodig is.

Wapens met Critdmg en een socket zijn een must. Heb het met 2 1h geprobeerd maar voor het mooie moet je toch een 1100dps in je mh hebben. Zie die maar eens te vinden met critdmg en socket :) Toen overgestapt naar de 2h en dat bevalt best.
Momenteel heb ik de bul khatos set als wapens, en hoeveel % chc heb je minimaal nodig?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')