de hele zooi deugt nog niet er rijd heel veel met +5 :/quote:Op maandag 10 december 2012 12:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik heb de eerste vertraging ook al te pakken gehad. De Opstapper werkt nog niet helemaal
Het valt me wel op dat dat vaak zo is als Arriva ergens start. Toen Qbuzz hier de concessie overnam viel de chaos volgens mij wel mee en ik ken ook niemand die ontevreden over Qbuzz is.quote:Op maandag 10 december 2012 10:20 schreef Gnittoo het volgende:
Grote chaos op busstation Leiden
LEIDEN - Op het busstation in Leiden heerst maandagochtend grote chaos. Er is grote onduidelijkheid onder de busreizigers nu het openbaar vervoer in Leiden, Gouda en de Bollenstreek is overgenomen door Arriva.
De perrons staan vol met mensen die niet weten welke bus ze moeten hebben. Op de bussen zelf staat geen bestemming. Ook rijden de bussen niet volgens de nieuwe dienstregeling.
Arriva heeft het openbaar vervoer sinds zondag overgenomen van Connexxion. Het bedrijf kwam met het beste bod op de aanbesteding voor het openbaar vervoer.
http://www.omroepwest.nl/(...)op-busstation-leiden
Dat is bij ons in Apeldoorn al langer maar vind het nog steeds raar staan, 201 Zwolle Direct en 231 Arnhem direct ipv sneldienst ofzo.quote:Op maandag 10 december 2012 10:41 schreef Pino112 het volgende:
In Zwolle hebben ze er maar meteen voor gekozen om de lijnen te hernoemen. Bij de stadslijnen staat 'via Station' er nu klein onder ipv dat het in het groot kwam.
83s heet nu Zwolle (direct) ipv Sneldienst Zwolle enz enz. Wel weer wennen.
De reisinformatie was trouwens nergens beschikbaar. Niet in de bus en ook niet op de elektronische borden bij de haltes.
Zijn ze niet zo slim geweest om gewoon de huidige haltes en opstapplaatsen aan te houden dan?quote:Op maandag 10 december 2012 20:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Het valt me wel op dat dat vaak zo is als Arriva ergens start. Toen Qbuzz hier de concessie overnam viel de chaos volgens mij wel mee en ik ken ook niemand die ontevreden over Qbuzz is.
Ja klopt, daar zullen ze het wel van af hebben gekeken.quote:Op maandag 10 december 2012 20:49 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Dat is bij ons in Apeldoorn al langer maar vind het nog steeds raar staan, 201 Zwolle Direct en 231 Arnhem direct ipv sneldienst ofzo.
Weet niet of dat in Zwolle ook zo is maar als een stadsbus amper het centrum uit is veranderd de bestemming al. Zo vertrekt lijn 8 als Rivierenkwartier van het station, bij het kantoor van Centraal Beheer verlaat hij het centrum en draait hij de Koning Stadhouderlaan op. Die weg loopt over in de Arnhemseweg en de bestemming veranderd ineens in Anklaar via Station...
waarschijnlijk de boordcomputer niet ingesteld. is ook niet gek als er geen tijd is geweest om daar training in te gevenquote:Op maandag 10 december 2012 22:18 schreef bloodysunday het volgende:
Geen bestemming op de bus? Werkt dat niet of hebben ze dat gewoon niet?
dat heet kosten beheersingquote:Op maandag 10 december 2012 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waarschijnlijk de boordcomputer niet ingesteld. is ook niet gek als er geen tijd is geweest om daar training in te geven
Feitelijke "eindpunt" lag bij Centraal Beheer, vanaf daar begon de nieuwe rit naar het station/Anklaar. Lijnen 1 en 2 hadden dat bij het Burgersveld (in Matenveld), lijnen 3/4 bij de Marskramersdonk.quote:Op maandag 10 december 2012 20:49 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Weet niet of dat in Zwolle ook zo is maar als een stadsbus amper het centrum uit is veranderd de bestemming al. Zo vertrekt lijn 8 als Rivierenkwartier van het station, bij het kantoor van Centraal Beheer verlaat hij het centrum en draait hij de Koning Stadhouderlaan op. Die weg loopt over in de Arnhemseweg en de bestemming veranderd ineens in Anklaar via Station...
Naar mijn idee is het logischer dat de bestemming, bijvoorbeeld Rivierenkwartier, pas veranderd als de bus uit dat deel van de wijk is. Dan zou bijvoorbeeld lijn 90 Arnhem veranderd moeten worden naar Apeldoorn via Arnhem station als hij uit de bebouwde kom is, maar daar blijft gewoon Arnhem op staan...quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:10 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Feitelijke "eindpunt" lag bij Centraal Beheer, vanaf daar begon de nieuwe rit naar het station/Anklaar. Lijnen 1 en 2 hadden dat bij het Burgersveld (in Matenveld), lijnen 3/4 bij de Marskramersdonk.
Nu hebben ze in Apeldoorn ook de bestemmingen van de stadsdienst aangepast naar een 2regelige bestemming. Lijn 3 heet nu
• De Maten
Omnisport - Matenhoeve - Matenveld
Lijn 8
• Zuidbroek
Zevenhuizen - Wkc Anklaar
dat lijkt mij meer een gevalletje bustype x is er niet meer, dan neem ik wel wat anders mee.quote:Zonet werd een 315 vanuit groningen gereden met een Citea streekbus terwijl op lijn 99 en 41 Ouder Mercedes Integro's rijden. Tevens rijdt er her en der nog een gelede bus tussen harlingen en heerenveen.
Arriva heeft er wel een zootje van gemaakt met de dienstregeling. Al is er op het nieuwe materieel allemaal niks aan te merken. Het lijkt voornamelijk aan (een gebrek aan training bij?) de chauffeurs te liggen.
Het eindpunt van de stadsdienst was meestal de laatste halte van de routestrip. BBA/Veolia/Syntus hebben dat niet gewijzigd. Bij lijn 91 (Apeldoorn-Arnhem) zijn de eindpunten juist de busstations in Apeldoorn en Arnhem.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:09 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Naar mijn idee is het logischer dat de bestemming, bijvoorbeeld Rivierenkwartier, pas veranderd als de bus uit dat deel van de wijk is. Dan zou bijvoorbeeld lijn 90 Arnhem veranderd moeten worden naar Apeldoorn via Arnhem station als hij uit de bebouwde kom is, maar daar blijft gewoon Arnhem op staan...
Idd, alle lijnen zijn anders ingedeeld. Bij mij stopte eerst lijn 8, nu is dat lijn 18 geworden. Zo vaak pak ik de bus niet dus zal de aankomende tijd weer wennen worden.
We hadden vroeger onder de VAD en Midnet zo'n mooi systeem van de stadsbussen, de stadsbus (plus), dat zelfs als ik mij niet vergis zelfs een prijs ofzo heeft gewonnen. Daar blijft zo weinig meer van over! Niet iedere verandering is een verbetering...
sowieso is het raar dat er op de Qliner een STREEK zit, gezien ze de Qliner al veel langer rijdenquote:Op dinsdag 11 december 2012 18:47 schreef LtnGeorge het volgende:
De bussen rijden nou wel heel vreemd door elkaar in friesland.
Zonnet werd een 315 vanuit groningen gereden met een Citea streekbus terwijl op lijn 99 en 41 Ouder Mercedes Integro's rijden. Tevens rijdt er her en der nog een gelede bus tussen harlingen en heerenveen.
Arriva heeft er wel een zootje van gemaakt met de dienstregeling. Al is er op het nieuwe materieel allemaal niks aan te merken. Het lijkt voornamelijk aan (een gebrek aan training bij?) de chauffeurs te liggen.
Ja en die standaardbus rijdt dan zo nu en dan weer op lijn 140 of nieuwe lijn 40 naar Appingedam (te herkennen aan dubbele voordeur en gekleurde filmkast)quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
Groningen heeft nu ook iets moois. Lijn 3 rijdt nu overdag 2x per uur door van Vinkhuizen naar Station Noord en rijdt hierna verder als lijn 1 via de Korrewegwijk en Centraal Station naar De Weijert.
Dit leuke lijntje rijdt geheel geleed. Voorheen reed lijn 1 met standaardbussen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |