abonnement Unibet Coolblue
pi_120155983
quote:
14s.gif Op maandag 10 december 2012 12:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik heb de eerste vertraging ook al te pakken gehad. De Opstapper werkt nog niet helemaal :')
de hele zooi deugt nog niet :') er rijd heel veel met +5 :/
  maandag 10 december 2012 @ 20:36:40 #52
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_120164684
quote:
15s.gif Op maandag 10 december 2012 10:20 schreef Gnittoo het volgende:
Grote chaos op busstation Leiden

LEIDEN - Op het busstation in Leiden heerst maandagochtend grote chaos. Er is grote onduidelijkheid onder de busreizigers nu het openbaar vervoer in Leiden, Gouda en de Bollenstreek is overgenomen door Arriva.
De perrons staan vol met mensen die niet weten welke bus ze moeten hebben. Op de bussen zelf staat geen bestemming. Ook rijden de bussen niet volgens de nieuwe dienstregeling.

Arriva heeft het openbaar vervoer sinds zondag overgenomen van Connexxion. Het bedrijf kwam met het beste bod op de aanbesteding voor het openbaar vervoer.
http://www.omroepwest.nl/(...)op-busstation-leiden
Het valt me wel op dat dat vaak zo is als Arriva ergens start. Toen Qbuzz hier de concessie overnam viel de chaos volgens mij wel mee en ik ken ook niemand die ontevreden over Qbuzz is.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_120165672
quote:
2s.gif Op maandag 10 december 2012 10:41 schreef Pino112 het volgende:
In Zwolle hebben ze er maar meteen voor gekozen om de lijnen te hernoemen. Bij de stadslijnen staat 'via Station' er nu klein onder ipv dat het in het groot kwam.
83s heet nu Zwolle (direct) ipv Sneldienst Zwolle enz enz. Wel weer wennen.

De reisinformatie was trouwens nergens beschikbaar. Niet in de bus en ook niet op de elektronische borden bij de haltes.
Dat is bij ons in Apeldoorn al langer maar vind het nog steeds raar staan, 201 Zwolle Direct en 231 Arnhem direct ipv sneldienst ofzo.

Weet niet of dat in Zwolle ook zo is maar als een stadsbus amper het centrum uit is veranderd de bestemming al. Zo vertrekt lijn 8 als Rivierenkwartier van het station, bij het kantoor van Centraal Beheer verlaat hij het centrum en draait hij de Koning Stadhouderlaan op. Die weg loopt over in de Arnhemseweg en de bestemming veranderd ineens in Anklaar via Station...
  maandag 10 december 2012 @ 20:50:02 #54
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_120165694
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 20:36 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Het valt me wel op dat dat vaak zo is als Arriva ergens start. Toen Qbuzz hier de concessie overnam viel de chaos volgens mij wel mee en ik ken ook niemand die ontevreden over Qbuzz is.
Zijn ze niet zo slim geweest om gewoon de huidige haltes en opstapplaatsen aan te houden dan?

Door alles in één keer om te gooien kweek je ook niet echt goodwill :{ .
  Redactie Sport / Supervogel maandag 10 december 2012 @ 22:12:04 #55
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_120170378
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 20:49 schreef springer1980 het volgende:

[..]

Dat is bij ons in Apeldoorn al langer maar vind het nog steeds raar staan, 201 Zwolle Direct en 231 Arnhem direct ipv sneldienst ofzo.

Weet niet of dat in Zwolle ook zo is maar als een stadsbus amper het centrum uit is veranderd de bestemming al. Zo vertrekt lijn 8 als Rivierenkwartier van het station, bij het kantoor van Centraal Beheer verlaat hij het centrum en draait hij de Koning Stadhouderlaan op. Die weg loopt over in de Arnhemseweg en de bestemming veranderd ineens in Anklaar via Station...
Ja klopt, daar zullen ze het wel van af hebben gekeken.
In Zwolle niet dat ik weet, iig, het was niet zo. Misschien nu met de nieuwe dienstregeling wel.
pi_120170709
Geen bestemming op de bus? Werkt dat niet of hebben ze dat gewoon niet?
AJAX AMSTERDAM!
pi_120173403

Uiteraard staat er gewoon een RET-logo op de groene baan.

Komende weken gaan ze pas werken aan het interieur en om EBS te installeren in de bussen. Had gedacht dat zij er al mee bezig waren, aangezien hier opeens veel Friese Qbuzz-bussen waren.

[ Bericht 21% gewijzigd door Erasmus op 10-12-2012 23:16:11 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 december 2012 @ 23:26:53 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120173938
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 22:18 schreef bloodysunday het volgende:
Geen bestemming op de bus? Werkt dat niet of hebben ze dat gewoon niet?
waarschijnlijk de boordcomputer niet ingesteld. is ook niet gek als er geen tijd is geweest om daar training in te geven
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120174713
quote:
2s.gif Op maandag 10 december 2012 23:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

waarschijnlijk de boordcomputer niet ingesteld. is ook niet gek als er geen tijd is geweest om daar training in te geven
dat heet kosten beheersing :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 december 2012 @ 23:52:07 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120175149
ook tegenwerking van de concurrent die de sjoofs geen tijd voor training geeft
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120185027
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 20:49 schreef springer1980 het volgende:

[..]
Weet niet of dat in Zwolle ook zo is maar als een stadsbus amper het centrum uit is veranderd de bestemming al. Zo vertrekt lijn 8 als Rivierenkwartier van het station, bij het kantoor van Centraal Beheer verlaat hij het centrum en draait hij de Koning Stadhouderlaan op. Die weg loopt over in de Arnhemseweg en de bestemming veranderd ineens in Anklaar via Station...
Feitelijke "eindpunt" lag bij Centraal Beheer, vanaf daar begon de nieuwe rit naar het station/Anklaar. Lijnen 1 en 2 hadden dat bij het Burgersveld (in Matenveld), lijnen 3/4 bij de Marskramersdonk.

Nu hebben ze in Apeldoorn ook de bestemmingen van de stadsdienst aangepast naar een 2regelige bestemming. Lijn 3 heet nu
• De Maten
Omnisport - Matenhoeve - Matenveld

Lijn 8
• Zuidbroek
Zevenhuizen - Wkc Anklaar
Bij twijfel: gebruik beton.
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:47:07 #62
391173 LtnGeorge
Architectuur & OV liefhebb
pi_120199670
De bussen rijden nou wel heel vreemd door elkaar in friesland.

Zonnet werd een 315 vanuit groningen gereden met een Citea streekbus terwijl op lijn 99 en 41 Ouder Mercedes Integro's rijden. Tevens rijdt er her en der nog een gelede bus tussen harlingen en heerenveen.

Arriva heeft er wel een zootje van gemaakt met de dienstregeling. Al is er op het nieuwe materieel allemaal niks aan te merken. Het lijkt voornamelijk aan (een gebrek aan training bij?) de chauffeurs te liggen.
pi_120206050
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:10 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Feitelijke "eindpunt" lag bij Centraal Beheer, vanaf daar begon de nieuwe rit naar het station/Anklaar. Lijnen 1 en 2 hadden dat bij het Burgersveld (in Matenveld), lijnen 3/4 bij de Marskramersdonk.

Nu hebben ze in Apeldoorn ook de bestemmingen van de stadsdienst aangepast naar een 2regelige bestemming. Lijn 3 heet nu
• De Maten
Omnisport - Matenhoeve - Matenveld

Lijn 8
• Zuidbroek
Zevenhuizen - Wkc Anklaar
Naar mijn idee is het logischer dat de bestemming, bijvoorbeeld Rivierenkwartier, pas veranderd als de bus uit dat deel van de wijk is. Dan zou bijvoorbeeld lijn 90 Arnhem veranderd moeten worden naar Apeldoorn via Arnhem station als hij uit de bebouwde kom is, maar daar blijft gewoon Arnhem op staan...

Idd, alle lijnen zijn anders ingedeeld. Bij mij stopte eerst lijn 8, nu is dat lijn 18 geworden. Zo vaak pak ik de bus niet dus zal de aankomende tijd weer wennen worden.

We hadden vroeger onder de VAD en Midnet zo'n mooi systeem van de stadsbussen, de stadsbus (plus), dat zelfs als ik mij niet vergis zelfs een prijs ofzo heeft gewonnen. Daar blijft zo weinig meer van over! Niet iedere verandering is een verbetering...
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:05:02 #64
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_120208842
quote:
Zonet werd een 315 vanuit groningen gereden met een Citea streekbus terwijl op lijn 99 en 41 Ouder Mercedes Integro's rijden. Tevens rijdt er her en der nog een gelede bus tussen harlingen en heerenveen.

Arriva heeft er wel een zootje van gemaakt met de dienstregeling. Al is er op het nieuwe materieel allemaal niks aan te merken. Het lijkt voornamelijk aan (een gebrek aan training bij?) de chauffeurs te liggen.
dat lijkt mij meer een gevalletje bustype x is er niet meer, dan neem ik wel wat anders mee.
pi_120211392
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:09 schreef springer1980 het volgende:

[..]

Naar mijn idee is het logischer dat de bestemming, bijvoorbeeld Rivierenkwartier, pas veranderd als de bus uit dat deel van de wijk is. Dan zou bijvoorbeeld lijn 90 Arnhem veranderd moeten worden naar Apeldoorn via Arnhem station als hij uit de bebouwde kom is, maar daar blijft gewoon Arnhem op staan...

Idd, alle lijnen zijn anders ingedeeld. Bij mij stopte eerst lijn 8, nu is dat lijn 18 geworden. Zo vaak pak ik de bus niet dus zal de aankomende tijd weer wennen worden.

We hadden vroeger onder de VAD en Midnet zo'n mooi systeem van de stadsbussen, de stadsbus (plus), dat zelfs als ik mij niet vergis zelfs een prijs ofzo heeft gewonnen. Daar blijft zo weinig meer van over! Niet iedere verandering is een verbetering...
Het eindpunt van de stadsdienst was meestal de laatste halte van de routestrip. BBA/Veolia/Syntus hebben dat niet gewijzigd. Bij lijn 91 (Apeldoorn-Arnhem) zijn de eindpunten juist de busstations in Apeldoorn en Arnhem.

"De Stadsbusplus"heeft inderdaad een prijs gewonnen. Alleen heeft de gemeente Apeldoorn allerlei 30kmh zones aan lopen leggen, zonder dat dit in het systeem paste. Veel lijnen kwamen daardoor veel te weinig rijtijd. (Vooral lijnen 8/9 in Anklaar, lijnen 1/4 in Gelre Ziekenhuis (Lukas) en Sprenkelaar (7 vroeger/17).

Syntus had een heel mooi plan ingediend om de probleemlijnen 1/4 en 8/9 te wijzigen, Lijnen 8/9 werd in Zuid geknipt. Het oostelijke gedeelte werd gekoppeld aan de huidige lijnen 1/4 bij het Gelre Ziekenhuis.

Je zou dus krijgen: 1 Matenveld-Station, 2 Station- Gelre Ziekenhuis-Malkenschoten, 3 Malkenschoten-Componistenkwartier-Station en lijn 4 Station-Matenhoeve. Lijn 8 bleef Anklaar-Station rijden, lijn 9 Station-Rijkskantoren. Globaal op de trajectdelen dezelfde frequenties als nu. Rivierenkwartier ging dus erop vooruit, TNO/Centraal Beheer ging er op vooruit, maar is volledig van tafel geveegd door de gemeente Apeldoorn. Jammer.

Nu hebben ze pas een boutdienstregeling. 4x per uur een bus in een 10/20 frequentie, zonder dat er een samenloop met een andere lijn zodat er 6x per uur iets bediend wordt. Op het middaguur worden eigenlijk alle lijnen in patroon veranderd. dat verschilt tussen 2 minuten tot zelfs wel 45 minuten en zelfs streekbussen die een stadsdienstfunctie krijgen. (lijn 102, 231, 109...) zonder minuten rijtijd extra.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_120214530
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:47 schreef LtnGeorge het volgende:
De bussen rijden nou wel heel vreemd door elkaar in friesland.

Zonnet werd een 315 vanuit groningen gereden met een Citea streekbus terwijl op lijn 99 en 41 Ouder Mercedes Integro's rijden. Tevens rijdt er her en der nog een gelede bus tussen harlingen en heerenveen.

Arriva heeft er wel een zootje van gemaakt met de dienstregeling. Al is er op het nieuwe materieel allemaal niks aan te merken. Het lijkt voornamelijk aan (een gebrek aan training bij?) de chauffeurs te liggen.
sowieso is het raar dat er op de Qliner een STREEK zit, gezien ze de Qliner al veel langer rijden :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 december 2012 @ 23:52:35 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120214756
Groningen heeft nu ook iets moois. Lijn 3 rijdt nu overdag 2x per uur door van Vinkhuizen naar Station Noord en rijdt hierna verder als lijn 1 via de Korrewegwijk en Centraal Station naar De Weijert.

Dit leuke lijntje rijdt geheel geleed. Voorheen reed lijn 1 met standaardbussen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120217811
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
Groningen heeft nu ook iets moois. Lijn 3 rijdt nu overdag 2x per uur door van Vinkhuizen naar Station Noord en rijdt hierna verder als lijn 1 via de Korrewegwijk en Centraal Station naar De Weijert.

Dit leuke lijntje rijdt geheel geleed. Voorheen reed lijn 1 met standaardbussen
Ja en die standaardbus rijdt dan zo nu en dan weer op lijn 140 of nieuwe lijn 40 naar Appingedam (te herkennen aan dubbele voordeur en gekleurde filmkast)
pi_120218174
Ik zie zojuist voor het eerst een Citea. Mooi ding. Voor pics is het iets te donker
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_120218320
gelukkig kunnen de foto fappers nog wel even door.. eer alles vervangen is :')
pi_120222862
Zeker in het Limburgse. 2 Citea's per dag worden er afgemonteerd :')
pi_120236754
Hij stond op Maastricht CS. :)
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2012 @ 21:09:07 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120244658
Rijdt echt van alles in Fryslân nu. Zo ongeveer elk bustype dat Arriva in dienst heeft rijdt er wel. Qua geleed is er een Scania, enkele Benzen, Duvecdecs en MANs.

Standaardbussen is Wrights, Amba's uit diverse concessies (DAV, HWGO en Achterhoek), Integro's, Intouro's, Citea's en nog een hele rits meuk dat in dienst is van Touring. Ook is er zo'n omgebouwde FIAT Ducato.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120245342
In Leeuwarden waande ik me vanmiddag weer terug in de tijd met die oude Dennis-bussen met BN kenteken.

En gisteren ging er een hele pluk Scania's op weg naar Denemarken.(?) In de kleur rood met extra lampen op het dak.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_120248179
Net een Qliner gespot op de route van 62 (Leeuwarden-Buitenpost). Vanochtend een Arriva touringcar. Verder nog een Dennis bus gespot. En als klap op de vuurpijl kwam er ook nog een bus van Connexxion langs rijden.
Uiteraard alles met vertraging, en zelfs gewoon een bus helemaal uitgevallen. Wat een feest dat Arriva!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')