de hele zooi deugt nog nietquote:Op maandag 10 december 2012 12:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik heb de eerste vertraging ook al te pakken gehad. De Opstapper werkt nog niet helemaal
Het valt me wel op dat dat vaak zo is als Arriva ergens start. Toen Qbuzz hier de concessie overnam viel de chaos volgens mij wel mee en ik ken ook niemand die ontevreden over Qbuzz is.quote:Op maandag 10 december 2012 10:20 schreef Gnittoo het volgende:
Grote chaos op busstation Leiden
LEIDEN - Op het busstation in Leiden heerst maandagochtend grote chaos. Er is grote onduidelijkheid onder de busreizigers nu het openbaar vervoer in Leiden, Gouda en de Bollenstreek is overgenomen door Arriva.
De perrons staan vol met mensen die niet weten welke bus ze moeten hebben. Op de bussen zelf staat geen bestemming. Ook rijden de bussen niet volgens de nieuwe dienstregeling.
Arriva heeft het openbaar vervoer sinds zondag overgenomen van Connexxion. Het bedrijf kwam met het beste bod op de aanbesteding voor het openbaar vervoer.
http://www.omroepwest.nl/(...)op-busstation-leiden
Dat is bij ons in Apeldoorn al langer maar vind het nog steeds raar staan, 201 Zwolle Direct en 231 Arnhem direct ipv sneldienst ofzo.quote:Op maandag 10 december 2012 10:41 schreef Pino112 het volgende:
In Zwolle hebben ze er maar meteen voor gekozen om de lijnen te hernoemen. Bij de stadslijnen staat 'via Station' er nu klein onder ipv dat het in het groot kwam.
83s heet nu Zwolle (direct) ipv Sneldienst Zwolle enz enz. Wel weer wennen.
De reisinformatie was trouwens nergens beschikbaar. Niet in de bus en ook niet op de elektronische borden bij de haltes.
Zijn ze niet zo slim geweest om gewoon de huidige haltes en opstapplaatsen aan te houden dan?quote:Op maandag 10 december 2012 20:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Het valt me wel op dat dat vaak zo is als Arriva ergens start. Toen Qbuzz hier de concessie overnam viel de chaos volgens mij wel mee en ik ken ook niemand die ontevreden over Qbuzz is.
Ja klopt, daar zullen ze het wel van af hebben gekeken.quote:Op maandag 10 december 2012 20:49 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Dat is bij ons in Apeldoorn al langer maar vind het nog steeds raar staan, 201 Zwolle Direct en 231 Arnhem direct ipv sneldienst ofzo.
Weet niet of dat in Zwolle ook zo is maar als een stadsbus amper het centrum uit is veranderd de bestemming al. Zo vertrekt lijn 8 als Rivierenkwartier van het station, bij het kantoor van Centraal Beheer verlaat hij het centrum en draait hij de Koning Stadhouderlaan op. Die weg loopt over in de Arnhemseweg en de bestemming veranderd ineens in Anklaar via Station...
waarschijnlijk de boordcomputer niet ingesteld. is ook niet gek als er geen tijd is geweest om daar training in te gevenquote:Op maandag 10 december 2012 22:18 schreef bloodysunday het volgende:
Geen bestemming op de bus? Werkt dat niet of hebben ze dat gewoon niet?
dat heet kosten beheersingquote:Op maandag 10 december 2012 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waarschijnlijk de boordcomputer niet ingesteld. is ook niet gek als er geen tijd is geweest om daar training in te geven
Feitelijke "eindpunt" lag bij Centraal Beheer, vanaf daar begon de nieuwe rit naar het station/Anklaar. Lijnen 1 en 2 hadden dat bij het Burgersveld (in Matenveld), lijnen 3/4 bij de Marskramersdonk.quote:Op maandag 10 december 2012 20:49 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Weet niet of dat in Zwolle ook zo is maar als een stadsbus amper het centrum uit is veranderd de bestemming al. Zo vertrekt lijn 8 als Rivierenkwartier van het station, bij het kantoor van Centraal Beheer verlaat hij het centrum en draait hij de Koning Stadhouderlaan op. Die weg loopt over in de Arnhemseweg en de bestemming veranderd ineens in Anklaar via Station...
Naar mijn idee is het logischer dat de bestemming, bijvoorbeeld Rivierenkwartier, pas veranderd als de bus uit dat deel van de wijk is. Dan zou bijvoorbeeld lijn 90 Arnhem veranderd moeten worden naar Apeldoorn via Arnhem station als hij uit de bebouwde kom is, maar daar blijft gewoon Arnhem op staan...quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:10 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Feitelijke "eindpunt" lag bij Centraal Beheer, vanaf daar begon de nieuwe rit naar het station/Anklaar. Lijnen 1 en 2 hadden dat bij het Burgersveld (in Matenveld), lijnen 3/4 bij de Marskramersdonk.
Nu hebben ze in Apeldoorn ook de bestemmingen van de stadsdienst aangepast naar een 2regelige bestemming. Lijn 3 heet nu
• De Maten
Omnisport - Matenhoeve - Matenveld
Lijn 8
• Zuidbroek
Zevenhuizen - Wkc Anklaar
dat lijkt mij meer een gevalletje bustype x is er niet meer, dan neem ik wel wat anders mee.quote:Zonet werd een 315 vanuit groningen gereden met een Citea streekbus terwijl op lijn 99 en 41 Ouder Mercedes Integro's rijden. Tevens rijdt er her en der nog een gelede bus tussen harlingen en heerenveen.
Arriva heeft er wel een zootje van gemaakt met de dienstregeling. Al is er op het nieuwe materieel allemaal niks aan te merken. Het lijkt voornamelijk aan (een gebrek aan training bij?) de chauffeurs te liggen.
Het eindpunt van de stadsdienst was meestal de laatste halte van de routestrip. BBA/Veolia/Syntus hebben dat niet gewijzigd. Bij lijn 91 (Apeldoorn-Arnhem) zijn de eindpunten juist de busstations in Apeldoorn en Arnhem.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:09 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Naar mijn idee is het logischer dat de bestemming, bijvoorbeeld Rivierenkwartier, pas veranderd als de bus uit dat deel van de wijk is. Dan zou bijvoorbeeld lijn 90 Arnhem veranderd moeten worden naar Apeldoorn via Arnhem station als hij uit de bebouwde kom is, maar daar blijft gewoon Arnhem op staan...
Idd, alle lijnen zijn anders ingedeeld. Bij mij stopte eerst lijn 8, nu is dat lijn 18 geworden. Zo vaak pak ik de bus niet dus zal de aankomende tijd weer wennen worden.
We hadden vroeger onder de VAD en Midnet zo'n mooi systeem van de stadsbussen, de stadsbus (plus), dat zelfs als ik mij niet vergis zelfs een prijs ofzo heeft gewonnen. Daar blijft zo weinig meer van over! Niet iedere verandering is een verbetering...
sowieso is het raar dat er op de Qliner een STREEK zit, gezien ze de Qliner al veel langer rijdenquote:Op dinsdag 11 december 2012 18:47 schreef LtnGeorge het volgende:
De bussen rijden nou wel heel vreemd door elkaar in friesland.
Zonnet werd een 315 vanuit groningen gereden met een Citea streekbus terwijl op lijn 99 en 41 Ouder Mercedes Integro's rijden. Tevens rijdt er her en der nog een gelede bus tussen harlingen en heerenveen.
Arriva heeft er wel een zootje van gemaakt met de dienstregeling. Al is er op het nieuwe materieel allemaal niks aan te merken. Het lijkt voornamelijk aan (een gebrek aan training bij?) de chauffeurs te liggen.
Ja en die standaardbus rijdt dan zo nu en dan weer op lijn 140 of nieuwe lijn 40 naar Appingedam (te herkennen aan dubbele voordeur en gekleurde filmkast)quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
Groningen heeft nu ook iets moois. Lijn 3 rijdt nu overdag 2x per uur door van Vinkhuizen naar Station Noord en rijdt hierna verder als lijn 1 via de Korrewegwijk en Centraal Station naar De Weijert.
Dit leuke lijntje rijdt geheel geleed. Voorheen reed lijn 1 met standaardbussen
nou dan laten ze lekker veel ruimte over voor al die Qbuzz lijnenquote:Op donderdag 13 december 2012 19:42 schreef Peterselieman het volgende:
die perronindeling in leeuwarden is ook sterk gewijzigd zag ik. Alles van Kubus vertrekt van 8/9, terwijl alle streekdiensten van Arriva van de perrons 1-7 vertrekken.
Wat een narigheid, dat ik dat nu allemaal moet missenquote:Op woensdag 12 december 2012 22:10 schreef Carlos93 het volgende:
Net een Qliner gespot op de route van 62 (Leeuwarden-Buitenpost). Vanochtend een Arriva touringcar. Verder nog een Dennis bus gespot. En als klap op de vuurpijl kwam er ook nog een bus van Connexxion langs rijden.
Uiteraard alles met vertraging, en zelfs gewoon een bus helemaal uitgevallen. Wat een feest dat Arriva!
Ik woon naast het traject van een ex-Qbuzzlijn, nu RET, en in de ochtendspits zie ik ook meer Citaro's dan Lion's City. Jammer, want soms zit ik gewoon een uur in de bus (rechtstreekse lijn naar de HES als ik geen zin heb in de metro/overstappen) en dan zitten die Citaro's gewoon kut voor dat uurtje.quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:12 schreef marcel.nl het volgende:
Was gisteren en vandaag even in Krimpenerwaard. Daar nam RET de Qbuzz lijnen over en wat mij opviel rond spitsuur was dat alle lijnen door de RET mercedessen werd gereden. Hadden ze er dan zoveel over dat die lijnen met eigen bussen ipv Ex-Qbuzzen gereden kunnen worden ?
Zag Arriva Qliner Volvo met lijnnummer maar zonder bestemming.
Verder kwam ik de nodige Citeas tegen van Arriva.
Tot slot viel mij op toen ik terug naar huis reed: Vestiging Schoonhoven had gewone Connexxion en Utrechtse Connexxions. Nu is Connexxion Zuid Holland weg en staan er Utrecht Connexxions en Arriva Citeas.
Echter; op lijn 195 (Utrecht-Rotterdam Capelsebrug) reden altijd de Utrechtse Connexxions. Nu reed er een Arriva Citea op.
Net even site Arriva en Connexxion gechecked; beiden geven reistabel van lijn 195. Ziet er naar uit dat het dus een combilijn is geworden, beiden rijden erop. En dat is niet zo lastig als je vanuit een vestiging twee maatschappijen rijdt.
Bijzonder, nietwaar?
ochquote:Op zondag 16 december 2012 17:29 schreef Peterselieman het volgende:
Deze Syntusbus is bijna hersteld en zal volgende week weer de weg op gaan. Betreft een MAN CNG die enkele jaren geleden van Arriva overgenomen is.
http://www.nufoto.nl/fotos/254221/ongeval-lijnbus-op-a50.html
mja, andere bus huren is te duurquote:Op zondag 16 december 2012 17:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
och![]()
anders had XX nog wel wat wagens teveel
een wrak oplappen niet dan?quote:Op zondag 16 december 2012 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, andere bus huren is te duur
Het zijn nu ook prima busjes. Ergens rond 2010 is deze betere versie van de Amba/Citea op de markt gekomen. De versie die er voor 2005 was was echt bagger. Daarna kwam al een meer degelijke versie, maar het gillende motorgeluid bleef. Dat is nu opgelost.quote:Op zondag 16 december 2012 17:40 schreef Glijdt_licht het volgende:
Nu voor het eerst in een Citea van Veolia zuid limburg.
Wat een heerlijk ding. Qua rust aan boord eindelijk een beetje richting zoals de hogevloerbussen waren.
Mooi schakelende automaat.
Ja, hier mogen er meer van komen..
ohquote:Op zondag 16 december 2012 17:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zal wel vanuit de verzekering gebeurd zijn.
Zag vanochtend al een integro op lijn 22quote:Op zondag 16 december 2012 17:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
oh
nouja Donderdag ofzo es kijken wat Arriva mij gaat voorschotelen
Jammer ik moet met lijn 98quote:Op maandag 17 december 2012 08:24 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
Zag vanochtend al een integro op lijn 22
tsja, Arriva rijdt tegenwoordig op de meest onmogelijke tijdstippenquote:Op maandag 17 december 2012 08:24 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
Zag vanochtend al een integro op lijn 22
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |