abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 25 december 2012 @ 00:45:53 #151
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_120746290
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 19:54 schreef An24 het volgende:

[..]

Ja :+

Goede fokkers doen veel moeite om een ras in goede conditie te houden. Ik ook. Ik vraag 550 voor een kitten, maar ik hoor vaak dat ik te laag zit ( tussen de 600 en 900 euro is momenteel het gemiddelde).
900 euro :o Voor een kitten dat voor de fok verkocht word dan zeker?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_120750077
M'n kitten begint al wat groter te worden :P





Alleen hij is soms echt zo ziekelijk druk in de middag _O- De heletijd valt hij mij aan als ik op de bank zit terwijl ik hem probeer zover te krijgen dat hij met zijn speeltjes speelt ipv mij :P
  dinsdag 25 december 2012 @ 11:25:34 #153
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_120752219
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 00:45 schreef senesta het volgende:

[..]

900 euro :o Voor een kitten dat voor de fok verkocht word dan zeker?
Of voor tentoonstellingen, of gewoon omdat de koper met een raskat enige zekerheid meent te hebben over uiterlijk, gedrag of gezondheid. Reken even na wat een kat je per jaar kost aan voedsel, grit en dierenarts, zeker als het beestje wat ouder wordt en meer medische zorg nodig gaat hebben (mijne krijgt momenteel voor iets van anderhalve euro per dag aan medicijnen), en je zult zien dat de aanschaf-prijs maar een relatief klein deel is van de kosten.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 25 december 2012 @ 13:06:28 #154
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_120754820
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 23:45 schreef An24 het volgende:

[..]

Alle testen voor de poes. Uitsluiten van ziektes, zoals hartproblemen en nierfalen. Er wordt verwacht dat he dat soort ziektes 'er uit fokt'. dekkosten kater. Kosten erkenning fokvereniging, dierenarts controles van poes en kittens. Enten, chippen alle kittens. Al het voer, kapot gaan van huisraad...telt flink op...
Komt toch nog best wat bij kijken.. had ik me op verkeken.

Zelf heb ik een Europese korthaar, gratis van Friesland naar Zeist versleept, hoefde daarvoor niet eens voer te betalen en hij kreeg wel Royal Canin kitten gedurende 10 weken :)

M'n ouders hebben een Burmees en een Burmilla, ze hebben ook nog 2 andere Burmezen gehad maar die zijn helaas na 6 maanden en na 6 jaar overleden aan FIP.
Die Burmilla zit ook enorm te kloten met z'n gezondheid, nog maar 2,5 kilo en behoorlijke darmproblemen, DA heeft ook geen idee wat het kan zijn. ;(
  Moderator dinsdag 25 december 2012 @ 13:55:28 #155
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_120756436
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 11:25 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Of voor tentoonstellingen, of gewoon omdat de koper met een raskat enige zekerheid meent te hebben over uiterlijk, gedrag of gezondheid. Reken even na wat een kat je per jaar kost aan voedsel, grit en dierenarts, zeker als het beestje wat ouder wordt en meer medische zorg nodig gaat hebben (mijne krijgt momenteel voor iets van anderhalve euro per dag aan medicijnen), en je zult zien dat de aanschaf-prijs maar een relatief klein deel is van de kosten.
Ik ken inmiddels behoorlijk wat fokkers, hele goede fokkers met katten uit goede lijnen, goed geteste ouderdieren maar ik ken volgens mij echt geen fokker die 900 euro vraagt voor een liefhebbers kitten op dit moment. Nou ja, in Nederland zou ik er zo niet één weten. Volgens mij zit het gros rond de 700 euro. Ik weet dat er meer gevraagd word voor een kitten voor de fok.

Maar goed, dat is voornamelijk de Maine Coon, ik weet dat de bengaal bijvoorbeeld vaak wat duurder is. Is er dan ook zo'n verschil tussen de Coon en de Noor? En waarom is er zoveel verschil per ras dan eigenlijk :o Ik weet dat veel Maine Coon fokkers enorm veel testen, Fiv/Felv, PKD,HCM (vaak zelfs DNA en echo), PL en tegenwoordig ook veel SMA en HD zelfs dus daar zou je het verschil niet aan kunnen wijten.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator dinsdag 25 december 2012 @ 13:57:04 #156
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_120756497
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 13:06 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Komt toch nog best wat bij kijken.. had ik me op verkeken.

Zelf heb ik een Europese korthaar, gratis van Friesland naar Zeist versleept, hoefde daarvoor niet eens voer te betalen en hij kreeg wel Royal Canin kitten gedurende 10 weken :)

M'n ouders hebben een Burmees en een Burmilla, ze hebben ook nog 2 andere Burmezen gehad maar die zijn helaas na 6 maanden en na 6 jaar overleden aan FIP.
Die Burmilla zit ook enorm te kloten met z'n gezondheid, nog maar 2,5 kilo en behoorlijke darmproblemen, DA heeft ook geen idee wat het kan zijn. ;(
FIP is echt zo'n rotziekte en niemand die er iets aan kan doen ;(
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 25 december 2012 @ 14:05:04 #157
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_120756785
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 13:57 schreef senesta het volgende:

[..]

FIP is echt zo'n rotziekte en niemand die er iets aan kan doen ;(
Helaas niet nee, ze waren er overigens wel op getest net als de ouders.
Kwamen ook van officieel geregistreede fokkers maar zelfs dat geeft geen uitsluitsel.

Maar mijn vorige Europese korthaar bleek ook een aangeboren hartafwijking te hebben en is maar anderhalf geworden.
Geeft dus ook geen zekerheid.. meer genetische variatie in het ras.
Je kan pech hebben..
pi_120757010
Kitten in kerstboom geklommen :D

"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
  Moderator dinsdag 25 december 2012 @ 14:15:30 #159
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_120757130
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 14:05 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Helaas niet nee, ze waren er overigens wel op getest net als de ouders.
Kwamen ook van officieel geregistreede fokkers maar zelfs dat geeft geen uitsluitsel.

Maar mijn vorige Europese korthaar bleek ook een aangeboren hartafwijking te hebben en is maar anderhalf geworden.
Geeft dus ook geen zekerheid.. meer genetische variatie in het ras.
Je kan pech hebben..
FIP is lastig te testen, eigenlijk is het pas met autopsie echt helemaal met zekerheid te zeggen. Een fokker kan FIP ook niet voorkomen helaas.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator dinsdag 25 december 2012 @ 14:16:04 #160
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_120757144
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 14:11 schreef Stiggie het volgende:
Kitten in kerstboom geklommen :D

[ afbeelding ]
:D Stouuuut :D O+
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 25 december 2012 @ 15:26:06 #161
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_120758842
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 13:55 schreef senesta het volgende:
Maar goed, dat is voornamelijk de Maine Coon, ik weet dat de bengaal bijvoorbeeld vaak wat duurder is. Is er dan ook zo'n verschil tussen de Coon en de Noor? En waarom is er zoveel verschil per ras dan eigenlijk :o
Een hoop redenen maken sommige rassen duurder dan andere, een paar die me zo invallen :
- populariteit (het ras "Maine Coone" zegt meer mensen wat dan "Noorse Boskat");
- soms is een bepaald ras tijdelijk heel duur omdat het "in de mode" is;
- zeldzaamheid (in Nederland);
- aantal kittens per worp, en met name het aantal kittens dat goed is (Siamezen en Burmezen hebben er regelmatig tussenzitten met de beruchte knik in de staart, die vallen onmiddelijk af);
- specifieke eigenschappen binnen het ras (meest geliefde kleur, beharing) kunnen bepaalde kittens uit een nest veel duurder maken dan andere.

Ik heb mijn beide Burmezen overgenomen toen ze 9,5 jaar waren. Caesar was vanaf de geboorte al "gedoemd" om huiskat te worden omdat de lichte kleur van zijn onderkant ook erg in zijn nek optrad, hij was "lelijk". Zijn broertje Julius leek goud waard te worden omdat hij de diep donkerroodbruine kleur had die ze graag vaker zien, maar die bleek uiteindelijk een knikje in zijn staart te hebben, waarop de fokker 10k per jaar in rook zag opgaan en Julius zijn broertje gezelschap kon gaan houden.
- noodzakelijke testen op bij het ras frequenter voorkomende afwijkingen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_120759685
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 00:45 schreef senesta het volgende:

[..]

900 euro :o Voor een kitten dat voor de fok verkocht word dan zeker?
Zeker! Dan moet je ook denken aan de zeldzamere kleurtjes zonder afwijking, zoals witte en niet dove. ( wit en wel doof komt vaak voor).
pi_120759734
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 13:06 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Komt toch nog best wat bij kijken.. had ik me op verkeken.

Zelf heb ik een Europese korthaar, gratis van Friesland naar Zeist versleept, hoefde daarvoor niet eens voer te betalen en hij kreeg wel Royal Canin kitten gedurende 10 weken :)

M'n ouders hebben een Burmees en een Burmilla, ze hebben ook nog 2 andere Burmezen gehad maar die zijn helaas na 6 maanden en na 6 jaar overleden aan FIP.
Die Burmilla zit ook enorm te kloten met z'n gezondheid, nog maar 2,5 kilo en behoorlijke darmproblemen, DA heeft ook geen idee wat het kan zijn. ;(
Ja, komt veel bij kijken.

Ohw, wat zonde die problemen. Als het beestje maar wel een goed leven kan hebben.
pi_120759774
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 14:11 schreef Stiggie het volgende:
Kitten in kerstboom geklommen :D

[ afbeelding ]
:+
  Moderator dinsdag 25 december 2012 @ 16:27:21 #165
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_120760198
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2012 16:02 schreef An24 het volgende:

[..]

Zeker! Dan moet je ook denken aan de zeldzamere kleurtjes zonder afwijking, zoals witte en niet dove. ( wit en wel doof komt vaak voor).
Ah true :Y Ik zou er in de toekomst graag een black tabby (of blotched) katertje bij willen hebben en overweeg ook een polydactyl kater, die zijn ook duurder dan de "normale" kittens.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator dinsdag 25 december 2012 @ 16:33:24 #166
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_120760323
Mijn mooie meisje.. O+ Ik ben en blijf zo enorm verliefd op haar, zit heel diep onder mijn vel.



En mijn katten mannen, die doen synchroon slapen O+ :P

JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_120760381
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 16:27 schreef senesta het volgende:

[..]

Ah true :Y Ik zou er in de toekomst graag een black tabby (of blotched) katertje bij willen hebben en overweeg ook een polydactyl kater, die zijn ook duurder dan de "normale" kittens.
Ja, tof. De vader van Avaldi is idd black tabby en raki is een blotched schildpadje. Avaldi is daardoor een hele donkere brown- black blotched geworden O+
pi_120822223
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 16:21 schreef An24 het volgende:

[..]

Gaat goed met Raki! Ze was altijd een erg rank poesje zonder veel vacht, maar nu ze drie nestjes heeft gehad, begint ze te groeien. Tis nu een echte Noor O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oooooohhh wat is ze mooi!!! O+ O+ O+ Wat een heerlijke pluizenbol, en die kop ook O+ O+ O+
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_120823322
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:27 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Oooooohhh wat is ze mooi!!! O+ O+ O+ Wat een heerlijke pluizenbol, en die kop ook O+ O+ O+
Dank O+

Die foto's zijn drie weken feleden gemaakt. Ze is nu alweer gegroeid :+
  donderdag 27 december 2012 @ 17:07:18 #170
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_120824038
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 16:33 schreef senesta het volgende:
Mijn mooie meisje.. O+ Ik ben en blijf zo enorm verliefd op haar, zit heel diep onder mijn vel.

[ afbeelding ]

En mijn katten mannen, die doen synchroon slapen O+ :P

[ afbeelding ]
wat zijn jouw poezels toch pluizig ;)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_120852779
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 16:33 schreef senesta het volgende:
Mijn mooie meisje.. O+ Ik ben en blijf zo enorm verliefd op haar, zit heel diep onder mijn vel.
Eerder zou ik je voor gek verklaard hebben :P alleen nu snap ik het :D

M'n zus noemde laatst een van m'n meisjes lelijk }:|
Was echt pissed off!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Moderator vrijdag 28 december 2012 @ 11:46:56 #172
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_120856792
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 08:51 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Eerder zou ik je voor gek verklaard hebben :P alleen nu snap ik het :D

M'n zus noemde laatst een van m'n meisjes lelijk }:|
Was echt pissed off!
:D Ja herkenbaar :D En het lef :(
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_120857763
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 16:33 schreef senesta het volgende:
En mijn katten mannen, die doen synchroon slapen O+ :P

[ afbeelding ]
"Kijk ons hier zitten. Wij zijn trots, wij zijn de Koning! :7" 8-) O+
  vrijdag 28 december 2012 @ 18:54:32 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120873827
Meet Linus (degene met het meeste zwart) en Max! Sinds gisteren wonen ze bij ons. 17 weekjes oud, dus heerlijk speels en nieuwsgierig en absoluut niet bang. Max hebben we al uit de kerstboom kunnen vissen. :D













Sorry, niet de beste foto's, maar zwart op een grijze bank is lastig te pakken. ;)
Maar ze zijn zo lief en cute! Echte vrijdozen!

Nu nog even vrede sluiten met onze bijna 12-jarige dame Mowgli. ;)
En ze zijn redelijk kinder-proef doordat ze niet meer ieniemini-jong zijn. :s)

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 28-12-2012 19:13:37 ]
***
  vrijdag 28 december 2012 @ 19:00:46 #175
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_120874125
Linus en Linus?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')