abonnement Unibet Coolblue
  maandag 26 augustus 2002 @ 14:51:10 #51
22417 Tekno
I am the way...
pi_5541212
Ik heb een keer op tv een interview met iemand gezien die ook een keer voor de trein was gesprongen en het wonderlijk genoeg overleefd heeft, naja, nu heeft hij geen benen meer maar goed, hij leeft nog.

Hij was dus op het spoor gesprongen en de trein was over zijn benen heen gereden, waardoor dus zijn benen van zijn lichaam werden gescheiden. Maar omdat een trein best hard rijd waren de wonden waar zijn benen hadden gezeten gelijk dichtgeschroeid door de snelheid waarmee zijn benen eraf waren "gesneden". Verder was hij gelijk bewusteloos geraakt en heeft hij verder geen pijn gehad van het ongeluk. In de weken na het ongeluk alleen last gehad van fantoompijnen.

Zelf heb ik ook een keer de resten gezien van iemand die onder de trein was gesprongen. Die kerel lag dus letterlijk helemaal uit elkaar. Vooral lichaamsdelen en restjes orgaan enzo. Voorkant van de trein zat ook helemaal onder het bloed en grijze resten, waarschijnlijk overblijfselen van zijn hersenen.

Maar wat ik dus ook weleens gehoord heb, en wat ik hier nog niet gezien heb, is bijvoorbeeld dat als je van een flat springt, je al dood bent voordat je op de grond neerkwakt. Schijnt te maken te hebben dat als je zoiets meemaakt de hersenen door een paniekreactie zoveel adrenaline aanmaakt, dat dit de dood tot gevolg heeft. Nou heb ik zoiets van, ja, als je op het spoor ligt of je net voor de trein springt, zou dat dan ook niet kunnen gebeuren, dus dat je hersenen in die situatie ook zoveel adrenaline aanmaakt dat je net voordat de trein je raakt je in feite al dood bent?

En dat je geen pijn voelt lijkt me duidelijk, het gaat zo enorm snel dat je al dood bent voordat je het überhaupt al in de gaten hebt.

Fuck you fuckin' fuck!
  maandag 26 augustus 2002 @ 14:54:40 #52
14672 Marc_mga
Cherry Blossom Girl
pi_5541260
quote:
Nou heb ik zoiets van, ja, als je op het spoor ligt of je net voor de trein springt, zou dat dan ook niet kunnen gebeuren, dus dat je hersenen in die situatie ook zoveel adrenaline aanmaakt dat je net voordat de trein je raakt je in feite al dood bent?
Meeste mensen die zelfmoord willen plegen raken pas in paniek als de trein in zicht is, dat is ook het punt waarin een deel terug probeert te gaan, maar het is al veel te laat, die trein is zo bij je
pi_5542532
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 14:51 schreef Tekno het volgende:Maar wat ik dus ook weleens gehoord heb, en wat ik hier nog niet gezien heb, is bijvoorbeeld dat als je van een flat springt, je al dood bent voordat je op de grond neerkwakt. Schijnt te maken te hebben dat als je zoiets meemaakt de hersenen door een paniekreactie zoveel adrenaline aanmaakt, dat dit de dood tot gevolg heeft.
Dit wilde ik precies ook al posten. Ik heb dat ook wel eens gehoord. Maar ik denkt toch dat het dan door de snelheid/het vallen komt. Maar misschien dat je wel kan flauwvallen van angst? Ik heb het trouwens een keer meegemaakt dat ik in een trein zat waar een jongen van 14 onder is gekomen en dat vond ik echt verschrikkelijk. Ik kan me het geluid nog voor de geest halen.
pi_5544158
quote:
Dat noemen ze nou de shock-toestand van je lichaam. Iets waarover je wel eens op tv hoort praten

Het kan zijn dat je in zo'n toestand levensgevaarlijk gewond bent, maar er niks van merkt.


in shock zijn betekend dat je lichaam dusdanig veel bloed verloren heeft dat de bloeddruk ontzettend laag wordt.
iemand met een shock herken je aan een zeer bleke, klamme, koude huid, mensen krijgen vaak ook zweet op hun voorhoofd.
  maandag 26 augustus 2002 @ 18:33:22 #55
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_5544765
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 17:40 schreef marno het volgende:

[..]

in shock zijn betekend dat je lichaam dusdanig veel bloed verloren heeft dat de bloeddruk ontzettend laag wordt.
iemand met een shock herken je aan een zeer bleke, klamme, koude huid, mensen krijgen vaak ook zweet op hun voorhoofd.


Je kunt ook een relatieve shock hebben. Dan verlies je geen bloed, maar vergroot je vatensysteem zich door een extreme schrikreaktie. Er zit dan relatief te weinig bloed in het vatensysteem waardoor je hart van slag raakt.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_5544848
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 18:33 schreef buzzer het volgende:
Je kunt ook een relatieve shock hebben. Dan verlies je geen bloed, maar vergroot je vatensysteem zich door een extreme schrikreaktie. Er zit dan relatief te weinig bloed in het vatensysteem waardoor je hart van slag raakt.
In elk geval is de 'shocktoestand' waar ze het op TV altijd over hebben (het slachtoffer verkeerde in shocktoestand) meestal een aanduiding voor een emotionele reactie, dat je psychisch zo onder de indruk bent van het gebeurde dat je niet normaal kan reageren.

Als artsen het over shock hebben hebben ze het meestal over het (relatieve of absolute) tekort aan bloedvolume in je vaatstelsel.

En vast!
pi_5545126
Antwoord:

Bij een gijzeling waarbij de gijzelaar een gijzelnemer onder schot houdt moet de scherpschutter precies in de kleine hersenen schieten zodat de gijzelaar in no-time is uitgeschakeld. Die worden bij een sprong dus ook wel goed geraakt...

  maandag 26 augustus 2002 @ 21:34:42 #58
262 Re
Kiss & Swallow
pi_5547332
ik moet altijd denken aan die mensen die neergestoken worden in films ofzo... die vallen in een keer dood neer, maar volgens mij leef je nog wel een tijdje met een mes door je aorta
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_5547736
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 21:34 schreef Re het volgende:
ik moet altijd denken aan die mensen die neergestoken worden in films ofzo... die vallen in een keer dood neer, maar volgens mij leef je nog wel een tijdje met een mes door je aorta
Ja, maar een trein is geen mes
Volgens mij merk je er geen hol van als je er echt voor gaat staan.
Vrijwilligers
.
  maandag 26 augustus 2002 @ 21:58:58 #60
14672 Marc_mga
Cherry Blossom Girl
pi_5547804
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 21:55 schreef killerb het volgende:

[..]

Ja, maar een trein is geen mes
Volgens mij merk je er geen hol van als je er echt voor gaat staan.
Vrijwilligers


Tis niet echt de moeite waard om er uitgebreid op door te gaan
pi_5552196
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 21:58 schreef Marc_mga het volgende:

[..]

Tis niet echt de moeite waard om er uitgebreid op door te gaan


daar stuurde ik al naar toe
.
pi_29666762
Er zijn toch ook speciale opruimploegen? En hoe kan iemand worden geindentificeerd?
  maandag 15 augustus 2005 @ 19:56:41 #63
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29666867
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 19:53 schreef GSMboy het volgende:
hoe kan iemand worden geindentificeerd?
Dat doet de machinist n.a.v. een paspoort oid wat nog gevonden wordt van de springer.
pi_29666934
Ik denk door het geel.
pi_29674013
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 09:34 schreef Flaman het volgende:
Diezelfde vraag vroeg ik mij altijd af als mensen neergeschoten worden.
dat is gewoon doordat een belangrijk lichaamsdeel wordt uitgeschakeld.. vraag me wel af wat iemand voelt alstie wordt neergeschoten
pi_29674811
in naaste omgeving meegemaakt, zus van vriendin...heb me verbaasd, zo begaan en te gevoelig en dan uitgerekend voor een trein gaan staat. Pil van Driom moet legaal...
Maar goed, bij NS ga je samen met machinist in traumatraject (als beiden willen).
Tas naast het sppor gezet en voor de trein uit gaan lopen...
Wat ze haar zus dus hebben wijsgemaakt (en ik niet geloof) is dat ze dus door de klap erg was opgezwollen en daarom niet meer toonbaar was...het heeft even getroost maar daarna blijft het gemis aan een afscheid en groeit de ongeloof (was zij het wel...).
Echt, die pil....gaat niet lukken met Donner etc....maar het zou een hoop leed besparen bij NS, machinst, familie, omstanders....
pi_29676618
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 22:56 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

dat is gewoon doordat een belangrijk lichaamsdeel wordt uitgeschakeld.. vraag me wel af wat iemand voelt alstie wordt neergeschoten
Wel afhankelijk van waar je geraakt wordt, zelfs als die gene het overleeft; helemaal niets.
pi_29678406
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 23:14 schreef missC het volgende:
in naaste omgeving meegemaakt, zus van vriendin...heb me verbaasd, zo begaan en te gevoelig en dan uitgerekend voor een trein gaan staat. Pil van Driom moet legaal...

...

Echt, die pil....gaat niet lukken met Donner etc....maar het zou een hoop leed besparen bij NS, machinst, familie, omstanders....
Mee eens. Die pil van Drion zou echt een goed idee zijn. Het lijkt mij ook wel een uitkomst als ik straks oud en eenzaam en misschien wel zwak en ziek ben. Helaas zit dat met die ouderwetse Donner er niet in. Wie weet met een nieuw kabinet straks.
pi_29679321
Ik denk niet dat zelfmoorden met treinen af gaan nemen door die pil hoor..
Zelfmoord is meestal stiekem, om een zelfmoord aan te vragen zijn die mensen veelste laf voor.

En sorry, maar dat zusje van je vriendin had ook op een andere manier zelfmoord kunnen plegen die minder heftig voor anderen is dan voor de trein springen.
Heeft ze toen ook niet voor gekozen, dus denk ook niet dat ze dan voor die pil zou hebben gekozen.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 01:45:38 #70
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_29679409
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 13:58 schreef Spaceknarf het volgende:
NEE dit topic is niet onserieus bedoeld, ik weet (net als meer mensen hier, denk ik) ook iemand die voor de trein gesprongen is
Maar wat ik me afvroeg is waar je dan aan dood gaat... De klap? Of als je te vroeg springt dat je overreden wordt?
Doordat je hoofd verbrijzelt of van de romp afscheurt, denk ik?
Edit:Het antwoord is zelfs al heel uitgebreid gegeven!
Gatver wat een pijnlijke dood.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_29682185
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 01:40 schreef Troeta het volgende:
En sorry, maar dat zusje van je vriendin had ook op een andere manier zelfmoord kunnen plegen die minder heftig voor anderen is dan voor de trein springen.
Heeft ze toen ook niet voor gekozen, dus denk ook niet dat ze dan voor die pil zou hebben gekozen.
zij heeft gelukkig nog een brief geschreven (in de zin dat ze hieruit konden opmaken dat het geen paniek reactie was en weloverwogen)....zelfs een bedankkaart aan de machinst, dat hij haar echt had geholpen en niet verdrietig moest zijn.
Naief ja. Dus wat dat betreft heeft dit topic misschien nog nut ook.
Haar alternatieven voor Zekerheid dat het zou lukken waren er niet echt, heeft ze zelfs uitgelegd, bij de rest waren de kansen dat ze gered, gereanimeerd, te snel gevonden zou worden te groot...
Ironisch genoeg hadden we hierover voorbeelden genoeg....val gebroken van flatgebouw, maag leeggepompt na pillen, eentje die wel was gaan hangen maar niet gaan bungelen... dus de succesverhalen liepen niet over.
Als die pil net zo beschikbaar was als de hiv test of abortus, denk ik dat ze dat echt wel had gedaan (heb althans begrepen dat er met die pil niets meer te redden valt - de zekerheid die ze wilde hebben).
De trein blijft voor paniekers, maar de planners vallen dan af...
pi_29682241
Gebeurd allemaal zo snel dat je nog niet eens weet waaraan je dood gaat volgens mij.
Holler
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:29:25 #73
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29682268
Een nicht van mijn moeder en recentelijk een vriend van mijn broer, hebben zelfmoord gepleegd door 's nachts op de rails te gaan liggen. De vrouw met haar hele lichaam, waardoor dit in drieën verdeeld werd. De jongen ging met zijn hoofd op het spoor liggen, dat helemaal verbrijzeld was. Ik heb me bij beide gevallen sterk afgevraagd, hoe desperaat je wel niet moet zijn om te gaan liggen en dan maar af te wachten. De spanning, de adrenaline die wordt aangemaakt, al je instincten komen op en dan nog konden zij die allemaal negeren en gewoon blijven liggen. Ik denk daar nog regelmatig aan. Oja, ik vind het topic helemaal niet zo smakeloos. Juist omdat ik het van redelijk dichtbij heb meegemaakt en daar dus ook weleens over nadenk (over hen, dan).
pi_29691831
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 09:29 schreef Aventura het volgende:
Een nicht van mijn moeder en recentelijk een vriend van mijn broer, hebben zelfmoord gepleegd door 's nachts op de rails te gaan liggen. De vrouw met haar hele lichaam, waardoor dit in drieën verdeeld werd. De jongen ging met zijn hoofd op het spoor liggen, dat helemaal verbrijzeld was. Ik heb me bij beide gevallen sterk afgevraagd, hoe desperaat je wel niet moet zijn om te gaan liggen en dan maar af te wachten. De spanning, de adrenaline die wordt aangemaakt, al je instincten komen op en dan nog konden zij die allemaal negeren en gewoon blijven liggen. Ik denk daar nog regelmatig aan. Oja, ik vind het topic helemaal niet zo smakeloos. Juist omdat ik het van redelijk dichtbij heb meegemaakt en daar dus ook weleens over nadenk (over hen, dan).
damn.
Dan moet je inderdaad wel heel wanhopig zijn of enorm graag van je leven afwillen om al je instincten te negeren.
Wel enorme krachtige daad om te doen overigens, zelfmoord plegen. Een hoop mensen hebben er echt de moed niet voor.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_29692152
doet me denken aan natuurkunde.
iets met massa snelheid en nog iets (lang geleden)
trein heeft in ieder geval hoge energie terwijl jij met je stilstaande 80 kilo lichaam niet in verhouding staat.
verhouding zal wel in de orde van 10000000 : 1 zijn
als je dus geschept word door zo'n trein dan komt je lichaam in een schok van 0 km/h op 100 km/h
als je lichaam al niet uit elkaar knalt zullen je organen wel tegen de de voorkant van je lichaam geplet worden tot appelmoes.

het is iig voor nabestaande geen leuke manier van zelfmoord, kun je beter pillen slikken of je polsen in combinatie met veel alcohol doorsnijden....

(of je zoekt gewoon hulp en praat er met ouders en/of vrienden over)
Islam=facisme
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')