abonnement Unibet Coolblue
pi_121294659
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:46 schreef pullup het volgende:

[..]

Een paar hè ;) en ik zou jou wel eens willen zien als je een uurtje of anderhalf op dat smalle plekje heb gezeten.
Ik was gevraagd om de Amstelbeker te sturen bij de dames :D
pi_121302991
Waarom heb je dat dan niet gedaan :?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_121306250
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:15 schreef pullup het volgende:
Waarom heb je dat dan niet gedaan :?
Volgens mij zat de verkeerde op slag :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121315081
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:43 schreef Fiekie het volgende:
Mochten jullie nog een toffe (aspirant)stuur weten die een leuke, hard roeiende ploeg wil sturen, let me know! :-D

http://www.skoll.nl/index(...)iew&id=5936&Itemid=5

oO<
Jeetje, dat zou ik nog bijna kunnen doen! Ik mag de komende tijd nog niet roeien en ga waarschijnlijk met mijn eigen ploeg geen wedstrijden starten behalve als stuur... Hopelijk mag ik dan wel afsturen voor een 8 zodat ik onze zaterdagochtendtrainingen kan gaan sturen. Dat is bij ons altijd in de 8 namelijk :P.
pi_121324523
Hebben jullie nog een mooi filmpje hoe de techniek word uitgelegd?
Ben een beetje hardlopen aan het afwisselen met de concept 2 thuis hier.

Net even 2km geroeid maar heb het idee dat ik te veel na achter leun om zo de slag groter te maken, doordat je armen dan verder na achter kan trekken.

En verder beste eigenlijk om die schuif op 10 te laten staan, zwaarder maar meer meters?
Tenminste dat werd toen ik nog wat meer sportte tig jaar terug verteld :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Geerd op 08-01-2013 20:12:37 ]
Ik zwaai naar dieren.
pi_121325779
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:59 schreef Geerd het volgende:
Hebben jullie nog een mooi filmpje hoe de techniek word uitgelegd?
Ben een beetje hardlopen aan het afwisselen met de concept 2 thuis hier.

Net even 2km geroeid maar heb het idee dat ik te veel na achter leun om zo de slag groter te maken, doordat je armen dan verder na achter kan trekken.

En verder beste eigenlijk om die schuif op 10 te laten staan, zwaarder maar meer meters?
Tenminste dat werd toen ik nog wat meer sportte tig jaar terug verteld :P

Begin hiermee:


en dan nog deel twee

En verder moet je werken met de juiste 'drag' op een ergometer maar dat hangt ook een beetje van je gewicht af.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_121326850
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:22 schreef pullup het volgende:

[..]

Begin hiermee:


en dan nog deel twee

En verder moet je werken met de juiste 'drag' op een ergometer maar dat hangt ook een beetje van je gewicht af.
1,96 bij nou wat zou het zijn :P 100kg, gelukkig niet helemaal een plank vroegah wel aardig fanatiek geweest in de sportschool, hardlopen en roeien op de concept dan.
Ik had eerder nog een mooi lijstje van me pr van de 500meter 1km 2km en 5km.

Net was het 8min 2km helemaal naar de klote :')
Maar gewoon even 5/7 kg eraf buik wat platter, let ook meer op wat ik nu eet, meer fruit.
Geen snacks meer etc maar gewoon broodje kaas.
Ik zwaai naar dieren.
pi_121327192
Zware man dus :) en dan kun je het beste de drag zo ergens rond de 115 zetten als je duur wil trainen.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_121328100
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:49 schreef pullup het volgende:
Zware man dus :) en dan kun je het beste de drag zo ergens rond de 115 zetten als je duur wil trainen.
Ik heb heel snel even door het menu gebladerd, daar staat inderdaad wat over de dragfactor bij 115 zit de schuif op standje 3/5 ongeveer.

Alleen de dragfactor is niet te zien in het schermpje als je bezig bent 00:00 /500 meter.
Morgen maar is even doorlezen :P
Aantal Watt zou dat kunnen?
Ik zwaai naar dieren.
pi_121329794
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:04 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ik heb heel snel even door het menu gebladerd, daar staat inderdaad wat over de dragfactor bij 115 zit de schuif op standje 3/5 ongeveer.

Alleen de dragfactor is niet te zien in het schermpje als je bezig bent 00:00 /500 meter.
Morgen maar is even doorlezen :P
Aantal Watt zou dat kunnen?
Maar als je de drag eenmaal ingesteld hebt hoef je die tijdens het roeien toch niet meer te zien?

Mooi voornemen, veel succes!
pi_121330096
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:34 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Maar als je de drag eenmaal ingesteld hebt hoef je die tijdens het roeien toch niet meer te zien?

Mooi voornemen, veel succes!
Naja ik dacht, dat je niet te hard gaat als je even bezig bent maja dan kun je natuurlijk altijd 1.50 op 500 meter aanhouden bijvoorbeeld.
Ja ben gister al begonnen met 6,5km hardlopen morgen even rust en dan donderdag 7km.

Krijg je hey vaste baan huisje kopen, en dan ineens begint de werkbroek toch wat strakker te zitten :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_121330959
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:40 schreef Geerd het volgende:

[..]

Naja ik dacht, dat je niet te hard gaat als je even bezig bent maja dan kun je natuurlijk altijd 1.50 op 500 meter aanhouden bijvoorbeeld.
Ja ben gister al begonnen met 6,5km hardlopen morgen even rust en dan donderdag 7km.

Krijg je hey vaste baan huisje kopen, en dan ineens begint de werkbroek toch wat strakker te zitten :P
Volgens mij geeft de drag alleen de weerstand aan, zoals versnellingen op een fiets, en die weerstand veranderd niet als je harder of zachter trapt :)
pi_121331538
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:54 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Volgens mij geeft de drag alleen de weerstand aan, zoals versnellingen op een fiets, en die weerstand veranderd niet als je harder of zachter trapt :)
drag is inderdaad de (lucht)weerstand (gemeten door hoe snel de ketting afremt), en dat is iets wat pas gaandeweg over langere tijd veranderd, als er meer stof in komt te zitten en/of dat apparaat wat ouder wordt, dus die kan je gewoon voor de training even instellen met een paar rustige halen.

van welke factor je in moet stellen was het, naar ik ooit begrepen heb, in de roeiwereld gebruikelijk om (voor zware mannen) rond de 115-120 in te stellen omdat die weerstand het meest overeen komt met het roeien in een 8, en skiffeurs zouden 'm dus eigenlijk iets zwaarder moeten zetten, en als je verder niet roeit maakt de dragfactor niet zo heel veel uit. Wel moet je eraan denken dat allebei de uiteinden van de luchtschuif minder efficiënt zijn, en dat je dan energie loopt te verspillen (naast dat te zwaar of te licht niet super is voor je roeitechniek).
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_121331678
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:54 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Volgens mij geeft de drag alleen de weerstand aan, zoals versnellingen op een fiets, en die weerstand veranderd niet als je harder of zachter trapt :)
Ja oke maar in de versnelling 1 of 2 op de fiets kun je je ook helemaal de tering fietsen naar 10 min:P

Omdat Pullup het over 115 had, 115 in versnelling 10 of 115 in versnelling 1 die luchtschuif zeg maar.
Ik zwaai naar dieren.
pi_121331825
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:05 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

drag is inderdaad de (lucht)weerstand (gemeten door hoe snel de ketting afremt), en dat is iets wat pas gaandeweg over langere tijd veranderd, als er meer stof in komt te zitten en/of dat apparaat wat ouder wordt, dus die kan je gewoon voor de training even instellen met een paar rustige halen.

van welke factor je in moet stellen was het, naar ik ooit begrepen heb, in de roeiwereld gebruikelijk om (voor zware mannen) rond de 115-120 in te stellen omdat die weerstand het meest overeen komt met het roeien in een 8, en skiffeurs zouden 'm dus eigenlijk iets zwaarder moeten zetten, en als je verder niet roeit maakt de dragfactor niet zo heel veel uit. Wel moet je eraan denken dat allebei de uiteinden van de luchtschuif minder efficiënt zijn, en dat je dan energie loopt te verspillen (naast dat te zwaar of te licht niet super is voor je roeitechniek).
Ja oke te ligt schiet niks op natuurlijk ben je over 20 min 600 meter verder :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_121335716
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:10 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ja oke te ligt schiet niks op natuurlijk ben je over 20 min 600 meter verder :P
Hoe hard je trapt hangt grotendeels niet van je schuif/dragfactor af. Het vereist een betere techniek om met de schuif heel laag hard te gaan, maar het kan prima. De schuif op 10 moet je voor uitkijken want waarschijnlijk verslechtert dat je techniek alleen maar en kan je er blessures van krijgen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_121336468
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:29 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hoe hard je trapt hangt grotendeels niet van je schuif/dragfactor af. Het vereist een betere techniek om met de schuif heel laag hard te gaan, maar het kan prima. De schuif op 10 moet je voor uitkijken want waarschijnlijk verslechtert dat je techniek alleen maar en kan je er blessures van krijgen.
Maar 500 meter sprint op schuif stand 1 zeg maar, kan ik nooit een betere tijd halen als wanneer ik hem op 6 zet.

Je maakt dan toch in stand 1 veel te weinig meters?
Ja het is veel lichter maar in 6 meer weerstand meer meters met 1 "slag" dan in stand 1.
Ik zwaai naar dieren.
pi_121338723
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:46 schreef Geerd het volgende:

[..]

Maar 500 meter sprint op schuif stand 1 zeg maar, kan ik nooit een betere tijd halen als wanneer ik hem op 6 zet.

Je maakt dan toch in stand 1 veel te weinig meters?
Ja het is veel lichter maar in 6 meer weerstand meer meters met 1 "slag" dan in stand 1.
Het hangt er allemaal van af wat je wilt bereiken. Ja, op standje 10 kan je makkelijker hard trappen op korte afstandjes. Maar aangezien jij graag fit wilt worden heb je meer aan lange stukken op de ergometer bewegen.

Begin een keer met 5 kilometer (of 2 x 5km) en probeer je tempo op 18 te houden en je score op 2:00. Dat is al een prima begin. Gaat het makkelijk? Dan je score richting 1:55. De truc is om je grenzen continu te verleggen, zowel qua score als qua duur.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_121339102
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:50 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Het hangt er allemaal van af wat je wilt bereiken. Ja, op standje 10 kan je makkelijker hard trappen op korte afstandjes. Maar aangezien jij graag fit wilt worden heb je meer aan lange stukken op de ergometer bewegen.

Begin een keer met 5 kilometer (of 2 x 5km) en probeer je tempo op 18 te houden en je score op 2:00. Dat is al een prima begin. Gaat het makkelijk? Dan je score richting 1:55. De truc is om je grenzen continu te verleggen, zowel qua score als qua duur.
Ja precies dat 115 dragfactor etc zegt met niet zoveel of tempo 18 maar idd 2 min per 500 meter die tijd blijft hij wel steeds aanpassen kun je zien dat je wat moet versnellen of juist wat moet afzakken wil je op cours blijven.



Dit handige schema wel nog snel gevonden in de handleiding,
Nu begrijp ik het volgens mij ook een beetje, het maakt niet uit in welke stand die staat als je de linker column maar bij kan houden 00.00/500 meter.(op een normale manier)

[ Bericht 4% gewijzigd door Geerd op 09-01-2013 01:30:30 ]
Ik zwaai naar dieren.
pi_121345112
Precies! En dat constant houden is natuurlijk de kunst. Dat zal niet de eerste keer lukken, misschien ook niet de tweede keer. Maar het is wel beter voor je fitheid.

Vergelijk het bijvoorbeeld met Sven Kramer die een 5km schaatst. Dan is hij over het algemeen heel constant de hele race lang, tot op de tiende van een seconde nauwkeurig. Dat is namelijk 'makkelijker' vol te houden dan heen en weer yoyo'en.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_121345270
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:05 schreef SeanFerdi het volgende:
drag is inderdaad de (lucht)weerstand (gemeten door hoe snel de ketting afremt),
Hoe snel het vliegwiel afremt, bedoel je, toch?
pi_121345749
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 11:02 schreef vriendelijkevriend het volgende:

[..]

Hoe snel het vliegwiel afremt, bedoel je, toch?
edit: oh wacht, je hebt gelijk.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
  woensdag 9 januari 2013 @ 11:34:06 #198
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_121346325
Ik beschouw de ergo als een simulatie voor de boot. Alles wat ik op de ergo doe, moet dus nut hebben in de boot. De weerstand van de boot op het water blijft praktisch altijd constant, dus houdt ik de drag van de ergo ook altijd constant. Omdat je tijdens een race ook niks meer kun winnen door je boot anders af te stellen zou ik me niet op drag richten.

Als je dan op zoek bent naar een soort versnellingsbak voor bepaalde afstanden, ga dan meer experimenteren met roeien in verschillende tempi. Weten wat je presteert onder verschillende tempi heb je veel meer aan tijdens het roeien dan spelen met drag. En dat kan ook echt het verschil maken tussen winnen en verliezen tijdens de race.
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_121346828
Geerd, het werkt zo: met de schuif bepaal je hoe hard het vliegwiel door de lucht afgeremd wordt. Tijdens het oprijden na een haal ziet het klokje de mate van vertraging van het vliegwiel, berekent zo de weerstand (= drag factor) en weet bij je volgende haal hoeveel energie jij in de haal gestopt hebt. Daaruit wordt je geleverde vermogen berekend, (da's allemaal gewoon natuurkunde) en daaruit wordt via wat nattevingerwerk een soort van overeenkomstige roeisnelheid berekend (en daar houdt de natuurkunde op, maar wel leuker om te zien als roeier in plaats van watts).

De getalletjes op de schuif zeggen weinig, als je de schuif op een stand zet kan de ene machine vol stof zitten en de andere niet, en dus meer weerstand ondervinden. Maar de drag factor is heilig.

Of je de schuif nu op 1 of 10 zet, je lichaam moet evenveel energie in dat apparaat stoppen om eenzelfde score te krijgen. Maar zoals je kunt bedenken is er een optimum waarop je lichaam het best presteert, en dat ligt tussen heel veel lichtje haaltjes op 1 en tussen enkele rugbrekende halen op 10, en is naar verluidt zo rond de 115.
pi_121354642
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 11:53 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Geerd, het werkt zo: met de schuif bepaal je hoe hard het vliegwiel door de lucht afgeremd wordt. Tijdens het oprijden na een haal ziet het klokje de mate van vertraging van het vliegwiel, berekent zo de weerstand (= drag factor) en weet bij je volgende haal hoeveel energie jij in de haal gestopt hebt. Daaruit wordt je geleverde vermogen berekend, (da's allemaal gewoon natuurkunde) en daaruit wordt via wat nattevingerwerk een soort van overeenkomstige roeisnelheid berekend (en daar houdt de natuurkunde op, maar wel leuker om te zien als roeier in plaats van watts).

De getalletjes op de schuif zeggen weinig, als je de schuif op een stand zet kan de ene machine vol stof zitten en de andere niet, en dus meer weerstand ondervinden. Maar de drag factor is heilig.

Of je de schuif nu op 1 of 10 zet, je lichaam moet evenveel energie in dat apparaat stoppen om eenzelfde score te krijgen. Maar zoals je kunt bedenken is er een optimum waarop je lichaam het best presteert, en dat ligt tussen heel veel lichtje haaltjes op 1 en tussen enkele rugbrekende halen op 10, en is naar verluidt zo rond de 115.
Ja precies, nu snap ik het heb wel paar keer eerder op dat ding gezeten maarja naar 5/6min rammen was ik kapot net als gister :P

Gaan we nu even anders doen.
Ik zwaai naar dieren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')