abonnement Unibet Coolblue
pi_120270255
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:35 schreef Rymooo het volgende:
Ik slik ze eigenlijk helemaal niet meer de doorslag was het libido verlies en impotentie = ruzie met de vrouw hahahah
Daar heb ik alleen maar last van gehad toen ik nog een AD slinkt. Nou was m'n libido niet veel minder, maar ik kwam zowat niet meer klaar :(
pi_120270350
Precies! en als de tv aanstaat of te felle lampen aanstaan dan lukt het helemaal niet meer. Daarom slik ik liever geen pillen meer, consequenties zijn wel dat ik me constant moet motiveren voor mn huiswerk pfff wat ben ik daar slecht in.
pi_120270533
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:39 schreef Rymooo het volgende:
Precies! en als de tv aanstaat of te felle lampen aanstaan dan lukt het helemaal niet meer. Daarom slik ik liever geen pillen meer, consequenties zijn wel dat ik me constant moet motiveren voor mn huiswerk pfff wat ben ik daar slecht in.
Huiswerk maken kon ik -nooit- :')
Nou zal het gaan spannen omdat ik binnenkort weer een cursus ga doen waarin ik huiswerk ga krijgen...ben benieuwd hoe dat gaat aflopen! :X
pi_120271328
Bij mij komen er sowieso geen pillen in. Heb het ook niet nodig.
pi_120273381
Ik gebruik iets van 7 verschillende soorten pillen of zo.
-weg-
pi_120273730
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 17:04 schreef Auti het volgende:
Ik gebruik iets van 7 verschillende soorten pillen of zo.
Holy shit! :o
Ik vond toen ik er 4 gebruikte, dat al veel!
pi_120274039
Valium
Rivotril
Zyprexa
Metoprolol
Hydrochloorthiazide
Omeprazol
Melatonine

En dan voorlopig even nog 1ML vitamineD per week.
-weg-
pi_120274095
Ik gebruik geen drugs van de dokter.
pi_120274142
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 17:24 schreef Specularium het volgende:
Ik gebruik geen drugs van de dokter.
Ik heb geen zin in veel paniek/angstaanvallen of een epileptisch insult, en ik heb en iets te hoge bloeddruk (dat gaat gelukkig al helemaal de goede kant op).
-weg-
pi_120274194
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 17:26 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik heb geen zin in veel paniek/angstaanvallen of een epileptisch insult, en ik heb en iets te hoge bloeddruk (dat gaat gelukkig al helemaal de goede kant op).
Dit.

Ik was ook jarenlang tegen, maar ben uiteindelijk toch overstag gegaan omdat het gewoon niet meer ging.
pi_120274693
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 17:28 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dit.

Ik was ook jarenlang tegen, maar ben uiteindelijk toch overstag gegaan omdat het gewoon niet meer ging.
Ik wil alleen gaan stoppen met de zyprexa of iig de dosis halveren, ik word er te suf en passief van.. ik kan er niet goed op sporten en ben er 20 kilo door aangekomen.
-weg-
pi_120280573
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 17:26 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik heb geen zin in veel paniek/angstaanvallen of een epileptisch insult, en ik heb en iets te hoge bloeddruk (dat gaat gelukkig al helemaal de goede kant op).
zijn paniek aanvallen ook vaak voorkomend in het AS?
pi_120280630
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:16 schreef Rymooo het volgende:

[..]

zijn paniek aanvallen ook vaak voorkomend in het AS?
Weet ik niet. Niet in mijn geval, maar ik heb wel al jaren last van angstklachten die best wel verlammend kunnen zijn.
pi_120281166
Ik weet ook niet of het vaak voorkomt. Ik heb last van paniekaanvallen na een zware epileptische aanval.
-weg-
pi_120281718
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:27 schreef Auti het volgende:
Ik weet ook niet of het vaak voorkomt. Ik heb last van paniekaanvallen na een zware epileptische aanval.
Wat gebeurt er eigenlijk tijdens een paniekaanval als ik vragen mag?
pi_120281819
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:39 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat gebeurt er eigenlijk tijdens een paniekaanval als ik vragen mag?
Oplopende spanningen, hartkloppingen, zweten, muren komen op je af, duizelingen, stikgevoelens etc
pi_120281834
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:39 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat gebeurt er eigenlijk tijdens een paniekaanval als ik vragen mag?
Doodsangst, benauwdheid, wazig zien, angst om flauw te vallen, druk op de borst, zweten, hyperventileren.
-weg-
pi_120282191
Beste maat van me heeft ook last van paniekaanvallen gehad van heel regelmatig tot zelden wisselt heel erg bij hem, zou hem ook zo in het AS kunnen stoppen want hij durft ook geen vrouwen aan te spreken, hij is niet bepaalt sociaal en kan niet tegen drukte dan krijgt hij last ban prikkels, vandaar dat ik het me afvroeg of paniekaanvallen en as wel eens samengaan..
pi_120292943
Paniekaanvallen gelukkig niet. Maar woede-aanvallen, niet over drukte kunnen, en overprikkeling wel. Ik ben 3 weken terug, op mijn 25e, gediagnosticeerd met Asperger.
pi_120296133
Ik heb maar een maal een paniekaanval gehad en dat was toen ik in groep 7-8 naar een dierenshow ging met allerlei gevogelte in kooien.

Aangezien ik voordat ik 3 jaar was al eens ben gebeten door een hond en geklauwd door een kat ben ik daardoor wat angstig geworden rondom dieren, het is wel minder geworden maar vooral als kind was het erg.

Al die krijsende, flapperende vogels werden gewoon teveel voor mij en ik moest gewoon naar buiten toe.

In mindere mate heb ik het ook wel eens gehad wanneer ik lange tijd rondom honden moest zitten. En honden kunnen echt rotbeesten zijn als ze weten dat je bang voor ze bent.
Gelukkig was er maar weinig famillie met een hond, maar ik werd er als kind aardig angstig van om ergens op visite te gaan waar ze een hond hadden. Een kat viel nog wel mee, die zoek vaak de aandacht niet op.

Ontspannen was er nooit bij met een bezoek, ik bleef altijd die beesten in de gaten houden.

Na de basis school is het alleen maar beter gegaan. Ik heb zelfs een tijdje een vriendin gehad waar ze twee honden thuis hadden, een groot enthousiast beest en een klein opgefokt kefffertje.
Moest ik ook niets van hebben maar als ik eenmaal binnen was ging het wel, alleen het binnenkomen was even niet prettig.

Was ook niet erg prettig toen we een keer alleen thuis waren daar met die honden. Kijk je gezellig een film samen, zitten die beesten je constant aan te kijken.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_120309843
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:06 schreef Rhalius het volgende:
Ik heb maar een maal een paniekaanval gehad en dat was toen ik in groep 7-8 naar een dierenshow ging met allerlei gevogelte in kooien.

Aangezien ik voordat ik 3 jaar was al eens ben gebeten door een hond en geklauwd door een kat ben ik daardoor wat angstig geworden rondom dieren, het is wel minder geworden maar vooral als kind was het erg.

Al die krijsende, flapperende vogels werden gewoon teveel voor mij en ik moest gewoon naar buiten toe.

In mindere mate heb ik het ook wel eens gehad wanneer ik lange tijd rondom honden moest zitten. En honden kunnen echt rotbeesten zijn als ze weten dat je bang voor ze bent.
Gelukkig was er maar weinig famillie met een hond, maar ik werd er als kind aardig angstig van om ergens op visite te gaan waar ze een hond hadden. Een kat viel nog wel mee, die zoek vaak de aandacht niet op.

Ontspannen was er nooit bij met een bezoek, ik bleef altijd die beesten in de gaten houden.

Na de basis school is het alleen maar beter gegaan. Ik heb zelfs een tijdje een vriendin gehad waar ze twee honden thuis hadden, een groot enthousiast beest en een klein opgefokt kefffertje.
Moest ik ook niets van hebben maar als ik eenmaal binnen was ging het wel, alleen het binnenkomen was even niet prettig.

Was ook niet erg prettig toen we een keer alleen thuis waren daar met die honden. Kijk je gezellig een film samen, zitten die beesten je constant aan te kijken.
Heb ook heel erg 'last' van (grote) onbekende honden..
Loop er zelfs een straatje voor om als iemand weer met z'n onaangelijnde hond over straat loopt

Niet leuk..
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
  Forum Admin vrijdag 14 december 2012 @ 17:27:12 #250
232445 crew  Specularium
pi_120309970
Ik ben eigenlijk alleen bang voor wespen.
pi_120310854
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 december 2012 17:27 schreef Specularium het volgende:
Ik ben eigenlijk alleen bang voor wespen.
Daar ben ik allergisch voor.
-weg-
pi_120329265
Hoe kom je aan een vriendin als je pdd-nos hebt? ben 21 heb nog nooit een echte vriendin gehad
pi_120329563
Goeie eerste post na 2 jaar.
pi_120329655
Ik zie dat je met me meeleeft
pi_120330099
Wespen zijn verschrikkelijk.
pi_120330295
Bah, wespen.
pi_120330440
Vliegende kanker, dat is het.
pi_120331384
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:16 schreef rifk het volgende:
Hoe kom je aan een vriendin als je pdd-nos hebt? ben 21 heb nog nooit een echte vriendin gehad
Heel moeilijk, maar ligt ook aan je omstandigheden denk ik.
pi_120333679
Het probleem is ook dat vrouwen al erg moeilijk te begrijpen kunnen zijn voor mannen zonder PDD-NOS. Ja en Nee worden nogal eens door elkaar gehaald.

Er zijn nu eenmaal veel vrouwen die geen duidelijkheid geven, en veel gemixte signalen. Hiermee maken ze het gruwelijk lastig in te schatten of ze nu wel of geen interesse in je hebben.

Om een voorbeeld te geven: op het MBO liep ik stage op dezelfde plaats als een meisje van een andere klas maar van dezelfde school. Het klikte best aardig en ik bood aan om samen eens een keer wat te gaan drinken na schooltijd. Het leek ze erg leuk en ze stemde ermee in.

Vervolgens negeerd ze me op school wanneer ik haar begroet in de gang als ze voorbij loopt, en doen haar klasgenoten vrij lullig naar mij toe.

En iets van 1-2 weken later krijg ik van een klasgenoot van mij te horen dat ze met me wil spreken. Mijn klas wist nergens van en achteraf heb ik ook niets van klasgenoten erover gehoord dus het was geen grap van hen.

Ik ging dus naar ze toe en ze was alleen, en toen deed ze alsof ze van niets wist.

Zo heb ik nog wel een paar voorbeelden, maar dit was nog wel het ergste geval.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_120336250
Sommige mensen zijn gewoon vaag. Daar kun je weinig aan doen.
signatuurloos
pi_120340443
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 17:36 schreef new_moon het volgende:
oh, winkelen. ;(
Als vrouw wordt van je verwacht dat je uitbarst in uitzinnig gejubel van vreugde bij de gedachte alleen al.

Ik snap het nooit zo, ik vind het altijd een zware opgave
Er is inderdaad altijd wel iets, een randje of een ritsje, een dingetje of friemeltje. De stof is niet lekker, niet soepel genoeg of juist te, te wollig, te warm, te dicht, de kraag niet goed of de vorm van de mouwen.
Met schoenen zo mogelijk nog dramatischer. Oh nee niet zulke vetergaatjes aub, ieuw, en heb je die zool gezien, dat wil ik echt niet. Oh en dit randje aan de binnenkant, ik zie het nu al, vreselijk.

En buiten dat alles om altijd verkopers/sters die vragen of ze je kunnen helpen, hoe het vest zit en dat ze die broek ook in 3 andere kleuren hebben. "nee, verschrikkelijk, weet ik al, domme koe" zou ik dan het liefste zeggen. Maar dat doe ik natuurlijk niet
Hier ook een. Ik ben niet de ideale dochter om mee naar de stad te gaan om precies deze reden.
pi_120341835
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:16 schreef rifk het volgende:
Hoe kom je aan een vriendin als je pdd-nos hebt? ben 21 heb nog nooit een echte vriendin gehad
Ben bijna 22 en heb inmiddels 8 vriendinen "versleten", schijn asgerger te hebben ;)
pi_120342389
Ik ben 32 en heb nog nooit een vaste relatie gehad.
-weg-
pi_120342521
Ik wist dat ik het recht had om te twijfelen aan de diagnoses....

Maar wat vinden wij aspergers dan lastig? Op de vrouwtjes afstappen? Wat gaat er mis man?
  zaterdag 15 december 2012 @ 16:38:37 #265
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_120342908
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 10:20 schreef Rhalius het volgende:
...
Om een voorbeeld te geven: op het MBO liep ik stage op dezelfde plaats als een meisje van een andere klas maar van dezelfde school. Het klikte best aardig en ik bood aan om samen eens een keer wat te gaan drinken na schooltijd. Het leek ze erg leuk en ze stemde ermee in.

Vervolgens negeerd ze me op school wanneer ik haar begroet in de gang als ze voorbij loopt, en doen haar klasgenoten vrij lullig naar mij toe.

En iets van 1-2 weken later krijg ik van een klasgenoot van mij te horen dat ze met me wil spreken. Mijn klas wist nergens van en achteraf heb ik ook niets van klasgenoten erover gehoord dus het was geen grap van hen.

Ik ging dus naar ze toe en ze was alleen, en toen deed ze alsof ze van niets wist.

Zo heb ik nog wel een paar voorbeelden, maar dit was nog wel het ergste geval.
Soms proberen ze mannen gewoon aan het lijntje te houden. Het is bekend dat mannen over het algemeen meer lustgevoelens hebben dan vrouwen. De vrouwen kunnen daar misbruik van maken en een man gemakkelijk in verwarring brengen. Op een mbo heerst misschien meer dan gemiddeld een pestcultuur, dat kan ook meespelen.

Je hebt ook vrouwen die al heel snel denken dat je ze wilt versieren,maar ook die wel in zijn voor een praatje en glimlachen. Bij die eerste categorie ben ik al gauw klant-af.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 16:23 schreef Auti het volgende:
Ik ben 32 en heb nog nooit een vaste relatie gehad.
Join the club! Geeft je dat misschien het gevoel niet geslaagd te zijn in het leven? Ik worstel weleens met die vraag.

[ Bericht 14% gewijzigd door schaal_10 op 15-12-2012 16:44:49 ]
  zaterdag 15 december 2012 @ 16:49:19 #266
331510 zaakjes
breekt je baan
pi_120343370
Niet slagen bij vrouwen is nou niet direct 'falen met het leven'. Je hoeft je hele leven maar één ding mis te hoeven doen waardoor aan een vrouw komen moeilijk wordt. Misschien stappen jullie nooit eens op ééntje af? Of zet geen definitieve stappen? dat zijn maar kleine dingetjes.
pi_120343503
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 16:38 schreef schaal_10 het volgende:

Join the club! Geeft je dat misschien het gevoel niet geslaagd te zijn in het leven? Ik worstel weleens met die vraag.
Niet geslaagd zou ik het niet willen noemen, maar heb regelmatig wel het gemis en ik besef mij heel goed dat het niet conform de normale gang van zaken is. Ik wil er echter ook niet mijzelf op stuk bijten en maak er gewoon het beste van en wie weet wat er nog allemaal in de toekomst kan of gaat gebeuren.
-weg-
pi_120343581
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 16:28 schreef Rymooo het volgende:
Ik wist dat ik het recht had om te twijfelen aan de diagnoses....

Maar wat vinden wij aspergers dan lastig? Op de vrouwtjes afstappen? Wat gaat er mis man?
In mijn geval is het op dit moment mijn huidige situatie waar vrouwen op afknappen, maar voorheen en als ik straks weer werk heb en dergelijke dan is er iets anders waar vrouwen op afknappen denk ik. Maar ik weet niet wat, ik ben niet verder gekomen dan het antwoord; "je bent anders dan anderen" .. Lijkt mij geen verkeerde eigenschap, als iedereen hetzelfde zou zijn dan is het maar een saaie boel, toch?
-weg-
  zaterdag 15 december 2012 @ 17:03:35 #269
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_120343842
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 16:49 schreef zaakjes het volgende:
Niet slagen bij vrouwen is nou niet direct 'falen met het leven'. Je hoeft je hele leven maar één ding mis te hoeven doen waardoor aan een vrouw komen moeilijk wordt. Misschien stappen jullie nooit eens op ééntje af? Of zet geen definitieve stappen? dat zijn maar kleine dingetjes.
Wat zou je dan bijvoorbeeld mis kunnen doen (afgezien van ernstige strafbare feiten)?.

Maar ik zou, gezien de eisen, eerst aan mezelf moeten werken. Ik heb te veel binnen mijn comfortzone geleefd. Dat wil ik in 2013 gaan doorbreken. Ook om zelf meer voldoening te krijgen.

Ik heb als alleenstaande ook mijn woning niet goed op orde (is nog precies hetzelfde als in 2007... toen zat ik de bijstand). Een volgende stap is dus ook verhuizen.
pi_120343952
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 17:03 schreef schaal_10 het volgende:

Maar ik zou, gezien de eisen, eerst aan mezelf moeten werken. Ik heb te veel binnen mijn comfortzone geleefd. Dat wil ik in 2013 gaan doorbreken. Ook om zelf meer voldoening te krijgen.

Hoe wil je dat aanpakken als ik vragen mag? Heb je concrete plannen?
-weg-
  zaterdag 15 december 2012 @ 17:15:35 #271
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_120344238
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 17:07 schreef Auti het volgende:

[..]

Hoe wil je dat aanpakken als ik vragen mag? Heb je concrete plannen?
Ik heb nu veel regelmaat in mijn leven, ben zeker in de winter redelijk een huismus. Dat geeft vrij weinig stress, maar levert grosso modo ook weinig op. Ik wilde eerst een marathon gaan lopen, maar dat gaat hem niet worden. Lijkt me wel kick, hoor! Als ik die meiden van de club hoor... 42 km lopen binnen een van tevoren vastgestelde streeftijd :)

In plaats daarvan heb ik een plan voor een mooie reis gemaakt (naar mijn geboorteland), iets waar ik echt naar toe kan leven. Meer stress dan een vakantie naar Frankrijk (lange vliegreis, deels het groepsaspect) maar wel een reis om na afloop op terug te kijken.
pi_120344285
Ik krijg overmorgen het eerste gesprek om een concreet behandelplan op te stellen.

Heeft even geduurd, maar goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door Specularium op 15-12-2012 18:25:28 ]
pi_120344331
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 17:15 schreef schaal_10 het volgende:

[..]

Ik heb nu veel regelmaat in mijn leven, ben zeker in de winter redelijk een huismus. Dat geeft vrij weinig stress, maar levert grosso modo ook weinig op. Ik wilde eerst een marathon gaan lopen, maar dat gaat hem niet worden. Lijkt me wel kick, hoor! Als ik die meiden van de club hoor... 42 km lopen binnen een van tevoren vastgestelde streeftijd :)

In plaats daarvan heb ik een plan voor een mooie reis gemaakt (naar mijn geboorteland), iets waar ik echt naar toe kan leven. Meer stress dan een vakantie naar Frankrijk (lange vliegreis, deels het groepsaspect) maar wel een reis om na afloop op terug te kijken.
Dat klinkt erg spannend en ondernemend ^O^
-weg-
pi_120344603
Gisteren trouwens gewinkeld, en iedereen vindt die opdringerige verkopers kut.

Uiteindelijk geeft het wel meer voldoening om met een paar tassen thuis te komen dan te wachten op TNT.
pi_120344607
Lekker nieuws weer, schutter school schijnt asperger te hebben gehad..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2012 17:29:01 ]
pi_120344624
Die shooting heeft geen flikker met Asperger te maken.
pi_120344694
Mijn gedachte.. toch staat het er weer bij op nu.nl zucht
pi_120344912
Triest.
pi_120345027
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 17:28 schreef Specularium het volgende:
Gisteren trouwens gewinkeld, en iedereen vindt die opdringerige verkopers kut.

Uiteindelijk geeft het wel meer voldoening om met een paar tassen thuis te komen dan te wachten op TNT.
Als een verkoper die werkloos thuis zit, erger ik me al helemaal mateloos aan alles wat verkopers foutdoen. Geeft me dan toch het gevoel dat ik het veel beter zou doen, en dat zij die baan dan helemaal niet verdienen.

Als verkoper heb je een grotere invloed op anderen hun gemoedstoestand dan de meeste verkopers zelf doorhebben.

Door simpelweg te luisteren en klanten daadwerkelijk te helpen met wat ze nodig hebben en ze de ruimte te geven om zelf rond te kijken, kan je iemand al een goede dag bezorgen.

Het maakt mij dan ook niets uit of ze nu iets vertellen over wat ze nodig hebben of gewoon een verhaal kwijt willen. Een goede verkoper moet goed kunnen luisteren.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_120345097
quote:
13s.gif Op zaterdag 15 december 2012 17:28 schreef Logician het volgende:
Lekker nieuws weer, schutter school schijnt asperger te hebben gehad..
Daar heb ik al de hele dag een discussie over in het POLCafe/SC. .. werkt lekker stigmatiserend zo'n incident. ;(
-weg-
pi_120347000
Wanneer word de ¤308 euro van de wtcg gestort anyone?
pi_120347053
Eind Dec. maar geen idee precies welke dag.
pi_120347361
Worden jullie daar niet doodziek van?
Hoe hard de prijzen stijgen.. Terwijl je maar rond moet zien te komen met je Wajong uitkering.
En maar ziektekosten + ABWZ/CIZ kosten betalen overheid geeft geen fuck om ons
pi_120347442
Er is niet eens een onafhankelijke commissie om ggz instellingen te toetsen, correct me if im wrong, terwijl daar keiharde centen naartoe gaan.
Dan heb ik het weer niet over ABWZ langdurige zorg met verbleif of CIZ indicatie voor begeleid wonen, maar wat die psychiaters allemaal aanprutsen en toerichten....
pi_120347457
Gelukkig geen wajong maar het lijkt mij idd erg frustrerend.

Wel cak teruggaven e.d. ivm diagnose.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2012 19:06:28 ]
pi_120347803
Teruggaven OMFG
  zaterdag 15 december 2012 @ 19:23:04 #287
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_120348064
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 19:03 schreef ScarFace- het volgende:
Worden jullie daar niet doodziek van?
Hoe hard de prijzen stijgen.. Terwijl je maar rond moet zien te komen met je Wajong uitkering.
En maar ziektekosten + ABWZ/CIZ kosten betalen overheid geeft geen fuck om ons
Ik geef je helemaal gelijk! De uitkeringen worden wel geïndexeerd aan de hand van het minimumloon, deze worden dus niet bevroren. In Frankrijk is het minimumloon welvaartsvast: gekoppeld aan de inflatie. Het probleem in ons land is: waarom is de zorg zo duur?

Het omgekeerde komt ook voor. Er zijn mensen die bereid zijn langer te werken in ruil voor een hogere levensverwachting. Ik hoop dat de levensverwachting daalt, heb van de week becijferd dat ik tot mijn 70e moet doorwerken.
pi_120348362
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 19:23 schreef schaal_10 het volgende:

[..]

Ik geef je helemaal gelijk! De uitkeringen worden wel geïndexeerd aan de hand van het minimumloon, deze worden dus niet bevroren. In Frankrijk is het minimumloon welvaartsvast: gekoppeld aan de inflatie. Het probleem in ons land is: waarom is de zorg zo duur?

Het omgekeerde komt ook voor. Er zijn mensen die bereid zijn langer te werken in ruil voor een hogere levensverwachting. Ik hoop dat de levensverwachting daalt, heb van de week becijferd dat ik tot mijn 70e moet doorwerken.
Over 30 jaar is alles weer anders mon ami.
-weg-
pi_120348437
Precies, dan zijn de babyboomers weg.
pi_120349679
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 17:47 schreef Auti het volgende:

[..]

Daar heb ik al de hele dag een discussie over in het POLCafe/SC. .. werkt lekker stigmatiserend zo'n incident. ;(
Ach...dan blijkt zometeen (voorbeeldje slechts!) dat ie rood haar zou hebben....dan
kunnen de profilers weer aan het werk...de
roodharige aspergers... :+
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
  zondag 16 december 2012 @ 15:28:56 #291
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_120374535
Nog meer mensen hier die echt niet tegen die vuurwerkknallen kunnen?
Ik schrik me steeds kapot, het doet pijn aan m'n oren en ik word er gewoon onrustig van.
Laatst was ik een kwartier voor sluitingstijd in een supermarkt. Die vakkenvulpubers zetten de kratten niet neer, maar smeten er zo ongeveer mee.
Ik keek naar de andere klanten, maar ik leek de enige te zijn die er gewoon echt niet tegen kan. :?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_120375538
Nee, dat heb ik niet echt. Hou wel van harde knallen. :)

Maar kan me wel voorstellen dat het voor sommige mensen vervelend is. Zeker als ze totaal onverwacht zijn.
pi_120377091
Ik hou niet van vuurwerkknallen, vooral niet dat harde illegale spul.
En herrie... blegh. Maar ook iemand die naast me zit en die ik hoor kauwen werkt me finaal op mn zenuwen...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_120377445
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 16:22 schreef Nijna het volgende:
Ik hou niet van vuurwerkknallen, vooral niet dat harde illegale spul.
En herrie... blegh. Maar ook iemand die naast me zit en die ik hoor kauwen werkt me finaal op mn zenuwen...
Dat laatste kan ik ook niet tegen. Maar vuurwerk heb ik niet zo'n last van.. Al was er gisteravond wel echt een gigantische rotklop die ik gewoon kon voelen op mijn kamer.. Ik had een koptelefoon op en luisterde naar muziek op hard volume en toch hoorde ik die knal, ongekend hard.

Die fluiters en gillend vuurwerk vind ik wel irritant, maar het is niet zo dat ik er helemaal gek van wordt. Misschien dat ik dit jaar zelfs zelf een beetje vuurwerk koop.
-weg-
pi_120377531
Ik vind die knallen niet erg, mits het ver weg is. Als er opeens een paar meter verder iets ontploft, dan schrik ik wel even.
Children of the night. What music they make.
pi_120377569
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 16:31 schreef DeHovenier het volgende:
Ik vind die knallen niet erg, mits het ver weg is. Als er opeens een paar meter verder iets ontploft, dan schrik ik wel even.
Dat lijkt mij gewoon een normale reactie. Dat heb ik ook.
-weg-
pi_120377893
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 16:31 schreef DeHovenier het volgende:
Ik vind die knallen niet erg, mits het ver weg is. Als er opeens een paar meter verder iets ontploft, dan schrik ik wel even.
Ik schrik me dan altijd helemaal lam, ook als het 50m verderop is.
  zondag 16 december 2012 @ 17:31:55 #298
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_120380198
Ik raak er ook gewoon helemaal gestresst van.
Eerder woonde ik naast een veldje waar ze altijd gingen carbidschieten. Ook heel leuk, zulke keiharde knallen nog geen 200 meter van je vandaan. }:|
Op Oud & Nieuw zit ik ook steeds met m'n handen op m'n oren, zodat ik minder erg schrik.
Het is een feestdag. Nou, wat een feest ...
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_120380537
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 17:31 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik raak er ook gewoon helemaal gestresst van.
Eerder woonde ik naast een veldje waar ze altijd gingen carbidschieten. Ook heel leuk, zulke keiharde knallen nog geen 200 meter van je vandaan. }:|
Op Oud & Nieuw zit ik ook steeds met m'n handen op m'n oren, zodat ik minder erg schrik.
Het is een feestdag. Nou, wat een feest ...
Carbid schieten vind ik ook mooi


Maar dit jaar zijn er wel regels aangescherpt.
-weg-
pi_120381894
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 15:28 schreef Madame_Paon het volgende:
Nog meer mensen hier die echt niet tegen die vuurwerkknallen kunnen?
Ik schrik me steeds kapot, het doet pijn aan m'n oren en ik word er gewoon onrustig van.
Laatst was ik een kwartier voor sluitingstijd in een supermarkt. Die vakkenvulpubers zetten de kratten niet neer, maar smeten er zo ongeveer mee.
Ik keek naar de andere klanten, maar ik leek de enige te zijn die er gewoon echt niet tegen kan. :?
Haha mijn moeder ook, die zet keihard alle borden op tafel. Zo irritant, kan ik me echt aan irriteren.
pi_120382230
quote:
11s.gif Op zondag 16 december 2012 18:05 schreef Catnip het volgende:

[..]

Haha mijn moeder ook, die zet keihard alle borden op tafel. Zo irritant, kan ik me echt aan irriteren.
Of bij het inruimen van de vaatwasmachine...dat gerinkel :r

Of langdurig gekraak van voedingswarenverpakkingen, dat iemand echt lang bezig is om iets uit te pakken -O-
Children of the night. What music they make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')