Dat gaat het wel doen. Het gaat namelijk alleen om de datum van aanvragen bij de gemeente.quote:Op donderdag 20 december 2012 17:44 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook van harte. Maar mn instructeur zei dat als hij wordt uitgesteld dat dat voor de categorie niets uit zal maken.
Maar dan ben ik tegen de tijd niet de enige die hier zenuwachtig zit te doen
Dat is niet waar. Er is geen coulance regeling vanuit CBR. Na 19 januari is (nieuw) licht rijbewijs. Tenzij de invoering van de nieuwe rijbewijzen wordt verplaatst.quote:Op donderdag 20 december 2012 18:08 schreef Juicyhil het volgende:
Geen idee waar hij het vandaan heeft gehaald Ik lees ook overal dat het CBR zegt dat iedereen zover mogelijk voor 19 januari moet plannen aangezien het wel eens uitgesteld zou kunnen worden als het weer tegenvalt. Maar m'n instructeur benadrukte dat als het uitgesteld gaat worden ik nog wel voor dezelfde categorie kan gaan.
Maar goed, ik ga me daarom niet druk maken... Zie het tegen die tijd wel. Eerst maar weer es beginnen met lessen. Volgende week weer een lesje staan.
Ik heb nog een kleine marge van 3 dagen (18de worden geen examens gedaan ivm beperkingen in het systeem )quote:Op donderdag 20 december 2012 18:45 schreef BlackLining het volgende:
Je instructeur lult uit zijn nek. Maar inderdaad, meer dan vroeg plannen en hopen dat het goed gaat kun je niet doen.
11kW. Ik moet er niet aan denken. Blijf erbij dat het levensgevaarlijk is.
Ik hoop inderdaad dat het een staartje krijgt. Want 1 rijscholen moeten allemaal nieuwe motoren aanschaffen hiervoor, iets wat in deze tijden niet echt heel handig is qua economie. En daarbij wordt er een aanzienlijke afname van leerlingen verwacht.quote:Op donderdag 20 december 2012 18:50 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Er is geen coulance regeling vanuit CBR. Na 19 januari is (nieuw) licht rijbewijs. Tenzij de invoering van de nieuwe rijbewijzen wordt verplaatst.
Maar je moet hem gewoon halen.
Dat lijkt me toch wel, het zijn Europese regels niet alleen Nederlandsequote:Op donderdag 20 december 2012 19:00 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik heb nog een kleine marge van 3 dagen (18de worden geen examens gedaan ivm beperkingen in het systeem )
Ik ben trouwens benieuwd of je in Duitsland mag rijden met een 11 kW Gaat leuk worden
[..]
Met onbeperkte snelheid?quote:Op donderdag 20 december 2012 19:18 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch wel, het zijn Europese regels niet alleen Nederlandse
Volgens mij zit er geen max. snelheid aan de categorie vast, toch? Alleen maximale motorinhoud en vermogen?quote:
Nee ok, maar als jij met een 11kW tussen alle auto's die >140 gaan aan het rijden bent. Dat lijkt mij niet echt veilig hoor.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:37 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Volgens mij zit er geen max. snelheid aan de categorie vast, toch? Alleen maximale motorinhoud en vermogen?
Dus daar zal geen beperking op liggen lijkt mij
Die situatie waardoor ik was gezakt had ik dan al zeker niet kunnen voorkomenquote:Op donderdag 20 december 2012 19:56 schreef BlackLining het volgende:
Dat is het in Nederland ook niet. Stel je voor dat je moet invoegen op een snelweg waar men 130 rijdt, en dan op zo'n snorfiets
Ja, dat wat je opnoemt is allemaal bekend. Maar iedereen is zo van:quote:Op donderdag 20 december 2012 19:00 schreef Juicyhil het volgende:
Ik hoop inderdaad dat het een staartje krijgt. Want 1 rijscholen moeten allemaal nieuwe motoren aanschaffen hiervoor, iets wat in deze tijden niet echt heel handig is qua economie. En daarbij wordt er een aanzienlijke afname van leerlingen verwacht.
Plus dat het gewoon ontzettend krom is dat als je 23,5 jaar bent je nog 4 jaar voor de boeg hebt wil de A onbeperkt halen. Als ik gewoon examen kon doen voor een 35 kW had ik daar genoegen mee genomen hoor. Maar nee, ik moet beginnen bij 11 kW. En dat als enige land in de hele EU Overheid zet zichzelf weer eens voor schut.
Ik heb eigenlijk zin om er wat te tegen doen. Maar ik weet niet wat of hoe... Ik bedoel, het is toch een leuke scoop dat de overheid verkeerde wetgeving maakt o.b.v. een verkeerd vertaald document.
Maar goed, als ik het maar in januari haal. Dan ben ik opgelucht.
Het lijkt mij ook niet veilig èn niet verstandig, maar het is niet verboden voor zover ik weetquote:Op donderdag 20 december 2012 19:39 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nee ok, maar als jij met een 11kW tussen alle auto's die >140 gaan aan het rijden bent. Dat lijkt mij niet echt veilig hoor.
Dat is dus wat me verbaasd...quote:Op donderdag 20 december 2012 20:25 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ja, dat wat je opnoemt is allemaal bekend. Maar iedereen is zo van:
[ afbeelding ]
Maar ja, tenslotte is het weer de EU die het zonodig wilt. Dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Of dat echt zo succesvol gaat worden met die opgevoerde brommers op de snelwegen.quote:Op donderdag 20 december 2012 21:09 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook niet veilig èn niet verstandig, maar het is niet verboden voor zover ik weet
Alhoewel je alle onveilige situaties altijd op artikel 5 kan gooien natuurlijk
Bij de categorie A1 komt daar ook nog een minimumsnelheid bij van 90 km/h, maar of je daar graag de snelweg mee op wil is een tweede.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:37 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Volgens mij zit er geen max. snelheid aan de categorie vast, toch? Alleen maximale motorinhoud en vermogen?
Dus daar zal geen beperking op liggen lijkt mij
90-130 scheelt wel ffquote:Op donderdag 20 december 2012 21:57 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Bij de categorie A1 komt daar ook nog een minimumsnelheid bij van 90 km/h, maar of je daar graag de snelweg mee op wil is een tweede.
Prachtigquote:Op donderdag 20 december 2012 21:50 schreef Juicyhil het volgende:
Enne, deze moet ff in de OP als iemand weer een topic opent
[ afbeelding ]
Ik dacht dat er alleen een minimale snelheid van 90km/h geldt voor een lesmotor voor categorie A1? Tenminste, dat staat in de info pdf op de website van de rijksoverheid. Ik heb nergens iets kunnen vinden over minimaal 90 km/h als eis dat je minimaal moet rijden met A1, als je die dus al hebt. Heb je daar een bron van?quote:Op donderdag 20 december 2012 21:57 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Bij de categorie A1 komt daar ook nog een minimumsnelheid bij van 90 km/h, maar of je daar graag de snelweg mee op wil is een tweede.
Het is wel 90, maar dat geld inderdaad alleen voor de lesmotor:quote:Op donderdag 20 december 2012 23:09 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik dacht dat er alleen een minimale snelheid van 100km/h geldt voor een lesmotor voor categorie A1? Tenminste, dat staat in de info pdf op de website van de rijksoverheid. Ik heb nergens iets kunnen vinden over minimaal 90 km/h. Heb je daar een bron van?
Volgens de wet moet een voertuig minimaal 60 kunnen voor hij op een autosnelweg mag en 50 voor een autoweg. Gaan ze die nu dan aanpassen of is er opeens een uitzondering voor alleen categorie A1?
https://zoek.officielebek(...)rttype=1&sortorder=4quote:Artikel 71
Het praktijkexamen voertuigbeheersing voor het rijbewijs A1 bestaat uit het afleggen van een rijproef met een motorrijtuig op twee wielen van de categorie A1, zonder zijspan, met een cilinderinhoud van ten minste 120 cm3, dat een snelheid kan bereiken van ten minste 90 km per uur, dan wel, indien het gaat om een motorrijtuig op twee wielen van de categorie A1, zonder zijspan, met een volledig elektrische aandrijving, met een zodanig motorrijtuig met een maximumvermogen van minder dan 11 kW en een vermogen/gewichtsverhouding van minder dan 0,1 kW per kg en dat een snelheid kan bereiken van ten minste 90 km per uur.
Ik had het net aangepastquote:Op donderdag 20 december 2012 23:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het is wel 90, maar dat geld inderdaad alleen voor de lesmotor:
[..]
https://zoek.officielebek(...)rttype=1&sortorder=4
Als ik op de snelweg onder de 140 kwam begon de instructeur in mijn oor te schelden Maar goed, dat dringt niet door bij de heren die "zichzelf zo kapot zouden rijden!" ( ) op zo'n ding. Gewoon met de natte vinger een vermogen kiezen en niet nadenken over de gevolgen. Ik heb het al vaker gezegd, maar ik vind het bizar dat er miljoenen worden besteed aan het invoeren van iets wat motorrijden onveilig maakt, terwijl je waarschijnlijk voor 'slechts' enkele tonnen alle vangrails kunt voorzien van planken waarmee je het wél veiliger maakt.quote:Op donderdag 20 december 2012 21:59 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
90-130 scheelt wel ff
Als ik zie hoe hard ik rij tijdens m'n lessen. Met 130 over de A10 ofzo.
En ik was juist gezakt omdat ik dus geen gas bij gaf bij het invoegen. En ik reed al 110 waar je 90 mocht. Dat ken dus niet met zo'n 11 kW
Daar moet je inderdaad meer ervaring voor hebben die je dan net niet hebt als groentje.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:56 schreef BlackLining het volgende:
Dat is het in Nederland ook niet. Stel je voor dat je moet invoegen op een snelweg waar men 130 rijdt, en dan op zo'n snorfiets
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |