abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 november 2012 @ 13:17:13 #1
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119461603
Ik heb weleens wat vertalingen gelezen, maar ik weet nog steeds niet precies wat er precies in staat.
De Bijbel is ons bekend en ook wat er allemaal geschreven staat in dat boek weten wij, maar wat staat er allemaal precies in de Koran?

Zouden mensen die de Koran bestudeerd hebben of moslim zijn hier kunnen samenvatten wat een aantal van de belangrijkste soera's zijn?
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_119461815
Kort samengevat:

A: Gij zult niet doden

B: Heb uw naaste lief.
Mij mag je er voor wakker maken.
  woensdag 21 november 2012 @ 13:49:26 #3
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_119463006
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:22 schreef minkuukel het volgende:
Kort samengevat:

A: Gij zult niet doden

B: Heb uw naaste lief.
Da's heel wat beter dan de boodschap van de bijbel dus. ^O^
pi_119463259
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  woensdag 21 november 2012 @ 14:12:23 #5
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_119463926
quote:
...oh nee, toch niet. Vooral holle retoriek dus.
pi_119463948
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:12 schreef hoatzin het volgende:

[..]

...oh nee, toch niet. Vooral holle retoriek dus.
Je had een apocalyps-waardig avontuur verwacht met laser schietende dinosaurussen en ninjas met speciale technieken?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  woensdag 21 november 2012 @ 14:15:26 #7
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_119464034
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:13 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Je had een apocalyps-waardig avontuur verwacht met laser schietende dinosaurussen en ninjas met speciale technieken?
In ieder geval iets waarvan ik kan zeggen: "kijk, daar heb ik nu iets aan!"
pi_119464165
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:15 schreef hoatzin het volgende:

[..]

In ieder geval iets waarvan ik kan zeggen: "kijk, daar heb ik nu iets aan!"
Oh ok.

Waar komen die baarden vandaan?

quote:
196. En voleindigt de Hadj (pilgrimstocht) en Omrah, ter wille van Allah, maar als gij verhinderd zijt, brengt dan het offer, dat gemakkelijk verkrijgbaar is en scheert uw hoofd niet, voordat het offer zijn bestemming heeft bereikt. En wie onder u ziek is of een kwaal in het hoofd heeft, moet een losprijs geven, َf door te vasten, َf door aalmoezen te geven, َf door een offer te brengen. En wanneer gij veilig zijt, moet hij die gebruik maakt van Omrah, tegelijk met de Hadj een offer brengen, dat gemakkelijk verkrijgbaar is. Maar degenen, die geen (offer) kunnen vinden, moeten drie dagen gedurende de bedevaart vasten en zeven dagen, wanneer (men) terugkeert; dit is tien dagen in het geheel. Dit is voor hem, wiens familie niet dicht bij de Heilige Moskee woont. En vreest Allah en weet, dat Allah streng is in het straffen.
Seks ok?

quote:
187. Het is u veroorloofd, om op de nacht van het vasten tot uw vrouwen in te gaan. Zij zijn een gewaad voor u en gij zijt haar een gewaad. Allah weet, dat gij onrechtvaardig hebt gehandeld tegenover uzelf en heeft Zich met barmhartigheid tot u gewend en u verlichting geschonken. Daarom moogt gij nu tot haar ingaan en betrachten, hetgeen Allah u heeft verordend; en eet en drinkt, totdat bij de dageraad de witte draad zich onderscheidt van de zwarte draad. Voltooit dan het vasten tot het vallen van de avond. En verbreng uw tijd niet met uw vrouwen wanneer u in de Moskeeën ??? houdt. Dit zijn de beperkingen van Allah - dus nadert deze niet. Zo zet Allah zijn geboden uiteen voor de mensen, opdat zij vroom zullen zijn.
Alsjeblieft.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  woensdag 21 november 2012 @ 14:21:28 #9
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_119464293
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:18 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Oh ok.

Waar komen die baarden vandaan?

[..]

Seks ok?

[..]

Alsjeblieft.
Dank. Maareh....... :? wat heb ik daar dan aan?
pi_119464498
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:21 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dank. Maareh....... :? wat heb ik daar dan aan?
I dunno., Algemene kennis opdoen? :)
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 22 november 2012 @ 02:22:05 #11
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_119492663
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:17 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Ik heb weleens wat vertalingen gelezen, maar ik weet nog steeds niet precies wat er precies in staat.
De Bijbel is ons bekend en ook wat er allemaal geschreven staat in dat boek weten wij, maar wat staat er allemaal precies in de Koran?

Zouden mensen die de Koran bestudeerd hebben of moslim zijn hier kunnen samenvatten wat een aantal van de belangrijkste soera's zijn?
De quran is vooral heel erg veel herhaling.
De samenvatting is:
Allah is geweldig.
Allah is heel groot.
Muhammed is super.
Ongelovigen zijn kut.

En dat maal 10.000

De Quran is een uniek boek. Er bestaan geen ander boek dat zo tergend saai is. Die uniekheid zou je als bewijs van goddelijke origine kunnen zien. Of juist niet.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
pi_119492674
Er staat net zoveel onzin in als in de andere heilige boeken.

Als volwassenen zo graag in sprookjes willen geloven, geloof dan liever in Hans en grietje ofzo
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_119492684
Vele primitieve teksten die vredelievendheid of wreedheid aanmoedigen, de schrijvers waren waarschijnlijk bipolair. Het liefst is het boek zo hypocriet mogelijk. Zo wordt marteling en een zeer vrede dood aan ongelovigen aangemoedigd, terwijl doden verboden is. Het is één groot boek vol creatieve inhoudloze ongeorganizeerde rommel, concreet gezegd. Eigenlijk net zoals de bijbel, alleen kent de bijbel geen bloeddorst en beoordeling van mensen, het is namelijk neutraal.
pi_119492692
Ga niet met joden om.
pi_119505549
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:17 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Ik heb weleens wat vertalingen gelezen, maar ik weet nog steeds niet precies wat er precies in staat.
De Bijbel is ons bekend en ook wat er allemaal geschreven staat in dat boek weten wij, maar wat staat er allemaal precies in de Koran?

Zouden mensen die de Koran bestudeerd hebben of moslim zijn hier kunnen samenvatten wat een aantal van de belangrijkste soera's zijn?
Probeer hoofdstuk 1, hoofdstuk 2 verzen 255 en de laatste 3 verzen en hoofdstuk 103. Het zijn weinig woorden, maar het vat genoeg samen.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_119505569
ALLAH AKBAR!!
pi_119546825
@ TS belangrijkste is natuurlijk subjectief. Wel draait het in de Koran vooral om Allah en alleen aanbidding tot Allah, rest is met name bedoeld als een moreel leidraad voor een ideaal samenleving.
pi_119547251
Volgens mij is het beetje als de bijbel, alleen een stapje verder. Hetzelfde idee, met het niet drinken, niet stappen en gewaagd kleden en dan Allah aanbidden. Man en vrouw zijn volgens mij niet gelijk, vrouw moet zich echt bedekken. (schoonheid bedekken zodat ze de man niet kunnen verleiden, en zodat de man niet in verleiding kan komen) Volgens mij is het ook vooral, vrouw heeft maar 1 recht en dat is het aanrecht. En de mannen 'zorgen' voor ze.

En volgens mij heb je dan 2 'soorten' (net als hervormd en gereformeerd oid)

But, correct me if i'm wrong. Weet het niet helemaal hoor.
~ Bonito La Risa ~
pi_119547584
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:42 schreef Triggershot het volgende:
@ TS belangrijkste is natuurlijk subjectief. Wel draait het in de Koran vooral om Allah en alleen aanbidding tot Allah, rest is met name bedoeld als een moreel leidraad voor een ideaal samenleving.
Dat pretendeert de bijbel ook te doen. Zelfde voorgeschiedenis en zelfde god.
pi_119547617
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:01 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat pretendeert de bijbel ook te doen. Zelfde voorgeschiedenis en zelfde god.
Echt?
pi_119547755
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Echt?
Tja, dat is zo. Nu nog de vraag waar en waarom er een splitsing ontstaan is. Vraag dat maar eens aan je imaM.
pi_119547774
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:05 schreef ATON het volgende:

[..]

Tja, dat is zo. Nu nog de vraag waar en waarom er een splitsing ontstaan is. Vraag dat maar eens aan je imaM.
Braaf.
pi_119547884
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:06 schreef Triggershot het volgende:
Braaf.
Verder weet je niet zoveel te vertellen, merk ik zo.
pi_119547946
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:09 schreef ATON het volgende:

[..]

Verder weet je niet zoveel te vertellen, merk ik zo.
Tegen complete retards? Zelden idd, maar je hebt gelijk en laat ik maar woord bij daad voegen door te zwijgen tegen jij uiterst bewezen islamkenner.
pi_119548056
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:10 schreef Triggershot het volgende:
Tegen complete retards? Zelden idd, maar je hebt gelijk en laat ik maar woord bij daad voegen door te zwijgen tegen jij uiterst bewezen islamkenner.
Waarom kan je niet fatsoenlijk blijven ? Van jou weten we ondertussen dat jij helemaal geen Islamoloog bent.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')