abonnement Unibet Coolblue
pi_119404621
121106_177156_Chinese-telefoons.gif
Als je een jaar geleden had gezegd 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes nog voornamelijk hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinige werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy versie van 2.2 of 2.3 zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig als je van plan bent een Chinese smartphone te kopen, dan ben jij degene die lachen kan!

Op de Chinese markt zijn de laatste jaren een aantal heel succesvolle spelers op het gebied van mobile telecommunicatie voor de consument opgestaan. Zo heb je bijvoorbeeld Meizu met de M9 , Xiaomi met de MI-One en Huawei met verschillende provider telefoons en de Ascend D1 Quad XL.
Omdat deze merken door hun marketing, R&D en het richten op de westerse markt ondertussen hoge prijzen hanteren staan er in China op dit moment verschillende nieuwe spelers op de Smartphone markt op die voor kleine prijzen grote telefoons kunnen aanbieden.

121106_177156_ejiayu.gif
Éen van deze telefoon fabrikanten die de laatste tijd redelijke successen boekt is Jiayu(Vertaling: Goede toestellen) . De telefoons die deze fabrikant aanbied kenmerkt zich door een hoge prijs/kwaliteit/spec verhouding.

Jiayu is het nieuwe succesverhaal voor mensen met een budget die veel bang-for-buck (waar voor hun geld) willen hebben. Wat bijvoorbeeld Ainol op tabletgebied is lijkt Jiayu te zijn op smartphone gebied.

Het bedrijf Jiayu is een bedrijf uit Shenzen dat is opgericht in April 2009. Sinds die tijd heeft het bedrijf zich gericht op het maken van R&D, productie en verkoop van mobile apparatuur. Het bedrijf heeft meer dan 800 mensen in dienst waaronder ruim 30 op de afdeling R&D. Er wordt door de R&D veel gelet op duurzaamheid .Het bedrijf heeft 2 productielocaties waar in totaal 10 productie lijnen zijn. Daarnaast zijn voor het testen en ontwikkelen 2 laboratoria in deze gebouwen aanwezig.
121106_177156_g123.gif

Jiayu G1:
De G1 was de eerste smartphone uit handen van Jiayu en had een singlecore Mediatek processor. Deze telefoon was vooral 13 in het dozijn maar had wel een degelijke kwaliteit en prijs voor dat moment.

Jiayu G2:
Na de komst van de G1 bracht Jiayu recentelijk de JY-G2, of kort: de G2 uit. Een dualSIM met dual-standby-principe 10.6mm slanke smartphone op Android 4.0 ICS.

SPOILER: Specificaties
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een review van deze telefoon kan je hier vinden
Deze telefoon heeft een redelijk grote (Chinese) fanbase opgebouwd door zijn concurrerende prijs en vele extra's die voor weinig te verkrijgen waren. Daarnaast bleek uit reviews van de G1 dat de service en ondersteuning vanuit Jiayu zeer goed waren.

Jiayu G2S:
Inmiddels heeft de G2 al een upgrade gekregen. Deze upgrade heeft twee telefoons opgeleverd namelijk de G2S enG2S plus. De G2S moet inleveren op gebied van de Camera en werkgeheugen (verlaagd naar resp. 5 MP en 512MB). Maar dit wordt goed gemaakt door een scherpe prijs en Dualcore processor. De G2S plus is alles wat de G2 ook is maar dan met een Dualcore processor.
SPOILER: Specificaties
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Door gelijktijdige aankondiging met de G3 is deze telefoon niet zo populair als de G2. Aangezien de G2S plus ongeveer de zelfde prijs heeft als de G3 is de verwachting dat de G2S/G2S plus bij het uitkomen van de G3 een prijsdaling krijgt. Hoe groot het verschil met de G3 zal zijn is niet bekend.

121106_177156_G3.gif
Momenteel gaat echter alle belangstelling uit naar de Jiayu JY-G3, ofwel de G3, die nu uit is.
Het design van deze telefoon is vooral op de Chinese budget/mid-end markt vernieuwend te noemen. Hierdoor lijkt de belangstelling in de G3 nog veel groter als bij de G2.

De afgelopen tijd is er een actie geweest voor het regelen van een coupon/speciale prijs voor Nederlanders en Belgen die belang hadden bij deze telefoon. Deze actie liet maar weer eens zien wat voor een aandacht er is voor deze telefoon. Het feit was dat er bijna 200 aanmeldingen zijn gekomen voor aankoop van deze telefoon! Helaas lijkt het er op dat deze winkel (lightake) geen vooraad binnenkrijgt en is daarom alle orders aan het cancellen. Naast de vraag vanuit Nederland wordt er internationaal veel over deze telefoon gesproken.

Aangezien in het Chinese webshop topic 90% van de posts over deze telefoon ging is besloten om Jiayu en met name de G3 een eigen topic te geven.

Looks:

Zoals gezegd zijn de looks van deze telefoon redelijk uniek. Zeker niet gekopieerd van een nieuw/populair toestel. De Jiayu G3 is te krijgen in dire verschillende kleuren. En aangezien een foto meer verteld als duizend woorden:
121106_177156_Source-images.png
121106_177156_overview.png
121106_177156_dikte.gif
121106_177156_720p.png

Specificaties:

quote:
Snelle MTK6577 Cortex-A9 1Ghz ducalcore processor
PowerVR SGX 531 GPU
1GB RAM
4.5'' 1280x720px mutlitouch IPS scherm
Gorilla glass
8 Megapixel camera (met LED flash)
0.3 Megapixel front-facing camera
(A-)GPS
WIFI b/g/n
Bluetooth 2.0 (EDR & A2DP)
FM-radio
MicroUSB
MicroSD slot (tot 64GB)
2750mAh uccu
Senors: Accelerometer, magnetic sensor, proximity sensor, light sensor
Dual-sim (dual standby - 2 sims gelijktijdig actief)
WCDMA: 850/900/1900/2100MHz
GSM: 850/900/1800/1900MHz

Software: Android 4.0.x

Gewicht: 158 gram
LxBxH: 135x65x10.8mm
Video's:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jiayu G3 FAQ
SPOILER: Een Chinese telefoon in Nederland? werkt dat?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Help, mijn paypal claim loopt af! wat nu?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verzenden:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Douane:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bestellen via MisterTao
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bestellen via AliExpress
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rooten en recovery?
https://docs.google.com/d(...)edSfGcQtF3mWsK9pRnXs

Lijst met taobao en aliexpress sellers
https://docs.google.com/s(...)5S3JVRmxkRzFPQ2xPTXc

121106_177156_info.gif
Officiële site Jiayu: www.ejiayu.com
Beste site om over updates te lezen: www.gizchina.com
Zie ook de laatste topics uit de Chinese Webshops-reeks.
Informatieve site van Kris Amora: Jiayu G2 // Jiayu G3

[ Bericht 0% gewijzigd door G-NiLES op 19-11-2012 22:20:18 ]
pi_119404767
Vind die accu van de G3 echt wel fijn.. Kon ik met mijn Blade maar met 1,5 dag door komen.. met mijn G3 haal ik de drie dagen normaal gebruik wel :D Zit nu op twee dagen en nog 35% te gaan :)
mag het weten
pi_119404903
recoverylinkje en lijst met sellers toegevoegd.
pi_119405243
En oh: root is fijn :Y, maar moeten we voor roms t.z.t. maar gaan grasduinen op het officiële Ejiayu forum? :'( Want hoe zit met het de compatibiliteit qua roms tussen MTK6577 toestellen? Kan een Neo rom snel omgebouwd worden zodat ie G3-suitable is?
mag het weten
pi_119406123
lol @ TT :P
pi_119407187
Glsf:

Ik heb nergens om gevraagd, maar mixeshop heeft van de waarde 22 dollar gemaakt.
Ook staat er: sample for personal use, no commercial use. En als inhoud van het pakketje staat, mini player gift.
  maandag 19 november 2012 @ 22:15:14 #7
389132 NachtZusterRon
Lach want het leven is mooi.
pi_119407354
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 20:27 schreef NachtZusterRon het volgende:

Apps zeer makkelijk te installeren en te gebruiken maar kon geen sms ontvangen, versturen, de standaard icoon berichten weg en zie geen mogelijkheid die terug te vinden laat staan te verplaatsten.
Met Handcent sms hopelijk dit weer mogelijk, iemand een idee hoe de standaard berichten weer terug getoverd kunnen worden?

Iemand?
pi_119407369
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 21:37 schreef G-NiLES het volgende:
recoverylinkje en lijst met sellers toegevoegd.
Hebben jullie wel kunnen downloaden uit playstore zonder root en standaard build.prop?
pi_119407528
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 22:15 schreef lamjanus het volgende:

[..]

Hebben jullie wel kunnen downloaden uit playstore zonder root en standaard build.prop?
ja hoor.
pi_119408117
Stomme vraag misschien maar hoe zie je of een toestel wel of niet root heeft?
pi_119408485
Ik zie nu ook de jiayu g3 hier op amazon.de staan, maar welke kleur het is weet ik niet

[ Bericht 5% gewijzigd door Masoo op 19-11-2012 22:45:31 ]
pi_119408489
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 22:28 schreef aukemuis het volgende:
Stomme vraag misschien maar hoe zie je of een toestel wel of niet root heeft?
Bijv een terminal emulator uit playstore installeren.
Opstarten dan zie waarschijnlijk een $ als prompt.
Dan su intikken.
Als je dan een # als prompt krijgt dan heb je root.

Je kan natuurlijk ook een app installeren die root nodig heeft. Als die werkt dan heb je root.

of gewoon root checker uit de play store gebruiken
pi_119408617
Simpel als je Supersu of Superuser + mapje getiteld RootE in je appdrawer ziet heb je root :)
mag het weten
pi_119408939
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 22:34 schreef glsf het volgende:

[..]

Bijv een terminal emulator uit playstore installeren.
Opstarten dan zie waarschijnlijk een $ als prompt.
Dan su intikken.
Als je dan een # als prompt krijgt dan heb je root.

Je kan natuurlijk ook een app installeren die root nodig heeft. Als die werkt dan heb je root.

of gewoon root checker uit de play store gebruiken
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 22:28 schreef aukemuis het volgende:
Stomme vraag misschien maar hoe zie je of een toestel wel of niet root heeft?
Met o.a root checker dus :Y)
  dinsdag 20 november 2012 @ 02:15:14 #15
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119414988
Nu ik al een tijdje de N02-M (of N002) heb, nu toch ook wel benieuwd of de G3 me beter bevallen zal. Hopelijk krijg ik 'em deze week nog. Ben vooral benieuwd naar het scherm en de accu. En of ik nu daadwerkelijk de zwarte of de iron gray versie heb. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_119416244
Ik had een refund gevraagd bij LT (zit over de 60 dagen heen)
nu krijg ik deze reactie:

quote:
Thanks for your mail.

But it have over 60 days after payment, we only can refund money by transfer now.

It will take a little longer for operate it, almost 7-14 working days since it need to operate by concentrated refund.

If it can be accepted, I will arrange a refund for you ASAP.

Looking forward to your reply.
Wat bedoelt men daar nou precies mee? hoe kan ik dit het beste inregelen?

[ Bericht 3% gewijzigd door dj_ko op 20-11-2012 08:44:08 ]
  dinsdag 20 november 2012 @ 08:44:40 #17
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_119416342
Gelukt! Zojuist bij MisterTao de foto's gezien van mijn bestelling, het is in stock! Veel gratis goodies erbij zo te zien, blauwe case en allerlei andere dingen die ik nog niet eens zo snel herken. En natuurlijk de G3 die het prachtig doet!

Nu dus nog even wachten op de bevestiging van de overige kosten. Document ga ik bijwerken :)
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_119416497
Gefeliciteerd ikbenik. ;)

Helaas heb ik pech, na 5 dagen zijn ze erachter gekomen dat ze 'm niet in stock hebben. Refund dus weer. :(

Twijfel nu of ik bij dezelfde als ikbenik moet bestellen of een nieuwe moet proberen.
pi_119416538
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 november 2012 08:44 schreef ikbenik het volgende:
Gelukt! Zojuist bij MisterTao de foto's gezien van mijn bestelling, het is in stock! Veel gratis goodies erbij zo te zien, blauwe case en allerlei andere dingen die ik nog niet eens zo snel herken. En natuurlijk de G3 die het prachtig doet!

Nu dus nog even wachten op de bevestiging van de overige kosten. Document ga ik bijwerken :)
Bij mijn order issie ook in stock!! Ik had volgens mij dezelfde seller als jij. Heb jij ook zo'n mooie blauwe case erbij gekregen?!?

Kreeg van t weekend een 2-tal sellers door van Mistertao die wellicht stock zouden hebben.
Ik zal zo de andere seller aan het document toevoegen welke wellicht ook stock heeft.
  dinsdag 20 november 2012 @ 09:06:18 #20
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_119416593
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 08:58 schreef FastFox91 het volgende:
Gefeliciteerd ikbenik. ;)

Helaas heb ik pech, na 5 dagen zijn ze erachter gekomen dat ze 'm niet in stock hebben. Refund dus weer. :(

Twijfel nu of ik bij dezelfde als ikbenik moet bestellen of een nieuwe moet proberen.
5 dagen wachten en dan toch geen voorraad, bummer... je kan natuurlijk altijd nog dezelfde link gebruiken als waar ik het heb gehaald. Als je snel bent, heeft het denk ik nog wel zin (veel voorraad was er niet). Maar je hebt geen bericht van MisterTao gekregen over waar er nog wel voorraad zou zijn? Dat hadden ze bij mij wel gedaan na mijn tweede mislukte poging een G3 te kopen.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  dinsdag 20 november 2012 @ 09:08:09 #21
389132 NachtZusterRon
Lach want het leven is mooi.
pi_119416621
Net contact gehad om de seller te bedanken ..

ron dekkers(2012-11-20 9:3:54)
and with the link do you have enough in stock or when will be more?
Ivy Jiang(2012-11-20 00:04:32)
Enough in stock and full color availible .
ron dekkers(2012-11-20 9:4:57)
ok thnx im passing it on.. bye
Ivy Jiang(2012-11-20 00:05:02)
Another customer is booking 100pcs on Thursday.. And we got enought to sell .
Ivy Jiang(2012-11-20 00:05:10)
http://www.aliexpress.com(...)00195_690919926.html

Dus zo te zien genoeg daar om te kopen.
  dinsdag 20 november 2012 @ 09:09:54 #22
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_119416641
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:02 schreef groninge01 het volgende:

[..]

Bij mijn order issie ook in stock!! Ik had volgens mij dezelfde seller als jij. Heb jij ook zo'n mooie blauwe case erbij gekregen?!?

Kreeg van t weekend een 2-tal sellers door van Mistertao die wellicht stock zouden hebben.
Ik zal zo de andere seller aan het document toevoegen welke wellicht ook stock heeft.
Dan is bij jou precies hetzefde gebeurd als bij mij, ook twee sellers gekregen met (kleine) voorraad. En ik heb dus ook zoveel gekregen, blauwe case, tasje van het een of ander, een groen "dopje" om de telefoon tegenaan te leggen, een of ander koord met een staafje eraan (ik weet echt niet wat dat zou moeten zijn, een pen ofzo?) en het lijkt alsof er ook een screenprotector bij zijn.





MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_119416645
oke, welke fokker is een handeltje aan het starten?
100pcs? ;)

Ik heb trouwens ook bij die bovenstaande besteld.
  dinsdag 20 november 2012 @ 09:11:33 #24
389132 NachtZusterRon
Lach want het leven is mooi.
pi_119416671
haHa ik in iedergeval niet...
pi_119416722
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:09 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Dan is bij jou precies hetzefde gebeurd als bij mij, ook twee sellers gekregen met (kleine) voorraad. En ik heb dus ook zoveel gekregen, blauwe case, tasje van het een of ander, een groen "dopje" om de telefoon tegenaan te leggen, een of ander koord met een staafje eraan (ik weet echt niet wat dat zou moeten zijn, een pen ofzo?) en het lijkt alsof er ook een screenprotector bij zijn.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het is volgens mij een mini stylus ja. En ik zie er ook een screen protector tussen zitten.
Heb jij ook een zilveren gekregen? Ik had aangegeven dat de kleur mij niet uitmaakte. Ik wil er alleen een andere kleur case bij bestellen dan :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')