DAT zou mooi zijn...quote:Op woensdag 14 november 2012 14:32 schreef Deetch het volgende:
Volgens mij is het plan nog onder studie en is er ook nog een mogelijkheid dat je met je oldtimer een x aantal dagen de weg op mag zonder wegenbelasting te betalen.
Verder vind ik het een goeie regeling want als je een oldtimer hebt om er dagelijks mee te rijden ben je ook niet echt een liefhebber te noemen want dan ben je er veel zuiniger op. En zo is het wel dat elke auto die mee vervuilt ook mee betaald.
Ik wil nog best een stapje verder gaan dat je gaat betalen naar de hoeveelheid CO2 die je per km uitstoot. Want nu is het zo dat een klein autootje met energielabel C zuiniger is en minder uitstoot dan een mercedes S met energielabel A omdat de labels per klasse zijn.
In het nieuwe geval betaald de mercedes gewoon veel meer dan dat kleine autootje wat ook wel zo eerlijk is.
alleen mag hij dan de overige dagen niet op de openbare weg staan: een groot probleem voor veel mensen zonder garage/opritquote:Op woensdag 14 november 2012 14:32 schreef Deetch het volgende:
Volgens mij is het plan nog onder studie en is er ook nog een mogelijkheid dat je met je oldtimer een x aantal dagen de weg op mag zonder wegenbelasting te betalen.
je laat je gekoesterde oldtimer toch ook niet zomaar op straat staan? Als je hem behandeld als vervoermiddel betaal je er ook maar voor als vervoermiddel.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:39 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
alleen mag hij dan de overige dagen niet op de openbare weg staan: een groot probleem voor veel mensen zonder garage/oprit
Niet iedereen heeft een garage he vriendquote:Op woensdag 14 november 2012 14:39 schreef Deetch het volgende:
[..]
je laat je gekoesterde oldtimer toch ook niet zomaar op straat staan? Als je hem behandeld als vervoermiddel betaal je er ook maar voor als vervoermiddel.
ook een oldtimer die op straat staat is in tiptop shape te houden door goed (preventief!) onderhoudquote:Op woensdag 14 november 2012 14:39 schreef Deetch het volgende:
[..]
je laat je gekoesterde oldtimer toch ook niet zomaar op straat staan? Als je hem behandeld als vervoermiddel betaal je er ook maar voor als vervoermiddel.
betaal jij de stalling voor al mijn auto's?quote:Op woensdag 14 november 2012 14:39 schreef Deetch het volgende:
[..]
je laat je gekoesterde oldtimer toch ook niet zomaar op straat staan? Als je hem behandeld als vervoermiddel betaal je er ook maar voor als vervoermiddel.
zie dat menig nieuwere auto veel vaker doenquote:Op woensdag 14 november 2012 14:43 schreef sinepedraap het volgende:
Mooi opbokken met die lelijke, gevaarlijke, oude, zwarte rook spuitende ondingen
Ik altijd die oude auto's. Die stinken soms zo erg dat je moet hoesten en snel op de knop van je circulatie druktquote:Op woensdag 14 november 2012 14:47 schreef T42 het volgende:
[..]
zie dat menig nieuwere auto veel vaker doen
Ohjee, mijn auto's staan op de oprit. Ben ik nu geen liefhebber volgens jou?quote:Op woensdag 14 november 2012 14:39 schreef Deetch het volgende:
[..]
je laat je gekoesterde oldtimer toch ook niet zomaar op straat staan? Als je hem behandeld als vervoermiddel betaal je er ook maar voor als vervoermiddel.
mijn auto's staan vaak gewoon in weer en windquote:Op woensdag 14 november 2012 14:32 schreef Deetch het volgende:
Volgens mij is het plan nog onder studie en is er ook nog een mogelijkheid dat je met je oldtimer een x aantal dagen de weg op mag zonder wegenbelasting te betalen.
Verder vind ik het een goeie regeling want als je een oldtimer hebt om er dagelijks mee te rijden ben je ook niet echt een liefhebber te noemen want dan ben je er veel zuiniger op.
zow luxe ik heb niet eens een kachel...quote:Op woensdag 14 november 2012 14:48 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ik altijd die oude auto's. Die stinken soms zo erg dat je moet hoesten en snel op de knop van je circulatie drukt
Zit dat er niet standaard in dan?quote:Op woensdag 14 november 2012 14:52 schreef T42 het volgende:
[..]
zow luxe ik heb niet eens een kachel...
maar ik zie dat vooral van die dikke lease bakken die enorm rokken op de linkerbaan.
oude benzen kom ik alleen in de stad tegen.
Ik hou van botengeurquote:Op woensdag 14 november 2012 14:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Oude benzine-auto's ruiken toch heerlijk.
De OP is niet echt up to date nee . Persbericht vanuit KNAC:quote:Op woensdag 14 november 2012 14:32 schreef Deetch het volgende:
Volgens mij is het plan nog onder studie en is er ook nog een mogelijkheid dat je met je oldtimer een x aantal dagen de weg op mag zonder wegenbelasting te betalen.
Verder vind ik het een goeie regeling want als je een oldtimer hebt om er dagelijks mee te rijden ben je ook niet echt een liefhebber te noemen want dan ben je er veel zuiniger op. En zo is het wel dat elke auto die mee vervuilt ook mee betaald.
Ik wil nog best een stapje verder gaan dat je gaat betalen naar de hoeveelheid CO2 die je per km uitstoot. Want nu is het zo dat een klein autootje met energielabel C zuiniger is en minder uitstoot dan een mercedes S met energielabel A omdat de labels per klasse zijn.
In het nieuwe geval betaald de mercedes gewoon veel meer dan dat kleine autootje wat ook wel zo eerlijk is.
quote:Het ziet er naar uit dat er toch een speciale regeling komt voor oldtimers van dertig jaar en ouder: staatssecretaris Financiėn Frans Weekers werkt aan een regeling om voor klassiekers een 30- of 60-dagen kaart in te voeren. Zo blijft de MRB-vrijstelling voor echte klassiekers toch in stand.
In de afgelopen weken is volop actie gevoerd om de voorgenomen afschaffing van de MRB-vrijstelling voor klassiekers van tafel te krijgen.
De KNAC begon een digitale petitie ter ondersteuning, die inmiddels al circa 60.000 keer is ondertekend. Dat betekende een grote steun in de rug voor de belangenorganisaties als Bovag, ANWB, FEHAC en KNAC die gezamenlijk overleg voerden met het ministerie.
De KNAC heeft steeds het standpunt verdedigt dat echte liefhebbers slechts zeer selectief gebruik maken van hun klassiekers. Die zouden onevenredig zwaar getroffen worden als de MRB-vrijstelling zou verdwijnen. Daarmee zou het behoud van het rijdend erfgoed, dat een verrijking is voor de samenleving, gevaar lopen.
Achter de schermen is de afgelopen week intensief gesproken met het ministerie van Financiėn. Daarbij is duidelijk geworden dat de ambtelijke staf en staatssecretaris Weekers in beginsel de definitie van Fia en FIVA van het begrip klassieker als uitgangspunt willen nemen. Volgens die definitie, die ook in andere Europese landen wordt gehanteerd, zijn klassiekers ten minste dertig jaar oud. De Nederlandse regelgeving voorziet daar inmiddels ook in.
De gesprekken tussen het ministerie van Financiėn en de belangenorganisaties worden voortgezet, Directeur Peter Staal van de KNAC zegt daarom dat de petitie nog steeds getekend kan worden. “Het lijkt de goede kant op te gaan, maar wij willen de druk maximaal blijven opvoeren.”
misschien wel een liefhebber maar je zorgt dan niet echt goed voor je auto. Jammer.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ohjee, mijn auto's staan op de oprit. Ben ik nu geen liefhebber volgens jou?
Ik vind de lucht van de oudere auto's juist wel wat hebben.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:48 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ik altijd die oude auto's. Die stinken soms zo erg dat je moet hoesten en snel op de knop van je circulatie drukt
Omdat wegenbelasting officieel niet is bedacht voor de vervuiling, maar voor de onderhoud & aanleg van de wegen.quote:Op woensdag 14 november 2012 16:09 schreef LordLynx het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom je voor de meest vervuilende hokken die er rondrijden GEEN belasting hoeft te betalen, gewoon per direct afschaffen
Als je dan vind dat liefhebbers die maar 30 of 60 dagen per jaar rijden geen belasting hoeven te betalen voer dat dan ook meteen voor alle auto's in, ik haal de 60 dagen ook niet met mijn XKR maar omdat ie nieuwer is mag ik er wel 300 euro per kwartaal voor neertellen?
En ook gewoon die oldtimers elk jaar laten keuren want de kans dat er iets mis is met een bak uit 1970 lijkt mij stukken groter dan dat mijn auto uit 2005 ineens levensgevaarlijk is om de weg mee op te mogen.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |