abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 9 november 2012 @ 18:11:07 #1
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_119024547


FOK!kers helpen FOK!kers door inzet van eigen CREativiteit zodat iedereen een FEEstelijk kerstfeest kan vieren.

Er was eens... het brainstormtopicin FHF. Nadat er achter de schermen het idee was opgevat om de verschillende subfora met elkaar te laten samenwerken.
Het idee van dit topic is FOK!kers helpen andere FOK!kers aan een feestelijke kerst door gezamenlijke creatieve inzet. Denk hierbij aan enveloppakketjes want die passen door de brievenbus en dan blijven de kosten overzichtelijk zodat elke FOK!ker die het leuk vind mee kan doen en zich niet door zijn of haar eigen budget tegen hoeft te laten houden. En ook op ieders eigen creatieve niveau.
Er ontstond zelfs een speciaal FOK!pinterest board: http://pinterest.com/yskafredriksson/fok-christmas/ (voor de mensen die pinterest niet kennen, het is een virtueel prikbord waar iedereen zijn eigen prikbord(en) heeft gesorteerd op onderwerp. Mooie foto's, leuke ideeën, inspirerende teksten je vindt en deelt ze via Pinterest.)

Ideeën die in het brainstormtopic naar voren kwamen waren onder andere (zie spoiler)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Samengevat hebben we verschillende opties hoe je een ander gelukkig kunt maken.

Knutselopties
a. Kerstdecoratie maken
b. Vul een kerstsok met iets kleins
c. Knutselpakket voor een ander samenstellen inclusief beschrijving
d. Kerstcadeautje maken

Daarnaast is er nog optie e. de kerstfoto-set. Als je dit leuk lijkt, meld dit dan even dan kan er eerst gekeken worden naar de interesse.

En optie f. de knutselmeet. Als je hier interesse in hebt, meldt dit in het topic inclusief woonplaats/provincie. Voor Groningen is er wel een locatie beschikbaar, bij genoeg interesse kan er gezocht worden naar eventuele andere locaties.

Aanmelden
Je kunt geven en nemen tegelijkertijd. Aanmelden gaat via PM naar YskaFredriksson zodat er na voldoende aanmelding gekoppeld kan worden. Geef je als gever wel alleen op als je het qua tijd wel redt om iets te maken, het zou zonde zijn als er mensen zijn die niks krijgen.

Kosten
Naast een paar postzegels hoeft het niks te kosten. In huis zijn vaak genoeg bruikbare spullen te vinden (maar benodigdheden kopen mag wel natuurlijk).


Dit topic is door mij geopend na een verzoek vanuit de Moderators van CRE en FHF.

[ Bericht 0% gewijzigd door YskaFredriksson op 09-11-2012 18:37:41 ]
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  vrijdag 9 november 2012 @ 18:54:36 #2
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_119025973
en voor de hakers en breiers onder ons:
http://www.zeeman.com/breiwedstrijd
leuke patronen om te haken/breien
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  vrijdag 9 november 2012 @ 21:03:53 #3
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_119032422
Sorry, ik is muts! Was m vergeten. Maar ach, dan heeft het topic tenminste al een eerste post thanks to Dolfi. Stormlooptopic ;)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_119034442
Hij staat sticky *O*

Lekker promoten in FHF en FEE ^O^ En ik vind het fantastisch, dat weet je O+
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_119041748
Leuk Idee, ik ben niet zo´n knutselaar enzo, maar ik kan misschien wel iets verzinnen...

Ik denk er even over na en ik kan gezien mijn gezondsheidssituatie voorlopig niks met zekerheid zeggen :@
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  vrijdag 9 november 2012 @ 23:50:34 #6
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_119041829
Maareh Bos81! Ik weet toevallig dat jij ook aan postcrossing doet, er is ook een kerst verstuur kaarten topic.. Is dat sowieso niet iets voor jou? :D
Vervelend dat je gezondheid te wensen over laat!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_119041949
quote:
99s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:50 schreef YskaFredriksson het volgende:
Maareh Bos81! Ik weet toevallig dat jij ook aan postcrossing doet, er is ook een kerst verstuur kaarten topic.. Is dat sowieso niet iets voor jou? :D
Vervelend dat je gezondheid te wensen over laat!
Zal ik morgen naar kijken

dank je voor de tip

Ach ik zal over een maand denk ik wel weer thuis en hersteld zijn, maar toch hakt dit er even flink in.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  vrijdag 9 november 2012 @ 23:55:07 #8
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_119042013
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:53 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Zal ik morgen naar kijken

dank je voor de tip

Ach ik zal over een maand denk ik wel weer thuis en hersteld zijn, maar toch hakt dit er even flink in.
Nou dat hoop ik ook! Nou gelukkig is dit een korte maand ;)
Hier is het topic te vinden: [Kerst]kaartjesactie FHF 2012
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_119143788
*zich aangemeld heeft* *)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  dinsdag 13 november 2012 @ 00:42:51 #10
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_119152528
Keurig! Als er 1 over de dam is, dan volgen er meer....
Zou je zeggen ;)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  dinsdag 13 november 2012 @ 22:08:36 #11
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_119182851
Ik wil ook wel meedoen.
En anders doe ik een klein kadootje maken wat door de brievenbus past (mss met wat duw-werk maar ach... ;) )
♥ Wees maar lief, het kan geen kwaad ♥
  dinsdag 13 november 2012 @ 22:54:45 #12
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_119185152
kiek een echt geïmporteerd schaapje!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_119190138
Ik twijfel... Vind het een super initiatief maar ik heb nog een aantal opdrachten dus ik weet niet of ik genoeg tijd heb om iets leuks te maken. Wanneer moet het op de post?
  woensdag 14 november 2012 @ 09:35:41 #14
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_119191836
Bij keuze a, b en d kan dat sowieso wel wachten tot 17 december. Ik ga er vanuit dat postNL binnen een week kan leveren.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_119193571
Ik vind het echt nog steeds een hartstikke leuk topic, maar ik ben zelf met school al behoorlijk druk deze periode. Daarnaast heb ik al zoveel projecten liggen dat het dan haastwerk wordt om wat leuks te maken en dan gaat het me tegenstaan en komt het er niet van. :+ (hoezo ik ken mezelf? :P)

Volgend jaar hoop ik rond deze tijd wel leuke dingen voor anderen te kunnen maken, want ik houd echt wel van versiersels met de kerst en als ik daar een ander blij mee kan maken is dat dubbel zo fijn. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 14 november 2012 @ 22:13:09 #16
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_119219181
Ik wil me wel in de groep mengen als meedenker, maar qua uitvoering moet ik helaas afhaken! Mijn dochter kwam vandaag thuis met een getrokken lootje, dus we mogen suprise gaan knutselen, daarbij zit ik in de hulpoudergroep op school en gaan we met alle klassen knutselen en daar ben ik ook heel erg druk mee qua voorbereiden en tussendoor moet ik ook nog een kerstpakket in elkaar flansen en mijn werk en huishouden lopende houden :D
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_119248450
Vanaf 11 dec ben ik vrij tot het einde van het jaar, dus ik heb zeker wel tijd en zin iets te maken! Nu nog even bedenken wat ik ga maken...
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  maandag 19 november 2012 @ 12:18:32 #18
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_119379252
Het loopt nog niet echt storm maar het gaat hoe dan ook door! :) Er zijn tot nu toe alleen mensen die zich wel aangemeld hebben of die hebben aangegeven geen tijd te hebben. Er zijn nog geen mensen geweest die hebben aangegeven dat ze graag wat leuks willen ontvangen. Maar dat loopt vast wel los.

Voor de mensen die geen tijd hebben, is optie c. Knutselpakket voor een ander samenstellen inclusief beschrijving voor jullie dan geen optie. Dat valt sowieso wel mee hoeveel werk erin zit.

En er zijn ook genoeg zelf maak dingen die ook niet zoveel tijd hoeven te kosten.

Een ster gemaakt van toiletrollen, je kan er zelfs een kerstkrans van maken!




Bestekringen


Chocomelk giftbag


Papierstroken kerstboom (voor deze is het heel makkelijk alleen het materiaal te leveren)


Een sneeuwmanset
[img]http://media-cache-lt0.pinterest.com/upload/180355160047425735_M38YpVSJ_b.jpg[/mg]

Hergebruik je overleden lampen
[img]http://media-cache-ec2.pinterest.com/upload/206321226649737312_XywrFE4y_c.jpg[/img]


Kerstornament gemaakt van knopen


Vogelvoer hart, maar dat kan in elke vorm gemaakt worden. Leuk om met kinderen te doen!


Daarnaast kan je altijd nog toegang krijgen tot het FOK! Christmas Board op Pinterest

Attendeer anderen ook op dit topic! :)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')