uhm soms ,maar ook hele weekendenquote:Op zaterdag 10 november 2012 23:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
Oldtimerbijeenkomsten en ritten zijn toch meestal op Zondag?
Die heeft iedereen.quote:Op zondag 11 november 2012 12:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
heerlijk al die persoonlijke belangen.
uuh laaste jaren heel heel veel minder....quote:Op zondag 11 november 2012 12:40 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En een hobbyist heeft geld over voor zijn hobby.
We moeten bezuinigen maar laat de buurman dat maar betalen. Nederland anno 2012.quote:Op zondag 11 november 2012 12:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
heerlijk al die persoonlijke belangen.
Sowieso gaat het geen geld opleveren.quote:Op zondag 11 november 2012 13:42 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
We moeten bezuinigen maar laat de buurman dat maar betalen. Nederland anno 2012.
Je moet wel heel dom zijn om niet te begrijpen dat een weg er ook moet liggen of je 2 dagen of 12 maanden rondrijdt.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Oldtimers maken veel minder gebruik van de weg en dus is het volkomen onterecht mongooltje.
Bezuinigen is minder geld uitgeven.quote:Op zondag 11 november 2012 13:42 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
We moeten bezuinigen maar laat de buurman dat maar betalen. Nederland anno 2012.
Oldtimers zijn gewoon een kostenpost, want ze vormen een uitzondering op de wet. Het afschaffen van deze uitzondering is derhalve een bezuiniging.quote:Op zondag 11 november 2012 13:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bezuinigen is minder geld uitgeven.
Bezuinigen voor de overheid = meer binnen harken.
Precies, terwijl er vele mogelijkheden tot bezuinigen in de vorm van kostenbesparingen of snijden in uitgaven.quote:Op zondag 11 november 2012 13:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bezuinigen is minder geld uitgeven.
Bezuinigen voor de overheid = meer binnen harken.
Gezien het complete MRB stelsel is dit natuurlijk je reinste onzin, maar, leuk geprobeerdquote:Op zondag 11 november 2012 13:54 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Oldtimers zijn gewoon een kostenpost, want ze vormen een uitzondering op de wet. Het afschaffen van deze uitzondering is derhalve een bezuiniging.
Ja dag en waarom hebben ze dan zoveel verschillende tarieven motorrijtuigenbelasting denk je? Je betaalt wegenbelasting na gelang je de wegen / milieu meer belast. Zwaardere auto's dus meer, stinkdiesels dus meer. Oldtimers zijn nauwelijks op de weg. Verder heeft de oldtimer in z'n leven al meer wegenbelasting betaald dan al die nieuwe auto's.quote:Op zondag 11 november 2012 13:46 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Je moet wel heel dom zijn om niet te begrijpen dat een weg er ook moet liggen of je 2 dagen of 12 maanden rondrijdt.
De variabele belasting naar hoeveel je echt gebruik maakt zit in je brandstof.
trollollolquote:Op zondag 11 november 2012 13:54 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Oldtimers zijn gewoon een kostenpost, want ze vormen een uitzondering op de wet. Het afschaffen van deze uitzondering is derhalve een bezuiniging.
Klopt niet helemaal, LPG is het grote buitenbeentje.quote:Op zondag 11 november 2012 13:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja dag en waarom hebben ze dan zoveel verschillende tarieven motorrijtuigenbelasting denk je? Je betaalt wegenbelasting na gelang je de wegen / milieu meer belast. Zwaardere auto's dus meer, stinkdiesels dus meer. Oldtimers zijn nauwelijks op de weg. Verder heeft de oldtimer in z'n leven al meer wegenbelasting betaald dan al die nieuwe auto's.
Maar nee, het is natuurlijk eerlijker om zo'n klein klote autootje geen wegenbelasting te laten betalen, terwijl die elke dag op de weg is (en ook al minder belasting betaalt via brandstof, want ze zijn zuiniger), dan een oldtimer die er voor de hobby is en niet voor het vervoer. Over die elektrische poep nog maar niet te spreken.
Dat lijkt me goed nieuws voor de Grieken.quote:Op zondag 11 november 2012 13:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Los daarvan denk ik dat je beter kan stimuleren dmv belastingverlagingen ipv afremmen door belastingverhogingen.
Gewoon die 60 dagen pas invoeren. Kun je 60 dagen met je Oldtimer op pad. De meeste rijden toch alleen in de zomerperiode.quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
De Oldtimers alleen op Zondag belastingvrij lijkt me prima regeling.
Wil je op andere dagen rijden dan gewoon wegenbelasting.
Nee, daar zit het probleem. De import uit duitsland is hoerehoog met ouwe mercedesen enzo. (geen bpm zelfs) We praten over gewoonweg ouwe bakken. Geen oldtimers/classic cars waar de wet voor is.quote:Op zondag 11 november 2012 13:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Verder heeft de oldtimer in z'n leven al meer wegenbelasting betaald dan al die nieuwe auto's.
Ik betaal wél MRB voor mijn motor en rijd een stuk minder dan de meesten hier. Ook niet eerlijk maar ja, zo is het leven.quote:Op zondag 11 november 2012 13:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja dag en waarom hebben ze dan zoveel verschillende tarieven motorrijtuigenbelasting denk je? Je betaalt wegenbelasting na gelang je de wegen / milieu meer belast. Zwaardere auto's dus meer, stinkdiesels dus meer. Oldtimers zijn nauwelijks op de weg. Verder heeft de oldtimer in z'n leven al meer wegenbelasting betaald dan al die nieuwe auto's.
Maar nee, het is natuurlijk eerlijker om zo'n klein klote autootje geen wegenbelasting te laten betalen, terwijl die elke dag op de weg is (en ook al minder belasting betaalt via brandstof, want ze zijn zuiniger), dan een oldtimer die er voor de hobby is en niet voor het vervoer. Over die elektrische poep nog maar niet te spreken.
Das natuurlijke een stomme vergelijking en geen reden dat alle hobbie's maar belastingvrij moeten zijn. Zo is de btw voor sportartikelen ook gewoon 21% terwijl sporten gezond is.quote:Op zondag 11 november 2012 12:23 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Door het park wandelen is een verdomd leuke hobby en daar betaal je de laatste keer dat ik keek ook niets voor. Het klinkt me een beetje in de oren alsof je met je betoog vol inzet op de grootste kans dat er een regeling komt die voor jezelf goed uitpakt. Da's prima, maar spreek dan niet over wat 'echte oldtimers en hobbyvoertuigen zijn'.
Een hobbyist maakt tijd voor z'n hobby.
buurman word denk ik dan ontslagen... wantr die werkt in de oldtimers...quote:Op zondag 11 november 2012 13:42 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
We moeten bezuinigen maar laat de buurman dat maar betalen. Nederland anno 2012.
Die regeling is lekker houdbaar met twee miljoen oldtimers op de weg.quote:Op zondag 11 november 2012 14:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dus omdat sommige mensen die oude Mercedessen niet mooi vinden moeten ze maar niet belastingvrij zijn? Oldtimer is oldtimer, of er nou 2 of 2 miljoen van rondrijden,
nog kut voor meetings... want die beginne op vrijdags...(soms al donderdags)quote:Op zondag 11 november 2012 13:44 schreef Sloggi het volgende:
Idee: ontheffing op zaterdag en zondag. Wil je doordeweeks rijden, dan kun je een 'MRB-bewijs' kopen in de vorm van een sticker die je op je voorruit plakt; deze is een maand geldig.
Ga je met je oldtimer op vakantie naar het buitenland, dan heb je deze sticker niet eens nodig als je in het weekend vertrekt en terugkomt.
Het gaat erom dat dit soort mensen hun auto voor dagelijks gebruik rijden(woon-werkverkeer). Een hobbyist gebruikt de auto als hobby en rijd daar in het algemeen minder dan 7500 op jaar basis mee en over het algemeen in de zomerperiode. Daarom zou je net zoals voorheen gewoon die 60 dagen kaart moeten invoeren.quote:Op zondag 11 november 2012 14:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dus omdat sommige mensen die oude Mercedessen niet mooi vinden moeten ze maar niet belastingvrij zijn? Oldtimer is oldtimer, of er nou 2 of 2 miljoen van rondrijden,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |