abonnement Unibet Coolblue
  zondag 11 november 2012 @ 13:40:24 #151
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119081977
quote:
5s.gif Op zaterdag 10 november 2012 23:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
Oldtimerbijeenkomsten en ritten zijn toch meestal op Zondag?
uhm soms ,maar ook hele weekenden

vrijdag tm maadag zelfs soms
pi_119082043
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
heerlijk al die persoonlijke belangen.
Die heeft iedereen.
  zondag 11 november 2012 @ 13:42:40 #153
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119082046
quote:
12s.gif Op zondag 11 november 2012 12:40 schreef Sloggi het volgende:

[..]

En een hobbyist heeft geld over voor zijn hobby.
uuh laaste jaren heel heel veel minder....
anders had ik wel een nieuwe hal erbij gekocht
pi_119082051
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
heerlijk al die persoonlijke belangen.
We moeten bezuinigen maar laat de buurman dat maar betalen. Nederland anno 2012.
pi_119082075
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:42 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

We moeten bezuinigen maar laat de buurman dat maar betalen. Nederland anno 2012.
Sowieso gaat het geen geld opleveren.

Branche kapot, ontslagen, auto's gaan weg.
pi_119082123
Idee: ontheffing op zaterdag en zondag. Wil je doordeweeks rijden, dan kun je een 'MRB-bewijs' kopen in de vorm van een sticker die je op je voorruit plakt; deze is een maand geldig.

Ga je met je oldtimer op vakantie naar het buitenland, dan heb je deze sticker niet eens nodig als je in het weekend vertrekt en terugkomt.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2012 13:45:46 ]
pi_119082192
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Oldtimers maken veel minder gebruik van de weg en dus is het volkomen onterecht mongooltje.

Je moet wel heel dom zijn om niet te begrijpen dat een weg er ook moet liggen of je 2 dagen of 12 maanden rondrijdt.

De variabele belasting naar hoeveel je echt gebruik maakt zit in je brandstof.

Naar je posts die ik zie denk ik dat je een paar stickers mist op je bak. YOLO, SWAG, NO FEAR en een paar anderen lijken me wel wat voor je. Ohja, vergeet niet wat rubber op je handrem te doen omdat je daar op leunt als je rijdt en tegen de dobbelstenen aankijkt met je scheefopgezette petje.

:)
  zondag 11 november 2012 @ 13:52:52 #158
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119082408
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:42 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

We moeten bezuinigen maar laat de buurman dat maar betalen. Nederland anno 2012.
Bezuinigen is minder geld uitgeven.

Bezuinigen voor de overheid = meer binnen harken.

Die gaten in de begroting worden heel wat kleiner als je eens wat kritisch gaat kijken naar de noodzaak van prestige projecten en andere onzin.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_119082473
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:52 schreef daNpy het volgende:

[..]

Bezuinigen is minder geld uitgeven.

Bezuinigen voor de overheid = meer binnen harken.
Oldtimers zijn gewoon een kostenpost, want ze vormen een uitzondering op de wet. Het afschaffen van deze uitzondering is derhalve een bezuiniging.
pi_119082499
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:52 schreef daNpy het volgende:

[..]

Bezuinigen is minder geld uitgeven.

Bezuinigen voor de overheid = meer binnen harken.
Precies, terwijl er vele mogelijkheden tot bezuinigen in de vorm van kostenbesparingen of snijden in uitgaven.

Los daarvan denk ik dat je beter kan stimuleren dmv belastingverlagingen ipv afremmen door belastingverhogingen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 11 november 2012 @ 13:57:30 #161
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119082607
quote:
6s.gif Op zondag 11 november 2012 13:54 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Oldtimers zijn gewoon een kostenpost, want ze vormen een uitzondering op de wet. Het afschaffen van deze uitzondering is derhalve een bezuiniging.
Gezien het complete MRB stelsel is dit natuurlijk je reinste onzin, maar, leuk geprobeerd :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_119082676
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2012 13:46 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Je moet wel heel dom zijn om niet te begrijpen dat een weg er ook moet liggen of je 2 dagen of 12 maanden rondrijdt.

De variabele belasting naar hoeveel je echt gebruik maakt zit in je brandstof.
Ja dag :') en waarom hebben ze dan zoveel verschillende tarieven motorrijtuigenbelasting denk je? Je betaalt wegenbelasting na gelang je de wegen / milieu meer belast. Zwaardere auto's dus meer, stinkdiesels dus meer. Oldtimers zijn nauwelijks op de weg. Verder heeft de oldtimer in z'n leven al meer wegenbelasting betaald dan al die nieuwe auto's.

Maar nee, het is natuurlijk eerlijker om zo'n klein klote autootje geen wegenbelasting te laten betalen, terwijl die elke dag op de weg is (en ook al minder belasting betaalt via brandstof, want ze zijn zuiniger), dan een oldtimer die er voor de hobby is en niet voor het vervoer. Over die elektrische poep nog maar niet te spreken.
Facts don't care about your feelings
  zondag 11 november 2012 @ 13:59:43 #163
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119082683
quote:
6s.gif Op zondag 11 november 2012 13:54 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Oldtimers zijn gewoon een kostenpost, want ze vormen een uitzondering op de wet. Het afschaffen van deze uitzondering is derhalve een bezuiniging.
trollollol :P

Iedereen die niet in de 52% IB valt, benut zijn belastingbetaalkwaliteiten ook niet optimaal. Zijn dus ook een kostenpost. IB voor lage inkomens moet maar flink eens omhoog; de meesten betalen toch al geen IB. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_119082695
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:59 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja dag :') en waarom hebben ze dan zoveel verschillende tarieven motorrijtuigenbelasting denk je? Je betaalt wegenbelasting na gelang je de wegen / milieu meer belast. Zwaardere auto's dus meer, stinkdiesels dus meer. Oldtimers zijn nauwelijks op de weg. Verder heeft de oldtimer in z'n leven al meer wegenbelasting betaald dan al die nieuwe auto's.

Maar nee, het is natuurlijk eerlijker om zo'n klein klote autootje geen wegenbelasting te laten betalen, terwijl die elke dag op de weg is (en ook al minder belasting betaalt via brandstof, want ze zijn zuiniger), dan een oldtimer die er voor de hobby is en niet voor het vervoer. Over die elektrische poep nog maar niet te spreken.
Klopt niet helemaal, LPG is het grote buitenbeentje.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119082753
Zever niet. De oldtimer regeling was er voor oldtimers. Nu zitten we met oude duitse kut bakken van 25+ jaar die als "oldtimer" gelden voor de wet terwijl ze onder KUTBAKKEN vallen die niemand wil zien.

een Ford T is een oldtimer. Een BMW van 27 jaar oud is een afgeschreven duitse kutbak die zelfs op het kamp niemand meer wil maar steeds meer gebruikt worden als normale auto in nederland als woon/werk verkeer. Het is gewoon hetzelfde als een eiland schrappen uit een belastingroute.

Is je auto een gebruiksartikel, betaal de normale belasting.

Neveneffect is dat we weer heel vlug van die ouwe muk afzijn op de weg.
pi_119082754
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 13:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

Los daarvan denk ik dat je beter kan stimuleren dmv belastingverlagingen ipv afremmen door belastingverhogingen.
Dat lijkt me goed nieuws voor de Grieken.
  zondag 11 november 2012 @ 14:03:51 #167
321876 Cherna
Fuck the System
pi_119082828
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 november 2012 23:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
De Oldtimers alleen op Zondag belastingvrij lijkt me prima regeling.
Wil je op andere dagen rijden dan gewoon wegenbelasting.
Gewoon die 60 dagen pas invoeren. Kun je 60 dagen met je Oldtimer op pad. De meeste rijden toch alleen in de zomerperiode.
Daarbij een Mercedes 200 D een Oldtimer noemen vind ik al belachelijk.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_119082853
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:59 schreef YoshiBignose het volgende:

Verder heeft de oldtimer in z'n leven al meer wegenbelasting betaald dan al die nieuwe auto's.

Nee, daar zit het probleem. De import uit duitsland is hoerehoog met ouwe mercedesen enzo. (geen bpm zelfs) We praten over gewoonweg ouwe bakken. Geen oldtimers/classic cars waar de wet voor is.

Ben het wel eens met dat gezever van vrijstelling voor electrische autos en kleine auto's. Dat is gewoon een gratis 2e auto voor de hogere inkomens.
pi_119082874
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:59 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja dag :') en waarom hebben ze dan zoveel verschillende tarieven motorrijtuigenbelasting denk je? Je betaalt wegenbelasting na gelang je de wegen / milieu meer belast. Zwaardere auto's dus meer, stinkdiesels dus meer. Oldtimers zijn nauwelijks op de weg. Verder heeft de oldtimer in z'n leven al meer wegenbelasting betaald dan al die nieuwe auto's.

Maar nee, het is natuurlijk eerlijker om zo'n klein klote autootje geen wegenbelasting te laten betalen, terwijl die elke dag op de weg is (en ook al minder belasting betaalt via brandstof, want ze zijn zuiniger), dan een oldtimer die er voor de hobby is en niet voor het vervoer. Over die elektrische poep nog maar niet te spreken.
Ik betaal wél MRB voor mijn motor en rijd een stuk minder dan de meesten hier. Ook niet eerlijk maar ja, zo is het leven.

Het huidige stelsel is gewoon niet houdbaar omdat veel mensen misbruik maken van de regeling. Wat dat betreft de oldtimers zou een kilometerheffing een ideale oplossing zijn, maar dat is politiek niet haalbaar. Mijn idee (zie hierboven) is misschien niet eens zo'n slecht alternatief.
pi_119082916
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:23 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Door het park wandelen is een verdomd leuke hobby en daar betaal je de laatste keer dat ik keek ook niets voor. Het klinkt me een beetje in de oren alsof je met je betoog vol inzet op de grootste kans dat er een regeling komt die voor jezelf goed uitpakt. Da's prima, maar spreek dan niet over wat 'echte oldtimers en hobbyvoertuigen zijn'.

Een hobbyist maakt tijd voor z'n hobby.
Das natuurlijke een stomme vergelijking en geen reden dat alle hobbie's maar belastingvrij moeten zijn. Zo is de btw voor sportartikelen ook gewoon 21% terwijl sporten gezond is.

Verder heb ik geen eigenbelang aangezien mijn oldtimer nu niet mrb-vrij is en misschien wel nooit dat zal worden. Voor zover ik een eigenbelang zou kunnen hebben is dat ik de huidige regeling ook oneerlijk vind. Ik moet voor mijn E30 NFL Baur wel mrb betalen, terwijl er maar een handjevol van rondrijden. Loop ik een paar straten verderop struikel ik zowat over de MB 190 en 200D modellen, waarvan er in ieder straatje een lijkt te staan en geen MRB hoeven te betalen.

De MRB vrijstelling is puur en alleen bedoeld voor het behoudt van rijdend erfgoed en niet meer.

Niet voor krenten in een oude duitse stinkdiesel, niet voor mensen die de mrb van een grote luxe auto kunnen betalen. Niet voor mensen die zo nodig goedkoop een grote tereinwagen of bus willen rijden. En zeker niet voor mensen die 3 of 4 wrakken bij hun buren voor de deur parkeren onder het mom van hobby.
.
pi_119083118
Dus omdat sommige mensen die oude Mercedessen niet mooi vinden moeten ze maar niet belastingvrij zijn? Oldtimer is oldtimer, of er nou 2 of 2 miljoen van rondrijden,
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 11 november 2012 @ 14:12:33 #172
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119083140
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:42 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

We moeten bezuinigen maar laat de buurman dat maar betalen. Nederland anno 2012.
buurman word denk ik dan ontslagen... wantr die werkt in de oldtimers...
pi_119083150
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 14:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dus omdat sommige mensen die oude Mercedessen niet mooi vinden moeten ze maar niet belastingvrij zijn? Oldtimer is oldtimer, of er nou 2 of 2 miljoen van rondrijden,
Die regeling is lekker houdbaar met twee miljoen oldtimers op de weg.
  zondag 11 november 2012 @ 14:13:14 #174
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119083166
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2012 13:44 schreef Sloggi het volgende:
Idee: ontheffing op zaterdag en zondag. Wil je doordeweeks rijden, dan kun je een 'MRB-bewijs' kopen in de vorm van een sticker die je op je voorruit plakt; deze is een maand geldig.

Ga je met je oldtimer op vakantie naar het buitenland, dan heb je deze sticker niet eens nodig als je in het weekend vertrekt en terugkomt.
nog kut voor meetings... want die beginne op vrijdags...(soms al donderdags)
  zondag 11 november 2012 @ 14:14:28 #175
321876 Cherna
Fuck the System
pi_119083216
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 14:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dus omdat sommige mensen die oude Mercedessen niet mooi vinden moeten ze maar niet belastingvrij zijn? Oldtimer is oldtimer, of er nou 2 of 2 miljoen van rondrijden,
Het gaat erom dat dit soort mensen hun auto voor dagelijks gebruik rijden(woon-werkverkeer). Een hobbyist gebruikt de auto als hobby en rijd daar in het algemeen minder dan 7500 op jaar basis mee en over het algemeen in de zomerperiode. Daarom zou je net zoals voorheen gewoon die 60 dagen kaart moeten invoeren.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')