abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:49:42 #26
387436 Winterman
Let's kick some ice!
pi_119013200
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:46 schreef RaymondK het volgende:

Dat doe ik ook niet. Ik rij een oldtimer.

Die wegenbelasting gaat op gewicht. Dat is vrij onzinnig. Alsof een mercedes van 2000kg factoren meer schade aanricht aan het wegdek als een Cuore van 800kg
Fijn voor jou, maar denk je nu werkelijk dat iemand die een nieuwe auto koopt niet die keuze maakt omdat hij dat leuk vindt?

Die Mercedes richt meer schade aan. Warm weer, gesmolten wegdek en dan hard remmen voor het stoplicht. Daar kan die Cuore echt niet tegen op.
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:51:37 #27
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119013272
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:49 schreef Winterman het volgende:

[..]

Fijn voor jou, maar denk je nu werkelijk dat iemand die een nieuwe auto koopt niet die keuze maakt omdat hij dat leuk vindt?

Die Mercedes richt meer schade aan. Warm weer, gesmolten wegdek en dan hard remmen voor het stoplicht. Daar kan die Cuore echt niet tegen op.
:') :') :')

Die Mercedes richt meer schade aan omdat daar 100000km per jaar mee wordt gereden i.p.v. de Cuore waar waarsch nog geen 5000km mee gedaan wordt.
Again, belasten via de brandstof
pi_119013275
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:16 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Een oldtimer staat over het algemeen minder op de weg. Verder hebben deze eigenaren (vaak) hogere onderhoudskosten, en brandstofkosten dan bij moderne auto's. Via deze weg komt er dus al meer in de staatskas terrecht.

Ze moeten gewoon alles laten vervallen, en de benzine veel duurder maken. Mensen die rond de grensstreek wonen verbieden over de grens te tanken, en hier ook sterk op controleren.

En minder auto's op de weg, en een eerlijke afrekening. :Y
Dat zou het beste zijn, ware het niet dat de economische belangen ver voor op de milieu-belangen staan (dat zou de reden zijn van de mrb-vrijstelling voor oldtimers, maar wie gelooft dat nou :') ).

Als de politiek écht om het milieu zou geven, dan hadden ze die 130-limiet ook niet in moeten voeren. Maar ja: dat krijg je met symboolpolitiek en zuinigere autootjes: dan moet men tóch het brandstofverbruik omhoog zien te krijgen om voldoende accijns en BTW binnen te kunnen harken. :X
pi_119013322
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:51 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Dat zou het beste zijn, ware het niet dat de economische belangen ver voor op de milieu-belangen staan (dat zou de reden zijn van de mrb-vrijstelling voor oldtimers, maar wie gelooft dat nou :') ).

Als de politiek écht om het milieu zou geven, dan hadden ze die 130-limiet ook niet in moeten voeren. Maar ja: dat krijg je met symboolpolitiek en zuinigere autootjes: dan moet men tóch het brandstofverbruik omhoog zien te krijgen om voldoende accijns en BTW binnen te kunnen harken. :X
Je zou bijna denken dat die files er ook met opzet zijn B-). Maar dat mag sowieso niet toegegeven worden, da's slecht voor het milieu.
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:53:07 #30
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119013331
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:51 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Dat zou het beste zijn, ware het niet dat de economische belangen ver voor op de milieu-belangen staan (dat zou de reden zijn van de mrb-vrijstelling voor oldtimers, maar wie gelooft dat nou :') ).

Als de politiek écht om het milieu zou geven, dan hadden ze die 130-limiet ook niet in moeten voeren. Maar ja: dat krijg je met symboolpolitiek en zuinigere autootjes: dan moet men tóch het brandstofverbruik omhoog zien te krijgen om voldoende accijns en BTW binnen te kunnen harken. :X
De politiek wil alleen maar dat er meer peut verkocht wordt alleen zeggen ze dat niet :)
pi_119013440
quote:
3s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:52 schreef Anne het volgende:

[..]

Je zou bijna denken dat die files er ook met opzet zijn B-). Maar dat mag sowieso niet toegegeven worden, da's slecht voor het milieu.
Files veroorzaken teveel economische schade, dus het is logisch dat men die wil bestrijden. :P Maar dat men graag meer brandstof wil slijten (zonder dat het buitensporige milieubelasting wordt) staat boven kijf. :P
  vrijdag 9 november 2012 @ 13:03:52 #32
387436 Winterman
Let's kick some ice!
pi_119013715
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:51 schreef RaymondK het volgende:
Die Mercedes richt meer schade aan omdat daar 100000km per jaar mee wordt gereden i.p.v. de Cuore waar waarsch nog geen 5000km mee gedaan wordt.
Nu geef je dus zelf ook aan dat die Mercedes meer schade aanricht. Laat staan die oldtimer Mercedes, dus dubbel belasten die oude meuk.
  vrijdag 9 november 2012 @ 13:04:29 #33
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119013739
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:03 schreef Winterman het volgende:

[..]

Nu geef je dus zelf ook aan dat die Mercedes meer schade aanricht. Laat staan die oldtimer Mercedes, dus dubbel belasten die oude meuk.
De verhouding klopt niet, de manier van afrekenen ook niet.
De murc van de buurman die 2000km per jaar naar de appie hein rijd, betaal net zoveel als die vertegenwoordiger met 100000km/jr

En waarom maakt een oldtimer murc meer schade dan een nieuwe murc?
  vrijdag 9 november 2012 @ 13:16:20 #34
387436 Winterman
Let's kick some ice!
pi_119014100
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:04 schreef RaymondK het volgende:
En waarom maakt een oldtimer murc meer schade dan een nieuwe murc?
Omdat de wegenbelasting uit een deel onderhoud en een deel millieu bestaat.
  vrijdag 9 november 2012 @ 13:16:52 #35
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119014115
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:16 schreef Winterman het volgende:

[..]

Omdat de wegenbelasting uit een deel onderhoud en een deel millieu bestaat.
Dat is dus niet waar. Het wordt onderverdeeld in gewichtsklassen. Bij heel schone auto's wordt er korting gegeven.
Alleen diesels en lpg's hebben een andere schaal omdat ze gewoon minder accijns binnen harken hiermee.
  vrijdag 9 november 2012 @ 13:40:22 #36
387436 Winterman
Let's kick some ice!
pi_119014913
Er zijn twee belangrijke redenen waarom u (als eigenaar van een motorvoertuig) wegenbelasting dient te betalen. Voornamelijk wordt de wegenbelasting gebruikt voor het onderhoud van het wegennetwerk. De motorvoertuigen belasten namelijk het wegdek waardoor reparatie genoodzaakt is. De overheid gebruikt de wegenbelasting als inkomstenbron om de reparatie van het wegendek te kunnen financieren. Daarnaast wordt het wegennetwerk uitgebreid voor een betere infrastructuur voor de motorvoertuigen. De tweede reden waarom u wegenbelasting dient te betalen is het milieu. Het gebruik van motorvoertuigen is in bijna alle gevallen schadelijk voor het milieu. De hoogte van de wegenbelasting is hierdoor afhankelijk gemaakt van milieuverontreinigende factoren.

http://www.berekenenwegenbelasting.nl/waaarom-wegenbelasting
pi_119015920
:')
Facts don't care about your feelings
pi_119016563
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:46 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Dat doe ik ook niet. Ik rij een oldtimer.

De wegenbelasting gaat op gewicht. Dat is vrij onzinnig. Alsof een mercedes van 2000kg factoren meer schade aanricht aan het wegdek dan een Cuore van 800kg
Auto volstoppen met helium balonnetjes en dan een RDW herkeuring gaan doen? >:)
Dit is een Signature....
pi_119018167
Het oldtimer-verhaal is kennelijk zojuist voorbij gekomen @ Politiek24 bij het vragen stellen aan de staatssecretaris en dan ook expliciet over de hobby-oldtimers. Maar helaas heb ik 't net gemist. :( Iemand die het toevallig wel heeft kunnen volgen?
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:13:03 #40
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119018189
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:56 schreef Winterman het volgende:
Waarom?

Volkomen terecht dat ze het laten vervallen.Old-timers maken toch ook gebruik van de weg. Ze zouden hetzelde moeten doen met al die rijdende dinkytoys die nu ook geen belasting hoeven te betalen.
owjah zie de snel weg vol staan met oldtimers in de file :')
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:13:33 #41
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119018208
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Oldtimers maken veel minder gebruik van de weg en dus is het volkomen onterecht mongooltje.

Alleen voor de oldtimers die LPG/dieselen en als daily gebruiken is het logisch.
maar hoe controleer je het?
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:14:18 #42
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119018241
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:16 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Een oldtimer staat over het algemeen minder op de weg. Verder hebben deze eigenaren (vaak) hogere onderhoudskosten, en brandstofkosten dan bij moderne auto's. Via deze weg komt er dus al meer in de staatskas terrecht.

Ze moeten gewoon alles laten vervallen, en de benzine veel duurder maken. Mensen die rond de grensstreek wonen verbieden over de grens te tanken, en hier ook sterk op controleren.

En minder auto's op de weg, en een eerlijke afrekening. :Y
en hoe controleer je dat? :') want dan mag ik ook niet tanken als ik dagje brussel doe
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:15:37 #43
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119018285
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:26 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

De meeste oldtimers hebben gewoon een oldtimerverzekering die gelimiteerd is op 7.500 km ofzo. Als je op basis daarvan een koppeling zou maken met de MRB.... Bovendien krijg je ook geen oldtimerverzekering als het je enige auto is, dus er is altijd nog een daily bij waar je wel wegenbelasting mee betaalt.

Of niet, zoals in mijn geval. Een iQ en een 7-serie beide MRB-vrij moehahhahaah >:)
uuh ik heb alleen oldtimers en allemaal verzekert want dat kan gewoon wel als 1e auto altijd al
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:17:05 #44
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119018339
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:14 schreef T42 het volgende:

[..]

en hoe controleer je dat? :') want dan mag ik ook niet tanken als ik dagje brussel doe
Je hebt dan toch ook een reden om in het buitenland te tanken? En een bon?
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:17:28 #45
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119018355
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:31 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Blauwe benzine. (Denk aan de rode diesel)
Een substantie in de Nederlandse benzine stoppen die bij controle teruggemeten kan worden.
Is dat gehalte te laag, heb je dus in het buitenland getankt.
Is dat zo, dan bewijs je maar even dat je daar en daar een vakantie gehad hebt, of dat je idd. zo een eind over de grens heen moest.

Alles is te truuken uiteraard, maar het is gewoon een kwestie van goede controlles uitvoeren.
Zal vast ngo wel wat te verzinnen zijn.

I.i..g. is belasten via branstofgebruik gewoon alle kanten op het eerlijkst.
Veel gebruikers betalen ook het meest.
en dan loopt mijn motor in de soep door die blauwe rommel waar laat ik de rekening?

maar ze controleren nu al niet eens meer op rooie diesel...
en dan zijn er nog genoeg foefjes
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:18:39 #46
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119018415
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:32 schreef Winterman het volgende:

[..]

Daar kiezen ze toch zelf voor. Een motorfiets staat ook over het algemeen minder op de weg en die moeten ook gewoon het hele jaar door betalen.

Als ik in een Hummer ga rijden kies ik ook zelf voor een hogere wegenbelasting.

Belachelijk dat die oude wrakken moeten profiteren.
maar door die regel gaan veer winkels en zaken VEEL minder verdienen dus onslagen en daar gaat ook weer belasting geld naartoe :')
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:18:57 #47
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119018432
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:17 schreef T42 het volgende:

[..]

en dan loopt mijn motor in de soep door die blauwe rommel waar laat ik de rekening?

maar ze controleren nu al niet eens meer op rooie diesel...
en dan zijn er nog genoeg foefjes
Er zijn altijd foefjes, dat zei ik ook al.
D'r moet gewoon veeel harder op gecontroleerd worden, en gigantisch gestraft worden. Het is dan belastingontduiking als je loopt te knoeien.

In Engeland wordt er heel erg op rode diesel gecontroleerd. Bij elke aanhouden en enigsinds verdenking al.
D'r is vast wel een stofje wat geen schade veroorazaakt en wel is terug te vinden.


Een diesel loopt nu ook niet in de soep van de rode rommel.
Waar een wil is is een weg.
Nu is de afrekening gewoon niet eerlijk.

Als je de wegenbelasting in de peut stopt praat je echt maar over dubbeltjeswerk.
Daarvoor gaat het gros van de mensen echt geen enorme risico's lopen.
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:19:42 #48
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119018460
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:38 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Tanken over de grens is maar voordeling voor een hele kleine groep mensen; daar streng op controleren zou alleen al duurder zijn dan de misgelopen kosten. Daarnaast slaat het ook nergens op dat je geen benzine in duitsland zou mogen kopen.

Als ik een kop koffie koop in Duitsland ga ik daar toch ook geen belasting over betalen in Nederland. Daarnaast zal een hogere benzineprijs de transportkosten van goederen verhogen. Dat is slecht voor de economie als export-land zijnde.
zie wel zitten in de brandstof en dat je als bedrijf zijnde korting krijgt.
maar controleren dat lukt niet
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:23:01 #49
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119018574
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:17 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Je hebt dan toch ook een reden om in het buitenland te tanken? En een bon?
van de pomp en dan kom ik terug en dan?
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:24:47 #50
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119018634
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:23 schreef T42 het volgende:

[..]

van de pomp en dan kom ik terug en dan?
Dan wordt je gecontroleerrd, blijkt dat je een half aangelengde tank benzine hebt (tot X procent verdund) en dan kun je laten zien dat je een dagje brussel gedaan hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')