abonnement Unibet Coolblue
pi_118942236
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 15:10 schreef gz_robert het volgende:
Mijn vrouw klaagde overigens tegen de bezorger van DHL over het feit dat je gepast moet betalen, terwijl je van te voren het bedrag niet weet (ik had geluk dat we het in huis hadden). De bezorger zei toen dat alleen de douane daarover gaat. Bij DHL weten ze ook niet wat je moet betalen. Pas aan de deur wordt dat duidelijk. Dat zei de bezorger althans.
Lijkt mij dat het duidelijk is zodra hij de doaune gepasseerd is, en uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er geen douaniers in elke DHL bus zit die net voordat de bezorger het afleverd het bedrag uitrekent.
  woensdag 7 november 2012 @ 17:12:13 #52
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118942485
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:01 schreef nodig het volgende:

[..]

Lijkt mij dat het duidelijk is zodra hij de doaune gepasseerd is, en uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er geen douaniers in elke DHL bus zit die net voordat de bezorger het afleverd het bedrag uitrekent.
Er zit een envelop op. Dus de bezorger kan dit niet zien voordat hij hem pakt (ook de klantenservice niet aangezien als hij niet bij het depot is).

Ik had blijkbaar geluk want toen ik belde was hij bij de douane! (stond nog niet op tracking maar de vrouw zei dat hij daar was). Die heeft ze gebeld en zei dat er 0.0 stond. Maar morgen weten we het pas zeker.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 7 november 2012 @ 17:55:12 #53
365177 Coenehv
PSV EINDHOVEN!
pi_118943939
Hoelang gaat het nog duren voordat Lightake ze gaat versturen? (Ik heb hem redelijk snel besteld)
pi_118944710
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:55 schreef Coenehv het volgende:
Hoelang gaat het nog duren voordat Lightake ze gaat versturen? (Ik heb hem redelijk snel besteld)
Jij hebt nog geen verzendbevestiging gehad?
  woensdag 7 november 2012 @ 18:32:33 #55
365177 Coenehv
PSV EINDHOVEN!
pi_118945262
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 18:18 schreef marco_sire het volgende:

[..]

Jij hebt nog geen verzendbevestiging gehad?
Nee. Ik heb even op de Lightake site gekeken en er staat: collecting items now.
pi_118946084
staat al vanaf het begin bij iedereen die op LT heeft besteld
pi_118951026
Nou, ik heb mijn G3 nu maar wat ik ook probeer, ik krijg 3G (internetverbinding) maar niet aan de praat. Ik word er gek van gvd. Aukemuis, hoe heb jij dat voor elkaar gekregen?

Begin een beetje bang te worden dat 'ie niet goed is en weer terug kan naar China. Ben al 1,5 uur bezig.
pi_118951062
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:30 schreef gz_robert het volgende:
Nou, ik heb mijn G3 nu maar wat ik ook probeer, ik krijg 3G (internetverbinding) maar niet aan de praat. Ik word er gek van gvd. Aukemuis, hoe heb jij dat voor elkaar gekregen?

Begin een beetje bang te worden dat 'ie niet goed is en weer terug kan naar China. Ben al 1,5 uur bezig.
Vodafone?
pi_118951111
Ja Vodafone
pi_118951144
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:32 schreef gz_robert het volgende:
Ja Vodafone
quote:
j.devreede schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:18:
Ik ben er eindelijk achter waarom mijn roaming niet werkte, kennelijk moet je bij het gebruik van vodafone in combinatie met deze telefoon bij verificatie type "PAP" instellen. Je kan deze instellingen vinden onder:

Instellingen > Draadloos en netwerken > Meer ... > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > Vodafone > Verificatietype

Hierbij maak ik wel gebruik van de custom rom van rubensollie, dus misschien dat andere mensen hier helemaal geen last van hebben, maar ik dacht, ik share het toch even :)
Dit stond op Tweakers voor de Wolfgang/Amoi N820, misschien dat het bij de G3 ook helpt..
pi_118951442
YES! Bedankt AnimeFan!!!!!!! Dat was het inderdaad. Poe weet je hoe blij ik ben!
pi_118951518
Welke APN-instellingen gebruik je gz_robert?

Naam: Vodafone internet
APN: live.vodafone.com
Proxy: [leeg laten]
Port: [leeg laten]
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Server: [leeg laten]
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS poort: 8799
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN type: Internet + MMS

Met Google kom ik deze APN-settings tegen voor Vodafone
mag het weten
pi_118951544
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:38 schreef gz_robert het volgende:
YES! Bedankt AnimeFan!!!!!!! Dat was het inderdaad. Poe weet je hoe blij ik ben!
Mooi dat het nu werkt :)
pi_118951561
Komt er nog een reviewtje aan vanavond :D Wat foto's zijn ook al leuk natuurlijk (8>
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_118952046
Ben effe bezig met een review. Komt er zo aan.
  woensdag 7 november 2012 @ 21:02:26 #66
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118953146
Cool cool cool!

En een 'congrats' is ook wel op z'n plek. *O*
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_118954373
Cool ben erg benieuwd naar je ervaringen! Vooral ook hoe de market werkt en het beeld is
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_118954693
Had net een mailtje opgesteld voor Tina... om mijn orders te annuleren.
Toen toch nog even in dit topic gekeken om te kijken of er nog nieuws was... niet dus... wat een verrassing :P

Toch weer herinnert aan 't feit dat 't maar 165 dollar per telefoon is. Wat een prijs :P Ik kan zelf nog wel even wachten en degene die 'm cadeau gaat krijgen.. tja die moet wat langer wachten ;)

Ik laat de bestellingen staan tot december. Dan kijk ik wel verder. Kan altijd nog omruilen voor een andere telefoon of annuleren (en dan die paypal fee op de kop toe nemen). Geen zin om 200+ (of zelfs 240) dollar te gaan neerleggen.
pi_118959026
Pfff, kost wel tijd, zo'n review schrijven. Ben nog lang niet klaar, maar hier alvast een stukje. Ik zal het later aanvullen en eventueel waar nodig aanpassen.

Hierbij alvast wat eerste indrukken (heb hem natuurlijk nog maar een paar uur in bezit):

Uitpakken
Mijn G3 werd geleverd in een net plastic doosje, met een Chinese handleiding, een oplader, EU-adaptertje, (kort) USB-kabeltje en een in-ear headsetje met afstandsbediening. In een apart doosje zat een zwarte cover van hard plastic en een screenprotector.

Ik had een zwarte G3 besteld, maar volgens mij is hij toch echt niet zwart. Meer donkergrijs. Ik vraag me af of ik niet de iron grey versie heb gekregen.

Design/afwerking
Ik vond de telefoon op het eerste gezicht supermooi. Ik maakte me van tevoren een beetje zorgen over de dikte omdat 'ie er op sommige foto's best wel dik uitziet, maar hij is helemaal niet zo dik als ik verwacht had. Het formaat is echt super. Het is gewoon een prachtige telefoon om te zien!

De afwerking valt me helaas wat tegen. Het aan/uit knopje aan de bovenkant zit een beetje scheef, wat echt zichtbaar is. Ik kan ermee leven, maar toch. De naad aan de bovenkant van het scherm, tussen het scherm en het metaal, is aan de rechterkant net ietsje breder dan aan de linkerkant. Het valt bijna niet op hoor, maar afwerking kan gewoon beter (maar daar is de prijs misschien ook naar).

Gelukkig voelen de knopjes wel redelijk solide aan. Je hebt wel eens van die knopjes op apparaten die heel goedkoop aanvoelen als je ze indrukt, maar dat is hier niet het geval.

Scherm
Het scherm ben ik echt zeer tevreden over. Het scherm is erg helder, de kleuren zijn mooi, de kijkhoek is goed en dankzij de HD resolutie ziet het er natuurlijk superscherp uit. Geen last van backlight bleeding of wat dan ook, het is gewoon een heel mooi scherm. Het is weliswaar geen Super AMOLED, maar wat mij betreft komt het in de buurt.

Ook reageert het scherm erg goed, beter dan mijn ZTE Blade. Ik denk dat het wat dat betreft niet onder doet voor een dure smartphone van een A-merk. Ook de drie touchknoppen onder het scherm reageren goed. Geen enkele klacht over het scherm dus.

Eerste indrukken
De telefoon had ik dus gelijk aangezet. Het duurde nogal lang voordat ik eindelijk wist hoe ik 3G aan de praat kon krijgen (pas na hulp op dit forum). Bleek aan Vodafone te liggen (verificatie MOET op 'PAP' ingesteld staan).

Taal stond ingesteld op Engels en heb ik in Nederlands veranderd. De trilfunctie bij het indrukken van toetsen en bij acties heb ik uitgeschakeld. Het trillen - hoe zal ik het zeggen - laat een beetje te wensen over. Je hoort een bepaald bijgeluidje waardoor het 'goedkoop' klinkt. Bij mijn ZTE Blade, waarvan ik zelf de behuizing had vervangen, had ik ongeveer hetzelfde doordat het aan/uitknopje meetrilde. Ook hier kan ik mee leven, maar kan het toch niet onvermeld laten.

Interface
Het gebruik van de interface gaat zeer vloeiend. De G3 is gewoon heel snel. Het starten van apps gaat snel, unlocken gaat snel, alles werkt gewoon lekker soepel, een hele verbetering ten opzichte van mijn ZTE Blade.

Internet
De standaard browser werkt echt heerlijk snel. Zware pagina's worden echt snel geladen. Ik ben zelf nogal een voetbalfan en een website als Voetbalzone.nl is best wel een 'zware' site om te laden. Op de G3 duurt het slechts een paar seconden. Op het HD scherm is het een genot om desktop-versies van websites te bekijken. Echt super, hier ben echt blij mee!

Geluid
Het geluid uit de speaker is niet slecht, wel aan de 'schelle' kant. Ik heb wel eens mobieltjes gehad (van Nokia en Sony Ericsson) die beter geluid leverden. Het volume is meer dan okay.

Via de koptelefoonuitgang is het geluid ook gewoon prima. Een echte audiofiel zal misschien wel iets te klagen hebben, maar ik denk dat er weinig smartphones zullen zijn die beter geluid bieden (waarschijnlijk alleen de echt dure toestellen).

Play Store
De Play Store staat standaard op de G3 voorgeinstalleerd, wat natuurlijk erg fijn is. Op het eerste gezicht staan volgens mij alle bekende en Nederlandse apps er gewoon in. Ik heb persoonlijk gelijk nu.nl, Spotify, facebook, Whatsapp, instagram etc geinstalleerd. Ik zie echt alle bekende apps erbij staan, van buienradar en de NS reisplanner tot RTL XL en uitzendinggemist. Perfect!

Camera
De camera kan ik nog niet echt goed beoordelen. Ik heb wel binnen wat foto's gemaakt. Zonder naar de kwaliteit van de foto's op een computer te kijken, kan ik zeggen dat het binnenshuis fotograferen bij weinig licht (waar bijna alles telefoons moeite mee hebben) alleszins meevalt. Het flitsertje is denk ik alleen nuttig als je van redelijk dichtbij iets of iemand fotografeert. Wat ik leuk vind zijn de vele mogelijkheden, zoals HDR, tap-to-focus, gezichtsherkenning, scenes, noem maar op. Het is een enorme verbetering ten opzichte van mijn Blade en daar ben ik al zeer blij mee.

Zoals ik al zei, ik heb nog geen foto's op mijn computer bestudeerd en ik heb natuurlijk nog geen foto's buiten bij daglicht gemaakt, dus over de echte kwaliteit kan ik weinig zeggen (ik heb er geen hoge verwachtingen van, maar verwacht dat het voor de gemiddelde gebruiker meer dan voldoende zal zijn).

Video afspelen
Ik heb nog niet genoeg tijd gehad natuurlijk om het afspelen van video's grondig te testen. Wel heb ik in de IMDB app een HD (720p) filmtrailer afgespeeld. Het beeld is echt schitterend! Supervloeiend, haarscherp, om van te watertanden! Via Youtube zal het denk ik niet anders zijn.

Games
Ik heb nog geen games uitgeprobeerd.

Batterij
Over de batterij kan ik nog weinig zeggen natuurlijk. Toen ik de telefoon aanzette om een uur of 18.30 zat de batterij op 63%. Nu, na bijna 4 uur continu spelen en alles uitproberen, zit 'ie op 27%. Dit zegt echter nog weinig. Ik ga hem vannacht lekker opladen, dan kijk ik morgen hoe het bij normaal gebruik gaat.
pi_118959453
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:28 schreef nodig het volgende:
^O^
+1
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
  woensdag 7 november 2012 @ 22:32:32 #72
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118959785
I 2nd that!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_118960255
Leuk dat je ook overstapt vanaf een ZTE Blade :D
pi_118960313
Mijn LT bestelling begint richting 60 dagen te lopen, ik heb nog 2 andere onbetaalde bestellingen van de g3 staan die ik nooit had betaald, deze kan ik nu alsnog betalen, ook hier staat 165 dollar.

Ik zou kunnen anuleren en opnieuw een andere bestelling actief kunnen zetten... als ze nu eens zouden gaan uitleveren..

(I orderlist unpaid orders .. en dan kan je payment link aankiezen , mochten meer mensen met de eerste aankoop problemen hebben gehad)
pi_118960397
Wat betreft prestaties dus een goede aankoop, maar behuizing/hardware laat wat te wensen over als ik hetzo lees. Ik zou mij persoonlijk echt dood ergeren aan die naad bovenin het scherm, maar zoals je zelf al aangeeft, daar is de prijs ook naar en is het euvel wel te relativeren.
pi_118960593
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:41 schreef Meike26 het volgende:
Wat betreft prestaties dus een goede aankoop, maar behuizing/hardware laat wat te wensen over als ik hetzo lees. Ik zou mij persoonlijk echt dood ergeren aan die naad bovenin het scherm, maar zoals je zelf al aangeeft, daar is de prijs ook naar en is het euvel wel te relativeren.
Die naad valt echt bijna niet op hoor, Je moet heel goed kijken wil je het zien. Als je het niet weet, zie je het niet eens.

Ik vind het scheve aan/uit knopje eigenlijk veel erger.

Ik probeer er nu foto's van te maken, maar dat lukt bijna niet bij deze lichtomstandigheden. Ik zal morgen proberen bij daglicht een serie mooie foto's te maken.
pi_118960682
@gz_robert: zou je een foto kunnen maken van de ZTE Blade en Jiayu G3 naast elkaar? O-) Visueel valt de boel toch beter voor te stellen dan iets uit papier knippen :P En eensch, ik vind die zwarte ook verdacht doorgaan voor donkergrijs. (a.d.h.v. de foto's van die Duitser die als eerste de G3 kreeg) Nog een vraag: hoeveel Chinese apps staan erop? Dus hoe 'bloated' is de G3 standaard? :) Dan weet ik alvast in hoeverre de noodzaak is die root-methode van XDA los te gooien op mijn G3 exemplaar straks!
mag het weten
pi_118960797
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:46 schreef Joosie200 het volgende:
@gz_robert: zou je een foto kunnen maken van de ZTE Blade en Jiayu G3 naast elkaar? O-) Visueel valt de boel toch beter voor te stellen dan iets uit papier knippen :P En eensch, ik vind die zwarte ook verdacht doorgaan voor donkergrijs. (a.d.h.v. de foto's van die Duitser die als eerste de G3 kreeg) Nog een vraag: hoeveel Chinese apps staan erop? Dus hoe 'bloated' is de G3 standaard? :) Dan weet ik alvast in hoeverre de noodzaak is die root-methode van XDA los te gooien op mijn G3 exemplaar straks!
Er staan niet zo heel veel Chinese apps op. Ik heb er twee verwijderd en er staan er nu nog drie op, waarvan een van Jiayu.
pi_118961020
Hier is 'ie dan :-)

  woensdag 7 november 2012 @ 22:54:11 #80
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118961112
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:52 schreef gz_robert het volgende:
Hier is 'ie dan :-)

[ afbeelding ]
mooie review! en foto! Steekt nu nog wat meer dat ik hem nog niet heb :P.

Hij lijkt inderdaad Iron-grey? (heb je een foto van de achterkant?)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_118961131
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:52 schreef gz_robert het volgende:
Hier is 'ie dan :-)

[ afbeelding ]
_O_

En nee dat lijkt me idd niet 'black' :P
pi_118961311
Nu maar hopen dat wanneer LT de G3 krijgt dat de aan/uit knop wel recht zit :P
pi_118961357
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:52 schreef gz_robert het volgende:
Hier is 'ie dan :-)

[ afbeelding ]
Das inderdaad geen black meer, dus je bent de eerste in Europa met iron-gray huh? :D

Eh oh..

quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:46 schreef Joosie200 het volgende:
@gz_robert: zou je een foto kunnen maken van de ZTE Blade en Jiayu G3 naast elkaar? O-)
Want dan kan ik mooi verhoudingsgewijs zien in hoeverre de G3 nu uitsteekt of niet in je hand. Wat vind jij er van als ZTE Blade-gebruikers trouwens? :)
mag het weten
pi_118961497
Volgens mij is dit wel die black hoor. Die grijze was veel meer "muisgrijs" dan donkergrijs.

Hier hoef je je echt niet voor te schamen, mooi trendy/zakelijke uitstraling met dat geborstelde metaal. ^o^
Zou het juist jammer gevonden hebben als hij wel echt zwart was geweest.
pi_118961535
Ja ik ben zeeeeer te spreken over de kleur. Vind 'm echt mooi! Zal zo even foto maken van de achterkant.
pi_118961659
En de tweede plaats is voooorrrrrrr: gz_robert! Gefeliciteerd :D Waarom heeft lightake hem nou niet verstuurd :{
pi_118961730
Naast de Blade:

pi_118961826
*O* want foto's! Dan issie idd 2cm langer, 2cm breder en ong. net zo dik dus. En 10x stijlvoller :D
mag het weten
pi_118961885
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 23:08 schreef Joosie200 het volgende:
*O* want foto's! Dan issie idd 2cm langer, 2cm breder en ong. net zo dik dus. En 10x stijlvoller :D
De Blade is net ietsje dikker.
pi_118961907
Hier het scheve knopje :-(

pi_118962059
Nog eentje naast de Blade

pi_118962200
Hoe is de pixeldichtheid van de G3? Kun je ze van dichtbij kijken nog onderscheiden?
pi_118962257
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 23:01 schreef Meike26 het volgende:
Volgens mij is dit wel die black hoor. Die grijze was veel meer "muisgrijs" dan donkergrijs.
Nou, als ik de foto van gz_robert vergelijk met die van josi111 die ook een zwarte G3 in oktober al kreeg...





Dan is zwart dus inderdaad het donkergrijze, het donkergrijze de zilveren en de zilveren dus iets nieuws want nieuwe kleur ;)
mag het weten
pi_118962277
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:59 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Das inderdaad geen black meer, dus je bent de eerste in Europa met iron-gray huh? :D

Eh oh..

[..]

Want dan kan ik mooi verhoudingsgewijs zien in hoeverre de G3 nu uitsteekt of niet in je hand. Wat vind jij er van als ZTE Blade-gebruikers trouwens? :)
Ik ben als voormalig Blade-gebruiker zeer blij met het formaat. Vind het echt super! Lekker groot, maar niet TE groot. Ik moet wel zeggen dat het net ietsje lastiger is om met je duim bij de bovenste icoontjes te komen, maar dat is het enige. Het typen van een bericht gaat bij mij prima en ik heb geen grote handen (gemiddeld).
pi_118962527
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 23:15 schreef Majinster het volgende:
Hoe is de pixeldichtheid van de G3? Kun je ze van dichtbij kijken nog onderscheiden?
Nee, je ziet echt geen pixels. Het beeld is gewoon haarscherp! Misschien als je heeeeel erg je best doet en van 2cm afstand een icoontje nauwkeurig bestudeert, dat je dan enigszins pixels kunt waarnemen, maar neem van mij aan, ieder normaal mensen zal geen pixels zien.
pi_118962868
Nou wil ik des te meer de G3, alleen ben ik wel zo skeer dat ik niet meer dan 130 euro wil betalen :(
Ja.
pi_118962957
quote:
10s.gif Op woensdag 7 november 2012 23:30 schreef Xu het volgende:
Nou wil ik des te meer de G3, alleen ben ik wel zo skeer dat ik niet meer dan 130 euro wil betalen :(
Dan kan je 2 3 dingen doen: wachten op LT of een Chinees (die je kent) vragen te bestellen :P
Of Taobao proberen?
pi_118963232
Dit is echt geen zwart hoor:



pi_118963262
  woensdag 7 november 2012 @ 23:43:34 #100
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118963364
quote:
Kleuren zijn iets washed-out maar beeld ziet er goed uit!
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')