Je moet bij DHL toch sowieso douanekosten betalen?quote:Op woensdag 7 november 2012 12:35 schreef gz_robert het volgende:
Yep, douanekosten. 25,20 euro om precies te zijn. Bij mijn vorige bestelling uit China (een tablet) had ik geluk en hoefde ik niks te betalen, dit keer heb ik pech...
Nee, de kansen zijn alleen een stuk hoger.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:44 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Je moet bij DHL toch sowieso douanekosten betalen?
Ik weet het niet eigenlijk. Die tablet die ik een tijdje geleden had gekocht werd ook via DHL bezorgd en toen hoefde ik niks te betalen. Maar die was wel een stuk goedkoper dan de G3, misschien dat dat iets uitmaakt?quote:Op woensdag 7 november 2012 12:44 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
En hoe doen ze dat nu, net als PostNL een bedrag aan BTW plus een bedrag voor zichzelf (¤12,50)? Of heeft DHL nu precies het juiste (BTW) bedrag afgerekend?quote:Op woensdag 7 november 2012 12:35 schreef gz_robert het volgende:
Yep, douanekosten. 25,20 euro om precies te zijn. Bij mijn vorige bestelling uit China (een tablet) had ik geluk en hoefde ik niks te betalen, dit keer heb ik pech...
PostNL = 21% (Btw) + ¤12,50 inklaringskostenquote:Op woensdag 7 november 2012 12:54 schreef ikbenik het volgende:
[..]
En hoe doen ze dat nu, net als PostNL een bedrag aan BTW plus een bedrag voor zichzelf (¤12,50)? Of heeft DHL nu precies het juiste (BTW) bedrag afgerekend?
Ik denk de gok toch maar te wagen en de bestelling te laten staan, maar de twijfel kan je hieronder nog wel zienquote:Op woensdag 7 november 2012 12:57 schreef GS88 het volgende:
Hoeveel mensen hebben hun bestelling van de G3 overigens nog staan bij LighTake?
Ik nog wel, maar voor hoelang weet ik niet meer, 't wordt steeds minder leuk om te wachten.
Dat is dan toch wel weer interessanter. Misschien toch een berichtje sturen dat ik wat meer wil betalen voor DHL, dan komt het tenminste snel binnen.quote:Op woensdag 7 november 2012 13:00 schreef nodig het volgende:
[..]
PostNL = 21% (Btw) + ¤12,50 inklaringskosten
DHL = 21% (Btw) + bedrag rond de 10-20 euro inklaringskosten (weet ik niet precies)
Weet wel dat de kansen voor belasting bij DHL vele malen groter zijn dan als gewoon via Airmail.quote:Op woensdag 7 november 2012 13:06 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Ik denk de gok toch maar te wagen en de bestelling te laten staan, maar de twijfel kan je hieronder nog wel zien
[..]
Dat is dan toch wel weer interessanter. Misschien toch een berichtje sturen dat ik wat meer wil betalen voor DHL, dan komt het tenminste snel binnen.
Maar als het bedrag dan wel weer heel dicht bij Jane komt (die stuurt toch ook via DHL?), dan zou ik deze week moeten annuleren. Twijfels twijfels, nog nooit zoveel last gehad bij een aankoop!
Dat is ook zo, maar ik lees nu ook al een paar positieve verhalen. En eigenlijk begin ik ook het wachten zat te worden. Ik wil nog wel wachten op LT, maar dan niet ook nog eens wachten tot de complete kerstaankopen van heel China achter de rug is. De vertraging zou dan best wel eens meer dan een maand kunnen worden (bij DX ook wel eens 7 weken moeten wachten op een pakketje tijdens die periode).quote:Op woensdag 7 november 2012 13:11 schreef nodig het volgende:
[..]
Weet wel dat de kansen voor belasting bij DHL vele malen groter zijn dan als gewoon via Airmail.
Proficiat! Wat de batterij betreft, laad je die eerst volledig op en hoe lang dan (12u?) of begin je er dadelijk mee te spelen?quote:Op woensdag 7 november 2012 12:50 schreef gz_robert het volgende:
Damn, ik heb mijn vrouw gevraagd of ze m'n G3 even wil komen langsbrengen op de zaak, maar ze weigert haha. Moet echt nog effe een paar uurtjes geduld hebben.
waar heb jij je G3 besteld?quote:Op woensdag 7 november 2012 13:42 schreef gz_robert het volgende:
Ik denk dat ik 'm gewoon gelijk aanzet zodra ik 'm in mijn handen heb. Heb ik de laatste tijd met al mijn nieuwe gadgets gedaan en heeft geen problemen opgeleverd. De moderne batterijen van tegenwoordig hoef je volgens mij niet eerst helemaal op te laden.
Geluksvogel!quote:Op woensdag 7 november 2012 14:46 schreef RobertNL het volgende:
Net even met DHL gebeld. Telefoon komt morgen en zoals het lijkt zit er geen factuur op(collega van de vrouw aan de lijn hadden het over 0.0 euro)
quote:Op woensdag 7 november 2012 12:44 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Niet 100%...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 7 november 2012 15:06 schreef nodig het volgende:
[..]
Niet 100%...Vanaf wanneer dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Klopt en het is gepastquote:Op woensdag 7 november 2012 15:10 schreef gz_robert het volgende:
Mijn vrouw klaagde overigens tegen de bezorger van DHL over het feit dat je gepast moet betalen, terwijl je van te voren het bedrag niet weet (ik had geluk dat we het in huis hadden). De bezorger zei toen dat alleen de douane daarover gaat. Bij DHL weten ze ook niet wat je moet betalen. Pas aan de deur wordt dat duidelijk. Dat zei de bezorger althans.
Ik, sinds 8 september al.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:57 schreef GS88 het volgende:
Hoeveel mensen hebben hun bestelling van de G3 overigens nog staan bij LighTake?
Ik nog wel, maar voor hoelang weet ik niet meer, 't wordt steeds minder leuk om te wachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |