abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123168691
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:11 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Ah, een cultuurgebonden statement. Ik heb laatst een heleboel filmpjes gezien van mensen die dieren gruwelijk mishandelen op Facebook, misselijkmakend. En ze vinden zichzelf dan nog geweldig. Misschien moeten we het maar eens hebben over het Project-X feest in Haren, dat was ook zo'n prachtig staaltje van de 'soft-side' van de mens, maar dat is natuurlijk helemaal opgeblazen door de media, mijn fout. Mea culpa. Ich habe es nicht gewusst.

Als jij stelt dat mensen in hun 'evolutionaire ontwikkeling' een zachtere kant hebben gekregen, gebaseerd op de voorliefde voor kattenfilmpjes, dat we aan goede doelen geven, dat we mensenrechten hebben, is allemaal prachtig. Waarom bestaan mensenrechtenorganisaties? Puur bij de gratie omdat er volken rondlopen die een beetje de schurft hebben aan andere volken. Saddam Hoessein liep niet over van liefdadigheid toen hij chemische wapens ging testen op Koerden. Sterker nog: laatst hoorde ik twee Turken schreeuwen dat 'die buitenlander' moest opsodemieteren puur omdat hij van Koerdische afkomst is. Er zijn genoeg volkeren die elkaar het licht in de ogen niet gunnen omdat de ene ploeg in Allah gelooft en de andere in Vishnu. Vandaar dat India en Pakistan al jaren op voet van oorlog staan, puur omdat ze aan liefdadigheid doen.

Beetje naïef.

Net zoals het veronderstellen van linkse aliens. We weten niets van buitenaardse beschavingen. Hawking doet slechts een uitspraak daarover. Er zijn meer wetenschappers die zich erover hebben gebogen. Allemaal voorzien ze een culturele 'collaps' waarbij vooral de georganiseerde religie het zwaar gaat krijgen. Waar men aan voorbij gaat, is dat we waarschijnlijk de grootste cultuurshock van ons leven gaan krijgen, want het feit dat er 'intelligent' leven zou bestaan wil nog niet zeggen dat wij elkaar direct zullen begrijpen. Het feit dat we nu nog steeds bezig zijn met inburgeringscursussen voor mensen uit andere landen geeft aan dat wij hun cultuur niet begrijpen, evenals dat zij onze cultuur niet begrijpen. Laat staan als de ruimtebroeders ineens voor ons neus verschijnen. Wie weet wat voor krankzinnige religie zij aanhangen? Misschien komen ze ook met zendingsdrang om ons te bekeren tot de Necromonger-way...

Zo simpel is de lijn die Hawking doortrekt niet. Jij simplificeert de zaken tot 'liefdevolle ontwikkeling', terwijl evolutie puur oorlog is. Plain and simple. Vandaar dat ook zoveel diersoorten zijn uitgestorven, niet zozeer omdat wij dat moedwillig hebben gedaan, maar wij hebben de omgeving geaccomodeerd op een wijze dat er voor andere soorten geen ruimte meer is. Daar sta je dan met je dierenrechten... De dodo heeft er inmiddels al niets meer aan :P
Zou best kunnen dat je alleen kunt uitgroeien tot een beschaving die andere planeten bezoekt, als je "sociaal-Darwinisme" en alle strijd, oorlogen, onderdrukking etc. al eeuwen eerder hebt afgezworen als zijnde een atavistische neiging.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 21-02-2013 17:48:34 ]
I´m back.
pi_123171009
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 09:18 schreef theguyver het volgende:

[..]

agh ik las iets over dieren elkaar helpen zoals wel gebeurde in dit filmpje.
maar dit komt idd praktisch nooit voor. :{
Er zijn zeker wel een hoop dieren die dat doen. Frans de Waal had er een boek over geschreven, met de titel 'Het zijn net mensen'.
pi_123194235
Het probleem is dat je met een mogelijk buitenaards bezoek niet alleen te maken krijgt met een totaal nieuwe soort met een totaal andere cultuur en een totaal ander verwachtingspatroon. Het heelal is geen vriendelijke plek voor levende wezens. Je hebt er intense straling, enorme afstanden, temperaturen die dichter bij het absolute nulpunt liggen dan bij een ideale strandtemperatuur, en dat soort omstandigheden vragen om aanpassingen. En dat is feitelijk wat natuurlijke selectie doet: jou aanpassen aan de omstandigheden waarmee je geconfronteerd wordt. Doe je dat niet, dan sterf je uit.

Maar je weet niets over buitenaardse wezens, behalve wat er in bepaalde boeken over UFO-ontvoering wordt geschreven, en dat is nog maar de vraag of we het niet te maken hebben met mensen met een overijverige slaapkwab. De gebeurtenissen die worden beschreven in een UFO-ontvoering blijken in het laboratorium gewoon op te roepen te zijn. Al het onderzoek dat is gedaan naar UFO-ontvoering is gedaan met betwijfelbare methodiek: hypnose. De onderzoeken van onder andere Derrell Sims naar implantaten hebben niets opgeleverd. Onze eigen UFO-abductee Ine W. lepelde de hele UFO-literatuur op in haar verslaglegging in Talkshows ergens in de jaren negentig: klassieke ontvoeringsscenario, mannen in het zwart, helicopters zonder merktekens, zwarte auto's zonder kentekenplaten die haar overal in de gaten hielden... En nu is ze als country zangeres actief. Evenals Eltjo Haselhoff, graancirkelonderzoeker die met zijn BoL-theorie dacht het 'mysterie' opgelost te hebben. Die is naast senior scientist bij Philips ook gitarist geworden van jazzy flamengo style muziek.

Misschien komen de buitenaardse wezens, net als in CE3K wel naar de aarde om een potje te jammen met 's werelds beste muzikanten. Één ding kan ik je garanderen: de cultuurshock zal volledig zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door knorretje op 01-04-2014 07:45:59 ]
pi_123209535
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 08:47 schreef Dissectienaald het volgende:
Het probleem is dat je met een mogelijk buitenaards bezoek niet alleen te maken krijgt met een totaal nieuwe soort met een totaal andere cultuur en een totaal ander verwachtingspatroon. Het heelal is geen vriendelijke plek voor levende wezens. Je hebt er intense straling, enorme afstanden, temperaturen die dichter bij het absolute nulpunt liggen dan bij een ideale strandtemperatuur, en dat soort omstandigheden vragen om aanpassingen. En dat is feitelijk wat natuurlijke selectie doet: jou aanpassen aan de omstandigheden waarmee je geconfronteerd wordt. Doe je dat niet, dan sterf je uit.

Maar je weet niets over buitenaardse wezens, behalve wat er in bepaalde boeken over UFO-ontvoering wordt geschreven, en dat is nog maar de vraag of we het niet te maken hebben met mensen met een overijverige slaapkwab. De gebeurtenissen die worden beschreven in een UFO-ontvoering blijken in het laboratorium gewoon op te roepen te zijn. Al het onderzoek dat is gedaan naar UFO-ontvoering is gedaan met betwijfelbare methodiek: hypnose. De onderzoeken van onder andere Derrell Sims naar implantaten hebben niets opgeleverd. Onze eigen UFO-abductee Ine W. lepelde de hele UFO-literatuur op in haar verslaglegging in Talkshows ergens in de jaren negentig: klassieke ontvoeringsscenario, mannen in het zwart, helicopters zonder merktekens, zwarte auto's zonder kentekenplaten die haar overal in de gaten hielden... En nu is ze als country zangeres actief. Evenals Eltjo Haselhoff, graancirkelonderzoeker die met zijn BoL-theorie dacht het 'mysterie' opgelost te hebben. Die is naast senior scientist bij Philips ook gitarist geworden van jazzy flamengo style muziek.

Misschien komen de buitenaardse wezens, net als in CE3K wel naar de aarde om een potje te jammen met 's werelds beste muzikanten. Één ding kan ik je garanderen: de cultuurshock zal volledig zijn.
Of ze zijn net als wij. Die mogelijkheid bestaat natuurlijk ook nog.

[ Bericht 0% gewijzigd door knorretje op 01-04-2014 07:46:30 ]
pi_123210201
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 16:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Of ze zijn net als wij. Die mogelijkheid bestaat natuurlijk ook nog.
Mwa, tegen de tijd dat wij interstellar kunnen reizen zijn we niet meer te herkennen als Homo sapiens sapiens, gok ik zo. (Als we al zo ver komen)
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
pi_123214140
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 08:17 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Woon jij in de Efteling?
Zit jij nog op de basisschool dat je nog begrijpend moet leren lezen?

quote:
Zoogdieren helpen elkaar om te overleven? Bedoel je daarmee dat die arme kariboe, die door leeuwen verscheurd dreigt te worden en daarbij in het water valt en vervolgens door een krokodil wordt gegrepen, eigenlijk door de leeuwen het water in geflikkerd is zodat de krokodil ook eens wat kan eten? Oh nee, een krokodil is een reptiel. De leeuwen hielpen de kariboe natuurlijk weer op de wal, want die vreselijke krokodil probeerde hun collega zoogdier op te eten... Nu moet ik natuurlijk vragen van welke planeet jij komt.
Ach serieus waar gast, leer eens lezen. Het is vrij duidelijk uit mijn verhaal af te leiden dat ik het heb over zoogdieren van dezelfde soort. Jij kwam met de stelling dat evolutie niets anders is dan oorlog. Het enige wat ik deed is dat er van die stelling niets klopt. Ja er is "oorlog" tussen roofdier en prooi, maar binnen zoogdierengroepen is er veel samenwerking.

De mens is gekomen waar hij is door beide oorlog en samenwerking. Daarmee is jouw stelling dat evolutie oorlog is dus complete onzin. Zonder samenwerking waren we nooit zover gekomen. Daarmee doe ik dus, voor alle duidelijkheid, geen uitspraken over hoe buitenaardse wezens ons zullen behandelen. Ik reageerde puur en alleen op jouw onzinnige stelling dat evolutie oorlog is.

quote:
Wij helpen onze collega zoogdieren? Inderdaad: van de weide naar de piepschuimbakjes in de koelvitrine van de Dekamarkt.
Ja en we zijn bereid honderden euro's te betalen om onze huisdieren te verzorgen en ze te laten opereren. Dus je kunt wel door blijven gaan met je zwart-wit gelul, maar het is niet zwart-wit. Deal with it.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_123214210
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 08:47 schreef Dissectienaald het volgende:
De gebeurtenissen die worden beschreven in een UFO-ontvoering blijken in het laboratorium gewoon op te roepen te zijn.
Heb je hier een bron van?
pi_123240911
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 18:21 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Zit jij nog op de basisschool dat je nog begrijpend moet leren lezen?

[..]

Ach serieus waar gast, leer eens lezen. Het is vrij duidelijk uit mijn verhaal af te leiden dat ik het heb over zoogdieren van dezelfde soort. Jij kwam met de stelling dat evolutie niets anders is dan oorlog. Het enige wat ik deed is dat er van die stelling niets klopt. Ja er is "oorlog" tussen roofdier en prooi, maar binnen zoogdierengroepen is er veel samenwerking.

De mens is gekomen waar hij is door beide oorlog en samenwerking. Daarmee is jouw stelling dat evolutie oorlog is dus complete onzin. Zonder samenwerking waren we nooit zover gekomen. Daarmee doe ik dus, voor alle duidelijkheid, geen uitspraken over hoe buitenaardse wezens ons zullen behandelen. Ik reageerde puur en alleen op jouw onzinnige stelling dat evolutie oorlog is.

[..]

Ja en we zijn bereid honderden euro's te betalen om onze huisdieren te verzorgen en ze te laten opereren. Dus je kunt wel door blijven gaan met je zwart-wit gelul, maar het is niet zwart-wit. Deal with it.
Ow, raak ik een snaartje? Zo duidelijk was je overigens niet.

Ja, er zijn mensen die zelfs duizenden euro's aan hun huisdieren uitgeven, ze trekken ze ook kleren aan en zien ze als 'kinderen'. Misschien een afleveringetje Dog Whisperer kijken hoe mensen hun dieren NIET begrijpen. Daarnaast: als de mens zo vredelievend is, waarom wordt er nog honger geleden in Afrika? Omdat die mensen in een verkeerd gebied leven? Waarom heeft onze liefdadigheid daar nog geen eind aan kunnen maken? Je kunt in je postings een aards paradijs van deze wereld maken, het feit blijft dat het er niet zo rooskleurig uitziet als jij het wil zien. Niet alles zal verklaarbaar zijn vanuit de evolutietheorie, veel zal te maken hebben met sociaal psychologische processen, maar er zijn genoeg mensen die een hulpbehoevend iemand voorbij lopen, teveel mensen die dat doen.

Om even terug on topic te komen: als buitenaardsen zo vredelievend zijn, waarom ontvoeren ze dan mensen? Ze kunnen het toch ook gewoon vragen?
pi_123241189
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 18:23 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Heb je hier een bron van?
Als je zelf een klein beetje moeite zou doen om onderzoek te doen, dan had je dit http://evodisku.multiply.(...)&u=%2Fjournal%2Fitem zo gevonden.
pi_123247590
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:07 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Ow, raak ik een snaartje? Zo duidelijk was je overigens niet.
Raar he als je aan iemand vraagt of ie in de Efteling woont? Jij bent degene die nogal denigrerend uit de hoek komt vriend.

quote:
Ja, er zijn mensen die zelfs duizenden euro's aan hun huisdieren uitgeven, ze trekken ze ook kleren aan en zien ze als 'kinderen'. Misschien een afleveringetje Dog Whisperer kijken hoe mensen hun dieren NIET begrijpen. Daarnaast: als de mens zo vredelievend is, waarom wordt er nog honger geleden in Afrika? Omdat die mensen in een verkeerd gebied leven? Waarom heeft onze liefdadigheid daar nog geen eind aan kunnen maken? Je kunt in je postings een aards paradijs van deze wereld maken, het feit blijft dat het er niet zo rooskleurig uitziet als jij het wil zien. Niet alles zal verklaarbaar zijn vanuit de evolutietheorie, veel zal te maken hebben met sociaal psychologische processen, maar er zijn genoeg mensen die een hulpbehoevend iemand voorbij lopen, teveel mensen die dat doen.
Gast wat ben je nou dom aan t lullen? Ik heb nergens gezegd dat zoogdieren onder elkaar er een paradijs van maken met elkaar. Ik ben verder duidelijk geweest in het feit dat er ook concurrentie en competitie is onderling, maar dat er dus ook samenwerking is. Er is dus een spectrum, maar jij blijft steeds terug gaan naar een zwart-wit verhaal. Ben je autistisch of zo?

quote:
Om even terug on topic te komen: als buitenaardsen zo vredelievend zijn, waarom ontvoeren ze dan mensen? Ze kunnen het toch ook gewoon vragen?
:')

Waarom ontvoeren mensen leeuwen en andere dieren? Nou wetenschappers ontvoeren dieren om ze beter te begrijpen, of om ze uit te zetten in wildparken waar ze veilig zijn voor bijv. stropers. Dus "ontvoering" is niet altijd iets slechts. Moeilijk he? En waarom zouden de buitenaardsen het ons vragen? Alsof wij leeuwen vragen of ze het goed vinden dat wij ze "ontvoeren" _O-

Woon je soms in de Efteling of zo?
pi_123247641
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:15 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Als je zelf een klein beetje moeite zou doen om onderzoek te doen, dan had je dit http://evodisku.multiply.(...)&u=%2Fjournal%2Fitem zo gevonden.
Oh okay! Dus jij kunt zomaar dingen het forum op gooien en het is maar aan anderen om daar bronnen bij te zoeken :')

Trouwens, ik kan niets terugvinden van wat jij beweert. Dat de hele ontvoeringservaring in een lab is nagebootst. Doe dus maar even wat meer moeite en laat mij zien waar dat staat. Jij doet de bewering, dus ondersteun dat dan ook maar.
pi_123255589
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 16:35 schreef ChungLingSoo het volgende:

[..]

Mwa, tegen de tijd dat wij interstellar kunnen reizen zijn we niet meer te herkennen als Homo sapiens sapiens, gok ik zo. (Als we al zo ver komen)
Ik verwacht dat we gewoon nog Homo Sapiens zullen zijn, aangezien kennisontwikkeling sneller verloopt dan biologische evolutie. Tenzij we de twee gaan koppelen uiteraard, meer nog dan we nu al doen.
pi_123257549
Conscience do cost.
pi_123263180
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 22:25 schreef ems. het volgende:
[ afbeelding ]
Er zijn onderzoeken gedaan naar hoe mensen zouden reageren op zulk soort nieuws en er is een kans dat een redelijk groot deel van de mensen niet goed zou omgaan hiermee en er is zelfs kans op paniek bij een deel vd wereldbevolking. Misschien dat buitenaardse wezens zich daarvan bewust zijn?

Nog zo'n "grappige":

Als reactie daarop:

Alsof de Henk en Ingrids van deze wereld goed zullen omgaan met wezens van een andere planeet met een ander voorkomen, een andere huidskleur en een ander geloof :')
pi_123266271
Nee we zijn niet alleen.
Zoveel planeten die nog niet ontdekt zijn waar ook levende wezen of mensen zijn.

Je zou jezelf ook kunnen afvragen waarom hoezo zouden wij de mensheid de enigen zijn?
Verbreed je horizon en kijk verder overigens het universum is eindeloos groot moet je na gaan.
  zondag 24 februari 2013 @ 10:59:45 #166
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_123268520
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 00:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Er zijn onderzoeken gedaan naar hoe mensen zouden reageren op zulk soort nieuws en er is een kans dat een redelijk groot deel van de mensen niet goed zou omgaan hiermee en er is zelfs kans op paniek bij een deel vd wereldbevolking. Misschien dat buitenaardse wezens zich daarvan bewust zijn?

Nog zo'n "grappige":

[ afbeelding ]

Als reactie daarop:

[ afbeelding ]

Alsof de Henk en Ingrids van deze wereld goed zullen omgaan met wezens van een andere planeet met een ander voorkomen, een andere huidskleur en een ander geloof :')
Hoe de fuck is het maken van graancirkels een uitgekiende strategie? Het lijkt mij een bijzonder weinig aannemelijke gang van zaken, dat buitenaardsen tekenen van leven achter laten die alleen voor de goede verstaander duidelijk zijn (want niet te onderscheiden van mensenwerk). Wat voor bewustzijnsvergrotende effecten hebben die graancirkels uberhaupt? Laat staan de impact die graancirkels hebben op de totale wereldbevolking. En hoe weet je dat die goede verstaanders niet zullen flippen door het besef dat wij door aliens worden bezocht? De mensen die in buitenaardse graancirkels geloven zijn doorgaans niet de meest stabiele en evenwichtige persoonlijkheden, het lijkt mij een buitengewoon slecht geregisseerde PR-campagne van die aliens dat ze met hun decennialange graancirkelcampagne enkel de in de volksmond UFO-gekkies geheten weten te bereiken. Zelfs als ze een prof op de TU Delft weten te overtuigen van hun aanwezigheid op aarde, blijkt het een volslagen mafklapper te zijn (Coen Vermeeren).
pi_123275850
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 00:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Misschien. Dus maar graancirkels :?
quote:
Ik denk dat het allemaal nogal meevalt.
Conscience do cost.
pi_123289047
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 10:59 schreef Terecht het volgende:

[..]

Hoe de fuck is het maken van graancirkels een uitgekiende strategie?
Okay, laat ik jou het volgende vragen:

Je hoort bij een buitenaards ras en je wil een primitievere zelfbewuste soort waarvan een deel nog doet aan stammenoorlogen, duidelijk maken dat ze niet alleen zijn in het universum om ze zo misschien een duwtje in de goede richting te geven om te komen tot het besef dat ze niet alleen zijn en dat ze 1 soort zijn.

Hierbij is het niet verstandig om direct contact te maken, omdat er dan een kans bestaat op destabilisatie van die primitievere en meer fragiele wereldmaatschappij.

Welke strategie zou jij toepassen? (dit is een serieuze vraag, hoe zou jij dit aanpakken?)

quote:
Het lijkt mij een bijzonder weinig aannemelijke gang van zaken, dat buitenaardsen tekenen van leven achter laten die alleen voor de goede verstaander duidelijk zijn (want niet te onderscheiden van mensenwerk). Wat voor bewustzijnsvergrotende effecten hebben die graancirkels uberhaupt? Laat staan de impact die graancirkels hebben op de totale wereldbevolking. En hoe weet je dat die goede verstaanders niet zullen flippen door het besef dat wij door aliens worden bezocht? De mensen die in buitenaardse graancirkels geloven zijn doorgaans niet de meest stabiele en evenwichtige persoonlijkheden,
Welk wetenschappelijk bewijs heb je om deze uitspraak te onderbouwen?

quote:
het lijkt mij een buitengewoon slecht geregisseerde PR-campagne van die aliens dat ze met hun decennialange graancirkelcampagne enkel de in de volksmond UFO-gekkies geheten weten te bereiken. Zelfs als ze een prof op de TU Delft weten te overtuigen van hun aanwezigheid op aarde, blijkt het een volslagen mafklapper te zijn (Coen Vermeeren).
De UFO-gekkies hoeven niet me zoveel te zijn om een idee te laten verspreiden:

Minority Rules: Scientists Discover Tipping Point for the Spread of Ideas

Scientists at Rensselaer Polytechnic Institute have found that when just 10 percent of the population holds an unshakable belief, their belief will always be adopted by the majority of the society. The scientists, who are members of the Social Cognitive Networks Academic Research Center (SCNARC) at Rensselaer, used computational and analytical methods to discover the tipping point where a minority belief becomes the majority opinion. The finding has implications for the study and influence of societal interactions ranging from the spread of innovations to the movement of political ideals.

http://www.zeitnews.org/node/2205

Trouwens, je bent je er van bewust dat inmiddels een behoorlijk groot deel van de wereldbevolking gelooft dat we bezocht worden he?
pi_123289533
Wat is een "behoorlijk groot deel"?
pi_123290405
quote:
5s.gif Op zondag 24 februari 2013 18:25 schreef Gray het volgende:
Wat is een "behoorlijk groot deel"?
Dat verschilt per land.

Hier een goeie website waar veel verschillende polls zijn terug te vinden:

http://www.ufoevidence.org/topics/PublicOpinionPolls.htm

Hoewel het in de mainstream media lijkt alsof dit een marginaal onderwerp is, wijzen de polls toch anders uit.
  zondag 24 februari 2013 @ 20:05:25 #171
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_123294538
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 18:14 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Okay, laat ik jou het volgende vragen:

Je hoort bij een buitenaards ras en je wil een primitievere zelfbewuste soort waarvan een deel nog doet aan stammenoorlogen, duidelijk maken dat ze niet alleen zijn in het universum om ze zo misschien een duwtje in de goede richting te geven om te komen tot het besef dat ze niet alleen zijn en dat ze 1 soort zijn.

Hierbij is het niet verstandig om direct contact te maken, omdat er dan een kans bestaat op destabilisatie van die primitievere en meer fragiele wereldmaatschappij.

Welke strategie zou jij toepassen? (dit is een serieuze vraag, hoe zou jij dit aanpakken?)
Ik zou niets ondernemen want dat kan nooit goed gaan. Als de premisse dat de kennis van buitenaards leven tot meer vooruitgang zal leiden succesvol wil zijn, moet de gehele soort daar weet van hebben anders zul je altijd stammen houden die primitief en agressief zullen zijn. Maar, als je op de een of andere manier je als buitenaardse beschaving kenbaar maakt, dan zullen er altijd stammen zijn die daar niet mee om kunnen gaan (ik zou niet weten waarom indirect contact een minder destabiliserende uitwerking zou hebben, het contact moet immers van zodanige aard zijn dat er geen twijfel over kan bestaan dat het buitenaards is en dat is bij graancirkels niet het geval). Wat je dus ook doet, het zal altijd negatieve effecten met zich meebrengen.
quote:
[..]

Welk wetenschappelijk bewijs heb je om deze uitspraak te onderbouwen?
Geen. Dat is gebaseerd op eigen ervaring. Als ik aan graancirkels denk, denk ik aan figuren als Robbert van den Broeke en David Icke. Ook in de publieke perceptie staan zij er niet goed op, graancirkelgelovers worden iha niet serieus genomen door het algemene publiek. Ik vind dat een behoorlijke schwalbe van die buitenaardse beschaving die ons kennelijk al enkele eeuwen, EEUWEN!, via graancirkels probeert haar bestaan aan ons kenbaar te maken. Wordt het niet eens tijd dat ze van strategie veranderen?
quote:
[..]

De UFO-gekkies hoeven niet me zoveel te zijn om een idee te laten verspreiden:

Minority Rules: Scientists Discover Tipping Point for the Spread of Ideas

Scientists at Rensselaer Polytechnic Institute have found that when just 10 percent of the population holds an unshakable belief, their belief will always be adopted by the majority of the society. The scientists, who are members of the Social Cognitive Networks Academic Research Center (SCNARC) at Rensselaer, used computational and analytical methods to discover the tipping point where a minority belief becomes the majority opinion. The finding has implications for the study and influence of societal interactions ranging from the spread of innovations to the movement of political ideals.

http://www.zeitnews.org/node/2205

Trouwens, je bent je er van bewust dat inmiddels een behoorlijk groot deel van de wereldbevolking gelooft dat we bezocht worden he?
Maar in hoeverre is dat aan het bestaan van graancirkels te danken?
pi_123298175
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:05 schreef Terecht het volgende:

Ik zou niets ondernemen want dat kan nooit goed gaan. Als de premisse dat de kennis van buitenaards leven tot meer vooruitgang zal leiden succesvol wil zijn, moet de gehele soort daar weet van hebben anders zul je altijd stammen houden die primitief en agressief zullen zijn. Maar, als je op de een of andere manier je als buitenaardse beschaving kenbaar maakt, dan zullen er altijd stammen zijn die daar niet mee om kunnen gaan (ik zou niet weten waarom indirect contact een minder destabiliserende uitwerking zou hebben, het contact moet immers van zodanige aard zijn dat er geen twijfel over kan bestaan dat het buitenaards is en dat is bij graancirkels niet het geval). Wat je dus ook doet, het zal altijd negatieve effecten met zich meebrengen.
Je beantwoordt de vraag niet. Jij zegt dat graancirkels een belachelijke strategie zouden zijn, wat is volgens jou een goeie strategie?

quote:
Geen. Dat is gebaseerd op eigen ervaring. Als ik aan graancirkels denk, denk ik aan figuren als Robbert van den Broeke en David Icke. Ook in de publieke perceptie staan zij er niet goed op, graancirkelgelovers worden iha niet serieus genomen door het algemene publiek. Ik vind dat een behoorlijke schwalbe van die buitenaardse beschaving die ons kennelijk al enkele eeuwen, EEUWEN!, via graancirkels probeert haar bestaan aan ons kenbaar te maken. Wordt het niet eens tijd dat ze van strategie veranderen?
Gebaseerd op eigen ervaring? Hoeveel graancirkel-gekkies heb jij gesproken dan in je leven?

quote:
Maar in hoeverre is dat aan het bestaan van graancirkels te danken?
Jezus Christus, moet ik dit nu echt weer helemaal van A tot Z gaan uitspellen? Dit onderzoek heeft niets met graancirkels te maken. Ik zei dat graancirkels een strategie kunnen zijn om langzaam door te dringen in ons (onder)bewustzijn. Dit wetenschappelijke onderzoek laat zien dat je met 10% "gelovigen" in iets, heel veel kunt bereiken.
  zondag 24 februari 2013 @ 22:29:16 #173
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_123304625
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Je beantwoordt de vraag niet. Jij zegt dat graancirkels een belachelijke strategie zouden zijn, wat is volgens jou een goeie strategie?
Ik geef aan dat de opzet van het gedachte-experiment volgens mij niet kán leiden tot een goede oplossing. Je maakt je of onomstotelijk bekend, of helemaal niet. Aan tussenvormen als dat aliens het geloof in buitenaards leven zouden proberen aan te wakkeren heb je volgens mij helemaal niets. Het kan zelfs meer kwaad dan goed doen. Jezus had ook de beste bedoelingen maar kijk eens hoeveel hersenen zijn volgelingen hebben ingeslagen de afgelopen 2000 jaar. Dat gezegd hebbende, ik geloof zoveel. Zo geloof ik dat Afrikaanse hongernegertjes een beter lot verdienen. Maar dat geloof is niet zo sterk dat ik daar ook actief consequenties aan verbind. Hetzelfde geldt voor mijn geloof dat buitenaards leven bestaat. Die gedachte doet me helemaal niets, het wordt pas interessant als ze zich daadwerkelijk aan ons zouden voorstellen. Als jij goede redenen aan kunt voeren waarom het verspreiden zulke ideeën een interessante zaak zou zijn voor buitenaardse wezens word ik daarover graag bijgepraat. Je beweert even verderop nl dat: "met 10% "gelovigen" in iets, heel veel kunt bereiken." Dat hebben we wel gemerkt met de kruistochten idd. Geloof kan meer stuk maken dan je lief is.
quote:
[..]

Gebaseerd op eigen ervaring? Hoeveel graancirkel-gekkies heb jij gesproken dan in je leven?
Ik ken Coen Vermeeren, en ben eens bij een lezing van hem geweest over UFO's waar graancirkels ook aan bod kwamen. Verder ben je het er denk ik wel mee eens dat de algemene perceptie van graancirkelgelovers nou niet bepaald je van het is. Als aliens via graancirkels proberen duidelijk te maken dat ze bestaan en de beste bedoelingen hebben worden ze vooralsnog niet echt serieus genomen. Sterker, ik zou aliens die via graancirkels proberen te communiceren niet eens willen ontmoeten. Wat een ongeïnspireerde sukkels.

[ Bericht 3% gewijzigd door Terecht op 24-02-2013 22:48:46 ]
pi_123306481
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:29 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ik geef aan dat de opzet van het gedachte-experiment volgens mij niet kán leiden tot een goede oplossing. Je maakt je of onomstotelijk bekend, of helemaal niet. Aan tussenvormen als dat aliens het geloof in buitenaards leven zouden proberen aan te wakkeren heb je volgens mij helemaal niets. Het kan zelfs meer kwaad dan goed doen. Jezus had ook de beste bedoelingen maar kijk eens hoeveel hersenen zijn volgelingen hebben ingeslagen de afgelopen 2000 jaar. Dat gezegd hebbende, ik geloof zoveel. Zo geloof ik dat Afrikaanse hongernegertjes een beter lot verdienen. Maar dat geloof is niet zo sterk dat ik daar ook actief consequenties aan verbind. Hetzelfde geldt voor mijn geloof dat buitenaards leven bestaat. Die gedachte doet me helemaal niets, het wordt pas interessant als ze zich daadwerkelijk aan ons zouden voorstellen. Als jij goede redenen aan kunt voeren waarom het verspreiden zulke ideeën een interessante zaak zou zijn voor buitenaardse wezens word ik daarover graag bijgepraat. Je beweert even verderop nl dat: "met 10% "gelovigen" in iets, heel veel kunt bereiken." Dat hebben we wel gemerkt met de kruistochten idd. Geloof kan meer stuk maken dan je lief is.
T is ook altijd hetzelfde met gastjes zoals jij... Ik stel een directe vraag en die wordt dan ontweken en dan worden er allerlei vreemde zaken bijgehaald, in dit geval Jezus en hongernegertjes :')

quote:
Ik ken Coen Vermeeren, en ben eens bij een lezing van hem geweest over UFO's waar graancirkels ook aan bod kwamen. Verder ben je het er denk ik wel mee eens dat de algemene perceptie van graancirkelgelovers nou niet bepaald je van het is. Als aliens via graancirkels proberen duidelijk te maken dat ze bestaan en de beste bedoelingen hebben worden ze vooralsnog niet echt serieus genomen. Sterker, ik zou aliens die via graancirkels proberen te communiceren niet eens willen ontmoeten. Wat een ongeïnspireerde sukkels.
Je gaat nu weer lopen klagen dat graancirkels zo achterlijk zijn, maar stel dat ze zich voorzichtig aan ons bekend willen maken, welke andere strategie zou jij dan bedenken?

Lekker makkelijk en zoooo typisch voor mensen zoals jij. Heel hard ergens tegen aanschoppen maar vervolgens zelf niet met een eventueel alternatief komen.
  zondag 24 februari 2013 @ 23:15:41 #175
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_123307614
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

T is ook altijd hetzelfde met gastjes zoals jij... Ik stel een directe vraag en die wordt dan ontweken en dan worden er allerlei vreemde zaken bijgehaald, in dit geval Jezus en hongernegertjes :')

[..]

Je gaat nu weer lopen klagen dat graancirkels zo achterlijk zijn, maar stel dat ze zich voorzichtig aan ons bekend willen maken, welke andere strategie zou jij dan bedenken?

Lekker makkelijk en zoooo typisch voor mensen zoals jij. Heel hard ergens tegen aanschoppen maar vervolgens zelf niet met een eventueel alternatief komen.
Ik heb mijn antwoord al gegeven. Ik heb aangegeven dat de premissen waarop je je vraag baseert conflicteren, en dat de enige mogelijkheden zijn dat je je of onomstotelijk bekend maakt of helemaal niet. Je voorzichtig bekend maken is geen alternatief. Wat betekent dat uberhaupt volgens jou? Je op zo'n manier kenbaar maken dat alleen de goede verstaander het te weten komt? Maar hoe verschilt dat eigenlijk van bijgeloof? Verder heb jij nog helemaal niet uitgelegd waarom het gebruik van graancirkels eigenlijk wél een logisch, plausibel idee is. Je hebt eigenlijk alleen maar tegenvragen gesteld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')