abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_118825329
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:19 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je moet het je ook niet voor proberen te stellen want wij zijn nu eenmaal een driedimensionale omgeving gewend. Vertrouw dus op de wiskundige principes en de analyses die je daar mee kunt maken. ..-._---_-.- maakt gewoon een soort analogie van een 2 dimensies naar 3 dimensies en analoog daaraan van 3 dimensies naar 4 dimensies.
pi_118825447
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 21:28 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Juist doordat het uitdijt komt er geen einde aan.
Maar dan kan het toch niet oneindig zijn? Immers hoe noemen we dan de situatie voorafgaande aan het huidige moment waarop het heelal kleiner was dan het op dit moment is?
pi_118826100
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 21:34 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Maar dan kan het toch niet oneindig zijn? Immers hoe noemen we dan de situatie voorafgaande aan het huidige moment waarop het heelal kleiner was dan het op dit moment is?
Daar is niets. Maar de 'grens' van het universum schuift oneindig op. Dus eigenlijk is er geen grens, want dat punt van het niets wordt op dit moment alweer gevuld met ruimte. Of zoiets. :')
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_118833219
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 21:27 schreef Kowloon het volgende:

Hoe kan iets uitdijen als het al oneindig is?
Hoe kan het uitdijen als het niet oneindig is?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 5 november 2012 @ 00:02:37 #55
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_118833809
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 21:34 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Maar dan kan het toch niet oneindig zijn? Immers hoe noemen we dan de situatie voorafgaande aan het huidige moment waarop het heelal kleiner was dan het op dit moment is?
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 21:44 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Daar is niets. Maar de 'grens' van het universum schuift oneindig op. Dus eigenlijk is er geen grens, want dat punt van het niets wordt op dit moment alweer gevuld met ruimte. Of zoiets. :')
quote:
12s.gif Op zondag 4 november 2012 23:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoe kan het uitdijen als het niet oneindig is?
Nu gaan dingen een beetje door elkaar lopen geloof. Je kan het over twee zaken hebben. Ons universum, als in alles wat 'onze' oerknal heeft voortgebracht, is eindig. We weten dat het een x aantal miljard jaar oud is en dat het op dit moment nog steeds aan het uitdijen is.

Maar het 'alles', met dat wat daarachter zit, tsja dat blijft onbegrijpelijk. Sommige mensen denken dat er meerdere oerknallen waren/zijn, als bubbels in een grote ruimte met ontiegelijk veel vacuum ertussen. Andere denken dat er buiten de grens van onze oerknal echt niets is omdat ruimte buiten de rand van de oerknal nog niet gedefinieerd is (dus ook geen 'tijd') Maarja dat zijn zulke vage begrippen, want hoe kan er ergens geen tijd zijn....

Hetzelfde probleem kom je tegen als je gaat nadenken wat er voor de oerknal was? Ik vind het al moeilijk te bevatten dat het heelal wellicht oneindig doorgaat, maar ik vind het nog veel gekker als je denkt dat het 'alles' eigenlijk geen begin en einde heeft. Echt, ik kan dat echt niet bevatten. Hoe kan iets al oneindig lang bestaan hebben.... (misschien is het daarom geruststellender als je ervan uitgaat dat het allemaal begon met de oerknal, maarja dat levert ook weer vragen op...)

[ Bericht 1% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 05-11-2012 00:09:25 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_118834342
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 00:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nu gaan dingen een beetje door elkaar lopen geloof. Je kan het over twee zaken hebben. Ons universum, als in alles wat 'onze' oerknal heeft voortgebracht, is eindig. We weten dat het een x aantal miljard jaar oud is en dat het op dit moment nog steeds aan het uitdijen is.
Het punt is dat het heelal in de van ons veraf gelegen gebieden sneller uitdijt dan het licht ('wet' van Hubble), het waarneembare heelal (iedere vorm van elektromagnetische straling) is dus kleiner dan het totale heelal. De ballon die het totale heelal vormt blaast dermate snel op in de verafgelegen gebieden dat de elektromagnetische straling opgewekt in die gebieden nooit voor ons waarneembaar kan zijn en worden. We kunnen het dus alleen waarnemen met methoden die niet afhankelijk zijn van elektromagnetische straling.
pi_118834661
Nog wat leuke ideeën hier over (ook dat het waarneembare heelal groter kan zijn dan het totale heelal ;) ):


[ Bericht 0% gewijzigd door Kowloon op 05-11-2012 00:46:50 ]
  maandag 5 november 2012 @ 00:41:37 #58
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_118834762
quote:
Hoe de jongen dit kan betalen, is niet bekendgemaakt.
ik gok dat hij pinde
  maandag 5 november 2012 @ 01:06:32 #59
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_118835118
1 op de 100 huishoudens is miljonair in Nederland, geloof me er zijn voldoende rijke kinderen/ouders die dit kunnen betalen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 5 november 2012 @ 01:17:27 #60
294141 tarantism
hups in die kont
pi_118835242
quote:
19s.gif Op zaterdag 3 november 2012 18:58 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
De jongen heeft betaald in natura.
speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D
  maandag 5 november 2012 @ 01:19:53 #61
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_118835261
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:

[..]

speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D
:D
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_118835291
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 november 2012 17:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zelf inschrijven kan ook bij Virgin Galactic

http://www.virgingalactic.com/booking/

Maar hier kosten zitplaatsen nog 200.000 dollar ;(

Edit: onee, als je op de lange wachtlijst wilt staan kost het maar 20.000 dollar :D
Deposit is 20k ja, de vlucht zelf kost nog steeds gewoon 200k alleen hoef je nu niet alles van te voren te betalen
  maandag 5 november 2012 @ 01:28:11 #63
294141 tarantism
hups in die kont
pi_118835356
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 21:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Stel dat je in een tweedimensionaal universum leeft, en stel dat je je maar twee ruimtelijke dimensies kan voorstellen. En stel dat jouw platte universum in werkelijkheid het oppervlak van een driedimensionale bol is. Stel dat je nu in een rechte lijn door je universum gaat reizen. Waar kom je dan uiteindelijk weer uit? En herhaal nu dit gedachtenexperiment voor een driedimensionaal universum dat in werkelijkheid het driedimensionale oppervlak van een vierdimensionale hyperbol is.
WIL IEMAND UITLEGGEN WAT EEN VIERDIMENSIONALE HYPERBOL IS. OF EEN PLAATJE POSTEN?

HELP ALSJEBLIEFT IK WEET NIET WAT DAT IS MENEER IK BEGRIJP HET NIET ZO


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 5 november 2012 @ 01:38:00 #64
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_118835450
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 01:28 schreef tarantism het volgende:

[..]

WIL IEMAND UITLEGGEN WAT EEN VIERDIMENSIONALE HYPERBOL IS. OF EEN PLAATJE POSTEN?

HELP ALSJEBLIEFT IK WEET NIET WAT DAT IS MENEER IK BEGRIJP HET NIET ZO

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Begin eens met :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 5 november 2012 @ 01:38:49 #65
294141 tarantism
hups in die kont
pi_118835458
quote:
MOOIEN MOEZIEKJE IN ET BEGIN WEL

IK BEN NU AAN'T KIJKEN EVEN NIET BELLEN
  maandag 5 november 2012 @ 01:39:44 #66
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_118835472
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 01:38 schreef tarantism het volgende:

[..]

MOOIEN MOEZIEKJE IN ET BEGIN WEL

IK BEN NU AAN'T KIJKEN EVEN NIET BELLEN
jy bent sociopaat
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_118835496
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 00:36 schreef Kowloon het volgende:
Nog wat leuke ideeën hier over (ook dat het waarneembare heelal groter kan zijn dan het totale heelal ;) ):
Wow. Die laatste moet ik morgen bij daglicht nog een keer bekijken denk ik. :o
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_118835511
quote:
Da's misschien ook wel handig om dat vorige filmpje te begrijpen, want ik snap het vierdimensionale niet echt.
Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 5 november 2012 @ 01:49:30 #69
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_118835548
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 01:45 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Da's misschien ook wel handig om dat vorige filmpje te begrijpen, want ik snap het vierdimensionale niet echt.
Heel simpel en snel uitgelegd want ik ga slapen: Als je een 3D-voorwerp in een 2D wereld voorstelt kan je alleen plakjes zien. Net zoals een MRI scan allemaal 2D plaatjes maakt van je 3D hersenen. Je kan dat ook doortrekken naar een 4D-object in een 3D wereld (onze wereld),
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_118835556
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 01:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Heel simpel en snel uitgelegd want ik ga slapen: Als je een 3D-voorwerp in een 2D wereld voorstelt kan je alleen plakjes zien. Net zoals een MRI scan allemaal 2D plaatjes maakt van je 3D hersenen. Je kan dat ook doortrekken naar een 4D-object in een 3D wereld (onze wereld),
Oké, ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. In de zin dat het mijn voorstellingsvermogen te boven gaat.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_118835937
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 01:51 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Oké, ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. In de zin dat het mijn voorstellingsvermogen te boven gaat.
is niet erg, als we advies willen over schoenen bellen we jou wel

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
<hr>
pi_118835943
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 17:14 schreef Kowloon het volgende:
Het uitzicht lijkt mij interessanter dan de gewichtsloosheid eigenlijk. Het blauwe randje dat onze atmosfeer vormt, de bolling van de aarde zien, weersysteem in één oogopslag kunnen overzien en de inktzwarte omgeving als je de ruimte in kijkt, dat schijnt veel indrukwekkender te zijn dan de gewichtsloosheid als ik verhalen astronauten/kosmonauten mag geloven.
Domste conspiracy ooit
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_118836219
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 04:50 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

is niet erg, als we advies willen over schoenen bellen we jou wel

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doe maar niet, ik heb twee paar schoenen, een paar voor in de zomer en een paar voor in de winter. Voor de rest hou ik me daar niet mee bezig.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_118836452
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 17:07 schreef H4ppy het volgende:
Wat een baas dat je dat op je 18de kan betalen
Zal eerder zijn papa zijn denk ik.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_118836575
quote:
’Retourtje ruimte alstublieft’

De 18-jarige student Rowin uit Helmond heeft als eerste een ruimtereis gekocht. De Eindhovenaar betaalde voor het buitensporige ’vakantietripje’ het lieve sommetje van 73.333 euro. Daar krijgt hij, naast de exclusieve ruimtereis, dan ook een aantal hightech producten, een speciale training en een driedaags verblijf op Curaçao voor.

De student natuurkunde heeft het reisje aan zijn familie te danken. „Zelf heb ik niet zoveel geld, dat zal duidelijk zijn. Maar heel de familie heeft bijgedragen. Een droom wordt nu werkelijkheid.” Begin 2014 zal Rowin zijn ruimtereis maken.

Het retourtje ruimte kwam in de schappen van Media Markt Nederland te liggen vanwege hun actieweek ’Gekkenhuis’ ter ere van het 12,5-jarig bestaan van de winkelketen. De mogelijkheid voor een gewone Nederlander om zichzelf officieel astronaut te mogen noemen, wordt geboden in samenwerking met Samsung en Space Expedition Corporation (SXC) dat vanaf 2014 commerciële ruimtevluchten zal uitvoeren vanaf o.a. Curaçao.
bron
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')