abonnement Unibet Coolblue
  maandag 22 oktober 2012 @ 11:00:31 #176
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_118273262
zover had ik nog niet eens gekeken, of ze het verzonden sorry :)
W
Z
E
pi_118274150
http://www.hippemamas.nl/(...)nse-ledikantjes.html

hier staat een linkje naar een webwinkel met Amerikaanse ledikantjes, misschien zit er hier iets tussen? Staat in ieder geval expliciet vermeld dat ze ook naar NL sturen.
pi_118274375
http://link.marktplaats.nl/605757553

en op marktplaats staat een hele mooie Amerikaanse ledikant voor 100 euro
pi_118298460
Dat is dan weer helemaal niet onze stijl, maar het is wel een prachtexemplaar zeg!
pi_118311374
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:42 schreef bellelena het volgende:
Onze commode is klaar! Lekker op tijd, maar dan hebben we vast een mooi plekje om spulletjes op te kunnen bergen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe hebben jullie die pootjes eigenlijk gemaakt onder het kastje? O+
pi_118318989
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:11 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Hoe hebben jullie die pootjes eigenlijk gemaakt onder het kastje? O+
We hebben van een grote plaat multiplex de ladenfronten en de poten gezaagd.
Voor de pootjes: We hebben eerst de schuine hoek van de pootjes bepaald door in te zoomen op de sparrow dresser foto op de computer en te meten welke hoek ze daar hebben gebruikt. We hebben toen ook de verhoudingen van hun pootjes opgemeten, zodat we dezelfde verhouding ongeveer konden aanhouden. Toen hebben we dat op de multiplex getekend, met potlood. En in het midden hebben we een recht pootje gemaakt in dezelfde verhouding. De ronde hoekjes hebben we gemaakt met behulp van een lijmstick geloof ik, gewoon iets gezocht in huis dat de goede grootte had (even groot als de handvat gaten in de laatjes hebben we gedaan) en die neergezet en omgetrokken. Daarna heeft vriendlief alles uitgezaagd, dat was nog een uitdaging, uiteindelijk is alles (incl. de ronde hoekjes) gelukt met de decoupeerzaag en waar nodig een beetje bij geschuurd. Kortom, het was best een klusje, maar wat mij betreft het resultaat meer dan waard :D
We hebben trouwens ook aan de achterkant dezelfde pootjes zitten, dus we hebben het allemaal 2 keer getekend en uitgezaagd. Ik denk dat we met tekenen en zagen in totaal ca. 1,5-2 uur bezig waren voor allebei de poten. En we zijn allebei heel perfectionistisch *)
pi_118320351
Jemig!! Dat is een werk zeg.. Ik vind het echt een héél mooie kast zo. Het lijkt net of de pootjes niet recht zijn, als je snapt wat ik bedoel. Niet dat schuin staan maar alsof er ook een bolling in zit! Maar het ziet er echt superstrak uit, erg knap gemaakt!!

Ik heb hier al meer dan 100 marktplaatsadvertenties opgeslagen.. en nu komen we op een punt dat we eens rustig gaan bedenken wat voor stijl het gaat worden.
Dit is momenteel mijn favoriete mogelijkheid:
-de Eames rocker (replica)
-jouw kastje van Ikea
-oud houten spijlenbedje dik in de witte (babyvriendelijke) lak
-accessoires van rommelmarkten e.d. en opgeknapte oude fröbels, lekker in kleurtjes.
Foto-impressie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er komt denk ik ook een stuk behang of muursticker, want omdat de kleine niet echt een eigen kamer krijgt wordt het dan hopelijk meer een baby-hoek.
Maar omdat het niet groot is en de wanden schuin is het misschien wel het rustigst als ik niet alles in gekke kleuren schilder.

Andere optie is:
-ladenkastje van Ikea (eventueel hetzelfde) maar dan per lade een andere hele matte lichte kleur geschilderd
-een houten oude schommelstoel in een gezellige kleur
-Marktplaatsledikant
Oftewel meer een ratjetoe van allerlei dingen.
Foto-impressie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het wel leuk om van alles te verzamelen maar we hebben nu nog zo'n best lelijke strakke spiegelkast van PAX. Niet vreselijk ofzo, maar heel ongezellig vind ik. We kunnen daar ook iets vriendelijker deuren voor kopen zodat het wat beter aansluit, maar dat kastje van IKEA past er wel weer redelijk goed bij. Dus als ik het dan kan opleuken met vintage fröbels is het misschien wel persoonlijk en warm genoeg..

Gelukkig heb ik nog even! Ik vind al deze voorpret zó leuk :D O+

(als ik ergens zo'n Jenny-ledikantje voor een prikkie spot komt die natuurlijk in elk idee voor)
pi_118324341
Leuke ideetjes Suikertante!
Er bestaat ook een gave website (klik) waar ze pootjes (voor ikea meubels) verkopen! Of bij de bouwmarkt hebben ze soms ook wel eens houten pootjes in verschillende soorten en maten. Daarmee kun je het kastje meteen al een andere uitstraling geven!

Dat matte geverfde met lichte kleurtjes klinkt ook heel tof. Sowieso ben ik fan van matte verf O+ En dan van die poederige tinten, lijkt me super mooi O+

Hier krijgt de baby dus ook een plek in onze slaapkamer, dus ik wil het ook graag lekker rustig houden. Een schommelstoel is ook een gaaf idee zeg! Geen idee of dat gaat passen in onze kamer, maar daar ga ik me ook eens in verdiepen :D Die kleur groen van je voorbeeld plaatje vind ik ook erg mooi trouwens.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:19:39 #184
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_118325425
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:50 schreef bellelena het volgende:
Leuke ideetjes Suikertante!
Er bestaat ook een gave website (klik) waar ze pootjes (voor ikea meubels) verkopen! Of bij de bouwmarkt hebben ze soms ook wel eens houten pootjes in verschillende soorten en maten. Daarmee kun je het kastje meteen al een andere uitstraling geven!

Idd echt een leuke site :) Vind de prijzen wel wat overdreven... 110 euro voor een stel pootjes :o
pi_118325751
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:19 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Idd echt een leuke site :) Vind de prijzen wel wat overdreven... 110 euro voor een stel pootjes :o
Ja dat wel, ik denk dat je sommige pootjes ook wel bij de bouwmarkt kunt vinden en dan zelf kunt verven. Of misschien zelfs zelf kunt maken! Maar in ieder geval een leuke site om inspiratie op te doen :)
pi_118326274
Echt een leuke site ja!!

En over de poederige matte verf: we hebben net de kast beneden in mat heel lichtgroen geschilderd, moest eigenlijk een beetje oudgroen worden maar het is meer een soort mint geworden. Toch wel mooi!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118327602
Ja, mooi suikertante!

Ik heb een oude Chinese kast, die heb ik oud mintgroen geverfd :D Ietsje donkerder dan jouw kast, maar ook licht. Ben er nog steeds blij mee na een paar jaar!
pi_118330121
mooi die kleur kast!!

En toffe koffer (?) daar bovenop ook O+
:)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:29:21 #189
381212 Gulara
From the future
pi_118330378
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:40 schreef Suikertante het volgende:
Echt een leuke site ja!!

En over de poederige matte verf: we hebben net de kast beneden in mat heel lichtgroen geschilderd, moest eigenlijk een beetje oudgroen worden maar het is meer een soort mint geworden. Toch wel mooi!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij heb jij een heel leuk huis! O+
pi_118330420
Haha ja, dat klopt wel! Klein, maar héél fijn en ook nog op een prachtige locatie O+
Had nooit gedacht dat ik hier een baby zou krijgen, maar vind het steeds leuker eigenlijk. Zal binnenkort eens wat foto's van de "babykamer" maken.

Mignon, die koffer was geloof ik 2 euro bij de kringloop in St. Annaparochie! Er zitten in Friesland best veel kringloopwinkels, dus als ik er ben doe ik altijd een ronde van 5 tot 10 stuks en dan vind ik weer de leukste dingen O+ Een aanrader dus! En ze zijn vaak nog wat goedkoper dan hier in de Randstad..
pi_118330813
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 09:48 schreef bellelena het volgende:

[..]

Mijn pinterest!
[ afbeelding ]
Dit bedje ga ik zooooo maken voor mijn kindje wanneer het groter is O+ O+ O+

Gulara, ben benieuwd wat voor leuks je gaat maken!

Mignonne, dat palletbed was ik ook pas tegengekomen, ik vind het zo tof! O+ Je hebt altijd zo'n leuke smaak!
Hola, ik wist helemaal niet dat jij het was. :D

Wat een gaaf bed! Ik twijfel nog een beetje over zoiets omdat ik de openheid in een kleine kamer ook wel waardeer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:33:49 #192
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_118333103
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:40 schreef Suikertante het volgende:
Echt een leuke site ja!!

En over de poederige matte verf: we hebben net de kast beneden in mat heel lichtgroen geschilderd, moest eigenlijk een beetje oudgroen worden maar het is meer een soort mint geworden. Toch wel mooi!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
op mijn laptop lijkt het wit, kan het niet helemaal goed zien. Maar mintgroen O+

Ik weet niet meer wie er zo'n fan van uiltjes was (meerdere hier gok ik :+ ) maar ik kwam in de V&D net een super leuke uil tegen:
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:45:47 #193
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118333648
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:30 schreef Suikertante het volgende:
Haha ja, dat klopt wel! Klein, maar héél fijn en ook nog op een prachtige locatie O+
Had nooit gedacht dat ik hier een baby zou krijgen, maar vind het steeds leuker eigenlijk. Zal binnenkort eens wat foto's van de "babykamer" maken.

Mignon, die koffer was geloof ik 2 euro bij de kringloop in St. Annaparochie! Er zitten in Friesland best veel kringloopwinkels, dus als ik er ben doe ik altijd een ronde van 5 tot 10 stuks en dan vind ik weer de leukste dingen O+ Een aanrader dus! En ze zijn vaak nog wat goedkoper dan hier in de Randstad..
Whut?!

ik vis dan altijd achter het net dus hè }:| ik beklaag me juist altijd over het gebrek aan leuke dingen. :o
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_118333806
Wat een toffe uilen!! :D

Buurvrouw, je moet wel de tijd nemen en echt álles bekijken. En ik probeer nu ook echt per ding te bedenken hoe het eruit ziet in mijn huis of als ik het verf. Bij sommige dingen denkt mijn vriend echt dat ik gestoord ben maar als het dan hier een plekje krijgt vindt hij het toch stiekem leuk :)

SE, op de kleurstaal ziet het er zo uit, maar het is echt veel frisser en lichter!
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:57:13 #195
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_118334051
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:50 schreef Suikertante het volgende:

SE, op de kleurstaal ziet het er zo uit, maar het is echt veel frisser en lichter!
Oh ja, hier zie ik het veel duidelijker. Mooi hoor!! Houd wel van die retro-achtige kleuren O+
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:55:41 #196
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_118344759
Bij Xenos vandaag leuke hangertjes gehaald O+ (ja ik moet nog iets achter de glaasjes van de kapstok stoppen :7 )


En Blokker heeft zo'n leuke uil-deurstopper, heb hem maar meegenomen als decoratie. Hij zal wel niet zijn oorspronkelijke doel gaan dienen denk ik.
pi_118345317
Oeh... Follow All Bellelena
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_118345360
Wat een leuke spulletjes heb je geshopt SE!!
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:08:26 #199
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_118345474
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:06 schreef Suikertante het volgende:
Wat een leuke spulletjes heb je geshopt SE!!
Dankjewel!
pi_118345505
Telkens als ik die uil zie vind ik hem grappiger eigenlijk.. Hoe maak je daar een deurstopper van, gewoon op de drempel leggen?!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')