Dat zeg ik, het zijn registratie platen. Ook fietsen en heftrucks etc hebben een registratieplaat.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:26 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Defensie voertuigen hebben geen kentekenplaten. Ze betalen namelijk geen belasting en zijn ook niet verzekerd.
Die was ik inderdaad vergeten. Zoals ik er wel meer vergeten zal zijn, en KA t/m KZ is ook behoorlijk kort door de bocht.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:35 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Onvolledig: De LM-xx-xx serie (ik heb trouwens ook een xx-LM-xx serie gezien) bestaat ook nog. Die zijn van HrMs Luchtmacht.
Nog terugkomend op dit verhaal.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je een steen gooit, komt ie een paar meter verder neer, nu ben je obelix en je gooit de steen zo ver weg, dat de boog die hij beschrijft bij het paar meter weggooien, ineens zo lang wordt dat ie gelijk opgaat met de kromming van de aarde, de steen valt naar beneden, maar omdat de aarde rond wegloopt blijft ie vallen maar komt ie niet neer, want je gooit hem zo ver weg dat ie tegen je achterhoofd weer terug komt de aarde rond.
Dit is wat er met de astronaut gebeurd. De raket slingerd hem zo snel de ruimte in dat zijn vallen gelijk blijft met de kromming van de aarde
Wat zou er anders gelden voor "spullen"? Een austronaut is ook een .. ehh .. spul. Waarom is er geen enkelvoud van spullen?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:43 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Nog terugkomend op dit verhaal.
Het is dus zo dat het ruimteschip zo hard om de aarde (baan) heen draait dat een astronaut gewichtsloos is.
Maar hoe komt het dan dat spullen ed. ook blijven zweven? Blijft dat ook zweven door de snelheid van het ruimteschip?
De astronaut behoud de snelheid wanneer hij buiten het schip komt. Er is namelijk nauwelijk atmosfeer waardoor er (vrijwel) geen luchtweerstand is. Hetzelfde geldt voor het ruimteschip zelf: het hoeft alleen maar op gang te komen, maar daarna blijft het die snelheid houden omdat er geen krachten op werken. Eerste wet van Newton. Goed, door minimale luchtweerstand (en miniscuul ruimteafval) zal de snelheid wel iets verminderen en zal ISS dus soms weer wat moeten versnellen.quote:En als een astronaut buiten zijn ruimteschip gaat, overleeft hij het niet (zou te pletter vallen?)? Heb toch ooit echt filmpjes gezien van astronauten die onderhoud pleegden buiten hun ruimteschip en ook bleven zweven. Of is dat niet mogelijk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 22 oktober 2012 17:04 schreef HilaryBanks het volgende:
Nee, dat is lekker realisitsch. Wat verwacht je van mij dat ik een medicijn uitvind die AIDS heelt ofzo?
Nope.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:21 schreef FTLOTG het volgende:
Ik ben er pas vandeweek achter gekomen waarom ze metal muziek nou echt metal noemen XD
Het is namelijk harder dan rock. Oftewel metaal is harder dan steen XD
quote:Wikipedia zegt:
Etymologie
De exacte oorsprong van de term heavy metal komt uit de Engelse staalindustrie, geïnspireerd door het nummer "Born to be Wild" van Steppenwolf waarin de tekst "Heavy Metal Thunder" voorkomt. Ronnie James Dio, die al vroeg begon met het zingen en spelen van hardere muziek, verwijst naar het nummer[1]. Dio was tevens de tweede zanger van Black Sabbath, dat oorspronkelijk uit Birmingham komt, wat een groot aantal fabrieken had waar zware metalen werden verwerkt en waar ook de heavy metalband Judas Priest vandaan komt. Om onder het zware werk uit te komen ontstonden diverse bands, die vooral harde muziek speelden en hoopten daarmee succes te bereiken (wat sommigen ook lukten) zodat zij dit zware werk niet meer hoefden te doen. Deze bands speelden 'heavy metal'.
Zou kunnen dat het bouwjaar gebonden is, dus dat dit pas na een bepaald bouwjaar zo is. Een mini lijkt me idd niet te voldoen aan 3500kg of meer.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:28 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik heb gisteren een Mini VAN (uit 83) gezien die dus echt niet voldoet aan 3500kg+ met beginletter B.
Interessant!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:00 schreef Montov het volgende:
[..]
Wat zou er anders gelden voor "spullen"? Een austronaut is ook een .. ehh .. spul. Waarom is er geen enkelvoud van spullen?
[..]
De astronaut behoud de snelheid wanneer hij buiten het schip komt. Er is namelijk nauwelijk atmosfeer waardoor er (vrijwel) geen luchtweerstand is. Hetzelfde geldt voor het ruimteschip zelf: het hoeft alleen maar op gang te komen, maar daarna blijft het die snelheid houden omdat er geen krachten op werken. Eerste wet van Newton. Goed, door minimale luchtweerstand (en miniscuul ruimteafval) zal de snelheid wel iets verminderen en zal ISS dus soms weer wat moeten versnellen.
Nee dat betekent het niet.. De astronaut zal hetzelfde reageren als het schip, dus hij valt niet. De astronaut heeft dezelfde snelheid als het schip, en wordt ook niet aangedreven dus deze reageren hetzelfde..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 06:22 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Interessant!
maar betekent dat ook dat zodra een astronaut (dan wel met een touw, dan wel zonder touw) uit zijn ruimteschip gaat, hij wel naar beneden valt? Kan zoiets überhaupt?
Dat kan goed kloppen. Ze hebben (meestal?) ook geen blauw NL-bandje aan de linkerkant. Waarschijnlijk mogen ze platen van voertuigen die "uit dienst gaan" dan ook weer gewoon hergebruiken, net als de koninklijke AA-platen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:15 schreef jankaas020 het volgende:
Zover ik het terug kan vinden gebruikt defensie alleen de oude nummerplaten, en zijn het 'registratieplaten', en worden niet door het RDW afgegeven, maar door defensie zelf. En met KA-00-00 t/m KZ-99-99 hebben ze zat platen om uit te geven.
Maar hoe kan het dat de astronaut niet valt als hij uit zijn schip stapt? Dat schip heeft die snelheid, de astronaut niet toch? Of vliegt de astronaut dan ook met 8 km/sec. door de ruimte?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 07:37 schreef vanBoeschoten het volgende:
[..]
Nee dat betekent het niet.. De astronaut zal hetzelfde reageren als het schip, dus hij valt niet. De astronaut heeft dezelfde snelheid als het schip, en wordt ook niet aangedreven dus deze reageren hetzelfde..
Als het schip, of de astronaut, niet aangedreven wordt zal de snelheid langzaam afnemen waardoor de baan om de aarde 'kleiner' zal worden, hierdoor wordt de weerstand meer en verliest hij sneller snelheid en zal hij vroeg of laat wel 'vallen'.
De astronaut ook..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:47 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Maar hoe kan het dat de astronaut niet valt als hij uit zijn schip stapt? Dat schip heeft die snelheid, de astronaut niet toch? Of vliegt de astronaut dan ook met 8 km/sec. door de ruimte?
Waarom denk je van niet? Het is niet alsof zo'n astronaut dan ineens op een asfaltweg valt he, dan zou het anders zijn. Snelheid is niet iets wat je "zomaar" hebt. Snelheid heb je "ten opzichte van iets". Een Astronaut in een ruimteschip heeft geen snelheid ten opzichte van dat ruimteschip.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:47 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Maar hoe kan het dat de astronaut niet valt als hij uit zijn schip stapt? Dat schip heeft die snelheid, de astronaut niet toch? Of vliegt de astronaut dan ook met 8 km/sec. door de ruimte?
Als je een bal uit het vliegtuig gooit, gaat het vliegtuig verder met 1000 km/u en de bal valt toch echt wel naar beneden. Niet kaarsrecht (zou met de astronaut ook niet gebeuren) maar de bal blijft niet zweven en houdt die snelheid nietquote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:01 schreef vanBoeschoten het volgende:
[..]
De astronaut ook..
Als je bijvoorbeeld een bal uit een vliegtuig laat vallen, denk je dan dat die recht naar beneden valt?
In de ruimte heb je nauwelijks weerstand, binnen de atmosfeer wel. Een vliegtuig moet dan ook allejesus sterke straalmotoren gebruiken om vooruit te komen, een ruimtestation zoals het ISS niet.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:07 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Als je een bal uit het vliegtuig gooit, gaat het vliegtuig verder met 1000 km/u en de bal valt toch echt wel naar beneden. Niet kaarsrecht (zou met de astronaut ook niet gebeuren) maar de bal blijft niet zweven en houdt die snelheid niet
Dat in die trein voel je niet hoor, tenzij de trein aan het versnellen is..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:15 schreef Landgeld het volgende:
Interessant. En zonder die luchtweerstand kan je dus die snelheid maken.
Wel apart dat dat zo'n astronaut weinig mee krijgt van die snelheid Dat heb ik ook nooit begrepen. Als je met de TGV gaat van 200 km/u dan voel je al de tegenkracht als je gaat lopen. Zo'n astronaut gaat met 28.000 km/u . onvoorstelbaar
Idd, of als er een andere trein naast die van jou staat en wegrijd, en je vervolgens het gevoel heb dat JIJ wegrijd. Of vice versa.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:17 schreef vanBoeschoten het volgende:
[..]
Dat in die trein voel je niet hoor, tenzij de trein aan het versnellen is..
Edit; sterker nog, in een geblindeerde trein voel jij niet eens het verschil of hij 200 rijdt of stilstaat..
Snelheid behouden kost niets omdat er geen weerstand is. Snelheid maken kost heel veel energie (alle ruimte-componenten worden dan ook door immense raketten gelanceerd.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:15 schreef Landgeld het volgende:
Interessant. En zonder die luchtweerstand kan je dus die snelheid maken? Een ruimteschip heeft dus weinig aandrijving nodig? Vandaar dat een astronaut ook met zoveel km/u zou gaan rondvliegen in de ruimte?
Je moet de eerste 2 wetten van Netwon nog maar eens bekijken:quote:Wel apart dat dat zo'n astronaut weinig mee krijgt van die snelheid Dat heb ik ook nooit begrepen. Als je met de TGV gaat van 200 km/u dan voel je al de tegenkracht als je gaat lopen. Zo'n astronaut gaat met 28.000 km/u . onvoorstelbaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |