Zie je wel dat het niet zo moeilijk is, ga zo doorquote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:47 schreef pietkanarie het volgende:
Leuke rijles gehad vandaag, het schakelen gaat tot mijn verbazing al wel een beetje vanzelf. Had gedacht dat ik er een grotere ramp in zou zijn, aangezien coördinatie niet mijn sterkste kant is. En een heuveltje op leren rijden. Was even behoorlijk lastig, maar ik heb gelukkig een geduldige rijinstructeur die niet begint te zuchten als het even duurt voordat ik het door heb.
deze fout maken er wel meerquote:Op zondag 14 oktober 2012 18:28 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Sinds Augustus ook aan het lessen, heb nu zo'n 18 lessen gehad van een uur en het einde komt in zicht. Rijden gaat wel prima rij alleen nog te snel en nog wat andere kleine dingetjes.
Woensdag theorie examen, was het alleen vergeten dat ik dat Woensdag al heb en heb dus nog helemaal niet geleerd. Heb wel scooter theorie dus ik ken er wel wat van.. Nu elke avond maar goed gaan leren.
Als iemand nog tips heeft, dan hoor ik dat graag.
Het werkt juist tegen omdat je sneller geneigd bent te denken dat je alles al weet.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:00 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Bepaalde regels zijn gewoon hetzelfde, zeg niet dat wanneer je scooter theorie kent dat je dat ook de auto theorie kent maar het zou wel helpen.
Oefenen helpt wel. Bij fietsers vaak remmen/ gas los. Ook veel op remlichten van anderen letten. En je mag 12/25 fout hebben dus weinigen zakken daarop.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:11 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Gevaar herkenning is dat te leren, daar merk ik vrij snel wel dat ik daar moeite mee heb.
Meer dan de helft mag je fout hebben dus 13/25quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:13 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Oefenen helpt wel. Bij fietsers vaak remmen/ gas los. Ook veel op remlichten van anderen letten. En je mag 12/25 fout hebben dus weinigen zakken daarop.
Nee, je moet meer dan de helft goed hebben. Dertien van de vijfentwintig goed, oftewel twaalf van de vijfentwintig fout. Ik had er vijfentwintig goedquote:Op zondag 14 oktober 2012 20:11 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Meer dan de helft mag je fout hebben dus 13/25
Ohh sorry danquote:Op zondag 14 oktober 2012 20:27 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Nee, je moet meer dan de helft goed hebben. Dertien van de vijfentwintig goed, oftewel twaalf van de vijfentwintig fout. Ik had er vijfentwintig goed
13 van de 25 goed bij gevarenherkenning
35 van de 40 goed bij verkeersregels
Bron: http://www.cbr.nl/10910.pp
Tuurlijk is dit kort, je moet de situatie nog inzien in het echt ken je de gehele situatie al.quote:Voor iedere vraag heeft u 8 seconden de tijd om te antwoorden. Dat lijkt kort, maar in het echte verkeer moet u vaak nog veel sneller beslissen!
Ik weet niet waar je mee oefent maar ik maakte bij die oefenexamens steeds rond de 15/16 fouten bij gevaarherkenning. Uiteindelijk met 3 in gevaarherkenning geslaagd op het theorie-examen. Gewoon kijken naar de motivatie van de antwoordenquote:Op zondag 14 oktober 2012 20:49 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Had op gevaar herkenning zojuist 13 fout, 1 teveel. Andere deel zelfs goed
In het echt heb je minder dan 8 secondenquote:Op zondag 14 oktober 2012 20:29 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Tuurlijk is dit kort, je moet de situatie nog inzien in het echt ken je de gehele situatie al.
Had ik op het begin ook moeite mee. Gewoon paar keer oefenen en het lukt makkelijk. Iets met kinderen = remmen, iets met een bocht = gas los. Overstekende mensen remmen. Fietsers voor je gas los (ligt een beetje aan je snelheid). Dat is wat ik het meeste tegen kwam.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:11 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Gevaar herkenning is dat te leren, daar merk ik vrij snel wel dat ik daar moeite mee heb.
Ja dat weet ik, je snapt mijn punt niet helemaal, in het echt ken je de situatie al en weet je al wat er achter je is enz, op het examen moet je de afbeelding 'scannen' wat is mijn snelheid, wie is er achter mij, hoe zit de omgeving eruit.quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:18 schreef ejfaar het volgende:
[..]
In het echt heb je minder dan 8 seconden
Tenzij er sneeuw is en verder niets aan de handquote:Op zondag 14 oktober 2012 22:25 schreef Oceanview het volgende:
Owja en als je sneeuw te ziet krijgt altijd gas los.
Ik snap je punt wel. Maar in het echt heb je minder tijd. Dus je hebt genoeg tijd om te scannen. Het blijft natuurlijk wel apart (op een plaatje zie je niet echt hoe hard een fietser bv fiets). Daarom mag je ook zoveel fouten hebben (vaak is het discutabel om voor remmen/gas los te kiezen)quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:25 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, je snapt mijn punt niet helemaal, in het echt ken je de situatie al en weet je al wat er achter je is enz, op het examen moet je de afbeelding 'scannen' wat is mijn snelheid, wie is er achter mij, hoe zit de omgeving eruit.
In het echt heb je ook veel minder tijd nodig, het is puur zien en je voet verplaatsen van het gas pedaal naar het rempedaal of wegsturen, in het echt is het gebied al 'gescand' en daar heb je gelijk in je kan moeilijk schatten op een afbeelding daarom mag je veel fouten zolang je maar kan zien afstand tussen jou en voorligger en/of binnenspiegel enzulks.quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:30 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel. Maar in het echt heb je minder tijd. Dus je hebt genoeg tijd om te scannen. Het blijft natuurlijk wel apart (op een plaatje zie je niet echt hoe hard een fietser bv fiets). Daarom mag je ook zoveel fouten hebben (vaak is het discutabel om voor remmen/gas los te kiezen)
Leek hard zeker?quote:Op maandag 15 oktober 2012 17:28 schreef the-it het volgende:
Vandaag een proef les gehad, ging best goed Mocht uiteindelijk over de provinciale weg terug rijden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |