abonnement Unibet Coolblue
pi_116499396
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116499404
Phaidra er is een BV meet Dinsdag 18-09 in amsterdam. Misschien goed voor jou om te komen? ik zal je een bericht sturen
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116500123
Fenne, boeiend, zeg je toch lekker dat het bananensap is ofzo :)

Davinia, nee, vanwege korte werk-kdv afstand heb ik het deze keer zo gedaan, dat ik later begin, vroeger wegga en 2 keer kolf precies zoals zijn voedingsmomenten. Helaas heb ik toch echt 2 keer kolven nodig om genoeg bv te kolven voor op het kdv en gebruik daarmee wel de volledige 2 uur die je mag gebruiken. S'avonds werk inhalen zou natuurlijk een optie zijn. En ik denk, zeker als ik een iets hoger salaris kan onderhandelen erover na om terug te gaan naar 32 uur. Geeft gewoon toch wat meer rust, vrije uren s'avonds en in het weekend en dat maakt het dan ook makkelijker om zo nog wat uren in te halen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116501903
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:43 schreef bitterend het volgende:
Phaidra er is een BV meet Dinsdag 18-09 in amsterdam. Misschien goed voor jou om te komen? ik zal je een bericht sturen
Dank je, lief O+.

Maar ik ben bang dat het einde verhaal is :'(. Hij was net voor de 2e keer vandaag moe en hongerig. Wilde overal op sabbelen, maar bij het aanbieden van de tepel was het krijsen. Steeds opnieuw na kalmeren hetzelfde verhaal. En als hij m wel pakte, duurde de tsr te lang en begon het riedeltje opnieuw.

Toen maar even een flesje gemaakt, nou dat werd bijkans aangevallen. In no-time 110 ml naar binnen en toen viel hij voor het eerst vandaag als een blok in slaap.

Acht weken heb ik geknokt, alles op alles gezet om de bv te laten slagen en nu, vier weken later ben ik weer terug bij af. Ik kán het niet nog een keer, het heeft me zoveel energie gekost, maar nu moet ik weer bijna aan het werk en ik wil zo graag nog even écht genieten. Dat heb ik echt nodig, merk ik.

Drie maanden bv, dat is al meer dan ik in eerste instantie op hoopte, na de slechte start, maar dat het nu zo moet eindigen vind ik ontzettend verdrietig :'( ;( :'(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116501974
:'( :'( je hebt inderdaad hard voor gevochten!! :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 7 september 2012 @ 16:01:04 #6
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_116502060
ooh Phaidra toch... wat jammer dat het zo gelopen is.
maar aan jouw inzet heeft het niet gelegen. ik had er denk ik al eerder de brui aan gegeven :*
pi_116503311
Phaidra :* wat jammer om te lezen, ik vond het juist zo fijn voor je dat het goed leek te gaan lopen. Maar nog even heel hard fulltime genieten voor je weer gaat werken is denk ik ook heel goed!
  vrijdag 7 september 2012 @ 17:07:49 #8
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116504730
Ach, Phaidra, wat jammer. Je hebt er echt alles aan gedaan, ik had het niet volgehouden!
Sterker nog, hier gaat het ook aflopen. Ik hou het niet meer vol. Vrijwillig dan wel. Ik heb eindelijk voor 100% aan mezelf durven toegeven dat ik borstvoeding geven helemaal niet leuk en fijn vind :@. Ik voel me er gewoon niet helemaal gelukkig bij en ook heel erg gebonden. A.s. Dinsdag is E. 6 weken en ga ik beginnen met afbouwen (nouja, eigenlijk dit weekend al). Het is goed geweest zo, ze heeft 6 weken lang volledig borstvoeding gehad dus hopelijk een goede basis gekregen. Ik voel me enorm opgelucht en heb nu ook het gevoel meer te kunnen gaan genieten. Ook heel wat waard voor E., een gelukkigere moeder :).

Maar pff, wat een lastige beslissing zeg...
pi_116505214
Jammer Phaidra, maar je hebt er alles aan gedaan en gebeuren lijkt me belangrijker!

Fijn tante_soesa, dat je nu doet wat je het liefst wilt!
pi_116505980
Phaidra, wat ontzettend verdrietig dat het zo moet eindigen, terwijl je zo graag wilt... Maar echt dame, wat mag jij trots zijn op jezelf!! Vergeet je niet nog wat mooie foto's van jou en je knul te maken? :* dikke knuffel!

Soes, ook jij.. je hebt het toch maar mooi gedaan! Vergeet jij ook niet nog wat mooie foto's met je dametje te maken als herinnering? :*
pi_116508140
Phaidra, wat verdrietig dat het gaat eindigen, terwijl jij het zo graag wil. Je kan echt beretrots zijn op je inzet en alle bv die je hem hebt gegeven.

Tante_Soesa, ook jij kunt trots zijn dat je alles hebt gegeven voor E. en voor de borstvoeding.

Jullie kindjes hebben mooi in die allerbelangrijkste eerste maanden bv gehad. Mooi idee Gerbera van de foto's. Dat is idd een hele goede.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 7 september 2012 @ 19:03:43 #12
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_116508310
Soesa, wat dapper dat je het durft toe te geven! Goed hoor!
Baby's hebben nog altijd meer aan een gelukkige moeder :*
Succes met afbouwen! Indien nodig kun je ook daarvoor hier tips krijgen hè
pi_116509310
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 15:55 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dank je, lief O+.

Maar ik ben bang dat het einde verhaal is :'(.
Gun jezelf in elk geval nog even tijd om er even over na te denken. Stoppen is zo gedaan, maar die beslissing kun je maar één keer nemen.
En als je besluit te stoppen, bouw het dan zodanig af dat je er niet nog een borstontsteking overheen krijgt.
Sterkte.
pi_116513388
Phaidra :*
Moeilijke beslissing maar kan het me ook voorstellen dat je wilt stoppen. Je hebt echt zo je best gedaan! Heb je maar mooi voor je kindje gedaan :)

Tante soesa :*
  vrijdag 7 september 2012 @ 21:26:21 #15
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116516178
Thanks meiden :*

Het lijkt wel alsof ze het aanvoelt ofzo, het loopt vandaag niet lekker. Hele tijd krijsen aan de borst en oversterekken. Heb al 2x een flesje (met afgekolfde melk, voorraad is bijna op ;() gegeven vandaag omdat ze enkel daaruit wil drinken. Frustrerend voor mij en voor E.! Toch valt het me zwaar hoor ;(, ik ben heel verdrietig steeds :'). Ik wil niet doorgaan maar af en toe wil ik ook niet stoppen. Hormonen...
pi_116516468
Tante dat je verdrietig bent is helemaal geen :')
:*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116518395
Phaidra, jammer! Maar 3 maanden is echt lang hoor! En je hebt de energie nu gewoon voor jezelf nodig. Maar denk er rustig over na idd.

Soesa, 6 weken is idd heel mooi en ik snap goed wat je bedoeld van het gebonden zijn. En het is toch beter voor jou als je aan de gewone pil kan toch?


Ik twijfel of we spruw hebben, Nena heeft een witte tong, maar ja,dat kan ook van de melk zijn.
En mijn tepels doen pijn, maar dat kan ook gewoon van het drinken komen natuurlijk.
Ook heeft ze dagen dat ze constant wil drinken.
ik ken de regeldagen en het clusteren, maar de dagen erna drinkt ze zoveel minder en dan zijn mijn borsten zo hard en vol en dan is het aanleggen zo lastig en dus pijnlijk.
Kon vandaag niet naar het borstvoedingsspreekuur vanwege kraamvisite, erg jammer.
pi_116518893
Phaidra, wat vervelend zeg ;( je hebt er zo je best voor gedaan!
Ik kan me best voorstellen dat je t niet weer kan opbrengen.

Soesa, ik kan me je beslissing best voorstellen. Gewoon doen wat goed voelt. Opzien tegen t voeden is.t.ook niet waard. Maar kan me ook voorstellen dat je.er.een beetje verdrietig van ben. Beetje dubbel he :D
(Herken t van bij floris. Achteraf.geen moment.spijt van gehad dat ik toen gestopt ben).

Ik heb sinds gisteren eindelijk een goede.kolf :D
Gisteravond gelijk uitgeprobeerd. 70 cc 1,5 uur na de.voeding. Was dus best tevreden.
Wilde.eerst.voor maandag gaan kolven (heb begrafenis van de oma van R), maar tis een hele dag en dus gaat ze mee. Is net wat praktischer. Nja ze is ook pas 6 weken :)
pi_116520274
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:26 schreef Tante_Soesa het volgende:
Thanks meiden :*

Het lijkt wel alsof ze het aanvoelt ofzo, het loopt vandaag niet lekker. Hele tijd krijsen aan de borst en oversterekken. Heb al 2x een flesje (met afgekolfde melk, voorraad is bijna op ;() gegeven vandaag omdat ze enkel daaruit wil drinken. Frustrerend voor mij en voor E.! Toch valt het me zwaar hoor ;(, ik ben heel verdrietig steeds :'). Ik wil niet doorgaan maar af en toe wil ik ook niet stoppen. Hormonen...
Maar het is ook een lastige keuze ;) als je eenmaal stopt is er geen weg terug (althans die kan er zijn maar dat is lastig)...

Enige wat ik dan nog mee kan geven is dat het net de lastige periode is en dat juist pas na een week of 8-12 (verschilt heel erg) het wél fijner kán (hoeft dus niet persé :)) worden. Dat is wel mijn ervaring.. Juist die eerste weken zijn zo alles omvattend, en ineens gaat het wel ontzettend soepel, laat je kindje veel meer tijd tussen de voedingen en drinkt nog maar 5 minuten (waardoor je je afvraagt krijgt ze genoeg? :D) maar dat scheelt al zoveel tov de eerste weken.

Maar feit blijft dat ook veel mama's het blijven ervaren zoals jij doet..

Lastig, dus ik kan me goed je tegenstrijdige gevoel voorstellen... Hoe dan ook, die eerste weken heb je mooi kunnen geven... Knuffel vrouw! :*
  vrijdag 7 september 2012 @ 22:34:13 #20
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116520694
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:59 schreef Troeta het volgende:
]
Soesa, 6 weken is idd heel mooi en ik snap goed wat je bedoeld van het gebonden zijn. En het is toch beter voor jou als je aan de gewone pil kan toch?

:Y Dat ook idd.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 22:07 schreef Sonnetje85 het volgende:

Soesa, ik kan me je beslissing best voorstellen. Gewoon doen wat goed voelt. Opzien tegen t voeden is.t.ook niet waard. Maar kan me ook voorstellen dat je.er.een beetje verdrietig van ben. Beetje dubbel he :D
(Herken t van bij floris. Achteraf.geen moment.spijt van gehad dat ik toen gestopt ben).

Ik heb sinds gisteren eindelijk een goede.kolf :D
Gisteravond gelijk uitgeprobeerd. 70 cc 1,5 uur na de.voeding. Was dus best tevreden.
Wilde.eerst.voor maandag gaan kolven (heb begrafenis van de oma van R), maar tis een hele dag en dus gaat ze mee. Is net wat praktischer. Nja ze is ook pas 6 weken :)
Zeker. Ik word er ook zo verdrietig van. Ze wil zo graag bij mij drinken, en dat mág natuurlijk ook, maar op de een of andere manier kan ze alleen maar gefrustreerd doen en huilen ;(.
Kolf doet veel he! Ik heb hier nu een elektrische kolf te leen, echt een verademing tov mijn handkolf. Had zo een flesje van 110 cc vol, uurtje na voeding. Hoppa :o!

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 22:28 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Maar het is ook een lastige keuze ;) als je eenmaal stopt is er geen weg terug (althans die kan er zijn maar dat is lastig)...

Enige wat ik dan nog mee kan geven is dat het net de lastige periode is en dat juist pas na een week of 8-12 (verschilt heel erg) het wél fijner kán (hoeft dus niet persé :)) worden. Dat is wel mijn ervaring.. Juist die eerste weken zijn zo alles omvattend, en ineens gaat het wel ontzettend soepel, laat je kindje veel meer tijd tussen de voedingen en drinkt nog maar 5 minuten (waardoor je je afvraagt krijgt ze genoeg? :D) maar dat scheelt al zoveel tov de eerste weken.

Maar feit blijft dat ook veel mama's het blijven ervaren zoals jij doet..

Lastig, dus ik kan me goed je tegenstrijdige gevoel voorstellen... Hoe dan ook, die eerste weken heb je mooi kunnen geven... Knuffel vrouw! :*
Och, Gerb, nu breng je me weer zo aan het twijfelen! Sowieso wil ik gestopt zijn als ik weer moet werken (dan is E. 14 weken oud) maar zal ik dan nog doorzetten tot ze 8/10/12 weken is...? Dat het ook nog even fijn gaat? Ik haal morgen in ieder geval een pak kunstvoeding in huis.

Het voelt al fijn dat ik nu gewoon met mezelf een 'afspraak' heb dat stoppen ook goed is.
pi_116520995
Ik kan je de garantie niet geven ;) dat is gewoon heel persoonlijk.. het is wel mijn ervaring...

Haal de kv in huis... geef eventueel op dit soort momenten een fles... en op andere momenten leg haar nog aan... best of both? En als het zo blijft voelen, stop je zo... en zo niet, dan doe je een combi of wellicht gaat het zo goed dat je weer naar volledig werkt? Je weet maar nooit...

Nu al een combi bv/kv is af te raden voor degenen die hoe dan ook bv willen blijven geven, daar is je productie nog niet stabiel genoeg voor.. Maar als je eigk wil stoppen ;) maar nog even door wil gaan, kan dat prima :)

Volg je gevoel.. flesje geven en toch je borst ook aanbieden als dat nog goed voelt.. DOEN!
pi_116521523
Ik ben de laatste tijd in de meeleesmodus maar lees nu dat jullie het zwaar hebben Soesa en Phaidra dus even een knuffel en succes met de beslissing.
Ik sluit me wel ook aan bij Gerberaatje: het wordt makkelijker! Vanaf een maand of vier vooral bij mij. Tijdelijk een boel onrust maar toen ik eenmaal op vijf maanden zat was het makkelijker om door te gaan dan om te stoppen. En nu alweer bijna een jaar. Maar ik heb dan ook nooit productieproblemen gehad.
Kortom: veel sterkte!
pi_116522217
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:59 schreef Troeta het volgende:
Phaidra, jammer! Maar 3 maanden is echt lang hoor! En je hebt de energie nu gewoon voor jezelf nodig. Maar denk er rustig over na idd.

Soesa, 6 weken is idd heel mooi en ik snap goed wat je bedoeld van het gebonden zijn. En het is toch beter voor jou als je aan de gewone pil kan toch?

Ik twijfel of we spruw hebben, Nena heeft een witte tong, maar ja,dat kan ook van de melk zijn.
En mijn tepels doen pijn, maar dat kan ook gewoon van het drinken komen natuurlijk.
Ook heeft ze dagen dat ze constant wil drinken.
ik ken de regeldagen en het clusteren, maar de dagen erna drinkt ze zoveel minder en dan zijn mijn borsten zo hard en vol en dan is het aanleggen zo lastig en dus pijnlijk.
Kon vandaag niet naar het borstvoedingsspreekuur vanwege kraamvisite, erg jammer.
Melk kun je wegvegen (met een hydrofiel ofzo), spruw niet.
pi_116522276
Soesa, ik kan me alleen maar aansluiten bij gerbera!
Tis idd lastig dat je niet echt meer terugkan als.je eenmaal gestopt ben.
En idd, een verademing zo'n elektrische dubbelzijdige.kolf!
Even kijken of.ik een voorraadje kan gaan aanleggen :D
Altijd handig :P

Oh en even een vraag, weet iemand of er spenen zijn die op de flesjes van de ardo calypso kunnen?
pi_116522517
Oh ja, dubbelzijdig ik raad het iedereen aan :D

Ik had bij de muppet een enkele.. en ik kolf heel makkelijk.. vanaf moment 1.. Maar sinds ik een dubbel heb... _O_ verademing!!
pi_116527261
Bedankt voor alle lieve woorden O+.

Gisteravond opeens toch flinke stuwing :o. En net wéér! Zou mijn lichaam het dan toch weer oppakken? Geloof dat we het nog maar een kans gaan geven *O*.

Volgende week ook vakantie, dus dat is wel lekker.

Sorry voor de drama, mijn lief heeft wel een punt dat mijn onzekerheid het grootste euvel is... :@ De reacties op Tante_soesa doen mij ook goed om te lezen. Het is geen drama als er een keer een flesje wordt gegeven.. Betekent niet dat heel de bv meteen van tafel moet. Maar ja, hoe kill je onzekerheid die er al vanaf de eerste week zó diep in zit??

Son, ik weet niet of er spenen zijn die op de ardo kunnen, schroefdraad is wel hetzelfde als de medela, want die flesjes passen ook op de kolf :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 8 september 2012 @ 08:59:46 #27
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_116527965
phaidra, kan je mss syntocinonnneusspray halen? dan komt de toeschietreflex sneller.
Al kan ik me ook heel goed voodstellen dat je erdoorheen zat/zit.
Doe waar jij je het best bij voelt :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_116529217
Stuwing Phaidra!! *O* misschien heb je toch iets aan mijn pm dan O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116529870
Phaidra dank je wel!
En *O* voor de stuwing!
pi_116532687
Phaidra, wat goed en fijn dat je stuwing hebt *O*!! Zo zie je maar, op het moment zelf voel je je kl.te omdat je zo weinig melk hebt en je kindje honger heeft, maar je kindje heeft het wel mooi zelf geregeld door heel vaak te drinken.
Het weigeren van de borst is ook heel logisch, de tsr laat misschien lang op zich wachten, maar je kindje voelt jouw spanning ook. Heb er vertrouwen in dat het zichzelf allemaal wel regelt en de volgende keer juist proberen om ontspannen bloot op bloot bij elkaar te kruipen. Echt, het regelt zich allemaal vanzelf wel. Je kindje verhongert echt niet zomaar ;)

En wat Gerberaatje zegt klopt ook, de eerste 3 maanden zijn het zwaarst en daarna wordt het makkelijker (bij kunstvoeding ook trouwens, het heeft ook met neurologische maturatie te maken). Vooral rond 6-8 weken is het vaak erg zwaar, omdat kindjes dan veel huilen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_116532929
:Y

Hier ook de eerste 3 maanden heel zwaar! veel spugen, veel drinken en ook veel huilen! uitgeput was ik! maar al de zweet en tranen worden beloond met een heerlijke gezonde en gelukkige baby en veel fijne momenten aan de borst O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116532937
Bedankt allemaal O+. Vandaag gaat het alweer veel beter!

Twinkly, stress helpt idd niet, maar ik vind het zo moeilijk om rustig te blijven als ik alleen ben en ik krijg hem echt niet stil. Zeker als je zelf ook nog wat ziekjes of moe bent.

Maar dit is weer een wijze les, ook dit hebben we weer (grotendeels) overleefd. Ik kan niet wachten tot het hier ook makkelijker gaat. Bijna 13 weken is hij nu, dus het kan niet lang meer duren zou je zeggen... ;).

En ik voel me wel een muts hoor :@. Maar gister was ik er echt van overtuigd dat ik droog stond en ik de kleine liet verhongeren. Ik voelde me zo slecht dat ik hem per se de borst wilde geven terwijl het hem zo frustreerde ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116538813
Phaidra, je bent verre van een muts! Je bent een super goede mama!! Fijn dat het erop lijkt dat je gewoon door kunt gaan met voeden O+
  zaterdag 8 september 2012 @ 22:00:38 #34
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116546950
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2012 14:01 schreef Phaidra het volgende:
Bedankt allemaal O+. Vandaag gaat het alweer veel beter!

Twinkly, stress helpt idd niet, maar ik vind het zo moeilijk om rustig te blijven als ik alleen ben en ik krijg hem echt niet stil. Zeker als je zelf ook nog wat ziekjes of moe bent.

Maar dit is weer een wijze les, ook dit hebben we weer (grotendeels) overleefd. Ik kan niet wachten tot het hier ook makkelijker gaat. Bijna 13 weken is hij nu, dus het kan niet lang meer duren zou je zeggen... ;).

En ik voel me wel een muts hoor :@. Maar gister was ik er echt van overtuigd dat ik droog stond en ik de kleine liet verhongeren. Ik voelde me zo slecht dat ik hem per se de borst wilde geven terwijl het hem zo frustreerde ;(.
Ohh, dat laatste is zo herkenbaar! Elin wil steeds 's avonds niet meer aan de borst drinken maar alleen uit een flesje. Geen idee waarom, de rest van de dag gaat het wel goed. Wat betreft het stoppen, we zijn vergeten flesvoeding te kopen vandaag :'). Niet dat het erg is hoor, het hangt niet op een dag.

Ik heb net gekolft, omdat ze dus eerder niet uit m'n borst heeft gedronken en ik kolfte gewoon 235 cc, uit 2 borsten :O! Gewoon ruim 2 voedingen. Ik vond het idioot veel :@. Ik heb in ieder geval genoeg, daar ligt de frustratie niet aan!

Phaidra, wat fijn dat je verder lijkt te kunnen gaan! Super :). Het is jullie zo gegund!
pi_116548799
Phaidra *G*, dat je verder kunt.

Soesa, kan het te sterke tsr zijn?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116557597
Ik zat te denken...rond 3-4 maanden heeft mijn kleintje ook savonds pertinent de borst geweigerd..het ging echt tot krijsend aan toe! papa heeft toen eventjes 10 minuten met haar gelopen, en als ze gekalmeerd was wou ze weer maar soms bleef ze gewoon hysterisch..2 keer naar de HAP geweest omdat we ons zorgen hebben gemaakt..dachten aan oorpijn oid maar na veel zoeken online kwam ik tegen dat het gewoon een fase was
http://www.borstvoedingsforum.nl/viewtopic.php?p=489877&t=78126
http://www.borstvoeding.c(...)g-een-overzicht.html
https://www.google.nl/#q=(...)189&biw=1280&bih=585
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 9 september 2012 @ 12:41:35 #37
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_116560417
Nou ja! Huubke heeft die periode dus net achter de rug ;)
Die is trouwens vandaag precies 5 maanden oud! :o
pi_116561591
huubke O+

We hebben een periode nu dat kind tegelijk wil drinken EN staan :D dat levert echt hilarische toestand op O+ kont in de lucht wiebelen terwijl ze lekker door drinkt :') mijn kleine geit O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116565560
Huubke O+, 5 maanden bv alweer.

Bitterend zolang jij en je borsten daar geen bezwaar tegen hebben? Kan me voorstellen dat dat ook pijnlijk voor jou kan zijn?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116566081
Tante Soesa en Phaidra, dikke :* !

Huubke 5 maanden alweer, gaat hard!

Bitterend :D Klein avonturiertje heb je!

Ik wil hier even *O* voor mezelf. Ein-de-lijk loopt de borstvoeding echt lekker. Vorige week vrijdag voor het allerlaatst gevoed zonder tepelhoedje (mevrouw wordt er nu boos op!) en gisteren ook voor het eerst zonder hoedje op stap geweest. En de pijn is nu echt over *O* *O*
Alleen vroeg mn schoonmoeder of ik nou nog steeds BV gaf en dat het wel zwaar zou zijn nu :') En dat ik met voeden op verzoek haar nu toch wel heel erg verwen..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_116566863
Tinu haha nee heb er geen last van! volgens mij zijn mijn tepels nu echt alles gewend *) _O-

Marjolijntje O+ echt een hele grote *O* voor jullie!!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116569988
Marjolijntje, *O* vvor de bv zonder tepelhoedje!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116570327
Wat fijn Marjolijntje *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 9 september 2012 @ 21:32:41 #44
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116580493
Wat goed Marjolijntje! Fijn zeg!

Hier lijken we ook ineens weer op het goede pad te zijn. Ik denk dat ze een 'sprongetje' heeft gemaakt. Ze kan ineens meer en is een stuk rustiger dan eerder deze week. Ze ligt weer heerlijk te drinken bij mij en ligt ook echt te genieten. Als ze klaar is valt ze ook gewoon in slaap en kan ik haar soms zelfs wegleggen.

Bitterend, dat klinkt heel lief O+

Zo blijf ik twijfelen over stoppen of doorgaan :') haha! Voor nu heb ik maar besloten het per dag te bekijken. We zien het wel!
pi_116580877
Fijn om te horen dat het beter gaat tante!! <3

ik ben vrij op dinsdag *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 9 september 2012 @ 21:47:54 #46
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116581595
:o
Jij woont dan heul dichtbij! Ik woon vlakbij Haarlem en heb lactatiekundig advies gekregen van een van de meiden van ROOM borstvoeding (een van de organisatoren van deze ochtend).

Klinkt leuk, misschien ga ik ook?!
pi_116581926
Ik woon in Amsterdam :D als je bij Haarlem woont dan is het idd dichtbij! zal wel leuk zijn als je ook kwam *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116582556
Fijn Phaidra! En ook hoera voor Marjolijntje!

Dacht ik vrijdag dat het niet zo goed ging met de bv, vandaag ging het super én G viel in slaap vanavond zonder extra flesje gekolfde melk. Het lijkt ook wel of hij efficiënter is gaan drinken want hij komt minder vaak en valt makkelijker in slaap! Fijn!
pi_116585066
Zo zie je maar weer meiden. Op het mment dat het het zwaarst lijkt is het alweer bijna over. Een *O* voor alle doorzettende bv-moeders hier.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 9 september 2012 @ 22:47:15 #50
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_116585436
Marjolijntje, wat goed *O*

Tante_Soesa :D
Lekker van genieten nu het lekker loopt en goed plan om het per dag te bekijken.

Ja, 5 maanden bv alweer. Tijd vliegt voorbij. Morgen mijn eerste werkdag sinds een jaar! :o
Even nog een foto'tje van mijn eigenwijsje en dan ga ik naar bed.
pi_116585691
Asy veel succes morgen en hopelijk drinkt Huubke morgen lekker.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 9 september 2012 @ 23:40:03 #52
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_116587871
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 21:37 schreef bitterend het volgende:
Fijn om te horen dat het beter gaat tante!! <3

ik ben vrij op dinsdag *O*
[ afbeelding ]
platform met een v ... :X

klinkt wel interessant verder. Moet helaas werken.

marjolijntje fijn dat jullie hoedjesloos zijn! *O*

soesa, per dag bekijken is jelemaal prima toch? er is geen noodzaak om echt snel te beslissen?

phaidra hoe gaat het nu bij jullie?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_116591519
Wat fijn om te lezen dat het bij jullie weer goed gaat :)
Hoop ik hier nog steeds op, maar helaas. Bij ons is het nog steeds ruk. En ik wil het zooo graag doen, bah.
  maandag 10 september 2012 @ 08:14:57 #54
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116592076
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 05:17 schreef SupremeEvil het volgende:
Wat fijn om te lezen dat het bij jullie weer goed gaat :)
Hoop ik hier nog steeds op, maar helaas. Bij ons is het nog steeds ruk. En ik wil het zooo graag doen, bah.
Wat jammer SE ;(, wat gaat er niet goed?
pi_116592424
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 23:40 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

platform met een v ... :X

klinkt wel interessant verder. Moet helaas werken.

:D
Hopelijk een typ foutje ;) of zijn ze dyslectisch!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116593540
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 23:40 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

platform met een v ... :X

klinkt wel interessant verder. Moet helaas werken.

marjolijntje fijn dat jullie hoedjesloos zijn! *O*

soesa, per dag bekijken is jelemaal prima toch? er is geen noodzaak om echt snel te beslissen?

phaidra hoe gaat het nu bij jullie?
Gister hadden we duidelijk een regeldag, maar dat heeft nog niet geresulteerd in meer stuwing. 's nachts zijn mijn borsten wel voller, maar niet als voorheen. Maar de kleine plast goed en is gewoon vrolijk, dus probeer me niet te veel zorgen te maken.

Ik woon ook vlakbij Haarlem en zou kunnen komen, even kijken hoe het uitkomt tegen die tijd (en hoe de bv loopt).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116593565
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 05:17 schreef SupremeEvil het volgende:
Wat fijn om te lezen dat het bij jullie weer goed gaat :)
Hoop ik hier nog steeds op, maar helaas. Bij ons is het nog steeds ruk. En ik wil het zooo graag doen, bah.
Wat loopt er nog steeds zo kut nu?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116594900
Sommige voedingen was ze super druk en huillie, daardoor lukt aanleggen niet. Logisch. Maar is niet op vaste tijden, is willekeurig. In overleg met lk geef ik nu vaker de fles met bv, om rust in de tent te krijgen. Strijd vermijden is het doel. Om vervolgens samen met de lk opnieuw te kijken, ga er binnenkort langs.

Lk dacht dat er misschien nog wat meer aan de hand was dan alleen aanleg problemen. Moest baby haar temp. en plasluiers in de gaten houden, weet niet waar lk aan denkt. Temp was gisteravond 37,5 en er wordt in elke luier geplast, de ene keer meer dan de andere maar das normaal toch?

Jammere is dat ik nog niet zo'n groot voorraadje bv had en ik dat snel zie verminderen. Dus zit nu als een gek te kolven. Ik leg haar overigens wel aan als ik denk dat ze rustig genoeg is, vanochtend ging goed :) Nu de rest van de dag nog ff zien... Is echt ff per keer bekijken nu.

Ze heeft trouwens onwijs last van krampjes, zo sneu. Na dit weekend is ze ook beetje schor van het huilen. Maar nu ligt ze al een poosje rustig op mij te slapen, voor het laatst gisteravond gehuild. Hoop dus op een goede dag vandaag :)

Zo. Lang verhaal weer :{
pi_116595051
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:52 schreef SupremeEvil het volgende:
Sommige voedingen was ze super druk en huillie, daardoor lukt aanleggen niet. Logisch. Maar is niet op vaste tijden, is willekeurig. In overleg met lk geef ik nu vaker de fles met bv, om rust in de tent te krijgen. Strijd vermijden is het doel. Om vervolgens samen met de lk opnieuw te kijken, ga er binnenkort langs.

Lk dacht dat er misschien nog wat meer aan de hand was dan alleen aanleg problemen. Moest baby haar temp. en plasluiers in de gaten houden, weet niet waar lk aan denkt. Temp was gisteravond 37,5 en er wordt in elke luier geplast, de ene keer meer dan de andere maar das normaal toch?

Jammere is dat ik nog niet zo'n groot voorraadje bv had en ik dat snel zie verminderen. Dus zit nu als een gek te kolven. Ik leg haar overigens wel aan als ik denk dat ze rustig genoeg is, vanochtend ging goed :) Nu de rest van de dag nog ff zien... Is echt ff per keer bekijken nu.

Ze heeft trouwens onwijs last van krampjes, zo sneu. Na dit weekend is ze ook beetje schor van het huilen. Maar nu ligt ze al een poosje rustig op mij te slapen, voor het laatst gisteravond gehuild. Hoop dus op een goede dag vandaag :)

Zo. Lang verhaal weer :{
Ze zit wel tegen verhoging aan, maar 37,5 is nog wel een goede temp hoor. Als ze voldoende plast en geen koorts of verhoging heeft kun je in elk geval uitdroging uitsluiten.

Hadden jullie al geprobeerd om al aan te leggen voordat ze meldt voor een voeding? Meestal houden ze zelf een soort ritme en weet je ongeveer wanneer ze komt, dat je daarvoor al probeerd, dus voordat ze opeens onwijs honger heeft.
En inbakeren bij de voedingen? Zodat ze niet kan overstrekken en maaien met armen?

Wanneer komt de LK?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116602253
:* SE, ik hoop dat het snel beter gaat!

Wij zijn net terug van het CB, nieuwe stats:



5005 gram en 58 cm, morgen 3 maanden :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_116611827
Loslaten tijdens de tsr geeft mooie melksporen..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_116611863
Geniale foto!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116612062
SE waar woon je? ik heb een grote voorraad melk in de vriezer je mag wat hebben als je wilt :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 10 september 2012 @ 19:06:09 #64
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_116612099
mooie curve!
zo'n foto heb ik ook van Eli. Hele smoeltje onder de melk O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_116612109
Melk is een bloedproduct. Daar zitten dus risico's aan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116613901
Woensdag avond komt de lk :) Heb vanmiddag een goed gesprek met haar gehad, was wel even fijn. Lk denkt dus niet aanleg probleem omdat baby hele tijd onrustig is, ook na voedingen of tijdens voedingen die met de fles gegeven worden (loslaten/wegduwen, dan huilen en vervolgens panisch opnieuw speen pakken, ook weer op willekeurige tijden. Er zijn voedingen waarbij het gewoon wel goed gaat). Rest van de dag bleek toch een huillie dagje, ze is ook super lang wakker voor dr leeftijd vind ik.

Inbakeren nog niet geprobeerd... Das misschien best een goed idee :)
Nu is vriend even met haar wandelen zodat ik ff een powernap kan doen voor de volgende kolfronde...
pi_116619147
Lijkt erop dat ze misschien pijn heeft. Is dat altijd zo geweest? Heeft ze een voorkeurshouding?
Merk je dat het onrustige de hele dag is, of steeds tijdens en na een voeding?

Wat zegt de cb arts hierover?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116620173
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 23:06 schreef WupWup het volgende:

[..]

Melk kun je wegvegen (met een hydrofiel ofzo), spruw niet.
Ik kan het niet wegvegen, maar soms is er geen wit te zien. Lastig dit zeg!
Ik heb iig gentiaan violet besteld en ik vraag het morgen even op het cb, al zat zij er wel naast bij mijn buurvrouw.

Klinkt idd goed phaidr en soesa, af en toe een flesje en als ze de borst willen dat je dat gewoon de borst kan geven.


Nu het er over gaat, zou iemand dat hier doen de moedermelk van iemand anders geven? Ik niet hoor..
pi_116620329
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 21:21 schreef Troeta het volgende:

[..]

Ik kan het niet wegvegen, maar soms is er geen wit te zien. Lastig dit zeg!
Ik heb iig gentiaan violet besteld en ik vraag het morgen even op het cb, al zat zij er wel naast bij mijn buurvrouw.

Klinkt idd goed phaidr en soesa, af en toe een flesje en als ze de borst willen dat je dat gewoon de borst kan geven.


Nu het er over gaat, zou iemand dat hier doen de moedermelk van iemand anders geven? Ik niet hoor..
Ja ik zal het wel geven, mits via moedermelknetwerk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116620443
Afhankelijk bij wie het vandaan komt zou ik het ook wel geven ja. Liever donormelk dan kunstvoeding.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_116620592
Kunstvoeding komt zelfs nog van een ander dier.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 10 september 2012 @ 21:31:40 #72
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_116620862
Ja, ik zou het niet snel doen, maar als ik het van iemand kan krijgen die ik ken, dan zou ik het tijdelijk wel doen, niet voor de gehele periode. Dus ter voorkoming van het geven van kunstmelk.
Ik ga bij een tweede zwangerschap ook op het laatst wat kolven, zodat als ik moet bijvoeden, de eerste dagen, het dan met eigen melk kan. Had ik dat nu geweten dan had ik dat met Lientje ook gedaan. Ze heeft uiteindelijk maar drie keer een cupje van 20cc gehad, maar toch....

Ik zou niet zoals er een mevr op twitter is, mijn kind voeden met uitsluitend melk van andere moeders en dan via een voedingshulpset het kind toch aan de borst laten drinken.
Dan denk ik, come on, als het niet lukt dan is er een alternatief. Ik zie ook dat haar kindje heel klein blijft en niet zo goed groeit, dus volgens mij kan dat niet goed zijn.
Het lijkt me toch wel zo dat je lichaam melk aanmaak dat voor je eigen baby, dat dat een goede match is.
pi_116621042
Ja en melk van een koe is gemaakt voor kalfjes en helemaal niet afgestemd op de behoefte van een mensenbaby. Dat we het dan dusdanig bewerken dat het lijkt op de samenstelling van moedermelk, maakt dat het niet het betere alternatief.
Eerste keus is eigen melk, 2e keus is donormelk.
Vroegah!! Als je rijk was, liet je je kind voeden door een min.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116621387
Mijn oma vertelde, toen ze mij zag voeden, dat ze op een gegeven moment zoveel melk had dat ze maanden voor een tweeling waarvan de moeder niet of geen melk had, gekolfd heeft. <3
Dat is 65 jaar geleden.
Het gekke is dat dat verhaal mijn hele beeld van mijn oma omver schopte. :D
Ik vond het zo ontroerend.

Het voeden gaat gewoon nog steeds heerlijk! Mijn meisje geniet ervan en drinkt goed en graag.
Ze heeft ook vreselijke zin om te eten volgens mij, maar ze moet nog 12 dagen wachten. Dan krijgt ze op haar half jaar dag een stukje peer. <3
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 10 september 2012 @ 21:45:44 #75
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_116621721
Ik gooi 'm er nog een keer in:
Bitterend, als je echt een melkplas ( :+ ) hebt zou je kunnen overwegen om het teveel te doneren aan de moedermelkbank!

http://www.vumc.nl/afdelingen/Neonatologie/Moedermelkbank/

Oeke, wat bijzonder dat je Oma dat deed. O+
Is je meisje al weer bijna een half jaar joh! Voor mijn gevoel is ze een maand geleden geboren. Hopelijk smaakt de peer haar goed. O+

Ik ben naar een borstvoedingsinfoavond geweest, heb bv.com weer eens doorgespit, mijn kolf opgezocht om te reinigen, mijn borsten beginnen een beetje te lekken....Als de baby nog een week of 10 wil blijven zitten en lekker blijft groeien dan zie ik 't allemaal wel positief in!
Het lijkt me zo bijzonder, borstvoeding geven. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A grand adventure has begun.
pi_116621898
Het begint nu wel een beetje minder te worden (overproductie) maar ik wil best paar keertjes extra kolven..bedankt voor de link Keshet ik ga contact opnemen :)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 10 september 2012 @ 21:50:14 #77
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_116621976
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 21:48 schreef bitterend het volgende:
Het begint nu wel een beetje minder te worden (overproductie) maar ik wil best paar keertjes extra kolven..bedankt voor de link Keshet ik ga contact opnemen :)
O+

EDIT: En hier doe je het dan onder andere voor: http://content.karger.com/produktedb/produkte.asp?doi=341335
A grand adventure has begun.
pi_116622120
quote:
17s.gif Op maandag 10 september 2012 21:40 schreef oeke het volgende:
Mijn oma vertelde, toen ze mij zag voeden, dat ze op een gegeven moment zoveel melk had dat ze maanden voor een tweeling waarvan de moeder niet of geen melk had, gekolfd heeft. <3
Dat is 65 jaar geleden.
Het gekke is dat dat verhaal mijn hele beeld van mijn oma omver schopte. :D
Ik vond het zo ontroerend.

Het voeden gaat gewoon nog steeds heerlijk! Mijn meisje geniet ervan en drinkt goed en graag.
Ze heeft ook vreselijke zin om te eten volgens mij, maar ze moet nog 12 dagen wachten. Dan krijgt ze op haar half jaar dag een stukje peer. <3
Wat bijzonder Oeke, ik kreeg er kippevel van!!
Mijn oma was er 1 van een tweeling (drie jaar geleden overleden, haar zus leeft nog, nu 83 jaar oud!) Zij zijn veel te vroeg geboren en de artsen hebben tegen hun moeder gezegd ga er maar vanuit dat u 1 dochter heeft. Hun moeder had dus ook geen melk en laatst hebben we een dagboekbrief van hun vader terug gevonden. Een vriendin van een buurvrouw van hun die had veel melk maar woonde in Den Bosch en hun in Deventer, deze mevrouw kolfde elke dag twee flesjes vol en die gingen met de eerste trein naar Deventer waar mijn overgrootopa het dan opwachtte en meteen doorbracht naar het ziekenhuis. Waarschijnlijk heeft dit ervoor gezorgd dat ze het allebei overleeft hebben!! (ze waren allebei nog geen kilo bij de geboorte!)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_116622633
Wow, wat een bijzondere verhalen MP en Oeke O+
.... met gevoel voor drama....
pi_116623852
Dat zijn wel bijzondere verhalen en in een geval van een te vroeg geboren of ziek kindje zou ik het misschien ook wel doen, maar anders vind ik flesvoeding goed genoeg.

Ik heb zelf wel borstvoedi g van mijn tante gekregen trouwens,als zij oppaste gaf ze me gewoon de borst, haar dochter was twee maanden ouder als mij.
Mijn moeder gaf zelf geen borstvoeding maar ik hapte gewoon goed aan enzo, wel grappig.
  maandag 10 september 2012 @ 22:25:42 #81
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_116624292
Waauw wat een mooie verhalen!

Kersjes, hoe gaat het nu bij jullie?

Oh, de Domperidon uit het vorige topic zijn al vergeven. Ik kan de post niet meer veranderen helaas.
pi_116624904
Haha Troeta, gelegenheidsdrinker :D

NTS, het gaat hier bv-wise wel goed. Sinds 1,5 week gebruik ik geen koemelk meer of producten waar het in verwerkt is en sinds een goeie week eet en drink ik hypoallergeen.
En... het resultaat mag er zijn, Seth doet het een stuk beter en heeft veel minder last van krampjes!!

Begin oktober moet ik weer werken -O-
Een dezer dagen maar eens mijn spiksplinternieuwe kolf uit de verpakking halen, kijken of ik nog weet hoe dat kolven gaat...
.... met gevoel voor drama....
pi_116625526
Gaat snel he dat verlof als de baby er eenmaal is!
Vervelend dat hij last heeft als je koemelk drinkt.

Wist niet dat dat kon juud voor de bevalling al kolven.
pi_116627432
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 21:31 schreef Juud79 het volgende:
Ik ga bij een tweede zwangerschap ook op het laatst wat kolven, zodat als ik moet bijvoeden, de eerste dagen, het dan met eigen melk kan. Had ik dat nu geweten dan had ik dat met Lientje ook gedaan. Ze heeft uiteindelijk maar drie keer een cupje van 20cc gehad, maar toch....
Ik heb er ook over na zitten denken en wil dat misschien ook doen. Aan de ene kant onzin, want ik heb bij de eerste ook geen bijvoeding nodig gehad. Aan de andere kant, behaalde resultaten uit het verleden etc ;)
pi_116633570
Wauw mooie verhalen MP en Oeke! O+

Troeta ook mooi dat je dat hebt meegekregen en goed kon aanhappen
Is toch bijzonder hoe de natuur werkt :)

Mijn nichtje (10dagen ouder dan S) 'zoekt' ook bij mij als ik haar vast heb. Ze krijgt de fles maar als ik eerder aan het oppassen was, had ik het idee dat ze de hele tijd 'dorst' had zeg maar. Best lastig! Vooral toen mijn zus net gestopt was met bv. (en die ziet het echt niet zitten dat haar meisje mijn melk krijgt)
Ik vind bv veel handiger, hoef ik niet na te denken wat te doen als S dorst heeft maar al net gedronken heeft. Bij nichtje dus wel, en dat is wel even wennen.
  dinsdag 11 september 2012 @ 08:44:13 #86
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_116633870
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:43 schreef Troeta het volgende:
Gaat snel he dat verlof als de baby er eenmaal is!
Vervelend dat hij last heeft als je koemelk drinkt.

Wist niet dat dat kon juud voor de bevalling al kolven.
Nou, ik dus ook niet, anders had ik het voor de bevalling van Lientje al gedaan. Al heb ik geen idee of dat tijdens een eerste zwangerschap ook zo werkt. Tijdens een tweede zwangerschap zijn je borsten natuurlijk al eerder gewend geweest om melk aan te maken en schijnt dat prima te gaan, en je hebt natuurlijk niet zoveel nodig, bijvoeden doen ze meestal met 20/25 cc.
En ik hoop natuurlijk dat ik een tweede keer weer een natuurtalent zal krijgen en de melk nog sneller op gang komt. Lientje is op zondagmiddag geboren en woensdag had ik veel melk en wat stuwing en op don hele flinke stuwing en heel veel melk. :)
pi_116634523
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 23:15 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik heb er ook over na zitten denken en wil dat misschien ook doen. Aan de ene kant onzin, want ik heb bij de eerste ook geen bijvoeding nodig gehad. Aan de andere kant, behaalde resultaten uit het verleden etc ;)
Ik had er nog niet over nagedacht, maar dit klinkt wel als een goed idee voor hier ook! Dochterlief benoemt dat er uit m'n linkerborst weer een beetje melk komt, rechts doet blijkbaar nog niet mee :P
Eerst nu maar eens eindelijk een handkolf aanschaffen...
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_116635249
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:25 schreef NotTheSame het volgende:
Waauw wat een mooie verhalen!

Kersjes, hoe gaat het nu bij jullie?

Oh, de Domperidon uit het vorige topic zijn al vergeven. Ik kan de post niet meer veranderen helaas.
Heeft iemand nog nodig? Ik heb nog liggen en geef geen bv meer, dus om weg te geven. Graag PM bij interesse :)
pi_116638262
Als je gaat kolven voor de bevalling, kun je dat beter met je handen doen dan met een kolf. Het zal druppels schrapen zijn waarschijnlijk. En pas vanaf 37 weken starten.
pi_116638287
Goed om te weten dit!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116639646
Wat een mooie verhalen Oeke en MP.
Hier ook vaak mooie verhalen gehoord over bv bij (schoon)familie maar nooit iets wat te maken had met een ander kind voeden.

Ik heb bij mijn oudste een paar keer bv van een goede vriendin gegeven, maar toen was hij al 1-1,5 jaar. Bedacht me ook laatst toen mijn baby bij de buurvrouw was, dat mocht er iets met mij gebeuren zij hem zou kunnen voeden. Wij zijn sowieso de wijk bv groep, laatst bij het wijkfeest zaten we daar met z'n 2en onze baby's te voeden voordat wij het buffet stormden :P
Ik heb de laatste tijd mijn grote van 3,5 jaar mijn bv willen laten proeven. Hij hoeft dat echt niet en reageert heel overdreven, echt met kokhalzen enzo. Zou weleens de reactie willen zien als hij het niet door had.

Troeta leuk verhaal!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116639768
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 11:58 schreef WupWup het volgende:
Als je gaat kolven voor de bevalling, kun je dat beter met je handen doen dan met een kolf. Het zal druppels schrapen zijn waarschijnlijk. En pas vanaf 37 weken starten.
Ah ok. Dan zal ik me daar in verdiepen. Druppeltjes schrapen dacht ik al wel idd.. Dank je!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_116642521
Mooie verhalen O+ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116642869
Ik weet nog goed mijn schriktoen ik op de dag van de bevalling kolfde (was denk ik een paar uur daarna) en er kwam helemaal niets uit of 1 druppel ofzo. Gelukkig allemaal snel op gang gekomen uiteindelijk.

En ik vergat eergisteren te jompelen voor 4 maanden bv *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116643023
*O* *O* voor jou!!
Omdat ik zoveel pijn had in het zkh (kloven) heb ik gevraagd of ik mocht kolven, dacht dat het minder pijnlijk zou zijn voor mijn tepels...toen kwam er 1 druppel uit :D en het deed ook veel pijn dus heb ik niet meer gedaan
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116650624
Zo. Vandaag was slopend. Een 'huilbaby' vanaf 8 u vanochtend, kreeg dr echt niet stil of getroost. Dokter geweest (wist 't ff niet meer) leek inderdaad of ze pijn had. Conclusie is: een gespannen, snel prikkelbare baby met een lichte voorkeurshouding naar links. Verwijsbrief voor de kinder fysio gekregen. Doel hiervan is om de onrust e.d. te verminderen en hopelijk werkt dat ook positief op het drinkgedrag. Maar als je dacht dat je niet nog meer moe kon zijn... :') :@

Kolven gaat trouwens best ok hier, had net 100ml uit een borst :) en ze drinkt nu ongeveer 80ml... Dat voorraadje komt er wel ;)
  dinsdag 11 september 2012 @ 18:06:10 #97
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_116651005
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 11:58 schreef WupWup het volgende:
Als je gaat kolven voor de bevalling, kun je dat beter met je handen doen dan met een kolf. Het zal druppels schrapen zijn waarschijnlijk. En pas vanaf 37 weken starten.
Interessant dit!
Is wat je voor de bevalling kolft dan ook colostrum? Hoe doe je dat dan na de bevalling; laat je de baby dan wel gewoon zoeken naar de borst of geef je je baby je kolfopbrengst?
Mag je pas na 37 weken beginnen omdat door het kolven je baarmoeder samentrekt en je dus kans hebt om de bevalling op te wekken?

Misschien moet ik maar gewoon even Google aanslingeren. :@
A grand adventure has begun.
pi_116652834
Interessante vragen! *wacht geduldig op antwoord*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116653253
Keshet, geen wetenschappelijke antwoorden van mij, maar ikzelf zou baby indien mogelijk gewoon aanleggen na de bevalling. De kolfopbrengst zou ik ergens een keer tussendoor geven, of zelfs niet eens aan de mini maar aan maxi.
En het samentrekken van de baarmoeder, die voel ik nu ook niet samentrekken als maxi bij me drinkt, dus ik zou zeggen dat dat niet de reden tot wachten op wk 37 is..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_116654752
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:52 schreef SupremeEvil het volgende:
Zo. Vandaag was slopend. Een 'huilbaby' vanaf 8 u vanochtend, kreeg dr echt niet stil of getroost. Dokter geweest (wist 't ff niet meer) leek inderdaad of ze pijn had. Conclusie is: een gespannen, snel prikkelbare baby met een lichte voorkeurshouding naar links. Verwijsbrief voor de kinder fysio gekregen. Doel hiervan is om de onrust e.d. te verminderen en hopelijk werkt dat ook positief op het drinkgedrag. Maar als je dacht dat je niet nog meer moe kon zijn... :') :@

Kolven gaat trouwens best ok hier, had net 100ml uit een borst :) en ze drinkt nu ongeveer 80ml... Dat voorraadje komt er wel ;)
Een osteopaat of chiroprator kan ook veel betekenen als een kindje pijn heeft. Just saying.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116657120
Ik weet er niet zoveel van maar gaan mensen/ kinderen niet vaak eerst naar de fysio en pas later of met doorverwijzingnaar de osteopaat?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116657185
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:06 schreef Keshet het volgende:

[..]

Interessant dit!
Is wat je voor de bevalling kolft dan ook colostrum? Hoe doe je dat dan na de bevalling; laat je de baby dan wel gewoon zoeken naar de borst of geef je je baby je kolfopbrengst?
Mag je pas na 37 weken beginnen omdat door het kolven je baarmoeder samentrekt en je dus kans hebt om de bevalling op te wekken?

Misschien moet ik maar gewoon even Google aanslingeren. :@
Dat is colostrum ja. Na de bevalling geef je je kind natuurlijk gewoon de borst. Wij hebben het over kolven voor een voorraadje voor wanneer bijvoeding in de eerste dagen nodig zou zijn. Dus als geen bijvoeding nodig is, gebruik je het ook niet.
En dat laatste, tja. Omstreden. Dat is wel de gedachte erachter. Maar van je oudste voeden tijdens de zwangerschap ga je ook niet eerder baren. Maar ja, áls je gevoelig bent voor vroeggeboorte zou ik dit risico nou net niet nemen.
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:42:15 #103
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_116659157
Ik heb Harry ook bijgevoed met eigen melk, maar dat is gewoon na de bevalling gekolfd.
Mijn collega (mama van een tweeling) heeft ook bijgevoed met eigen melk. Ik zou de moeite niet willen investeren van tevoren voor die paar drupjes die je waarschijnlijk niet eens nodig hebt.

Collega en ik hebben vandaag gezellig samen gekolfd al kleppend over de kids. Vind het zo knap dat zij haar tweeling volledig van bv voorziet O+
pi_116660540
Komt de productie eerder op gang als je voor de bevalling al met de hand gaat kolven? Want dat zou voor mij een reden zijn het bij een eventuele volgende te proberen.
Nooit bij stil gestaan eigenlijk dat het kon..
pi_116660835
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:11 schreef Tinuviel het volgende:
Ik weet er niet zoveel van maar gaan mensen/ kinderen niet vaak eerst naar de fysio en pas later of met doorverwijzingnaar de osteopaat?
Mijn fysio heeft me in al die maanden niet doorgestuurd, via het forum tip over de osteopaat gekregen, aan de ha gevraagd me door te verwijzen, was prima. Daarnaast had ik eigenlijk geen verwijzing nodig en kon ik de osteopaat gewoon zelf bellen maar dat wist ik toen nog niet.

SE
Lastig zo :(
:* !
pi_116660939
Mijn vk heeft me toentertijd naar de osteo verwezen want de fysio zei dat de pijn met oefeningen zou beter worden wat niet zo was...ik was haar echt dankbaar! geweldig man was het

/offtopic!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116661618
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:13 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dat is colostrum ja. Na de bevalling geef je je kind natuurlijk gewoon de borst. Wij hebben het over kolven voor een voorraadje voor wanneer bijvoeding in de eerste dagen nodig zou zijn. Dus als geen bijvoeding nodig is, gebruik je het ook niet.
En dat laatste, tja. Omstreden. Dat is wel de gedachte erachter. Maar van je oudste voeden tijdens de zwangerschap ga je ook niet eerder baren. Maar ja, áls je gevoelig bent voor vroeggeboorte zou ik dit risico nou net niet nemen.
Maar het gaat dan om de stijging in Oxytocine toch? Als je al een kindje voedt tijdens je zwangerschap is dat gehalte sowieso al hoger.. heb je dat niet en ga je kolven tegen het einde, dan kan dat wel zorgen voor net het laatste zetje? Althans, zo heb ik het begrepen...

Ik wilde het doen en heb bij V 2 of 3 keer gekolfd, maar die paar druppels die eruit kwamen vond ik de moeite niet eigk, dus ben ermee gestopt (was me ook te gevoelig!!)

Nirak, wat ik ervan begrepen heb zorgt het er niet voor dat je productie eerder op gang komt, dat heeft echt te maken met de geboorte van de placenta. Maar is het puur om wat achter de hand te hebben voor als er toch bijgevoed moet worden..
pi_116661738
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:01 schreef Nirak het volgende:
Komt de productie eerder op gang als je voor de bevalling al met de hand gaat kolven? Want dat zou voor mij een reden zijn het bij een eventuele volgende te proberen.
Nooit bij stil gestaan eigenlijk dat het kon..
Nee, de productie komt pas op gang na de geboorte van de placenta.
pi_116662383
Weet ik dat ook weer :)

Ik mis borstvoeding geven enorm :'( Vooral in de nacht, het gemak van aanleggen en verder dutten.. Nu moet je een flesje maken en wakker blijven om de fles on de gaten te houden..
Borstvoeding was zoveel fijner.. Jammer dat mijn kleine jongen niet meer wil..
pi_116662869
Nirak, een knuffel voor jou...
Juud: jij ook nog steeds lekker bezig.

Ik lees hier nog steeds maar ben actiever geworden op D&V. Dus vandaar dat jullie minder van mij horen. Nog 1 week en dan wordt jorisje al 1. Ik had een jaar geleden toch echt niet gedacht dat ik nu een dreumes met snotneus aan de borst zou hebben en er nog van zou genieten ook.
Vandaag nieuwe CB-stats, zagen er weer mooi uit, curves upload ik morgen wel even.
pi_116677756
We zijn gister naar het cb geweest en het ziet er goed uit vind ik zelf. Al is ze blijkbaar wel een kleintje.




[ Bericht 39% gewijzigd door Troeta op 12-09-2012 10:33:45 (plaatjes nu wel zichtbaar) ]
pi_116677992
De plaatjes:



  woensdag 12 september 2012 @ 10:18:57 #113
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116678032
Troeta, plaatjes werken niet ( :') , er staat...dit is niet een van jou kinderen)

Ook hier wat stats:




Lengte is wat raar, ik denk dat er vorige x niet goed gemeten is.
pi_116679768
Gister met G naar het CB geweest, hij groeit prima!





[ Bericht 33% gewijzigd door Fenne op 12-09-2012 20:49:24 ]
pi_116680518
* vamperotica komt hier weer eens binnen vallen!

Mn meisje is nu zo'n 3 weken oud en doet het prima op de bv....
Ik wil graag een voorraadje gaan kolven, maar ben bang dat ik dan overproductie ga stimuleren, of is dat een fabeltje?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_116681158
oh prachtige curves dames!!

Tante je dammetje groeit echt goed <3
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 12 september 2012 @ 13:04:23 #117
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_116683627
mooie curves allemaal!!!

vamp, als je een uurtje na de ochtendvoeding een keer kolft, krijg je daar geen overproductie van. Als je supervaak gaat (na)kolven, krijg je wel teveel productie, maar met een keertje per dag gebeurt er niets.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_116684725
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 13:04 schreef DaviniaHR het volgende:
mooie curves allemaal!!!

vamp, als je een uurtje na de ochtendvoeding een keer kolft, krijg je daar geen overproductie van. Als je supervaak gaat (na)kolven, krijg je wel teveel productie, maar met een keertje per dag gebeurt er niets.
Dat is wel een idee ja.... Gisteravond moest mevrouw ( ongeveer 3 weken) een flesje want ik moest naar een info avond bij mn oudste op school en ik had ongeveer 100 ml gekolfd in 2 dagen... Dronk ze zonder problemen op!

Vanmorgen zonder moeite een flesje van 150 ml gekolfd... Als ik dat gewoon 1 x per dag doe kan ik al best een aardig voorraadje aan gaan leggen denk ik!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_116685297
Ik dacht, hé wat leuk een artikel over bv op HP/De Tijd. Maar het is echt een jammer verhaal over op schema voeden: http://www.hpdetijd.nl/20(...)el-van-borstvoeding/

Wel allemaal even op de poll stemmen! Zodat op verzoek voeden nog een beetje als "de norm" gepromoot kan worden.
pi_116687090
Mooie curves Troeta, Soesa en Sverbern. Die van Fenne zie ik niet.

Nirak, knuffel voor jou! Ik heb net gestemd. Voeden op verzoek heeft nu 79%, 54 stemmen, dus wel een ruime meerderheid.

Juud, jullie zijn nog lekker bezig?

Vamp fijn dat het zo goed lukt met kolven.

Bij mij was de opbrengst de laatste 2 dagen wat minder, misschien door stress. Nieuwe baan moeten zoeken en gedoe op huidige werk komt het kolven niet ten goede waarschijnlijk.

Heeft een van jullie toevallig ervaring met handkolven of kolf op batterijen en dan kolven in een trein of op luchthaven of in vliegtuig? Het kan zijn dat ik bij een nieuwe baan lange afstanden moet reizen, dus ik was aan het denken gezet van hoe ik dat moet doen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116687566
Mooie curves, dames! Troeta, een kleintje zegt u? :D
Fenne, je curves zijn niet zichtbaar voor ons. Je moet de afbeelding even opslaan en dan uploaden naar picasa of photobucket of iets dergelijks :)
pi_116687728
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 14:25 schreef Tinuviel het volgende:
Heeft een van jullie toevallig ervaring met handkolven of kolf op batterijen en dan kolven in een trein of op luchthaven of in vliegtuig? Het kan zijn dat ik bij een nieuwe baan lange afstanden moet reizen, dus ik was aan het denken gezet van hoe ik dat moet doen.
Ik bedoel natuurlijk wel ergens kolven waar je privesfeer hebt dus niet zomaar in een wachtruimte, vol vliegtuig of traincoupe
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116688773
Ik post hier niet zo vaak meer, maar ik ben nu wel heel trots op het resultaat wat wij behaald hebben in een jaar. Na een lastige start met 12 dagen vingervoeden, heeft mn ventje de bv prima opgepakt. En nog steeds is het een lastige met drinken en doen mn borsten regelmatig zeer door zijn geklier aan de borst. Maar als ik dan zo'n grafiek zie, dan is het het allemaal meer dan waard O+



Lotte!
Noah!
pi_116691120
Wauw Linda! Inderdaad iets m trots op te zijn :)

Sverbern
Wat een raar artikel :? Heb gestemd

Op schema voeden klinkt voor mij echt niet logisch, terwijl ik echt van de structuur ben enz. Vanmorgen nog even met S in bed gelegen, heeft ze nog een half uur geslapen en werd ze wakker en deed ze gelijk haar handjes in haar mond. Hup aan de borst en ze sliep weer verder. O+ fijn! Echt geen zin om dan na te denken over tijden of hoe vaak etc.

Vandaag 4mnd bv *O*
vind het nog steeds er fijn om te doen :)
pi_116697603
Met lengte bedoelde ik wup! Gewicht ben ik zeer tevrden over!
  woensdag 12 september 2012 @ 19:31:11 #126
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_116699552
@Tinuviel, wat aardig dat je dat vraagt!

15 maanden borstvoeding voor Lientje vandaag. *O*

Ze wil iedere ochtend als ze wakker is nog drinken en 's nachts ook geregeld, ze heeft last van kiezen die doorkomen de afgelopen twee weken, dus dat is even doorbijten.
We zijn niet meer gewend om gestoord te worden in onze slaap. Gelukkig haalt manlief haar altijd op en slaapt ze bijna altijd weer door tussen ons in. Soms gaat ze geiten en dan kiep ik haar in dr eigen bed en dan is het ook stil.
pi_116701742
Linda wat een prestatie zeg!

Juud 15 maanden bv *G*

iemand nog een tip/ idee voor het kolven in vliegtuig of trein vraagje?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 12 september 2012 @ 20:12:44 #128
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_116702116
Ow Linda, jou vergeet ik helemaal. Wow!! *O*
pi_116702179
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:06 schreef Tinuviel het volgende:
Linda wat een prestatie zeg!

Juud 15 maanden bv *G*

iemand nog een tip/ idee voor het kolven in vliegtuig of trein vraagje?
Handkolf op het toilet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 12 september 2012 @ 20:16:09 #130
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_116702314
Ik zou qua vliegtuig niet weten maar zou je dan regelmatig in vluchten zitten die zo lang duren dat het on board moet?

En zou je niet eventueel een. "afdekking" kunnen maken met draagdoek?
Maar ook daar moet het perse op DIE tijden ?
Volgens mij valt het nl best te omzeilen en zijn er in café /lunchroom etc vaak wel plekjes die je kan/mag gebruiken.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 12 september 2012 @ 20:17:26 #131
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_116702389
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Handkolf op het toilet.
Oh gadver dat lijkt me nu echt niks, ik voed Oliver ook niet in een toilet.. Ik eet toch ook niet op de plee :X
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_116702477
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:17 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Oh gadver dat lijkt me nu echt niks, ik voed Oliver ook niet in een toilet.. Ik eet toch ook niet op de plee :X
Wat niet anders kan is nu eenmaal zo hè? Als je lang weg bent kun je het toch niet bewaren. Dus kolven en wegspoelen die zooi.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 12 september 2012 @ 20:19:33 #133
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_116702507
Oh en goede curves :)!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 12 september 2012 @ 20:20:46 #134
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_116702589
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wat niet anders kan is nu eenmaal zo hè? Als je lang weg bent kun je het toch niet bewaren. Dus kolven en wegspoelen die zooi.
Ook weer zo :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_116702764
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:20 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Ook weer zo :)
Ik zou zoveel mogelijk plannen dat je een ruimte even ergens hebt. Koeltas met elementen mee. Maar als je 6 of 8 uur in een vliegtuig zit en je moet echt kolven vooraf, dan ga je dat denk niet goed houden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 12 september 2012 @ 20:36:51 #136
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_116703561
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zou zoveel mogelijk plannen dat je een ruimte even ergens hebt. Koeltas met elementen mee. Maar als je 6 of 8 uur in een vliegtuig zit en je moet echt kolven vooraf, dan ga je dat denk niet goed houden.
Inderdaad
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_116703756
Als je wordt gehaald ofzo, zou je misschien alleen druk eraf kunnen halen. Zodat zodra je de aankomsthal in komt je kind kan aanpakken en aanleggen.

Ik zou enorm veel puzzelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116704536
Nu zouden G zn curves het wel moeten doen!
pi_116705924
Nee om zo lange vlucht/ treinreis gaathet dan ook weer niet. Ik heb hetover Amsterdam- Frankfurt, dus vlucht is maar een uur, maar met ritje naar luchthaven, inchecken, uitchecken & in frankfurt naar hotel kan gauw 3-4 uur zijn. En trein is dachtik4 uur pure trein reistijd. Aan het koel houden etc. Had ik nog niet eens gedacht.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116706008
Oh !!! Daar valt omheen te plannen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116706361
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:07 schreef Ticootje het volgende:
Oh !!! Daar valt omheen te plannen.
Mijn ventje is wellicht ook al 5,5/ 6 maanden voordat ik begin met werken, dus misschien is dan 4 of zelfs 5 uur niet zo'n punt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116708060
nee joh dat kan echt wel! ik heb soms 8 uur niet gekolfd...als je dan even de druk eraf haalt kan het best (als maar echt niet regelmatig is)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116708478
Oh en zou je de gekolfde melk wel mee het vliegtuig in krijgen?
Mijn water werd al afgepakt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116708637
15 maanden bv voor Juud&Lientje *O* *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116716434
Mooie curves!

En inmiddels staat voeden op verzoek op een ruime meerderheid met 150+ stemmen :)
pi_116716557
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:32 schreef Ticootje het volgende:
Oh en zou je de gekolfde melk wel mee het vliegtuig in krijgen?
Mijn water werd al afgepakt.
Toen ik met Lotte vloog mocht ik haar drinken zonder problemen meenemen, toen was anderhalf. Als ze streng zijn vragen ze je er een slok van te nemen
Lotte!
Noah!
pi_116721160
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:32 schreef Ticootje het volgende:
Oh en zou je de gekolfde melk wel mee het vliegtuig in krijgen?
Mijn water werd al afgepakt.
Ja, babyvoeding mag gewoon mee.

Fenne, mooie curves ook!
pi_116729944
G slaapt nu voor de tweede nacht op rij door van 22.00 tot gisteren 8 en vandaag weet ik nog niet. Nu slaapt hij nog. Dat is heel fijn, maar mijn borsten doen nu zeer! Hiervoor hadden we namelijk een nachtvoeding en daarna een voeding om 6.00. Mijn productie past zich hierop toch gewoon aan? Of is het te lang zonder voeding ?
pi_116730006
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:50 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ja, babyvoeding mag gewoon mee.
Fijn om te weten. Vliegtuig heeft toch een beetje mijn voorkeur als ik mag kiezen, gaat toch iets sneller. Mag babyvoeding ook in onbeperkte hoeveelheden mee, ook in een of meerdere flesjes?
Zijn trouwens best grote hoeveelheden zit ik me nu te bedenken, als ik zo'n 8 tot 9 voedingen moet kolven (2 volledige dagen en een nacht).

Fenne, bij ons verandert het ritme ook, soms drinkt hij s'nachts, soms pas om 6 uur en dan voeen mijn borsten wel vol aan. Als hij een tijd hetzelfde schema aanhoudt zal je productie zich erop aanpassen. Ik voedde altijd om 6 uur s'ochtends zodat ik nog een keer kon voeden voordat ik naar werk ging, dat kwam beter uit met voedingen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 13 september 2012 @ 12:42:05 #150
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_116737295
Ik ga nu een heeeele domme vraag stellen. Draakje (9mnd) Is snotverkouden en weigert elke vorm van vast voedsel. Bv gaat wel goed. Jullie beschrijven altijd dat bv bijvoeding is tot 1 jaar. Zou ik d'r een paar daagjes op alleen borst kunnen laten teren?
pi_116737493
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 12:42 schreef NotTheSame het volgende:
Ik ga nu een heeeele domme vraag stellen. Draakje (9mnd) Is snotverkouden en weigert elke vorm van vast voedsel. Bv gaat wel goed. Jullie beschrijven altijd dat bv bijvoeding is tot 1 jaar. Zou ik d'r een paar daagjes op alleen borst kunnen laten teren?
:Y
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 13 september 2012 @ 12:53:47 #152
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_116737703
Mooi zo! Scheelt een hoop extra stress zo en ik heb een hekel aan dwangvoeden. Thanx Morretje!
pi_116738346
Paar dagen, weken, maanden... Plus moedermelk in de neus druppelen, werkt als een tiet ;)
  donderdag 13 september 2012 @ 13:18:44 #154
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_116738458
Thanx WupWup! Druppelen met melk doen we al (althans, probeer ik, maar dan zit heel d'r gezicht onder hihi)!
Het is gewoon sneu, alleen maar slapen, tiet en mama hangen...

Overigens, vanmorgen bij het cb geweest. Draak heeft een lekkere groeispurt (gehad)!



  donderdag 13 september 2012 @ 13:31:29 #155
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_116738853
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 13:18 schreef NotTheSame het volgende:
Thanx WupWup! Druppelen met melk doen we al (althans, probeer ik, maar dan zit heel d'r gezicht onder hihi)!
Het is gewoon sneu, alleen maar slapen, tiet en mama hangen...

Overigens, vanmorgen bij het cb geweest. Draak heeft een lekkere groeispurt (gehad)!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Beetje op een (plastic) lepeltje doen en dan in het neusje laten lopen.

Mooie curves zie ik voorbij komen zeg!
  donderdag 13 september 2012 @ 14:15:09 #156
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_116740195
Asy, mikken is nogal lastig bij een meisje wat echt compleet panikeert als iemand momenteel d'r neusje ook maar aanwijst ;).
pi_116741019
Ik kom me ook maar eens melden. Mijn dochter is nu 17 dagen oud. Na wat kleine opstartongemakken (kloofjes, spruw) gaat het voeden hier uitstekend. Het bewijs: 335 gram erbij in de afgelopen week!

pi_116741263
Nts mooie curve!

Cantare nog gefeliciteerd en ook een mooie curve, wat groeit ze goed!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 13 september 2012 @ 15:23:22 #159
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_116742561
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:15 schreef NotTheSame het volgende:
Asy, mikken is nogal lastig bij een meisje wat echt compleet panikeert als iemand momenteel d'r neusje ook maar aanwijst ;).
Ik hou Huubke zijn hoofd dan heel eventjes in de houdgreep. Hij vindt het ook niet tof maar 2 minuten later kan hij weer fatsoenlijk ademen en daar doe ik het dan maar voor...
pi_116745243
Sneu is dat ja, zo verkouden! Maar inderdaad... wat bv in de neus druppelen doet wonderen!

Mooie curves zag ik ( heb een mini klein beetje terug gelezen)

Pff... Mn dametje maakt het nu toch wel heel bont! Ze begon heerlijk met 3 uur tussen de voedingen, ging langzaam maar zeker naar 2 en zou nu toch eigenlijk wel graag om de anderhalf uur bij me willen drinken!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_116746733
Cantare mooi!! lijkt op onze curve :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116747765
Cantare nog gefeliciteerd, fijn dat alles nu goed is!
pi_116749660
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:36 schreef vamperotica het volgende:
Sneu is dat ja, zo verkouden! Maar inderdaad... wat bv in de neus druppelen doet wonderen!

Mooie curves zag ik ( heb een mini klein beetje terug gelezen)

Pff... Mn dametje maakt het nu toch wel heel bont! Ze begon heerlijk met 3 uur tussen de voedingen, ging langzaam maar zeker naar 2 en zou nu toch eigenlijk wel graag om de anderhalf uur bij me willen drinken!
Is het niet gewoon een regeldag. Die zijn met 3 weken toch? (en dat was ze toch?)
pi_116749898
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:49 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Is het niet gewoon een regeldag. Die zijn met 3 weken toch? (en dat was ze toch?)
Dat zou ook kunnen! Ik moet er weer even inkomen! :D
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_116773353
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:38 schreef Cantare het volgende:
Ik kom me ook maar eens melden. Mijn dochter is nu 17 dagen oud. Na wat kleine opstartongemakken (kloofjes, spruw) gaat het voeden hier uitstekend. Het bewijs: 335 gram erbij in de afgelopen week!

[ afbeelding ]
Mooie curve hoor, maar wat een geweldige naam vooral! :+
pi_116773814
Mooie curves heb ik voorbij zien komen! *O*

Cantare en Vamp, welkom!

Hier gaat de bv weer goed! We zijn een weekje weggeweest en de rust heeft me veel goed gedaan. Uiteindelijk heeft het een week geduurd voor ik weer echt stuwing had. Blij *G*
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 14 september 2012 @ 13:30:56 #167
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_116779056
Fijn Phaidra *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:11:39 #169
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_116780997
Wat goed Phaidra! *O* *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_116782326
In dit geval juich ik voor stuwing Phaidra *O*
.... met gevoel voor drama....
pi_116797336
Phaidra: w/
pi_116797690
^O^ Phaidra! *O*
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_116807973
Mooi Phaidra!!!! A;tijd goed rust!!

Vamp. fijn dat de bv goed gaat! Gaat het verder ook goed met je?

Zeg.....weet iemand of dat vele poepen nog overgaat? Luiers zijn echt niet aan te slepen hier.
pi_116807978
Ik durf het eigenlijk niet te vragen....
Maar mag ik ook wat verse melk ? :@
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_116808033
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 07:46 schreef spierbal het volgende:
Ik durf het eigenlijk niet te vragen....
Maar mag ik ook wat verse melk ? :@
Puberkip :X
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_116844500
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 07:45 schreef Troeta het volgende:
Mooi Phaidra!!!! A;tijd goed rust!!

Vamp. fijn dat de bv goed gaat! Gaat het verder ook goed met je?

Zeg.....weet iemand of dat vele poepen nog overgaat? Luiers zijn echt niet aan te slepen hier.
Buiten de vermoeidheid gaat het geweldig! Lichamelijk wil mn rug niet helemaal mee, maar dat is al een punt vanaf mn 15 ofzo... Maar verder...Volop genieten! O+

En die poepluiers! :X
Mevrouw heeft hier al de bijnaam knalerwt of pruttelkont
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_116845455
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 07:45 schreef Troeta het volgende:
Mooi Phaidra!!!! A;tijd goed rust!!

Vamp. fijn dat de bv goed gaat! Gaat het verder ook goed met je?

Zeg.....weet iemand of dat vele poepen nog overgaat? Luiers zijn echt niet aan te slepen hier.
S is nu 4mnd en op een gegeven moment poepte ze 1x per dag, maar dan zoveel dat ik al haar kleertjes moest verschonen :P
Nu is het weer +\- 3 keer per dag kleinere hoeveelheden, dat is een stuk makkelijker hoor haha

*O* phaidra wat fijn!
pi_116846535
Vamp, fijn dat het goed gaat. Vermoeidheid wordt mettertijd ook wat beter.

Zoe, hier is het vaak nog steeds 1 keer per dag en dan is het idd een explosie van jewelste. Dus als hij 24 uur niet heeft gepoept, dan weten wij het al, dat gaat hem echt dwarszitten en het resultaat is ook douche/ bad en compleet nieuwe uitfit.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2012 14:03:27 (Edit, verkeerde inlog) ]
pi_116851164
Oh fijn phaidra!

Hier ook enorm vermoeid. Meneer wil eigenlijk hele dag aan de borst.. kan hem ook alleen troosten door de borst te geven en dat geld ook om te slapen. Als ie bij mij slaapt dan gaat het mis want dan word ie elke 20 min wakker omdat ie de melk ruikt. Neem ik hem niet bij me dan schreeuwt ie het uit.

Inmiddels begin ik op 1 tepel kloven te krijgen en wilde ik eigenlijk tijdelijk tussendoor kolven zodat mn borsten beetje rust krijgen.
Maar hij wil absoluut geen flesje.. iemand tips? Hij moet ook niets weten van de speen terwijl hij wel overduidelijk zuig behoefte heeft.

@iam heel herkenbaar dat had ik gisteravond voor het eerst.. niet alleen kleding zaten onder .. ik dus ook en de deken ( hij lag op mij te knuffelen ).
pi_116855628
Lj, heb je al eens geprobeerd of hij in een draagdoek zou kunnen slapen. Misschien slaapt hij daarin goed overdag en dan heb jij ook nog eens je handen vrij.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 16 september 2012 @ 18:24:33 #181
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_116856885
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 16:09 schreef lovelyjubbly1 het volgende:
Oh fijn phaidra!

Hier ook enorm vermoeid. Meneer wil eigenlijk hele dag aan de borst.. kan hem ook alleen troosten door de borst te geven en dat geld ook om te slapen. Als ie bij mij slaapt dan gaat het mis want dan word ie elke 20 min wakker omdat ie de melk ruikt. Neem ik hem niet bij me dan schreeuwt ie het uit.

Inmiddels begin ik op 1 tepel kloven te krijgen en wilde ik eigenlijk tijdelijk tussendoor kolven zodat mn borsten beetje rust krijgen.
Maar hij wil absoluut geen flesje.. iemand tips? Hij moet ook niets weten van de speen terwijl hij wel overduidelijk zuig behoefte heeft.

@iam heel herkenbaar dat had ik gisteravond voor het eerst.. niet alleen kleding zaten onder .. ik dus ook en de deken ( hij lag op mij te knuffelen ).
De mijne hebben allebei geen speen gehad. Altijd een pink (meestal die van mij).
Soms onhandig maar het wordt vanzelf minder. Huubke is nu 5 maanden maar hij belieft al een hele tijd mijn pink niet meer (misschien al vanaf 4 maanden niet ofzo). Ze duimen ook allebei niet.
Zo hebben wij hier in elk geval de zuigbehoefte opgelost.
En verder zou je wat Tinuviel zegt een draagdoek ofzo kunnen proberen. Hier sliepen ze ook het liefst bij mama...
pi_116857602
Hier slaapt Faye overdag ook het beste in de doek (moet ik wel wandelen, stil zitten is stom) en een speentje wil ze zelf niet. Als ze moe is sabbelt ze op haar knuistjes.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_116860651
Hier kolf ik dus hele voedingen omdat aanleggen ff geen optie is, maar nou krijg ik links heel lastig een tsr. Misschien door kloofje, is beetje gevoelig. De opbrengst van rechts is dan ook bijna het dubbele van links. Ik probeer beiden een kwartier te kolven, maar links stop ik dus vaker eerder omdat er alleen druppels uitkomen :{ Vroeg me af of dat kwaad kan voor productie oid, wil niet dat links helemaal instort. Of werkt dat niet zo?
pi_116867768
Iamreader ( van tinu toch? )
Ja dan kun je je in ieder geval voorbereiden :9

Lovelyj1
Lastig :* S wil ook geen speen. Ik geef haar een spuugdoekjes of klein knuffeltje die geschikt is om in de mond te doen om te sabbelen oid. Nu zoekt ze steeds vaker haar duim maar dat is pas sinds ze 3mnd is.

Vanaf 17 of 18u ongv ben ik veel met S bezig, veel voeden voor het slapen gaan, mijn vriend helpt me dan om tussendoor een lange wandeling met dr te maken zodat ik eventjes iets voor mezelf kan doen. Misschien een tip? Omdat je zegt dat hij huilt als hij niet bij je kan slapen, maar misschien lukt het in de wandelwagen?
pi_116867923
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 19:56 schreef SupremeEvil het volgende:
Hier kolf ik dus hele voedingen omdat aanleggen ff geen optie is, maar nou krijg ik links heel lastig een tsr. Misschien door kloofje, is beetje gevoelig. De opbrengst van rechts is dan ook bijna het dubbele van links. Ik probeer beiden een kwartier te kolven, maar links stop ik dus vaker eerder omdat er alleen druppels uitkomen :{ Vroeg me af of dat kwaad kan voor productie oid, wil niet dat links helemaal instort. Of werkt dat niet zo?
Ik kolfte links ook minder dan rechts. Wel meer hier geloof ik (1 borst meer dan de andere)
Als je links vaak minder lang kolft dan zal die ook minder produceren, zie het als minder vraag,minder aanbod.
pi_116874401
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 16:09 schreef lovelyjubbly1 het volgende:
Oh fijn phaidra!

Hier ook enorm vermoeid. Meneer wil eigenlijk hele dag aan de borst.. kan hem ook alleen troosten door de borst te geven en dat geld ook om te slapen. Als ie bij mij slaapt dan gaat het mis want dan word ie elke 20 min wakker omdat ie de melk ruikt. Neem ik hem niet bij me dan schreeuwt ie het uit.

Inmiddels begin ik op 1 tepel kloven te krijgen en wilde ik eigenlijk tijdelijk tussendoor kolven zodat mn borsten beetje rust krijgen.
Maar hij wil absoluut geen flesje.. iemand tips? Hij moet ook niets weten van de speen terwijl hij wel overduidelijk zuig behoefte heeft.

@iam heel herkenbaar dat had ik gisteravond voor het eerst.. niet alleen kleding zaten onder .. ik dus ook en de deken ( hij lag op mij te knuffelen ).
Kloven krijg je door verkeerd aanhappen. Zorg dat je niet slordig bent. Voor nu: steeds een paar druppels moedermelk op de kloof en laten drogen aan de lucht. Daarna evt wat lanoline of iets dergelijks. Zuigbehoefte, tja daar is de borst nu eenmaal voor. Ik denk dat je het ook voor een deel moet accepteren dat je kind vaak behoefte heeft aan de borst. Wat veel scheelt is om manieren te zoeken om jezelf het leven wat makkelijker te maken, zonder dat je hoeft te vechten tegen de behoeftes van je kind. Bijvoorbeeld door een co-sleeper, draagdoek, boodschappen laten bezorgen, bedenk het maar.
pi_116877645
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 16:09 schreef lovelyjubbly1 het volgende:
Oh fijn phaidra!

Hier ook enorm vermoeid. Meneer wil eigenlijk hele dag aan de borst.. kan hem ook alleen troosten door de borst te geven en dat geld ook om te slapen. Als ie bij mij slaapt dan gaat het mis want dan word ie elke 20 min wakker omdat ie de melk ruikt. Neem ik hem niet bij me dan schreeuwt ie het uit.

Inmiddels begin ik op 1 tepel kloven te krijgen en wilde ik eigenlijk tijdelijk tussendoor kolven zodat mn borsten beetje rust krijgen.
Maar hij wil absoluut geen flesje.. iemand tips? Hij moet ook niets weten van de speen terwijl hij wel overduidelijk zuig behoefte heeft.

@iam heel herkenbaar dat had ik gisteravond voor het eerst.. niet alleen kleding zaten onder .. ik dus ook en de deken ( hij lag op mij te knuffelen ).
Misschien dat je een lactatiekundige kunt inschakelen om te checken of je kleintje wel goed aan hapt. Ik heb in het begin erg lopen te kloten met kloven, ik wist niet eens dat er een lactatiekundige bestaat. Weet zeker dat die je kan helpen en misschien ook met de andere problemen :)
pi_116886310
Ik heb een klein spekje! :o



No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_116886392
:D idd een spekje vamp!
pi_116892237
Goede curve Vamp :D

Ik heb nog een vraag.. Over 2 weken moet ik weer gaan werken en gaat Faye naar de opvang, maar hoeveel melk moet ik dan meegeven? Ze is dan 3,5e maand. Ik breng haar rond 7 uur weg en kan haar waarschijnlijk rond 5 uur weer ophalen.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_116896242
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 15:26 schreef Marjolijntje het volgende:
Goede curve Vamp :D

Ik heb nog een vraag.. Over 2 weken moet ik weer gaan werken en gaat Faye naar de opvang, maar hoeveel melk moet ik dan meegeven? Ze is dan 3,5e maand. Ik breng haar rond 7 uur weg en kan haar waarschijnlijk rond 5 uur weer ophalen.
http://www.borstvoeding.com/borstbaan/kdv2.html

Hier staat onderaan een berekeningetje... Geen idee of het een beetje overeenkomt met hoeveel Faye drinkt...Ik denk dat het sowieso een beetje puzzelen wordt, maar het geeft een beetje een beeld van " het gemiddelde"
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_116910606
Thanks! Toch eens bijhouden hoeveel voedingen ze drinkt dan per dag. Ik heb nu echt geen idee :D (al was het vandaag veel, want ziekjes door de verkoudheid en dan is aan de borst de fijnste plek om te zijn).
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_116911088
Marjo onze mops dronk in het begin bijna niks want flesje bah, dan 2x 150ml in 6 uurtjes opvang
en nu drinkt ze max 150 en haalt alles bij mij savonds in
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116912437
Fijn dat je geniet vamp! En wat een spekkie zeg!

Ja, die spuitluiers zijn ook niks, maar per verschoning verbruik ik steeds drie luiers, want er komt steeds weer wat. Soms maar kleine poepscheetjes, maar kan d'r ook niet zo latrn liggen natuurlijk.
En als ik het er dan op gok om even te wachten gaat ze slapen en dan vind ik het zo sneu om d'r wakker te maken.
Ook als er visite is of als we ergens zijn zitten ze me allemaal raar aan te kijken als ik d'r niet gelijk verschoon.

Gister heeft oma voor het eerst opgepast en ze dronk keurig d'r flesje leeg, alleen m'n tieten ontploften zowat zeg toen ik d'r thuis weer aanlegde.


Klinkt zwaar lovelyjubly, ik herken het helemaal niet, maar is het allang zo? Of alleen de laatste dagen?
pi_116913581
Mijn dochter drinkt niet uit de fles. Moet t misschien ook wel oefenen als ze honger heeft :')
Kolven doe ik wel, dus vriezer raakt lekker vol (ik vries t in kleine beetjes in, aangezien ik geen idee heb hoeveel ze drinkt)
Ze moet wel gaan drinken, want binnenkort weer aan t werk ;(

Oh en over spuitluiers gesproken :') vandaag was k op nacontrole bij de vk en mevrouw besloot even te poepen. We konden beide een schone broek aan thuis :') das wel vervelend, ze poept zo'n beetje om de dag en dan ook gelijk goed...hoewel dit wel extreem was...meestal is alleen dr romper een beetje vies...
Oh en ze (de vk) vond dr goed gegroeid :+ Ik zei al, ze.is.begonnen met.groeien en niet meer gestopt :')
Wel grappig, mensen met 'kennis' van baby's (vk, assistente daar, op t cb) vinden ze dr allemaal groot. En op straat hoor je dan weer: oh die is nog niet zo oud zeker, wat een kleintje.
en dan zit.ik weer: ze is zoveel.weken, maar ze is wel vrij groot hoor :')
pi_116948666
Whaaaahhhh :D

Goh, laat ik mijn nieuwe dubbelzijdige kolf eens uit het plastic trekken!
Kolf ik in nog geen 10 minuten 220 cc bij elkaar 8)7
.... met gevoel voor drama....
pi_116950282
Das een boel Kersjes!
Ik vind het kolven straks toch wel spannend hoor.. Hoop maar dat ik genoeg bij elkaar krijg als ik aan het werk ben.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_116957546
Kers, wow wat een opbrengst.

Marjo, je kunt ook een gedeelte 100/120cc uit de friezerdoenen dan bijvoorbeeld nog 40/50 cc vers gekolfd (van dezelfde of vorige dag). Als je dan het kdv instrueert om eerst de Friezer voeding te geven en alleen als het nodigisde verse voeding. Mochten ze de verse voeding dan niet nodig hebben, kun je die nog invriezen. Zo doe ik het zelf ook vaak. In ieder geval tot ze een beetje zicht hebben op wat je meisje drinkt. En kleine hoeveelheden bij het kdv in de vriezer doen, mag dat? Die kleine hoeveelheden kunnen zij dan gebruiken als aanvulling voor een te kleine voeding. Kleine hoeveelheden (15-30cc) zijn ook snel ontdooid en opgewarmd.

Ja iamredleader is mijn man, postte per ongeluk onder zijn inlog.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116957852
Ze hebben bij het KDV ook een vriezer ja, daar mag melk in :) Ik wilde ook zo'n ijsklontjeszakje daar neerleggen, voor als het nodig is. Maar ik hoop gewoon dat ik straks op mn werk genoeg bij elkaar gekolfd krijg!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_116957994
Ik duim voor je Marjolijntje!

Van hoeveelheden zoals Kersjes kan ik maar dromen, maar mijn uk drinkt dan ook maar 130cc per voeding. Onze buurjongen is 2 maanden ouder en drinkt 200-220cc.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116958846
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:51 schreef Kersjes het volgende:
Whaaaahhhh :D

Goh, laat ik mijn nieuwe dubbelzijdige kolf eens uit het plastic trekken!
Kolf ik in nog geen 10 minuten 220 cc bij elkaar 8)7
:D


Tinu, mijn dochter van bijna drie jaar drinkt die hoeveelheden nog niet eens.
pi_116959464
Wup, ik vind het ook echt gek veel. Hij is dan ook 9 kg met zijn half jaar oud.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 19 september 2012 @ 13:53:19 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116978484
OMG :o
Voor het eerst in ruim 2 jaar weer een "echte" BH aan ipv een voedingsBH, blijk ik nog een voorgevel te hebben :D

Geen middagvoeding meer dus het werd tijd om weer eens een fatsoenlijke BH aan te trekken.
Als ik naar beneden kijk zie ik m'n buik niet meer *O* :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_116982001
Leandra :D
En al 2 jaar lang, whahoooo!

Vanmiddag weer naar het CB geweest en hij is helemaal goed gekeurd:
.... met gevoel voor drama....
pi_116982211
Kersjes *O* voor je mooie curve en je kolfopbrengst!

Leandra :D

Omdat mijn productiedip in combinatie met onrustige mini me niet lekker zaten (+ onze eigen weegschaal een wel érg laag gewicht liet zien), zijn we net even gaan wegen op het inloopspreekuur van de LK. Druk gemaakt om helemaal niks, 410 gram aangekomen in 2 weken. Zó opgelucht!!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 19 september 2012 @ 15:22:19 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116982315
Soneal is nog geen 2 hoor, ik had alleen tijdens de zwangerschap al geen "echte" BH meer aan....

Mooie curve!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_116982873
Ah, voor niks gejuicht dus. Of nou ja, ik heb een voorspellende juich gedaan :P

Phaidra *O*
Geweldig he! Hadden we eerst zoveel zorgen om onze kleintjes die niet goed groeiden en te weinig melk enzo... en moet je ze nu eens zien!
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 19 september 2012 @ 15:43:10 #208
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_116983281
wat goed dames! *O*
mooie curve voor Seth *O*
goede groei voor I (miniPhaidra :P ) *O*

slagroom!! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 19 september 2012 @ 15:51:58 #209
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116983637
Wat goed, Phaidra en Kersjes *O*! Fijn om te zien dat jullie jongens zo goed groeien.

Hier gaan we vandaag beginnen met een flesje, het afbouwen gaat beginnen (mijn gezondheid heeft voor mij besloten, ik ben ondanks de pil alweer ongesteld terwijl dit niet 'mag' vanwege endometriose.)
Ik vind het helemaal spannend :'). Dinsdag naar het CB, dan maar even vragen over hoeveelheden ed. Advies op de verpakking vind ik nl raar. Ze zou maar 5 voedingen horen te krijgen van 200 ml per stuk. Dat is zo anders nu, weet nog niet zo goed hoe we dit moeten doen. Komt vast goed :)
pi_116983671
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:53 schreef Leandra het volgende:
OMG :o
Voor het eerst in ruim 2 jaar weer een "echte" BH aan ipv een voedingsBH, blijk ik nog een voorgevel te hebben :D

Geen middagvoeding meer dus het werd tijd om weer eens een fatsoenlijke BH aan te trekken.
Als ik naar beneden kijk zie ik m'n buik niet meer *O* :')
:D

Ik heb een voedingsbh van Cake gekocht (met beugels O+) en mên wat een verschil :o Mijn Freya (nog van muppets voedingsperiode) was echt te groot geworden (goddank!)

Nu weer in 75 H :') *O* maar dat is in elk geval al een stuk kleiner dan het ooit was, dus ik ben blij!
pi_116983698
En hoeray voor goede curves!! *O*
pi_116985644
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:33 schreef Kersjes het volgende:
Ah, voor niks gejuicht dus. Of nou ja, ik heb een voorspellende juich gedaan :P

Phaidra *O*
Geweldig he! Hadden we eerst zoveel zorgen om onze kleintjes die niet goed groeiden en te weinig melk enzo... en moet je ze nu eens zien!
Ja, heerlijk!!

Binnenkort eens koffieleuten?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116985753
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:51 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wat goed, Phaidra en Kersjes *O*! Fijn om te zien dat jullie jongens zo goed groeien.

Hier gaan we vandaag beginnen met een flesje, het afbouwen gaat beginnen (mijn gezondheid heeft voor mij besloten, ik ben ondanks de pil alweer ongesteld terwijl dit niet 'mag' vanwege endometriose.)
Ik vind het helemaal spannend :'). Dinsdag naar het CB, dan maar even vragen over hoeveelheden ed. Advies op de verpakking vind ik nl raar. Ze zou maar 5 voedingen horen te krijgen van 200 ml per stuk. Dat is zo anders nu, weet nog niet zo goed hoe we dit moeten doen. Komt vast goed :)
Tjee, dat is wel schrikken denk ik, dat je opeens toch ongesteld wordt! Succes met afbouwen, lijkt me moeilijk. Ik denk dat je in het begin eerder op nog 6 kleinere voedingen uitkomt, maar gewoon uitproberen.. Je merkt vanzelf wanneer ze genoeg heeft :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 19 september 2012 @ 16:54:44 #214
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116986391
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 16:39 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Tjee, dat is wel schrikken denk ik, dat je opeens toch ongesteld wordt! Succes met afbouwen, lijkt me moeilijk. Ik denk dat je in het begin eerder op nog 6 kleinere voedingen uitkomt, maar gewoon uitproberen.. Je merkt vanzelf wanneer ze genoeg heeft :).
Ik had het eigenlijk wel verwacht :). De Cerazette is best licht en ik heb altijd best een zware pil nodig gehad. De gyn twijfelde ook al aan de werking van zo'n lichte pil maar vanwege de bv hebben we 't toch geprobeerd. Ik zie idd wel waar we op uit gaan komen. Best lastig :D
pi_116988460
Voor Phaidra en Kersjes slagroom en de geweldige groei van je ukkies! *G*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116994640
Oi,vergist.. :') mijn Freya 80H zit zowel qua omvang als cup te groot dus zou 75H een goede volgende zijn..

Maar Freya werkt blijkbaar anders omdat ze ook HH en dat soort maten hebben dus blijk nu een Cake 75J (!!!!!!) nodig te hebben :'(

Ik ga even krassen, heel hard....

Soes :*
  woensdag 19 september 2012 @ 20:24:20 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116997027
Oi, das wel heel groot.... :*

Ik kreeg een "Heb je een nieuw shirt gekocht?" :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_116997180
75 J. ... Damn. Daar kun je de weekboodschappen in kwijt!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116997698
Gerbera -O-

Joh, vergeet je einddoel niet he?
Eerst nog lekker je meisje voeden tot een van jullie 2 er klaar mee is, daarna chop chop en de rest van je leven alle topjes en bh's kunnen dragen die je wil. En topless zonnen zonder dat je buik wit blijft :+ :*
.... met gevoel voor drama....
pi_116998733
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:20 schreef Phaidra het volgende:
Kersjes *O* voor je mooie curve en je kolfopbrengst!

Leandra :D

Omdat mijn productiedip in combinatie met onrustige mini me niet lekker zaten (+ onze eigen weegschaal een wel érg laag gewicht liet zien), zijn we net even gaan wegen op het inloopspreekuur van de LK. Druk gemaakt om helemaal niks, 410 gram aangekomen in 2 weken. Zó opgelucht!!
o|O
Niet meer zo onzeker zijn jij :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116998922
Soesa, jammer dat je niet door kunt gaan. Veel succes met de flesvoeding, zal wel even wennen zijn, maar dat komt vast ook goed!

Gerbera, :(, nog maar even volhouden voor het goede doel.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116999304
Ik kom alleen even jompelen dat Joris vandaag 1 is! Vandaag voor het laatst gekolfd op mijn werk *O*
pi_116999348
Gefeliciteerd met Joris en met het jaar bv!!!!!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116999490
Sverbern, gefeliciteerd met Joris en een jaar bv geven *G*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117000116
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:50 schreef bitterend het volgende:

[..]

o|O
Niet meer zo onzeker zijn jij :*
Ja mevrouw :@ :D

1 jaar bv voor Joris! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117003424
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:51 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wat goed, Phaidra en Kersjes *O*! Fijn om te zien dat jullie jongens zo goed groeien.

Hier gaan we vandaag beginnen met een flesje, het afbouwen gaat beginnen (mijn gezondheid heeft voor mij besloten, ik ben ondanks de pil alweer ongesteld terwijl dit niet 'mag' vanwege endometriose.)
Ik vind het helemaal spannend :'). Dinsdag naar het CB, dan maar even vragen over hoeveelheden ed. Advies op de verpakking vind ik nl raar. Ze zou maar 5 voedingen horen te krijgen van 200 ml per stuk. Dat is zo anders nu, weet nog niet zo goed hoe we dit moeten doen. Komt vast goed :)
Waarom niet gewoon op verzoek? Kan natuurlijk net zo goed met kunstvoeding.
pi_117003949
Soesa het advies is niet raar, het is anders ;)

Kunstvoeding is nou eenmaal anders dan borstvoeding. Veel minder voedingen op een dag en er is een maximum aan wat je mag geven. Maar je kan mindere hoeveelheden over meer flessen verspreid geven om zoals wup zegt meer op verzoek te voeden dan schema voeden.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 19 september 2012 @ 22:22:41 #228
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117004593
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Soesa het advies is niet raar, het is anders ;)

Kunstvoeding is nou eenmaal anders dan borstvoeding. Veel minder voedingen op een dag en er is een maximum aan wat je mag geven. Maar je kan mindere hoeveelheden over meer flessen verspreid geven om zoals wup zegt meer op verzoek te voeden dan schema voeden.
Ja, klopt, het is idd anders. Raar is misschien niet de juiste benaming.

Hmm, kunstvoeding op verzoek spreekt me wel aan. Even kijken hoeveel ze ongeveer gaat drinken per keer.

Vanavond eerste flesvoeding gegeven, ging er prima in! Daarna had ze nog wel dorst en heb ik haar maar aangelegd :') tot zover afbouwen haha. We hadden ook maar een flesje van 90 cc gemaakt, eens even testen hoe het ging. Sowieso moet ik grotere flesjes gaan kopen :D
pi_117005066
Toen ik bij Floris stopte.(met 3 maanden) was het ook even zoeken.
5 flessen was toen te weinig. Toen een paar dagen kleinere flessen gegeven en toen ie daar niet.meer genoeg aan had weer opgehoogd.
Ik heb nooit op schema.gevoed.ook. Nou kwam er wel een soort van ritme in, maar dat had ie ook met bv.
Tis in t begin even wennen en kloten (vond ik), maar uiteindelijk vond ik t net zo makkelijk.
Oh en ik legde hem de.eerste dagen wel aan, maar dat wilde hij op gegeven moment ook niet meer.
pi_117005369
sverbern *O*

Grmbl }:|
Na mijn dubbelzijdige kolfsessie van gisteravond was ik zo blij met de opbrengst. Maar ik besef nu dat ik een grote fout heb gemaakt. Ik heb de 2 flesjes van de kolf in de vriezer gedaan. Ik had de inhoud moeten overgieten, nu heb ik dus geen flesjes meer die op de kolf passen |:(
.... met gevoel voor drama....
pi_117007149
Soesa wat jammer dat je toch ongesteld bent geworden, maar je hebt toch veel weken bv gegeven en met flesvoeding gaat het ook helemaal goed komen.
Lijkt me idd lastig omnu om te schakelen, maar probeer gewoon hoeveel ze op kan en hoe lang het dan duurt voor ze weer komt.en dat dure nutrilon kan je laten staan he, huismerken zijn precies hetzelfde.
Moet je nu meteen aan een zware pil of kan je wel rustig afbouwen?


Fijn phaidra!!!

Drinkt ze ook niet bij anderen uit de fles sonnetje?
Nena drinkt wel goed uit de fles, maar ze is daarna wel erg onrustig. Ze zit dan best wel vol, maar wil toch steeds drinken bij me.
pi_117009833
Ik laat dr juist bij anderen drinken. Ze drinkt wel iets trouwens, maar niet van harte ;)
Doe.ook kleine beetjes trouwens, want anders moet.k zoveel weggooien, op zich geen ramp, maar als k weet dat ze t toch niet opdrinkt.vind ik t onzin om op te warmen
  donderdag 20 september 2012 @ 00:20:42 #233
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_117010448
sverbern gefeliciteerd met jullie mijlpaal. *O*

kersjes kan je mss nwe flesjes kopen? is ook zonde om nu te ontdooien en dan niet te kunnen gebruiken...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_117012657
Balen Kersjes! Welke flesjes moet je hebben voor je kolf, zijn die makkelijk verkrijgbaar?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117015162
Het is een Ameda kolf, nieuwe flesjes zijn heus wel verkrijgbaar. Maar ik was eigenlijk van plan het anders te gaan doen:
De Ameda-flesjes gebruiken voor het kolven en dan overgieten in de shitload aan Avent-bekers en flessen die ik nog heb. En dan de volgende ronde gewoon weer die Ameda-flesjes etc.
Bij de oudsten heb ik altijd mijn Avent handkolf gebruikt en Avent-flessen.

Maar ik lees net dat Medela-flesjes er ook op passen en die heb ik nog liggen van het kolven aan het begin :)
.... met gevoel voor drama....
pi_117022588
ja, ik doe ook steeds maar 50cc, als ze daarna nog meer wil kan er altijd nog meer opgewarmd worden.
Ik ben nu ook maar begonnen met een vriezervoorraad aan te maken, zitten al 2 bekertjes in nu. Toch wel handig voor als ik eens wat langer weg moet.
En gister heeft Mex een flesje gegeven O+
Hij hield het best lang vol en nam daarna zelf wat overbleef.
pi_117022792
Dat jullie peuters de bv nog lekker vinden ;). De mijne vind het vies!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117023514
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:26 schreef Ticootje het volgende:
75 J. ... Damn. Daar kun je de weekboodschappen in kwijt!
Ja man! Kan mijn auto wel verkopen... een autostoeltje op elke borst en gaaaaan met de kinders....
pi_117024856
Vriezen jullie de melk in flessen in? Ik giet het in ijsblokzakjes en vries die in :). Ben aan het proberen om mijn productie iets te verhogen, kolf nu net genoeg voor een voeding maar wil graag een voorraadje aanleggen. Vanavond ga ik voor het eerst een avondje weg, moet even kijken hoe ik dat doe met kolven... In de auto waarschijnlijk :+
pi_117025222
SE waar ga je naartoe? Is er daar niet misschien een mogelijkheid om te kolven? In de auto heb ik het nog niet gedaan. Wel op de ehbo station van een beurs, achter een gordijn en in een kamertje bij een bedrijfsuitje.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117025659
Het is film by the sea, (een avondje van m'n werk ( :') ). Begint om acht uur, dus moet al om half zeven thuis weg, en dan een film kijken tot kwart voor elf... en dan weer een dik uur naar huis rijden... Misschien zit er een pauze in de film, haha
pi_117028330
Weet niet of hij het echt lekker vind hoor Tinuviel, het is meer dat hij het dan ook wil hebben. En als ik kolf is hij helemaal aan het bestuderen hoe de melk in het flesje druppelt en dan wil hij ook gekolfd worden en dan komt ie met een bekertje en gooi ik er meestal een slokje in.
Kan wel eens een heel flesje proberen bij het naar bed gaan als ik wat voorraad heb.
Eigenlijk best handig, hoef ik niet meer naar de avondwinkel als de melk weer eens op is. :D
pi_117032901
Of 's ochtends bij het ontbijt *squirt*. Zo over de cornflakes :D
.... met gevoel voor drama....
pi_117033471
Of in de koffie _O-
pi_117037385
Hier roept de peuter steeds, mama olvuh? :P die vind het ook razend interessant. Ze mag er ook altijd wat van drinken als ze wil, maar tegenwoordig is het 1 slok en klaar...

Reminds me.. mini heeft nu spruw op haar billen ;( maar muppet heeft van de week nog mijn melk gedronken, dus die behandel ik maar gelijk even mee denk ik... (en maar de melk die nog in de vriezer ligt weg doen, want ik ben nu echt klaar met die hele spruw.. was alles op 60 graden, elke druppel op een hydrofiel = meteen hydrofiel vervangen... álles (tot zelfs onze handen met miconazol behandelen).... en weer stippen in haar wang en nu dan haar billen.) Ik heb gelukkig voldoende melk, dus een nieuw voorraadje aanleggen na de behandeling is zo gebeurd. Eerlijk gezegd geen zin in weer de melk pasteuriseren enzo, al dat gewas en gesterriliseer komt me nu wel mijn neus uit :@

Gelukkig is mini wel zo goed als van de speen af (haar handen en duim zijn lekkerder :') die smeer ik ook nu maar even mee met de GV)...
pi_117038394
Wel goed mikken Kersjes, anders belandt het naast de Cornflakes schaal. Heb het in ieder geval al eens gehoord, dat iemand het in de muesli had gedaan.

Troeta, in de koffie heb ik nog niet eerder gehoord. Sowieso niet mijn smaak, want ik houd niet van slierten of iets dergelijks in mijn koffie of melk. Ik haat ook warme melk waar zo'n huid op zit.

Gerb, wat balen, hopelijk zijn jullie er nu echt gauw vanaf!

Mijn peuter vind kolven heel interessant om naar te kijken. Ik heb hem dan ook uitgelegd, dat ik dat doe voor het drinken voor zijn kleine broertje voor als ik er niet ben. Laatst zei ik iets over dat er niets/ weinig uitkwam. Slechte opbrengst! Toen zei hij heel wijs, dat ik moest wachten en geduld hebben :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117040170
Gerb balen! Hoop dat jullie snel van de spruw af zijn

Vanavond heeft S op mijn schoot gezeten ( beentjes naar de zijkant en gezicht richting mijn borst ) en zo gedronken. Wat lijkt ze dan groot O+
  donderdag 20 september 2012 @ 22:36:24 #248
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_117046624
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:39 schreef Gerberaatje het volgende:
Oi,vergist.. :') mijn Freya 80H zit zowel qua omvang als cup te groot dus zou 75H een goede volgende zijn..

Maar Freya werkt blijkbaar anders omdat ze ook HH en dat soort maten hebben dus blijk nu een Cake 75J (!!!!!!) nodig te hebben :'(

Ik ga even krassen, heel hard....
Ik heb 75K van Hotmilk ;)

Als je de melk uit de vriezer ontdooit en even kookt, dan is hij weer spruwvrij en kun je hem opnieuw invriezen :*

quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:36 schreef Kersjes het volgende:
sverbern *O*

Grmbl }:|
Na mijn dubbelzijdige kolfsessie van gisteravond was ik zo blij met de opbrengst. Maar ik besef nu dat ik een grote fout heb gemaakt. Ik heb de 2 flesjes van de kolf in de vriezer gedaan. Ik had de inhoud moeten overgieten, nu heb ik dus geen flesjes meer die op de kolf passen |:(
Ontdooien, dan pasteuriseren en opnieuw invriezen :*
pi_117048214
Nou, ik heb het geproefd, maar het maakt totaal niet naar koeienmelk:-) , dus doe het maar niet bij de cornflakes.

Vervelend zeg die spruw. Kennis van me is na vier maanden maar gestopt bij haar tweede dochter daardoor,terwijl zelfs haar drie-jarige nog bij haar dronk.
Hoe ziet spruw op de billen eruit eigenlijk? En heb je al iets anders als gv geprobeerd?

Ik ben ineens heel erg aan het lekken met melk, als ik wakker word is het kletsnat en na het douchen. Of als ze aan het drinken is spuit het ook uit mn andere borst. Hoe ken dat zo ineens?
pi_117048423
Helaas helpt stoppen niet tegen de spruw ;) ook met FV kunnen ze goed spruw krijgen..

Op de billen ziet het eruit als eilandjes, dus de 'uitslag' die ze hebben echt in groepjes op de billen.. Lastig uit te leggen.. :)

Troet, hoe oud is ze? Net regeldagen achter de rug? ;) dan heb je misschien net wat meer melk!

Asy :P baas boven baas... ;) Hopelijk blijft het hier bij cup !J!etsers :P pasteuriseren heb ik gedaan maar blijf spruw houden... Heb 'maar' 500 cc in de vriezer en die gaat echt weg. Heb geen zin meer in de moeite en wil echt van de spruw af,dus bouw wel weer opnieuw wat op.

Kolven is niet mijn hobby (althans kolf heel makkelijk, gelukkig, maar vind het zo niet leuk...) maar kan als ik wil een voeding per dag extra afkolven, dus heb zo weer nieuwe voorraad.

Nadat ik klaar ben met de GV ;)
pi_117050488
Gerbera, je blijft lekker bezig zo met die spruw....

Thanks asy, maar ik heb al een oplossing.

Zoe O+
.... met gevoel voor drama....
pi_117050616
Passen die medelaflesjes idd?
pi_117050692
Ga ik nu even proberen Wup!
.... met gevoel voor drama....
pi_117051017
Ja, de flesjes van Medela passen op de Ameda-kolf :Y
.... met gevoel voor drama....
pi_117051948
Oh balen zeg, spruw. Hopelijk ben je er snel vanaf Gerberaatje. En van die beha maat hopelijk nog even niet. :P :*

Mijn grote drinkt graag de restjes melk die ik gekolfd heb op: Mama, nog meer melk! :')
Het gaat heel goed, nog 2 dagen en dan geef ik al een half jaar bv! *O*

En haar boventandjes staan nu ook op knappen dus ik word weer iets vaker gebeten.
Dat doet pijn. :(
Maar ze heeft vandaag haar eerste stuk fruit gekregen, en ik hoop dat de bijvoeding ervoor zorgt dat ze minder bijtbehoefte bij mij heeft. Ze hapte zo een stuk peer af! :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_117055092
Nee, maar allebei de kindjes dronken nog, dus het bleef lekker heen en weer besmetten, ook was de groei niet zo goed. Ze was gek op bv geven, dus geloof dat ze echt geen andere keus had.

Ik heb gek genoeg niks gemerkt van regeldagen, is er wel de tijd voor, maar ff afwachten of dat gelek weg gaat. Komen al die doosjes zoogcompressen ook eens op.
pi_117055264
Kersjes, fijn dat het past.

Gerb succes met de spruw behandeling.

Oeke, au :(. Hopelijk helpt het happen in het fruit de bijtbehoefte te minderen. Je zou ook een koude bijtring kunnen geven tussendoor of voor het voeden. Misschien helpt dat ook. *O* alvast voor half jaar bv.

Ik ben wat onzeker aanhet worden omdat mijn uk, nu vaak toch 1 keer s'nachts en s'ochtends al vroeg (5/ 6 uur) een keertje komt voor voeding. Een korte tijd sliep hij door. Nou voed ik s'avonds meestal al rond 20 uur. Drromvoeding heb ik geprobeerd maar voorkwam de laatste keren toch de nachtvoeding niet. Hoop alleen dat de spruw op zijn billen niet door is gegaan naar zijn mondje, maar merk geen witte stipjes op, geen andere drinktechniek, geen pijn bij mij en plassen gaat heel goed, dus hij krijgt denk ik voldoende binnen. Vraag me alleen af waarom de nacht/ ochtendvoedingen dan weer meer zijn geworden?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 21 september 2012 @ 10:03:11 #258
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_117055398
Tinu, hoe oud is L. nu? Zowel Bitterend als ik hadden rond 4/5 maanden ook weer nachtvoedingen. Bij mij is het sinds deze week gestopt (gelukkig). Wij vermoeden dat het te maken heeft met de ontwikkeling van je kleintje. Ze leren dan ineens zoveel dingen dat ze dat misschien moeten verwerken in hun slaap?
pi_117055615
Kwa leeftijd zou het wel passen Nts, hij is nu namelijk 4,5 maand. Naja ik kijk het even aan. Zonder baan is het wat minder erg als ik minder slaap heb, hoewel het voor gesprekken en sollicitatie voorbereiding ook niet top is. Want dan maak je fouten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117055725
Tinu
S heeft ook een tijdje doorgeslapen, daarna weer een tijd snachts wakker, na de voeding van 20:30 snachts 2 voedingen en daarna rond 7uur weer.
Nu drinkt ze svonds vaker en slaapt ze weer ietsje langer.
Overdag drinkt ze soms om de 3uren ongv
pi_117055861
Oeke, je meisje al over op vaste voeding? Wow, wat gaat het snel...

Over nachtvoedingen heb ik weinig te melden. Mijn ervaring is dat zolang er gevoed wordt, ze nog geen klok kunnen kijken en dus ook 's nachts willen drinken.
Al maakt Seth het wel een beetje bont door nu al 2 weken vrijwel elk uur te komen :O
Maar hij ligt lekker naast me, ik kan dus gewoon blijven liggen.
.... met gevoel voor drama....
pi_117056697
Kersjes, ik blijf ook gewoon liggen hoor. Mijn uk ligt ook naast me. Nu nog even leren verd slapen twijl hij drinkt, dat lukt nu niet meer. Aan het begin deed ik dat wel. Misschien ben ik door eerste kind ook teveel verwend, die sliep gewoon met 3 maanden door, nachtvoedingen waren er vanaf dat moment niet meer. Maar ja elk kind is anders.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 21 september 2012 @ 11:25:46 #263
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_117057744
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 10:11 schreef Tinuviel het volgende:
Kwa leeftijd zou het wel passen Nts, hij is nu namelijk 4,5 maand. Naja ik kijk het even aan. Zonder baan is het wat minder erg als ik minder slaap heb, hoewel het voor gesprekken en sollicitatie voorbereiding ook niet top is. Want dan maak je fouten.
Aviva heeft ook tijdenlang nachtvoedingen weer gehad. Ging vanzelf weer over. (weet niet wanneer dat was. Was wel een paar keer een maand of zo.)
(Inmiddels is de bar 's nachts dicht, maar ze is ook al ruim 2,5. dat is anders ;) )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_117057805
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 10:03 schreef NotTheSame het volgende:
Tinu, hoe oud is L. nu? Zowel Bitterend als ik hadden rond 4/5 maanden ook weer nachtvoedingen. Bij mij is het sinds deze week gestopt (gelukkig). Wij vermoeden dat het te maken heeft met de ontwikkeling van je kleintje. Ze leren dan ineens zoveel dingen dat ze dat misschien moeten verwerken in hun slaap?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117058303
Dat snap ik Davinia, maar met een kind van 2,5 kun je natuurlijk ook al goed afspraken maken :Y
Ik vergeet trouwens steeds te zeggen dat ik het zo tof vind dat je nog steeds voedt! Je was destijds zo verdrietig dat het bij Eli mis ging, dan is het extra fijn dat je nu, na alle problemen in het begin, nu zo'n mooie en lange bv-periode hebt met je dochter,
.... met gevoel voor drama....
pi_117058461
Davinia, idd fijn dat je nu zo lang kunt voeden. Gelijk een *O* voor 2,5 jaar bv.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 21 september 2012 @ 15:04:40 #267
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_117065743
thx kersjes! :*

@tinu, 2 jr 8,5 mnd ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_117068174
Wauw wat goed davinia!

(8> Is niet echt voor langsvoeden, die vind het maar raar een 'groter' kind aan je borst. ( ik vind t mooi O+)
Zijn moeder vertelde dat ze kort bv had gegeven ivm weinig melk. Maar die gaf ook gelijk FV er bij ( lekker makkelijk enz) zag toevallig in mijn (8> 's cb boekje dat hij snel veel FV er bij kreeg, heb ik het ook met schoonmoeder over gehad maar ze vond dat normaal en de ochtend voeding bleef het langst ( ook makkelijk )
..was de voorlichting vroeger dan anders? Werd FV dan zo positief benoemd? (niet dat ik FV slecht vind)
Schoonmoeder zei ook dat als ik S svonds een papfles ging geven, bv snel minder zou worden, maar waarom zou ik S een papfles geven? Bv is toch voldoende? En dat als ik weer ga werken ik vast ga stoppen met bv want dat deden schoonzussen enz ook.. :{

Wel jammer hoor dat moeders ( jong of ouder )veel onbegrip hebben.. :(

Mijn moeder mocht geen bv geven ivm tweeling en dat ze zelf snel afviel, vond ze wel erg jammer, dus die heeft ook niet echt ervaring. Vind ik wel jammer.
  vrijdag 21 september 2012 @ 16:15:46 #269
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_117068680
Zoë, ik heb dat idee dus ook, dat men vroeger (jaren 80) echt gepromoot werd en dat daardoor bv ondergesneeuwd werd.. Mijn moeder heeft het zelfs nooit geprobeerd, die kreeg meteen na de bevalling pilletjes van de vroedvrouw om de productie te stoppen en that's it.
Tot op heden snapt ze niet dat ik Draakje nog aan de borst heb. En als ik dan zeg dat het eigenlijk wel makkelijk is zo met alle voordelen die iedereen hier wel kent, kijkt ze me aan alsof ze water ziet branden. Ach, het arme mens weet gewoon niet beter.

Boooh Davinia, is jou kleinste al zo groot ja! *O* *O* voor alle langvoedsters onder ons!
pi_117074594
Jammer is dat NTS -O-
pi_117078315
Vooruit Davinia nog een jompel voor 2 jaar 8 maanden *O*. De volgende post ik dan wel als ze 3 wordt. Vind het zo leuk, dat zij er ook zelf zo aan gehecht is en erom vraagt.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2012 19:10:40 (Alweer verkeerd ingelogd) ]
pi_117082386
Davinia, bijna 3 jaar! :o *O*

Over steun uit de omgeving gesproken... Van de oudere generatie kan ik het nog begrijpen, dat was een andere tijd en men had minder kennis. Maar net mijn eigen zus, die nota bene zelf 6 maanden bv heeft gegeven: "Kan je de tijd tussen de voedingen niet wat rekken? Op t kdv gaan ze ook niet elk uur voeden." "Ja verwen hem maar.", omdat ik hem ook aan de borst heb om hem te troosten ( geen strikte voedingsbehoefte) -O- Dacht dat zij toch wel beter wist, heb er maar een beetje overheen gepraat.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117087678
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2012 20:28 schreef Phaidra het volgende:
Davinia, bijna 3 jaar! :o *O*

Over steun uit de omgeving gesproken... Van de oudere generatie kan ik het nog begrijpen, dat was een andere tijd en men had minder kennis. Maar net mijn eigen zus, die nota bene zelf 6 maanden bv heeft gegeven: "Kan je de tijd tussen de voedingen niet wat rekken? Op t kdv gaan ze ook niet elk uur voeden." "Ja verwen hem maar.", omdat ik hem ook aan de borst heb om hem te troosten ( geen strikte voedingsbehoefte) -O- Dacht dat zij toch wel beter wist, heb er maar een beetje overheen gepraat.
-O- dan verwacht je wel dat ze begrip heeft.. Jammer is dat.

Een dikke ^O^ voor ons :)
pi_117087964
Vijf van mijn vriendinnen zijn bevallen dit jaar, en één daarvan geeft borstvoeding. Drie zijn begonnen met bv en binnen 2 weken gestopt en 1 die had geen zin om bv te geven -O-
  vrijdag 21 september 2012 @ 21:53:22 #275
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_117088257
Mijn schoonmoeder heeft al haar kinderen zo'n 3 maanden bv gegeven, maar daarna was het volgens de experts destijds "sowieso op". Zij vond het heel bijzonder dat ik Nathan na een jaar nog aan de borst had en vond het net als ik erg makkelijk dat ik Nathan zo kon voeden op het dak van de Sint Pieter in Rome :P . Mijn moeder heeft het commentaar geven op een gegeven moment maar opgegeven :P en manlief's oma die na 7 maanden riep dat ie maar wat anders moest eten dan bv omdat ie geen bv meer nodig had weet volgens mij niet eens dat Nathan 2 jaar heeft gehad...
pi_117093621
In mijn omgeving wordt ook weinig bv gegeven. En als, dan meestal maar een paar weken of maanden.
Mijn schoonzus heeft 1 jaar gevoed maar is toen gestopt omdat ze het niet meer vond kunnen, zo'n groot kind aan de borst.

Zelf heb ik 4 dagen bv gehad, of nou ja, hoeveel melk ik daadwerkelijk binnen heb gekregen is nog maar de vraag natuurlijk :P
Toen is mijn moeder overgestapt op kv maar dat lustte ik niet. Alle soorten flesjes, spenen en kunstvoeding die er waren werden geprobeerd, ik weigerde vrijwel alles.
Onder begeleiding van de kinderarts werd toen besloten om mij aangelengde koemelk te geven, dat dronk ik wel.
Had ze nou maar gewoon doorgezet met die bv, had een hele hoop frustratie bij zowel moeder als baby gescheeld ;(
.... met gevoel voor drama....
pi_117128095
Phaidra idd van iemand die een half jaar bv heeft gegeven, zou je wat anders verwachten.

Leuk al die bv verhalen. Mijn mams gaf bv en iedereen zei maar dat ze moest stoppen en dat ik haar aan de bordt zou verhongeren, want ik nam een slok en begon gelijk te gillen. Zij is ook over gestapt op kv en ik kreeg met 2 maanden al wortels, geen grap! Ik vind haar dan ook wat rare ideeen hebben over bv en kolven (bv kolfen is onaangenaam of doet pijn). Misschien was dat met de kokfapparaten uit haar tijd zo.
Mijn man daarentegen kreeg een jaar of zelfs nog langer bv, maar mijn schoonmoeder werkte ook niet.

Mijn ukkie heeft een nieuw iets. Bij het drinken aan de borst wurmt hij zijn duimpje naast de tepel in zijn mond. Daar gaat het vacuum dan telkens.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117128396
Merken jullie, mama's van 2e (of 3e of... ;)) kindjes dat men bij de 2e (of verder) heel anders reageert?

Bij muppet kreeg ik heel veel reacties als: als het niet meer gaat, stoppen joh! Het moet je niet teveel moeite gaan kosten hoor! Straks met werken en kolven en al dat gedoe... na 2 maanden: geef je nou NOG bv? :D :')

En hoe langer ik voedde (ik heb 'maar' een jaar gevoed bij haar en dat ben ik nu weer van plan) hoe vaker diezelfde mensen ook zeiden: niet stoppen nog hoor! Het gaat zo makkelijk en is zo fijn O+

En nu vraagt men er niet eens meer naar, ze gaan er vanuit dat ik nog gewoon voed... heel fijn is dat!
pi_117128643
Gerbera, mijn schoonzusje heeft bv welgevraagd hoe lang ik deze keer bv wilde geven, ondanks dat ze wist, dat ik bij de 1e lang bv had gegeven. Ze ging er dus niet vanuit, dat ik het weer even lang zou doen. Ze zei wel tegen mij, dat ze het knap vond dat ik het zo lang heb gedaan. Haar hele vriendinnen kring heeft inmiddels allemaal 1 zo niet 2 kinderen en geen van hun heeft langer dan 3 maanden bv gegeven. Verder vroegen vrienden of familie er idd niet naar of hebben geen opmerkingen gemaakt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zaterdag 22 september 2012 @ 22:40:38 #280
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_117131710
Gerb, dat klopt! Vooral op mijn werk kijkt niemand meer raar op als ik zeg dat ik ga kolven (of als mijn collega het zegt). :D
Maar ook verder vraagt niemand meer of ik 'nou nog steeds' voed :D
pi_117133516
Ik kreeg vorige week van een kersverse mama nog een nuffig "Oh ja, jij bent erg van het borstvoeden he? Nou, wij geven gewoon de fles hoor!" naar mijn hoofd.
En dat terwijl we het hadden over slaapritme oid, ik zat echt van wtf :?
Ik vind dat ik heus niet zo maffia ben, maar praten over dingen die ik fijn vind doe ik graag en bv geven is daar momenteel een van.
.... met gevoel voor drama....
pi_117140058
Asy, dat scheelt dan als je langer dezelfde werkgever hebt. Ik heb een paar keer gewisseld in en na de bv- periode van mijn peuter.

Kersjes, dat is idd raar hoe je van slaapritme naar bv komt of hadden jullie het over s'nachts wakker worden voor voeding? Misschien was het ook gewoon de associatie van degene die je sprak?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 23 september 2012 @ 08:26:06 #283
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_117140206
Kersjes, ik sluit me bij je aan hoor. Ik praat er ook graag over omdat ik het graag doe, omdat ik het fijn vind. Ik denk dat niemand in mijn omgeving het gek vind als ik weer (bijna) 2 jaar bv geef.
Ik zeg ok altijd dat het niet knap is als je 2 jaar bv geeft. Het is gewoon gemakkelijk en ik ben een luie moeder. ;)
Het begin is vaak wat lastig maar hoe langer je het geeft, hoe makkelijker het wordt. Zeker als je nooit (echte) problemen hebt (gehad).
pi_117140671
Ik mis het onwijs in mijn omgeving. Zus is gestopt na 2mnd. Gister waren m'n zussen en ik bij m'n moeder en nichtje kreeg kv.
Zus zei dat ze bij een (eventuele) 2e geen bv meer ging geven. Veel werk enz. (zus heeft ( gelukkig!) nooit borstontsteking, spruw etc gehad)
Ik wel en nu voor de 3e keer spruw.

M'n moeder zei dat als ik ging werken het moeilijker is om bv te blijven geven ivm kolven enz. (alsof het is dat ik nog thuis zit, ik bv 'kan geven')

Vind het zo moeilijk! We waren aan het eten, S kreeg honger. Ik voelde me gewoon bezwaard om haar te voeden dus ben naar boven gegaan, daar staat een speciale stoel voor het voeden bij het ledikantje, dat is wel erg lief.
Ik was dus lang (half 8 tot half 9 bijna) boven, hebben ze nog gewacht met het toetje maar dat duurde ook even.. Dus toen ik beneden kwam gingen 2 zussen al weg.. En moest ik m'n toetje nog eten.

Nouja dan voel ik me niet zo gesteund/begrepen en baal ik wel.
pi_117140908
Waarom voelde je je dan bezwaard Zoe? Bij je moeder en je zussen kan je toch wel bv geven?
Boven gaan voeden lijkt mij eigenlijk storender. En ik zie geen opmerkingen staan dat ze het raar vinden? BV en werken en kolven lijkt mij ook best lastig eigenlijk. Ik weet niet of ik dat zou kunnen ook.
Dat je zus bv veel werk vind en de volgende een fles wil geven is haar keuze, dat moet je dan ook respecteren, net zoals ze dat bij jou moeten doen.
  zondag 23 september 2012 @ 10:28:13 #286
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117141144
Ik herken het... Ik citeer uit een mailtje van mijn moeder:

'Want weet je, jij zei wel dat er eigenlijk nooit te kort voeding in borstvoeding kan zitten maar ik vind het zo raar dat E. altijd aan het eind van de dag zo huilerig is.Misschien toch maar meer diesel geven'

Ja...ze krijgt vast te kort :'). Ze heeft een driedubbele onderkin en zit op de +1 lijn met haar bolle toetje O+. Zo weet ik nu al, als ik haar zie vanmiddag, dat er continue op flesjes zal worden aangedrongen. Zo vervelend maar ik hou me maar voor dat ze niet beter weet. Toen zij mij kreeg werden flessen zeer sterk aanbevolen want dan kwam je kind nooit iets tekort! En het is zo lekker makkelijk...
  zondag 23 september 2012 @ 10:29:24 #287
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117141168
Stomme autocorrect! Ik bedoel flesjes geen diesel uiteraard :D
pi_117141280
Troeta
Mijn zus haar keuze respecteer ik ook, maar het is in combi met allemaal adviezen waarom kv handiger is dan bv etc dat me dat verteld wordt. Wat m'n zus fijn vind moet ze zelf weten, ze werkt alleen op een clientengroep dus ik weet dat het voor haar niet te doen is. Maar dat betekend niet dat het voor mij ook zo is (ander werk, andere mogelijkheden) dat bedoelde ik ermee te zeggen, dat het alleen maar over voordelen kv gaat

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In eerdere gesprekken heb ik dus wel meegekregen wat ze fijn vinden en wat niet, wil ik ook wel respecteren maar voelt soms niet zo prettig.

Tante soesa
Dat is ook niet leuk! En je mini doet het zo goed!
pi_117141440
lol, diesel!

Dan gaat zij de volgende keer toch boven zitten Zoe? Er is niks raars aan, vooral niet bij vrouwen onderling en verder gewoon lekker doen wat jij wilt!

En wat ik altijd doe als mensen commentaar hebben of willen geven, gewoon kort van stof zijn.
Slaapt je baby nog bij je? ...Ja Moet ze niet eens naar haar eigen kamer?...Nee
Waarom niet? Daarom niet!
Jij bent de moeder, je hoeft je dingetjes en methodes niet met anderen te bespreken als je dat zelf niet wil.

In mijn omgeving geeft er echt niemand bv, ze proberen het niet eens, maar toch zegt niemand er wat van.

Behalve dat de baby-acne van de bv zou komen, dat zeiden dezelfde mensen die dat 2 jaar terug bij Mex zeiden dat het van flesvoeding kwam. Uitspraken van dat soort mensen ga ik al helemaal niet op in.
pi_117149260
Nee dat zijn onzinnige uitspraken, mensen hebben altijd wel iets..

Nouja ik ben blij met de tips,adviezen en de mooie bv foto's in dit topic :)
pi_117150251
Ik zou daar lak aan hebben Zoë.. als zij het onprettig vind gaat zij toch even ergens anders zitten? Nogal raar eigk, voeden tijdens het eten niet prettig vinden :? misschien kan ze zelf tijdens haar eten op de wc gaan zitten? Dan zitten mensen ook naar haar te kijken anders, als ze zit te eten?

En als de baby een fles zou krijgen, dan vind ze het wel oké? Rare mensen zijn er toch!

Bij familie en vrienden voed ik gewoon, laatst verjaardag van schoonvader en dan zit het huis vol en ga ik zelf liever even in de slaapkamer zitten. Maar gewoon bij/op visite, of als mijn schoonzus en zwager er ook zijn, doe ik het gewoon. Eigenlijk ongeacht wat ze ervan zouden vinden... Mijn baby moet eten!
  zondag 23 september 2012 @ 15:13:37 #292
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_117150869
Ik zag net nog wat melk in de vriezer liggen, anderhalve liter in totaal! April '11 ingevroren dus vond ik het niet verantwoord om nog iets mee te doen. Wegdoen vond ik ook jammer maar heb maar bedacht net, dat we het nooit te kort zijn gekomen voor Ylana.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_117151066
Jeetje zeg, ik ben het met je eens hoor Gerberaatje. Ik zou gewoon aan tafel voeden hoor, anders went je zus er trouwens nooit aan.
Ik vind het zo gek dat mensen daar zo raar op reageren op iets wat zo natuurlijk en zelfs goed voor een kind is. :N

Ik ben ook altijd erg blij geweest met de tips uit dit topic. Het is fijn om een plek te hebben waar je gewoon je ervaringen en je blijdschap kunt delen. O+
Ik kende trouwens ook geen langvoedsters in mijn naaste omgeving tot Ko naar de kresj ging, daar zitten zoveel langvoedsters.
Volgens mij op een gegeven moment wel 5 ofzo!
Op 12 kindjes is dat niet weinig. :o O+

Wow Saffier, wat een hoop! Jammer dat je het zo laat weer vond, anders had je er nog hopen pannenkoeken van kunnen bakken. :Y)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_117151419
:( Het zal toch niet...

Mn meisje is nu ongeveer 5 weken. 4 weken gevloeid en daar was ik eigenlijk net vanaf... Nu is mevrouw sinds een dag of 3 wat onrustig met drinken, komt ook veel vaker, mn borsten voelen wat "leger" en de kolfopbrengst is ook minder.... Sinds diezelfde tijd ook menstruatiepijn en sinds gister ook bloedverlies... -O-
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_117153669
Zoë, lastige situatie. Ik begrijp dat je je zus niet voor de kop wil stoten, maar ik vind dat ze ook best rekening met jou mag houden, hoor.

Ik heb nog nooit een slechte opmerking gehad over waar ik voed. Mijn schoonvader zegt wel altijd grappend dat L. alweer aan het eten is, maar dat zou hij denk ik ook zeggen als ik kv gaf en is puur op de vake eetmomenten gemunt. Bij mijn eigen familie of in kleine cirkel voed ik ook gewoon waar andere mensen bij zijn. Dan ga ik gewoon discreet voeden en in een hoekje zitten. Als ik het zelf te druk vind of in grote familiecircel of vreemde mensen/ mannen erbij, trek ik me gewoon terug en vraag ik gewoon ook als ik op visite ben of ik ergens rustig kan zitten. Is nog nooit een probleem geweest.

Oeke, dat vind ik ook best veel. Op de babygroep bij ons ben ik de enige die bv geeft. Hij was daar tot voor kort de jongste (volgende kind is 9 maanden) maar nu is er een baby van nog geen 3 maanden en hij is nog steeds de enige borstgevoedde baby.

Saffier, zo die bv ligt er al eventjes. Had je die over het hoofd gezien toen Ylana nog bv kreeg?

Vamp, :* ik hoop van niet.

Wij hebben iemand hier die onze voordeur repareert en die vroeg of ik bv geef toen ik met mijn uk daar stond en hij spuugde. Toen ik ja zei, zei hij dat dat heel goed was en dat het in de 50-60-70er jaren ineens veel minder werd, heel veel mensen gaven kv en in de 90er jaren weer meer. Toen ik vertelde dat het niet alleen voor het kind voordelen heeft, maar ook voor de moeder (minder kans op kanker bijvoorbeeld) leerde hij nog wat nieuws :)

Trouwens ontdekte ik gisteren dat op de sticker in het cb boekje van mijn peuter staat >6 mnd. bv=goed. Op de sticker van mijn baby's cb boekje staat borstvoedingswens en daar vulde de wvk bij de eerste afspraak in hoe lang ik bv wilde geven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117155759
Oeke, dat zijn veel bv dames, leuk!

Volgende keer dus toch mijn borst tevoorschijn halen :+ .. Zal het eens proberen, elke keer naar boven is niet leuk.

Vamp -O- bah..

Tinu
Wat leuk dat die man zo geïnteresseerd was en weer wat nieuwe kennis heeft opgedaan :s)
pi_117158353
Ja, was ook leuk Zoe. Ondanks dat hij heel pro bv was, wist hij nog niet alle redenen. Maar wel leuk, hij vertelde dat zijn zoons 21 en 26 waren en allebei dus bv hebben gehad.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117162757
Leuk om eens een enthousiaste man tegen te komen, Tinu!
En die sticker? die heb ik helemaal niet gezien. Hm, eens nakijken.

Weet je wat het is Zoe, het is je familie, je zussen zelfs, het zou toch wel erg fijn zijn als je daar vrij zou voelen om je kind te voeden zoals jij het wil. Ik zou nog eens een gesprek met je zus proberen aan te knopen. Ik weet niet hoe lang je wil voeden, maar het zou gewoon fijn zijn als je je wat meer op je gemak zou voelen. Of dat zij je wat meer op je gemak kunnen stellen. :*

En ik ga soms ook in een rustiger kamer zitten als het erg druk is, maar ik vind het vaak ook fijn om wel bij het gebeuren te zijn. `En ik ben er vrij 'egoistisch' in. Dwz dat ik er niet echt over nadenk of mensen het vervelend vinden. Behalve misschien in publieke ruimtes. Maar bij familie of vrienden? Kind heeft honger, klaar. ;)

Jeetje Vamp. Wat balen. -O-
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_117163855
Ze hebben bij het cb ( of de wvk) nooit gevraagd hoe lang ik bv wilde geven, staat ook niet ergens genoteerd in mijn boek.

Oeke
Ja je hebt gelijk. :)
Ik voed nu meer dan 4mnd en ik wil doorgaan zo lang als het me lukt of zo lang als S het wil.
pi_117164218
Lijkt me wel vervelend als je, hoe zeg ik dit goed.. niet lekker bv kan geven bij je eigen familie. Bij mij zijn ze allemaal pro bv gelukkig en ik voed overal. Ook als we bij vrienden eten, zul je net zien dat C ook eten wil :P

Ik ga proberen twee jaar te voeden :)
pi_117164246
Gooi hem maar dicht dan..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')