abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 7 september 2012 @ 01:36:14 #1
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_116487264
Ik zit er zelf ook over te denken om me aan te melden voor zo'n opleiding als soldaat o.i.d.
Waarom?

- Ik ben op dit moment net van school af en werkloos en zoek dus werk of een nieuwe opleiding.
- Ik ben nog jong en volgens mij nog redelijk fit, dus misschien ook wel geschikt.
- Gewoon het idee om militair te zijn lijkt me al tof.

Is defensie iets voor mij of moet ik echt meer redenen hebben om militair te worden?
En hoe streng zijn de keuringen en tests die je moet ondergaan? Want ik heb last van hooikoorts en een heel klein lichamelijke beperking.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Compoantje op 07-09-2012 01:42:37 ]
pi_116487278
Niet achteraf gaan zeuren als je dood bent he :(
Nieuw is niet altijd beter.
  vrijdag 7 september 2012 @ 01:41:49 #3
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_116487314
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 01:37 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Niet achteraf gaan zeuren als je dood bent he :(
Jij moet mij dan redden.
pi_116487326
Wat lijkt je zo tof aan het militair zijn?
Some weasel took the cork out of my lunch...
  vrijdag 7 september 2012 @ 01:47:40 #5
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_116487349
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 01:43 schreef Adfundum het volgende:
Wat lijkt je zo tof aan het militair zijn?
Je bent, neem ik aan, vaak op oefeningen en dus actief bezig in het buitenleven.
Je gaat veel met andere mensen om, ook mensen die geen militair zijn.
Je werkt vrijwel altijd als een team, neem ik aan.

En stiekem vind ik zo'n uniform ook leuk en feit dat je met geweren omgaat. :@
pi_116487416
Het is niet alleen opleiding en training, ooit komt het echte werk. Je moet wel goed nadenken wat het inhoudt en wat je riskeert. Heb je dat gedaan, oke.
Ze zoeken weer mensen aan de banner te zien.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_116487672
Met tof vinden alleen ga je het niet redden. Lees jezelf goed in! Bezoek een voorlichtingsavond oid maar kijk ook wat er mis kan gaan (lichamelijke/geestelijk schade).

Het hele defensie apparaat is te groot op antwoord te geven op jou vraag.

Maar soldaat bij de KL is prachtig.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_116488155
Of het wat is verschilt per persoon. Gewoon jezelf aanmelden en de opleiding doen, dan kom je er snel genoeg achter of het wat is.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_116488166
Tja alleen wanneer je een vriendin/vrouw hebt met eventueel kinderen is het niet echt chill om uitgezonden te worden.
Ook plegen veel militairen zelfmoord na de uitzending en/of hebben ze last van shellshock/ traumatische ervaringen.

Je komt niet meer als een zelfde persoon terug.

Dat zijn denk ik wel de grootste nadelen.
pi_116488500
Kijk, een ervaringsdeskundige!
  vrijdag 7 september 2012 @ 10:34:08 #11
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_116491398
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 september 2012 07:41 schreef DeRakker. het volgende:
Tja alleen wanneer je een vriendin/vrouw hebt met eventueel kinderen is het niet echt chill om uitgezonden te worden.
Ook plegen veel militairen zelfmoord na de uitzending en/of hebben ze last van shellshock/ traumatische ervaringen.

Je komt niet meer als een zelfde persoon terug.

Dat zijn denk ik wel de grootste nadelen.
Shellshock...

1918 belde, ze willen hun woord terug.

Nee maar even serieus, ik denk dat je een behoorlijk aantal goede redenen hebt genoemd om het te doen. Maar wat al eerder is aangehaald, de kans dat je ooit uitgezonden gaat worden is best aanwezig. Dat moet je wel willen. Lijkt dat je mooi, dan zou ik het zeker overwegen.

Echter, disclaimer: al die dingen die heel erg mooi lijken (buitenleven, actief bezig zijn...), bepaalde personen en gebruiken binnen het apparaat weten ze altijd te verneuken. 'The military can even make going to the beach suck' Kan je echter omgaan met teleurstellingen, moet dat geen probleem zijn lijkt me ;)
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  vrijdag 7 september 2012 @ 13:36:31 #12
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_116496889
Uitgezonden worden lijkt me ook geen probleem voor me. Ik wil niet zeggen dat me dat superleuk lijkt, maar het is wel een avontuur.

Maar zo'n keuring, hoeveel kost dat ongeveer?
pi_116496964
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:36 schreef Compoantje het volgende:
Uitgezonden worden lijkt me ook geen probleem voor me. Ik wil niet zeggen dat me dat superleuk lijkt, maar het is wel een avontuur.

Maar zo'n keuring, hoeveel kost dat ongeveer?
Niks
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  vrijdag 7 september 2012 @ 13:47:41 #14
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_116497280
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:38 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Niks
Echt? Dat is allemaal gratis naast de benzinekosten (Ik moet vanuit Groningen komen)
pi_116497910
Zelfs je reiskosten krijg je vergoed.. Meld jezelf via de site aan voor een voorlichting, krijg je alle info die je wilt :)
pi_116498960
http://www.werkenbijdelandmacht.nl/n/12/tijdens-infodagen.html

hier zijn de kennismakingsdagen voor de landmacht.

http://www.werkenbijdemarine.nl/infodagen/kom-bij-ons-kijken/

hier van de marine

en de luchtmacht heeft een kutsite, waar ik geen infodagen kan vinden :P

bij de landmacht moet je verplicht een voorlichting volgen om te solliciteren, volgens mij zijn infodagen bezoeken niet meer verplicht, maar het is wel aan te raden.

van de andere onderdelen weet ik niet, want daar heb ik mij niet in verdiept
  vrijdag 7 september 2012 @ 15:51:17 #17
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_116501777
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 01:36 schreef Compoantje het volgende:
Ik zit er zelf ook over te denken om me aan te melden voor zo'n opleiding als soldaat o.i.d.
Waarom?

- Ik ben op dit moment net van school af en werkloos en zoek dus werk of een nieuwe opleiding.
- Ik ben nog jong en volgens mij nog redelijk fit, dus misschien ook wel geschikt.
Net je middelbare school af en nu weet je dus niet wat je moet? Heb vertrouwen, het is verstandiger om eerst een opleiding te voltooien eer je je in het zinkend schip stapt wat defensie heet. Als je nu een opleiding voltooid schat ik dat je zo'n 21-23 bent, meer dan vroeg genoeg om er dan je loopbaan van te maken als je op onderofficiersniveau instroomt, blijkt het dan niets voor je te zijn, dan kun je altijd nog terug naar de burgermaatschappij met je papiertje. Nu, in deze onzekere tijden, er blind instappen zou ik je ten zeerste afraden.

quote:
- Gewoon het idee om militair te zijn lijkt me al tof.
En wat lijkt je er dan 'tof' aan als ik vragen mag?

quote:
Is defensie iets voor mij of moet ik echt meer redenen hebben om militair te worden?
En hoe streng zijn de keuringen en tests die je moet ondergaan? Want ik heb last van hooikoorts en een heel klein lichamelijke beperking.
Je weet pas of het wat is als je er tot je middel in zit. Dus laat je goed informeren, ga langs open dagen en informatiedagen en als het je dan nog steeds tof vind kun je altijd solliciteren.
En nu ben ik toch wel benieuwd wat je lichamelijke beperking is, aangezien je het bagatelliseerd als iets kleins maar wél nodig vind om het te noemen.

quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ligt eraan waar je naar toe gaat, van wildgroei tot opleidingen waar 2mm de norm is.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_116506043
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 15:51 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Net je middelbare school af en nu weet je dus niet wat je moet? Heb vertrouwen, het is verstandiger om eerst een opleiding te voltooien eer je je in het zinkend schip stapt wat defensie heet. Als je nu een opleiding voltooid schat ik dat je zo'n 21-23 bent, meer dan vroeg genoeg om er dan je loopbaan van te maken als je op onderofficiersniveau instroomt, blijkt het dan niets voor je te zijn, dan kun je altijd nog terug naar de burgermaatschappij met je papiertje. Nu, in deze onzekere tijden, er blind instappen zou ik je ten zeerste afraden.

[..]

En wat lijkt je er dan 'tof' aan als ik vragen mag?

[..]

Je weet pas of het wat is als je er tot je middel in zit. Dus laat je goed informeren, ga langs open dagen en informatiedagen en als het je dan nog steeds tof vind kun je altijd solliciteren.
En nu ben ik toch wel benieuwd wat je lichamelijke beperking is, aangezien je het bagatelliseerd als iets kleins maar wél nodig vind om het te noemen.

[..]

Ligt eraan waar je naar toe gaat, van wildgroei tot opleidingen waar 2mm de norm is.
en wat rave zegt, heb het zelf nu ook, ben 22, eerst een mbo gedaan toen in 2010 vlak voor keuring afgebeld door defensie vanwege eerste bezuinigen en over anderhalve week mag ik weer op voor laatste keuring. Alleen ga ik geen onderofficiers functie doen want die waren niet beschikbaar toen ik weer begon met solliciteren

p.s. Kon dankzij mijn diploma nog wel een leuke baan vinden toen defensie in eerste instantie niet door ging
  vrijdag 7 september 2012 @ 18:22:52 #19
211797 Esses
Splendide mendax
pi_116506956
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:30 schreef Bozz187 het volgende:
http://www.werkenbijdelandmacht.nl/n/12/tijdens-infodagen.html

hier zijn de kennismakingsdagen voor de landmacht.

http://www.werkenbijdemarine.nl/infodagen/kom-bij-ons-kijken/

hier van de marine

en de luchtmacht heeft een kutsite, waar ik geen infodagen kan vinden :P

bij de landmacht moet je verplicht een voorlichting volgen om te solliciteren, volgens mij zijn infodagen bezoeken niet meer verplicht, maar het is wel aan te raden.

van de andere onderdelen weet ik niet, want daar heb ik mij niet in verdiept
Voorlichting is altijd verplicht.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  zaterdag 8 september 2012 @ 03:10:11 #20
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_116527416
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 15:51 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Net je middelbare school af en nu weet je dus niet wat je moet? Heb vertrouwen, het is verstandiger om eerst een opleiding te voltooien eer je je in het zinkend schip stapt wat defensie heet. Als je nu een opleiding voltooid schat ik dat je zo'n 21-23 bent, meer dan vroeg genoeg om er dan je loopbaan van te maken als je op onderofficiersniveau instroomt, blijkt het dan niets voor je te zijn, dan kun je altijd nog terug naar de burgermaatschappij met je papiertje. Nu, in deze onzekere tijden, er blind instappen zou ik je ten zeerste afraden.
Ik heb net m'n MBO afgerond. Ik ben nu 20 en ben niet aangenomen voor m'n HBO vervolg opleiding en ben nu dus werkzoekende.
Militair leek me altijd al een leuke optie.

quote:
[..]

En wat lijkt je er dan 'tof' aan als ik vragen mag?
Wat ik al beschreef: Je bent actief bezig, je bent automatisch fit als je door de keuringen heen komt, je ontmoet andere mensen, je komt in het buitenland, etc.
Er zijn ook mindere kanten, maar daarvoor kies je als je militair bent. ;) Overall lijkt mij het leuk.

quote:
[..]

Je weet pas of het wat is als je er tot je middel in zit. Dus laat je goed informeren, ga langs open dagen en informatiedagen en als het je dan nog steeds tof vind kun je altijd solliciteren.

Eerlijk gezegd ben ik nog nooit op een open dag geweest, wel eens op een dag dat de landmacht een soort voorlichting had in mijn dorp, maar toen was ik nog jong en keek ik meer naar de tanks die aanwezig waren.

quote:
En nu ben ik toch wel benieuwd wat je lichamelijke beperking is, aangezien je het bagatelliseerd als iets kleins maar wél nodig vind om het te noemen.
Ik ben geboren met een klompvoetje en ben daaraan ook gelijk geopereerd na 2 weken. Maar nu is het probleem dat mijn ene been net wat korter is dan de andere en ook is m'n voet en m'n been wat zwakker dan m'n dan de andere.
Ik krijg hier soms wat last van als ik voor een langere tijd aan het lopen/sporten ben, maar ik zet me erover heen en eigenlijk is het niet echt een handicap tot een bepaalde en meest voorkomende grens.
Een normaal mensen kan het zo zien, omdat ik een beetje wankel loop, omdat m'n ene been dus korter is dan de andere.

quote:
[..]

Ligt eraan waar je naar toe gaat, van wildgroei tot opleidingen waar 2mm de norm is.
Ik ga gewoon voor soldaat denk ik. M'n haar is 40 cm lang op het moment, dus dat zal er wel af moeten. Maar dat is verder geen probleem, want ik wilde het er sowieso binnenkort al af halen.
  zaterdag 8 september 2012 @ 13:17:25 #21
275429 scoloo
Just Popeye the Sailorman
pi_116531971
Dat met verschil in je benen kan een probleem vormen maarja dat weet je pas als je gekeurd bent. Ik zou gewoon eens naar de voorlichting gaan en dan gewoon verder kijken.
Als je zegt wat je doet, moet je ook doen wat je zegt!
pi_116566476
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:34 schreef Vortix het volgende:

[..]

Shellshock...

1918 belde, ze willen hun woord terug.

_O- _O- _O- _O- _O-
pi_116566555
Ik denk dat dat lichamelijk probleempje wel een showstopper zal zijn, eerlijk gezegd. Mja, daar kom je pas achter nadat je bent gekeurd, dus laat je daar niet door uit het veld slaan, maar wees wel voorbereid.

En misschien is het wel handig als jij effe bedenkt wat je nou eigenlijk graag zou willen doen bij Defensie.
pi_116566587
Hij wilt chinook piloot worden.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_116670740
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:30 schreef Bozz187 het volgende:
http://www.werkenbijdelandmacht.nl/n/12/tijdens-infodagen.html

hier zijn de kennismakingsdagen voor de landmacht.

http://www.werkenbijdemarine.nl/infodagen/kom-bij-ons-kijken/

hier van de marine

en de luchtmacht heeft een kutsite, waar ik geen infodagen kan vinden :P

bij de landmacht moet je verplicht een voorlichting volgen om te solliciteren, volgens mij zijn infodagen bezoeken niet meer verplicht, maar het is wel aan te raden.

van de andere onderdelen weet ik niet, want daar heb ik mij niet in verdiept
Bij de luchtmacht hebben ze het aan de rechter kant staan. Toevallig zelf nog vandaag gekeken dus als het goed is staat het er wel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')