abonnement Unibet Coolblue
pi_116433961
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 20:22 schreef arachide. het volgende:

[..]

Die moet je zonder die plicht ook laten zien. En anders neem je lekker een anonieme. :')
Jezus sta ik hier tegen een muur te discuseren. Dat verplichten is echt allemaal van de laatste tijd. De OV chipknip bestaat nog niet zo lang hoor? treinkaartjes hadden we daarvoor en daarvoor kaartjes kopen in de trein. Niks geen verplichting ID
pi_116434063
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 20:19 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Niet relevant.
Het feit dat je als strafbaar bent als je een stap buiten je huis zet zonder ID is al te idioot voor woorden.
Jij begrijpt tenminste waar ik op doel, dankje maat:)
pi_116434160
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 20:24 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Jezus sta ik hier tegen een muur te discuseren. Dat verplichten is echt allemaal van de laatste tijd. De OV chipknip bestaat nog niet zo lang hoor? treinkaartjes hadden we daarvoor en daarvoor kaartjes kopen in de trein. Niks geen verplichting ID
Dan moet je niet zulke onzin uitkramen.

Het is jouw keuze om de ov chipkaart te gebruiken. Ik koop gewoon kaartjes.

Identificatiemiddelen zijn paspoort, id kaart en rijbewijs. Thats it.

Verbrand alsjeblieft je stempas, want als je dit al niet kan bedenken, is stemrecht te veel voor je.
#TeamMiley
pi_116434210
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 20:19 schreef BasEnAad het volgende:
Het feit dat je als strafbaar bent als je een stap buiten je huis zet zonder ID is al te idioot voor woorden.
Sinds wanneer is dat zo?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_116434290
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 20:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Sinds wanneer is dat zo?
In 1941 werd door de Duitse bezettingsmacht in bezet Nederland een persoonsbewijs verplicht gesteld. Medevanwegedezegeschiedeniswas een algemene identificatieplichtin Nederland langetijd onbespreekbaar. Per 1 januari 2005 geldterin Nederland echter een algemene identificatieplicht voor iedereen van 14 jaar en ouder (12 jaar in het openbaar vervoer ).

2005 dus.

Maar, ze vragen alleen id als er iets bijzonders is.
#TeamMiley
  donderdag 6 september 2012 @ 08:32:54 #31
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_116449092
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:50 schreef MakkieR het volgende:
Zat eigelijk met een stomme vraag of er uberhaupt wel een partij is dit de ID plicht wil afschaffen
Die is er. De libertarische partij lijst 14. www.libertarischepartij.nl
a man convinced against his will is of the same opinion still
  donderdag 6 september 2012 @ 10:31:30 #32
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_116451690
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:57 schreef DroogDok het volgende:

[..]

wat heeft legitimeren met privacy te maken? een verbalisant moet toch weten wie hij voor zich heeft.
Gek genoeg hebben we daar heel langt geen probleem mee gehad. Sterker nog, zo'n identificatie-plicht werd altijd verafschuwd als een uiting van een dictatoriaal regime als de Naiz's, en de communistische staten in de decennia daarna. Totdat Amerika voor schut gezet werd met 9/11 aanslagen, en een paar flinke stappen richting een totalitaire staat zette.

Ik zie dan ook de invoering van de identificatie-plicht als iets dat door de VS verlangd werd van de Europese "bondgenoten" (met economische represailles als dreiging), en de identititeits-gegevens, inclusief vingerafdrukken zullen dan ook vrolijk richting de databases van de Amerikaanse inlichtingen-diensten gaan. Zelfs de politieke belofte dat de vingerafdrukken niet meer centraal opgeslagen worden is wat mij betreft lucht, die gaan so-wie-so ook nog naar de bedrijven die de paspoorten/identiteits-kaarten produceren, en ergens in het traject trekt de AIVD er wel een kopie van, en die gaat overzee.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_116488709
Echt zonder ID zal niet lukken maar er is wel een digitale vrijheids wijzer Die de programma's van alle alle partijen heeft bekeken.

http://www.security.nl/ar(...)yvriendelijk%22.html

http://www.digitalevrijheidswijzer.nl/

Partij voor Mens en Spirit
De Partij voor Mens en Spirit neemt in haar verkiezingsprogramma (pdf) enkele heldere standpunten in. Op pagina 29 schrijft zij: "Nederland dient niet meer zomaar mee te werken aan het verstrekken van inlichtingen en verkoop van gegevens aan het buitenland. Het monitoren van energieverbruik, GPS-telefoon, internet en bewegingsverkeer dient uitsluitend te worden toegestaan middels een gerechtelijk bevel. Het briefgeheim dient onaantastbaar te blijven. De bescherming van privacy dient altijd het uitgangspunt te zijn bij het ontwerp van grootschalige informatiseringsprojecten. Deze systemen mogen niet meer informatie opslaan dan strikt noodzakelijk (dataminimalisatie) en alleen voor een vooraf beschreven doel (doelspecificatie). Bij doelverruiming dient de eerder opgeslagen informatie te worden vernietigd. Overheden en bedrijven dienen informatie zoveel mogelijk geanonimiseerd op te slaan en zo kort mogelijk (termijnverkorting). De burger dient inzicht te hebben in het gebruik én toekomstig gebruik van zijn privégegevens (transparantie). De burger moet zelf kunnen bepalen wat er met de gegevens gebeurt en de mogelijkheid hebben om de gegevens te vernietigen. Er moet duidelijk worden vastgelegd wie toegang heeft tot de data (toegangscriteria). Het versleutelen van informatie dient een burgerrecht te zijn. [...] Overheidsdatabases dienen ontworpen te zijn volgens het security & privacy by design-principe. Informatiebeveiliging dient op het hoogste niveau ingebed te zijn bij zowel de technologie, de mensen en de procedures. Dit betekent expliciet dat het centraal beschikbaar stellen van informatie over burgers via publieke netwerken niet meer is toegestaan. Niet strikt noodzakelijke koppelingen tussen overheidsdatabases dienen te verdwijnen. De overheid heeft een onmiddellijke meldingsplicht bij het lekken van databases met daarin informatie over burgers, bedrijven en organisaties." De partij schrijft verder: "Het internet dient vrij te blijven van toegangsrestricties en heffingen."

http://www.digitalevrijheidswijzer.nl/#overigepartijen
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds
Albert Einstein
pi_116488772
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 20:33 schreef arachide. het volgende:
In 1941 werd door de Duitse bezettingsmacht in bezet Nederland een persoonsbewijs verplicht gesteld. Medevanwegedezegeschiedeniswas een algemene identificatieplichtin Nederland langetijd onbespreekbaar. Per 1 januari 2005 geldterin Nederland echter een algemene identificatieplicht voor iedereen van 14 jaar en ouder (12 jaar in het openbaar vervoer ).

2005 dus.

Maar, ze vragen alleen id als er iets bijzonders is.
Dat kan al als je getuige bent geweest van een ongeval - een situatie die je zelf vaak niet in de hand hebt. En dan ben je officieel strafbaar als je geen ID kan tonen.

Ik denk overigens dat het merendeel van de mensen nog steeds geen ID bij zich heeft. Ik neem het zeker niet mee als ik ga hardlopen :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:24:42 #35
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_116492912
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 20:33 schreef arachide. het volgende:
Maar, ze vragen alleen id als er iets bijzonders is.
Of, einde van de maand, als de boete-quota gehaald moeten worden. Dan worden er wel overtredingen verzonnen om een reden te hebben om je identificatie op te vragen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_116493342
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 10:31 schreef mvdejong het volgende:

....

Ik zie dan ook de invoering van de identificatie-plicht als iets dat door de VS verlangd werd van de Europese "bondgenoten" (met economische represailles als dreiging),....
Heb je daar ook maar iets van een bron van?
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 20:20 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Sowiezo 10 per week als ik met de trein naar mijn werk ga dmv de OV chipknip dat geld ook als een soort ID kaart.
En voor de OV-chipkaart moest je je busabonnement bij je hebben, stond ook een foto en persoonsgegevens op.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_116493428
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 20:19 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Niet relevant.
Het feit dat je als strafbaar bent als je een stap buiten je huis zet zonder ID is al te idioot voor woorden.
Ben ik niet met je eens. Als jij een overtreding begaat, betrokken raakt bij een ongeval of getuige bent van een misdrijf moet de politie kunnen achterhalen wie jij bent. Ze zouden je natuurlijk ook mee naar het bureau kunnen nemen en daar alles kunnen natrekken, maar een ID opzak lijkt me dan toch een stuk makkelijker.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:53:51 #38
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_116493797
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:39 schreef DroogDok het volgende:
Heb je daar ook maar iets van een bron van?
Nee, maar het past wel in de lijn van de Amerikaanse ideeen over hoe zij de wereld willen controleren, en hoe dat bijvoorbeeld in de praktijk is gebeurd om Zweden te dwingen een redelijk absurde copyright-wetgeving door te drukken.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 7 september 2012 @ 12:00:24 #39
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_116493982
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 20:04 schreef MakkieR het volgende:
We hebben decenia zonder ID geleefd dat ging na mijn mening prima, verder hebben we de paspoort en zo'n ID kaart kost alleen maar geld. Het tast je privicy aan een kostbaarheid dat tegenwoordig te grabbel wordt gegooid. Ik wil graag anoniem over de straten kunnen lopen maar heb meer het gevoel dat we in een soort oorlog staat rondlopen waarbij iedereen potentieel terrorist kandidaat is.
SOPN, Mens en Spirit en PiratenPartij in elk geval. :D

http://www.privacybarometer.nl/maatregel/10/Identificatieplicht

Het staat de lezen dat PvdA, CDA, D66 :o en uiteraard de VVD destijds voor hebben gestemd.
Dierenpartij en PVV bestonden toen nog niet.

Qua privacy is VVD en CDA, PVV altijd een slechte keuze, PvdA blijkt in de praktijk ook weinig met privacy en burgerrechten van doen te hebben - ze praten er graag over, maar hun stemgedrag wijst telkens anders uit en hetzelfde geldt voor D66 dus helaas.

PiratenPartij lijkt me de beste keuze. Maar ik lees nu net het betoog van Mens en Spirit en dat komt ook erg goed over. :D

Wat je ook stemt, stem dan dus niet op VVD, CDA, D66, PVV en PvdA.
pi_116577433
Er is geen ID plicht in Nederland.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_116578138
GL
quote:
GroenLinks is tegen identificatieplicht, preventief fouilleren en de opslag van vingerafdrukken in een paspoortdatabase. Ook wil GroenLinks de bewaarplicht voor internet- en telefoonverkeer afschaffen en een halt toeroepen aan het afluisteren van telefoon- en internetverkeer.
Bron: http://2012.groenlinks.nl(...)veiligheid/privacy-1
pi_116578815
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:50 schreef MakkieR het volgende:
Zat eigelijk met een stomme vraag of er uberhaupt wel een partij is dit de ID plicht wil afschaffen
Piratenpartij
pi_116579106
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 08:32 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Die is er. De libertarische partij lijst 14. www.libertarischepartij.nl
Dat dus.

Enge controlemechanismen allemaal. :r
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_116579195
quote:
Hey, kijk nou, een fatsoenlijk standpunt van Groenlinks. :D
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_116580487
Wat is in hemelsnaam je probleem om gewoon je ID bij je te hebben. Zal ik eerlijk zijn, ik ben er de afgelopen jaren 2 of 3 keer om gevraagd, omdat ik getuigen was van een aanrijding, aangifte ging doen van diefstal op het bureau o.i.d.
Als ze winkeldieven bij me ophalen vragen ze er al nooit naar en kan ik dus gewoon wat invullen eigelijk.

Ja ik heb mijn rijbewijs altijd bij me. Want ook dat is een geldig ID. Doe niet moelijk. Sommige mensen moet hem iedere dag laten zien in de supermarkt omdat ze roken of een biertje willen. Als we de ID-plicht afschaffen schaf dan ook de verantwoordelijkheid die nu ligt bij de detailhandel en horeca betreffende leeftijdscontrole af.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')