abonnement Unibet Coolblue
pi_116423255
quote:
6s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat komt omdat je van ‘plofkip’ een ‘plofmens’ wordt.

De ‘plofkip’ gevuld met groeihormonen en antibiotica wordt in overvloed gegeten door de consument.
De consument die door het eten van deze ‘plofkip’ de restanten van antibiotica en groeihormonen
binnenkrijgt.
....
Kleine nuance, in Nederland mag er geen groeihormoon toe worden gevoegd aan diervoeder dus in Nederlandse plofkip zouden dan ook geen toegevoegde groeihormonen moeten zitten. Antibiotica wordt inderdaad wel gegeven om ontsteking van de doorligplekken en wonden te voorkomen.

Groeihormonen zijn trouwens ook helemaal niet nodig bij plofkippen, want die vreten zichzelf met het calorierijke voer dat ze krijgen binnen 6 weken zonder enige hulp al slachtrijp. De combinatie van zeer calorierijk voer, een verwarmde stal en weinig bewegingsmogelijkheid zorgt er voor dat ze de energie uit hun voeding zo effectief mogelijk omzetten in lichaamsgewicht. Daarmee redden ze het dus om in 6 weken te 'ploffen' en door hun eigen poten te zakken. De botten en spieren kunnen de groei van de vleesmassa namelijk niet bijhouden en daardoor kunnen ze op het laatst nauwelijks meer staan. Vliegen ( :') ) is dus al helemaal onmogelijk voor dit soort kippen.

Verder sluit ik me aan bij Erodome haar posts :Y

Er was hier een tijdje geleden ook al een soortgelijk topic over: Doe mij maar een Plofkip! daar heb ik toen uitgebreid gepost over o.a. mijn eigen plofkippen en heb een paar foto's geplaatst van hoe een plofkip die 'natuurlijk' gehouden wordt er uit ziet in vergelijking met plofkippen uit de bioindustrie.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_116429194
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:45 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Kleine nuance, in Nederland mag er geen groeihormoon toe worden gevoegd aan diervoeder dus in Nederlandse plofkip zouden dan ook geen toegevoegde groeihormonen moeten zitten. Antibiotica wordt inderdaad wel gegeven om ontsteking van de doorligplekken en wonden te voorkomen.

Groeihormonen zijn trouwens ook helemaal niet nodig bij plofkippen, want die vreten zichzelf met het calorierijke voer dat ze krijgen binnen 6 weken zonder enige hulp al slachtrijp. De combinatie van zeer calorierijk voer, een verwarmde stal en weinig bewegingsmogelijkheid zorgt er voor dat ze de energie uit hun voeding zo effectief mogelijk omzetten in lichaamsgewicht. Daarmee redden ze het dus om in 6 weken te 'ploffen' en door hun eigen poten te zakken. De botten en spieren kunnen de groei van de vleesmassa namelijk niet bijhouden en daardoor kunnen ze op het laatst nauwelijks meer staan. Vliegen ( :') ) is dus al helemaal onmogelijk voor dit soort kippen.

Verder sluit ik me aan bij Erodome haar posts :Y

Er was hier een tijdje geleden ook al een soortgelijk topic over: Doe mij maar een Plofkip! daar heb ik toen uitgebreid gepost over o.a. mijn eigen plofkippen en heb een paar foto's geplaatst van hoe een plofkip die 'natuurlijk' gehouden wordt er uit ziet in vergelijking met plofkippen uit de bioindustrie.
:Y Het is waar dat in Nederland groeihormoon verboden is, maar toch ben ik wel regelmatig
berichten tegen gekomen in de Media dat het verboden groeihormoon gevonden is in vlees.
(en niet al het vlees wat in Nederland wordt gegeten komt ook daadwerkelijk uit Nederland)

Dit gaat dan toevallig over Runderen.


http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2008/10_oktober/09/binnenland/1009_1600_groeihormoon_testosteron_runderen.xml

Linkje doet het niet of je moet knippen en plakken, deze link doet het wel
http://www.welingelichtek(...)nederlandse-kip.html

Verboden groeihormoon bij runderen
RTL Nieuws | 09 oktober 2008

De Algemene Inspectiedienst (AID) heeft bij runderen afkomstig van een veehouderij in
het zuiden van Nederland het verboden groeihormoon testosteron aangetroffen.

Mogelijk gegeten
De runderen waren al geslacht en het vlees lag al in de winkels toen tests wezen op het
toegevoegde testosteron. Het vlees is daarom mogelijk al gegeten, maar de AID weet nog
niet waar het vlees precies terecht is gekomen.

Risico's
De Voedsel- en Warenautoriteit (VWA) probeert de karkassen van de runderen en nog niet
geconsumeerd vlees van de dieren terug te halen. De VWA kan bij langdurige consumptie van
met testosteron behandeld rundvlees gezondheidsrisico's voor kinderen en in mindere mate voor
volwassenen 'niet uitsluiten'.

Belgische veehouder
De AID houdt er rekening mee dat er meer gevallen in Nederland zijn.
De runderen waarbij het hormoon is gevonden, waren door een Belgische veehouder in Nederland
gestald om hier te worden geslacht.

Allen geslacht
Bij de bewuste veehouder zijn 22 dieren getest, bij 15 daarvan is testosteron aangetroffen.
"De veehouder heeft in de weken na de controle alle 170 runderen versneld laten slachten",
aldus de AID.

Niet alle veehouders houden zich aan de regels en voor mensen die 20.000 kippen in een schuur
hebben staan zou ik mijn hand niet in het vuur durven steken. :')


Maar goed, buiten het groeihormoon zit er vooral in een plofkip natuurlijk gewoon meer troep dan
goed voor je is en niet in de laatste plaats antibiotica.


http://www.nu.nl/binnenla(...)permarkt-besmet.html


'99 procent kippenvlees in supermarkt besmet'
Laatste update: 31 januari 2012

AMSTERDAM - De Consumentenbond waarschuwt in een onderzoek dat vandaag gepubliceerd
wordt voor de omstreden bacterie ESBL in bijna al het kippenvlees dat in de supermarkten ligt.

Het onderzoek naar de bacterie wordt dinsdag gepubliceerd.
Op 99 procent van het kippenvlees uit intensieve kippenbedrijven zit de bacterie, meldt
De Telegraaf op basis van een voorpublicatie.

De Consumentbond bevestigt de onderzoeksresultaten en geeft op haarwebsite meer uitleg.

http://www.consumentenbon(...)12/actie-schone-kip/

''Kipfilet is nog steeds niet met een gerust hart te eten.
Op een enkele kip na werden op alle monsters ESBL-bacteriën aangetroffen.''
De bond, die de campagne Schone Kip is gestart, ziet ESBL-bacteriën als een van de grootste
bedreigingen voor de veiligheid van ons voedsel.

Antibioticagebruik
De besmetting kan ontstaan door overmatig antibioticagebruik in de veeteelt.
Biologische kipfilet heeft minder antibioticaresistente bacteriën.
De ESBL-bacterie is resistent tegen de meeste antibiotica. In 2010 viel er volgens het RIVM
één dode en zijn er in 2007 in Nederland ongeveer honderd sterfgevallen berekend.

Reactie
Het Productschap Pluimvee en Eieren (PPE) laat in een reactie in de ochtendkrant weten dat het
antibioticagebruik in de sector in 2011 al met 28 procent is teruggebracht, ten opzichte van 2009.
Een woordvoerder zegt hierover: ''We erkennen het probleem van de ESBL-bacterie, maar we
kunnen dit niet van de ene op de andere dag oplossen. ( :') is al jaren bekend, maar goed)
De komende jaren gaan we het antibioticagebruik nog meer reduceren.''

Hier staat dus dat ze de komende jaren het antibioticagebruik nog meer willen reduceren.
Ik ben erg benieuwd hoe ze dat willen doen aangezien de Megastallen als paddestoelen uit de
grond schieten.


Ah... ja, ik heb er ooit eens een topic over geopend. (8>
De Bio-industrie

Dit was geen succes. :+
pi_116429712
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

:Y Het is waar dat in Nederland groeihormoon verboden is, maar toch ben ik wel regelmatig
berichten tegen gekomen in de Media dat het verboden groeihormoon gevonden is in vlees.
(en niet al het vlees wat in Nederland wordt gegeten komt ook daadwerkelijk uit Nederland)

Dit gaat dan toevallig over Runderen.


http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2008/10_oktober/09/binnenland/1009_1600_groeihormoon_testosteron_runderen.xml

Linkje doet het niet of je moet knippen en plakken, deze link doet het wel
http://www.welingelichtek(...)nederlandse-kip.html

Verboden groeihormoon bij runderen
RTL Nieuws | 09 oktober 2008

De Algemene Inspectiedienst (AID) heeft bij runderen afkomstig van een veehouderij in
het zuiden van Nederland het verboden groeihormoon testosteron aangetroffen.

Mogelijk gegeten
De runderen waren al geslacht en het vlees lag al in de winkels toen tests wezen op het
toegevoegde testosteron. Het vlees is daarom mogelijk al gegeten, maar de AID weet nog
niet waar het vlees precies terecht is gekomen.

Risico's
De Voedsel- en Warenautoriteit (VWA) probeert de karkassen van de runderen en nog niet
geconsumeerd vlees van de dieren terug te halen. De VWA kan bij langdurige consumptie van
met testosteron behandeld rundvlees gezondheidsrisico's voor kinderen en in mindere mate voor
volwassenen 'niet uitsluiten'.

Belgische veehouder
De AID houdt er rekening mee dat er meer gevallen in Nederland zijn.
De runderen waarbij het hormoon is gevonden, waren door een Belgische veehouder in Nederland
gestald om hier te worden geslacht.

Allen geslacht
Bij de bewuste veehouder zijn 22 dieren getest, bij 15 daarvan is testosteron aangetroffen.
"De veehouder heeft in de weken na de controle alle 170 runderen versneld laten slachten",
aldus de AID.

Niet alle veehouders houden zich aan de regels en voor mensen die 20.000 kippen in een schuur
hebben staan zou ik mijn hand niet in het vuur durven steken. :')


Maar goed, buiten het groeihormoon zit er vooral in een plofkip natuurlijk gewoon meer troep dan
goed voor je is en niet in de laatste plaats antibiotica.


http://www.nu.nl/binnenla(...)permarkt-besmet.html


'99 procent kippenvlees in supermarkt besmet'
Laatste update: 31 januari 2012

AMSTERDAM - De Consumentenbond waarschuwt in een onderzoek dat vandaag gepubliceerd
wordt voor de omstreden bacterie ESBL in bijna al het kippenvlees dat in de supermarkten ligt.

Het onderzoek naar de bacterie wordt dinsdag gepubliceerd.
Op 99 procent van het kippenvlees uit intensieve kippenbedrijven zit de bacterie, meldt
De Telegraaf op basis van een voorpublicatie.

De Consumentbond bevestigt de onderzoeksresultaten en geeft op haarwebsite meer uitleg.

http://www.consumentenbon(...)12/actie-schone-kip/

''Kipfilet is nog steeds niet met een gerust hart te eten.
Op een enkele kip na werden op alle monsters ESBL-bacteriën aangetroffen.''
De bond, die de campagne Schone Kip is gestart, ziet ESBL-bacteriën als een van de grootste
bedreigingen voor de veiligheid van ons voedsel.

Antibioticagebruik
De besmetting kan ontstaan door overmatig antibioticagebruik in de veeteelt.
Biologische kipfilet heeft minder antibioticaresistente bacteriën.
De ESBL-bacterie is resistent tegen de meeste antibiotica. In 2010 viel er volgens het RIVM
één dode en zijn er in 2007 in Nederland ongeveer honderd sterfgevallen berekend.

Reactie
Het Productschap Pluimvee en Eieren (PPE) laat in een reactie in de ochtendkrant weten dat het
antibioticagebruik in de sector in 2011 al met 28 procent is teruggebracht, ten opzichte van 2009.
Een woordvoerder zegt hierover: ''We erkennen het probleem van de ESBL-bacterie, maar we
kunnen dit niet van de ene op de andere dag oplossen. ( :') is al jaren bekend, maar goed)
De komende jaren gaan we het antibioticagebruik nog meer reduceren.''

Hier staat dus dat ze de komende jaren het antibioticagebruik nog meer willen reduceren.
Ik ben erg benieuwd hoe ze dat willen doen aangezien de Megastallen als paddestoelen uit de
grond schieten.


Ah... ja, ik heb er ooit eens een topic over geopend. (8>
De Bio-industrie

Dit was geen succes. :+
Over het algemeen maak ik me over groeihormonen het minste zorgen, daar wordt toch behoorlijk strak op gecontroleerd in Nederland volgens mij (ook op invoer/verkoop van zulk vlees). En zeker bij kip denk ik dat dat überhaupt niet voorkomt, want totaal onnodig. Ze kunnen niet eens harder groeien dan ze nu al doen, zelfs al pomp je er hormonen in. Die bacteriën in kip zijn inderdaad ook niet zo'n fijn idee, maar bij zorgvuldige bereiding (rauwe kip niet in aanraking laten komen met ander eten, kip goed doorbakken voor je het eet) gaan die gewoon dood. Blijft over de antibiotica en eventuele pesticiden/zware metalen/wat er verder nog zoal aan 'vuil' in het voer van de kip zou kunnen zitten. Dat vind ik zelf het meest vervelende idee. Afgezien van het hele dierenwelzijnsaspect dan natuurlijk...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 5 september 2012 @ 18:35:36 #79
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116429816
ipv plofkip te verbieden, waarom kweken ze geen ras dat niet door z'n poten zakt?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116429966
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:35 schreef Maanvis het volgende:
ipv plofkip te verbieden, waarom kweken ze geen ras dat niet door z'n poten zakt?
:') jij zakt ook door je poten als ze jou zo vetmesten, wie niet? (8>
  woensdag 5 september 2012 @ 18:40:56 #81
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116430000
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

:') jij zakt ook door je poten als ze jou zo vetmesten, wie niet? (8>
een olifant en een nijlpaard niet, misschien kunnen ze wat genen transferen naar die kip zodat je toch de efficiëntere voedselomzetting hebt van plofkip tov biokip maar de beestjes het zelf wat beter hebben.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116430076
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:40 schreef Maanvis het volgende:

[..]

een olifant en een nijlpaard niet, misschien kunnen ze wat genen transferen naar die kip zodat je toch de efficiëntere voedselomzetting hebt van plofkip tov biokip maar de beestjes het zelf wat beter hebben.
Lijkt me een puik idee !
pi_116430134
Eet met enige regelmaat eigen geslachte kip, proef weinig verschil in vergelijking met kip van de jumbo..
jeuk aan mn zak..
pi_116430227
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:45 schreef GeoffreyCLN het volgende:
Eet met enige regelmaat eigen geslachte kip, proef weinig verschil in vergelijking met kip van de jumbo..
Waarom koop je ze dan niet bij de Jumbo? :')

Ik heb trouwens geen zin in een Bio-Industrie topic 2

Wie die rotzooi wil vreten moet het zelf maar weten.

Dat rijmt O+
pi_116430269
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:47 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Waarom koop je ze dan niet bij de Jumbo? :')

Ik heb trouwens geen zin in een Bio-Industrie topic 2

Wie die rotzooi wil vreten moet het zelf maar weten.

Dat rijmt O+
M'n opa kweekt zelf kippen, wanneer zo'n beest dan een haan wordt ipv een hen, moet ie op het bord,want die kunnen geen eieren leggen.
jeuk aan mn zak..
  woensdag 5 september 2012 @ 18:59:48 #86
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_116430655
Niet natuurlijk. Gewoon een lekker mals kippetje. Beter dan biologisch zelfs, want niet te veel spier.
pi_116431097
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:40 schreef Maanvis het volgende:

[..]

een olifant en een nijlpaard niet, misschien kunnen ze wat genen transferen naar die kip zodat je toch de efficiëntere voedselomzetting hebt van plofkip tov biokip maar de beestjes het zelf wat beter hebben.
De plofkip en biokip is hetzelfde dier, met een in potentie even efficiënte omzetting van voer. Het verschil zit hem in het voer dat ze krijgen en de extra (buiten)ruimte in geval van bio-kip. Dat zorgt er voor dat deze iets langzamer groeien, en omdat ze langzamer groeien kunnen hun botten en spieren de groei beter bijhouden waardoor ze langer mobiel zijn. De kippen hoeven dus niet veranderd te worden om minder te 'ploffen', een verandering in bewegingsruimte, omgevingstemperatuur en voedsel is voldoende.

Onze 3 oudste plofkippen bijvoorbeeld zijn op het moment 4,5 maand oud en zijn nog steeds niet door hun poten gezakt. Het is maar net hoe je ze voert en behandelt, dan kun je dat 'plof'moment best even rekken.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:45 schreef GeoffreyCLN het volgende:
Eet met enige regelmaat eigen geslachte kip, proef weinig verschil in vergelijking met kip van de jumbo..
Grappig, ik proef altijd erg veel verschil tussen onze eigen kippen of een standaard kip.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_116438027
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:53 schreef barthol het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Laat de context eens zien? ;)
Welk ras is het bv?

Edit: ah, wordt al gezegd wat voor beest het is, geen kip kip dus...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_116438107
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:12 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

[..]

Grappig, ik proef altijd erg veel verschil tussen onze eigen kippen of een standaard kip.
Zit vast tussen de oren..
pi_116439807
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Laat de context eens zien? ;)
Welk ras is het bv?

Edit: ah, wordt al gezegd wat voor beest het is, geen kip kip dus...
Het is de niet-getemde variant van de Kip, "Galus Galus", ookwel "bankivahoen" of "red junglefowl"

De kip heet "Galus galus domesticus" en is de gedomestificeerde vorm van het bankivahoen.
Dus oorspronkelijk vlogen wilde kippen wel.



Die oorspronkelijke wilde kippen zakten ook niet door hun poten.

[ Bericht 3% gewijzigd door barthol op 05-09-2012 22:27:10 ]
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_116441300
ideaal plofkippen lekker goedkoop leven is al duur genoeg met deze crisis

lekker vlees je proeft geen verschil met de biologische en uit onderzoek is gekomen dat t niet ongezonder is dus haal gewoon normale

groetjes wim,.
Dag iedereen.
  woensdag 5 september 2012 @ 22:48:27 #92
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116441357
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:12 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

De plofkip en biokip is hetzelfde dier, met een in potentie even efficiënte omzetting van voer. Het verschil zit hem in het voer dat ze krijgen en de extra (buiten)ruimte in geval van bio-kip. Dat zorgt er voor dat deze iets langzamer groeien, en omdat ze langzamer groeien kunnen hun botten en spieren de groei beter bijhouden waardoor ze langer mobiel zijn. De kippen hoeven dus niet veranderd te worden om minder te 'ploffen', een verandering in bewegingsruimte, omgevingstemperatuur en voedsel is voldoende.
Plofkippen zetten hun voedsel efficiënter om dan biokippen. Er is minder graan nodig per kilo vlees voor een biokip dan voor een plofkip. Vandaar m'n suggestie om betere plofkippen te maken die minder lijden, zodat het een win-win situatie oplevert qua graan en qua kipplezier.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116460024
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Plofkippen zetten hun voedsel efficiënter om dan biokippen. Er is minder graan nodig per kilo vlees voor een biokip dan voor een plofkip. Vandaar m'n suggestie om betere plofkippen te maken die minder lijden, zodat het een win-win situatie oplevert qua graan en qua kipplezier.
Ik denk niet dat dat mogelijk is. De huidige plofkip is al optimaal, ik zie niet hoe je er één kan maken die net zo snel en efficiënt groeit en toch kan blijven staan en lopen. Botten en spieren hebben nou eenmaal de tijd nodig om te ontwikkelen, en als zo'n dier maar 6 weken leeft en dan al zijn slachtgewicht heeft bereikt kunnen de botten en spieren dat gewoon niet bijhouden. Als je ze behandelt zoals een biokip (zelfde kip, maar ander voer en meer ruimte) doen ze er iets langer over om te groeien maar krijgen de poten daardoor de tijd om zich ook te ontwikkelen. Dan gaat het dus wel goed.

Het ligt dus niet aan de kip zelf, de spieren en botten kunnen gewoon niet harder groeien. Een kip kweken met extra stevige botten oid kost alleen maar extra voer voor die botontwikkeling en zwaardere botten belasten de spieren extra erg. En een kip met extra sterke spieren kweken voegt niets toe als die spieren niet de tijd en mogelijkheid krijgen getraind te worden (plus, mensen willen geen getrainde en dus taaie spieren eten). Een leuk idee dus, maar ik denk niet haalbaar ;)

quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:49 schreef Grijsbaard het volgende:

[..]

Zit vast tussen de oren..
Haha, nee hoor. Verschil tussen onze kippen en supermarktkippen proeft iedereen wel, daar durf ik m'n hand voor in het vuur te steken. Het verschil is sowieso al duidelijk te zien in de kleur van het vlees en vel, de structuur van het vlees is veel steviger en ook de smaak is anders. Oh, dan heb ik het voor de duidelijkheid wel over een hele of halve kip, kippenpoot, vleugel of filet als één stuk. Als het in stukjes verzopen is in sterk smakende marinade of gesmoord in één of andere saus is het verschil tussen eigen en supermarkt-filet waarschijnlijk een stuk minder duidelijk. Dan proef je sowieso weinig 'kip smaak' meer en merk je hooguit nog verschil in structuur denk ik.

Maar goed, probeer het zelf eens zou ik zeggen dan weet je hoe het smaakt :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 6 september 2012 @ 15:14:03 #94
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116460349
misschien een kip zonder poten kweken zodat ze daar ook geen pijn meer aan hebben?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116461019
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:14 schreef Maanvis het volgende:
misschien een kip zonder poten kweken zodat ze daar ook geen pijn meer aan hebben?
Goed plan ^O^ Alleen jammer voor de liefhebbers van drumsticks... Misschien gewoon eentje met 4 poten ontwikkelen zodat het gewicht wat beter wordt verdeeld. Dubbel zoveel pootjes om op te staan, en dubbel zoveel drumsticks voor op de BBQ :9~
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_116461115
Plofkippen zijn gewoon luie kippen die te weinig sporten en dus dik worden.
  donderdag 6 september 2012 @ 15:33:56 #97
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116461179
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:29 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Goed plan ^O^ Alleen jammer voor de liefhebbers van drumsticks... Misschien gewoon eentje met 4 poten ontwikkelen zodat het gewicht wat beter wordt verdeeld. Dubbel zoveel pootjes om op te staan, en dubbel zoveel drumsticks voor op de BBQ :9~
misschien kunnen we een kippencentipede maken met 100 pootjes! Alleen hoe los je op dat de eieren pas uit de achterste kipeenheid komen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116461243
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

misschien kunnen we een kippencentipede maken met 100 pootjes! Alleen hoe los je op dat de eieren pas uit de achterste kipeenheid komen.
Geen probleem, vleeskippen leggen toch nooit eieren want voor die tijd zijn ze al lang geslacht ^O^ Niets staat je plan in de weg! (behalve dan misschien het formaat ei waar zo'n centipede-kuikentje uit moet kruipen...)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_116462838
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:14 schreef Maanvis het volgende:
misschien een kip zonder poten kweken zodat ze daar ook geen pijn meer aan hebben?


http://www.devegetarische(...)he-slager-kipstukjes

:9 Vanavond staat er Kip Kerrie op het menu, met 100 % Plantaardige Kip.
  donderdag 6 september 2012 @ 19:06:39 #100
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116469686
quote:
3s.gif Op donderdag 6 september 2012 16:14 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

http://www.devegetarische(...)he-slager-kipstukjes

:9 Vanavond staat er Kip Kerrie op het menu, met 100 % Plantaardige Kip.
kip is geen plant FANN, ik denk dat je opgelicht bent.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')