abonnement Unibet Coolblue
pi_116478180
Dan wens ik je een rustgevende en goede nacht Auti!
Ik probeer ook om niet teveel te plannen op een dag, maar soms past het even niet anders en als ik de afspraak dan wel belangrijk vind, dan is het kiezen en ik ben daar nog niet helemaal bedreven in ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_116481479
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:37 schreef Auti het volgende:

[..]

Die mensen kunnen mij niets leren.. Ik kan niet met ze praten, als in een inhoudelijk gesprek.
Doet me denken aan mijn oude werk. Interessant, juist omdat er zoveel te wensen over bleef. Een inhoudelijk gesprek? Met 8 van de 10 was dat onmogelijk. 60% gaf aan op de PVV te stemmen. Waar ik nu werk, ‘daar gebeurt nooit wat’.

Heb je het idee dat gesprekken in sommige groepen te oppervlakkig zijn?
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_116488130
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 22:29 schreef schaal_9 het volgende:

Heb je het idee dat gesprekken in sommige groepen te oppervlakkig zijn?
Ja, absoluut.
-weg-
pi_116488331
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 22:29 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Doet me denken aan mijn oude werk. Interessant, juist omdat er zoveel te wensen over bleef. Een inhoudelijk gesprek? Met 8 van de 10 was dat onmogelijk. 60% gaf aan op de PVV te stemmen. Waar ik nu werk, ‘daar gebeurt nooit wat’.

Heb je het idee dat gesprekken in sommige groepen te oppervlakkig zijn?
Niet om het een of ander, maar 95% van de gesprekken met mensen gaan nergens over... (en maar goed ook). Moet je voorstellen dat je de hele dag alleen maar leerzame nuttige gesprekken zou (mogen) hebben, dat wordt ook dodelijk saai toch?

Inmiddels eerste werkweek afgerond bij m'n nieuwe job. Behoorlijk versleten van alle nieuwe info / mensen etc. maar wel erg leuk. Directe collega is naast een aardige gast ook nog iemand van wie ik veel kan leren in mijn vakgebied. Heb me aangemeld voor het team-uitje volgende week donderdag, dat zie ik eigenlijk helemaal niet zitten maar als ik meteen bij de eerste al niet meedoe plaats ik mezelf mogelijk redelijk buiten de groep.

Vandaag lekker opruimen, plaatjes luisteren en het huis 'makelaar-klaar' maken dit weekend.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_116488399
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 08:03 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar 95% van de gesprekken met mensen gaan nergens over... (en maar goed ook). Moet je voorstellen dat je de hele dag alleen maar leerzame nuttige gesprekken zou (mogen) hebben, dat wordt ook dodelijk saai toch?

Nee, dat is niet saai. En hersenspinsels mogen ook.
-weg-
pi_116488581
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 08:11 schreef Auti het volgende:

[..]

Nee, dat is niet saai. En hersenspinsels mogen ook.
Ieder zijn ding, ik ben blij dat het niet altijd serieus hoeft te zijn :)
Dingen zoals twitter, sms en whatsapp ontlenen daar zelfs hun bestaansrecht aan.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_116489102
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 08:29 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ieder zijn ding, ik ben blij dat het niet altijd serieus hoeft te zijn :)
Dingen zoals twitter, sms en whatsapp ontlenen daar zelfs hun bestaansrecht aan.
Jah zo heeft ook ieder zijn hobby en interesses. En ik heb hele aparte interesses waar niet veel mensen zomaar over mee kunnen praten of er het nut van in zien.

Mag ik bijvoorbeeld even een fiepje doen? Toevallig sinds vandaag VNC acces met Schiphol, ik zie en hoor nu écht alles wat de Air Traffic Controllers en Ground Control, etc ook zien. *O*
Radar (de echte, niet flightradar24), radio, alles. En ook van Rotterdam, Eindhoven, Groningen, alles behalve Dutchmill. :9
Ik fladder nu door de woonkamer, springen, huilen, ik ben zo blij als een klein kindje.
Ik zit nu gewoon echt te huilen omdat ik blij ben.
-weg-
pi_116489650
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 09:02 schreef Auti het volgende:

[..]

Jah zo heeft ook ieder zijn hobby en interesses. En ik heb hele aparte interesses waar niet veel mensen zomaar over mee kunnen praten of er het nut van in zien.

Mag ik bijvoorbeeld even een fiepje doen? Toevallig sinds vandaag VNC acces met Schiphol, ik zie en hoor nu écht alles wat de Air Traffic Controllers en Ground Control, etc ook zien. *O*
Radar (de echte, niet flightradar24), radio, alles. En ook van Rotterdam, Eindhoven, Groningen, alles behalve Dutchmill. :9
Ik fladder nu door de woonkamer, springen, huilen, ik ben zo blij als een klein kindje.
Ik zit nu gewoon echt te huilen omdat ik blij ben.
Ik verzamel comics,games, bordspellen en muziek (electronische muziek uit eind jaren '70 begin jaren '80 op vinyl). Verder heb ik een voorkeur voor oud-engelse literatuur, anime en gotische horror.
Zoveel meer aansluiting vind ik ook niet bij mijn gemiddelde collega als ik het puur over mijn hobbies ga hebben (afgezien van het gamen tegenwoordig).

Techniek vind ik ook heel interessant, heb daar een persoonlijke fiep met cybernetics en protheses :D (naast al het werkgerelateerde spul op OS en Database gebeuren).

Maar VNC toegang tot Schiphol? Je hebt gewoon een remote-desktop sessie daar open staan?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_116489926
Yep

-weg-
pi_116490053
En ik ben helemaal gek met hulpdiensten en helikopters en bla bla. En computers, techniek.
Ik ga een drone bouwen... met camera's en GPS en telemetrie sensors, alles.
Zo kan ik mijn hoofd goed gebruiken en lekker bezig zijn.
-weg-
pi_116490145
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 09:36 schreef Auti het volgende:
Yep

[ link | afbeelding ]
Maar dat is public access? Da's wel een coole dienst van ze dan :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_116490164
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 09:41 schreef Auti het volgende:
En ik ben helemaal gek met hulpdiensten en helikopters en bla bla. En computers, techniek.
Ik ga een drone bouwen... met camera's en GPS en telemetrie sensors, alles.
Zo kan ik mijn hoofd goed gebruiken en lekker bezig zijn.
Zat zelf naar die Parrot AR Drone te kijken en die aan te gaan passen. Aan de andere kant wil ik ook nog een Lego Mindstorms set :D (en een nieuwe cd speler).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_116490173
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 09:45 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Maar dat is public access? Da's wel een coole dienst van ze dan :)
ATCbox goldmember. :Y
-weg-
pi_116490240
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 09:46 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Zat zelf naar die Parrot AR Drone te kijken en die aan te gaan passen. Aan de andere kant wil ik ook nog een Lego Mindstorms set :D (en een nieuwe cd speler).
Dat was mijn eerste plan, maar dat is een te simpel ding en ik wil hem helemaal radiografisch. Ik denk meer aan een Walkera MX400, en dan kan je nog zelf een airframe maken en extra rotors gaan gebruiken, etc, en dan een WiFi camera voor livefeed en een hoop extra technobabbel.
-weg-
pi_116490410
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 09:48 schreef Auti het volgende:

[..]

Dat was mijn eerste plan, maar dat is een te simpel ding en ik wil hem helemaal radiografisch. Ik denk meer aan een Walkera MX400, en dan kan je nog zelf een airframe maken en extra rotors gaan gebruiken, etc, en dan een WiFi camera voor livefeed en een hoop extra technobabbel.
Je technobabbelt maar een eind weg hoor, heb daar geen enkele moeite mee :D

Tof ding die Walkera (zat even naar die UFO's te kijken van ze).

Oud collega heeft zo'n parrot, die camera daarop is wel erg leuk:
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_116490736
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 09:55 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Je technobabbelt maar een eind weg hoor, heb daar geen enkele moeite mee :D

Tof ding die Walkera (zat even naar die UFO's te kijken van ze).

Oud collega heeft zo'n parrot, die camera daarop is wel erg leuk:
Op die walkera kan je bijvoorbeeld een GoPro HD monteren of de nieuwste Contour Plus 2 camera met GPS en daarmee dus ook snelheid en hoogte en dat via WiFi streamen, etc. Onder die Walkera kan je een roterende cameramount (dmv servo) monteren.. En met de juiste sensors en zender heb je ook telemetrie en alles. Het is een wondere wereld.
Alleen veel centjes... Zo'n parot is wel een leuke goedkope instapper. Maar weinig batterijduur en net iets te weinig bereik.. Ik wil verder en stoerder ;)

Maar het is wel grappig.. die AR drone heeft mij getriggerd.
-weg-
pi_116490859
Nog 1 post dan (want ik sla echt snel door hier over hoor)

Dit is dus gewoon geweldig;

-weg-
pi_116491056
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:07 schreef Auti het volgende:

[..]

Op die walkera kan je bijvoorbeeld een GoPro HD monteren of de nieuwste Contour Plus 2 camera met GPS en daarmee dus ook snelheid en hoogte en dat via WiFi streamen, etc. Onder die Walkera kan je een roterende cameramount (dmv servo) monteren.. En met de juiste sensors en zender heb je ook telemetrie en alles. Het is een wondere wereld.
Alleen veel centjes... Zo'n parot is wel een leuke goedkope instapper. Maar weinig batterijduur en net iets te weinig bereik.. Ik wil verder en stoerder ;)

Maar het is wel grappig.. die AR drone heeft mij getriggerd.
Alleen zul je met die Walkera sneller buiten het bereik van je wifi signaal komen (als je wil blijven streamen) dus wil je eigenlijk ook een flash-drive oid voor opnames lijkt me :)
Die parrot is idd een leuke instapper en ik ken mezelf met dit soort dingen... ik zou vlot 1000+ euro neertellen voor zo'n apparaat om er na een week niet meer naar om te kijken. Instapmodellen zijn een stuk veiliger voor me :D

En nu weer verder depressief doen over onze aandoening, anders wordt het weer slowchat ;)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_116495773
quote:
Niet om het een of ander, maar 95% van de gesprekken met mensen gaan nergens over... (en maar goed ook). Moet je voorstellen dat je de hele dag alleen maar leerzame nuttige gesprekken zou (mogen) hebben, dat wordt ook dodelijk saai toch?
Ik kan me nauwelijks voorstellen hoe je die stof kan verwerken... Grapje er tussendoor... En uit gesprekken die nergens over gaan haal ik ook de gekste hersenspinsels :)
  vrijdag 7 september 2012 @ 15:13:50 #91
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_116500538
Ik heb een positieve brief van het CIZ (Centrum Indicatiestelling Zorg). Ik had een goed plan ingediend om een VPZ te krijgen, soort persoonsgebonden budget, waarbij ik dan zelf het geld krijg om iemand naar mijn keuze te betalen om mij via internet en tweewekelijks een ontmoeting verder te helpen.

Zodat ik niet in bestaande patronen achter barrieres alleen maar ouder loop te worden in een sociaal isolement maar dingen blijf aanpakken en ook mijn talenten niet alleen maar voor mezelf of voor een beperkte kring op internet hou.

24 september komt er een mevrouw langs bij me thuis die dan komt beoordelen of ik ervoor in aanmerking kom. Ik hoop echt dat het lukt. Er mogen ook andere mensen bij aanwezig zijn, want ik weet dat ik zelf nogal meegaand ben en het moeilijk vind om voor mezelf op te komen of de ernst van een situatie duidelijk te maken. Op schrift in het plan lukte dat wel heel goed.
pi_116502702
Ik heb gister besloten samen met mn spv, om op zoek te gaan naar andere hulp voor thuis.
Ik heb nu iemand met absoluut 0 ervaring met ASS en hoewel het goed klikt kan ze me toch niet voldoende helpen. Dus spv gaat contact zoeken met andere organisatie en kijken hoe lang evt wachtlijst is en ze komt volgende week hier om samen aan mn huidige begeleidster te vertellen dat we wat anders aan het zoeken zijn.
Erg spannend vind ik.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_116505654
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 15:13 schreef Perico het volgende:
Ik heb een positieve brief van het CIZ (Centrum Indicatiestelling Zorg). Ik had een goed plan ingediend om een VPZ te krijgen, soort persoonsgebonden budget, waarbij ik dan zelf het geld krijg om iemand naar mijn keuze te betalen om mij via internet en tweewekelijks een ontmoeting verder te helpen.

Zodat ik niet in bestaande patronen achter barrieres alleen maar ouder loop te worden in een sociaal isolement maar dingen blijf aanpakken en ook mijn talenten niet alleen maar voor mezelf of voor een beperkte kring op internet hou.

24 september komt er een mevrouw langs bij me thuis die dan komt beoordelen of ik ervoor in aanmerking kom. Ik hoop echt dat het lukt. Er mogen ook andere mensen bij aanwezig zijn, want ik weet dat ik zelf nogal meegaand ben en het moeilijk vind om voor mezelf op te komen of de ernst van een situatie duidelijk te maken. Op schrift in het plan lukte dat wel heel goed.
Het CIZ zegt er alleen niet bij dat per 1 januari 2012 deze regelingen zijn wegbezuinigd tenzij je meer dan 10 uur zorg per week nodig hebt. Ik was er ook ingetrapt.
-weg-
pi_116509606
Hoe bedoel je dat Auti?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_116509853
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 19:35 schreef Nijna het volgende:
Hoe bedoel je dat Auti?
Ik heb de brief niet meer, maar zodra de hulpverlener bij het zorgkantoor het budget vrij wilt krijgen dan krijg je te horen dat er door een wetswijziging per 1 januari 2012 geen PGB en dat soort rugzakjes meer zijn behalve voor mensen die in een inrichting verblijven, langdurig, of meer dan 10 uur zorg per week nodig hebben. Heb je een indicatie voor minder dan 10 uur per week dan krijg je niets.

Maar ik zit ff in de stress, ik kom er net achter dat ik een droomwoning aangeboden heb gekregen maar ik had helemaal geen mailtje gekregen en ben ook niet gebeld. Maar als het goed is ben ik nog wel op tijd alleen kan ik tot maandag helemaal niets doen.. dus ik ga straks even zwaar aan de sedatie. En maandag meteen heel veel dingen, eerst de huisarts en dan moet er maar het een en ander geregeld worden, en allemaal heel veel.
-weg-
pi_116510063
Dus het is en word heel spannend. Als ik wéér genaaid ga worden en die woning niet krijg dan ga ik helemaal los. Eerst rechtzaak en dan



Alles plat.
-weg-
pi_116517086
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 19:40 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik heb de brief niet meer, maar zodra de hulpverlener bij het zorgkantoor het budget vrij wilt krijgen dan krijg je te horen dat er door een wetswijziging per 1 januari 2012 geen PGB en dat soort rugzakjes meer zijn behalve voor mensen die in een inrichting verblijven, langdurig, of meer dan 10 uur zorg per week nodig hebben. Heb je een indicatie voor minder dan 10 uur per week dan krijg je niets.

Maar ik zit ff in de stress, ik kom er net achter dat ik een droomwoning aangeboden heb gekregen maar ik had helemaal geen mailtje gekregen en ben ook niet gebeld. Maar als het goed is ben ik nog wel op tijd alleen kan ik tot maandag helemaal niets doen.. dus ik ga straks even zwaar aan de sedatie. En maandag meteen heel veel dingen, eerst de huisarts en dan moet er maar het een en ander geregeld worden, en allemaal heel veel.
Hoe weet je dan dat je een woning aangeboden hebt gekregen als ze je geen mailtje hebben gestuurd of hebben ge-emaild?

Heb ik trouwens ook een keertje gehad. Had op een woning gereageerd via woningnet...nooit meer wat van gehoord.
Totdat ik later zag dat die woning aan iemand vergeven was met een latere inschrijfdatum dan ikzelf :(
Maar goed, kreeg later een veel betere woning aangeboden en daar zit ik nu in...in m'n kleine droomwoning O+
Met droomburen O+
  zaterdag 8 september 2012 @ 03:47:58 #98
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_116527460
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 19:40 schreef Auti het volgende:

Ik heb de brief niet meer, maar zodra de hulpverlener bij het zorgkantoor het budget vrij wilt krijgen dan krijg je te horen dat er door een wetswijziging per 1 januari 2012 geen PGB en dat soort rugzakjes meer zijn behalve voor mensen die in een inrichting verblijven, langdurig, of meer dan 10 uur zorg per week nodig hebben. Heb je een indicatie voor minder dan 10 uur per week dan krijg je niets.
Ik heb dan ook ingezet op 10 uur per week. Alleen het schrijven van een langere hout snijdende email kost al vaker 2 uur. Naja ik hoop helemaal nergens op, maar eens zien of ik deze slag dan wel kan winnen...
pi_116528136
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hoe weet je dan dat je een woning aangeboden hebt gekregen als ze je geen mailtje hebben gestuurd of hebben ge-emaild?

Heb ik trouwens ook een keertje gehad. Had op een woning gereageerd via woningnet...nooit meer wat van gehoord.
Totdat ik later zag dat die woning aan iemand vergeven was met een latere inschrijfdatum dan ikzelf :(
Maar goed, kreeg later een veel betere woning aangeboden en daar zit ik nu in...in m'n kleine droomwoning O+
Met droomburen O+
Omdat ik inlogde om te kijken of er nieuwe woningen in het lotingsmodel stonden om er op te reageren en dan krijg je als je naar je lotingsoverzicht krijgt ook zo'n melding. En normaal gesproken is er dan ook de optie dat je kan aanklikken dat je de woning accepteert, maar je hoort iig een mailtje en ook per brief op de hoogte gesteld te worden. Maar wellicht dat die brief vandaag komt.
Ik ga het iig maandag druk en beladen krijgen, en als die woning dan rond is dan word het ook nog even pittig. Maar ik moet babystapjes maken, dat is de truuk denk ik.. niet teveel in 1 keer en ook geen haast, ik heb alle tijd en dat huis loopt niet weg dus ik ga heel rustig verhuizen en moet dingen aanvragen als bijzondere bijstand voor witgoed en wat zaakjes (komt allemaal zoveel bij kijken).
Maarja, ik wil mij er nu even niet mee bezig houden want ik kan tot maandag toch nog niet zoveel.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 03:47 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik heb dan ook ingezet op 10 uur per week. Alleen het schrijven van een langere hout snijdende email kost al vaker 2 uur. Naja ik hoop helemaal nergens op, maar eens zien of ik deze slag dan wel kan winnen...
Ah kijk, je was al op de hoogte van die nieuwe wet? Ik hoop dat het allemaal goed komt en dat je goede hulp krijgt kerel. Het komt vast allemaal wel in orde.
-weg-
pi_116528609
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 19:40 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik heb de brief niet meer, maar zodra de hulpverlener bij het zorgkantoor het budget vrij wilt krijgen dan krijg je te horen dat er door een wetswijziging per 1 januari 2012 geen PGB en dat soort rugzakjes meer zijn behalve voor mensen die in een inrichting verblijven, langdurig, of meer dan 10 uur zorg per week nodig hebben. Heb je een indicatie voor minder dan 10 uur per week dan krijg je niets.

Maar ik zit ff in de stress, ik kom er net achter dat ik een droomwoning aangeboden heb gekregen maar ik had helemaal geen mailtje gekregen en ben ook niet gebeld. Maar als het goed is ben ik nog wel op tijd alleen kan ik tot maandag helemaal niets doen.. dus ik ga straks even zwaar aan de sedatie. En maandag meteen heel veel dingen, eerst de huisarts en dan moet er maar het een en ander geregeld worden, en allemaal heel veel.
Hopelijk komt het nog goed met je droomwoning, zou wel heel fijn zijn!

Qua zorg, ik heb een indicatie 4 tot 6,9 uur/week en die heb ik voor de zomervakantie 2012 gekregen (dus na januari 2012) en ik krijg het gewoon hoor... (zorg in natura, weet niet of dat wat uitmaakt...)
Of er volgt straks een dikke vette rekening :Y) , maar dan hadden ze me daar eerst wel van op de hoogte mogen brengen, ik heb niks gehoord van die regeling waar jij het over hebt...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_116528715
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 10:03 schreef Nijna het volgende:

[..]

Hopelijk komt het nog goed met je droomwoning, zou wel heel fijn zijn!

Qua zorg, ik heb een indicatie 4 tot 6,9 uur/week en die heb ik voor de zomervakantie 2012 gekregen (dus na januari 2012) en ik krijg het gewoon hoor... (zorg in natura, weet niet of dat wat uitmaakt...)
Of er volgt straks een dikke vette rekening :Y) , maar dan hadden ze me daar eerst wel van op de hoogte mogen brengen, ik heb niks gehoord van die regeling waar jij het over hebt...
Ik had ook zorg in natura, sinds begin 2011. Maar toen ging het fout met een verkeerde woning.
Toen ik dit jaar begeleiding ging aanvragen bij Voorzet heb ik nog met het CIZ gebeld en ook nog een kopie van het indicatiebesluit gevraagd. 1.5 uur per week PGB zorg in natura had ik. Klasse A of 1 of iets dergelijks. Nou allemaal mooi, intake gesprek gehad.. begeleider toegewezen gekregen, en toen die contact opnam met het zorgkantoor om het budget los te krijgen kregen we te horen dat door een wetswijziging per 1 januari 2012 geen recht meer heb op PGB. En toen kwam dus die minimaal 10 uur per week eis naar boven.

Maarja, misschien ga ik ook toch nog wel begeleiding krijgen, ik weet niet hoe het allemaal gaat lopen en wat er straks allemaal met het nieuwe kabinet gaat gebeuren en allemaal van dat soort dingen waar ik maar beter niet te veel over moet nadenken.
Misschien als ik mijn intake bij de Waag heb gehad dat ik dan hoger ingeschaald ga worden mbt hulpbehoevende, ik weet het niet.
-weg-
pi_116530334
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 09:41 schreef Auti het volgende:
En ik ben helemaal gek met hulpdiensten en helikopters en bla bla. En computers, techniek.
Ik ga een drone bouwen... met camera's en GPS en telemetrie sensors, alles.
Zo kan ik mijn hoofd goed gebruiken en lekker bezig zijn.
Boston Dynamics filmpjes op youtube al gezien? Vind ik echt wat voor jou. ^O^
Hallon!
pi_116530786
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:50 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Boston Dynamics filmpjes op youtube al gezien? Vind ik echt wat voor jou. ^O^
Oh wat grappig! Dank je voor de tip. Dit zijn wel leuke dingen ja. ^O^
-weg-
pi_116534207
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 12:12 schreef Auti het volgende:

[..]

Oh wat grappig! Dank je voor de tip. Dit zijn wel leuke dingen ja. ^O^
Dan is dit ook nog wel een leuke denk ik: http://www.transnatural.nl/

ga daar binnenkort heen :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_116535906
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 10:10 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik had ook zorg in natura, sinds begin 2011. Maar toen ging het fout met een verkeerde woning.
Toen ik dit jaar begeleiding ging aanvragen bij Voorzet heb ik nog met het CIZ gebeld en ook nog een kopie van het indicatiebesluit gevraagd. 1.5 uur per week PGB zorg in natura had ik. Klasse A of 1 of iets dergelijks. Nou allemaal mooi, intake gesprek gehad.. begeleider toegewezen gekregen, en toen die contact opnam met het zorgkantoor om het budget los te krijgen kregen we te horen dat door een wetswijziging per 1 januari 2012 geen recht meer heb op PGB. En toen kwam dus die minimaal 10 uur per week eis naar boven.

Maarja, misschien ga ik ook toch nog wel begeleiding krijgen, ik weet niet hoe het allemaal gaat lopen en wat er straks allemaal met het nieuwe kabinet gaat gebeuren en allemaal van dat soort dingen waar ik maar beter niet te veel over moet nadenken.
Misschien als ik mijn intake bij de Waag heb gehad dat ik dan hoger ingeschaald ga worden mbt hulpbehoevende, ik weet het niet.
Ok, nou ik zal het wel zien...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_116672200
Hoihoi, mede-auti's, ik kom ook eens langs. Nu ik het bovenstaande bericht over begeleiding zo lees, heb ik een vraag. Ik zit al vijf jaar in een GGZ-installing opgenomen vanwege o.a. mijn autisme, maar ga over een ahfljaar waarschijnlijk met mijn man samenwonen. Niet alleen omdat we van elkaar houden, maa rook omdat er tt nu toe geen geschikte woonplek voor mij gevonden is, en als ik ga samenwonen, is mijn man tenminste bijna altijd bij me. Dan nog heb ik wel flink wat begeleiding nodig, wan thij gaat twee dagen per week naar college en ik kan niet veel alleen thuis zijn. IK zal dus dagbesteding moeten regelen, wa tlasti gis omdat ik nauwelijks in een groep kan functioneren, of ik zal begeleiding aan huis moeten krijgen op de dagen da tmijn man naar college is. Weet iemand wat de min/max eisen zijn voor begeleiding (PGB of ZIN) vergoed te krijgen qua uren? Ik bedoel, ik denk wel dat ik zo'n tien uur begeleiding in de week nodig heb, misschien wel meer. Toen ik op mezelf woonde voor mijn opname, had ik 16 uur, en dat was toen niet genoeg. Nou is het anders dat ik ga samenwonen, maar toch. Is zoiets wettelijk überhaupt wel mogelijk? Want ik had eigenlijk begrepen dat bij hoger dan 8-10 uur per week \e je naar verblijfszorg verwijzen (een instelling dus). Bij welke instantei zou ik dit moeten navragen?
pi_116685063
Kunnen ze je daar bij je opname niet mee helpen?
Daar weten ze wellicht ook waar je dan het beste terecht kan enzo... sterkte
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_116685213
Ik denk dat je bij het CIZ moet wezen. Maar dat weet ik niet zeker, ik had toen nog hulp die dat voor mij had geregeld.
-weg-
pi_116741044
Vanavond voor het eerst naar een nieuwe sportvereniging. Ben nu al zenuwachtig. Heb m'n schoenen al klaargemaakt en moet de rest van de sportkleding nog uitzoeken.
Ik ben trouwens met hardlopen gestopt, ik vond er toch niet zoveel aan en moest me elke keer daarheen slepen om te gaan.

Waarom zijn die kleine dingetjes toch altijd zo vermoeiend? :(

Ik vind dit soort dingen altijd heel spannend.

Ben ook een beetje onder de indruk van de verkiezingsuitslag merk ik. Ik kan me gewoon zo moeilijk voorstellen dat zoveel mensen schijt hebben aan mensen met een handicap (persoonlijk zie ik autisme als een handicap). Dat verbaast me echt totaal. Weet niet wat ik met die gevoelens moet.
Ik weet niet eens waarom ik dit schrijf. Blijkbaar moest ik het toch even kwijt of zo.
pi_116741315
dus ik heb 'pdd-nos' en adhd dan. maar het gekke is, niemand merkt het. ik heb wel een wajoung uitkering maar zou liever zonder willen.

ik heb pasgeleden een meisje leren kennen en die zei dat dat echt niet aan mij te merken is, zo sociaal vind ze me. ook toen ik in geprek was met haar moeder afgelopen zondag zei dater echt niks aan te merken was.

kan dat? of kan het vergroeien? ik heb er wel een paar jaar echt 'last' van gehad al kan dat ook door onzekerheid komen ( en me ex die niets met me wilde doen buiten de deur omdat ze ' een reputatie had' ) ik heb op speciaal onderwijs gezeten maar ik heb me nooit daar thuisgevoelt.
pi_116741714
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:45 schreef Vlaggenroof het volgende:
dus ik heb 'pdd-nos' en adhd dan. maar het gekke is, niemand merkt het. ik heb wel een wajoung uitkering maar zou liever zonder willen.

ik heb pasgeleden een meisje leren kennen en die zei dat dat echt niet aan mij te merken is, zo sociaal vind ze me. ook toen ik in geprek was met haar moeder afgelopen zondag zei dater echt niks aan te merken was.

kan dat? of kan het vergroeien? ik heb er wel een paar jaar echt 'last' van gehad al kan dat ook door onzekerheid komen ( en me ex die niets met me wilde doen buiten de deur omdat ze ' een reputatie had' ) ik heb op speciaal onderwijs gezeten maar ik heb me nooit daar thuisgevoelt.
Het kan best zijn dat het ADHD gedeelte van je er voor zorgt dat je veel spontaner overkomt dan hoe mensen een typische autist zien, dus zoals ik het zie, zou dat wel kunnen ja.

Bij mij merkt ook niet iedereen het, wat 1 van de redenen is dat het zo lang duurde voordat ik gediagnostiseerd was. Het was aan mij niet (makkelijk) te zien en afgezien van een enkel familielid sprak niemand, maar dan ook niemand, mij daarop aan (of ze durfden dat gewoon niet).
pi_116743668
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
Vanavond voor het eerst naar een nieuwe sportvereniging. Ben nu al zenuwachtig. Heb m'n schoenen al klaargemaakt en moet de rest van de sportkleding nog uitzoeken.
Ik ben trouwens met hardlopen gestopt, ik vond er toch niet zoveel aan en moest me elke keer daarheen slepen om te gaan.

Waarom zijn die kleine dingetjes toch altijd zo vermoeiend? :(

Ik vind dit soort dingen altijd heel spannend.

Ben ook een beetje onder de indruk van de verkiezingsuitslag merk ik. Ik kan me gewoon zo moeilijk voorstellen dat zoveel mensen schijt hebben aan mensen met een handicap (persoonlijk zie ik autisme als een handicap). Dat verbaast me echt totaal. Weet niet wat ik met die gevoelens moet.
Ik weet niet eens waarom ik dit schrijf. Blijkbaar moest ik het toch even kwijt of zo.
Het is gewoon in 1 woord stuitend, die hele verkiezingsuitslag. Zo asociaal is deze samenleving inmiddels weggezonken. Zo'n grote VVD die garant staat voor een Amerikaanse samenleving, welke inhoudt dat pech in het leven gewoon dubbel pech is. De VVD ziet gehandicapten niet als persoonlijk individuen maar als een grote onkostenpost.

Ik ben allang niet meer trots om Nederlander te zijn. Een land dat ooit tolerant was voor mensen die wat anders zijn. Of het om religie of afkomst gaat. Of mensen met een handicap.

Was eerst de PVV die moslims keihard in de hoek wegzette, nu is het de VVD die dat met uitkeringsgerechtigden dat doet. En vindt gehoor bij bijna 28 % van de kiezers!

Dit is een kil volk geworden. Ik voel me niet meer thuis in een land waarin ik me teveel moet voelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 13-09-2012 16:01:37 ]
pi_116743827
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2012 15:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is gewoon in 1 woord stuitend, die hele verkiezingsuitslag. Zo asociaal is deze samenleving inmiddels weggezonken. Zo'n grote VVD die garant staat voor een Amerikaanse samenleving, welke inhoudt dat pech in het leven gewoon dubbel pech is. De VVD ziet gehandicapten niet als een persoonlijk individuen maar als een grote onkostenpost.

Ik ben allang niet meer trots om Nederlander te zijn. Een land dat ooit telerant was voor mensen die wat anders zijn. Of het om religie of afkomst gaat. Of mensen met een handicap.

Was eerst de PVV die moslims keihard in de hoek wegzette, nu is het de VVD die dat met uitkeringsgerechtigden dat doet. En vindt gehoor bij bijna 28 % van de kiezers!

Dit is een kil volk geworden. Ik voel me niet meer thuis in een land waarin ik me teveel moet voelen.
Ja, in plaats van trots te zijn op wat we (ondanks onze beperkingen) wel bereiken, moeten we ons maar gaan schamen voor wat we niet bereiken :')
pi_116743951
Kutkabinet.
VVD met PVDA

Ik hoop dat ze nog iets met de SP doen.
Twiddel
pi_116744042
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2012 15:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is gewoon in 1 woord stuitend, die hele verkiezingsuitslag. Zo asociaal is deze samenleving inmiddels weggezonken. Zo'n grote VVD die garant staat voor een Amerikaanse samenleving, welke inhoudt dat pech in het leven gewoon dubbel pech is. De VVD ziet gehandicapten niet als persoonlijk individuen maar als een grote onkostenpost.

Ik ben allang niet meer trots om Nederlander te zijn. Een land dat ooit tolerant was voor mensen die wat anders zijn. Of het om religie of afkomst gaat. Of mensen met een handicap.

Was eerst de PVV die moslims keihard in de hoek wegzette, nu is het de VVD die dat met uitkeringsgerechtigden dat doet. En vindt gehoor bij bijna 28 % van de kiezers!

Dit is een kil volk geworden. Ik voel me niet meer thuis in een land waarin ik me teveel moet voelen.
Dit dus!

Ik zag vanmiddag bij het station deze poster:


Ik werd er naar van ;(

Ik hoop dat dit kabinet ook binnen een jaar weer weg is.
Twiddel
pi_116744080
quote:
9s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:04 schreef summer2bird het volgende:
Kutkabinet.
VVD met PVDA

Ik hoop dat ze nog iets met de SP doen.
Ik betwijfel het. Ik betwijfel zelfs dat de VVD als 1e met de PvdA zal gaan praten, maar eerst gaat proberen een rechts kabinet te formeren.

Ik was behoorlijk onder de indruk van de verkiezingsuitslag kan ik je zeggen.

Nu gaan ze de WAJONG afschaffen als je ook maar een beetje "zou kunnen" werken.
De laatste keer dat ze dat bij mij probeerden, eindigde ik op de PAAZ -_-
pi_116744139
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:00 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja, in plaats van trots te zijn op wat we (ondanks onze beperkingen) wel bereiken, moeten we ons maar gaan schamen voor wat we niet bereiken :')
Ik hou de VVD verantwoordelijk voor het aanwakkeren van dit barre politieke klimaat van haatzaaien jegens groeperingen in de samenleving . Bij voorbeeld met zo'n kut campagneposter als 'liever handen uit de mouwen dan handen ophouden' :')

Zo'n streek is keihard een schop in het gezicht voor allen die onvrijwillig aan de kant staan maar graag zouden willen meedoen. Ronduit stigmatiserend. Ik vraag me af of dit echt door de beugel kan, ik zou hopen dat een rechtsgeleerde dit eens zou uitzoeken met het doel Rutte - net als Wilders - voor de rechter te slepen.
pi_116744150
quote:
99s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:06 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Dit dus!

Ik zag vanmiddag bij het station deze poster:
[ afbeelding ]

Ik werd er naar van ;(

Ik hoop dat dit kabinet ook binnen een jaar weer weg is.
Ik werd ook naar van die poster, alsof ik lui zou zijn of zo.

En ik vrees dat bij de eerstvolgende verkiezingen de VVD gewoon weer zoveel stemmers gaat trekken want mensen zijn nou eenmaal bang hun HRA te verliezen :')

Hoera! Lastenverlichtingen voor de allerrijksten! :')
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik hou de VVD verantwoordelijk voor het aanwakkeren van dit barre politieke klimaat van haatzaaien jegens groeperingen in de samenleving . Bij voorbeeld met zo'n kut campagneposter als 'liever handen uit de mouwen dan handen ophouden' :')

Zo'n streek is keihard een schop in het gezicht voor allen die onvrijwillig aan de kant staan maar graag zouden willen meedoen. Ronduit stigmatiserend. Ik vraag me af of dit echt door de beugel kan, ik zou hopen dat een rechtsgeleerde dit eens zou uitzoeken met het doel Rutte - net als Wilders - voor de rechter te slepen.
Idd stigmatiserend. Maar sowieso heb ik gemerkt dat de VVD stemmers, zoals ze zich op fok manifesteren, zelf een nogal stigmatiserende mening hebben over ons.
pi_116744219
http://nieuwegein.sp.nl/w(...)ij-het-woord-voegen/
Is ook wel een leuke blog voor die rotposters

Een jongen hier op de afdeling is nu helemaal verdrietig, somber en wilt zijn bed niet meer uit.
Twiddel
pi_116744302
quote:
99s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:06 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Dit dus!

Ik zag vanmiddag bij het station deze poster:
[

Ik werd er naar van ;(

Ik hoop dat dit kabinet ook binnen een jaar weer weg is.
exact. Die poster. :r nog schokkende is dat kiezer de VVD hierin niet afstraft, het is ronduit zeer kwetsend.

Ik zal eens kijken of het strafbaar is. Ik zou graag zien dat Rutte hiervoor voor rechter moet verantwoorden.
pi_116744665
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:13 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

exact. Die poster. :r nog schokkende is dat kiezer de VVD hierin niet afstraft, het is ronduit zeer kwetsend.

Ik zal eens kijken of het strafbaar is. Ik zou graag zien dat Rutte hiervoor voor rechter moet verantwoorden.
Serieus?

Lijkt mij een overtrokken reactie, al kan ik het zeer goed begrijpen.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat zoveel mensen denken dat wij maar parasieten zijn of zo.
Wel dat dat soort mensen bestaan, maar niet dat het er zo veel zijn.
pi_116744960
Niet dat ik het goed wil praten of uberhaupt ook maar voor de VVD wil opkomen, maar nergens staat er dat het om arbeidsongeschikten zou gaan die de hand ophouden.
Er zitten veel mensen onterecht in de bijstand, ik denk dat er meer in die richting gekeken moet worden.

Al zullen ze ongetwijfeld ook ons raken met bezuinigingen. Dat is allang en breed in gang gezet.
-weg-
pi_116745587
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:29 schreef Auti het volgende:
Niet dat ik het goed wil praten of uberhaupt ook maar voor de VVD wil opkomen, maar nergens staat er dat het om arbeidsongeschikten zou gaan die de hand ophouden.
Er zitten veel mensen onterecht in de bijstand, ik denk dat er meer in die richting gekeken moet worden.

Al zullen ze ongetwijfeld ook ons raken met bezuinigingen. Dat is allang en breed in gang gezet.
En jij denkt dat de VVD ons met rust gaat laten? De VVD wil ons zoveel mogelijk uitknijpen, ongeacht onze geestelijke toestand.

Heb je wel eens gelezen hoeveel van de VVD stemmers er hier op fok een ongezouten mening hebben over arbeidsongeschikten? En dan vooral met mensen in de WAJONG.
Moet je maar eens het WAJONG-topic gaan lezen, er staan behoorlijk rechtse uitspraken in.
pi_116746014
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:29 schreef Auti het volgende:

Al zullen ze ongetwijfeld ook ons raken met bezuinigingen. Dat is allang en breed in gang gezet.
-weg-
pi_116746227
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:59 schreef magnetronkoffie het volgende:.

Bij mij merkt ook niet iedereen het, wat 1 van de redenen is dat het zo lang duurde voordat ik gediagnostiseerd was. Het was aan mij niet (makkelijk) te zien en afgezien van een enkel familielid sprak niemand, maar dan ook niemand, mij daarop aan (of ze durfden dat gewoon niet).
Bij mij is het ook nooit echt opgevallen. Alleen dan mijn moeder die het idee had dat er "iets" was, maar daar werd niks mee gedaan in die tijd. Ik had hetzelfde idee bij mijn dochter (pdd-nos) en heb daar ook nog aardig voor moeten doordouwen om voor elkaar te krijgen dat ernaar gekeken werd. En het bleek dus terecht...

Het politieke gewauwel meng ik me verder niet in. Ik merk dat het me ontzettend onrustig maakt allemaal. Dus ik hou me er maar even een eind vandaan, voor zover dat kan op het moment.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_116746316
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:54 schreef Auti het volgende:

[..]

Oeps, ik lees nu net mijn post nog een keer en wou alleen even zeggen dat het niet als aanval op jou bedoeld was Auti ;)
pi_116756800
Je druk maken over de politiek. :') Wat je ook stemt, genaaid word je toch, als je het zo gaat bekijken wordt het eigenlijk vrij onbelangrijk en dus ook niet meer zo'n stressfactor. :P Overigens zou ik een volgende versie van Paars helemaal niet zo slecht vinden, een beetje stabiliteit is iedereen wel mee gebaat. :)
Hallon!
pi_116758007
BM, fijn dat jij het zo naast je neer kan leggen!
Ik vind politiek ook eigenlijk niet zo interessant...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_116758512
Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw in dit topic en ben benieuwd of het mij nog wat kan bieden.

Zelf heb ik ook pdd-nos en ben 14 jaar.

Verder goede opzet dit topic! Ben benieuwd naar de verhalen van anderen.

Groeten!
pi_116758956
Wat zo gek is: als het onverwacht heel druk is in de trein (dat bijna iedereen moet staan) of de trein heeft vertraging, beginnen mensen ineens met wildvreemden te praten. Ben je klaar met je werk heb je nog heel sterk met mensen rekening te houden. Om een linkje met politiek te maken: het zijn deels de uitkeringen die het mogelijk maken dat ieder gewoon zijn eigen ding kan doen.

Over niet-werken gesproken: de meeste vrouwen in mijn wijk zijn huisvrouwen. Ben je gauw uitgepraat bij de eerste vraag (wat doe je voor werk) :W

Ik denk dat de VVD bepaalde dingen op een heel sterke manier presenteert. Bijvoorbeeld werken moet lonen, minder belasting voor werkenden. Maar het is vooral een partij die opkomst voor werkgevers. In tegenstelling tot Frankrijk, waar werknemers veel rechten hebben. Maar als je daar werkloos bent, ben je aardig de klos doordat er weinig doorstroom van personeel is.

Politiek heb ik de laatste tijd minder gevolgd, en dat gaf ook een stuk rust. Wel heb ik gestemd. Grappig dat de achternaam van degene op wie ik gestemd heb, de achternaam van mijn favoriete caissière is. En ze heeft gewerkt waar ik nu werk... de keuze binnen de partij van mijn voorkeur was dus snel gemaakt.

[ Bericht 5% gewijzigd door schaal_9 op 13-09-2012 21:50:49 ]
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_116759707
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik hou de VVD verantwoordelijk voor het aanwakkeren van dit barre politieke klimaat van haatzaaien jegens groeperingen in de samenleving . Bij voorbeeld met zo'n kut campagneposter als 'liever handen uit de mouwen dan handen ophouden' :')

Zo'n streek is keihard een schop in het gezicht voor allen die onvrijwillig aan de kant staan maar graag zouden willen meedoen. Ronduit stigmatiserend. Ik vraag me af of dit echt door de beugel kan, ik zou hopen dat een rechtsgeleerde dit eens zou uitzoeken met het doel Rutte - net als Wilders - voor de rechter te slepen.
Ook kwalijk vind ik dat Wilders dingen heeft beloofd en daar al heel gauw afstand van hebben genomen (bijvoorbeeld AOW-leeftijd blijft 65). Hij gelooft ook dat de euro binnen een jaar verdwenen is. Dat kan natuurlijk, maar zo’n stellingname spreekt met name relatief ‘domme’ mensen aan, zij trappen daar gewoon in.

De uitspraak van Rutte is gewoon toegestaan. Ik denk dat hij vooral doelt op mensen die onterecht in de bijstand zitten.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_116772778
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Serieus?

Lijkt mij een overtrokken reactie, al kan ik het zeer goed begrijpen.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat zoveel mensen denken dat wij maar parasieten zijn of zo.
Wel dat dat soort mensen bestaan, maar niet dat het er zo veel zijn.
Je gaf het ook al aan: je merkt hier op Fok! een groeiende intolerantie jegens mensen die om wat voor reden dan ook aan de kant staan, dus ik ben kennelijk niet enige die zwaar aanstoot neemt op de uitlatingen door de VVD.

Ik baseer mij niet alleen op de uitlatingen die hier hier op Fok! worden gedaan. Ook op TV en in de kranten wordt met dedain gesproken over de genoemde groep.

Ik neem duidelijk waar groeiende intolerantie jegens mensen aan het groeien is ...

[ Bericht 6% gewijzigd door EchtGaaf op 15-09-2012 23:56:57 ]
pi_116772969
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:29 schreef Auti het volgende:
Niet dat ik het goed wil praten of uberhaupt ook maar voor de VVD wil opkomen, maar nergens staat er dat het om arbeidsongeschikten zou gaan die de hand ophouden.
Er zitten veel mensen onterecht in de bijstand, ik denk dat er meer in die richting gekeken moet worden.

Al zullen ze ongetwijfeld ook ons raken met bezuinigingen. Dat is allang en breed in gang gezet.
Ik heb de VVD nog nooit onderscheid horen maken tussen de groepen uitkeringsgerechtigden. Zo'n poster illustreert dat al helemaal, immers met een poster kan je natuurlijk nooit genuanceerd uitlaten. Maar ze kiezen er wel voor, en ik denk zelfs bewust.

En als dat niet bewust is, dan vind ik het zeer onprofessioneel van de VVD. Want ze kunnen toch ook weten dat die poster door iedereen gelezen wordt, dus ook door arbeidsongeschikten, maar ook door iemand van 55 die zich al jaren kapot solliciteert en maar niet meer aan de bak komt...

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 15-09-2012 23:55:37 ]
pi_116773412
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 21:55 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

De uitspraak van Rutte is gewoon toegestaan. Ik denk dat hij vooral doelt op mensen die onterecht in de bijstand zitten.
Mensen die zelf maar moeten denken wat de VVD bedoelt?? Als dat niet onprofessioneel is dan is het wel grenzeloos naïef van een partij. Het lijkt een beetje op dat ze het doelbewust doen via zo'n poster, zodat een veel grotere groep zich aangesproken voelt, met zo'n poster scheren ze wel iedereen over 1 kam. Ze proberen gewoon steeds te scoren over de ruggen van uitkeringsgerechtigden.

Maar goed, de VVD heeft van mij niets te vrezen. Ik probeer maar er zoveel mogelijk boven te staan.

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 16-09-2012 00:00:44 ]
pi_116776257
Ik wil mij er niet te druk over maken.. ik kan er behoorlijk rare buien van krijgen als ik ga doemdenken over de politiek. Ik behoud hoop in de goede mensen, die er wel degelijk zijn, in die sector.
Dat de Vereniging Voor Duivels de grootste is geworden maakt nog niet perse dat we met een onmenselijk kabinet te maken hebben.
-weg-
pi_116776511
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:07 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik betwijfel het. Ik betwijfel zelfs dat de VVD als 1e met de PvdA zal gaan praten, maar eerst gaat proberen een rechts kabinet te formeren.

Ik was behoorlijk onder de indruk van de verkiezingsuitslag kan ik je zeggen.

Nu gaan ze de WAJONG afschaffen als je ook maar een beetje "zou kunnen" werken.
De laatste keer dat ze dat bij mij probeerden, eindigde ik op de PAAZ -_-
Ze maken mensen gewoon kapot.
pi_116776537
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:08 schreef Auti het volgende:
Ik wil mij er niet te druk over maken.. ik kan er behoorlijk rare buien van krijgen als ik ga doemdenken over de politiek. Ik behoud hoop in de goede mensen, die er wel degelijk zijn, in die sector.
Dat de Vereniging Voor Duivels de grootste is geworden maakt nog niet perse dat we met een onmenselijk kabinet te maken hebben.
Maar het aantal mensen dat blijkbaar zo over ons denkt vind ik gewoon schrikbarend. Ik vraag me echt af waar het heen moet in Nederland als het gros zo negatief over ons denkt. Er was een hele discussie hierover in de relaties sc gister en het resultaat vond ik nogal schrikbarend om eerlijk te zijn. De VVD wordt gewoon goedgepraat.

Trouwens iets anders:Ik heb gister gesport en hem me toch een spierpijn! :D

Edit: We gaan naar alle waarschijnlijkheid een minder rechts kabinet krijgen dan we al hadden. Of de VVD moet echt rare sprongen gaan maken door de PvdA uit te sluiten.
pi_116776611
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ze maken mensen gewoon kapot.
Ze willen ons uitpersen. Zo gaan we van depressie naar depressie, van opname naar opname. Lekker dan. Zolang zij maar een paar centjes meer te besteden hebben. Het hele sociale gevoel is blijkbaar weg onder de mensen. Of in elk geval, onder het gros van de mensen.
pi_116776783
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:19 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ze willen ons uitpersen. Zo gaan we van depressie naar depressie, van opname naar opname. Lekker dan. Zolang zij maar een paar centjes meer te besteden hebben. Het hele sociale gevoel is blijkbaar weg onder de mensen. Of in elk geval, onder het gros van de mensen.
Het maakt hen echt geen donder uit wat mensen voelen of zelfs denken. Als de portefeuille maar bijna op klappen staat, is het goed.
pi_116777015
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar het aantal mensen dat blijkbaar zo over ons denkt vind ik gewoon schrikbarend. Ik vraag me echt af waar het heen moet in Nederland als het gros zo negatief over ons denkt. Er was een hele discussie hierover in de relaties sc gister en het resultaat vond ik nogal schrikbarend om eerlijk te zijn. De VVD wordt gewoon goedgepraat.

Trouwens iets anders:Ik heb gister gesport en hem me toch een spierpijn! :D

Edit: We gaan naar alle waarschijnlijkheid een minder rechts kabinet krijgen dan we al hadden. Of de VVD moet echt rare sprongen gaan maken door de PvdA uit te sluiten.
80 tot 90% op Fok! is stupide, met alle respect. ;) En jong ook nog. Ik hecht er geen waarde aan en ik ga mij er ook niet meer over opwinden. Ik leef in mijn eigen wereld, mijn wereld is mooi.
In het land der blinden is éénoog koning. Ik ben Keizer :D en heel wat wijzer. ;)

Over sporten, ik ben aan het trainen voor de strandraces in december. Ik heb vorige week zondag 70km gefietst en morgen ga ik voor de 100km.
-weg-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')