abonnement Unibet Coolblue
pi_116224281
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 08:36 schreef The_Voice_Within het volgende:
Mijn eerste opfrisles is gepland voor komende dinsdag… Ben benieuwd wat ik ervan ga maken, rijinstructeur denkt overigs dat ik niet veel lessen nodig heb.

Eerste/tweede les gaan we in zijn VW Golf doen, en als dat goed gaat wilt hij nog een les in mijn eigen Renault Scenic doen.

Nadeel is natuurlijk wel dat ik in 9 jaar tijd mijn eigen rijstijl heb ontwikkeld, dus hoop dat hij daarlangs af kan kijken…
Mag ik vragen waarom je opfrislessen neemt? Heb je lang niet gereden waardoor je onzeker bent?
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:39:22 #152
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_116224426
Wat een gedoe over de snelheid zeg. _O-
Ik moet met het verkeer meerijden. Zo rij ik dus hier op de brug 60 waar je maar 30 mag.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_116225317
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:34 schreef vannelle het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom je opfrislessen neemt? Heb je lang niet gereden waardoor je onzeker bent?
Staat 2/3 pagina's terug ;)

Edit:

"Heb me vandaag over de drempel heen gezet om een paar opfris-rijlesjes te nemen... Heb 9 jaar geleden zonder problemen m'n rijbewijs gehaald en vind het heerlijk om auto te rijden en ben ook totaal niet bang in de auto.

Maar heb eigenlijk altijd in een automaat gereden (Smart van het werk, en de auto van moeder), en nu heb ik eindelijk, sinds vandaag, m'n eigen auto, maar die is schakel... Ben het gevoel en zelfvertrouwen hierin dan ook echt een beetje kwijt, en heb vandaag na wat mislukte pogingen besloten om toch even een opfriscursus te nemen.

Merk wel in m'n omgeving dat mensen hier wat dom op kunnen reageren, dus stiekem schaam ik me wel een beetje... :X Maar vond de rijlessen toen altijd harstikke leuk en hoop dat ik snel met m'n eigen auto de weg opkan. "
pi_116225962
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 11:06 schreef H-D het volgende:

[..]

Staat 2/3 pagina's terug ;)

Edit:

"Heb me vandaag over de drempel heen gezet om een paar opfris-rijlesjes te nemen... Heb 9 jaar geleden zonder problemen m'n rijbewijs gehaald en vind het heerlijk om auto te rijden en ben ook totaal niet bang in de auto.

Maar heb eigenlijk altijd in een automaat gereden (Smart van het werk, en de auto van moeder), en nu heb ik eindelijk, sinds vandaag, m'n eigen auto, maar die is schakel... Ben het gevoel en zelfvertrouwen hierin dan ook echt een beetje kwijt, en heb vandaag na wat mislukte pogingen besloten om toch even een opfriscursus te nemen.

Merk wel in m'n omgeving dat mensen hier wat dom op kunnen reageren, dus stiekem schaam ik me wel een beetje... :X Maar vond de rijlessen toen altijd harstikke leuk en hoop dat ik snel met m'n eigen auto de weg opkan. "
Ah, bedankt voor het opzoeken. ^O^
Ik lees hier niet dagelijks dus wist niet of het al gezegd was.
pi_116226024
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 11:26 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ah, bedankt voor het opzoeken. ^O^
Ik lees hier niet dagelijks dus wist niet of het al gezegd was.
Yw. Je bent toch een van de vedettes van dit topic hea :P
pi_116226150
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 11:28 schreef H-D het volgende:

[..]

Yw. Je bent toch een van de vedettes van dit topic hea :P
Geweest misschien, ik doe al jaren iets anders dan lesgeven. ;)
pi_116227903
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 11:31 schreef vannelle het volgende:

[..]

Geweest misschien, ik doe al jaren iets anders dan lesgeven. ;)
Ja weet ik maar je bent toch nog wel vaak hier met tips/tricks/uitleg enzo ;)
pi_116228603
Da's waar, dat ik het niet meer doe betekent gelukkig niet dat ik alles vergeten ben. :)
pi_116238124
Nog vier lessen te gaan tot m'n examen! Heb er nu 26 van de 30 gehad. Toch zijn er kleine dingetjes die ik af en toe nog vergeet, zoals richting aangeven, borden checken, binnenspiegel kijken (nacontrole), bochten rustiger nemen.. Ik hoop maar dat ik op mn examen dag perfect rijd. Ik denk dat ik waarschijnlijk wel op het gewenste examen niveau zit, maar aan de andere kant maak ik nog wel veel kleine foutjes.
pi_116243559
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:34 schreef vannelle het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom je opfrislessen neemt? Heb je lang niet gereden waardoor je onzeker bent?
Nou, antwoord heb je al gekregen. ;)

Ben ook absoluut niet bang in het verkeer, over de snelweg scheuren is echt een van m'n favoriete hobby's. O+ Kan dan ook echt niet wachten om in m'n eerste echte eigen auto de weg op te gaan.

Baal er nu alleen van dat de auto mooi staat te zijn op de oprit, maar nog altijd even moet meeliften met een collega naar het werk.
  FOK!fotograaf vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:26:38 #161
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116244123
Scheelt je weer dure brandstof...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_116247671
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 19:08 schreef The_Voice_Within het volgende:

[..]

Nou, antwoord heb je al gekregen. ;)

Ben ook absoluut niet bang in het verkeer, over de snelweg scheuren is echt een van m'n favoriete hobby's. O+ Kan dan ook echt niet wachten om in m'n eerste echte eigen auto de weg op te gaan.

Baal er nu alleen van dat de auto mooi staat te zijn op de oprit, maar nog altijd even moet meeliften met een collega naar het werk.
Jeps, gelezen. ;)
Gaat helemaal goed komen, is net als met schaatsen en fietsen als je dat een tijdje niet gedaan hebt: 1e 5 minuten is het onwennig maar daarna weer als vanouds. :Y
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:35:29 #163
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_116255877
Morgen (hopelijk!) laatste rijles en maandagochtend in Doetinchem op voor mijn examen... Word nu toch wel een beetje zenuwachtig!
pi_116256091
quote:
99s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 23:35 schreef tuut-chips het volgende:
Morgen (hopelijk!) laatste rijles en maandagochtend in Doetinchem op voor mijn examen... Word nu toch wel een beetje zenuwachtig!
Succes!
  zaterdag 1 september 2012 @ 13:22:56 #165
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_116267682
Rijles ging in ieder geval prima (130 gereden :D ) dus we zien wel hoe het maandag loopt :)

Moet zeggen dat 130 toch net wel iets lekkerder doorrijdt dan 120!
pi_116268935
Gister bijna een fietsen aangereden toen ik wou afslaan :') Slecht

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2012 14:09:31 ]
pi_116270763
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 14:09 schreef Paxcon het volgende:
Gister bijna een fietsen aangereden toen ik wou afslaan :') Slecht
Iets met dodehoek ofzo? :+
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 september 2012 13:22 schreef tuut-chips het volgende:
Rijles ging in ieder geval prima (130 gereden :D ) dus we zien wel hoe het maandag loopt :)

Moet zeggen dat 130 toch net wel iets lekkerder doorrijdt dan 120!
Ja echt een verschil idd. Met 120 heb je echt het gevoel dat je niet opschiet :') mja is ook gewenning natuurlijk want als je altijd 150 rijdt zul je dat gevoel met 130 ook wel hebben.
pi_116271008
Maandag voor de derde keer :'(
pi_116271011
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:12 schreef H-D het volgende:

[..]

Iets met dodehoek ofzo? :+

[..]

Ja echt een verschil idd. Met 120 heb je echt het gevoel dat je niet opschiet :') mja is ook gewenning natuurlijk want als je altijd 150 rijdt zul je dat gevoel met 130 ook wel hebben.
Nee ik keek gewoon niet in m'n spiegel toen ik wou afslaan :')
pi_116271041
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:23 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Nee ik keek gewoon niet in m'n spiegel toen ik wou afslaan :')
Oh ja dat kan ook natuurlijk. :+
Gelukkig heb je nog een instructeur dan :P
pi_116271092
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:24 schreef H-D het volgende:

[..]

Oh ja dat kan ook natuurlijk. :+
Gelukkig heb je nog een instructeur dan :P
Ja inderdaad. Gelukkig lette hij op en trapte hij op de rem.

Als dat maar niet bij m'n examen gebeurt :'). Oh en volgens hem moet ik als ik uitwijk steeds in m'n spiegel kijken (oké, dat snap ik nog) maar ook als ik dan weer terugwil naar m'n eigen weghelft (bijvoorbeeld bij een wegversmalling) terwijl ik daar net naar toe rijd en dus heb gezien dat er niemand voor me rijdt :')
pi_116271392
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:26 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Gelukkig lette hij op en trapte hij op de rem.

Als dat maar niet bij m'n examen gebeurt :'). Oh en volgens hem moet ik als ik uitwijk steeds in m'n spiegel kijken (oké, dat snap ik nog) maar ook als ik dan weer terugwil naar m'n eigen weghelft (bijvoorbeeld bij een wegversmalling) terwijl ik daar net naar toe rijd en dus heb gezien dat er niemand voor me rijdt :')
Ja maar CBR enzo wil dat je dat doet. Dus doe maar gewoon. Later kan je altijd nog besluiten het niet te doen omdat je immers, zelf ziet dat er niemand voor je rijdt. Al kan er natuurlijk altijd een scooter ofzo langs je heen glippen en dan in je dode hoek zitten.
pi_116277178
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:38 schreef H-D het volgende:

[..]

Ja maar CBR enzo wil dat je dat doet. Dus doe maar gewoon. Later kan je altijd nog besluiten het niet te doen omdat je immers, zelf ziet dat er niemand voor je rijdt. Al kan er natuurlijk altijd een scooter ofzo langs je heen glippen en dan in je dode hoek zitten.
Ja precies..
  zaterdag 1 september 2012 @ 19:06:35 #174
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_116277972
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:24 schreef H-D het volgende:

[..]

Oh ja dat kan ook natuurlijk. :+
Gelukkig heb je nog een instructeur dan :P
Vandaag vroeg mijn instructeur waarom ik stopte, ik had wel 3x voor die auto langs kunnen rijden.

Hij had even een fietser over het hoofd gezien die ik gelukkig wel zag :+
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
pi_116278403
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:26 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Gelukkig lette hij op en trapte hij op de rem.

Als dat maar niet bij m'n examen gebeurt :'). Oh en volgens hem moet ik als ik uitwijk steeds in m'n spiegel kijken (oké, dat snap ik nog) maar ook als ik dan weer terugwil naar m'n eigen weghelft (bijvoorbeeld bij een wegversmalling) terwijl ik daar net naar toe rijd en dus heb gezien dat er niemand voor me rijdt :')
Als je bij iedere zijdelingse verplaatsing even de bijbehorende handelingen doet is het makkelijker onthouden en gaat het straks op het examen op de autopilot. een zorg minder dan. stel je voor dat je bij iedere handeling eerst gaat beslissen of het wel zin heeft ben je altijd te laat. die kostbare tijd kun je beter nuttig besteden aan kijken enzo.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')