abonnement Unibet Coolblue
pi_115988212
600.000 mensen volgden al een cursus reiki. Na of tijdens zo'n cursus van slechts 2 dagen geschiedt er een wonder: je bent in staat jezelf en anderen te genezen van allerlei kwalen door de blokkades in je lichaam waardoor die kwalen ontstaan door het laten stromen van energie op te heffen. Je hoeft er niet in te geloven of te denken aan suggestie want de therapie is ook toepasbaar op dieren en planten. Aldus reiki leraren of masters.. Op spirituele sites vertelt men dat je om de reiki therapie te kunnen toepassen je absoluut eerst een cursus moet volgen. Nu zijn er ook heel veel Reiki boeken. Ik vraag mij af of ik inderdaad een cursus moet volgen of kan volstaan met de boeken... Want Reiki masters zijn natuurlijk niet onbevooroordeeld.
pi_115988462
Je kunt het proberen met alleen boeken, geen idee.
Cursussen zijn in het begin relatief goedkoop. Hoe hoger/verder je wilt komen, hoe duurder.
pi_115988657
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:29 schreef Heerda2 het volgende:
Je hoeft er niet in te geloven of te denken aan suggestie want de therapie is ook toepasbaar op dieren en planten. Aldus reiki leraren of masters.
"want de therapie is ook toepasbaar op dieren en planten" is nou niet echt het beste argument om suggestiviteit onderuit te halen.

Aangezien het bij dit soort dingen vooral draait om geld verdienen zul je ongetwijfeld beter af zijn met een cursus. Uit een boek kun je de basis halen, maar wil je serieus levelen, dan moet er meer geld rollen.
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
pi_116015327
Volgens mij kun je het ook heel goed leren zonder eerste de officiele cursus te volgen. Het feit dat je het in 2 dagen kunt betekent dat het vrij eenvoudig moet zijn.
Dat een bepaalde groep claimt een geheim te kennen, dat je voor een X bedrag kan kopen en daar in feite ook copyrights op claimt is op zijn zachtst gezegd een verkeerd gebruik van dit soort kennis. Vooropgesteld dat het werkt.
Dat je niet onbevoegd de geneeskunde mag uitoefenen, is nog te verdedigen omdat dat gevaarlijk kan zijn.. Maar dit heeft echt alleen maar met geld maken te maken.
pi_116021391
Tja dat vermoeden heb ik ook. Maar ik ben op zoek naar mensen die dat door ervaring kunnen bevestigen. Vermoedelijk maken die zich niet bekend uit schaamte o.i.d.?
pi_116028769
Wat heb je bereikt na 2 dagen dan?
Ik vind het vreemd dat je persé een cursus moet volgen hiervoor, terwijl er in de bibliotheek planken vol boeken over reiki staan.
En als je die allemaal wilt lezen duurt dat toch echt wat langer dan 2 dagen. Zoiets doe je toch serieus lijkt mij en dat betekent: lezen en studeren.
Niet grote klappen, gauw thuis.
Dus ja, ik zet ook vraagtekens bij die cursussen.
pi_116031790
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:34 schreef Lavenderr het volgende:
Wat heb je bereikt na 2 dagen dan?
Ik vind het vreemd dat je persé een cursus moet volgen hiervoor, terwijl er in de bibliotheek planken vol boeken over reiki staan.
En als je die allemaal wilt lezen duurt dat toch echt wat langer dan 2 dagen. Zoiets doe je toch serieus lijkt mij en dat betekent: lezen en studeren.
Niet grote klappen, gauw thuis.
Dus ja, ik zet ook vraagtekens bij die cursussen.
Ik ben het met je eens dat het meer zou moeten zijn dan 2 dagen. Aan de andere kant gaat het voornamelijk om de initiatie die wordt gegeven door een ander. Een boek kan nu eenmaal niet inwijden of een initiatie geven, dat kan alleen door een mens gedaan worden. Of bij heel erg zweverige stromingen misschien wel niet fysieke wezens.

Juist door in te zien wat een initiatie is, het idee dat je een soort innerlijke computer hebt waarvan je niet alle functies benut en dat een ander dan die functies kan aanzetten heeft me veel geleerd.

Toch zou ik het niet opnieuw doen, alhoewel ik blij ben dat ik het destijsd heb gedaan om zo ook om te kunnen gaan met de reiki medemens in de samenleving. Het is uiteindelijk niet alleen magisch denken (het op afstand kunnen behandelen bv) maar ook het randje van zwarte magie, tenminste als het afhankelijk van elkaar is dan is het voor mij een slecht systeem. Het kan de geestelijke deur in ieder geval openzetten, het zou leuk zijn als er alleen dingen binnenkomen die op een leuke manier worden gepresenteerd maar dat was bij mij niet altijd het geval en heeft me best dwarsgezeten.

Als het wit zou zijn dan zou je jezelf een inwijding kunnen geven adhv diverse boeken, dan is het in principe onafhankelijk van anderen (behalve natuurlijk diegenen die dan de moeite hebben genomen om hun stappen op te schrijven) die het ook niet tegen je kunnen gebruiken. Je zou dan heer en meester zijn over die knoppen en niemand anders. Sommigen zouden zeggen dat het grijs is, immers iemand vraagt zelf om hulp, het is bedoeld om te genezen en niet vernietigen, reiki energie zou niet misbruikt kunnen worden en nog allerlei argumenten die niet anders gebaseerd zijn dan op wils- en overtuigings kracht omdat ze vaak zelf te weinig kennis erover hebben omdat veel reiki beoefenaars liever niet zoveel tijd besteden aan boeken. Misschien omdat het nu eenmaal mensen zijn die liever uitproberen en doen, leren met vallen en opstaan ipv ervoor gaan zitten en lezen.

Dat er geld voor moet worden betaald vind ik dan weer minder erg omdat het om initiaties gaat waar verder niets aan vastzit, als het gratis of te duur zou zijn zou ik pas argwaan krijgen. Na een initiatie moet men niet elke paar jaar opnieuw geinitieerd worden wat weer geld kost, of lid moeten zijn van een groep. Ik geloof zelf dat men ook wel uit boeken kan leren om te gaan met die levensenergie waar reiki op doelt, zolang men het dan maar niet reiki gaat noemen maar een systeem waar reiki mede een bron van inspiratie voor was. Dan zijn er altijd mensen die stellen dat het geen ki zou betreffen of zich voorhouden dat reiki een meerwaarde heeft ten opzichte van boeken maar dat is aan een ieder zelf om dat te bepalen.
  Grootste baggeraar 2022 zondag 26 augustus 2012 @ 18:18:23 #8
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_116032447
Zucht, gaan we weer. Ja, je kunt van start door zelf dingen uit te proberen en boeken te lezen. Het probleem is dat je dan eigenlijk totaal niet weet waar je mee bezig bent. Autorijden leer je ook niet uit een boek, toch?

Als je een onderwerp zo belangrijk vindt dat je je erin wilt verdiepen, doe het dan serieus. Als je er niet serieus mee bezig wilt zijn, is het niet belangrijk genoeg voor je.

Reiki gaat niet alleen over "waar leg ik mijn handen neer", het gaat ook over een initiatie en over overdracht van energie. Het doorgeven van de originele energie die van de lijn van Mikao Usui af komt. Ik weet dat het soms best duur lijkt om reiki te leren, maar voor niets gaat de zon op, en goedkoop en snel is de manier waarop allerlei cowboys en weekendmasters de reiki wereld verziekt hebben.

Als je eenmaal weet wat reiki echt is, en dat haal je niet uit boekjes, dan snap je dat je daar beter een kleine investering in kunt doen dan dat je half-half aan de slag gaat. Een goede reikimaster zal trouwen alle tijd nemen om je vragen te benatwoorden en uit te leggen wat reiki nou eigenlijk is.

Dat is trouwens het belangrijkste, neem een reikimaster waarmee het 'klikt' en niet de allergoedkoopste. En 'masters' die je wel even in een weekendje inwijden tot master moet je al helemaal mijden. Die hebben echt niet begrepen waarover het gaat.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 zondag 26 augustus 2012 @ 18:21:55 #9
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_116032612
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:34 schreef Lavenderr het volgende:
Wat heb je bereikt na 2 dagen dan?
Ik vind het vreemd dat je persé een cursus moet volgen hiervoor, terwijl er in de bibliotheek planken vol boeken over reiki staan.
En als je die allemaal wilt lezen duurt dat toch echt wat langer dan 2 dagen. Zoiets doe je toch serieus lijkt mij en dat betekent: lezen en studeren.
Niet grote klappen, gauw thuis.
Dus ja, ik zet ook vraagtekens bij die cursussen.
Ja, over autorijden en vliegen zijn ook talloze boeken verkrijgbaar. De vraag is of je het daarmee kan. En zonder een echte initiatie van een echte master is het gewoon niet the real deal.

Er zijn mensen die (zeggen) wat te kunnen zonder ooit geinitieerd te zijn, en dat zal vast ook wel omdat reiki een basisvermogen van iedereen is, maar het is gewoon niet hetzelfde. Voordat ik reconnective healing ging doen kon ik ook wel iets (en toen was ik al reikimaster), maar daarna kon ik nog veel, veel meer.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 26 augustus 2012 @ 18:24:26 #10
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_116032739
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:21 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ja, over autorijden en vliegen zijn ook talloze boeken verkrijgbaar. De vraag is of je het daarmee kan.
Als er niet zoiets bestaat als een vliegtuig of een auto kan je het daarmee inderdaad niet. Ik vind het gewoon oplichting als je mensen probeert wijs te maken dat ze een 10-jarige cursus nodig hebben om iets te leren wat er niet is.
  Grootste baggeraar 2022 zondag 26 augustus 2012 @ 18:26:46 #11
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_116032825
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:24 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Als er niet zoiets bestaat als een vliegtuig of een auto kan je het daarmee inderdaad niet. Ik vind het gewoon oplichting als je mensen probeert wijs te maken dat ze een 10-jarige cursus nodig hebben om iets te leren wat er niet is.
Mja maar auto's zijn er wel, evenals rijlessen :) En als je daar 10 jaar over doet doe je eits verkeerd hoor :P

Een reiki 1 inwijding moet met een weekendje geregeld zijn (let op, geen master in een weekend!) en dan komt er nog nazorg bij. Na zo'n drie maanden kan je eventueel nadenken over de volgende stap.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_116033799
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:26 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Mja maar auto's zijn er wel, evenals rijlessen :) En als je daar 10 jaar over doet doe je eits verkeerd hoor :P

Een reiki 1 inwijding moet met een weekendje geregeld zijn (let op, geen master in een weekend!) en dan komt er nog nazorg bij. Na zo'n drie maanden kan je eventueel nadenken over de volgende stap.
Na 3 maanden? Wat mij betrefd dus absoluut niet.
Met dat weekendje heb je je initiatie, dan heb je de opschoonactie die door die initiatie in werking wordt gesteld(een maand of 3 gemiddeld), daarna kan je gaan leren hoe het werkt en thuis raken in hoe reiki werkt op spiritueel gebied en in zelfgenezing. Ben je goed op weg op je spirituele pad en met zelfgenezing dan kan je met reiki 1 alvast bezig gaan met anderen helpen.

Neem daar minimaal een jaar de tijd voor, beter is om een jaar of 5 hier te blijven.
Kies dan of je echt actief anderen wil genezen, hier je levenswerk van wil maken, is dat zo, dan is reiki 2 geschikt voor jou, mits je eigen genezing en spirituele pad goed vorderen.

Reiki 2 blijf je bij als je geen actieve leraar wil worden, wil je na vele jaren intensief reiki beoefenen, dat echt als levenspad te hebben een leraar worden, dan is reiki 3 geschikt voor jou, mits je eigen genezing volledig voltooid is en je spirituele pad heel erg ver is(die is nooit af natuurlijk).

Het is geen wedstrijdje graden vergaren, elke graad heeft zijn eigen doel, voor zelfgenezing/zelfverrijking en wat helpen van anderen is reiki 1 heel geschikt(de kracht komt met oefening en is even sterk als die van een reiki meester als je het serieus neemt).
Reiki 2 is er voor het actief beoefenen van de rol van genezer, daarbij hoort je verdiepen in de medische wereld, zowel die van het lichaam als de geest. Met reiki 2 krijg je wat extra hulpmiddelen die je als actief genezer kan gebruiken.
Reiki 3 is bedoeld voor de leraar, die reiki door wil geven.

Geen van deze graden is beter dan de vorige, ze zijn alleen wat meer gericht op een bepaald doel.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_116034037
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:34 schreef Lavenderr het volgende:
Wat heb je bereikt na 2 dagen dan?
Ik vind het vreemd dat je persé een cursus moet volgen hiervoor, terwijl er in de bibliotheek planken vol boeken over reiki staan.
En als je die allemaal wilt lezen duurt dat toch echt wat langer dan 2 dagen. Zoiets doe je toch serieus lijkt mij en dat betekent: lezen en studeren.
Niet grote klappen, gauw thuis.
Dus ja, ik zet ook vraagtekens bij die cursussen.
Ik had vroeger een tai chi leraar die zich ook bezighield met dit soort energetisch toestanden. Volgens hem moest je keihard werken en was het volgen van een cursus pas een begin.
  Grootste baggeraar 2022 zondag 26 augustus 2012 @ 18:59:59 #14
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_116034101
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:51 schreef erodome het volgende:
Na 3 maanden? Wat mij betrefd dus absoluut niet.
Met dat weekendje heb je je initiatie, dan heb je de opschoonactie die door die initiatie in werking wordt gesteld(een maand of 3 gemiddeld), daarna kan je gaan leren hoe het werkt en thuis raken in hoe reiki werkt op spiritueel gebied en in zelfgenezing. Ben je goed op weg op je spirituele pad en met zelfgenezing dan kan je met reiki 1 alvast bezig gaan met anderen helpen.
Neem daar minimaal een jaar de tijd voor, beter is om een jaar of 5 hier te blijven.
Reiniging is iets van 3 weken zeggen ze, mijn ervaring is dat je de ervaring minimaal drie maanden in moet laten dalen. Dan kan je er eens aan gaan denken hoe verder te gaan.
Mijn ervaring is ook dat het heel erg verschilt van persoon tot persoon. Maar 5 jaar is wel erg lang. Dan lijkt het erop dat 100% van alle reiki 1 ervaringen binnen wilt slurpen, terwijl je 80% of 90% daarvan ook al na een jaar hebt gehad. Dan is het zonde van je tijd om voor die resterende 10% of 20% zo lang te wachten.

quote:
Kies dan of je echt actief anderen wil genezen, hier je levenswerk van wil maken, is dat zo, dan is reiki 2 geschikt voor jou, mits je eigen genezing en spirituele pad goed vorderen.
Reiki 2 is met name geschikt als je een verdieping van de energie wilt ervaren, het slaat als het ware weer naar buiten. Tevens leer je op dit niveau op afstand met reiki te werken.

quote:
Reiki 2 blijf je bij als je geen actieve leraar wil worden, wil je na vele jaren intensief reiki beoefenen, dat echt als levenspad te hebben een leraar worden, dan is reiki 3 geschikt voor jou, mits je eigen genezing volledig voltiid is en je spirituele pad heel erg ver is(die is nooit af natuurlijk).
Vergeet niet dat er een verschil is tussen 3a en 3b he. Als 3a ben je evengoed master, maar ga je geen andere mensen inwijden.

quote:
Het is geen wedstrijdje graden vergaren, elke graad heeft zijn eigen doel, voor zelfgenezing/zelfverrijking en wat helpen van anderen is reiki 1 heel geschikt(de kracht komt met oefening en is even sterk als die van een reiki meester als je het serieus neemt).

Reiki 2 is er voor het actief beoefenen van de rol van genezer, daarbij hoort je verdiepen in de medische wereld, zowel die van het lichaam als de geest. Met reiki 2 krijg je wat extra hulpmiddelen die je als actief genezer kan gebruiken.
Mee eens, in zoverre dat je met reiki 1 ook al uistekend anderen kunt helpen.

quote:
Reiki 3 is bedoeld voor de leraar, die reiki door wil geven.
Tenzij je blijft zitten op 3a, maar ik ken er ook genoeg die met 3b geen andere mensen willen inwijden :)

quote:
Geen van deze graden is beter dan de vorige, ze zijn alleen wat meer gericht op een bepaald doel.
Klopt. Ze zijn alleen anders en kennen elk hun eigen frequentie.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 zondag 26 augustus 2012 @ 19:01:29 #15
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_116034157
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik had vroeger een tai chi leraar die zich ook bezighield met dit soort energetisch toestanden. Volgens hem moest je keihard werken en was het volgen van een cursus pas een begin.
Wat is keihard? Dat hangt helemaal af van je doel. Als je een marathon wilt lopen zal je ook moeten trainen, maar dat kan je ook rustig opbouwen. Reiki is in de eerste plaats voor jezelf, en niemand anders kan voor jou bepalen hoe hard je daarvoor moet werken.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_116034239
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:01 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Wat is keihard? Dat hangt helemaal af van je doel. Als je een marathon wilt lopen zal je ook moeten trainen, maar dat kan je ook rustig opbouwen. Reiki is in de eerste plaats voor jezelf, en niemand anders kan voor jou bepalen hoe hard je daarvoor moet werken.
Denk aan 10 uur per trainen, ofzo..
  Grootste baggeraar 2022 zondag 26 augustus 2012 @ 19:04:18 #17
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_116034258
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Denk aan 10 uur per trainen, ofzo..
10 uur per wat? Dag, week, jaar? :P
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_116034280
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:04 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

10 uur per wat? Dag, week, jaar? :P
Oeps.. per dag dus. En dat gedurende een flink aantal jaren. En dan heb je een basis. Maar goed, dat was zijn visie.
  Grootste baggeraar 2022 zondag 26 augustus 2012 @ 19:06:10 #19
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_116034311
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oeps.. per dag dus. En dat gedurende een flink aantal jaren. En dan heb je een basis. Maar goed, dat was zijn visie.
Dan doe je toch niets anders meer? Wat probeer je daarmee te bereiken? Het moet tenslotte ook nog een beetje leuk blijven.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_116034449
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:06 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dan doe je toch niets anders meer? Wat probeer je daarmee te bereiken? Het moet tenslotte ook nog een beetje leuk blijven.
Klopt, je probeert een hoog niveau te bereiken en trainen is leuk.

Maar nogmaals, dat was zijn visie.
  Grootste baggeraar 2022 zondag 26 augustus 2012 @ 19:11:09 #21
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_116034470
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Klopt, je probeert een hoog niveau te bereiken en trainen is leuk.

Maar nogmaals, dat was zijn visie.
Mja, maar je moet ook af en toe een hapje eten :)
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_116034504
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:11 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Mja, maar je moet ook af en toe een hapje eten :)
Af en toe krijg je een knakworstmoment..
  Grootste baggeraar 2022 zondag 26 augustus 2012 @ 19:12:47 #23
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_116034529
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Af en toe krijg je een knakworstmoment..
Alleen niet 10 uur per dag. Maar goed dat je het zegt, ik ga even een kom noedelsoep maken.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_116034614
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:12 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Alleen niet 10 uur per dag. Maar goed dat je het zegt, ik ga even een kom noedelsoep maken.
Nou ja, die 10 uur hoef je natuurlijk niet onafgebroken te trainen.
  Grootste baggeraar 2022 zondag 26 augustus 2012 @ 19:22:54 #25
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_116034860
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nou ja, die 10 uur hoef je natuurlijk niet onafgebroken te trainen.
Net zoals ik niet 10 uur per dag een knakworstmoment heb 8-)
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')