abonnement Unibet Coolblue
pi_115893697




Vorige topics:
Ant World.
MierenFOK!kers #2
MierenFOK!kers #3
MierenFOK!kers #4

Ook mieren houden? Hier vind je wat informatie: (Geschreven door user Levolution)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mieren van Fopje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mieren van Yuri_Boyka:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mieren van Levolution:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mieren van AlDieWillenteKaaprenVaren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De mieren van AlDieWillenteKaaprenVaren waarderen geen goede kapsalon:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mieren van internet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Info over mieren in Jip & Janneke taal:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar kan je mieren kopen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En sinds kort is er ook een MierenFOK!kers Youtube kanaal!



[ Bericht 0% gewijzigd door Yuri_Boyka op 24-08-2012 21:28:31 ]
If not now, then when.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 01:41:31 #2
380938 duranduran
af en toe een rokertje
pi_115893732
Wat een bazenreeks. Kan je ook van die vliegende mieren gebruiken? Die dikke toch.
kan geen kwaad
  donderdag 23 augustus 2012 @ 01:48:53 #3
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115893883
Yuri, kan best zijn dat er restanten van de prooien op liggen. Het is gewoon hun afvalhoopje, niets om je druk om te maken. De mieren weten wel wat ze doen.

quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 01:41 schreef duranduran het volgende:
Wat een bazenreeks. Kan je ook van die vliegende mieren gebruiken? Die dikke toch.
Dat zijn koninginnen (en ook mannetjes hebben vleugels, maar zijn kleiner).
This isn't even my final form.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 01:49:40 #4
380938 duranduran
af en toe een rokertje
pi_115893902
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 01:48 schreef Levolution het volgende:
Yuri, kan best zijn dat er restanten van de prooien op liggen. Het is gewoon hun afvalhoopje, niets om je druk om te maken. De mieren weten wel wat ze doen.

[..]

Dat zijn koninginnen (en ook mannetjes hebben vleugels, maar zijn kleiner).
Echt? Ik bedoel die beesten die je bijna alleen maar ziet als het gaat onweren. Ook apart dat je ze dan altijd ziet :')
kan geen kwaad
  donderdag 23 augustus 2012 @ 01:53:10 #5
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115893969
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 01:49 schreef duranduran het volgende:

[..]

Echt? Ik bedoel die beesten die je bijna alleen maar ziet als het gaat onweren. Ook apart dat je ze dan altijd ziet :')
Hoge luchtvochtigheid. Maar met zo'n koningin kun je dus een kolonie starten. Mits ze de vleugels al afgeworpen heeft, want dan is ze pas (waarschijnlijk) bevrucht.
This isn't even my final form.
pi_115893977
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 01:48 schreef Levolution het volgende:
Yuri, kan best zijn dat er restanten van de prooien op liggen. Het is gewoon hun afvalhoopje, niets om je druk om te maken. De mieren weten wel wat ze doen.

[..]

Dat zijn koninginnen (en ook mannetjes hebben vleugels, maar zijn kleiner).
No spang mattie. Ik ben gewoon benieuwd wat het is, meer eitjes is alleen maar leuker!
If not now, then when.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 01:56:44 #7
380938 duranduran
af en toe een rokertje
pi_115894038
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 01:53 schreef Levolution het volgende:

[..]

Hoge luchtvochtigheid. Maar met zo'n koningin kun je dus een kolonie starten. Mits ze de vleugels al afgeworpen heeft, want dan is ze pas (waarschijnlijk) bevrucht.
Baas. Weer wat geleerd.
kan geen kwaad
pi_115894048
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 01:56 schreef duranduran het volgende:

[..]

Baas. Weer wat geleerd.
Levolution is dan ook de baas der bazen, god der goden. Een wijs man, die gaat later ver komen!
If not now, then when.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 08:42:16 #9
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115896836
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 01:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Levolution is dan ook de baas der bazen, god der goden. Een wijs man, die gaat later ver komen!
QFT

Zonder Levo was ik waarschijnlijk niet geïnteresseerd geraakt en was dit topic nooit 5 reeksen lang geworden denk ik :P
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:13:22 #10
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115897270
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 01:53 schreef Levolution het volgende:

[..]

Hoge luchtvochtigheid. Maar met zo'n koningin kun je dus een kolonie starten. Mits ze de vleugels al afgeworpen heeft, want dan is ze pas (waarschijnlijk) bevrucht.
Nog een vraagje Levo :@ En dan kan ik er waarschijnlijk wel weer even aan zonder vragen :P

Hoe moet ik een talklaag vervangen? Dan rennen ze toch allemaal weg? :')

En een koningin met een paar werksters, eten die alleen suikerwater of is een vliegje nu en dan ook nodig voor de koningin ( eitjes, larve )

Oke waren 2 vraagjes *)
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:40:52 #11
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115903051
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:13 schreef Fopje het volgende:

[..]

Nog een vraagje Levo :@ En dan kan ik er waarschijnlijk wel weer even aan zonder vragen :P

Hoe moet ik een talklaag vervangen? Dan rennen ze toch allemaal weg? :')

En een koningin met een paar werksters, eten die alleen suikerwater of is een vliegje nu en dan ook nodig voor de koningin ( eitjes, larve )

Oke waren 2 vraagjes *)
Talklaag vervangen moet je creatief in zijn, zijn vast verschillende manieren voor. Wat je kan doen: een nieuwe reservetalklaag onder de oude talklaag aanbrengen (ze moeten niet raken anders trekt het alcohol in de oude talklaag). Die nieuwe reserve uit laten drogen. Dan de oude verwijderen. Daar een nieuwe aanbrengen. En dan die reservelaag weer verwijderen. :P

En ook dan hebben ze eiwitten nodig, inderdaad voor de eitjes en voor het groeien van de larven. Suikerwater = energie, eiwitten = groei.
This isn't even my final form.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:48:50 #12
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115903340
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:40 schreef Levolution het volgende:

[..]

Talklaag vervangen moet je creatief in zijn, zijn vast verschillende manieren voor. Wat je kan doen: een nieuwe reservetalklaag onder de oude talklaag aanbrengen (ze moeten niet raken anders trekt het alcohol in de oude talklaag). Die nieuwe reserve uit laten drogen. Dan de oude verwijderen. Daar een nieuwe aanbrengen. En dan die reservelaag weer verwijderen. :P

En ook dan hebben ze eiwitten nodig, inderdaad voor de eitjes en voor het groeien van de larven. Suikerwater = energie, eiwitten = groei.
Dan ben ik er volgens mij nu klaar voor :D

Als buitenwereld heb ik zon knackebrod bakje bij de blokker gekocht :P


Ook gelijk 2 spuiten gehaald, 1 voor suikerwater in de pillenstrip en 1 voor de talklaag.

En die talklaag, is hij goed zolang hij erop zit, of moet hij toch om de maand ofzo vervangen worden?
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 13:24:18 #13
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115904472
Nice, je hebt alles al klaar staan zie ik. Talklaag met een kwast/penseel uitsmeren is wel fijn trouwens, maar je moet gewoon even kijken wat jij het fijnst vindt.

En ja, de talklaag is goed zolang hij erop blijft zitten.
This isn't even my final form.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:43:29 #14
380731 WarmZaad
DatIsWaarHetDezeChicksOmgaat
pi_115907695
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:24 schreef Levolution het volgende:
Nice, je hebt alles al klaar staan zie ik. Talklaag met een kwast/penseel uitsmeren is wel fijn trouwens, maar je moet gewoon even kijken wat jij het fijnst vindt.

En ja, de talklaag is goed zolang hij erop blijft zitten.
hoe kan het eigelijk levo dat mieren zo omhoog kunnen lopen?

hebben ze plakspul aan het pootjes of hoe kunnen ze tegen een glazen (glad dus) wand omhoog lopen?
https://www.youtube.com/watch?v=wOipPa_POqA
0:28 ze zegt het!
[img]http://i55.tinypic.com/2mfmznr.png[/img]
ONZ / Docenten hebben sex. Waarom zij wel en ik niet?
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:46:33 #15
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115907798
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:24 schreef Levolution het volgende:
Nice, je hebt alles al klaar staan zie ik. Talklaag met een kwast/penseel uitsmeren is wel fijn trouwens, maar je moet gewoon even kijken wat jij het fijnst vindt.

En ja, de talklaag is goed zolang hij erop blijft zitten.
Morgen ochtend ga ik nog even oefenen met talk en alcohol op stuk plexiglas en mieren die buiten lopen, en dan ben ik er helemaal klaar voor :D
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_115908031
Baas! Wanneer krijg je de mieren?
If not now, then when.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:06:07 #17
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115908613
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Baas! Wanneer krijg je de mieren?
Geen idee, als hij het geld had zou hij ze versturen, heb gisternacht overgemaakt dus is even wachten wanneer hij het op zijn rekening heeft :D
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:11:31 #18
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115908849
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:43 schreef WarmZaad het volgende:

[..]

hoe kan het eigelijk levo dat mieren zo omhoog kunnen lopen?

hebben ze plakspul aan het pootjes of hoe kunnen ze tegen een glazen (glad dus) wand omhoog lopen?
http://arthropoda.wordpre(...)ver-ants-get-a-grip/
This isn't even my final form.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:14:08 #19
380731 WarmZaad
DatIsWaarHetDezeChicksOmgaat
pi_115908961
quote:
daar snap ik niet echt wat van maar als ik het goed heb hebben ze zuignapjes en haakjes bij hun poten?
https://www.youtube.com/watch?v=wOipPa_POqA
0:28 ze zegt het!
[img]http://i55.tinypic.com/2mfmznr.png[/img]
ONZ / Docenten hebben sex. Waarom zij wel en ik niet?
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:15:28 #20
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115909007
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:14 schreef WarmZaad het volgende:

[..]

daar snap ik niet echt wat van maar als ik het goed heb hebben ze zuignapjes en haakjes bij hun poten?
Inderdaad zowel haakjes als 'zuignapjes'. Het zijn niet echt zuignapjes aangezien de adhesieve krachten via andere mechanismen tot stand komen. Als er druk op uitgeoefend wordt, blijft het automatisch plakken.

edit: oh, in het artikel staat wel dat het als een zuignap werkt.
This isn't even my final form.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:17:41 #21
380731 WarmZaad
DatIsWaarHetDezeChicksOmgaat
pi_115909088
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:15 schreef Levolution het volgende:

[..]

Inderdaad zowel haakjes als 'zuignapjes'. Het zijn niet echt zuignapjes aangezien de adhesieve krachten via andere mechanismen tot stand komen. Als er druk op uitgeoefend wordt, blijft het automatisch plakken.
godver wat lijkt mij dat handig zeg
https://www.youtube.com/watch?v=wOipPa_POqA
0:28 ze zegt het!
[img]http://i55.tinypic.com/2mfmznr.png[/img]
ONZ / Docenten hebben sex. Waarom zij wel en ik niet?
pi_115911275
Ik wil ook beginnen, ik mag/kan alleen niet echt :(
pi_115911540
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:06 schreef Fopje het volgende:

[..]

Geen idee, als hij het geld had zou hij ze versturen, heb gisternacht overgemaakt dus is even wachten wanneer hij het op zijn rekening heeft :D
Zal vandaag wel zijn dus misschien heb je ze morgen nog! _O_
If not now, then when.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 16:12:53 #24
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115911614
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Zal vandaag wel zijn dus misschien heb je ze morgen nog! _O_
Dat zou geil zijn :D
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 16:13:41 #25
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115911654
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:05 schreef Onufriev het volgende:
Ik wil ook beginnen, ik mag/kan alleen niet echt :(
Waarom niet?
This isn't even my final form.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')