De tijden waren anders, ik vind niet dat het vergelijkbaar is. Malazgirt was het begin van alles, Dumlupınar een ommekeer. Zo is de verovering van Constantinopel heel bijzonder (en zelfs de ondergang van de Byzantijnen), maar toch is de Turkse Onafhankelijkheidsoorlog iets van een heel ander kaliber.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:50 schreef Bilge het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Op 30 Augustus wordt de overwinning op de Grieken gevierd. Hoewel ik daar heel blij mee ben vind ik het toch een beetje overdreven om die overwinning met een feestdag te bekronen. Griekenland was voorheen een Ottomaans provincietje. De Turkse geschiedenis kent veel grotere overwinningen. Als ik mijn neefje van 12 in elkaar trap vier ik dat ook niet met taart en vuurwerk.Ik snap dat de jonge Turkse republiek de behoefte voelde om zijn eigen succes te vieren, maar in het licht van de gehele Turkse geschiedenis was de slag bij Malazgirt (bijvoorbeeld) veel belangrijker en heroischer. [/spelbederver]
Penalty voor Twente; 1-0 voor Twente.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:52 schreef Bilge het volgende:
Galatasaray heeft trouwens een gunstige loting (Man. United, Braga en Cluj).
Ben benieuwd of Bursaspor zo de 3-1 voorsprong kan vasthouden.
Je kunt zelfs appels met peren vergelijken (op kleur, calorie, gewicht, gezondheid, groei, rijp, verrotting, etc.) Ik zie niet in waarom twee oorlogen onvergelijkbaar zouden zijn.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
De tijden waren anders, ik vind niet dat het vergelijkbaar is. Malazgirt was het begin van alles, Dumlupınar een ommekeer. Zo is de verovering van Constantinopel heel bijzonder (en zelfs de ondergang van de Byzantijnen), maar toch is de Turkse Onafhankelijkheidsoorlog iets van een heel ander kaliber.
Malazgirt heeft wel een hele mooie datum, dat wel.. Grappig dat het op dezelfde dag is gevallen als het begin van de Slag van Dumlupınar.
Als ze dit weggeven...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:26 schreef zarGon het volgende:
[..]
Penalty voor Twente; 1-0 voor Twente.
Niet zomaar twee oorlogen; twee oorlogen in twee totaal verschillende tijden. Ik ben benieuwd hoe je dat dan wil doen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:33 schreef Bilge het volgende:
[..]
Je kunt zelfs appels met peren vergelijken (op kleur, calorie, gewicht, gezondheid, groei, rijp, verrotting, etc.) Ik zie niet in waarom twee oorlogen onvergelijkbaar zouden zijn.
De verhouding tussen de manschappen, wapens, ervaring, moraal, enzovoorts. Tijdens Dumlupinar hadden de Grieken iets meer mannen en wapens. Zij vielen aan, wat lastiger is dan het verdedigen. Onze moraal was wel zwaar klote na alle nederlagen, terwijl de Grieken net onafhankelijk waren en gesteund werden door grote machten.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:40 schreef zarGon het volgende:
[..]
Niet zomaar twee oorlogen; twee oorlogen in twee totaal verschillende tijden. Ik ben benieuwd hoe je dat dan wil doen.
Het grappige is dat men hier op het forum ook zo denkt over Nederlands voetbal.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:13 schreef Bilge het volgende:
Nou maar hopen op een wonder in Twente.
Turks voetbal.![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |