abonnement Unibet Coolblue
pi_115860334
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_115860342
Laatste Posts
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:03 schreef Juud79 het volgende:
Dat vind ik ook Zoe, een bikkel ben je. En zo waren/zijn er meer de afgelopen tijd. ^O^
Dank O+
En idd! Zo goed om te lezen dat tips van de dames hier, helpen anderen bv te blijven geven.
Fijn dit topic :)

quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:11 schreef Nirak het volgende:

[..]

Hier ook geen collega voeders in de buurt, maar jullie zijn er O+

fijn dat jullie zo snel aan de beurt waren Tinu! En die paar minuutjes hebben voldoende geholpen dus :)
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:25 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wat een schrik, Troeta! Fijn dat jullie weer thuis zijn :).

Wat goed om te 'horen' Kersjes, dat het zo goed gaat! Die prikjes lijkt me ook zo zielig :(.

Een vraagje, morgen heb ik een verjaardag waar ik liever niet live wil voeden. Ik hoop dat ik haar voor die tijd kan voeden en we blijven niet te lang maar je zal altijd zien dat ze daar honger krijgt. Nu heb ik een klein voorraadje melk in de vriezer en wil ik hier wat van meenemen. E. is nu 3 weken oud, hoeveel cc moet ik meenemen :??
pi_115860650
Kersjes O+. Succes morgen op t CB!

Tinu, fijn dat het goed ging in het ziekenhuis op deze manier.

Dit topic is idd fijn. Heb ook weinig ervaringsdeskundigen in mijn omgeving. Misschien kunnen we eens een meet plannen in een bv-café :D.

Tante_S, volgens mij is dat ook afhankelijk van t gewicht. Voor een indicatie (van bv.com): neem het gewicht in kg maal 150. Dit is het aantal ml dat ze per 24 uur ongeveer drinken. Deel dit door het aantal voedingen per dag.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115860905
Ik had natuurlijk ook zelf even kunnen googlen :@. Hmm, lastig...ik weet wat ze vorige week donderdag woog (4200) maar hoeveel voedingen per dag is wat lastig aangezien we midden in regeldagen zitten :'). Maar ik denk een stuk of 10. Beetje gokken dan maar!

Thanks iig. Ook ik ben heel blij met het forum, in mijn omgeving ook niemand die borstvoeding geeft en ik word daar wel wat door ontmoedigd moet ik zeggen. Maar zo lang het goed gaat (en medisch gezien kan) gaan we lekker door :)
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:25:42 #5
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_115861365
Hier met ruim 9 maanden nog steeds borstvoeding!
*knip*

Vandaag naar het cb geweest
*2x knip. *

Alles gaat goed, heel tevreden ventje. Behalve 's avonds :X :O

[ Bericht 41% gewijzigd door Vlinder op 24-08-2012 03:32:50 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_115861475
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:12 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik had natuurlijk ook zelf even kunnen googlen :@. Hmm, lastig...ik weet wat ze vorige week donderdag woog (4200) maar hoeveel voedingen per dag is wat lastig aangezien we midden in regeldagen zitten :'). Maar ik denk een stuk of 10. Beetje gokken dan maar!

Thanks iig. Ook ik ben heel blij met het forum, in mijn omgeving ook niemand die borstvoeding geeft en ik word daar wel wat door ontmoedigd moet ik zeggen. Maar zo lang het goed gaat (en medisch gezien kan) gaan we lekker door :)
Als je niet zo heel lang weg bent, zal het ook niet erg zijn als je iets te weinig bij je hebt denk ik. Als je er geen bezwaar tegen hebt, zou je voor de zekerheid ook wat kv in een zakje mee kunnen nemen, dan verspil je geen bv als het toch niet opgedronken wordt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115861557
Vlindur, lieve foto O+. 9 maanden bv *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:34:59 #8
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_115861690
Dank je O+ Borstvoeding niet meer exclusief hier. Ben langzaam aan het overstappen naar de fles. Het is mooi geweest. Maar ik blijf hem maar de borst aanbieden, schiet niet op dat afbouwen _O-
Hij pakt de fles ook maar slecht. Maar vannacht weer zulke drama dat hij vanochtend na dat ik hem maar een fles had gegeven ineens wel lang kon slapen }:| Dus kijken of hij vanavond al wat meer fles wil.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_115865999
Vraagje aan de kenners... Ziet dit eruit als spruw? Ze heeft er geen pijn aan, ik kan het echter niet zomaar wegvegen, het zit niet in haar mond, ze drinkt gewoon en lijkt er verder geen last van te hebben.

Ze heeft wel verb reflux en krijgt daarvoor maagzuur remmers en heeft geregeld een hap melk terug in haar mond. Ook krijgt ze in de avond voor het slapen een fles gekolfte melk met een schep nutriton.

Kan het alsnog spruw zijn?? Ik smeer met Gentiaan maar ik heb het idee dat het niet minder wordt...

[ Bericht 18% gewijzigd door Gerberaatje op 22-08-2012 21:16:34 ]
pi_115866289
Het lijkt er wel op. Zit het ook op haar tong?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_115866441
Nope, tong en verdere mond zijn helemaal schoon. Ze heeft er ook echt geen last van... Krijg al wat suggesties voor misschien melkblaar... dat zou ook nog kunnen, schijnt dat sommige kindjes dat op beide lippen over de hele breedte kunnen hebben!

Muppet had het altijd alleen precies in het midden van de bovenlip... dus ik herken het niet als dusdanig...
pi_115866606
Dat in het midden lijkt inderdaad meer op een zuigblaar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115866788
Mien is dus gewoon een dikke vette mothersucker :P

Nou ja, ik smeer nog even door met de Gentiaan, just to be safe, maar het zal wel goed zijn dan :)
pi_115866821
Blijft de gentiaan wel kleven?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115866907
Ja, maar meestal is het na een keertje drinken wel weer weg....
pi_115867171
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:49 schreef Gerberaatje het volgende:
Ja, maar meestal is het na een keertje drinken wel weer weg....
De inkt hecht alleen aan schimmel.. En gaat dan met drinken niet weg. Ik gok daarom dat het geen spruw is. Maar het is zo moeilijk op afstand. Voelen jouw tepels anders?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115867393
Nope, die voelen ook niet anders... heb (via twitter) al contact met Eurolac, en die zegt dat het geen spruw is, maar wel op melkblaar lijkt en dat het teken zou kunnen zijn van een minder goed werkende drinktechniek zijn waarbij zuigkracht op de lip wordt uitgeoefend.

Nou zijn we denk ik wel wat slordiger geworden met aanhappen en opletten met aanhappen, dus ik ga weer eens wat scherper opletten ;)
pi_115868076
Oh nu t over spruw gaat.
Hoe.merk je t precies? Ik heb sinds een paar dagen een pijnlijke tsr. Best irritant. Vooral omdat t tussendoor ook gebeurd (en gelijk beide kanten).
Nou zat ik op internet te kijken en daar vind k dat t ook door spruw kan komen.
Nou drinkt ze soms wel onrustiger, maar das alleen als ze langer aan t drinken is (dus met clusteren enzo). Andere keren drinkt ze gewoon 15 minuten aan 1 kant. Hoewel ze vandaag wel veel meer wil drinken. K kan niet echt uiterlijke kenmerken vinden (of misschien herken k t gewoon niet).
Mn tepels doen verder niet pijn ofzo.
Ik heb ook wel steken richting mb oksel (wat hoger in mb borst dus).
Gok dat dat wel spruw is he?
(wel handig dit neerzetten, merkte gelijk meer pijntjes en dingen)

Oh en naar de ha of fv bestellen? Geloof dat t laatste beter werkt toch?

[ Bericht 21% gewijzigd door Sonnetje85 op 22-08-2012 15:32:23 ]
pi_115869417
Vlindur
O+ super!
En mooie stats

Sonnetje
Ik voelde echt steken in mijn borst en pijn richting de oksel. GV helpt snel n is makkelijker dan de zalf van de ha (vind ik)
pi_115869655
Ja dat heb ik dus ook, toen ik t typte ging k er meer op letten hehe en ook tuseen mn schouderbladen pijn.
Heb maar gv besteld net. Als k de ha moet bellen en afspraak ben ik langer bezig
pi_115869722
Gemene steken in je borst, dat kan heel goed spruw zijn ja...
GV werkt snel en is ook niet zo gedoe als de zalfjes en smeersels die je anders in het mondje moet aanbrengen. Je smeert het op je tepel en je legt je kind aan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115870176
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:07 schreef Ticootje het volgende:
Gemene steken in je borst, dat kan heel goed spruw zijn ja...
GV werkt snel en is ook niet zo gedoe als de zalfjes en smeersels die je anders in het mondje moet aanbrengen. Je smeert het op je tepel en je legt je kind aan.
Je moet minimaal 15min wachten toch?
http://www.borstvoeding.c(...)dida/gebruik-gv.html
pi_115870230
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:18 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Je moet minimaal 15min wachten toch?
http://www.borstvoeding.c(...)dida/gebruik-gv.html
Oh ja en wattenstaafje in water en dan in flesje... Maar het is gewoon minder gedoe dan bolletjes op je vinger en dan in het mondje uitsmeren. En dan je eigen tepels met een ander zalfje, dat je er wel weer moet afhalen voordat je gaat voeden..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115870281
Ja idd! Moest toen wachten op gv dus heb eerst zalf gebruikt.. Wat een gedoe.
pi_115870321
Ja das idd onhandig.

Hoe zat dat ook alweer met.wassen en compressen.
Spuugdoeken e.d. op 60 graden wassen toch? En bh iedere dag gewoon toch? En compressen hoe vaak verwisselen?

Wat is de levertijd vd gv eigenlijk?

Blijf vragen stellen :')
Wat een gedoe, vorige.keer geen last van gehad :')
pi_115870478
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:22 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ja das idd onhandig.

Hoe zat dat ook alweer met.wassen en compressen.
Spuugdoeken e.d. op 60 graden wassen toch? En bh iedere dag gewoon toch? En compressen hoe vaak verwisselen?

Wat is de levertijd vd gv eigenlijk?

Blijf vragen stellen :')
Wat een gedoe, vorige.keer geen last van gehad :')
Hydrofiel in de wieg / ledikant, en die dagelijks vervangen. Spuugdoekjes enzo, gewoon meteen in de was. Elke dag een schone bh aan. Alle spenen / flessen (evt) uitkoken. Compressen gewoon regelmatig vervangen.

De hydrofielen kun je ook nog strijken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115870519
Ah oké,,had k dat goed in mn hoofd.
Dank je!
pi_115872948
Vlindur, mooie stats! *O*

Ik wilde nog even terug komen op het kind achterlaten in het ziekenhuis.. Onder de spoiler, want lang verhaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We zijn qua voeden nu echt helemaal van het tepelhoedje af! Ze pakt nu overal en eigenlijk altijd wel zonder *O* Maar damn, mn tepels moeten daar wel even aan wennen hoor, ookal hapt ze gewoon goed aan, doet best zeer!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_115879241
Mooi vlindur O+ 9 maanden is netjes hoor, hoeveel voedingen geef je nu nog per dag? Vindt je afbouwen moeilijk omdat je toch nog de borst blijft aanbieden?

Hier twijfel ik al een paar weken hoe lang ik nog door wil gaan... Wil eigenlijk gaan afvallen en wat radicaler dan langzaam.. Anders werkt het voor mij niet.. Ik moet resultaat zien als beloning en 500 gram per week doet het niet zo voor mij.. Geef nu bij a 10 maanden borstvoeding, maar zou een jaar ook wel mooi vinden. En onze kleine man drinkt net zo makkelijk uit een fles als van de borst. Maar goed.. Ik twijfel nog wel even verder denk ik ;)

Edit: grappig trouwens hoe die lengte curve afbuigt! Heb ne dat zelf gemerkt? Dat er meer spekkies zijn gekomen in verhouding tot de lengte?
pi_115879380
Mooie curve en foto Vlindur O+ Zaterdag is hier ook 9 maanden bv
Ik laat het aan de baby bepalen wanneer ze geen bv meer wilt :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115879729
Nouja, dat denk ik ook B als ik dit heb:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maarja.. 3 voedingen op het moment.. Geen nachtvoedingen meer en laat in de middag gaat ook niet van harte... Maar ik kijk het nog even aan :)
pi_115879776
Lieeeeef! en die pyjama heeft mijn mops ook! O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115880865
Vlindur en Nirak, wat een lieve foto's!

Sonnetje, hoop dat je snel gv krijgt en dat het helpt.

Marjolijntje, dat is wel een totaal ander verhaal dan ouders die hun kind overdag alleen laten in het ziekenhuis. Je was er tot zo lang als het kon en zo vroeg mogelijk weer en je mocht niet zelf voeden. Bovendien moest je gewoon even kracht verzamelen om er weer voor Faye te kunnen zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115882904
Nirak
Oh lekker spekje O+
Misschien dat je de 12maanden nog vol kunt maken? Lijkt me wel een mooie mijlpaal.

Mijn vriend dacht dat ik met 6mnd zou stoppen, want hij had de indruk dat 6mnd voldoende is tot ze bijvoeding krijgen. Maar ik wil zo lang bv geven als het kan, zolang S het fijn vind en ik ook, waarom niet. (vind hij ook prima hoor)

Marjolijntje
:* wat tinu zegt
Je moet ook ff bijkomen om er echt voor je meisje te kunnen zijn, dat is heel logisch!
pi_115883000
Marjo straks heb je net als ik eelt op je tepels :') :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115883327
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:49 schreef bitterend het volgende:
Marjo straks heb je net als ik eelt op je tepels :') :*
Eelt op je tepels :')
Nu D boven ook twee tanden heeft merk ik daar niets meer van.. Potverdikkeme wat doet het zeer als hij nu slordig aanhapt..
pi_115883855
Eelt op je tepels :') dan zou ik onderhand wel tepels op m'n eelt moeten hebben zeker ;)
Nirak, dat is een kwestie van afwegen lijkt me. Vind je op dit moment snel afvallen belangrijker dan borstvoeding voor je kind? En zo niet, dan moet je bedenken wanneer die weegschaal kan omslaan en dan nogmaals die afweging maken.

Zoe, wat leuk dat je van plan bent door te gaan!
  woensdag 22 augustus 2012 @ 22:27:07 #38
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115885160
Hier is de BV een beetje een aflopende zaak denk ik. :{

Lientje dronk nog twee keer per dag de laatste paar weken en nu gaat ze steeds korter drinken. 's Ochtends een paar minuten waarin ze van de ene naar de andere borst gaat en weer terug. 's Avonds wil ze een paar slokken ene borst en een paar slokken andere borst en soms wil ze ook helemaal niet.
Ik geef haar dan alsnog een flesje warme melk, daar is ze gek op, dus ze heeft dan toch wel zin in iets, maar er is gewoon niet zoveel melk meer omdat ze kort drinkt.
Ze mag van mij blijven drinken zo lang ze wil en vooral in de ochtend als ze net wakker is wil ze dat graag, haar papa haalt haar uit bedje en dan komt ze op onze kamer en wijst ze naar mij. O+
Ik zou dat kunnen doorbreken door haar zelf te halen, aan te kleden en naar beneden te gaan, dan is het volgens mij ook goed, maar zover ben ik nog niet.

Ik zal er verder niet verdrietig om zijn, ik zal het knusse wel missen (aangezien het geen echt knuffelkont is) Maar ze is reuze gezond, groeit geweldig, eet goed en moet het nu ook zonder mijn melk kunnen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115896039
Eelt op de tepel, geen last van en toch voed ik zonder pijn :P

Zoe, leuk dat je zo lang wilt voeden als jullie er zin in hebben. Ik had voor mezelf wel het doel van 6 maanden gesteld, maar dat had ik vorige keer ook en toen heb ik tot 1,5/ 1 3/4 jaar gevoed. Op een gegeven moment wou J. niet meer en er waren ook best wat bijtperikelen. Ben benieuwd hoe dat nu met L. zal zijn. L. is namelijk naar mijn idee een veel enthousiastere drinker.

Juud hoe oud is Lientje nu? Hoewel dat maakt eigenlijk niet uit. Als jullie het allebei goed vinden te stoppen, dan zal het zo zijn. Ik ben niet bekend met hoe dat gaat met bv als je weer zwanger wordt, maar als je niet ongesteld wordt, dan is dat zwanger worden ook wel lastiger.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 23 augustus 2012 @ 08:37:41 #40
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_115896782
Ik heb vanavond een borstvoedingsinfoavond in een ziekenhuis hier in de buurt! *O*

Wel een raar idee hoor; ik heb 4 maanden borstvoeding gegeven maar geen idee hoe het nou allemaal werkt. :D
A grand adventure has begun.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 08:39:37 #41
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115896804
Tinu, Lientje is ruim 14 maanden. :)
pi_115896814
Raar idee idd...

Ik kijk wel weer uit naar een kleine frummel.. Ergens vind ik het jammer dat ik met Leyla ben gestopt, maar het deed me echt te zeer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115896919
:( Weer borstontsteking waarschijnlijk. Omdat de kleine gisternacht had doorgeslapen, stond ik al op met harde plekken in beide borsten. 1 daarvan is dus niet weggedronken in de loop van de dag, maar pas 's avonds ging het zeer doen. Toen was het al te laat, in de avond is de mini geen beste drinker. Meneer was enorm gefrustreerd, wilde niet meer slapen, ben nog tot middernacht bezig geweest.

Pijn is niet te harden, ook nu krijgt hij het niet weggedronken. Vannacht heeft er zoveel spanning opgestaan, dat mijn huid gescheurd is :X. 3 mooie zebrastrepen als aandenken... 10.45 mag ik langs de huisarts, heb er wel verhoging bij moeten jokken :@, maar dat heb ik nooit bij ontstekingen en ik voel me wel behoorlijk beroerd.

Sorry voor de egopost, maar moest t even kwijt. Net als het allemaal lekker loopt gaat t weer mis. Lief en ik zouden vanavond voor het eerst weer eens samen weggaan, nou vergeet t maar ;(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115896979
Heb je geen kolf??? Harde schijven die je een hele dag hebt, kun je met een kolf en warmte zelf ook weg krijgen..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115897023
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 08:54 schreef Ticootje het volgende:
Heb je geen kolf??? Harde schijven die je een hele dag hebt, kun je met een kolf en warmte zelf ook weg krijgen..
Ik kolf me suf, maar geen resultaat. De verstopping zit volgens mij erg dicht tegen de tepel en daar is het lastig kolven.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115897064
Maak je het goed warm? Onder de douche masseren? Warme straal erop en daarna kolven.. (Ik ken het wel hoor!)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:06:17 #47
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_115897146
phaidra wat naar (en ook zeker van de strepen :X )
je kan ook dicht bij de tepel masseren. gewoon met je vingers onder de schelp zitten. Je trekt dan soms het vacuum los, maar dat maakt niet echt uit.

succes en sterkte iig :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_115897242
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:00 schreef Ticootje het volgende:
Maak je het goed warm? Onder de douche masseren? Warme straal erop en daarna kolven.. (Ik ken het wel hoor!)
Ja, precies zo gedaan. Zal zo davinia's tip proberen ook.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115897286
Je dokter zal je antibiotica geven, maar die verstopping moet weg.. Daar gaat antibiotica niets tegen doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115897334
Phaidra, jeetje. Beterschap voor je. Hoop dat je de verstopping weg krijgt en de antibiotica zorgt dat je je snel beter voelt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115898337
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:06 schreef DaviniaHR het volgende:
phaidra wat naar (en ook zeker van de strepen :X )
je kan ook dicht bij de tepel masseren. gewoon met je vingers onder de schelp zitten. Je trekt dan soms het vacuum los, maar dat maakt niet echt uit.

succes en sterkte iig :*
Hm, dit werkte niet zo. Met vinger was er überhaupt geen vacuüm mogelijk.

Tico, snap ik. De vorige keer heb ik er 5 dagen last van gehad, maar nu is de plek nog een stuk groter. Heb ook al andere houdingen om aan te leggen geprobeerd. Ik snap niet wat er nu fout gaat, ik krijg al sinds de geboorte te horen dat hij zo goed aanhapt zelf. Misschien na het doktersbezoek de LK nog even bellen...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115898721
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 10:06 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Hm, dit werkte niet zo. Met vinger was er überhaupt geen vacuüm mogelijk.

Tico, snap ik. De vorige keer heb ik er 5 dagen last van gehad, maar nu is de plek nog een stuk groter. Heb ook al andere houdingen om aan te leggen geprobeerd. Ik snap niet wat er nu fout gaat, ik krijg al sinds de geboorte te horen dat hij zo goed aanhapt zelf. Misschien na het doktersbezoek de LK nog even bellen...
Het hoeft natuurlijk niet aan het aanleggen te liggen he? Ik ken verhalen van vrouwen die van zichzelf erg vette melk hadden en dat daardoor de boel steeds vastliep..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115898840
Phaidra, probeer anders met je eigen hand te kolven, als het dicht bij de tepel verstopt zit komt het daardoor misschien wel los? Weet je hoe je met de hand kunt kolven of moet ik even een filmpje voor je opzoeken?
pi_115898915
http://www.borstvoeding.com/kolven/afkolven1.html#6

Even doorscrollen tot afkolven met de hand, staat goede uitleg bij en een filmpje
pi_115899305
Zelf met de hand kolven idd :Y
Wat vervelend phaidra :* ! :(
pi_115899691
Heb ik hier niet ook ooit de tip gelezen om zonder schelp te kolven? En dan met een afgeknipte speen over het uiteinde van het opzetstuk? Dan kun je er wat makkelijker bij. Sterkte, het klinkt naar allemaal -O-

Borstvoeding is hier ook een aflopende zaak aan het worden. M'n knul is nu 7 maanden en de bijvoeding gaat zo goed (hij krijgt nu fruit, groente en brood) dat we nog maar op 3,5 melkvoeding zitten. Ik ga proberen om volgende week de middagvoeding te vervangen door een flesje en kijken of ik de ochtend- en avondvoeding in stand kan houden. Ik wil echt van het kolven af namelijk. Als het lukt, is het mooi en anders is het ook prima. Mijn voornemen was om langzaamaan te gaan afbouwen op het moment dat het tijd was voor vast voedsel en knulletje smult ook echt van zijn hapjes dus ik ben meer dan tevreden O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_115899862
Tip die ik kreeg van de LLL dame was heel veel aanleggen want kind haalt er meer uit dan kolf! en de kin van de kleine richtig de harde plek proberen te richten zo dat ie het goed leeg drinkt!

eventueel ibuprofen nemen!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115900802
Geen ontsteking volgens ha. Plek was niet rood (kan zelf lastig de plek zien) en geen echt hoge koorts. Veel masseren (deed ha ook even en zei dat de plek wel wat zachter werd dan) en aanleggen dus.

Kolven met de hand lukte net niet, maar kleine wilde drinken ook, dus niet heel lang geprobeerd. Tnx voor het linkje!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115900891
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:39 schreef Phaidra het volgende:
Geen ontsteking volgens ha. Plek was niet rood (kan zelf lastig de plek zien) en geen echt hoge koorts. Veel masseren (deed ha ook even en zei dat de plek wel wat zachter werd dan) en aanleggen dus.

Kolven met de hand lukte net niet, maar kleine wilde drinken ook, dus niet heel lang geprobeerd. Tnx voor het linkje!
Hou het heel goed in de gaten, want het is NOG niet ontstoken. Als het niet weggaat, gaat dat wel gebeuren. Succes..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115901764
Succes phaidra! Vervelend :* hoop dat je er snel vanaf bent.
Antibiotica is ook niet alles, voor je het weet heb je spruw (ik in ieder geval wel na m'n borstontsteking en ticootje ook na antibiotica toch?)

Heb toen veel gemasseerd onder de douche, voelde niet lekker :(
En idd kindje drinkt het beter weg dan de kolf de borst kan legen. Maar als je het gevoel hebt dat de borst nog niet voldoende leeg is kun je altijd nog kolven.
pi_115905299
Het is gelukt!! Liggend op bed kon ik goed meemasseren tijdens het drinken en nu voelt alles weer slap (echt hangtiet-alert :')) Hopelijk blijft het nu zo. De mini is nu ook eindelijk in coma, die wilde sinds 7 uur vanmorgen ook niet meer slapen. Win-win zou ik zeggen.

Antibiotica is idd geen wondermiddel, maar ik weet dat ik er vaak goed op reageer (bij oor- en keelontsteking dan, is natuurlijk niet hetzelfde).

Uit eten hebben we kunnen verplaatsen, we moeten dan wel een andere oppas regelen, de opa en oma zijn dan op vakantie.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115905491
Het is wel wennen zo met een kleintje zeg. Zo zit je ineens een dag niet meer achter je pc :o

Ik heb vorige keer inderdaad contact gehad met een dame van LLL per e-mail en heb ik via de kraamzorg contact gehad met een van hun Lactatiekundigen. Ik heb veel goede tips gekregen en ze begint zichzelf terug te vinden. Iedereen bedankt voor de tips!

Het gaat nu in elk geval al een stuk beter! Ze geeft nog wel wat over soms, maar denk ook dat het een van de regeldagen was in combinatie met de warmte. (en een baby in bad moeten doen omdat ze tijdens de voeding dr luier zo volknettert dat een bad de beste optie is, is ook niet zo lekker voor dr darmpjes). Het overgeven begin ik aan te zien komen. Haar buikje is dan echt heel bol en vol, dus waarschijnlijk te gulzig geweest.

Verder probeer ik haar ook aan te leggen als ze vlak na een voeding meer wilt, maar geef dan inderdaad dezelfde borst weer. In mijn borsten vooralsnog geen harde plekken, dus heb het idee dat ze ze nu goed leegdrinkt.
Toch is ze vaak klaarwakker na een voeding, soms met krijsen en zuigbehoefte, soms ligt ze gewoon heerlijk de wijde wereld in te kijken. Vanmiddag probeerden we een speentje om in te slapen, dat pakte ze even, maar toen ze vond dat ze er geen voldoening aan had, liet ze die weer vallen.

*O* jompeltje voor Phaidra met dr hangtiet! Blij dat de harde plek weggemasseerd is!
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_115905527
De plek is nog wel heel gevoelig, is wel logisch of niet?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115905567
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:51 schreef Phaidra het volgende:
De plek is nog wel heel gevoelig, is wel logisch of niet?
Heel logisch, die is beurs.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115905640
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Heel logisch, die is beurs.
Dat zal wel ja, na al dat geknijp :')

Bunny, fijn dat het al beter gaat! En pc verruilen voor mobiel met internet een optie? ;)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115905679
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:54 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat zal wel je, na al dat geknijp :')

Bunny, fijn dat het al beter gaat! En pc verruilen voor mobiel met internet een optie? ;)
Heb ik, maar dan vergeet ik telkens waar ik gebleven was ;) Er zijn ook zoveel topics om in de gaten te houden... Moet er mijn ritme even in vinden, komt helemaal goed!
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_115907149
Phaidra *O* voor het leeglopen: tevreden mama, tevreden kind. Kleine uitstel van het uit eten gaan, maar dat is niet zo erg.

Bunny fijn dat het al stukken beter gaat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115907563
Goedzo Phaidra!!

En Bunny *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115908053
Phaidra, wat fijn dat de plek weg is!

Bunny, klinkt goed zo!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:16:13 #70
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_115909034
@Phaidra: Ik heb ook een beurse plek na een verstopping vannacht. De harde plek is weg, maar je moet er niet tegenaan komen. Auw... :(
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_115912137
Fijn phaidra! *O*

& bunny *O*
pi_115912652
Beurse borsten, niet fijn :X
Sterkte daarmee dames!

En wat betreft het stoppen, ik weet nog goed hoe moeilijk het is om dat los te laten. Zulke dubbele gevoelens erbij ook.

Bunny, fijn dat het al beter gaat!

Mag ik even trots zijn op mijn ventje? Hij doet het nu zo goed op de curve:

.... met gevoel voor drama....
pi_115912748
Je mag ook op je zelf trots zijn Kers ;) *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 16:56:59 #74
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115913686
Kersjes, wat fijn! *O*
pi_115916992
Fijn Kers, go Seth *G*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115917596
Mooi kers & Seth *O* daar doen we het voor hè ;)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115925033
*O* Phaidra, crisis afgewend ;)

*O* Kersjes! Al die moeite beloond! Loopt het nu 'gewoon' goed?
  donderdag 23 augustus 2012 @ 21:28:36 #78
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_115925573
phaidra fijn dat je dd harde plek weg hebt gekregen! *O*

bunny fijn dat eea nu goed loopt *O* je krijgt vanzelf handigheid in bijlezen tjjdens het voeden ;)

kersjes wat goed!" prachtige curve *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:07:57 #79
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_115942798
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:26 schreef Nirak het volgende:
Mooi vlindur O+ 9 maanden is netjes hoor, hoeveel voedingen geef je nu nog per dag? Vindt je afbouwen moeilijk omdat je toch nog de borst blijft aanbieden?

Hier twijfel ik al een paar weken hoe lang ik nog door wil gaan... Wil eigenlijk gaan afvallen en wat radicaler dan langzaam.. Anders werkt het voor mij niet.. Ik moet resultaat zien als beloning en 500 gram per week doet het niet zo voor mij.. Geef nu bij a 10 maanden borstvoeding, maar zou een jaar ook wel mooi vinden. En onze kleine man drinkt net zo makkelijk uit een fles als van de borst. Maar goed.. Ik twijfel nog wel even verder denk ik ;)

Edit: grappig trouwens hoe die lengte curve afbuigt! Heb ne dat zelf gemerkt? Dat er meer spekkies zijn gekomen in verhouding tot de lengte?
Hoeveel voedingen ik nog gaf heb ik geen idee van, ik weet alleen dat het 's nachts veel vaker werd en daar was ik wel klaar mee. Ik heb gister de hele dag geen bv gegeven en 's avonds had ik 'stuwing' en kwam er maar 80cc uit. Dus tja, niet zo gek dat hij 's avonds zo vaak kwam.
Overdag ging het wel, krijgt er dan andere voeding bij.
En waarom ik het zo rekte was omdat ik eigenlijk stiekem ook weer helemaal niet stoppen wilde, maar hij drinkt nu zo slordig met de borst, ik vind het wel goed. Openbaar voeden was eigenlijk geen optie meer, hij liet zó vaak los :{w

En dat het afbuigt vond ik wat gek, want ik ik heb laatst meette was hij 76 centimeter. Maar ik zal wel harder aan zn benen trekken :+

En je foto O+ Dat handje op de borst ga ik echt zo missen ;(

Kers! Wat een fijne curve! *O* *O*

Phaidra Mooi dat die plek weer weg is zeg ^O^ w/
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_115942934
Dank voor de jompels!

Wup, ik zou willen zeggen van wel. Maar helaas is er gistermiddag/avond/vannacht iets fout gegaan en heb ik nu hetzelfde wat Phaidra gister had. Weer die ellendige linkerkant }:|
.... met gevoel voor drama....
pi_115943010
Heb je vaak last van verstoppingen? Want dan zou je in samenspraak met je lk lecithine kunnem overwegen.
pi_115943136
Lecithine?
Ik heb het al een aantal keer gehad, maar ik dacht dat het te maken heeft met het slordige drinken van Seth. Hij heeft echt begeleiding nodig tijdens het aanhappen en drinken. Nou had hij gisteravond verhoging door de prikjes en vannacht heeft hij zo ongeveer elk uur gedronken :O
En ik was niet elke keer even alert. Mijn tepel doet ook zeer en dat blijft zo, ook tijdens het drinken.
.... met gevoel voor drama....
pi_115945260
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:15 schreef WupWup het volgende:
Heb je vaak last van verstoppingen? Want dan zou je in samenspraak met je lk lecithine kunnem overwegen.
Wat doet dat precies? Ik heb er nu 4x last van gehad in 10 weken, ben het wel een beetje zat. Gister werd het duidelijk veroorzaakt doordat hij de nacht ervoor opeens doorgeslapen had en de stuwing niet snel genoeg weggedronken kreeg en ook kolven niet zo lekker ging.

Ik ben nu wel begonnen met het afbouwen van de dom, nu probeer ik het met 1 tablet per dag ipv 2, inmiddels heb ik het idee dat ik genoeg productie heb. Kolven doe ik nog wel, minimaal 1x per dag en dan meestal 's nachts (omdat er dan vaak maar 1 kant goed geleegd wordt) of in de ochtend.

Kersjes, heel veel sterkte, het is zo pijnlijk :{. Probeer een houding te vinden waarin je tijdens het drinken goed kan masseren, dat was hier gister uiteindelijk de truuk :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115945524
http://www.borstvoeding.com/problemen/ontsteking/verstopt.html hier staat wat info tussen. Ik zit mobiel, dus kan niet goed linken en quoten.
pi_115946709
Bedankt Wup!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116007818
Phaidra en Kersjes buuuh, ik hoop dat jullie iets hebben aan de tip van Wup en dst het snel weggaat.

Wie zei dat nou laatst over een bv meet in een bv cafe, dat lijkt me echt heel erg leuk om te doen. Alleen volgens mij zitten wij hier zowat over heel Nl verspreid. Wat zou dan wel een beetje in het midden liggen en voor iedereen goed bereikbaar zijn?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116016620
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 23:07 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra en Kersjes buuuh, ik hoop dat jullie iets hebben aan de tip van Wup en dst het snel weggaat.

Wie zei dat nou laatst over een bv meet in een bv cafe, dat lijkt me echt heel erg leuk om te doen. Alleen volgens mij zitten wij hier zowat over heel Nl verspreid. Wat zou dan wel een beetje in het midden liggen en voor iedereen goed bereikbaar zijn?
Dat was ik! Over de uitvoering had ik eigenlijk nog niet zo nagedacht :P. Zal wel eens kijken waar ze allemaal zitten.

De kleine gaat steeds meer ritme krijgen en beter slapen *O*. Helaas weten mijn borsten zich daar niet zo goed aan aan te passen... Eerst moest de productie omhoog en nu opeens niet meer. Veel last van volle borsten en harde plekken, ik hoop dat het snel beter wordt. Ben de dom al aan het afbouwen, nu nog 1 per dag en daar heb ik dus geen last van. Over 2 dagen kijken of de laatste er ook uit kan :).

Kers, hoe is het bij jou nu?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116016749
Utrecht ligt in het midden ;) En dan is dit misschien wel heel makkelijk: http://www.borstvoeding.nl/default.asp?pid=71
pi_116016828
Donderdag kan ik!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116017132
Ahh, ik kan pas over 2 weken op donderdag :( Utrecht is voor ons ook prima te doen trouwens :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_116017247
over 2 weken is toch goed? *O* ik kan elke donderdag
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116017297
Ja ik straks ook hoor! Woensdag en donderdag worden mijn vrije dagen :D
Maar eerst gaan we nog even op vakantie! Mijn oma en oma zijn/worden dit jaar allebei 80 O+
/offtopic
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_116018251
Hier gelukkig geen bo geworden!
Borst is weer soepel en doet geen zeer meer. Mijn tepels staan aan beide kanten nog wel in de fik :X Maar daarvoor zijn we nu al 2 dagen aan de gv.

Wup, ik heb het gelezen over de lecithine. Ga ik zeker in gedachte houden!

Meeten is leuk, en op donderdag kan ik in principe ook altijd. Behalve aanstaande dan.

Gisteren zijn we op de open dag van de boeren van Albert Heijn geweest, op een boerderij hier in de buurt. Er stond een koe apart in de stal die net de dag ervoor gekalfd heeft. 2 uur na de geboorte werd haar kalf alweer weg gehaald, anders zouden ze te veel aan elkaar gaan hechten en zou het kalf de melk opdrinken die dus eigenlijk voor de productie bedoeld is.
Mijn hart brak ;(
Krom he? En hypocriet, want 's avonds smaakte mijn bakje vla er niet minder lekker om...
.... met gevoel voor drama....
pi_116019193
Tot half oktober kan ik op donderdag ook nog! Weet niet of ik over 2 weken red, de avond ervoor gaan we namelijk uit eten tot vrij laat (verwacht niet voor 12 uur thuis te zijn). De week erna ben ik op vakantie. Maar leuk dat jullie enthousiast zijn!

Kers, fijn dat het beter gaat, nu ook nog van de spruw af dan is het helemaal top! En arm kalfje ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116020534
Meeten lijkt me leuk, alleen donderdag wordt voor mij moeilijk. Mijn vrije dag is vrijdag en dan heb ik 2 kids. Verder is Utrecht voor mij prima en goed te bereiken.

Fijn kers en Phaidra det het geen bo is/ werd en weer beter gaat.

Hier moeten mijn borsten ook nog wennen. Soms denk ik dat we een schema hebben, maar de afgelopen 1-2 weken was het wel gekkenhuis. De ene nacht drinkt hij 1-2 keer en de daaropvolgende kan hij uren tukken zonder. Mijn borsten worden dan erg vol en gaan lekken. Nu doe ik s'nachts al borstcompressen in, maar de eerste en vandaag ook 2e voeding doet de niet voedende borst nog doodleuk mee als er aan de andere wordt gedronken. Leuk zo'n natte plek precies om de tepel als resultaat. Gelukkig kun je dat met een draagdoek dan weer verdoezelen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116034428
Borstvoeding kan toch in de vriezer niet beschimmelen ofwel? Ik zie op een flesje ingevroren voeding witte stipjes zitten. Wat kan dat zijn?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116034496
vet?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116034501
In de vriezer kan het niet schimmelen nee! Kan het niet wat waterige melk zijn? Of vet? Wat gescheiden is van de melk en bevroren is?
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_116034687
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:09 schreef Tinuviel het volgende:
Borstvoeding kan toch in de vriezer niet beschimmelen ofwel? Ik zie op een flesje ingevroren voeding witte stipjes zitten. Wat kan dat zijn?
Hier ook, niets mis mee :)
Het ruikt hier ook ranzig als je het opwarmt, alsof het zuur is (blerk), heb het ooit weggegoten omdat ik dacht dt het bedorven was... Maar kijk niet raar op als het vies ruikt en niet lekker smaakt..
pi_116035353
Dank Bitterend, Marjo en Nirak.

Ik had eff een andere fles ingevroren voeding gecheckt en daar zag ik het niet op. Maar vet kan zich ook bij dat ene flesje hebben afgezet idd. Normaal zorg ik wel dat voeding, die even in de koeling heeft gestaan goed geschud en gemengd is.

Nirak, ik heb nu al jaren de bv niet meer geroken, laat staan geproefd. Bij mijn peuter had ik het ooit geproefd maar dat was vers gekolfde voeding.

Ik hoop maar dat vannacht een rustiger nachtje wordt met het oude schema. Ik durf hem dus niet te laat meer te voeden, anders slaapt hij tot 7.30 uur en dan kom ik met overdag voedingen in de knel. Misschien toch maar proberen wat er gebeurd als hij om 19.30 uur de laatste avondvoeding krijgt?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116036763
Op donderdagochtend kan ik ook! Alleen ik voed inmiddels niet echt meer ("Mama, ik wil even borst drinken. *hap**zuig**los* Het is op hoor!"). En tenzij er meer peutertjes komen, is het voor mijn dametje ook niet leuk. Dus nou ja, onder flinke voorbehoud zeg maar.
pi_116037022
Wup, op een vrijdag kan ik met baby en peuter komen. Dat zou dan wel leuk zijn voor je dametje denk ik. Maar op donderdagochtend moet ik helaas werken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116042038
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:11 schreef WupWup het volgende:
Op donderdagochtend kan ik ook! Alleen ik voed inmiddels niet echt meer ("Mama, ik wil even borst drinken. *hap**zuig**los* Het is op hoor!"). En tenzij er meer peutertjes komen, is het voor mijn dametje ook niet leuk. Dus nou ja, onder flinke voorbehoud zeg maar.
O+
Bak een nieuwe! *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:41:04 #104
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_116042430
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:36 schreef bitterend het volgende:

[..]

O+
Bak een nieuwe! *O*
Dit! :Y

En in de tussentijd kan jouw peuter met de mijne spelen op donderdagochtend...
.... met gevoel voor drama....
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:02:18 #105
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_116044261
Hier inmiddels al een paar dagen alleen nog een ochtendvoeding, dan wil ze echt nog graag drinken en bij mij in bed liggen. De afgelopen week nog twee keer 's avonds wat slokken en twee keer 's nachts.
Ze taalt er 's avonds eigenlijk niet meer naar, trekt niet aan mijn shirt of iets anders wat ze normaal wel zal doen als ze wil drinken. Een flesje warme melk is ze blij mee en daar drinkt ze 150 cc ongeveer van op.

Dus ik ben benieuwd hoe lang ze nog 's ochtends zal blijven vragen, ik vind het aan de ene kant heel lastig dat het zal stoppen, maar aan de andere kant is mijn lijf straks (hopenlijk maar kort) weer van mij. En ze heeft het zelf zo geregeld, ik ben blij dat ik niet zelf hoef te bepalen wanneer te stoppen, maar dat het natuurlijk afloopt.

Ow en ze krijgt als ze niet meer drinkt fijn 's ochtends en 's avonds een flesje warme melk, bij mij in het grote bed, zo hebben we toch nog een kroel/relax/knuffel momentje. O+
pi_116046604
Fijn dat het zo gaat Juud :)

Vanavond geen borst.. Hij wilde wel, maar meteen huilen bij het aanhappen.. Nu staan er volgens mij nog twee voortanden op doorkomen boven... Dus maar een flesje warm gemaakt..
Morgenvroeg weer een poging.

Dinsdag weer werken, in drie weken tijd zijn we van 4 voedingen overdag naar 2 gegaan.. Dus geen kolf meer mee naar het werk *O*
pi_116046749
Jeetje Nirak, wat gaat het snel bij jullie en D is maar 1 maand ouder dan mijn mops!
Ik kan me niet voorstellen dat ze over 1 maand maar 2 voedingen per etmaal drinkt

Juud O+ heel mooi dat het zo natuurlijk mogelijk is!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116047853
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:33 schreef bitterend het volgende:
Jeetje Nirak, wat gaat het snel bij jullie en D is maar 1 maand ouder dan mijn mops!
Ik kan me niet voorstellen dat ze over 1 maand maar 2 voedingen per etmaal drinkt

Juud O+ heel mooi dat het zo natuurlijk mogelijk is!
Ik kan me dat bij jou mops ook niet voorstellen :) Die gaat het wel langer volhouden denk ik :)
Ieder kind is anders B, die van mij groeit inmiddels meer op vast voedsel dan op mijn melk, tenminste, dat idee heb ik :)
pi_116048025
Hihi ja dat elke kind anders is, is zeker! ik vind het erg leuk al de verschillende ontwikkelingen te lezen!

Moet je wel gewoon volle koemelk geven? als je minder voedt?

Sowieso weet iemand hoeveel koemelk je moet geven na 1 jaar? of moet je het helemaal niet geven maar het "mag" ?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116048802
Waarom zou je koemelk moeten geven?
pi_116048863
Erm ja ik dacht dat kinderen een bepaalde hoeveelheid aan volle melk producten (zuivel) moeten hebben..of is dat alleen voor yoghurt eigenlijk?

Volgens mij ben ik aan het lullen :') ik las het op de voedingscentrum pagina maar die geven ook aan dat kinderen niet volle melk producten maar magere moeten hebben :') nou dan weet ik ook geneog

[ Bericht 57% gewijzigd door bitterend op 26-08-2012 23:14:43 ]
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116049570
Haha!

Ook voor koemelk geldt dat volledige volksstammen zonder leven. Het idee rond koemelk is dat je er calcium uit opneemt. Echter, door de hoeveelheid fosfor neem je dit vrijwel niet op. Calcium haal je uit oa bepaalde groenten en noten. Dus, neem het omdat het je smaakt, maar echt gezond is het niet voor je. Sowieso, de melk van een ander zoogdier, waar in de natuur kom je dat nou tegen?
pi_116056193
Wals ik weer ff binnen, sorry. Maar wie herkent dit:
Baby wil aanhappen maar houdt handjes voor mondje. Wij halen ze weg, baby gefrustreerd/boos/huilen want wij houden armpjes vast. Daardoor baby huilen en niet aanhappen. Op zich logisch. Maar wat anders?

En als ze dan hangt, drinkt ze niet! Twee slokken en ff niks... En maak ik dr los is het weer paniek en boos want de dame wil eten.

Ik doe iets niet goed... Maar weet niet wat :{ Voed in de Engelse houding vanwege aanhap problemen van de kleine. Geeft super zuinig mondje en in die houding kan ik beter mikken... Heeft lk mij zo uitgelegd...
*baal*
pi_116056662
Ik kan me jouw frustratie voorstellen SE. Als je met je vinger langs haar mond loopt, hapt ze daar dan wel naar? Hoe lang geleden is de laatste voeding?

Wat jij omschrijft komt mij niet bekend voor. Misschien heeft zij haar handen daar omdat ze zich niet lekker voelt. Dan deden/doen mijn kinderen dat tenminste.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116057350
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 03:42 schreef SupremeEvil het volgende:
Wals ik weer ff binnen, sorry. Maar wie herkent dit:
Baby wil aanhappen maar houdt handjes voor mondje. Wij halen ze weg, baby gefrustreerd/boos/huilen want wij houden armpjes vast. Daardoor baby huilen en niet aanhappen. Op zich logisch. Maar wat anders?

En als ze dan hangt, drinkt ze niet! Twee slokken en ff niks... En maak ik dr los is het weer paniek en boos want de dame wil eten.

Ik doe iets niet goed... Maar weet niet wat :{ Voed in de Engelse houding vanwege aanhap problemen van de kleine. Geeft super zuinig mondje en in die houding kan ik beter mikken... Heeft lk mij zo uitgelegd...
*baal*
Is dit vooral 's avonds of hele dag?

Als mijn kleine 's avonds een huiluurtje had, wilde drinken ook totaal niet. Wel happen, maar weer gefrustreerd loslaten, huilen, veel lucht binnenkrijgen... Als aanhappen niet snel genoeg ging, ook huilen. Ook als er handjes voor zaten. Heel vervelend idd.

Hier hielp met hem in de armen lopen, tot hij weer rustig was en dan opnieuw proberen. Na een tijdje was het dan opeens weer goed. Overdag ging het dan prima, was echt alleen 's avonds.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116058286
Waarom haal je dr los?

De borst is niet alleen maar eten hè. Het is troost, geborgenheid, mama, rust, etc. Een baby die aan de borst wil, heeft niet per sé honger of dorst.
pi_116059256
Volgens mij zijn de meningen en theorieën verdeeld over koemelk, ik vind het altijd gezond smaken, dus denk graag dat het gezond is.

lastig SupremeEvil, hoop dat het minder word.

Nena heeft antibiotica gekregen, kan zij nu ook spruw krijgen daardoor? of is dat alleen als de moeder antibiotica heeft gekregen?
pi_116059283
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:36 schreef Troeta het volgende:
Volgens mij zijn de meningen en theorieën verdeeld over koemelk, ik vind het altijd gezond smaken, dus denk graag dat het gezond is.

lastig SupremeEvil, hoop dat het minder word.

Nena heeft antibiotica gekregen, kan zij nu ook spruw krijgen daardoor? of is dat alleen als de moeder antibiotica heeft gekregen?
Dat kan ja...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116060109
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:18 schreef WupWup het volgende:
Haha!

Ook voor koemelk geldt dat volledige volksstammen zonder leven. Het idee rond koemelk is dat je er calcium uit opneemt. Echter, door de hoeveelheid fosfor neem je dit vrijwel niet op. Calcium haal je uit oa bepaalde groenten en noten. Dus, neem het omdat het je smaakt, maar echt gezond is het niet voor je. Sowieso, de melk van een ander zoogdier, waar in de natuur kom je dat nou tegen?
Vocht als rijstemelk en soya melk bevat ook calcium en is dacht ik gezonder. Misschien dat dan als aanvulling doen als je denkt dat je kind niet genoeg Calcium uit groente kan halen omdat het niet zoveel daarvan eet. Zit calcium dan wel in bv? Misschien is het een noob vraag maar ik stel hem toch maar.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116060181
Ik ben me aan het oriënteren op voedings bh's omdat ik straks van plan ben om bv te geven. Nu lees ik alleen heel veel verschillende verhalen over wel/geen beugel, wel/niet voor de bevalling kopen. Nu heb ik ook nog het 'probleem' dat ik een grote maat heb (nu al cup g) en dus in de standaard winkels niet kan slagen. In de winkels waar ik eventueel wel kan slagen vind ik de prijzen soms echt belachelijk hoog! Heb al wat betaalbaars via internet besteld, maar allemaal weer terug gestuurd want dat was het toch niet. Zowel met als zonder beugel, ze zaten niet goed en niet prettig.
Hebben jullie tips? Ben toch vast niet de enige die hier tegen aan loopt?
pi_116060485
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 11:09 schreef Women86 het volgende:
Ik ben me aan het oriënteren op voedings bh's omdat ik straks van plan ben om bv te geven. Nu lees ik alleen heel veel verschillende verhalen over wel/geen beugel, wel/niet voor de bevalling kopen. Nu heb ik ook nog het 'probleem' dat ik een grote maat heb (nu al cup g) en dus in de standaard winkels niet kan slagen. In de winkels waar ik eventueel wel kan slagen vind ik de prijzen soms echt belachelijk hoog! Heb al wat betaalbaars via internet besteld, maar allemaal weer terug gestuurd want dat was het toch niet. Zowel met als zonder beugel, ze zaten niet goed en niet prettig.
Hebben jullie tips? Ben toch vast niet de enige die hier tegen aan loopt?
Wij vrouwen met een enorme boezem moeten nu eenmaal meer stof kopen en meer stof = duurder ;)

Ik ben bijzonder goed geslaagd dankzij tips van hier: www.lingerievoortwee.nl en ben tevreden over Cake en Hotmilk. Ik draag zonder beugel, want die dingen zitten nooit lekker bij mij.

SE, balen van het aanhappen.. Is het pas één keer zo gegaan? Soms gaat het even later ineens weer goed :*

Vanmorgen heeft zoonlief weer de borst geweigerd... Terug in bed gelegd en later weer geprobeerd.. Maar hij had echt honger maar wilde niet aan de borst: huilen
Dus maar een flesje warm gemaakt..

Dus straks maar proberen ipv boterham.. En als hij dan nog niet wil vanavond weer.. Maar ik loop ook al even te dubben over wel of niet doorgaan.. Misschien is dit wel het moment.. Heb geen stuwing en 24 uur geleden voor het laatst gekolft..
pi_116060666
Woman86 en anders in een goede winkel passen en dan kijken of je het merk en soort ook online kunt kopen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116060676
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat kan ja...
Thanks, ff in de gaten houden dus
pi_116060769
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 11:19 schreef Nirak het volgende:

[..]

Wij vrouwen met een enorme boezem moeten nu eenmaal meer stof kopen en meer stof = duurder ;)

Ik ben bijzonder goed geslaagd dankzij tips van hier: www.lingerievoortwee.nl en ben tevreden over Cake en Hotmilk. Ik draag zonder beugel, want die dingen zitten nooit lekker bij mij.
Tsja meer stof is inderdaad duurder.. Veeeeel duurder.
Maar bedankt voor de tip, die site had ik nog niet voorbij zien komen bij Google..
pi_116060775
Woman86, ik heb 'maar' cup E/F, maar ik vind Hotmilk (zonder beugels) ok heel fijn. :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_116060824
Nou de laatste voeding voor die van 3 uur was om 23.15. En op dat moment hapt als een dolle naar alles wat dicht bij haar mond komt...

Phaidra, Het is vooral savonds en snachts. Ook wat jij omschrijft. Overdag gaat het op zich 'goed' (met grote mond aanhappen doet ze niet, dus blijft altijd even zoeken en voelen of het goed zit) maar op dat moment is ze wel rustig. Hapt niet meer als een dolle in het rond.

Wupwup, ik weet dat het ook troost is :) maar op dat moment ben ik ervan overtuigd dat ze echt honger heeft. Ik haal haar los op het moment dat het niet meer goed voelt, niet omdat ze even niet drinkt. Zo lijkt het nu wel, beetje fout omschreven. Ze drinkt een paar slokken, dan even niks, dan weer een paar slokken en krijg ik weer een nieuwe tsr. Maar haal haar dus los als het pijn doet, want tepelkloofje.

Voel me echt een beetje een onzeker sukkeltje, haha :@ Baby heeft ook nog een omgekeerd dag en nacht ritme, overdag vooral slapen. Gaat dat vanzelf over?
pi_116060942
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 11:26 schreef Tinuviel het volgende:
Woman86 en anders in een goede winkel passen en dan kijken of je het merk en soort ook online kunt kopen?
Had ik inderdaad al bedacht maar ik ben nu ook wel benieuwd naar de wel/niet beugel ervaringen. Ik heb beide gepast. En de zonder beugel liet weinig flatteus over van mijn borsten... Het leken wel scheve peren onder een shirt :'( terwijl het met beugel er toch een stuk beter (lees: mooi rond :)) uit ziet.
Maar dan lees ik weer dat met beugel niet zo goed is tijdens bv.
  maandag 27 augustus 2012 @ 11:37:46 #128
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_116060964
SE, je bent geen sukkeltje :* Bijna iedereen heeft wel eens gesteggel met maaiende armpjes bij die minibab's. Komt vanzelf goed.
Dag- en nachtritme komt ook vanzelf goed. Duurt bij de een wat langer dan bij de ander. Je zou 's avonds alles donker kunnen laten, en alleen rustig voeden, niet spelen oid. Dan krijgt je baby de hint mss wat sneller door.

women86, mijn nichtjes hebben een grote matenwinkel. naron. (www.naron.nl) mss kan je daar slagen?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_116061013
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 11:36 schreef Women86 het volgende:

[..]

Had ik inderdaad al bedacht maar ik ben nu ook wel benieuwd naar de wel/niet beugel ervaringen. Ik heb beide gepast. En de zonder beugel liet weinig flatteus over van mijn borsten... Het leken wel scheve peren onder een shirt :'( terwijl het met beugel er toch een stuk beter (lees: mooi rond :)) uit ziet.
Maar dan lees ik weer dat met beugel niet zo goed is tijdens bv.
Ik heb liever met beugel.. En dan draag ik in de nacht zonder of niet. Maar zonder beugel is het echt geen porem.. Het mag wel iets flateus eruit zien.

Zo wil ik straks ook gewoon een normale bh erbij... Gewoon omdat dat net ff een leuker gezicht is voor vriendje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 27 augustus 2012 @ 11:54:51 #130
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_116061438
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 11:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb liever met beugel.. En dan draag ik in de nacht zonder of niet. Maar zonder beugel is het echt geen porem.. Het mag wel iets flateus eruit zien.

Zo wil ik straks ook gewoon een normale bh erbij... Gewoon omdat dat net ff een leuker gezicht is voor vriendje.
Dat dacht ik ook altijd totdat ik de bhs van Cake en Hotmilk ontdekte. Zelfs mijn man is er heel tevreden over. Meer tevreden dan over die van Anita met beugel...
ik zit overigens in J/K
pi_116062105
Ik heb nog een tepelhoedje liggen van de kraamweek.. Zou hij daarmee wel willen drinken bedenk ik me nu... Straks eens proberen :)
pi_116062339
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 11:32 schreef SupremeEvil het volgende:
Nou de laatste voeding voor die van 3 uur was om 23.15. En op dat moment hapt als een dolle naar alles wat dicht bij haar mond komt...

Phaidra, Het is vooral savonds en snachts. Ook wat jij omschrijft. Overdag gaat het op zich 'goed' (met grote mond aanhappen doet ze niet, dus blijft altijd even zoeken en voelen of het goed zit) maar op dat moment is ze wel rustig. Hapt niet meer als een dolle in het rond.

Wupwup, ik weet dat het ook troost is :) maar op dat moment ben ik ervan overtuigd dat ze echt honger heeft. Ik haal haar los op het moment dat het niet meer goed voelt, niet omdat ze even niet drinkt. Zo lijkt het nu wel, beetje fout omschreven. Ze drinkt een paar slokken, dan even niks, dan weer een paar slokken en krijg ik weer een nieuwe tsr. Maar haal haar dus los als het pijn doet, want tepelkloofje.

Voel me echt een beetje een onzeker sukkeltje, haha :@ Baby heeft ook nog een omgekeerd dag en nacht ritme, overdag vooral slapen. Gaat dat vanzelf over?
Klinkt als clusteren. Lekker chillen aan de borst, af en toe een slok, en na een paar uur zo doorgaan in slaap vallen. Geef er maar aan toe, want het is of dat of drama. En van dat laatste wordt echt niemand gelukkig. Meeste baby's clusteren trouwens, daar is niks geks aan. Alleen het wordt maar zelden als zodanig herkend. Vaak wordt het huiluurtje genoemd ;(
Wel prima dat je haar loshaalt bij pijn, maar leg dan opnieuw aan zonder pijn of geef de andere borst. Verzorg je kloof goed met wat melk na de voeding (laten drogen aan de lucht) en daarna evt wat lanoline oid erop.
pi_116062379
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 11:07 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Vocht als rijstemelk en soya melk bevat ook calcium en is dacht ik gezonder. Misschien dat dan als aanvulling doen als je denkt dat je kind niet genoeg Calcium uit groente kan halen omdat het niet zoveel daarvan eet. Zit calcium dan wel in bv? Misschien is het een noob vraag maar ik stel hem toch maar.
Tja... Wat is gezond(er)? Een hele discussie op zichzelf.
Borstvoeding voorziet in een volledige voedingsbehoefte :)
pi_116062707
Naar aanleiding van de vraag over voedings-bh's:

Tijdens de zwangerschap had ik meegroei/voedingsbh's gekocht zonder cup. Omdat ik nog niet wist waar ik op uit zou komen. Toevallig pas (twee weken na de bevalling) een paar leukere flatteuze voedingsbh's (met beugel) gekocht omdat de borstvoeding nu goed loopt en ik naar verwachting geen cupmaten meer stijg.
Ik ben blij dat ik na de bevalling een paar mooie gekocht heb, en niet daarvoor. Ik ben van een B naar een E gegaan :o
Ook ben ik blij dat ik me in de winkel goed heb laten adviseren, anders had ik met een slecht zittend exemplaar thuisgekomen waarschijnlijk. Wat natuurlijk meer risico geeft op ontstekingen en dergelijke. De beugelloze zijn nu mijn slaapbh's (ivm met lekken)
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_116062866
quote:
2s.gif Op maandag 27 augustus 2012 11:54 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook altijd totdat ik de bhs van Cake en Hotmilk ontdekte. Zelfs mijn man is er heel tevreden over. Meer tevreden dan over die van Anita met beugel...
ik zit overigens in J/K
Die onthou ik ff, ik kruip nu richting f/g..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116062957
quote:
2s.gif Op maandag 27 augustus 2012 11:54 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook altijd totdat ik de bhs van Cake en Hotmilk ontdekte. Zelfs mijn man is er heel tevreden over. Meer tevreden dan over die van Anita met beugel...
ik zit overigens in J/K
Die van Freya zijn ook mooi en zitten echt fantastisch!

Ik ben nooit echt fan van Anita geweest, zakken vrij snel 'uit' vind ik...
pi_116062990
Hier is helaas geen winkel in de buurt waar ik kan passen. Ik heb tijdens mijn zwangerschap wel 1 bh gehad die ook als voedingsbh gebruikt kan worden, maar die is nu idd te klein. Ik heb net ook maar 2 nieuwe uitgezocht voor wat meer geld, die van de prenatal geven echt weinig steun (en 1 is ook alweer krap aan het worden). Helaas ligt internetbankieren eruit, dus kan de bestelling nog niet afronden }:|
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 27 augustus 2012 @ 12:46:38 #138
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_116063017
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 12:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Die onthou ik ff, ik kruip nu richting f/g..
En ik ben echt heel erg tevreden over lingerievoortwee.nl. Je kunt ook eerst even Marcella om advies vragen, voordat je besteld. Ik had meteen de goede maat.
  maandag 27 augustus 2012 @ 12:48:46 #139
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_116063074
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 12:44 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Die van Freya zijn ook mooi en zitten echt fantastisch!

Ik ben nooit echt fan van Anita geweest, zakken vrij snel 'uit' vind ik...
Ik wilde eerst nooit een bh zonder beugel dus dan heb je niet veel keus als je een grote cup hebt (zeker niet icm een kleine omvang).
En nu heb ik die van Cake en Hotmilk ontdekt. Misschien kijk ik nog eens voor Freya, maar ik pas ook weer een paar gewone bh's en thuis flip ik ze daar dan vaak uit :D
pi_116063325
quote:
2s.gif Op maandag 27 augustus 2012 12:46 schreef Asyniur het volgende:

[..]

En ik ben echt heel erg tevreden over lingerievoortwee.nl. Je kunt ook eerst even Marcella om advies vragen, voordat je besteld. Ik had meteen de goede maat.
Ze groeien nu opeens heel erg... Ik heb behoorlijk wat in de leen nu. Als het straks iets stabiliseert zal ik ff mailen ja.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116063580
Thanks voor de tips! Ik zal eens rondkijken bij genoemde sites / merken.

Ik lees ook veel verschil over wel/niet voor de bevalling.
Zou ook zonde zijn als ik er nu 1 koop voor behoorlijk wat geld en dat hij straks na de bevalling niet meer past... Maarja je moet er wel 1 hebben met de bevalling (volgens kraamboekje). Dilemma :{
pi_116064275
Ik heb twee redelijk goedkope, weinig flatterende voedingbeha's in een maat te groot gekocht bij de Otto geloof ik (maar ik heb dan ook een bescheiden F-cupje :+ ). Toen ik zeker wist dat de borstvoeding liep en mijn maat een beetje gestabiliseerd heb ik mooie en goede voedingsbeha's gekocht. Ik vond het zeker met de stuwing héél fijn om beha's te hebben, zonder kon ik echt niet slapen :X

[ Bericht 1% gewijzigd door Clubsoda op 27-08-2012 13:42:30 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_116064512
Ik heb geen voedingsbh's gekocht voor de bevalling, dat kan snel genoeg geregeld worden na de bevalling toch? Sowieso wordt je maat vaak anders. Met de stuwing paste ik ze niet eens, verschrikkelijk wat een kannonnen :o Ik hoop dat ik daar dit keer minder last van heb trouwens..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_116066364
Woman86, ik heb ondanks advies tegen beugels noppies met beugels en zonder padding gekocht. Je moet echt passen wat goed staat. Bij Noopies hebben ze bijvoorbeeld enkele maten met beugels zonder padding en die zaten bij mij goed en dubbele maten bv. 80-85 c en die zaten bij mij totaal niet en waren met padding. Ik hoefde de padding toch niet zonodig, want heb zelf genoeg borst. Noppies BH's zijn ook nog eens niet zo vreselijk duur.
Had wel de fout gemaakt bh's voor de bevalling te kopen, eeNtje had ik gelukkig nog geruild voor grotere maat. Ze zijn een heel kleinbeetje krap. Met name als ik er nog een zoogcompres in moet persen.

Wat een dag: zat serder te kolven op mijn werk, wordt er op de deur geklopt. Dat gebeurd weleens omdat de vergaderkamer waar ik kolf helemaal voorin de gang zit en er geen receptie is hier. Toen belde mijn collega me op mobiel dat ik hier mee had, dat ik het raam dicht moest doen omdat ze gewassen zouden worden. Hoe moet dat nou als ik aan de kolf zit dacht ik. Heb het maar zo gelaten en dacht ik zie wel, als het nodig is, doe ik het en anders als ik klaar ben. Zat ik ook echt op de sprong, bang, dat ze water binnengooien en/ of binnen komen gluren, maar viel allemaal mee, want ik was eerder klaar. En die man stond gewoon beneden te lappen met een reuze stok, toch maar blij dat ik op 3 hoog zat :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116069623
Tinuviel, ik heb1 gepast van Noppies, met beugel en zonder padding. Maar die was te klein/zat niet goed :N
pi_116069909
Het is gewoon heel persoonlijk. Maar het beste geef je pas geld uit aan een goede voedingsbh na je kraamweek. Want waarschijnlijk ga je nog een aantal verschillende cupmaten meemaken en je weet van tevoren gewoon niet waar je eindigt.
pi_116070810
Als ik dat zo lees heb ik wel een hele bescheiden cup. 85D. Hema bh's hier, zitten zo lekker dat ik niet eens merk dat ik er aan heb :)
  maandag 27 augustus 2012 @ 17:53:53 #148
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_116073790
Hier ook een bescheiden maatje: 70D. Ik heb een paar dagen voor de bevalling een beha bij de Hunkemoller gekocht en die zit nog steeds prima. Helaas hebben ze juist die beha uit het assortiment gehaald.

Ik heb overigens ook beha's van Mammae gehad om te testen (de gewone beha en de nacht/sportbeha), en die zaten echt goddelijk en zijn ook nog eens best wel mooi! Ik heb er alleen nooit een gekocht vanwege de prijs.
pi_116074702
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 12:23 schreef WupWup het volgende:

[..]

Klinkt als clusteren. Lekker chillen aan de borst, af en toe een slok, en na een paar uur zo doorgaan in slaap vallen. Geef er maar aan toe, want het is of dat of drama. En van dat laatste wordt echt niemand gelukkig. Meeste baby's clusteren trouwens, daar is niks geks aan. Alleen het wordt maar zelden als zodanig herkend. Vaak wordt het huiluurtje genoemd ;(
Wel prima dat je haar loshaalt bij pijn, maar leg dan opnieuw aan zonder pijn of geef de andere borst. Verzorg je kloof goed met wat melk na de voeding (laten drogen aan de lucht) en daarna evt wat lanoline oid erop.
Heb het even opgezocht, klinkt inderdaad als clusteren... Ik geef er ook wel aan toe, alleen heb ik dus op allebei mn tepels een kloof(je). Pijn! Dusja, wisselen van borst maakt niet echt uit. Had m'n lk nog gebeld, vind het wel fijn om haar als soortje van support achter de deur te hebben. Ze denkt niet dat het aan het aanleggen zelf ligt, technisch gezien. Maar meer aan baby M.'s temperament... Ik mocht een filmpje maken en doormailen naar d'r zodat ze het gedrag zelf kan beoordelen.

Enne, handig die bh tips :) daar kan ik ook wat mee! Heb nu 85D van hema, maar kan wel naar een E volgens mij...Er horen geen afdrukken van bandjes in je borsten achter te blijven als je'm uit doet toch :')
pi_116075209
Tinu :D wel fijn dat je even werd gewaarschuwd!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116077895
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:37 schreef bitterend het volgende:
Tinu :D wel fijn dat je even werd gewaarschuwd!
ja dat wel. Maar het was toch niet erg relaxed kolven :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:52:44 #152
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_116078686
Omdat Nathan tot een maand geleden bv kreeg zet ik ze hier.
Moet zeggen dat Nathan op deze curves echt perfect in verhouding is, op de curves bij het cb was zn gewicht ondergemiddeld en zn lengte gemiddeld.


pi_116090266
Oeh Tinu.. Daar zou mijn opbrengst meteen van kelderen :')
En Pessie, mooie stats hoor!

Hier al 48 uur niet live kunnen voeden omdat meneer niet wil.. Hij wordt al hysterisch als hij m'n borst ziet.. Dus kolven en flesjes.. :(
Morgen nieuwe dag, nieuwe kansen.. En als het niet wil dan moet ik me daar misschien maar bij neer leggen.. Vreemd is dat toch.... Je twijfelt over stoppen of doorgaan, en als zoonlief de keuze voor je lijkt te gaan maken baal je ervan.. :') Ik ben echt een sneuneus :')
pi_116096032
Nirak dat gevoel te balen als zoonlief niet wil ken ik van mijn oudste. Verschil was dat ik zelf niet echt wilde stoppen. Maar ja als je kind zo overduidelijk iet meer hoeft, dan kun je dat maar beter accepteren, anders krijg je toch niet die fijne momenten die je wilt hebben. Ik baalde ook wel en was er ook verdrietig door. Het is niet makkelijk en duurde even voordat ik de keuze van mijn zoon had geaccepteerd.

Wat ik me trouwens afvroeg is hoeveel moeders hier voedden na 1,5 jaar nog een jongen en hoeveel na 1,5 nog een meisje? Ik heb zo een vermoeden dat jongens er over het algemeen sneller mee klaar zijn en meisjes over het algemeen ook wel langer gevoed willen worden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116096042
Nou... Hij lijkt er echt klaar mee te zijn. Maar hij heeft heel gezellig bij mij in bed een flesje gedronken O+
pi_116096052
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 07:05 schreef Nirak het volgende:
Nou... Hij lijkt er echt klaar mee te zijn. Maar hij heeft heel gezellig bij mij in bed een flesje gedronken O+
Was zeker ook een supergezellig knuffelmoment O+ en ik moet erbij zeggen dat mijn vent ook al ouder was dan de jouwe toen we stopten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:50:55 #157
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_116096859
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 07:02 schreef Tinuviel het volgende:
Wat ik me trouwens afvroeg is hoeveel moeders hier voedden na 1,5 jaar nog een jongen en hoeveel na 1,5 nog een meisje? Ik heb zo een vermoeden dat jongens er over het algemeen sneller mee klaar zijn en meisjes over het algemeen ook wel langer gevoed willen worden.
Ik heb Nathan 2 jaar gevoed en als hij nu mn borst ziet dan hapt hij nog steeds wel es aan. Ik haal hem er dan af en vertel dat we gestopt zijn, vind hij niet leuk maar het is gewoon zeer gevoelig allemaal nu door de zwangerschap.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:39:06 #158
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116097730
Ik wals weer even binnen :#. Een vraagje. E. is vandaag 4 weken oud. Volgens mij gaat alles best goed (en we gaan straks naar het CB om dat te checken ;)) maar ik merk wat onrust bij haar. Ons 'schema' ziet er nu al 2 weken ongeveer zo uit:
Rond 08:00 wakker worden, verschonen en drinken (ik bied 2 borsten aan maar ze wil er maar 1 meestal). Daarna valt ze bij mij als een blok weer in slaap. Ik leg haar dan in haar bedje. Meestal slaapt ze aan de borst al.
Rond 11:30 wordt ze dan wakker, verschonen en weer drinken. Wederom bied ik 2 borsten aan maar 1 is meestal voldoende. Hierna is ze altijd een tijdje wakker en 'spelen' we wat. Ik zing een liedje, we lopen door het huis of even buiten, ik leg haar even in de box etc, ze drinkt nog wat rond half 2 en meestal valt ze rond 2/half 3 weer bij mij in slaap. ik leg haar dan in haar bedje.

Rond 5 wordt ze weer wakker en wil drinken. Zelfde verhaal en is dan weer een uur/anderhalf wakker. Tijd voor badje en knuffelen/spelen met papa. Daarna proberen we haar weer in haar eigen bedje in slaap te krijgen maar dat lukt niet voor langer dan een uur.

Het liefst zou ik haar dan rond 20:00/21:00 uur voeden en dan 23:00/24:00 uur.

Maar rond 20:00 uur begint het clusteren. Continue willen drinken maar 2 slokjes en weer (boos) loslaten. Ze wordt hartstikke gefrustreerd en maait met haar armen alle kanten op, trapt zich van mij weg met haar beentjes en huilt. Even troosten en boeren en dan beginnen we weer opnieuw. Ze heeft dan ook veel last van haar darmpjes. Clusteren duurt tot uur of 11. En dan wordt ze weer wakker om 01:00 uur. Die voeding gaat ook nog heel onrustig en duurt lang. Voeding van 04:00/05:00 gaat wel weer prima. Wel slaapt ze hierna altij erg onrustig. Verl geluid en veel bewegen. Het eindigt meestal bij papa op de borst, dan slapen we alledrie tenminste. En zo begint weer een nieuwe dag.

Bij tips rondom clusteren lees ik dat ik haar overdag vaker moet aanleggen. Ik zou niet weten wanneer! Slaapt ze teveel overdag? Moet ik haar wakker gaan houden?

Ik vraag het ook straks op het CB maar ik heb een hogere pet op van jullie hier! Wat kan ik anders/beter doen?
pi_116098607
Ik vind dat ze voor een meisje van 4 weken al heel veel wakker is overdag. Wij hadden ook een tijdje zo'n schema, maar ik denk dat we te lang wachtten met de kleine weer naar bed brengen. Ik las als indicatie dat een baby ongeveer dit schema heeft (Ria Blom, ben zelf niet zo van een rigide schema, maar ik had gewoon geen flauw idee wat een beetje 'normaal' was):

0 tot 2 weken: duur van de wakkere tijd: 30 tot 45 min
8 a6 voedingen
2 tot 6 weken: duur van de wakkere tijd: 45 tot 60 min
8 a6 voedingen
7 tot 12 weken: duur van de wakkere tijd: 60 tot 75 min
6 A5 voedingen
3 tot5 mnd: duur van de wakkere tijd: anderhalf uur
5 voedingen

Dit is inclusief de voedingstijd. Als jouw meisje bijvoorbeeld van 11.30 t/m 14.30 op is, is dat wel heel lang in vergelijking met bovenstaande.

Dit gezegd hebbende, het is redelijk normaal dat baby's in de late middag en avond wat onrustiger zijn. Willen clusteren is een oorzaak, maar misschien ook gewoon het verwerken van nieuwe indrukken. Bij ons ging het zo van ongeveer 4 t/m 8 weken, daarna ging het vrij plotseling beter.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:40:47 #160
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116098923
Ik vond idd ook dat ze lang wakker was maar begon aan mijzelf te twijfelen. Ze valt alleen dan echt niet in slaap, of voor maar heel even. Echt zelf in slaap vallen lukt, vind ik nog wel begrijpelijk, ook nog niet.
Ik ga proberen haar maar eerder in slaap te laten vallen. Even kijken hoe ik dat ga doen :).

Het clusteren zelf vind ik niet erg maar ze wordt er zo onrustig en gefrustreerd van. Dat vind ik zo zielig!

Uiteraard besluit ze zelf dit 'schema' vandaag om te gooien en zit ik sinds mijn eerste berichtje met een wakkere, onrustige Elin die steeds wil drinken. Dat wordt spannend straks om half 2 op het CB :')
pi_116099203
Ik vond het ook lastig hoor Tante_Soesa :Y. De eerste weken slapen ze overal, zonder morren en opeens lijkt dat over. Maar wat je zegt, zelf in slaap vallen lukt ze ook nog niet.

Wat ik wel merkte: ondanks dat hij er heel wakker uitziet, kan hij toch heel moe zijn. Kleine signaaltjes zijn wegkijken, minder brabbelen, minder met armen en benen maaien. Vaak ga ik dan naar zijn kamertje (verduisterd) en probeer daar of hij nog wat wil drinken. Dan valt hij vaak tijdens het drinken in slaap. Wil hij niet drinken, probeer ik hem toch in bed te leggen. Dan gaat hij meestal wel huilen, maar valt dan binnen 5-10 min. toch in slaap. Als jengelig huilen overgaat in hard huilen, haal ik hem uit bed en troost ik hem. Als hij weer rustig is, probeer ik weer of hij wil drinken. Vooral aan het eind van de middag en 's avonds kan ik hier best een uurtje zoet mee zijn. Als hij 's middags écht niet wil (dan is hij denk ik oververmoeid), doe ik hem in de draagdoek.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:16:32 #162
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116099757
Goede tips Phaidra, dankje!

Het is idd precies wat je zegt, eerst sliep ze overal zonder problemen en nu gaat dat moeilijker. Je merkt ook idd dat ze wat oververmoeid raakt op een gegeven moment. Als ze aan de borst in slaap is gevallen wordt ze vaak weer wakker als ik haar probeer weg te leggen. Dan is ze helemaal not amused en zijn we zo een uur verder voordat ze weer slaapt.

Ik blijf daar dan maar wel mee doorgaan, drinken aanbieden tot ze slaapt en dan in haar bedje proberen te leggen.

Het is idd lastig omdat ik zo graag haar die slaap gun. Fijn om te lezen dat het niet alleen hier zo gaat!

Van dat clusteren gaan overigens mijn tepels wel zeer doen zeg! Ging voeden eindelijk pijnloos...
pi_116100024
Tante-Soesa, misschien kan slapen in een draagdoek ook nog een oplossing zijn. Dan slaapt ze wellicht niet in haar bedje, maar dan slaapt ze wel. Zeker voorde onrustige tijd s'avonds best lekker en dan clustert ze minder. Wat betreft vakervoeden overdag kan wel een oplossing zijn en je zou haar daarvoor wakker kunnen maken.

Phaidra mijn baby is echt veel langer wakkerdan in dat schema en dat washij al vanafhet begin.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116100266
Soesa, het lijkt wel of je Elise beschrijft :D
Zelfde probleem hier. En dan heeft ze ook een broer die vindt, als ze dan bijna in slaap valt, dat mama moet kijken naar wat hij aan t doen is en keihard: mama! roept. En dan schrikt ze wakker :D
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:01:16 #165
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116105147
:D
Die meiden van ons gaan lekker gelijk op dus.

Net bij CB geweest en ze komt in ieder geval niets te kort :Y). 4720 gram en 56 cm lang. Dat is dus 1200 gram en 6 (!!) cm langer dan bij haar geboorte. En dat in 4 weken :D. Trots dat dat door mijn melk/slagroom komt *)
pi_116105204
Fijn tante O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116106255
Wat goed Tante_Soesa, daar mag je trots op zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116106533
Hahaha, overvoeding :+ maar goeie stats Soes!

Hier stond ik gisteren met Mien thuis op de weegschaal (donderdag officiele stats, dan krijgt ze prikken -O-) en het leek erop dat ze rond de 5300 gram zat :') (7 weken oud, en bij geboorte 3735) dus ook dik 1600 gram in 7 weken :D ze blijft rond de 300 gram per week bijkomen :') O+

Ze ziet er inmiddels ook als een blok baby uit :P dikke kop, dikke nek, bolle buik :9 de rollen op de bovenbenen beginnen goed te komen... Maatje 56 begint al krap te zitten :X

Nav de opmerking van de kinderarts ga je dan toch nadenken of ik haar inderdaad niet overvoed, maar ze heeft aan max 8 tot 10 voedingen per 24 uur genoeg... dus 't is ook niet alsof ze constant aan de borst ligt... (en dan nog...)

En dat is stom, dat ik het me dan toch afvraag.. bedoel, mijn oudste kwam ook zoveel aan, de borstvoeding loopt gewoon super. Eigenlijk gewoon niks te klagen, dus ik moet niet zo raar onzeker denken dan :+
pi_116106565
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:16 schreef Tante_Soesa het volgende:

Van dat clusteren gaan overigens mijn tepels wel zeer doen zeg! Ging voeden eindelijk pijnloos...
Hou je in de gaten dat ze dan wel goed aanligt? In principe zou ze uren moeten kunnen aanliggen zonder dat je daar last van krijgt, mits ze goed aanhapt :)
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:54:31 #170
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116107136
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 14:39 schreef Gerberaatje het volgende:
Hahaha, overvoeding :+ maar goeie stats Soes!

Hier stond ik gisteren met Mien thuis op de weegschaal (donderdag officiele stats, dan krijgt ze prikken -O-) en het leek erop dat ze rond de 5300 gram zat :') (7 weken oud, en bij geboorte 3735) dus ook dik 1600 gram in 7 weken :D ze blijft rond de 300 gram per week bijkomen :') O+

Ze ziet er inmiddels ook als een blok baby uit :P dikke kop, dikke nek, bolle buik :9 de rollen op de bovenbenen beginnen goed te komen... Maatje 56 begint al krap te zitten :X

Nav de opmerking van de kinderarts ga je dan toch nadenken of ik haar inderdaad niet overvoed, maar ze heeft aan max 8 tot 10 voedingen per 24 uur genoeg... dus 't is ook niet alsof ze constant aan de borst ligt... (en dan nog...)

En dat is stom, dat ik het me dan toch afvraag.. bedoel, mijn oudste kwam ook zoveel aan, de borstvoeding loopt gewoon super. Eigenlijk gewoon niks te klagen, dus ik moet niet zo raar onzeker denken dan :+
Haha :D. Ik zei ook al tegen m'n man: ik ben gewoon een feeder!

Idd, die onzekerheid is niet nodig, dat weet je en toch blijft het knagen.

Hier ligt mevrouw vandaag wel zo'n beetje 90% van de tijd aan de borst maar ze zal het nodig hebben. Normaal zijn 8 voedingen genoeg. Wel raar, om weer 2 'lege' borsten te hebben haha!

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 14:40 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Hou je in de gaten dat ze dan wel goed aanligt? In principe zou ze uren moeten kunnen aanliggen zonder dat je daar last van krijgt, mits ze goed aanhapt :)
Ja, half slaperig let ik daar idd niet altijd goed op. Ook ligt ze veel te sabbelen wat de boel erg week maakt. Weer even scherp zijn :Y
pi_116108568
Vandaag op nu.nl: Borstvoeding zorgt voor betere darmflora

Wat een nieuws...
pi_116111355
Kunstvoeding zorgt voor een slechtere darmflora.
Maar dat mag zeker niet in de krant gezegd worden.
pi_116112649
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 14:39 schreef Gerberaatje het volgende:
Hahaha, overvoeding :+ maar goeie stats Soes!

Hier stond ik gisteren met Mien thuis op de weegschaal (donderdag officiele stats, dan krijgt ze prikken -O-) en het leek erop dat ze rond de 5300 gram zat :') (7 weken oud, en bij geboorte 3735) dus ook dik 1600 gram in 7 weken :D ze blijft rond de 300 gram per week bijkomen :') O+

Ze ziet er inmiddels ook als een blok baby uit :P dikke kop, dikke nek, bolle buik :9 de rollen op de bovenbenen beginnen goed te komen... Maatje 56 begint al krap te zitten :X

Nav de opmerking van de kinderarts ga je dan toch nadenken of ik haar inderdaad niet overvoed, maar ze heeft aan max 8 tot 10 voedingen per 24 uur genoeg... dus 't is ook niet alsof ze constant aan de borst ligt... (en dan nog...)

En dat is stom, dat ik het me dan toch afvraag.. bedoel, mijn oudste kwam ook zoveel aan, de borstvoeding loopt gewoon super. Eigenlijk gewoon niks te klagen, dus ik moet niet zo raar onzeker denken dan :+
De jouwe is tenminste nog 7 weken. De mijne red dat gewicht denk ik ook wel...ik denk dat er zo'n 1,5 kilo bij is gekomen in een maand...
En ze begon op 3930.
T groeit veel te hard...
pi_116116078
Gister bij de kinderarts woog mijn baby 3801 (3wk)... Bij geboorte 3050, einde kraamweek 3180...Ik heb ook slagroom :) zal dus toch wel iets goed doen, haha. Die dubbele onderkin moet ergens vandaan komen :Y) Vandaag had ze wel een beetje een off day, keer voeding gespuugd en een paar mondjes terug na de andere voedingen. En huilen... Maar voor nu lijkt alles weer ok O+
pi_116118719
Gerbera, SE en Sonnetje, wat een ontzettend goede groei zeg!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:29:52 #176
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116120770
Fijn SE :) !
pi_116122685
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:34 schreef WupWup het volgende:
Kunstvoeding zorgt voor een slechtere darmflora.
Maar dat mag zeker niet in de krant gezegd worden.
De natuur is borst, dus e hebt 100% gelijk, maar het klinkt zo rot...
En mij kind gaat nu dus een slechtere darmflora krijgen :'( Of is dat nu al goed na 10 maanden bortvoeding?

Even wat praktische vragen... Ik kan m'n kolfspullen nu voor langere tijd op gaan bergen, zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? Speciale behandeling ofzo?
En ik heb een beetje opgezette borsten nu, lichte stuwing, moet ik daar wat mee of laat ik het gaan? Ik heb gisterenmiddag rond 1500 uur voor het laatst gekolft..

Als over een paar dagen de melk uit de vriezer op is zal mijn mevrouw wel blij zijn dat ze een la terug heeft :')
pi_116122725
Owja, vergeet ik de slagroomstats van overvoedende Gerbera en tante soes! Netjes hoor dames!
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:17:50 #179
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116122849
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:14 schreef Nirak het volgende:
Owja, vergeet ik de slagroomstats van overvoedende Gerbera en tante soes! Netjes hoor dames!
Slagroomsoesjes (insert smiley met vork die ik mobiel niet weet :'))
pi_116182137
Zulke slagroom heb ik dan weer niet maar hij groeit netjes en de mijne was ook lichter bij geboorte. Morgen weer meten en wegen.

Gisteren was ik bij de kinderarts in het zh en vroeg ik over spugen. Toen zei ze als een kind groeit is spugen nooit een issue. Dat was eens een duidelijk antwoord. Bij het kdv spuugt hij minder vertelde ik, waarop ze zei, dat het drinken uit een fles moeilijker is. Dat vond ik apart omdat ik het altijd andersom heb gehoord. Maar volgens mij is de melkstroom wel dunner en komt maar uit een gaatje, dus wellicht spuugt hij daarom minder of wordt daar vaker geboerd.

Even een vraagje: mijn uk krijgt nu vaak om 20/ 20.30 uur een voeding en dan leg ik hem in zijn bed. Gisternacht heb ik geen droomvoeding gegeven, pas vanochtend om 6 uur gevoed. Hij had nog wel langer zonder gekund, maar anders kwam ik niet uit met kolven op werk en voeden voor en na werk. Is dat niet een hele lange tijd zonder voeding? Ik weet dus ook niet precies hoe lang hij het zou volhouden, moet ik nog eens proberen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116183461
Tinu, rond 3 maanden hadden wij dat ook, toen sliep M van 20 uur tot 7. Dat ging best prima, mijn productie trok dat ook goed, maar in combinatie met het feit dat ik weer aan het werk was en hij de fles weigerde en hij heel actief werd, groeide hij toch niet genoeg. Ik ben toen weer begonnen met droomvoeden. Ik verbaasde me er wel over, dat hij blijkbaar te kort kwam en toch niet wakker werd 's nachst. Vandaar dat ik het je maar even zeg :)

En flesdrinken is in die zin moeilijker dat het een continue stroom melk geeft. Een borst stopt als de baby stop (na de tsr). Coördinatie van zuigen-slikken-ademen is moeilijker bij de fles.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_116184839
Prikjes gehad -O- meisje krijste het uit, temperamentje ;)

En de stats :D mijn overvoede kind B-) arts & verpleeg van het CB vonden niks raars aan het aankomen e.d.. heel normaal bij bv... echt, kunnen de KA in het zkh nog wat van leren..

5390 gram :') en 58 cm is ze nu :o





En ze heeft ws toch wel spruw, verpleeg herkende ook wat plekjes in haar wangzakken enzo. Dus we gaan maar even actief aan de gentiaan en alles heet wassen e.d. -O-
pi_116185556
Mooie stats gerb!

-O- minder van de spruw :(

S haar stats:
67 cm en 6995gram



pi_116185651
Wauw, wat een super groeiende kindjes!! *O*

Gerb, balen dat het waarschijnlijk toch spruw is... hopelijk is het snel over.

Bluh, hier vind ik het even niet zo leuk. Mijn kleine slaapt 's nachts opeens zo goed, dat mijn borsten het niet bij kunnen benen. En ik ben blijkbaar al gevoelig voor verstoppingen. Vannacht heb ik de uk maar om 12 uur uit bed geplukt om te voeden (maar dan drinkt hij helemaal niet zo goed). Toen ik naar bed ging had ik voor de zekerheid al wat druk eraf gekolfd. Half 6 werd de kleine weer wakker en toen stond ik alweer op ploffen. Ik slaap gewoon bijna niet door óf pijnlijke borsten óf de angst voor pijnlijke borsten -O-. Tips anyone?

En vandaag wil hij overdag weer nauwelijks slapen, dat helpt ook niet echt voor mijn humeur.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116186086
Oi Phaidra, lastig... geen tips eigenlijk.. Moeten je borsten nog wennen aan het niet 's nachts meer kolven?
pi_116186272
Ja, dat denk ik ook. 's Nachts heeft de kleine meestal wel genoeg aan 1 borst en dan kolf ik wel de andere nog, maar ik kolf niet meer standaard allebei. Maar als ik dat wel doe, blijf ik het in stand houden denk ik? De dom heb ik inmiddels ook afgebouwd, maar ik heb gister pas de laatste pil geslikt.

Het komt allemaal tegelijk lijkt wel. Net nu ik de dom en het extra kolven aan het afbouwen ben, gaat hij 's nacht ook veel langer slapen. Ik ben liever wakker omdat de kleine wil drinken dan dat ik harde plekken moet wegmasseren :P.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 30-08-2012 17:51:38 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116187066
Wow Gerb, jouw meisje groet goed en ze schiet de lengte in.

Zoe jouw meisje groeit kwa lengte echt uit de curves :P. Misschien leuk om te weten of jij of je vriend als kinderen ook zo in de lengte schoten.

Phaidra, wat vervelend. Misschien dat de meer professionals iets kunnen zeggen hoe je borsten makkelijker kunnen wennen? Wellicht tijdje kolven en de kolftijd steeds meer afbouwen, ik weet het niet zeker. Of dat dat spul kan helpen waar het laatst om ging dat de melk wat dunner maakt? En als je de tijd tussen voedingen s'ochtends vroeg korter houdt? Of krijgt hij de melk echt gewoon niet goed genoeg weggedronken?

Ik had vanochtend wel druk in de borst en keihard, maar naar mijn gevoel kreeg L. Het goed weggedronken vanochtend. Ik heb vandaag een klant met stagiaire op kantoor. Was bang dat het niet goed gaat met kolven enz, maar tot nu toe geen probleem endit is al de laatste kolfbeurt. Wel kolf ik in leegstaande ruimtes aan het einde van de gang. Lekkere echo van het apparaat :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116194317
Phaidra
Heb het ook hoor, als S lang slaapt.
Ik heb mijn kolf naast het bed voor het geval dat. Als ik kolf is het alleen een keer snachts

Tinu
Ja ik was ook best lang bij de geboorte (54cm en mijn tweelingbroertje 56cm)
En mijn vriend ook. Ik ben nu 1.80 en mijn vriend 1.91 dus op zich ook logisch dat S ook lang is.

:D lijkt me wel apart om ergens anders te kolven dan thuis
pi_116198374
Nou, ik ben ook 1.80 en mijn vriend 1.91 maar Cara is echt niet zo lang hoor :P
Zelf was ik maar 51cm en 3070gram.

Mooie stats Gerbe :) echte slagroomtieten.

Hier ook ploftieten laat in de avond (tussen 19 en 20uur laatste voeding dus ik pluk haar maar uit bed tegen 12uur)
pi_116200238
:D xanteh, grappig dat we even lang zijn en onze mannen ook :P
Misschien heeft cara later nog een groeispurtje
pi_116200363
Zoe wat een super curve!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116200566
Zoe, dat ergens anders kolven went wel hoor, zeker als je in een kamer zit, die je gewoon kunt afsluiten.

Xanteh, die droomvoeding s'nachts was hier niet zo'n succes. Dan pluk ik hem liever om 6 uur s'ochtends uit bed tenminste op mijn werkdagen :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116221484
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:16 schreef Xanteh het volgende:
Hier ook ploftieten laat in de avond (tussen 19 en 20uur laatste voeding dus ik pluk haar maar uit bed tegen 12uur)
Dat heb ik vannacht ook gedaan. Ik werd zelf om half 1 wakker met redelijk wat stuwing, dus heb de kleine maar even uit bed gehaald. Wel jammer dat hij daarna weer om 5 uur kwam, maar toen heb ik in bed gevoed en nog redelijk kunnen slapen.

Het ging een stuk beter vannacht, wel heb ik nog gekolfd na de voeding van half 1.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116221605
Hoe doen jullie dat, droomvoeden? Mijn mini krijg ik dus mooi niet drinkend als ze slaapt... Probeerde het gisteravond, na 5 minuten kwam er wel wat actie. Maar ze dronk niet echt veel en liet ook na een minuut of 10 alweer los, in diepe coma haha.
Uiteindelijk kwam ze na die voeding van elf uur pas om half 5, dus beter dan er twee keer uit!
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_116221789
De curve van Elise
5370 gram en 55,5 cm met 1 maand. 1440 gram gegroeid vanaf dr geboorte. Cb arts was helemaal tevreden :D





(Oeps maakte k mn kind 600 gram zwaarder :'))

[ Bericht 13% gewijzigd door Sonnetje85 op 31-08-2012 10:51:32 ]
pi_116221894
Netjes Son! Die komt niks tekort! Voer jij ook al slagroomsoesjes?
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_116222017
Zoiets ja :D
Mja ze zat op dag,5 70 gram boven dr geboortegewicht, 2 dagen ervoor zat ze op 3750 en toen dus op 4000. Op dag 9 zat,ze op 4300. Dus altijd al snel gegroeid.
Ach nu heb k een kind op het midden de curve en een aan de bovenkant van de curve :D
Curve van oudste


pi_116222582
Nice stats Son! ^O^ Ik voel me wel een vreemde eend in de bijt met mijn kleintje ;).

Bunny, toen mijn ukkie kleiner was, lukte droomvoeden ook echt niet. Maar een paar dagen geleden besloot ik het nog eens te proberen en toen ging het opeens wel. Ik verschoon hem niet, gewoon uit bed, in stoel zitten en tepel aanbieden :). Hij drinkt wel iets minder dan als hij uit zichzelf wakker wordt, maar het is beter dan kolven.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116222784
Haha Phaidra, van mij mag t ook wel iets minder hard gaan :')
Mn laatste baby en ze wordt veel te snel groot.

Ik liet dr ook wat harder gaan hier. Had dr wat zwaarder gemaakt hehe.

[ Bericht 16% gewijzigd door Sonnetje85 op 31-08-2012 10:52:31 ]
pi_116230538
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:41 schreef Clubsoda het volgende:
Tinu, rond 3 maanden hadden wij dat ook, toen sliep M van 20 uur tot 7. Dat ging best prima, mijn productie trok dat ook goed, maar in combinatie met het feit dat ik weer aan het werk was en hij de fles weigerde en hij heel actief werd, groeide hij toch niet genoeg. Ik ben toen weer begonnen met droomvoeden. Ik verbaasde me er wel over, dat hij blijkbaar te kort kwam en toch niet wakker werd 's nachst. Vandaar dat ik het je maar even zeg :)

En flesdrinken is in die zin moeilijker dat het een continue stroom melk geeft. Een borst stopt als de baby stop (na de tsr). Coördinatie van zuigen-slikken-ademen is moeilijker bij de fles.
CS dank voor het doorgeven. Maar gezien hij op de creche goed uit de fles drinkt. Die gaan ook altijd op en vandaag bij het wegen weer goed was gegroeid: 6068 gram (ik heb ook een kleintje Phaidra) maak ik me niet druk. Sowieso wisselt hij om de 3 dagen weer z'n ritme. Gisternacht kwam hij om 3 uur weer voor voeding. Dus volgens mij vraagt hij het gewoon echt als hij het nodig heeft.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116238174
Haai, ik weer :') Sjeez ik kom hier ook alleen maar als ik wat te vragen heb zeg, sorry daarvoor hoor!
Al zag ik wel dat er een heleboel kindjes erg goed aan het groeien zijn :) fijn joh!

Maar heb weer nieuw advies gekregen, om te een klein beetje te kolven voordat ik ga voeden. Want heb waarschijnlijk teveel voeding, waardoor baby M. het niet aan kan en daardoor zo onrustig drinkt. Ik ga het wel weer even proberen, maar lijkt me sterk dat dat alles zou oplossen. Ben benieuwd. Moet ik dan na elke kolfbeurt dat ding helemaal afwassen en steriliseren, of is goed warm spoelen na elke beurt en 1 keer per dag steriliseren voldoende. Heb zelf wel spruw, baby (nog) niet.

Oh en ze heeft nu iets nieuws, naast panisch aanhappen en vervolgens niks doen/weer loslaten, trekt ze nu dr hoofdje tijdens het drinken ineens naar achter of gaat lekker overstrekken. Oh, en huilen. Mijn stille willie huilt ineens voor haar doen best veel, zoo sneu! Dokter vond het geen typisch reflux verhaal, want ze spuugt niet echt. Daar begon ik zelf aan te denken namelijk. Andere tips van dokter waren, tepelhoedje, fopspeen want flinke zuigbehoefte, eventueel afkolven en melk iets verdikken en met flesje geven, en bespreken op het cb volgende week :?

Pfff... Het houd je wel bezig. Word er soms een beetje moedeloos van :@ Naja, het voeden dan. Verder doet ze het geweldig en kan ik me niet meer voorstellen hoe het was zonder haar! O+
pi_116238566
Wat zijn je klachten dan?
pi_116238797
SE
Met spruw spoelde ik elke keer de kolf enz met heet water af en 2x pd steriliseren (volgens mij is 1x ook wel goed maar ik deed het smorgens en begin vd avond)

En de tips van je dokter vind ik een beetje raar, naar mijn idee heeft een tepelhoedje geen meerwaarde in jou geval (ik neem aan dat het onrustig drinken het probleem is als ik het verhaal zo lees?)
Melk verdikken zou ik zelf ook niet zo snel doen, heb er wel over gelezen op borstvoeding,com maar ik weet het zo niet uit mijn hoofd, maar dat vult wel snel waardoor ze sneller vol zit maar het is 'loze' voeding, dat verdikkingspul (als ik het verkeerd heb dan moet iemand dat zeggen hoor :@)

Misschien is liggend voeden een idee? Dan is S bij mij het rustigst
Nog steeds zwaait ze weleens met haar armpjes en schoppen met de beentjes enz, maar meestal is ze dan of moe (en niet willen slapen) of ze vind de houding niet prettig, of ze moet scheetjes/ontlasting kwijt wat een beetje dwars zit.
pi_116241837
Volgens mij kan voeding verdikken ook weer krampjes veroorzaken. Dus ik weet niet of ik dat zou doen. Mijn kereltje is ook onrustig bij dwarszittende lucht (boertjes of scheetjes) of poep die eruit moet inderdaad. Vaak helpt dan op de schouder doen, op de rug kloppen en arm onder de beentjes schuiven, zodat deze in een 90 graden hoek gebogen zijn. Dat helpt hier om boertjes en scheetjes kwijt te raken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116248361
SE, dit topic is bedoeld om je verder te helpen, dus je mag hier best alleen komen om vragen te stellen :*

wie heeft spruw bij jou geconstateerd? Of is dat zelfdiagnose?

Verdikken zou ik niet zomaar doen.. Tepelhoedje ook niet.. En, ik bedoel het niet vervelend, maar ik zou geen borstvoedingsadvies van een huisarts aannemen.. Tenzij het een huisarts is die zelf lang bv heeft gegeven of goede cursussen heeft gedaan mbt borstvoeding ;)

Dat trekken en overstrekken, doet ze dat iedere voeding? En wanneer begint ze daarmee? Kan het een sterke tsr zijn? Want dan zou de oplossing kunnen zijn om dat even in een hydrofiel te laten lopen..
pi_116249243
SE, mijn gouden tip...: Bel een lactatiekundige ;) écht! Die kan goede adviezen geven op basis van je klachten... Hoe eerder hoe beter.. :) doen hoor!!

Ik heb een harde plek :( best hoog in mijn borst en het doet zeer.. Bij muppet nooit gehad (wel eens een verstopt kanaaltje, dat is dit ws ook, maar niet zo hoog in mijn borst) net leeggekolfd (heb een wijntje gehad, dus geen live voeding nu ;)) en straks maar even Cosi bag erop en nog een keer kolven voor we naar bed gaan...

Maar auw :X
pi_116249682
Mijn klachten...Af en toe een steek in de borst. Tepelpijn, tijdens het voeden, daarna en ze zijn ook rozig. Kan er ook bijna geen stof op verdragen.
Baby heeft geen zichtbare witte aanslag in de mond, maar als ik dit zo lees bijv.:(http://www.lalecheleague.nl/Tepelproblemen/Spruw.html) 'Soms is de baby onrustig aan de borst, trekt aan de tepel, maakt klakkende drinkgeluiden of hij laat veel winden.' Dan heeft ze en doet ze dat rijtje allemaal...

In het begin had baby erg last van krampjes na het voeden, dus toen lk gebeld. Nu voed ik eigenlijk alleen in de engelse houding, dus hoofdje bij mn hand en kontje richting elleboog. Omdat ik haar zo beter kan sturen en aanduwen zodat ze minder lucht meehapt. En dat ging dus best goed. Tot een paar dagen geleden :( want hoofdje wegdraaien en in nek gooien en overstrekken. En nu ist dus ook soms huilen na de voeding en dat 'lossen we op' door een pinkje te geven. Andere houdingen durf ik en lukken niet zo goed nog omdat ik bang ben dat ze dan weer enorm veel lucht meehapt. Ofzo..

Voeding verdikken was ik inderdaad ook niet van plan. Fopspeen liever ook niet, vandaar pinkje. Tepelhoedje leek me ook geen oplossing?

Ze groeit verder als een malle, dus krijgt echt wel genoeg binnen alleen de manier waarop is een beetje jammer :@
pi_116249839
SE hoe oud is ze nu?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:37:37 #209
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116250108
Wat vervelend Gerb :(

Ook ik kom alleen maar binnenvallen met vragen en een heleboel geklaag :)...En nu weer! Herkenbaar dus SE :)

Ik zit in een borstvoedingsdip. Ik vind het niet meer leuk en het loopt even niet lekker. E. lijkt niet meer voldaan na het drinken aan de borst. Blijft huilen, wil niet drinken, drinkt een paar slokken en laat vervolgens los om te huilen. Ook flesje wil niet echt. Inmiddels is ze alweer 1.5 uur wakker en wordt ze steeds onrustiger (want vermoeid) en komen we in een vicieuze cirkel terecht. Dit gaat al de hele dag zo en ik zit er op dit moment best even doorheen. Ze heeft ook vandaag veel te weinig geslapen en dat komt dan weer volgens mij doordat ze wat hongerig blijft.

Mentaal zit het bij mij even niet lekker! Ik ben nu serieus van plan om, na de afspraak met de gyn woensdag, te stoppen met borstvoeding geven. Ongeacht wat het plan met mijn medische verhaal gaat worden (dus pil/operatie of niets). Het is me teveel, eerst in 'de overgang' terecht komen (middels medicatie), vervolgens zwangerschap en nu een hormonaal wrak dankzij borstvoeding/ontzwangeren. Ik ken mezelf niet meer terug! Bah. Ik weet dat flesvoeding geen heilig hulpmiddel is maar dat ontziet mij wat meer, mentaal en fysiek gezien.

Ik blijf nog wikken en wegen...
pi_116250158
Ik herken je onzekerheid, ik heb de eerste maanden me continu afgevraagd of ik het goed deed. Ze spuugde veel (maar leek niet echt veel last van te hebben), clusterde bij elke avond uren lang, had enorm veel zuig behoefde maar niet zo zeer dorst/honger..het leek soms alsof ze alleen maar wou zuigen maar als de melk kwam was het huilen..ik zat echt met handen in het haar :@
Wat mij heeft geholpen is lezen op de borstvoeding forum en zien dat niks eigenlijk raar was en ik me gewoon bij moest neerleggen, ik heb ook met iemand van LLL gesproken en zij heeft me ook veel uitgelegd!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116250199
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 21:37 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wat vervelend Gerb :(

Ook ik kom alleen maar binnenvallen met vragen en een heleboel geklaag :)...En nu weer! Herkenbaar dus SE :)

Ik zit in een borstvoedingsdip. Ik vind het niet meer leuk en het loopt even niet lekker. E. lijkt niet meer voldaan na het drinken aan de borst. Blijft huilen, wil niet drinken, drinkt een paar slokken en laat vervolgens los om te huilen. Ook flesje wil niet echt. Inmiddels is ze alweer 1.5 uur wakker en wordt ze steeds onrustiger (want vermoeid) en komen we in een vicieuze cirkel terecht. Dit gaat al de hele dag zo en ik zit er op dit moment best even doorheen. Ze heeft ook vandaag veel te weinig geslapen en dat komt dan weer volgens mij doordat ze wat hongerig blijft.

Mentaal zit het bij mij even niet lekker! Ik ben nu serieus van plan om, na de afspraak met de gyn woensdag, te stoppen met borstvoeding geven. Ongeacht wat het plan met mijn medische verhaal gaat worden (dus pil/operatie of niets). Het is me teveel, eerst in 'de overgang' terecht komen (middels medicatie), vervolgens zwangerschap en nu een hormonaal wrak dankzij borstvoeding/ontzwangeren. Ik ken mezelf niet meer terug! Bah. Ik weet dat flesvoeding geen heilig hulpmiddel is maar dat ontziet mij wat meer, mentaal en fysiek gezien.

Ik blijf nog wikken en wegen...
Klinkt als een regel dagje :*
Ik weet het, het is soms erg zwaar!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:42:06 #212
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116250319
Ja...dat zou ook best kunnen. Ik vind het loodzwaar en trek het even heel slecht op dit moment :) .
pi_116250885
Och Soes, het ís ook pittig!! Ik heb tot afgelopen week gemiddeld 5 keer per week geroepen dat M. maar kunstvoeding moest gaan halen, want dat ik ermee kapte. Ondanks dat ik qua voeding niks te klagen heb, alleen mijn dame heeft verborgen reflux, huilde tot voor een week geleden bijna de hele dag (en nacht!) en ik leek het op sommige momenten niet meer te trekken. Wilde het zo graag even kunnen overdragen.

Hier hebben we eindelijk een juiste hoeveelheid medicatie gevonden, waardoor het makkelijker wordt, dingen vallen op zijn plek. Maar ik kan het me zo goed voorstellen.

Stomme vraag, heb je een draagdoek? (zo nee, je mag er zo één van me lenen?) Mijn meisje slaapt zó onrustig (dag en nacht) maar overdag kan ik haar wel een paar goede slapen in de doek laten doen.. dan komen zij (en ik ;)) even tot rust.. ('s nachts slaapt ze momenteel óp me of in mijn armen, dan slapen we het meest, want anders is ze zó onrustig dat we allemaal niet slapen...)

Het klinkt als een regeldagje, maar daar heb jij nu niet zoveel aan... Heb je wat voorraad? Kan je meneer het even over nemen voor de nacht (dat jij alleen even wakker wordt om te kolven maar verder met oordoppen verder slaapt?).. echt hier maakt een paar uur kunnen bijslapen zóveel verschil... dan kun je er weer iets rustiger naar kijken...

Zet alle voors en tegens tegen elkaar weg en maak de voor jóu juiste keuze... :*
pi_116251170
Ze is drie weken en een paar dagen oud.

Heb ook contact met een lk, die ga ik morgen weer bellen voor een afspraak te maken. Misschien weer een live voedingssessie doen ofzo. Zij gaf ook aan dat wat ik vertelde over haar gedrag tijdens voeden ook best spruw zou kunnen zijn en dat ik dat dus even moest laten nakijken. Dus beetje zelfdiagnose, maar vanmiddag borsten laten zien aan dokter en ik moest gewoon doorgaan met nystatine labaz erop te smeren.

Dat trekken en overstrekken. Zal proberen uit te leggen hoe het nu gaat. Zodra ik dr in de houding leg om te voeden, snapt ze al dat ze eten gaat krijgen. logisch, want dan gaf ze al zelf signalen van honger af.
Dan is ze dus ineens hyper en zoekt panisch met dr hoofdje naar de tepel. Tegelijkertijd happend en met armpjes bij hoofdje en mondje zwaaiend. Soms dus per toeval raakt handje mondje en dan hapt ze daar dus op aan eigenlijk. Dan haal ik voorzichtig armpjes weg en probeer het nogmaals, als ze dan m'n tepel 'vind' (want ik mik haar open mondje er dus op door op juiste moment tegen haar rugje/schouders aan te duwen richting mijn buik) dan hapt ze dus alsof ze jaren geen eten heeft gehad. Dan drinkt ze, of laat weer los en doen we het riedeltje opnieuw.
Als ze blijft drinken, dan trekt en overstrekt ze naar mijn idee redelijk op het eind, als ze bijna klaar is. In het begin dronk ze tot ze in slaap viel, dat is nu niet altijd meer zo. Nu let ik er op of haar handjes ontspannen en als ze heel langzaam gaat drinken, of drinkt en lange tijd stopt op het eind, haal ik haar los. Dat is meestal na een kwartier ongeveer. Toch is het niet elke voeding, kan er geen pijl op trekken. Niet dat het alleen sochtends of savonds is ofzo...
Maar als ze zich dus niet in slaap drinkt, dan is er grote kans dat ze in huilen uitbarst sinds drie dagen nu. Dus weer pinkje...

Soesa, ik herken erg veel in je verhaal. En hier spookt ook regelmatig door mn hoofd. 'ik stop ermee'. En vind het ook erg zwaar vallen en niet meer leuk eigenlijk. Zit soms huilend te voeden, wat dus ook ook niet echt werkt :')
pi_116251496
Ja die panisch zoeken met mondje herken ik heel erg! en dan doe je de tepel in haar mond en blijft ze zoeken en huilen ;(
:*
tante ik snap dat je het niet trekt soms! ik denk dat met kv je ook allerlei twijfels en onzekerheden hebt...het is allemaal lastig met baby's :* :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116251692
ik moet trouwens zeggen met 9 maanden is het ook af en toe best zwaar, vooral op dagen dat ik werk en ze me mist wil ze om het uur drinken snachts..vanavond heb ik haar de borst gegeven om 19.30
om 21.30 was ze wakker en nu hoor ik haar weer...
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:10:54 #217
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116251709
Oh meiden, wat ontzettend fijn die herkenning! Niet voor jullie natuurlijk maar dat sterkt mij een beetje. Ik ben nu zo moe dat ik even niet persoonlijk reageer maar dat doe ik morgen (of vannacht :')). Thanks in ieder geval :*
pi_116251832
Dames, echt... jullie zijn niet raar! Het is soms ook best even pittig.. máár, het wordt ook écht beter! :Y Ik heb de 'mazzel' dat ik al eens een dame een jaar heb gevoed, daardoor wéét ik dat het beter wordt en daarom hou ik vol. Maar als je die ervaring nog niet hebt en er zwaar doorheen zit... is het heel lastig te beseffen dat het echt beter wordt.

Dikke knuffel voor jullie!! :*

SE, als je spruw verdenkt, zou je ook via www.eurolac.net gentiaan violet kunnen bestellen en daarmee smeren. Werkt makkelijk (maar 1 keer per dag) en effectief. Als het spruw is behandel je het in elk geval goed, en het kan geen kwaad :) mee laten kijken door een LK lijkt me echt een goed plan.. zij zien zoveel!
pi_116252056
Wow SE, beschrijf je nu mijn mini?

Bij mij gaan de voedingen ongeveer zo. Inclusief het overstrekken en strekken. Terwijl ze mijn tepel nog vast heeft... *au*

De mijne is nu drie weken oud. De gouden tip heb ik niet voor je, helaas. Ik ben wel begonnen met de fopspeen om in te slapen. Spuugt ze ook regelmatig?

Ik lees nog even vol interesse mee, wie weet heeft een van de andere dames de gouden tip!
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_116253120
Ben ook blij met de herkenning :@. Ze spuugt niet echt, wel regelmatig mondje terug en de hik na het voeden.

Gentiaan violet, goeie :) loopt baby dan niet weken met een paars mondje? Want die plaatjes zie ik als ik Google, haha

Hoop ook op de gouden tip ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_116253364
SE dat is jammer dat hij zo over denkt ;( ik snap het aan de ene kant hij ziet jou zo moe en verdrietig maar aan de andere kant misschien kan hij zich inlezen en jou steunen, misschien afgekolfde flesje geven als je even wilt rusten? dan kan hij ook lekker voeden en hoef jij niet de bv opgeven :* met kv heb je ook onzekerheden denk ik..het wordt wel beter echt waar! :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116253592
Ohja, de hik! Hier ook standaard!
Mijn mini drinkt uiteindelijk wel goed, maar ook enorm gulzig aanhappen en headbangen ;)
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_116254003
Paars mondje is op het moment van aanbrengen maar paar uur later is het al minder... je gebruikt het max 7 dagen achter elkaar, maar 1 keer per dag :) werkt als een tiet (haha)

Ik herken wel wat dingen die je post (mijn dochter heeft verborgen reflux) maar ik ben geen medici, dus kan geen diagnose stellen ;) probeer anders via CB of huisarts een verwijzing voor een kinderarts te krijgen?

En qua je meneer, ga eens een goed gesprek met hem aan ;) hou alle aannames uit de wereld, maar hou het puur zoals het is. Als jij bv wilt blijven geven, geef dat bij hem aan en geef aan dat je dan wel zijn steun nodig hebt. En zeg maar dat de mutsen van fok ;) zeggen dat het beter wordt...

Voor mijn oudste was ik enorm gebrand op bv geven (ik heb een haat-liefde relatie met mijn enorme borsten, wilde persé geven, zodat ik er iets nuttigs mee kon doen en als ik klaar ben gaan ze er ook af ;)) dus de keren dat ik al huilend riep: GA MAAR KV HALEN!! zei hij telkens, als jij dat wilt doen we dat, maar zullen we het nog proberen? (dat was bij mijn oudste..)

Dit keer geeft ie helaas alle voordelen die ik al opnoemde naar hem, terug aan mij als ik zeg doe maar KV :D heel komisch, dan gaat ie helemaal pro bv zitten zijn :') maar het helpt wel...

Hoe dan ook, ik probeer jou en Soes niet van een eventuele beslissing om over te stappen af te praten (dat is geheel jullie keus!!) maar het wordt beter... maar een meneer die je even door de dipjes heen trekt en beseft dat je het gewoon even zwaar hebt maar dat het wel beter wordt, is goud waard... (besef ik me terdege...)

:*
pi_116254502
Cara heeft ook zo'n periode gehad met en rekken en strekken aan de borst, achterover gooien, huilen aan de borst, maaien met de armpjes. Heb haar toen ingebakerd en dat hielp soms tijdens het voeden.
pi_116254710
Se, ik denk dat t ook de leeftijd is.
Wat je omschrijft had k laatst ook met Elise, kan best vorige wrek zijn geweest. Dan bedoel k t niet standaard in slaap vallen na.een voeding, veel huilen, weinig slapen (waardoor veel huilen). Idd merken dat ze wel zuigbehoefte heeft, maar.niet aan de borst willen of heel onrustig, aanhappen, loslaten, melk uit dr mond laten lopen, huilen.
Ze heeft af en toe.een speen en ze vind dr duim soms.ook nu.
Wat hielp was dr in de doek knopen en zo in slaap laten vallen. Ook valt ze soms in slaap in de box. Ik merk dat er nu ook echt duidelijk slaapsignalen komen, vooral geeuwen.
Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dr moet laten slapen nog :') geen idee hoe we t bij Floris deden, die legde k op deze leeftijd overdag in zn ledikant om te wennen, dus zou vast al zelf in slaap gevalleb zijn.
Maar zij wordt al wakker als ik dr in de wieg leg. T lastige is dat,ik ook niet altijd bij dr kan blijven om dr in slaap te laten vallen, omdat peuter mee naar boven wil, wat ook niet helpt (je ziet dr soms wakker schrikken op zijn harde mama geroep :'))
Maar goed komt wel (beetje offtopic).
Wat kk dus eigenlijk,wilde zeggen,is dat t hier wel beter gaat al. Maar tis gewoon pittig en onzekermakend.

Soesa :* dat zijn ook vreselijke dagen! Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen!
De,oplossing van gerbera klinkt wel fijn. Dat je even niks moet.
  zaterdag 1 september 2012 @ 07:38:15 #226
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116262438
Son, je omschrijft het echt zo goed. Alsof je hier thuis bent geweest :D. Ook heel veel herkenbare dingen in de verhalen van Bunny en SE. Onze meisjes schelen allemaal ook niet veel in leeftijd dus blijkbaar 'hoort' het er een beetje bij. Gelukkig ligt het niet aan mij, mijn productie of Elin. Het is inderdaad gewoon zwaar. Maar, dan verrast ze me weer met een topnacht! Het lijkt, ik wil het niet te hard roepen, dat ze naar maar 1 nachtvoeding toe aan het werken is. Gisteravond dronk ze rond half 11 en daarna kwam ze pas om half 4! En, heel rustig zonder overstrekken, panisch happen etc. Zelfs niet de hik :). En een uurtje geleden dronk ze weer supergoed met alleen even huilen omdat ze een giga plasluier had :D. Overigens heeft ze vannacht in een slaapzakje geslapen en volgens mij heeft dat haar ook rust gebracht op een of andere manier. Ze maaide minder met haar beentjes.

Met haar dag- en nachtritme gaat het duidelijk beter trouwens! Na een nachtvoeding slaapt ze meteen in en is ze stil. Als het lichter is zit ze eerst nog lekker om haar heen te kijken. Knap!

Mijn man staat 100% achter mij, welke keus ik ook maak. Hij heeft al eens eerder een nachtje met Elin en gekolfte melk op de bank doorgebracht en had dat gisteravond ook voorgesteld. Ik was zelf te koppig om dat aanbod te accepteren :'). Zijn steun is idd goud waard en daarom baal ik zo dat hij weer aan het werk is :)

Ik ga jullie tip wat betreft de doek zeker opvolgen. Ik heb hier een draagdoek waar ik nog niets mee kan (:@) en een Bondolino te leen waar ik wel mee uit de voeten kan. Vandaag, nu mijn man toch thuis is, maar weer eens de doek uit de kast trekken.

Gerberaatje, ik had niet helemaal meegekregen dat jouw meisje zo'n last heeft van verborgen reflux. Wat ontzettend zielig en wat moet het ongelooflijk zwaar voor jullie zijn (hopelijk geweest) :*
pi_116262442
SupremeEvil en Soesa, sterkte er mee, klinkt niet fijn allemaal.

Ik had van de week een keiharde rechterborst s'ochtends, maar dan ook echt keihard, ik schrok er van. Helemaal rondom hard en het voelde wat bobbelig. Na het drinken was het weer weg, maarre hoort dat?

Verder ben ik gister bij het borstvoedingsspreekuur geweest, was wel goed geregeld allemaal daar, lieve lactatiekundige, maar heb alleen over haar gewicht gevraagd en over het aanleggen.
Aanleggen ging beter dan ik dacht, ik dacht dat haar mond veel meer open moest, maar ze deed het eigenlijk prima. Nu is het dus wat rustiger met aanleggen, scheelt ook al.
Zal vanmiddag even zo'n groeicurve maken.
pi_116264874
Ik vind het eerlijk niet heel duidelijk spruwklachten. Wat jij omschrijft hadden wij ook, maar dan met een overproductie.
En het is al genoemd, maar bij zes weken komen ook weer de beroemde regeldagen (let op het meervoud!). En ik zie je weer typen dat je na een kwartier loshaalt. Vorige keer zei je dat dat vanwege pijn is, maar dat haal ik nu niet uit je verhaal. Het lijkt of je de indruk hebt dat ze klaar is met drinken, klopt dat? In dat geval: niet loshalen. Ze haalt nog vette melk uit je borst en krijgt de kans om alsnog in slaap te vallen. Als een kindje goed aanligt, mag het onbeperkt blijven aanliggen.
Ik denk dat het heel verstandig is als je lactatiekundige weer even bij je komt kijken. Ondertussen wil ik je (en de andere dames) nog even dit laten zien: http://www.biologicalnurturing.com/ Kijk naar her filmpje, kijk of je er iets mee wilt en kunt.
pi_116264921
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 07:39 schreef Troeta het volgende:
SupremeEvil en Soesa, sterkte er mee, klinkt niet fijn allemaal.

Ik had van de week een keiharde rechterborst s'ochtends, maar dan ook echt keihard, ik schrok er van. Helemaal rondom hard en het voelde wat bobbelig. Na het drinken was het weer weg, maarre hoort dat?.
Stuwing na de nacht, niks geks aan ;) je prolactineniveau is 's nachts het hoogst, waardoor je dan de meeste melk aanmaakt. Dus 's ochtends heb je vaak volle borsten en de grootste kolfopbrengst.
pi_116268558
De medela freestyle is nu bij prettymum te koop voor 275 ipv 340 euro's :)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116270453
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 13:54 schreef bitterend het volgende:
De medela freestyle is nu bij prettymum te koop voor 275 ipv 340 euro's :)
Ook bij ikbenmama en borstvoedingscentrum schermer staat ie voor die prijs. Zonder verzendkosten.

Edit: en hier geven ze een kortingscode waardoor hij 260 zou kosten http://www.borstkolven.ne(...)la/medela-freestyle/
Niet getest uiteraard.

[ Bericht 45% gewijzigd door WupWup op 01-09-2012 15:11:22 ]
pi_116271033
Bij eventueel volgende uk koop ik een dubbelzijdige kolf!! spaart veel tijd denk ik vooral op werk ^O^
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116271688
Tegen die tijd kun je mijn freestyle overkopen bitterend! Superding inderdaad!
pi_116271882
Oh super ja!! *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116274976
Die link van Wup voor 260 werkt hoor, ik heb hem daar destijds ook vandaan gehaald voor die prijs :)
pi_116285474
Ah, Gelukkig, tx wupwup!
Ik vind steeds de tijd niet om te kolven, misschien na de ochtendspits dan eens proberen.
pi_116290671
SE en Tante_Soesa, sterkte ermee. Het begin is moeilijk maar het wordt echt makkelijker.

Ik heb vandaag zere tepels, maar ik denk dat het door vaker drinken komt. Gisteren had meneer prikjes en was daardoor ietwát uit zijn hum. Vanavond was het ineens goed mis, had hem wat eerder willen voeden omdat wij nog de deur uit gingen. Hij ging keihard huilen en was erg onrustig. Vervolgens kwamen er best wat boertjes. Maar hij heeft ook de hele dag nog niet gepoept en telkens als dat zo is, heb ik het idee dat het hem dwars zit. En manlief heeft het nieuwe bedje omgebouwd tot co-sleeper *G*. zo makkelijk ik kan hem dan gewoon naar me toetrekken bij een nachtvoeding en dan weer terugschuiven :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116296998
Ach zielig altijd tinuviel.

Ik heb net 90 cc gekolfd, mooie opbrengst dus! Eerder was het elke keer 40,50 cc
Maar hoeveel moet ik vanavond nou in het flesje doen? 90 cc lijkt me wat veel.
pi_116343880
Als ik bv pasteuriseer, dan kan ik hem toch weer invriezen? Hoe doen jullie dat dan? Welk flesje gebruiken jullie? Hoe zorg je dat het niet omvalt als het water kookt en niet lekt?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116344091
Mijn LK zei dat je bv nooit 2x mag invriezen, ook niet na pasteuriseren.

Verder geen ervaring mee Tinu. Ik ben overigens erg blij dat mijn mini ook bv lust dat ingevroren is geweest.

Troeta, als je het gewicht van je meisje keer 150 doet, krijg je ongeveer wat ze per dag in totaal zou drinken. Deel dit door het aantal voedingen per dag en je hebt een indicatie wat je bij een eerste keer kan geven. 90 cc is niet heel gek denk ik?

Mijn uk dronk laatst 125 cc, dat vond ik veel! Ik kreeg het ook niet gekolft, ik bleef steken op 110... Dat belooft nog wat als ik ga werken (maar dit was 's avonds, overdag gaat t misschien beter).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116349241
oh, dacht dat dat alleen voor flesvoeding was dat sommetje. Ze heeft iig 100cc op, maar niet in 1x.
Ze dronk goed uit de fles, maar ze was wel heel onrustig de hele avond, toen we naar bed gingen heeft ze een uur alleen maar een beetje gesabbeld en tegen em aan gelegen.
pi_116411740
Op naar het borstvoedingscafe... Alleen werkt mijn baby niet mee. Naja, daar voeden lijkt me nog best handig, kunnen ze gelijk zien en tips geven ofzo...Ben benieuwd!
pi_116412469
http://borstvoeding.aardig.be/tag/pasteuriseren/
Hier staat dat je wel na het pasteuriseren mag invriezen

Weet iemand hier hoe het ermee zit? als een lk zegt dat het niet kan maar zij zeggen van wel :?

[ Bericht 35% gewijzigd door bitterend op 05-09-2012 10:12:11 ]
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116412888
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:47 schreef Troeta het volgende:
oh, dacht dat dat alleen voor flesvoeding was dat sommetje. Ze heeft iig 100cc op, maar niet in 1x.
Ze dronk goed uit de fles, maar ze was wel heel onrustig de hele avond, toen we naar bed gingen heeft ze een uur alleen maar een beetje gesabbeld en tegen em aan gelegen.
Klopt, het is hoogstens een indicatie. Sommige kinderen drinken 80, andere 180. Bijv de mijne dronk tot anderhalf jaar altijd 80cc per keer, die van pvoesss (toch?) tikte literflessen tegelijk weg ;)
pi_116413256
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 10:19 schreef WupWup het volgende:

[..]

Klopt, het is hoogstens een indicatie. Sommige kinderen drinken 80, andere 180. Bijv de mijne dronk tot anderhalf jaar altijd 80cc per keer, die van pvoesss (toch?) tikte literflessen tegelijk weg ;)
Maar voor een eerste flesje moet je ergens beginnen en dan lijkt dit ezelsbruggetje me wel ok.

Bitterend, vaag idd die tegenstrijdige adviezen. Ik verzamel vaak iets langer dan 24 uur (nu ik nog niet werk), dus ik zou t niet doen. Gewoon voor de zekerheid, want eigenlijk denk ik niet dat het zo'n vaart zal lopen ;).

Nirak, erg late reactie, maar op bv.com staat een stukje over stoppen bij een bepaalde leeftijd. Bij 3-4 maanden bv is het darmstelsel al beter geschikt om kv te kunnen verdragen, en bij 6 maanden is dat nog beter! Linkje:
http://www.borstvoeding.com/aanverwant/afbouwen/stoppen.html
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116413283
Het sommetje schijnt zelfs al naar 170 X gewicht / aantal voedingen per 24 uur te zijn, aldus mijn lk?

Mijn oudste heeft nooit meer dan 150 cc per keer gedronken (ook bij een jaar niet ;)) mijn mini dronk laatst al met gemak 140 :o alhoewel ik dat door speen wat strakker draaien/andere fles/speen al wel weer terug heb naar zo'n 90/100... want vond 140 wel heul veul met haar net 8 weken jong..!
pi_116414502
De mijne zit nu met bijna 4 maanden op 130 cc. Daarmee kan hij rustig 3 uur door. Dus ik houd het even erbij, anders kolf ik niet genoeg. En hij is ook tevreden na de voeding. Vind het soms lastig want vaak kunnen baby's ook meer hebben, maar als je niet zoveel kolft dan kun je het lastig meegeven of je moet interen op je voorraad. Ik houd me maar vast aan het idee dat als een baby niet genoeg heeft gehad waarschijnlijk zelf komt clusteren s'avonds of s'nachts wil drinken. De mijne geeft in ieder geval s'nachts aan als hij honger heeft.

Ik baal dat ik niet bij de bv meet kan zijn. Doen we er nog een op een vrijdag of zondagochtend?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116417119
ik kolf nu 1 keer op mijn werk 270ml!

Was wel grappig, ik heb een nieuwe franse collega en het ging zo:

Zij: ga je lunchen?
Ik: later, eerst kolven
Zij: uh? hoe oud is je kind?
Ik: 9.5 maand
Zij: :? }:| hebben ze geen kunstvoeding in Nederland?
Ik: jawel hoor maar ik geef borstvoeding en ze drinkt mijn melk op het kdv
Zij: maar dat is raar hoor! je moet nu aan jezelf denken! en je werkt enzo
Ik: oh maar ik denk aan mijzelf want als ik niet had gekkolfd gingen mijn tiet ontploffen 8-) :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116417591
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:50 schreef bitterend het volgende:
ik kolf nu 1 keer op mijn werk 270ml!

Was wel grappig, ik heb een nieuwe franse collega en het ging zo:

Zij: ga je lunchen?
Ik: later, eerst kolven
Zij: uh? hoe oud is je kind?
Ik: 9.5 maand
Zij: :? }:| hebben ze geen kunstvoeding in Nederland?
Ik: jawel hoor maar ik geef borstvoeding en ze drinkt mijn melk op het kdv
Zij: maar dat is raar hoor! je moet nu aan jezelf denken! en je werkt enzo
Ik: oh maar ik denk aan mijzelf want als ik niet had gekkolfd gingen mijn tiet ontploffen 8-) :D
:D haha

Mijn lief zei gister: wil je niet stoppen met bv?
(zo'n opmerking wat ruzie veroorzaakt :9) ik zat er even doorheen met de bekkenpijn enzo maar stoppen met bv?! Kv is toch veel meer gedoe.
Als S huilt haal ik dr uit dr bed en kan ik dr zo de borst geven. "dat is ook wel handig" zei hij gelukkig ;)

Heb het idee dat S minder goed drinkt als ik mijn periode heb
Herkennen jullie dat?
pi_116417663
Zoe :* :*

Volgens mij hebben meer dames een prductie dip als ze ongesteld zijn! (ik ben het nog niet geworden maar heb het vaker hier gelezen)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116419912
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:50 schreef bitterend het volgende:
ik kolf nu 1 keer op mijn werk 270ml!

Was wel grappig, ik heb een nieuwe franse collega en het ging zo:

Zij: ga je lunchen?
Ik: later, eerst kolven
Zij: uh? hoe oud is je kind?
Ik: 9.5 maand
Zij: :? }:| hebben ze geen kunstvoeding in Nederland?
Ik: jawel hoor maar ik geef borstvoeding en ze drinkt mijn melk op het kdv
Zij: maar dat is raar hoor! je moet nu aan jezelf denken! en je werkt enzo
Ik: oh maar ik denk aan mijzelf want als ik niet had gekkolfd gingen mijn tiet ontploffen 8-) :D
:D
pi_116420040
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:10 schreef bitterend het volgende:
Zoe :* :*

Volgens mij hebben meer dames een prductie dip als ze ongesteld zijn! (ik ben het nog niet geworden maar heb het vaker hier gelezen)
* Zoë23 is jaloers op bitterend :D

Hmm vandaar dat ze gister de hele dag aan de borst wilde. Ze drinkt kort en valt ook niet echt in slaap zegmaar. Meer vragen om de borst maar toch niet echt de borstleegdrinken. Dus misschien wel de productie ophogen
(ze is ook niet echt fit, kan ook combi zijn)
pi_116420447
Ik zou niet jaloers zijn hoor mijn tietmonster drinkt om de 2 uur snachts nog met 9 maanden :@ :D

Heb je een voorraad in de koelkast? misschien kan je dat ook naast de tiet geven?
Hopelijk is het snel allemaal vanouods
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116420645
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:30 schreef bitterend het volgende:
Ik zou niet jaloers zijn hoor mijn tietmonster drinkt om de 2 uur snachts nog met 9 maanden :@ :D

Heb je een voorraad in de koelkast? misschien kan je dat ook naast de tiet geven?
Hopelijk is het snel allemaal vanouods
Haha S soms om de 3uren, vannacht heeft ze 9uren geslapen maar ze is ook de hele dag wakker geweest :9

Wel lastig om de 2uur, dan krijg je niet echt goede nachtrust :*

S wil de fles niet meer :@ maar we hebben besloten dat we weer gaan oefenen. Voor oma ook wel zo prettig als ze even moet oppassen als ik naar de dokter of osteopaat moet.
pi_116420744
Bitterend, hoe lang na de voeding kolf jij en hoe lang als ik mag vragen? Mijn baby is natuurlijk pas 4 maanden dus misschien komt het nog, maar van 270ml in een keer kan ik ook maar dromen.

Ik kolf meestal de eerste keer rond 11 uur s'ochtends en heb dan 170-180ml en de tweede keer rond 14 uur en heb dan 125ml. Dat is dus net genoeg voor de 2 voedingen, die ik nodig heb. Maar ik heb vandaag ook een productiedip. Vanochtend 160ml en nu hopelijk wel min. 110ml.
Mijn uk drinkt vaak nog 1 keer s'nachts.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116420885
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:30 schreef bitterend het volgende:
Ik zou niet jaloers zijn hoor mijn tietmonster drinkt om de 2 uur snachts nog met 9 maanden :@ :D

Heb je een voorraad in de koelkast? misschien kan je dat ook naast de tiet geven?
Hopelijk is het snel allemaal vanouods
Gewenning...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116420936
Tinu: Ik heb/had vreselijk over productie..elke dag stuwing en snachts vaak niet kunnen slapen door pijn vroeger. Nu drinkt ze zo veel snachts dat mijn borsten geen kans krijgen om stuwing...

Nu voed ik in de ochtend om 7 uur, dan drop ik haar bij het kdv om 8 uur..rond 12 uur ga ik kolven en dan om 15 uur heb ik weer stuwing maar het is op het moment erg druk door vakanties dat ik niet de kans krijg om te kolven
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116421016
Bitterend, sorry dat wist ik niet. Overproductie en zoveel stuwing en pijn is niet leuk. Fijn dat ze het tegenwoordig goed kan wegdrinken.

Ik word weleens jaloers als ik hoor dat iemand zulke goede opbrengst heeft, maar soms zit er dan ook een minder leuk verhaal achter...
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116434868
Jemig wat is spruw hardnekkig... gv 'kuur' was voorbij, alles steeds gewassen, gesteriliseerd... nu 2 dagen gestopt met de gv, en dametje heeft weer stippen in haar wangzakken en een rand aan de binnenkant van haar lippen -O-

Goddank nergens last van, maar -O- kunnen weer helemaal opnieuw beginnen.....
pi_116440780
Balen van de spruw Gerb. Hopelijk werkt het deze keer beter. Gelukkig heeft je meid er geen last van.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 6 september 2012 @ 08:22:17 #261
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_116448963
Correct me if I'm wrong maar: Zolang je borstvoeding geeft krijgt je bekken qua verweking toch niet de kans om helemaal goed te herstellen door de hormonen?
Zoë, misschien heb je wat aan die info.
A grand adventure has begun.
pi_116449179
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 08:22 schreef Keshet het volgende:
Correct me if I'm wrong maar: Zolang je borstvoeding geeft krijgt je bekken qua verweking toch niet de kans om helemaal goed te herstellen door de hormonen?
Zoë, misschien heb je wat aan die info.
Dat heb ik wel vaker gehoord ja...
Dat beloofd nog wat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116449890
Gerbera, wat balen dat de spruw weer terug is -O-.

Bitterend, wat vermoeiend joh, nog steeds zoveel nachtvoedingen :o.

Ik had buikgriep gister. Naast dat ik als de dood ben dat ik het overdraag aan de mini, is mijn productie natuurlijk helemaal ingestort ;(. Gisteravond kon ik hem echt niet zelf voeden, hij heeft toen 125 cc uit de fles gehad. Ik heb daarna nog gekold, maar bleef steken op 30... Vannacht ging het gelukkig iets beter en heb ik m zelf gevoed. Daarna sliep hij weer van 0.45 tot 5. Ik ben maar weer domperidon gaan slikken, hoop dat t snel weer op peil is. Ik voel me nu wel weer ok, beetje slapjes nog, maar kan weer wat eten en drinken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116450069
Phaidra, beterschap!

Als een kind ineens wat vaker of meer spuugt, kan het dan zijn, dat hij teveel te drinken krijgt of te gulzig drinkt of uit een fles met te grote opening?

[ Bericht 80% gewijzigd door Tinuviel op 06-09-2012 09:44:02 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 6 september 2012 @ 11:10:34 #265
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116452647
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 08:22 schreef Keshet het volgende:
Correct me if I'm wrong maar: Zolang je borstvoeding geeft krijgt je bekken qua verweking toch niet de kans om helemaal goed te herstellen door de hormonen?
Zoë, misschien heb je wat aan die info.
Echt? :o ;(
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_116452767
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 08:22 schreef Keshet het volgende:
Correct me if I'm wrong maar: Zolang je borstvoeding geeft krijgt je bekken qua verweking toch niet de kans om helemaal goed te herstellen door de hormonen?
Zoë, misschien heb je wat aan die info.
Ik dacht dat er geen wetenschappelijk bewijs voor was, maar dat de ervaring hier leert dat het in elk geval een stuk langer duurt idd.. En een stuk langzamer.. :{
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_116453121
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 08:22 schreef Keshet het volgende:
Correct me if I'm wrong maar: Zolang je borstvoeding geeft krijgt je bekken qua verweking toch niet de kans om helemaal goed te herstellen door de hormonen?
Zoë, misschien heb je wat aan die info.
Correction. De hormonen die zorgen voor verwerking zijn progesteron en relaxine. Dat zijn geen borstvoedingshormonen. Ik heb op de pc nog een artikel erover. Hebben jullie tegoed.
Oh, en por Rocka anders ff voor haar verhaal.
pi_116453229
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 11:14 schreef Morretje het volgende:

[..]

Ik dacht dat er geen wetenschappelijk bewijs voor was, maar dat de ervaring hier leert dat het in elk geval een stuk langer duurt idd.. En een stuk langzamer.. :{
Nou dat dus..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 6 september 2012 @ 11:29:27 #269
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116453269
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 11:25 schreef WupWup het volgende:

[..]

Correction. De hormonen die zorgen voor verwerking zijn progesteron en relaxine. Dat zijn geen borstvoedingshormonen. Ik heb op de pc nog een artikel erover. Hebben jullie tegoed.
Oh, en por Rocka anders ff voor haar verhaal.
Oh oke. Niet helemaal zeker dus maar ook niet uitgesloten.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 6 september 2012 @ 12:55:33 #270
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_116455990
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gewenning...
Tico (of iemand anders misschien), heb jij tips om dit heuveltje te overwinnen? Draakje doet al maanden bijna precies hetzelfde, en ik weet heel zeker dat ze geen honger heeft en het inderdaad gewenning/genegenheid zoeken is. Laten brullen is echt geen optie, want ze breekt me ter plekke heel d'r bed af en ze raakt dan zo vreselijk overstuur dat ze daarna helemaal niet slaapt. Het enige wat haar op zo'n moment rust geeft is borst. Speen is ook al maanden een no-go helaas...

Oh ik heb hier trouwens nog een paar doosjes Domperidon liggen, volgens mij 2x 30stuks 10mg? Ik stuur ze met liefde en plezier op naar iemand die ze kan gebruiken. Word wel pakketpost maar de baas betaald ;-). Dus gratiesch! PM maar bij interesse!

Gerbera, balen van die spruw weer... Succes met behandelen!!
pi_116456139
NTS ik geef hier de borst en als ze binnen een half uur ofzo weer wakker wordt en huilt dan gaat mijn man naar haar toe, hij legt haar weer goed en gaat op haar rug wrijven en zingen tot dat ze slaapt! dat is een paar keer goed gelukt! als ze niet rustig wordt dan geef ik alsnog de borst.
Het is wel zo dat ze overdag net als Draakje een enorme ontwikkeling maakt! veel kruipen, staan, poging tot lopen...hersenen groeien echt explosief! ik denk dat dat ook mee te maken heeft..
Geduld en steun van mijn man is voor mij erg fijn en zo gaan we gewoon door :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116456301
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 12:55 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Tico (of iemand anders misschien), heb jij tips om dit heuveltje te overwinnen? Draakje doet al maanden bijna precies hetzelfde, en ik weet heel zeker dat ze geen honger heeft en het inderdaad gewenning/genegenheid zoeken is. Laten brullen is echt geen optie, want ze breekt me ter plekke heel d'r bed af en ze raakt dan zo vreselijk overstuur dat ze daarna helemaal niet slaapt. Het enige wat haar op zo'n moment rust geeft is borst. Speen is ook al maanden een no-go helaas...

Oh ik heb hier trouwens nog een paar doosjes Domperidon liggen, volgens mij 2x 30stuks 10mg? Ik stuur ze met liefde en plezier op naar iemand die ze kan gebruiken. Word wel pakketpost maar de baas betaald ;-). Dus gratiesch! PM maar bij interesse!

Gerbera, balen van die spruw weer... Succes met behandelen!!
Ik kan je het boekje lekker slapen zonder huilen aanraden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116457306
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 11:25 schreef WupWup het volgende:

[..]

Correction. De hormonen die zorgen voor verwerking zijn progesteron en relaxine. Dat zijn geen borstvoedingshormonen. Ik heb op de pc nog een artikel erover. Hebben jullie tegoed.
Oh, en por Rocka anders ff voor haar verhaal.
Keshet bedankt

Heb het er dinsdag met de osteopaat over gehad, en die had een aantal artikelen die dat tegen spreken. Hoe dat precies zit (zoals wupwup zegt) weet ik niet
Maar ik vroeg haar er naar, dat ik zoiets had gehoord maar dat ik echt niet wil stoppen met bv (ook al is dat tegenstrijdig want zo is het ook niet fijn natuurlijk) en ze vertelde me dat ik ook niet hoef te stoppen :)
pi_116457390
Lastig NTS en bitterend :*

Beterschap phaidra!
En gerb ook met die lastige spruw :(
  donderdag 6 september 2012 @ 14:04:23 #275
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_116457940
Ik val er even midden in maar je lijf moet sowieso 9 maanden ontzwangeren en pas daarna begint het échte herstel vertelde mijn bekkentherapeut. Zij heeft nog nooit gezegd dat het ligt aan de borstvoeding. Overigens gaat het hier een stuk beter nu. Momenteel even een (pijnlijk) dipje ivm overbelasting door vakantie, maar ik kan mijn oefeningen nog zonder problemen uitvoeren dus het komt weer goed.
Heb vertrouwen Zoë :Y

Bv loopt hier weer als een tiet. Huubke heeft besloten dat wel drinken toch beter is. Het gaat nog steeds het makkelijkst op bed zonder afleiding, maar het kan ook weer gewoon op de bank ofzo.
Fles drinken ging voor de vakantie goed, zolang de melk maar warm genoeg is en er geen rondspringende broer is ;)
pi_116457948
Wanneer kun je dan van gewenning spreken bij nachtvoedingen? Is dat vanaf een bepaalde leeftijd of hoe zit dat?

Zoe, fijn dat de bekkenklachten niet beinvloed worden door de bv.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116458704
Slimme Huubke! *O* Hoe lang heeft de niet-willen-drinken fase geduurd?

Met mij gaat het gelukkig beter. Mijn borsten voelen nog behoorlijk slap maar de mini lijkt toch behoorlijk te drinken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116458860
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:04 schreef Tinuviel het volgende:
Wanneer kun je dan van gewenning spreken bij nachtvoedingen? Is dat vanaf een bepaalde leeftijd of hoe zit dat?

Zoe, fijn dat de bekkenklachten niet beinvloed worden door de bv.
Vanaf het moment dat ze eigenlijk prima een nacht kunnen doorhalen zonder te drinken.. En dan hoef je heus niet met alle geweld die nachtvoeding eruit te krijgen door maar te laten gillen..

Maar probeer je man eens te laten sussen. Even kroelen en weer terugleggen.

Echt lekker slapen zonder huilen is op sommige vlakken een eyeopener.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 6 september 2012 @ 14:34:18 #279
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_116458989
Phaidra, niet zo heel lang hoor. Maar het enorme warme weer was vooral een hele grote handicap...
Hij is gewoon heel nieuwsgierig en snel afgeleid en met een broer die geen 2 sec stil kan blijven zitten is dat soms erg onhandig. Om dezelfde reden kan ik niet altijd boven in bed even rustig voeden ;)
pi_116468601
Asy
Ja heb ook zeker vertrouwen :Y nu bij de osteopaat heb ik het gevoel dat er beter gekeken is naar mijn lichaam.

Minder van je dip :( maar fijn dat je de oefeningen kunt doen!

En *G* voor het goede drinken!

Fijn phaidra!

:D S is ook zo snel afgeleid
Ziet ze opeens mijn mond/neus/ogen en wil ze die pakken. Doet ze haar tong uit de mond en grijpen maar :9 echt heel leuk om te zien, drinken duurt alleen wat langer maar dat geeft niet

En wat ticootje zegt helpt hier ook, vaak stopt mijn vriend haar opnieuw in en slaapt ze verder. Als hij een week weg is voed ik soms om de 2.5/3uren en als hij thuis is slaapt ze bijv 8uren achter elkaar. :@ als hij thuis is slaap ik ook vaster en hoor ik minder zuchtjes en andere kleine geluidjes
pi_116490252
Hoihoi, ik had even een vraagje! G is nu acht weken oud en ik heb het idee dat mijn voeding terugloopt. Mijn borsten voelen slap en ik kolf ineens minder (ik kolf na de ochtendvoeding, mijn man geeft die melk voor een deel 's avonds weer aan G). Klinkt dit alsof het echt minder wordt en wat kan ik eraan doen of klinkt het heel normaal en ben ik gewoon onzeker? Overigens wordt G komende dinsdag weer gewogen, laatste keren was hij ongeveer 350 gram per week aangekomen.
  vrijdag 7 september 2012 @ 10:10:00 #282
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_116490800
Fenne, zolang G voldoende plasluiers heeft en vrolijk is, is er meestal weinig aan de hand qua productie.

Vraag en aanbod worden beter op elkaar afgestemd, waardoor het kan zijn dat je minder kolft. Na verloop van tijd voelen je borsten ook steeds minder snel vol, dus de "volheid" van je borsten hoeft niet veel te zeggen.

Voor verdere aanvullingen, zie ticootje of wupwup ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:28:55 #283
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_116493043
Fenne, ik sluit me aan bij Davinia.
Meldt G zich vaker voor een voeding? Is hij ontevreden?
pi_116493744
Hij meldt zich wel vaak, maar hij hing altijd al het liefst de hele dag aan de borst. En hij plast in ieder geval voldoende (vannacht twee keer een natte slaapzak en een nat bed. Volgens mij heeft hij grotere luiers nodig....).
pi_116494149
Haha, dat is het criterium hè, hoeveel natte slaapzakken heeft je kind per dag ;) maar klinkt normaal wat je beschrijft. Begrijp ik goed dat je extra kolft? Let op de signalen: plasluiers, alertheid, groei, kleur vd poep.
Het zou trouwens wat zijn als we de hele voedperiode met die kraamjetsers lopen :o
pi_116495291
Ik kolf in de ochtend om voorraadje aan te leggen. Mijn man geeft een klein deel daarvan vaak 's avonds (meestal 60cc of minder, als ik wegben meer).
Inderdaad wel fijn dat mijn borsten kleiner zijn, maar die onzekerheid hè...

Overigens zeiden ze op het CB dat ik moet rekken tussen voedingen (G drinkt om de twee uur,soms vaker een slokje, 's nachts zit er gelukkig langer tussen). Dat lijkt me geen goed plan toch?
pi_116496030
Nee dat is zeker geen goed plan. Je klindje is nog zo jong...laat het aan hem om het te regelen.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116496436
hier begin ik nu met afbouwen, lex is aan t eind van de maand 1 en ik merk dat ie nu mijn vetreserves opzuipt dus ik val weer teveel af.. wel jammer maar ach, elin 20 mnd, lex een jaar, ik vind t best :)
pi_116497510
Hier ook weer een onzekere muts... Na mijn buikgriep (2 dagen geleden) is mijn productie behoorlijk teruggelopen. Net als Fenne zegt, erg slappe borsten, terwijl ze daarvoor nog wel steeds erg vol waren. Mijn tsr komt ook wat later heb ik het idee, en dat frustreert de kleine en dan is t brullen ;(. Plasluiers lijken ok, maar ben ook net naar een maatje groter overgegaan dus kan het daardoor wat minder goed inschatten. Vaker aanleggen probeer ik wel, maar hij dronk op zich al veel, om de 2 uur. Ik ben ook weer gestart met kolven na een aantal voedingen.

Hoe lang duurt het normaal gesproken tot één en ander weer een beetje loopt?

Ik word er zo moedeloos van, zorgeloos voeden is voor mij duidelijk niet weggelegd -O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116497696
Het ligt er een beetje aan hoe actief je aan de slag gaat met de boel opkrikken en hoe makkelijk je borsten dat oppikken. Het allerbest kruip je een weekend in bed met de kleine, blote borsten, kleine in alleen luier en dan laten drinken zo vaak als hij wilt, maar liefst nóg vaker dan dat ;) . Dikke kans dat je dan dinsdag weer stuwing hebt.
pi_116498100
Asy fijn dat het nu zo goed gaat.

Ticootje de leeftijd dat "ze een nacht kunnen doorhalen zonder te drinken" is neem ik aan ook weer voor elk kind verschillend. Mijn kind slaapt vaker nachten door maar soms komt hij wel s'nachts en heb ik het idee dat hij ook echt honger heeft. Naja, vind ik op zich ook niet zo'n punt.

Hebben jullie misschien soortgelijke ervaringen als deze? Mijn werkgever gaat mijn contract niet verlengen. Daar baal ik ontzettend van. Naast dingen als ouderschapsverlof, waar ik dan bij een nieuwe werkgever geen gebruik van kan maken, zit ik ook met mijn kolfrecht. Ik heb daar wel recht op, maar weet niet zo goed of dat voor een potentiele werkgever een reden kan zijn om geen contract aan te gaan. Dus ik zit er een beetje mee of ik wel of moet aangeven dat ik bv geef en wil kolven of niet en wanneer ik dat dan moet aangeven. Echt een k...situatie :(
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 7 september 2012 @ 14:13:22 #292
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_116498293
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:08 schreef Tinuviel het volgende:
Asy fijn dat het nu zo goed gaat.

Ticootje de leeftijd dat "ze een nacht kunnen doorhalen zonder te drinken" is neem ik aan ook weer voor elk kind verschillend. Mijn kind slaapt vaker nachten door maar soms komt hij wel s'nachts en heb ik het idee dat hij ook echt honger heeft. Naja, vind ik op zich ook niet zo'n punt.

Hebben jullie misschien soortgelijke ervaringen als deze? Mijn werkgever gaat mijn contract niet verlengen. Daar baal ik ontzettend van. Naast dingen als ouderschapsverlof, waar ik dan bij een nieuwe werkgever geen gebruik van kan maken, zit ik ook met mijn kolfrecht. Ik heb daar wel recht op, maar weet niet zo goed of dat voor een potentiele werkgever een reden kan zijn om geen contract aan te gaan. Dus ik zit er een beetje mee of ik wel of moet aangeven dat ik bv geef en wil kolven of niet en wanneer ik dat dan moet aangeven. Echt een k...situatie :(
(Had je mijn berichtje op je FB-bericht gezien?)

Ik zou bij het derde gesprek aangeven dat je wil kolven. First things first...
Hoe oud is L nu? bijna 5 mnd? dan heb je idd nog wel een tijd te gaan voor je kan stoppen met kolven. :{
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_116498333
Ik heb gesolliciteerd toen ze 6 maanden was en heb dat er wel gewoon bij gezegd ja, dat ik ging kolven. Maar goed, ik heb dan wel een vakgebied waarin dat normaal is. Daarbij deel ik zelf mijn tijd en werkzaamheden in tijdens een dienst.
pi_116498405
Bij een andere sollicitatie kreeg ik trouwens zelfs aanwijzingen van een man welke kolf ik kon gebruiken, hoe ik mijn werkzaamheden daar omheen kon plannen en welke kolfset ik dan zelf nog ff moest aanschaffen _O-
pi_116498598
Naja, in het vakgebied waar ik in werk, zou het op zich ook redelijk makkelijk kunnen. Tijd zelf indelen is geen probleem, heb wel te maken met klanten, maar goed meestal is het niet zo spoed. Bovendien heb ik wel een mobiel waar ik telefoon naar kan doorschaelen en ik kan tijdens het kolven prima internetten :P, dus waarom dan niet online werken. Het ging mij meer om dat een werkgever je aanneemt voor een bepaald aantal uren. Per dag vaak 8 uur en daar gaan bij een voltijd dag dan 2 uur ofzo af.

Davinia, 4 maanden is mijn uk pas O+. Ik lees je bericht nu.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116498620
Ik werk voor een detacheerder en weet nog niet bij welk bedrijf ik terecht kom na mijn verlof. Hoop dat het kolven me inderdaad niet in de weg gaat zitten.....
pi_116498815
Fenne ga jij het bij jouw werkgever of bedrijf waar je gedetacheerd wordt aangeven?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 7 september 2012 @ 14:32:54 #298
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_116499032
@tinu, er is altijd wel een mouw aan te passen. Dat je mss overdag wat minder werkt, maar dan 's avonds een uurtje inhaalt, bij welwillendheid van beide kanten moet het wel lukken.
En ik neem aan dat je niet 3 keer kolft?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_116499258
Ik heb het al aangegeven bij mijn werkgever, maar het bedrijf waar ik terecht kom zal wellicht makkelijker een ander aannemen. Maar dat zie ik dan wel weer, mijn werkgever maakt er geen probleem van, ze moeten dus alleen wel wat lastiger zaken regelen (bv ruimte bij een ander bedrijf)
pi_116499318
En ik werk voornamelijk met mannen, maar daar zoeken anderen vooral problemen ( dan moet je met je melkbeker tussen de mannen door! Ja, en denk ik dan).
pi_116499364
dicht
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')