abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:24:09 #1
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_115507388
Beste fokkers,

De laatste tijd lees ik steeds meer verhalen over agressie van jongeren. Zo las ik vandaag een berichtje over jongeren die een oudere man aanvielen en diens hond. Vervolgens gingen ze met hun riemen de hond slaan. Nou is de eerste vraag die bij mij opkomt al waarom ze zoiets KUNNEN doen.
En veel fokkers hebben onderhand al het verhaal over Dennis Berge gehoord. Een jongen van maximaal 12 jaar die gedumpt was door zijn vriendinnetje (haar ouders gingen scheiden en daarom wou ze even wat ruimte voor zichzelf) en haar daarom op twitter met kanker uitschold. Zie Kinders op twitter EN de jeugd van tegenwoordig

Ik lees de laatste tijd steeds meer van dit soort berichten. Ligt het nu aan mij of wordt de jeugd steeds agressiever? En waarom ontsporen sommige jongeren zo? Ik ben nu 21 maar ik heb nooit zulke streken uitgehaald! Ik heb nooit in een groepje een enkeling in elkaar geslagen, een winkel bestolen of ouderen lastig gevallen.

Mijn tweede vraag is waarom de jongeren ontsporen. Is het geslacht, afkomst, opleidingsniveau van de ouders, worden kinderen/jongeren tegenwoordig te veel in de watten gelegd?

Dus voor diegene die het gemist hebben:
Vraag één: ontsporen de jongeren steeds vaker?
Vraag twee: waarom ontsporen de jongeren?
pi_115507513
Het zit hem allemaal in de corrigerende tik die tegenwoordig niet meer zou mogen.

En de kinderen worden dus te mild gestraft door hun ouders.

Ga naar je kamer (die vol speelgoed staat en een xbox of ps 3
My Saxo Goes Bwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhp.
automaat, dan krijg je dat :)
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:29:00 #3
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115507537
Omdat het vaak degene zijn waar de ouders vaak totaal langs heen leven, (of andersom) en ze dus nooit begrepen worden of enigszins dat gevoel hebben, in de watten leggen heeft er niets mee te maken, dat is enkel afkoop gedrag van pa en moe..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:30:14 #4
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_115507573
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:28 schreef SaxoPower het volgende:
Het zit hem allemaal in de corrigerende tik die tegenwoordig niet meer zou mogen.

En de kinderen worden dus te mild gestraft door hun ouders.

Ga naar je kamer (die vol speelgoed staat en een xbox of ps 3
Flink pak op je sodemieter als je het echt te bont maakt doet wonderen idd.
En dan vinden ze het gek dat als zoontje lief 14/15jr oud is, hij de baas in huis is.
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:32:00 #5
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115507620
quote:
14s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:30 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Flink pak op je sodemieter doet wonderen idd.
En dan vinden ze het gek dat als zoontje lief 14/15jr oud is, hij de baas in huis is.
Het is niet verkeerd idd... maar ook dat kan averechts werken...
Als ze maar goed begrijpen waarom ze gestraft worden..
Praten en communiceren is het toverwoord..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:34:48 #6
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_115507706
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:32 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Het is niet verkeerd idd... maar ook dat kan averechts werken...
Als ze maar goed begrijpen waarom ze gestraft worden..
Praten en communiceren is het toverwoord..
Dat is het niet.
Ik kan me nog heeeel goed herinneren dat mijn neefje (in de kas van m'n ouders/opa) een ringetje op de aansluiting van een lamp had gelegd, en die in de fitting draaide. Met als resultaat een klapperende stoppenkast, vlammen uit de lamp, en een kapotte besturingscomputer.

M'n opa kwam kijken wat er allemaal aan de hand was, griste dat jong als een lappenpop van tafel, en gaf hem 10x zo hard als i kon een ram op z'n kont met de vlakke hand. En geloof me dat heeft heel erg veel zeer gedaan bij hem.
Nooit meer lastig geweest daarna, ik ook niet. :')

Af en toe hoort dat er gewoon bij. Punt uit.
Kinderen een tik verkopen is prima als waarschuwen niet werkt, en als ze grenzen aan het opzoeken zijn.
Vuisten verkopen uiteraard niet.
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:37:41 #7
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115507777
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:34 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Dat is het niet.
Ik kan me nog heeeel goed herinneren dat mijn neefje (in de kas van m'n ouders/opa) een ringetje op de aansluiting van een lamp had gelegd, en die in de fitting had gedraait. Met als resultaat een klapperende stoppenkast, en een kapotte besturingscomputer.
M'n opa kwam kijken wat er allemaal aan de hand was, pakte hem van tafel, en gaf hem 10x zo hard als i kon een ram op z'n kont. En geloof me dat heeft heel erg veel zeer gedaan.
Nooit meer lastig geweest, ik ook niet. :')

Af en toe hoort dat er gewoon bij. Punt uit.
Kinderen een tik verkopen is prima.
Vuisten verkopen uiteraard niet.
Je neefje wist dus ook heeeel goed waar ie voor gestraft werd... en dan is het toch ook prima...?
(Hoewel ik zo'n streek prima en gezond kattenkwaad vind _O- :Y )
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:39:17 #8
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_115507821
Of er is gewoon meer media-aandacht voor, terwijl er wellicht helemaal geen stijging is in de agressiviteit van jongeren.

Voor de gevallen waar het wel voorkomt: Ik denk dat het vooral naar de ouders en opvoeding is terug te leiden. Ik ben helemaal geen voorstander van de "corrigerende tik" of vergelijkbaar, in mijn ogen is dat een zwaktebod van de ouders. Maar dat ouders soms wel eens wat strenger mogen zijn tegen hun kinderen, daar ben ik het wel mee eens.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:41:40 #9
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_115507897
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:37 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Je neefje wist dus ook heeeel goed waar ie voor gestraft werd... en dan is het toch ook prima...?
(Hoewel ik zo'n streek prima en gezond kattenkwaad vind _O- :Y )
Ja opzich was het ook een beetje kattenkwaad, en als 8 a 10 jarige weet je natuurlijk niet dat op die zelfde groep een besturingscomputer van een ton staat en de hele handel van de leg brengt.
Het was niet de eerste keer dat i niet in het gereel liep trouwens.
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:54:00 #10
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_115508295
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:39 schreef Lookbehind het volgende:
Of er is gewoon meer media-aandacht voor, terwijl er wellicht helemaal geen stijging is in de agressiviteit van jongeren.

Voor de gevallen waar het wel voorkomt: Ik denk dat het vooral naar de ouders en opvoeding is terug te leiden. Ik ben helemaal geen voorstander van de "corrigerende tik" of vergelijkbaar, in mijn ogen is dat een zwaktebod van de ouders. Maar dat ouders soms wel eens wat strenger mogen zijn tegen hun kinderen, daar ben ik het wel mee eens.
dus hoe zouden ouders hun kinderen dan moeten straffen volgens jou? Als ik berichten lees zoals die Dennis Berge heb ik zin om hem de hele kamer door te slaan.
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:56:01 #11
330706 Henk_Spermatank
Kwak in je smoelwerk
pi_115508371
Omdat iedere mongool kinderen mag maken. Die kinderen hebben een kut opvoeding gehad. Nekschot voor de ouders.

+ Laat die kinderen lekker oprotten van de computer, ga lekker buiten spelen ofzo.
Zeg maar Henk.
  maandag 13 augustus 2012 @ 13:00:13 #12
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_115508540
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:56 schreef Henk_Spermatank het volgende:
Omdat iedere mongool kinderen mag maken. Die kinderen hebben een kut opvoeding gehad. Nekschot voor de ouders.
Dat vraag ik me ook wel eens af.. Waarom lijken zo weinig mensen kritisch na te denken voordat ze aan kinderen beginnen? Ik werk in de sociale hulpverlening en zie echt zoveel mensen kind nummer zoveel krijgen terwijl ze hun eerdere kinderen al niet groot konden brengen met hun budget. |:(
Echt waar... dan vraag ik me af hoe hun hersenen werken..
pi_115509822
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:28 schreef SaxoPower het volgende:
Het zit hem allemaal in de corrigerende tik die tegenwoordig niet meer zou mogen.

En de kinderen worden dus te mild gestraft door hun ouders.

Ga naar je kamer (die vol speelgoed staat en een xbox of ps 3
Wie zegt dat die kinderen die dit doen niet juist uit gezinnen komen waar nog wel de corrigerende tik wordt gegeven of erger.
pi_115509920
-Strawberry- heeft een punt

als je honden "corrigerende" tikken uitdeeld worden ze op den duur vals
misschien niet met jou in de buurt, maar als je even weg bent komt hun agressie naar boven

bij kinderen werkt het vaak ook zo

waarom denk je dat het geweldsdelicten cijfer van Marokkanen relatief zo hoog ligt in Nederland

;)
pi_115509929
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:00 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook wel eens af.. Waarom lijken zo weinig mensen kritisch na te denken voordat ze aan kinderen beginnen? Ik werk in de sociale hulpverlening en zie echt zoveel mensen kind nummer zoveel krijgen terwijl ze hun eerdere kinderen al niet groot konden brengen met hun budget. |:(
Echt waar... dan vraag ik me af hoe hun hersenen werken..
Sommige mensen zijn gewoon dom. Ik kan dat ook niet begrijpen, is de kinderwens dan zo sterk? Kinderen krijgen is voor veel mensen het ultieme levensdoel, misschien is het ook een onderschatting van de kosten en hoe zwaar het eigenlijk wel niet is om een kind of meerdere kinderen op te voeden. Maar misschien heb ik er gewoon moeite mee omdat ik zelf geen kinderwens heb.
pi_115509950
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:28 schreef SaxoPower het volgende:
Het zit hem allemaal in de corrigerende tik die tegenwoordig niet meer zou mogen.

En de kinderen worden dus te mild gestraft door hun ouders.

Ga naar je kamer (die vol speelgoed staat en een xbox of ps 3
Deels dit.
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:04:02 #18
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_115510586
quote:
11s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:24 schreef Elvenpath het volgende:
Ligt het nu aan mij of wordt de jeugd steeds agressiever?
Dat lijkt maar zo. Dit soort types zijn er altijd al geweest.
Ik zat vroeger met zo'n psychokind in de klas. Dat was niet zomaar pesten uit onwetendheid en gebrek aan inlevingsvermogen wat diegene deed, maar echt anderen terroriseren omdat er werd genoten van de (mentale) pijn die het slachtoffer dan had. Maar ja, toen had je nog geen Twitter, Facebook, Hyves, etc.
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:05:11 #19
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115510633
quote:
11s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:24 schreef Elvenpath het volgende:
Beste fokkers,

De laatste tijd lees ik steeds meer verhalen over agressie van jongeren.
Je leest 'de laatste tijd' meer verhalen over alles. In lekker hapklare brokken. Zo gaat dat tegenwoordig.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_115510875
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:04 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Dat lijkt maar zo. Dit soort types zijn er altijd al geweest.
Ik zat vroeger met zo'n psychokind in de klas. Dat was niet zomaar pesten uit onwetendheid en gebrek aan inlevingsvermogen wat diegene deed, maar echt anderen terroriseren omdat er werd genoten van de (mentale) pijn die het slachtoffer dan had. Maar ja, toen had je nog geen Twitter, Facebook, Hyves, etc.
klopt, maar dat het vroeger ook al gebeurde betekent niet dat het nu minder kwalijk is
pi_115511080
De media heeft er ook veel mee te maken. Ze praten ons het gevoel aan dat het niet veilig is zodat we stemmen op de politici die zeggen dat zij alles "veilig" zullen maken. Zo deden ze dat bijvoorbeeld met terrorisme om beetje bij beetje onze vrijheden in te wisselen voor "veiligheid". Overigens is dat "veiligheid" waar wij niets aan hebben.
"Ownership represents nothing more than a power-relationship—the ability to control." - Vail
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:26:16 #22
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_115511405
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:11 schreef hlmllp het volgende:

[..]

klopt, maar dat het vroeger ook al gebeurde betekent niet dat het nu minder kwalijk is
Nee, dat zeg ik dan ook niet. Natuurlijk moeten dit soort kinderen aangepakt worden. Natuurlijk moet er eens goed naar hun thuissituatie gekeken worden. Maar met het probleem erger maken dan het is door te doen alsof dit tegenwoordig zoveel vaker voorkomt, daar hebben we enkel onszelf mee.
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:46:16 #23
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_115512209
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:54 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

dus hoe zouden ouders hun kinderen dan moeten straffen volgens jou? Als ik berichten lees zoals die Dennis Berge heb ik zin om hem de hele kamer door te slaan.
En dat gaat iets helpen, denk je? Ik begrijp je reactie trouwens wel hoor, maar het lost niets op.
Er is iets ongelofelijk mis gegaan in de opvoeding van dat kind, dat het zelfs maar in hem opkomt om zoiets te denken, laat staan op twitter te zetten. Ik verwacht daarom dan ook niet dat de ouders die zoiets hebben laten ontstaan dit kunnen rechtzetten.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
pi_115516501
op de 1 of andere rare manier zijn ouders van tegenwoordig bang om hun kinderen te disciplineren.
iedereen van mijn generatie (ben veertiger, no kids) wil altijd maar vriendjes en vriendinnetjes zijn met hun kinderen.
prachtig, moet je vooral doen, zodra ze de 20 minimaal gepaseerd zijn, maar daarvoor: elk kind heeft een gezonde genetisch bepaalde behoefte aan grenzen en daarmee dus aan het opzoeken van grenzen, een natuurlijk proces en vanuit ouders is het dus een natuurlijk proces om die grens helder en consequent aan te geven.
maarja, als je tegenwoordig al in de supermarkt complete onderhandelingen ziet tussen een moeder en een 4 jarige koter om een snoepje. djeez, wat moet dat worden als die 12 is?

nee is gewoon nee, je hoeft een kind van 4 niets uit te leggen over voedzame maaltijden, over minderen in suiker, over dat je over een half uur aan tafel gaat, als het een peuter of een kleuter is, dan is nee gewoon nee, klaar, geen uitleg, waarom? omdat mama of papa dat zegt, punt.
discussies krijg je nog genoeg met het kroost tegen de tijd dat ze in de puberteit komen.

ik zie het echt overal om mij heen bij leeftijdgenoten, overal dat onderhandelen, die angst om gewoon een keer hard nee te zeggen en aan vast te houden, alsof ouders tegenwoordig banger zijn om niet meer aardig gevonden te worden door hun kinderen dan dat ze een compleet sociaal gestoorde volwassene creëren.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_115516574
Het ligt iig niet alleen aan opvoeding, dat kan ik jullie verzekeren :)
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')