abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 08:30:30 #26
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_115226822
Mja, 150 is niet genoeg om tijdswinst te boeken inderdaad. Dan moet je harder knallen. En tanken hoeft bij diesel minder vaak. Vorig jaar nog Berlijn retour gedaan in 4,5 uur, toch bijna 650km. Gemiddelde op de snelweg was 150km/h over 1.200km. Maar goed, dan heb je het voordeel dat je dat net op één tank diesel kan halen, heb je je tanknadeel niet ;)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_115227224
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 08:30 schreef Mikkie het volgende:
Mja, 150 is niet genoeg om tijdswinst te boeken inderdaad. Dan moet je harder knallen. En tanken hoeft bij diesel minder vaak. Vorig jaar nog Berlijn retour gedaan in 4,5 uur, toch bijna 650km. Gemiddelde op de snelweg was 150km/h over 1.200km. Maar goed, dan heb je het voordeel dat je dat net op één tank diesel kan halen, heb je je tanknadeel niet ;)
bij 150 gebruikt mijn Ibiza 1:6 a 1:7, dus daar word je niet vrolijk van, ook al rijd hij op gas..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_115228959
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 00:14 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk nooit. Ik rij wel vlot weg op 't moment dat ik een leeg stuk weg voor me heb, maar voluit doortrekken doe ik niet. In stadsverkeer ben ik eigenlijk altijd wel sneller dan de rest maar heeft scheuren toch geen zin omdat 't volgende verkeerslicht wel weer op rood staat. Tenzij ik de afstelling ken en scheuren zin heeft, dan rij ik wel stevig door.

Kwestie van aanpassen vooral. Rij ik op zeer rustige tijden (tussen 23.30u en 6.00u) dan heeft doorrijden wat meer zin omdat je niet veel oponthoud tegen komt. Overdag heeft het weinig nut want zelfs al kun je drie km lang Vmax + 30 rijden, dan rij je je wel weer vast op een volgende auto of volgend stoplicht. Mijn ervaring op woon/werkroutes is dat het verschil tussen constant jakkeren en rustig aan doen hooguit vijf minuten is, en da's als alles meezit bij het jakkeren. Heb 't ook wel eens gehad dat 't ging om één minuut. Op een half uur. Tsja :'). Dat schiet gewoon niet op, dat heb ik wel geleerd de afgelopen jaren.

Waarmee ik niet wil zeggen dat scheuren niet leuk is. Zo af en toe doe ik 't wel, maar echt niet voor de tijdwinst. Ook rotondes neem ik altijd behoorlijk vlot en op de snelweg gaat het gas behoorlijk open. Maar de illusie dat het tijdwinst oplevert heb ik niet meer. En zo af en toe maak ik er dan ook nog wel een sport van om eens zuinig te rijden, best leuk voor de portemonnee zo af en toe ;)
Ja klopt inderdaad. 'snachts of 's ochtends in het weekend is het ook veel leuker dan.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 01:12 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Inderdaad ja. :) ik heb zelf wel eens de neiging om flink door te rijden als ik rond 22.30 de a7 opdraai na school..
Alleen op de heenweg is het vaak file rijden, en is het haast onmogelijk om 130+ te rijden. Wat me dan altijd wel opvalt: Ik ga stukken sneller door de bochten als de meeste bestuurders. Zelfs wel eens zo erg dat ik na het verkeerslicht(het is verkeerslicht, 90graden bocht, ringweg oprit) al een voorsprong heb van 20 meter ofzo terwijl ik net 50 a 75 meter heb gereden, en niet eens helemaal voluit ga.
Vandaar ook mijn voorliefde voor hot hatches: lekker de bocht insmijten..
Heb niks met BMW(behalve de 1M Coupe) maar met die over het algemeen toch zwaardere auto's gaat dat stukken minder. Wat dan wel weer leuk was met 1 van de Passaten die we op het werk hadden, was dat die op nat wegdek enorm tailhappy was.. Sedan iets te snel de bocht inhoeken, gas loslaten en tegensturen maar met die taxi. >:) (Lukte niet met de Sprinter's: te weinig vermogen..)
Lol dat is juist wat ik niet met hot hatches heb; dat het al snel zo'n gooi, smijt en stuiterig auto wordt. Ook omdat ze (vaak) klein(er) en licht(er) zijn :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 08:28 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ik rijd geen twee uur 180+ in Duitsland. Heb geen zin om elke twee uur te moeten gaan tanken. We hebben ooit eens de proef op de som gedaan. We gingen naar het zuiden van Hongarije, 1500km. Op de heenweg netjes 120-130 gereden (in Duitsland). 15 uur over gedaan. Op de terugweg (motor was natuurlijk al lekker warm aangezien we al Hongarije en Oostenrijk gehad hadden) 150 gereden (op zondag dus ook geen vrachtwagens en dat scheelt ook heel erg veel!). En er weer 15 uur over gedaan. Wat we aan tijd wonnen door harder te rijden, verloren we weer omdat we vaker moesten tanken. Dus sindsdien rijden we gewoon lekker rustig, tussen de 120 en 130. (en m'n auto gaat niet harder dan 190)
Je moet ook veel harder dan 150 om echt serieuze tijdwinst te boeken denk ik.
pi_115229095
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:27 schreef H-D het volgende:

Je moet ook veel harder dan 150 om echt serieuze tijdwinst te boeken denk ik.
Nee, want dan zuipt de auto nog meer en moet ik nog vaker tanken. Het hangt af, zoals Mikkie ook al zei, hoeveel KM je op een tank kunt rijden. Met de Yaris was dat zo'n 500km bij 120-130 en 350 bij 150-160. Elke tankbeurt kost zeker 15 minuten (en als het wat drukker is wat meer). Dat betekende dat we dus met die 30 km/h meer, een kwartier per 350km inhaalden. Maar dat verloren we dus weer bij het tanken. Uiteindelijk kwam het verschil dus uit op 0. En aangezien ik dan liever geld bespaar dan tijd, zijn we maar langzamer gaan rijden (dus alleen 150 als het zo even uit kwam!)

Met de nieuwe weten we het nog niet... Ik weet alleen dat z'n maximum 190 is...
pi_115229197
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:33 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Nee, want dan zuipt de auto nog meer en moet ik nog vaker tanken. Het hangt af, zoals Mikkie ook al zei, hoeveel KM je op een tank kunt rijden. Met de Yaris was dat zo'n 500km bij 120-130 en 350 bij 150-160. Elke tankbeurt kost zeker 15 minuten (en als het wat drukker is wat meer). Dat betekende dat we dus met die 30 km/h meer, een kwartier per 350km inhaalden. Maar dat verloren we dus weer bij het tanken. Uiteindelijk kwam het verschil dus uit op 0. En aangezien ik dan liever geld bespaar dan tijd, zijn we maar langzamer gaan rijden (dus alleen 150 als het zo even uit kwam!)

Met de nieuwe weten we het nog niet... Ik weet alleen dat z'n maximum 190 is...
Ooh ja dan heb je gelijk inderdaad. Je hebt nu een Auris toch ofniet? Of loop ik weer achter :P
pi_115229276
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:36 schreef H-D het volgende:

[..]

Ooh ja dan heb je gelijk inderdaad. Je hebt nu een Auris toch ofniet? Of loop ik weer achter :P
Nee, je loopt niet achter, die hebben we pas een half jaar, dus die gaat nog wel een tijdje mee (is de bedoeling in ieder geval :P) Maar we zijn er nog niet mee naar Hongarije geweest (mijn moeder woont daar dus het is een goede vakantie bestemming :D) en in Frankrijk en Spanje is de max 130, 120 en 110...

(zat laatst wel eens op de odo te kijken: 42K Km. We hebben hem in februari gekocht met 32K op de teller...)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 17:47:52 #32
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_115248031
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 09:00 schreef Marco001 het volgende:

[..]

bij 150 gebruikt mijn Ibiza 1:6 a 1:7, dus daar word je niet vrolijk van, ook al rijd hij op gas..
Mja, fuck it :D. Die keer dat het kan neem ik die paar tientjes extra brandstof op de koop toe.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_115261232
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:39 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Nee, je loopt niet achter, die hebben we pas een half jaar, dus die gaat nog wel een tijdje mee (is de bedoeling in ieder geval :P) Maar we zijn er nog niet mee naar Hongarije geweest (mijn moeder woont daar dus het is een goede vakantie bestemming :D) en in Frankrijk en Spanje is de max 130, 120 en 110...

(zat laatst wel eens op de odo te kijken: 42K Km. We hebben hem in februari gekocht met 32K op de teller...)
Vind je 'm fijn/lekker rijden? Ik had een Auris als lesauto. De cockpit is wel futuristisch. :P
pi_115262467
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:52 schreef H-D het volgende:

[..]

Vind je 'm fijn/lekker rijden? Ik had een Auris als lesauto. De cockpit is wel futuristisch. :P
Mijn lesauto was ook een Auris. Als ik er een zou krijgen zou ik niet klagen :)
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_115262743
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Mijn lesauto was ook een Auris. Als ik er een zou krijgen zou ik niet klagen :)
toen ik op zoek was naar een 1e autotje bij een diesel-versie gekeken. Erg mooie auto inderdaad. Alleen was die 3000,- boven budget. (budget 6000,- vp 9000)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_115263211
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Mijn lesauto was ook een Auris. Als ik er een zou krijgen zou ik niet klagen :)
Ik zou 'm persoonlijk nooit willen als auto...beleef er vrij weinig plezier aan :P maar da's persoonlijk.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 00:09:05 #37
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_115270834


:9
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_115274404
Jup :D
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_115277634
Ja, ik vind hem heerlijk rijden. Hij rijdt rustig (vind ik heel belangrijk) en is stil (vind ik ook heel belangrijk). Zo stil zelfs dat wanneer hij stil staat, ik me wel eens afvraag of de motor nog draait :P (en nee, het is geen hybride, het is een "oorspronkelijke", een van de eerste, want hij heeft nog een oud nummerbord...)

En deze viel precies in budget omdat er nogal wat afgegaan was, want het is een drie-deurs. En de meesten willen dat niet met een auto van dat formaat. Wij vonden dat juist een voordeel omdat de voorruimte dan groter is en we toch geen kinderen hebben. We zaten eigenlijk naar een nieuwe (tweedehands) Yaris te kijken (omdat de Auris normaal gesproken te duur zou zijn geweest) en toen ik voor de gein eens Yaris had veranderd in Auris, kwam deze tevoorschijn.... (dus prijs hetzelfde, leeftijd hetzelfde, kilometerstand hetzelfde...) En hij stond nog in de buurt ook nog! Binnen een week was hij van ons :D

Het was in het begin wel wennen, want hij is toch echt wel wat groter... Ik greep de hele tijd mis wanneer ik de binnenspiegel wilde kantelen of goed zetten :P
pi_115277997
Ik vind zo'n Auris niet eens zo verkeerd. Beetje anoniem, maar dat kan handig zijn. Niet zo klein als een Yaris, maar ook weer niet Avensis-groot voor als je die ruimte niet nodig hebt. Alleen er zijn niet echt spannende versies geleverd, het is zo'n 13 in een dozijn-auto. Maar volgens mij is er weinig mis mee. Het zou mijn keuze in eerste instantie niet zijn, maar soit.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_115278034
Ik heb er ook in gelest :) Het is een beetje de Nissan Almera van Toyota :P
Tap tap tap
  woensdag 8 augustus 2012 @ 08:47:36 #42
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_115278098
Zijn wel populaire lesauto's hm? Ik had een Corolla, de voorloper van de Auris.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_115278148
quote:
10s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef JDude het volgende:
Zijn wel populaire lesauto's hm? Ik had een Corolla, de voorloper van de Auris.
Ja, en tegenwoordig de hybride helemaal. Het zijn gewoon standaard, goede auto's.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 08:40 schreef Mikkie het volgende:
Ik vind zo'n Auris niet eens zo verkeerd. Beetje anoniem, maar dat kan handig zijn. Niet zo klein als een Yaris, maar ook weer niet Avensis-groot voor als je die ruimte niet nodig hebt. Alleen er zijn niet echt spannende versies geleverd, het is zo'n 13 in een dozijn-auto. Maar volgens mij is er weinig mis mee. Het zou mijn keuze in eerste instantie niet zijn, maar soit.
Vanaf het moment dat ik de eerste foto's zag in 2006 (model is in 2007 geïntroduceerd in Nederland) heb ik het al een mooie auto gevonden en gedacht: dat wordt m'n nieuwe auto. Toen had ik 2 jaar m'n rijbewijs (en 2 jaar m'n Yaris :P) Ik ben gewoon gek op die Japanners!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 09:04:59 #44
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_115278305
quote:
10s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 00:09 schreef Grielen het volgende:
[ afbeelding ]

:9
;( je krijgt nu toch niet ook zo'n standaardsmaak he?
pi_115281631
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 07:54 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ja, ik vind hem heerlijk rijden. Hij rijdt rustig (vind ik heel belangrijk) en is stil (vind ik ook heel belangrijk). Zo stil zelfs dat wanneer hij stil staat, ik me wel eens afvraag of de motor nog draait :P (en nee, het is geen hybride, het is een "oorspronkelijke", een van de eerste, want hij heeft nog een oud nummerbord...)

En deze viel precies in budget omdat er nogal wat afgegaan was, want het is een drie-deurs. En de meesten willen dat niet met een auto van dat formaat. Wij vonden dat juist een voordeel omdat de voorruimte dan groter is en we toch geen kinderen hebben. We zaten eigenlijk naar een nieuwe (tweedehands) Yaris te kijken (omdat de Auris normaal gesproken te duur zou zijn geweest) en toen ik voor de gein eens Yaris had veranderd in Auris, kwam deze tevoorschijn.... (dus prijs hetzelfde, leeftijd hetzelfde, kilometerstand hetzelfde...) En hij stond nog in de buurt ook nog! Binnen een week was hij van ons :D

Het was in het begin wel wennen, want hij is toch echt wel wat groter... Ik greep de hele tijd mis wanneer ik de binnenspiegel wilde kantelen of goed zetten :P
Oke, cool dat ie zo bevalt! ^O^
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 08:40 schreef Mikkie het volgende:
Ik vind zo'n Auris niet eens zo verkeerd. Beetje anoniem, maar dat kan handig zijn. Niet zo klein als een Yaris, maar ook weer niet Avensis-groot voor als je die ruimte niet nodig hebt. Alleen er zijn niet echt spannende versies geleverd, het is zo'n 13 in een dozijn-auto. Maar volgens mij is er weinig mis mee. Het zou mijn keuze in eerste instantie niet zijn, maar soit.
Het zou mijn keuze nooit zijn maar dat komt omdat ik niks heb met Aziatische auto's. Zou niet eens in me opkomen om er naar te gaan kijken. Maar ik twijfel er geen moment aan dat zo'n Auris een supergoede auto is. :P Alleen enigzins anoniem zoals je zegt. Maar dat kan ook weer voordelen hebben :P
quote:
10s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef JDude het volgende:
Zijn wel populaire lesauto's hm? Ik had een Corolla, de voorloper van de Auris.
Daar had ik oooook les in :o het was 50/50 Corolla-Auris geloof ik :P
pi_115281689
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 08:52 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ja, en tegenwoordig de hybride helemaal. Het zijn gewoon standaard, goede auto's.

[..]

Vanaf het moment dat ik de eerste foto's zag in 2006 (model is in 2007 geïntroduceerd in Nederland) heb ik het al een mooie auto gevonden en gedacht: dat wordt m'n nieuwe auto. Toen had ik 2 jaar m'n rijbewijs (en 2 jaar m'n Yaris :P) Ik ben gewoon gek op die Japanners!
Wel leuk dat je echt zo uitgesproken verliefd bent op Japanners. Veel mensen kopen gewoon een Toyota denk ik omdat ze degelijk zijn maar niet zozeer omdat ze het design helemaal te gek vinden :P
pi_115281804
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:19 schreef H-D het volgende:

[..]

Oke, cool dat ie zo bevalt! ^O^

Tja, dat is uiteindelijk het belangrijkste, dat hij mij (ok, ons) bevalt :D

quote:
Daar had ik oooook les in :o het was 50/50 Corolla-Auris geloof ik :P
Je ziet ze tegenwoordig veel als lesauto, valt me op...

quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:20 schreef H-D het volgende:

[..]

Wel leuk dat je echt zo uitgesproken verliefd bent op Japanners. Veel mensen kopen gewoon een Toyota denk ik omdat ze degelijk zijn maar niet zozeer omdat ze het design helemaal te gek vinden :P
Ik zat te twijfelen tussen Mazda, Suzuki of Toyota. Uiteindelijk viel m'n oog op de Toyota, gewoon omdat ik die Yaris zo'n prachtig ding vond (maar dan wel met spoiler en licht metalen velgen, anders is hij niet "af"!)
pi_115281913
Ik vind de vorige Yaris zo tof :@ In het blauw O+
Tap tap tap
pi_115281953
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:24 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Tja, dat is uiteindelijk het belangrijkste, dat hij mij (ok, ons) bevalt :D

[..]

Je ziet ze tegenwoordig veel als lesauto, valt me op...

[..]

Ik zat te twijfelen tussen Mazda, Suzuki of Toyota. Uiteindelijk viel m'n oog op de Toyota, gewoon omdat ik die Yaris zo'n prachtig ding vond (maar dan wel met spoiler en licht metalen velgen, anders is hij niet "af"!)
Nja als jij er het meeste in rijdt moet ie jou natuurlijk het meest bevallen :P watvoor kleur is ie eigenlijk?

Suzuki maakt echt van die onvolwassen auto's vind ik :{ dan is zo'n Mazda 2/3 leuker vind ik.
Zonder spoiler en LM velgen is zo'n Yaris ook wat ouwelijk vind ik...met die extra's wordt ie wat frisser.
pi_115281962
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:27 schreef CherryLips het volgende:
Ik vind de vorige Yaris zo tof :@ In het blauw O+
Heb je er zo een? :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')