abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † donderdag 26 juli 2012 @ 16:47:09 #1
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_114685511
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek


Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † donderdag 26 juli 2012 @ 16:52:21 #2
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_114685663
Over dragers ging het. Of die verschillende merken alleen in printjes verschilden.
Nee. Ze hebben allemaal een eigen pasvorm, en wat verschillende snufjes.
(Sommige merken komen zelfs in prints overeen maar niet in pasvorm.)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_114686015
Dank Pvoess voor het toelichten van de verschillen van de verschillende soorten Manduca.

Ik zit een beetje met hetzelfde vraagstuk als blik. Met het verschil dat ik al wat doeken heb. Ik wil graag nog een drager erbij voor het snelle werk of als het weer slecht is ofzo, want dan knoop ik buiten liever geen doek. En ook een stiekeme hoop dat mijn man met zo'n drager op een vroeg stadium in hey leven mijn 2e baby de voordelen en het gemak van dragen zal ervinden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114686221
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 10:32 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

daarom moet je ook een zomerdoek nemen, of tenminste een dunne doek. En wel eentje van een lichte kleur, en een mooie witte vissershoedje.
En dan knopen met 1 laag FWCC om het zo koel mogelijk te houden.

Of je gaat voor een ringsling of mei-tai.
Neh, veel te heet joh! En waar ik het heerlijk vind om de zon op mijn huid te voelen branden, is het minder verstandig voor mijn 4 weken oude baby ;)
Geeft niet, de dagen met kloteweer zijn hier in NL nog altijd ver in de meerderheid.
.... met gevoel voor drama....
pi_114687102
:D

geef toe... we hebben allemaal wel eens op ons kind geknoeid :') :D
hoewel gelukkig nooit zo erg als dit haha

:)
  donderdag 26 juli 2012 @ 18:25:34 #6
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114688446
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 17:43 schreef mignonne het volgende:
:D

geef toe... we hebben allemaal wel eens op ons kind geknoeid :') :D
hoewel gelukkig nooit zo erg als dit haha

[ afbeelding ]
Spreek voor jezelf :{w
alleen was het niet zo in zijn gezicht ;)
pi_114691894
Ik denk dat als je geen draagdoek (of mei-tai) wilt en iets wilt hebben voor man en vrouw, dat je dan moet gaan voor een bondolino. Een manducca of een ander gespding moet je namelijk steeds afstellen.
pi_114692331
Dat valt heel erg mee, en bovendien is een manduca een stuk langer goed te gebruiken dan een bondolino, en juist het beter af te kunnen stellen geeft veel meer draagcomfort.
pi_114692394
Ok. Ik heb m'n draagdoek tussen de sluiting van m'n kofferbak gehad. Er zijn draden beschadigd. Zou ik m kunnen opsturen om te laten repareren?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 26 juli 2012 @ 20:23:22 #10
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_114692504
Haha! Die foto!
Ik heb wel es klodders appel over mijn kind geproest van het lachen... Dat was nog te overzien :')
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_114692640
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 20:06 schreef athlonkmf het volgende:
Ik denk dat als je geen draagdoek (of mei-tai) wilt en iets wilt hebben voor man en vrouw, dat je dan moet gaan voor een bondolino. Een manducca of een ander gespding moet je namelijk steeds afstellen.
Wat Pvoess zegt. Wij stellen onze Beco steeds opnieuw af, maar dat is niks anders dan aan de touwtjes trekken en dat doe je sowieso elke keer omdat ze er toch ook in en uit moet kunnen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  † In Memoriam † donderdag 26 juli 2012 @ 21:11:45 #12
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_114694412
Ticootje, zover ik weet repareren de meeste fabrikanten niet of alleen heel soms in het geval van een weeffout oid. Maar dan moet het wel om een nieuw bij hen of een handelaar gekochte doek gaan.
(En bij Didymos moet je dan ook nog de doek altijd alleen maar gewassen hebben in een dubbellinksdoorgedraaid vloeibaar wasmiddel zonder optische witmakers...)

Welke doek en op welke plek zitten de beschadigde draden?
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_114694485
Oh. Hmz. Sjit zeg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 26 juli 2012 @ 21:22:29 #14
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_114694894
Haha, die foto!

Tico, da's balen :{

Toen Seth 2 weken oud was (2 weken geleden dus :P ) is hij mee uit eten geweest naar de all-you-can-eat Japanner.
Vanaf de 2e ronde zat hij bij me in de draagdoek. Ik kneep hem wel even toen ik aan de sushi zat, zal je net zien dat ik loop te klooien en mijn hapje met wasabi naar beneden op zijn gezicht laat vallen...
Is gelukkig allemaal goed gegaan, ik heb niet geflaterd *) Toen niet :')
.... met gevoel voor drama....
pi_114696503
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 21:22 schreef Kersjes het volgende:
Haha, die foto!

Tico, da's balen :{

Toen Seth 2 weken oud was (2 weken geleden dus :P ) is hij mee uit eten geweest naar de all-you-can-eat Japanner.
Vanaf de 2e ronde zat hij bij me in de draagdoek. Ik kneep hem wel even toen ik aan de sushi zat, zal je net zien dat ik loop te klooien en mijn hapje met wasabi naar beneden op zijn gezicht laat vallen...
Is gelukkig allemaal goed gegaan, ik heb niet geflaterd *) Toen niet :')
Sojasaus van je Sushi op het babyhoofdje of zels iets in zijn mond laten druppelen, lijkt me ook zo erg. :P _O-
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114702528
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 21:11 schreef Macka66 het volgende:
(En bij Didymos moet je dan ook nog de doek altijd alleen maar gewassen hebben in een dubbellinksdoorgedraaid vloeibaar wasmiddel zonder optische witmakers...)
_O-

So true ;(

Tico, inkorten een optie?
pi_114709504
Waar slaat dat toch op? Ook als je je doek lelijk hebt gemaakt met wassen, wil je je kind er gewoon in kunnen dragen lijkt me.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_114710002
ja, maar dat soort dingen tasten bijvoorbeeld linnen heel erg aan.
Dus vinden ze het je eigen schuld bij didymos :+
pi_114711235
Oh wat balen Ticootje!

Wij kwamen gisteren terug van vakantie, en de beco kwam niet uit de auto... Ik ging ervan uit dat we die bij mijn schoonouders in Frankrijk hebben laten liggen. Maar zij vertrokken een dag na ons, en hebben het hele huisje opgeruimd, en zijn toen niets tegengekomen. Hij kan toch niet onderweg kwijt zijn geraakt? Ik heb hem niet meer gebruikt. Baal er echt zo ontzettend van!
pi_114712966
Zou die gestolen kunnen zijn? Ik weet wel dat in Frankrijk dragen een stuk bekender is..
En ook de weet van ergonomische dragers, of toch misschien in de tassen ergens?

iig heel erg balen -O-
pi_114714115
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 10:05 schreef Bleie het volgende:
Oh wat balen Ticootje!

Wij kwamen gisteren terug van vakantie, en de beco kwam niet uit de auto... Ik ging ervan uit dat we die bij mijn schoonouders in Frankrijk hebben laten liggen. Maar zij vertrokken een dag na ons, en hebben het hele huisje opgeruimd, en zijn toen niets tegengekomen. Hij kan toch niet onderweg kwijt zijn geraakt? Ik heb hem niet meer gebruikt. Baal er echt zo ontzettend van!
Zou wel typisch zoiets zijn wat bij ons tussen het wasgoed belandt. Of ergens in een hoekje in de auto.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 12:03:54 #22
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114714784
Bleie, ligt hij niet nog ergens onder een stoel gefrommeld of in een tas/koffer/hoekje?
Wij waren de oplader van de babyfoon kwijt. Maar uiteindelijk teruggevonden in de rugzak, waar mijn man hem had ingepropt bij het inpakken van de auto...
pi_114718145
We hebben de auto wel 20 keer nagekeken, ook onder alle stoelen. En de was heb ik ook al bijna weggewerkt, daar zit-ie ook niet tussen. Al blijf ik hopen dat hij toch nog ergens opduikt...
pi_114724323
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 09:04 schreef Pvoesss het volgende:
ja, maar dat soort dingen tasten bijvoorbeeld linnen heel erg aan.
Dus vinden ze het je eigen schuld bij didymos :+
Dingen in standaardwasmiddel? Is dat zulk gemeen spul?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_114725341
Ja stiekem best wel, maar didymos is goed in dat extra overdrijven.
Linnen doeken die scheurde en alleen maar wasmiddel de schuld geven enzo.

Nu moet je ook wel met linnen voorzichtig zijn maar dat sloeg nergens op.
pi_114726938
Oh bleie wat balen! Hoop dat je m terug vind!

:D die foto haha

Wij hebben nu de marsupi breeze
Heb m 1x samen met mijn vriend om gedaan en even later zelf.. Ging echt heel makkelijk. Hij gaat ook makkelijk weer af. De stof is super zacht en niet dik.
Helemaal ^O^ om kennis te maken met het dragen.
pi_114729207
Net een calin blue zomerdoek besteld, morgen komt ie binnen. Onze draagdoek moet nodig gewassen geworden, dus dan maar een goedkope zomerdoek gekocht.
pi_114729774
Zoe wat leuk!! foto? (op fb) *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_114730162
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 18:46 schreef athlonkmf het volgende:
Net een calin blue zomerdoek besteld, morgen komt ie binnen. Onze draagdoek moet nodig gewassen geworden, dus dan maar een goedkope zomerdoek gekocht.
ik heb gister ook gekeken naar een calin bleu, maar ben bang dat die voor een beginner toch wel erg lastig te knopen zijn...

zoe, leuk!! mogen we een foto? pwetty please?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114730793
Jaa, Zoe, foto! *O*

En nog even een keer uit het vorige topic:

Ehm, ik heb een probleem volgens mij, mijn meisje is net 6,5e week oud.. :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu komt die gears uit van Natibaby, die wil mn vriend graag. En ik wil nog een doek met bamboe. En een met wol. En dan moet ik ook nog maatjes 4 voor het rugdragen.. :X
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114731232
ik zal zo even foto's op de laptop zetten! :s)

Marjolijntje
:D haha zo leuk al die doeken! Faye ligt ook zo lief in de draagdoek bij je O+
pi_114731938

moeilijk kijken :9


haar handje heb ik later iets omhoog gedaan
pi_114732680
O+ heerlijk Zoe!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114734096
Waarom heb je voor de Marsupi gekozen?
En heerlijk he dat dragen.


Mijn knul in de nieuwe manduca :)
pi_114734223
Pvoess
Leek me handig en las positieve reacties op internet
Een draagdoek vinden m'n vriend en ik ook erg mooi maar voor nu (ik kan niet lang lopen enz) lijkt een eenvoudige draagzak me wel prettig om mee te beginnen.

Mooi die manduca!
pi_114734606
Ohhh ik zou zo graag een manduca willen proberen om met mijn ergo te vergelijken!!

Mooie Vtje en mooie Stje O+

Marjolijntje :D ik kan pfau maat 4 naar de draagmeet brengen :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_114804616

Dit is die ik heb ik vind hem zo mooi.
  zondag 29 juli 2012 @ 22:11:22 #38
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114823018
O+ Lief hoor Zoë!

Pvoess, mooie drager en kind ;) ^O^

Ik heb net mn nieuwe mei tai van ooiebeest binnengekregen ( *O* ), maar wat is dat ding groooooot :o
pi_114890099
Ik heb er weer een paar te koop!

SPOILER: doeken te koop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_114890433
Wow, ik neem aan dat jij zelf nog meer betaald hebt voor de Pfau? Wat heeft je doen besluiten zo'n dure doek te kopen? Had je m van tevoren al eens gezien?

/totaal offtopic, maar daar ben ik echt benieuwd naar. Hij is wel supermooi!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114890524
Zoë-foto's gemist -O-

Pvoes, wat een leuk motiefje O+!!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 31 juli 2012 @ 12:35:13 #42
62913 Blik
The one and Only!
pi_114891170
Vraagje over de Manduca. Wat is het verschil tussen de verschillende types zoals de LE, New Style etc.? Puur alleen het uiterlijk of is er ook verschil qua vormgeving?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 13:04:28 #43
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114892197
Gerbera, wat is er met die andere 2 Pfau's gebeurd?
pi_114892418
Volgens mij omdat de weving van die 2 niet goed was....
  dinsdag 31 juli 2012 @ 13:10:12 #45
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114892434
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 12:35 schreef Blik het volgende:
Vraagje over de Manduca. Wat is het verschil tussen de verschillende types zoals de LE, New Style etc.? Puur alleen het uiterlijk of is er ook verschil qua vormgeving?
Manduca Draagzak - New Style
New style: nieuw design, meer comfort:
Voering, capuchon en logo zijn nu gematched aan de kleuren van de draagzak.
De "connection strap" heeft nu een clip in het midden, zodat je het makkelijker kunt openen en sluiten.
Vorm en stiksel van de schouderbanden zijn een klein beetje aangepast om nog meer comfort te bieden.
De 'zak' die aan de buitenzijde van de drager zat is er niet meer.

Manduca Draagzak - LE
De limited edition is een speciale editie voor zomer 2012, in een beperkte oplage eenmalig gemaakt!

Manduca Draagzak - Black Line
Nieuw van Manduca: de Black Line draagzakken. Net zo fijn en net zo ergonomisch als de New Style draagzakken van Manduca, maar met een beetje meer. Want niet alleen is deze draagzak met een kleurrijk accent op een basis kleur, het is ook nog eens volledig gemaakt van biologisch katoen.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 01:19:42 #46
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_114929536
Ooh Pvoesss mooie drager! Wij hebben hier sinds een week onze Wompat in huis en genieten ervan (niet meer geknoopt sindsdien :@ ) Morgen maar weer eens een doek pakken!
pi_114938622
Jeetje, durf je dat, op de fiets? Lijkt mij eerlijk gezegd niet heel veilig...
pi_114939853
Ik doe het ook wel eens. Nooit op de buik, wel op de rug. Heb het gevoel dat het gevaarlijker zou zijn bij een heel rare val waarbij je op je rug terechtkomt, maar anders niet. In een stoeltje kan zo'n kind natuurlijk ook lullig vallen als de fiets omgaat. Zeker als je net als ik een kind hebt dat structureel de voetjes uit de steuntjes wurmt en ernaast hangt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_114942105
Ik vraag me af of je niet aangehouden wordt als je je kind zo vervoerd. Je moet immers een kind vervoeren "in een goedgekeurd zitje waarbij rug en voeten worden ondersteund" oid.

Ik denk wel dat een draagdoek veiliger is. De kans dat jouw fiets omvalt terwijl je kind er in zit is veel groter dan dat jij als fietser gelanceerd wordt waardoor je op je rug valt. ( in zo'n situatie zal jouw kind ook wel flinke verwondingen krijgen als ie in een zitje zit)
pi_114942375
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 12:36 schreef athlonkmf het volgende:
Ik vraag me af of je niet aangehouden wordt als je je kind zo vervoerd. Je moet immers een kind vervoeren "in een goedgekeurd zitje waarbij rug en voeten worden ondersteund" oid.
Dat is wel een leuke vraag. Het zitje geldt als het kind op de fiets zit. In dit geval is dat niet zo, dus ik vraag me af of ze een poot zouden hebben om op te staan.

Ik had trouwens van de week plaatsvervangende doodsangst toen ik iemand zag fietsen met een baby in een babybjorn op de buik en ook nog een kindje in een voorstoeltje. Zat denk ik amper 5 cm tussen het ruggetje van de een en het stoeltje van de ander.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_114942501
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 12:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik had trouwens van de week plaatsvervangende doodsangst toen ik iemand zag fietsen met een baby in een babybjorn op de buik en ook nog een kindje in een voorstoeltje. Zat denk ik amper 5 cm tussen het ruggetje van de een en het stoeltje van de ander.
Op de buik zal absoluut te gevaarlijk zijn. Hoe vaak gebeurt er wel niet dat je plotseling moet stoppen en rechtop gaat staan of naar voren schiet?
Op de rug zal mijn insziens toch veilig moeten zijn.
pi_114944194
Je hoeft volgens mij niet echt gelanceerd te worden, om op je rug te vallen. Als je ongelukkig omvalt met de fiets of aangereden wordt, kun je ook zomaar op je rug landen. Ik denk persoonlijk dat in een fietszitje of in een fietscar in een goedgekeurd babyzitje veiliger is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114945844
Yup, je gaat over een drempel, je handvat schiet los (bij een nieuwe mamafiets!) en je valt met kind in de doek van je fiets. Kind ligt een week in het ziekenhuis met hersenkneuzingen en vochtdruk zelf heb je een gebroken pols.
Is gebeurd bij een vriendin van mij.

Ik moet daar altijd aan denken als ik iemand zie fietsen met een kindje in de doek of drager. In een fietsstoeltje heeft je kind nog een kuipje om zich heen.
pi_114946515
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:58 schreef octopussy het volgende:
Yup, je gaat over een drempel, je handvat schiet los (bij een nieuwe mamafiets!) en je valt met kind in de doek van je fiets. Kind ligt een week in het ziekenhuis met hersenkneuzingen en vochtdruk zelf heb je een gebroken pols.
Is gebeurd bij een vriendin van mij.

Ik moet daar altijd aan denken als ik iemand zie fietsen met een kindje in de doek of drager. In een fietsstoeltje heeft je kind nog een kuipje om zich heen.
Maar je weet niet (ik tenminste niet) hoe de fiets viel. Wat was er gebeurd met het kind als het voor in een stoeltje had gezeten?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_114947528
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:10 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Maar je weet niet (ik tenminste niet) hoe de fiets viel. Wat was er gebeurd met het kind als het voor in een stoeltje had gezeten?
Nope, maar dan was moeder niet op het kind gevallen. Dat is m.i. het grootste gevaar.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:50:31 #56
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114948507
Ik zou het ook niet in mijn hoofd halen om te fietsen met doek of drager, vooral met de kans op vallen bovenop je kind. Het ziet er wel heel tof en relaxed uit overigens zo in die Wompat.

Ik ben dan ook super voorzichtig en ons mupke heeft zelfs een helmpje op op de fiets.

Wij hebben een meevaller en ik ben even aan het nadenken over een Wompat.
Mijn mupke is gok ik 11 kilo, 75 cm en draag kleding in maat 80. Wat is wijsheid wat betreft de keuze van een Wompat, een medium of een Toddler?

Ik vind dat ze niet zo mooi meer in de Beco zit, al vind ik hem nog wel heel fijn dragen, maar haar knietjes steken gewoon uit, er mist wat ondersteunig zegmaar. Dus pak ik nu weer sneller de Ringsling, maar dat is niet altijd handig. :)
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:09:42 #57
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114949283
Ow en als er nog een babymama op zoek is naar een goedkope Wompat. :D

http://link.marktplaats.nl/581873286
pi_114967326
ik beloof dat ik snel de foto's plaats, maar wat was het een uitkomst om de beide mt's mee op vakantie te hebben. En ik was niet alleen op de camping een bezienswaardigheid, maar ook in de franse supermarkt.

Juud, ik heb voor de oudste een grotere mt gemaakt, a la wompat. Ik vind het heerlijk, veel fijner dan de beco. En oudste zit er ook beter in.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_114967850
Ik heb toen voor de toddler gekozen juud. Inmiddels is bij 13 kilo en 86cm en begint bij er steeds beter in te zitten
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:49:47 #60
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_114971616
Ooh wat een discussie over fietsen is er ontketend door mn foto... Normaal zit ie altijd in het fietsstoeltje maar dit was wel heel relaxed. Ik zou niet weten of t wel mag, boeit me ook niet zo, eigen keus.

Juud onze vent is van t zelde formaat als jouw kindje en wij hebben een medium. Hij zit er mooi in alleen nog wat laag, zijn koppie steekt maar net over de rand. Als ie zich wat verder in laat zakken duikt ie weg onder het randje!
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:50:05 #61
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114971641
@Mefke, ja ik had het gezien, mooi ding! Nu nog showen met kind... O-)
@Mrien, ja ik twijfel ook, het lijkt me dat ze nog een jaartje in een Medium past, maar wellicht ook over een klein jaar prima in de Toddler.
Dan is het wel zoveel geld dat ik liever heb dat ik er langer mee kan doen, aan de andere kant wil ik ook niet dat ze de komende maanden niet lekker zit.
En de Beco ben ik wel klaar mee, daar zit ze gewoon al een tijdje niet meer verantwoord in, al vind ze het zelf prima. :)
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:53:29 #62
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114971841
@Mariyette, dank voor je berichtje. Ze wil zeker er bovenuit kunnen kijken, dus te diep zitten is geen optie, dan voelt ze zich beperkt door de doek en gaat ze bokken.

Ik ga dr nog maar een nachtje over slapen. :O
  donderdag 2 augustus 2012 @ 09:36:26 #63
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114985091
Omdat ik ze toch niet meer ga gebruiken verkoop ik twee dragers.

Mijn Hopp Timbuktu 4,6 is te koop, ik vraag er 45 excl verzenden voor, ophalen mag ook.
* Verkocht *
Mijn Beco Carrier Carnival wil ik ook verkopen, met babyinzet, zonder slaapkapje, daar vraag ik 75 excl verzenden voor, mag ook opgehaald worden. * Verkocht *

[ Bericht 49% gewijzigd door Juud79 op 02-08-2012 23:29:52 ]
  donderdag 2 augustus 2012 @ 10:12:22 #64
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114985910
Er is voor alles wel een reden om het niet te doen...
Weet je wat het is, voor alles maak je een afweging.
En wat de een verstandig vindt, vindt de ander stom.

Zo is ooit bij mij in de buurt een kindje van een jaar onder een vrachtwagen gekomen omdat het na een rem- en valpartij van de moeder uit het fietsstoeltje viel en zo onder de wielen rolde van de vrachtwagen die weliswaar een noodstop maakte maar dat dus niet redde...
Misschien had dat kindje nog geleefd als ze in een doek had gezeten...
pi_114992086
De vergrote MT in actie met peuter (ik gok 13,5 kilo en iets van 96 cm ofzo)



Hij is eigenlijk voor nu nog net ietsje te groot (te breed voornamelijk) maar ik wilde er wel even plezier van hebben, vandaar.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_114992288
Ik merkte trouwens bij de jongste dat ik de banden daar beter anders kan knopen. Ik doe ze dan al een rugzak, kruis ze over het kontje, naar voren in mijn taille (welke taille ;( ) knoop erin. De stukken die ik dan nog over heb haal ik achter de schouderbanden door en knoop ik als borstriempje boven mijn borst. Zit heerlijk, net effe wat fijner dan gekruist over mijn borst. En laten het we het er op houden dat het ook net wat charmanter is...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 15:03:45 #67
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115051102
Ringsling te koop
Niet eens met de prijs, doe een leuk tegenvoorstel.
pi_115142043
Ik wil graag een Beco Butterfly kopen. Nou heb ik op marktplaats wel een aantal gezien maar zijn er van deze ook nepperds in omloop? En waar moet ik dan op letten?
pi_115142225
Kyara, de Beco die je vandaag hebt geprobeerd is ook te koop *)
Maar het patroon moet natuurlijk maar net je smaak zijn.

Volgens mij is de Tula carrier bijna hetzelfde als de Beco butterfly en een stuk goedkoper in nieuwprijs.
pi_115144214
Octo, mijn voorkeur gaat uit naar ander patroon.
Ik vind de beco's nu voor ¤ 90,00 op marktplaats. Te duur om een miskoop te begaan maar niet goedkoop genoeg om zeker te weten dat het een nepperd is. En nu ik besloten heb wat ik wil, wil ik hem NU. Nou ja, liefst voordat we volgende week met vakantie gaan.
pi_115151664
PM me anders even wat linkjes. Dan kan ik misschien beoordelen of het nepperds lijken. Sowieso kan je natuurlijk op de officiële website even kijken of de patroontjes overeen komen.

Ik zie wel wat je bedoeld. Een verkoper die iets van 8 nieuwe beco's verkoopt voor ver onder de adviesprijs. Misschien even mailen en vragen waar hij/zij ze vandaan heeft? Beco's mogen namelijk alleen verkocht worden door dealers die zijn geselecteerd door de fabrikant.

[ Bericht 45% gewijzigd door octopussy op 05-08-2012 20:16:17 ]
  zondag 5 augustus 2012 @ 20:45:04 #72
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115153834
*O*

Mijn!



@Kyara, ik heb net van de week mijn Beco verkocht, maar dat was ook een meisjesexemplaar. Ik wel je wel helpen om te zoeken naar een exemplaar of voor je kijken of het een echte is of niet op MP.
pi_115154732
Kyara kun je de Marktplaats Beco's niet bekijken, dan kun je zeker weten of ze nep zijn.

Dilemma's, dilemma's hier. Na vandaag weet ik nu ook niet beter of ik een Beco, Ergo, Mai Tai wil kopen of liever iets wat ik niet heb geprobeerd: Bondolino, Wompat etc.

Ik wil iets waar de mijne goed in zit en die lang meegaat. Enige wat me opviel bij de aanwezige Wompat is dat de onderkant veel te breed is voor mijn muppet. Weet alleen niet zeker of dat bij alle Wompast szo is?
Gelukkig nog tijd te wachten voor mijn verjaardag en Iamredleader laten proberen wat hem aangenaam lijkt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 5 augustus 2012 @ 21:00:59 #74
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115154932
Tinuviel, er staat een Baby Wompat op MP, heel goedkoop! ;)
Ik weet niet welke jij hebt geprobeerd/gezien, de baby versie is volgens mij vanaf 3 maanden ofzo.
pi_115156526
Die van vandaag (van octo?) was ook een baby toch? Ik vond hem erg groot, T zat er nog niet erg goed in, terwijl die toch al ruim 6 maanden is.

En ik wil na vandaag dus nog een wat kortere doek voor het rugdragen, maar eigenlijk mag dat niet van mezelf. Eerst dat met de beco eens oplossen.
pi_115157481
Oh ja, Kyara: ik had mijn beco van ebay.nl, inclusief verzenden was dat 125,90, dus net wat goedkoper dan in Nederland. Had hem binnen een week in huis.
pi_115158477
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:24 schreef Bleie het volgende:
Die van vandaag (van octo?) was ook een baby toch? Ik vond hem erg groot, T zat er nog niet erg goed in, terwijl die toch al ruim 6 maanden is.

En ik wil na vandaag dus nog een wat kortere doek voor het rugdragen, maar eigenlijk mag dat niet van mezelf. Eerst dat met de beco eens oplossen.
Ja volgens mij was die van octo idd. En ze zei dat het de babyversie was. En mijn baby is nog kleiner en jonger dan Pietje. Of ik moet een in verhouding grote baby hebben en dan nog 2-3 maanden wachten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115167544
Ja mijn Wompat is inderdaad de babyversie. Mia past er eigenlijk pas net een maand goed en wel in (ze is 7 maanden).

Tinu, mijn man heeft Hannah altijd graag gedragen in de Beco. Is zeer gemakkelijk te verstellen.

Overigens kan je bij Ooiebeest een Tula carrier huren. Volgens mij is een Tula zo ongeveer een kloon van de Beco butterfly (maar dan goedkoper en met heul veul leuke patroontjes :9~ )
pi_115173475
Dank voor de tip octo.

K had idd de Tula ook al gevonden als mogelijke optie. En gezien dat je hem kunt huren bij ooiebeest.

De beco Gemini, die ik gisteren om had zat erg goed net als de ergo van Bitterend. Welke Ergo had jij ook alweer Bitterend?
De ergo is dan ook weer dezelfde prijsklasse als de Tula. Ik vind het soms zo moeilijk de verschillen te zien, zie ze ook niet als mijn baby erin heeft gezeten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115173494
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 20:04 schreef octopussy het volgende:
PM me anders even wat linkjes. Dan kan ik misschien beoordelen of het nepperds lijken. Sowieso kan je natuurlijk op de officiële website even kijken of de patroontjes overeen komen.

Ik zie wel wat je bedoeld. Een verkoper die iets van 8 nieuwe beco's verkoopt voor ver onder de adviesprijs. Misschien even mailen en vragen waar hij/zij ze vandaan heeft? Beco's mogen namelijk alleen verkocht worden door dealers die zijn geselecteerd door de fabrikant.
Ja, goed idee. Heb wel het idee dat de printjes niet meer van dit seizoen zijn.
pi_115173511
Ik heb trouwens deze op het oog:

http://kind-baby.marktpla(...)hS24B&fta_ind=6&fs=1
pi_115173567
Heb even op Babybij en op Marktplaats gekeken. Op de Owl 2 na, zijn het idd niet dezelfde types/ patronen als op Marktplaats, dus misschien zijn het idd oude types/ patronen.

Ze zien er trouwens erg leuk uit, kyara. Ik baal ervan dat mijn man de Beco en Ergo gisteren niet heeft geprobeerd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115173661
Ik zou wel een bredere drager willen, de Beco kan eigenlijk niet meer, maar is dan de Wompat de enige optie?
Kan de muts er ook af?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_115173704
De ergo lijkt ook best breed en toch vond ik mijn uk er al redelijk goed inzitten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115173711
Kyara, als je wilt mag je mijn Beco overkopen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115173727
Vanyel, de muts kan er niet af. Is de Boba geen optie voor je? En er zijn vaat nog andere opties, maar die ken ik niet.

Juud, je hebt 'em gekocht! Gaaf!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115173740
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:05 schreef Claudia_x het volgende:
Kyara, als je wilt mag je mijn Beco overkopen.
Foto?
pi_115173803
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:07 schreef Claudia_x het volgende:
Vanyel, de muts kan er niet af. Is de Boba geen optie voor je? En er zijn vast nog andere opties, maar die ken ik niet.
De voetsteuntjes staan me een beetje tegen, dat voelt zo stijgbeugelig.
Aan de andere kant komt de Wompatmuts mijn huis zeker niet in, in vind m alleen niet zo leuk maar mijn lief gruwt echt van de kabouterlook.
Misschien maken ze ze ook wel zonder muts als je het lief vraagt. Ik heb er zelfs al een doek voor.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 6 augustus 2012 @ 08:18:26 #89
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115173853
Ja, Wompat kan je custom made laten maken, dus helemaal naar eigen wens. Maar het kapje heeft ook nut he, het beschermt tegen de zon en je kindje kan lekker rustig slapen, dan dempt het licht en geluid wat.

Ik vind het ook een vrij grote muts, maar ik hou wel van de kabouterlook. O-)
Bij mijn Beco had ik geen slaapkapje en dat heb ik toch wel eens gemist.

@Claudia, :Y
De Toddler versie toch maar gedaan uiteindelijk, ik las op meerdere plekken dat ouders met een flink kindje niet zoveel verschil merken tussen Medium en Toddler, en deze kan fijn lang mee.
Bij een tweede kindje laat ik er dan een custom made maken, Narumi met paarse banden vind ik zo mooi. O+
pi_115173887
quote:
17s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:08 schreef Kyara het volgende:

[..]

Foto?
Ik moest even zoeken. Altijd leuk om het archief in te duiken.

Lena met 7 maanden:



Ivan met 5 maanden:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 6 augustus 2012 @ 08:22:57 #91
62913 Blik
The one and Only!
pi_115173901
Dit weekend de Manduca Blackline RadicalRed gekregen van mijn ouders als verjaardags-cadeau :)

Nu nog wachten tot de kleine komt, mijn vriendin is nu 37 weken dus lang kan het niet meer duren
pi_115173914
O+ O+ O+

Goede keuze denk ik Juud!

Wompat nieuw is inderdaad ook zonder muts te maken
pi_115173915
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:18 schreef Juud79 het volgende:

De Toddler versie toch maar gedaan uiteindelijk, ik las op meerdere plekken dat ouders met een flink kindje niet zoveel verschil merken tussen Medium en Toddler, en deze kan fijn lang mee.
Bij een tweede kindje laat ik er dan een custom made maken, Narumi met paarse banden vind ik zo mooi. O+
Lijkt me een goede keuze! Ik heb afgelopen zaterdag de hele dag met Leen in de Wompat gelopen in de Apenheul. Ze zat er zo fijn in en had het enorm naar haar zin. Eigenlijk zat ze al meteen prima in de Toddlerversie, ookal was 'ie wat groot.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115173921
Mooi Claudia! En je hebt pm.
pi_115173925
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Lijkt me een goede keuze! Ik heb afgelopen zaterdag de hele dag met Leen in de Wompat gelopen in de Apenheul. Ze zat er zo fijn in en had het enorm naar haar zin. Eigenlijk zat ze al meteen prima in de Toddlerversie, ookal was 'ie wat groot.
Dat had ik ook zo, beetje ruim maar zat prima
pi_115174026
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:18 schreef Juud79 het volgende:
Ja, Wompat kan je custom made laten maken, dus helemaal naar eigen wens. Maar het kapje heeft ook nut he, het beschermt tegen de zon en je kindje kan lekker rustig slapen, dan dempt het licht en geluid wat.

Ik vind het ook een vrij grote muts, maar ik hou wel van de kabouterlook. O-)
Bij mijn Beco had ik geen slaapkapje en dat heb ik toch wel eens gemist.
Wij hebben wel een kapje bij de Beco maar dat is nog nooit gebruikt. We hebben het wel eens geprobeerd, maar Dot wordt dan woest. Schiet het zijn doel een beetje voorbij..

Goed nieuws van de mutsloze Wompat. Dat biedt mogelijkheden.
Welke kledingmaten dragen jullie kindjes die net in de toddler passen?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_115174058
Oh en waar kon je tegenwoordig ook weer terecht voor custom made? Dat kan toch niet overal of heb ik dat verkeerd meegelezen?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_115174083
Ik heb de mijne via Slings & Things besteld, maar daar was iets mee aan de hand, of niet? Bedenk wel dat laten maken een tijdje gaat duren.

Lena is een dwergje met haar nog geen 80 cm en die zit er dus prima in.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 6 augustus 2012 @ 08:39:18 #99
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115174111
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Lijkt me een goede keuze! Ik heb afgelopen zaterdag de hele dag met Leen in de Wompat gelopen in de Apenheul. Ze zat er zo fijn in en had het enorm naar haar zin. Eigenlijk zat ze al meteen prima in de Toddlerversie, ookal was 'ie wat groot.
:o
Dan had je zo een kopje koffie/thee kunnen komen halen.

@Vanyel, dat kan bij Ooiebeest.nl alleen nog of direct bij wearababy.com
pi_115174143
Oei, Dot was 4 mnd geleden op het cb al 79cm en lijkt net een groeispurtje te hebben dus dan wacht ik iig de volgende afspraak begin september nog even af.

Ik vind een week of 4 niet zo gek, als het veel langer wordt, ga ik wel weer verder twijfelen. Geen idee over slings & things hier, ook nooit iets besteld.

Edit: dank Juud, daar eens kijken dus
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_115174181
Maar ik heb ook veel positieve verhalen gehoord over de Boba, Vanyel. Anyhow, aan de Toddlerversie kun je je geen buil vallen, volgens mij.

Slings & Things bestaat niet meer sinds 1 juli, zie ik. Wat jammer. ;(
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115174191
Kapje van de Beco heb ik toch wel regelmatig gebruikt. De muts van de Beco Wompat vind ik daarentegen waardeloos. Veel te groot.

Ik kan Ooiebeest aanraden voor een Wompat trouwens ^O^ Vond het toch net wat zekerder om via een Nederlandse website te bestellen mocht er iets mislopen.

Sling&Things verkoopt geloof ik niet meer.

[ Bericht 4% gewijzigd door octopussy op 06-08-2012 08:59:34 ]
pi_115174269
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:44 schreef octopussy het volgende:
Kapje van de Beco heb ik toch wel regelmatig gebruikt. De muts van de Beco vind ik daarentegen waardeloos. Veel te groot.

Ik kan Ooiebeest aanraden voor een Wompat trouwens ^O^ Vond het toch net wat zekerder om via een Nederlandse website te bestellen mocht er iets mislopen.

Sling&Things verkoopt geloof ik niet meer.
Wat is het verschil tussen het kapje en de muts van de Beco? Ik ken alleen dat langwerpige ding met drukkers.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_115174419
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:04 schreef Tinuviel het volgende:
De ergo lijkt ook best breed en toch vond ik mijn uk er al redelijk goed inzitten.
Ja de ergo is denk ik breder dan de beco! anders leen je die van mij een weekje en dan een beco een weekje, zo kan je het best beslissen welke je het handigste vond!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115174438
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen het kapje en de muts van de Beco? Ik ken alleen dat langwerpige ding met drukkers.
Bedoel de muts van de Wompat :P
pi_115174460
Octo jou wompat leek me heerlijk! heb ik helaas niet geprobeerd, ben eigenlijk benieuwd naar..even kijken of ik het ergens kan lenen
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115174519
Bitterend, ik ga volgende week zaterdag een weekje op vakantie. Als we terug zijn mag je best de Wompat lenen :Y
Misschien dat ik hem wel op reis stuur als er vraag naar is.
pi_115174543
Oh dat zou echt super leuk zijn zeg! kan je hem missen?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115174811
Vanyel, Jelle is nu 13 kilo en 86 cm en zit al een tijdje in de toddler. Die is nu nog ruim dus hij gaat daar nog een tijd in passen. Lotte (4 jaar, 16,5 kilo en 1 meter nog iets) past er ook nog in.
Als ik er nu 1 zou aanschaffen koos ik weer voor de toddler, als we 1 jaar verder zouden zijn voor de pre school
pi_115175234
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 09:07 schreef bitterend het volgende:
Oh dat zou echt super leuk zijn zeg! kan je hem missen?
Ik denk dat we de eerste tijd na de vakantie toch niet echt uitstapjes gaan maken. Heb sowieso mijn duowagen en mijn doeken altijd achter de hand dus ik kan de Wompat wel een tijdje missen.
pi_115176908
Ik ben echt heel hebberig geworden na de draagmeet van gister.... Zojuist heb ik een bestelling gedaan voor een Paisley Grasshopper (ik had eerst eigenlijk de Paisley Ink op het oog, maar ik was zeer positief verrast over de Grasshopper en de Simon heeft al blauw ;)) *G*

Maar ik vond de Vatanai ook érg mooi & zacht, en de Hoppediz Pune O+. En de Storchenwiege voelde ook fijn en is misschien wel prettig als de kleine wat zwaarder wordt... Zo veel keus, zo weinig geld... :P.

En eigenlijk wil ik te zijner tijd ook nog een drager...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115177100
Hihi, herkenbaar Phaidra! Ik was al een tijdje aan het azen op de Natibaby Gears voor mn vriend, maar die heb ik net ook maar betaald :P En ik zou graag ook nog een drager willen, maar mn mini is daar toch nog wat klein voor. En een eigen Pfau.. O-)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_115177141
Marjo pfau mag je houden hoor...en overnemen als je er klaar voor bent :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115177612
Die blauw-groen gestreepte doek, welke was dat eigenlijk? Die was ook mooi!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115191059
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 09:25 schreef mrien het volgende:
Vanyel, Jelle is nu 13 kilo en 86 cm en zit al een tijdje in de toddler. Die is nu nog ruim dus hij gaat daar nog een tijd in passen. Lotte (4 jaar, 16,5 kilo en 1 meter nog iets) past er ook nog in.
Als ik er nu 1 zou aanschaffen koos ik weer voor de toddler, als we 1 jaar verder zouden zijn voor de pre school
Ah dankje. Dat is nog eens helder maatadvies.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_115198639
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 11:05 schreef bitterend het volgende:
Marjo pfau mag je houden hoor...en overnemen als je er klaar voor bent :Y
Dankje! :* ik twijfel nog over de kleur, ik heb al zoveel paars..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_115199225
Ik heb nog wel een mooie ecru pfau :+
pi_115199774
Ik denk dat ik de petrol wil :P
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_115202453
Fijn zo een geleende MT, na een eerste werkdag waarna L. duidelijk een beetje bij moet tanken bij mama:



Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115205453
Och O+

En wat kleuren jullie mooi bij elkaar :D
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 6 augustus 2012 @ 21:02:55 #121
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_115205527
O+
  maandag 6 augustus 2012 @ 21:32:12 #122
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_115207441
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:09 schreef Tinuviel het volgende:
Fijn zo een geleende MT, na een eerste werkdag waarna L. duidelijk een beetje bij moet tanken bij mama:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
O+

wat vindt manlief ervan? durft hij een mt aan?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_115208821
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:32 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

O+

wat vindt manlief ervan? durft hij een mt aan?
Dat is de volgende stap, dat hij hem draagt in de MT :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:46:12 #124
62913 Blik
The one and Only!
pi_115212695
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:54 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Dat is de volgende stap, dat hij hem draagt in de MT :)
Misschien zou je dan een iets mannelijkere draagzak moeten gebruiken.

Ik wil persoonlijk best een draagzak dragen, maar dan moet die wel een beetje stoer zijn. De meeste draagzakken komen daar niet in de buurt en zijn duidelijk voor vrouwen gemaakt
pi_115213135
Je draagt een baby. Hoe stoer denk je dat het wordt?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_115213212
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:52 schreef Vanyel het volgende:
Je draagt een baby. Hoe stoer denk je dat het wordt?
't Is wel woest aantrekkelijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115213238
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:52 schreef Vanyel het volgende:
Je draagt een baby. Hoe stoer denk je dat het wordt?
Whehehe :D

Ik vind dat zo'n kul ook. Als ie niet knal roze is wat is dan het probleem?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115213270
Ja maar daarvoor hoeft er geen rambomes en kompas op de drager te zitten.

Edit: reactie op Claudia dus. En eens met DML
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:55:35 #129
62913 Blik
The one and Only!
pi_115213422
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:52 schreef Vanyel het volgende:
Je draagt een baby. Hoe stoer denk je dat het wordt?
Daar heb ik als man geen enkel probleem mee, maar als ik een baby moet dragen in een bloemetjesdraagzak of een draagzak met felle kleuren dan ben ik heel wat minder enthousiast. Dus een mannelijkere draagzak kan de man dat steuntje in de rug geven om het kind te dragen.

het is niet voor niks dat dit topic vol met vrouwen zit en er geen man te vinden is
pi_115213580
Uhm heel OUD zit vol met enkel vrouwen dus je hebt geen punt wat dat betreft. Mijn vent draagt zelf felle kleuren aan kleding dus qua draagdoek ook geen probleem hoor met wat ik uit kies.

Sowieso het is voor het comfort en geen accessoire dus lekker boeiend wat de kleur is. Of ga je nou vrouwelijk lopen doen dat ie bij je kleding moet passen? :D
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115213725
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:55 schreef Blik het volgende:

[..]

Daar heb ik als man geen enkel probleem mee, maar als ik een baby moet dragen in een bloemetjesdraagzak of een draagzak met felle kleuren dan ben ik heel wat minder enthousiast. Dus een mannelijkere draagzak kan de man dat steuntje in de rug geven om het kind te dragen.

het is niet voor niks dat dit topic vol met vrouwen zit en er geen man te vinden is
Heel OUD zit vol vrouwen, dat heeft weinig met het topic te maken.
Ik vind de meitai waarover het ging heel neutraal. Zou hem zelf niet kopen omdat het mijn kleur niet is, maar dat terzijde.

Mijn drager is overigens zwart met grijs en een beetje wit en mijn doeken zijn resp bruin, blauw, petrol en zwart met beige. Godzijdank geen bloem te bekennen. Kan best als je een beetje zoekt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_115213965
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:53 schreef Vanyel het volgende:
Ja maar daarvoor hoeft er geen rambomes en kompas op de drager te zitten.

Nee, da's een behoorlijke afknapper, een man die bang is verwijfd over te komen. Legermotiefje op z'n drager, uit de kluiten gewassen gespen, een extra opbergvak voor z'n bazooka.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115214113
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Misschien zou je dan een iets mannelijkere draagzak moeten gebruiken.

Ik wil persoonlijk best een draagzak dragen, maar dan moet die wel een beetje stoer zijn. De meeste draagzakken komen daar niet in de buurt en zijn duidelijk voor vrouwen gemaakt
Onzin alle merken hebben sowieso een zwarte versie.. en zijn prima geschikt voor mannen
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:11:05 #134
62913 Blik
The one and Only!
pi_115214661
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Sowieso het is voor het comfort en geen accessoire dus lekker boeiend wat de kleur is. Of ga je nou vrouwelijk lopen doen dat ie bij je kleding moet passen? :D
Ga je me nu vertellen dat je niet naar de kleur kijkt en dat je alleen naar het comfort kijkt?
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:12:17 #135
62913 Blik
The one and Only!
pi_115214781
quote:
2s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:04 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Onzin alle merken hebben sowieso een zwarte versie.. en zijn prima geschikt voor mannen
Klopt inderdaad, maar ik moet heel eerlijk zijn dat ik er daarvan nog geen een in dit topic ben tegen gekomen (ze zullen er overigens best zijn, maar de meerderheid zijn toch de felle vrouwelijke kleuren)
pi_115215405
Ja dus? mijn kerel is geen zeur en draagt gewoon met mijn wijven drager! *O*
pi_115216894
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:55 schreef Blik het volgende:


het is niet voor niks dat dit topic vol met vrouwen zit en er geen man te vinden is
:?

Ik draag ons kind regelmatig in de felgekleurde doeken die we hebben. Geen probleem er mee, behalve dat ons kind niet altijd bij mij wilt bij warme dagen.
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:38:10 #138
62913 Blik
The one and Only!
pi_115216907
quote:
2s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:20 schreef Pvoesss het volgende:
Ja dus? mijn kerel is geen zeur en draagt gewoon met mijn wijven drager! *O*
dus word ik nu hier neergezet als een zeur? :')
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:45:00 #139
62913 Blik
The one and Only!
pi_115217417
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:37 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

:?

Ik draag ons kind regelmatig in de felgekleurde doeken die we hebben. Geen probleem er mee, behalve dat ons kind niet altijd bij mij wilt bij warme dagen.
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen ;)
pi_115217831
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:38 schreef Blik het volgende:

[..]

dus word ik nu hier neergezet als een zeur? :')
Mwoah, waarschijnlijk meer als iemand met onvoldoende zelfvertrouwen. :)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 00:02:29 #141
62913 Blik
The one and Only!
pi_115218572
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:51 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Mwoah, waarschijnlijk meer als iemand met onvoldoende zelfvertrouwen. :)
Het enige wat probeer aan te geven is dat als je sneller wilt dat je man een draagzak draagt je misschien zou kunnen denken aan een ander design dan de typische vrouwelijke designs die je meestal tegenkomt

Maar dan ben ik direct een zeur en nu heb ik ook onvoldoende zelfvertrouwens, allemaal afgestudeerde psychologen hier? :')
pi_115218871
Mooi toch :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas ligt hij nu te verstoffen... Hopelijk na een flinke fysio-ronde weer de draad oppakken
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_115226272
De MT boven is alleen maar geleend, niet gekocht. Ik wil juist heel graag dat mijn man draagt, daarvoor leen ik nu dragers, zodat hij die kan proberen en kiezen, welke hij lekker vind dragen en makkelijk in gebruik vind. Natuurlijk zou ik dan ook de kleur/ het patroon met hem samen kiezen, als het maar geen legerpatroon is, dat vind ik echt helemaal niets.

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik de MT van boven best voor een man geschikt vind, hij heeft geen felle kleuren en geen bloemen. Ook de door Lamb geposte drager vind ik prima voor een man.

Nu ben ik wel benieuwd Blik, behalve zwart, welke dragers (model & kleur) vind jij dan leuk en zou je in gaan dragen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115226885
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 00:06 schreef Lamb29 het volgende:
Mooi toch :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas ligt hij nu te verstoffen... Hopelijk na een flinke fysio-ronde weer de draad oppakken
Ik vind dit motiefje zó leuk!

Mijn lief maakt het ook niet zoveel uit, ik kies sowieso wat jongensachtiger kleuren, vind ik bij een jongen leuker. Daarnaast heeft mijn lief als buitensporter een rugtassentik, dus het is al gauw goed ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 08:42:05 #145
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115226987
Wij hadden een zwart bondolino met rode accenten en nu hebben we een zwarte zomerbondolino met zandaccenten (die was er niet met rood).
Maar ik vind dat er genoeg mannelijke of neutrale kleuren te krijgen zijn hoor!
Als er echt zoveel manneen zouden dragen dan zou er nog meer keus zijn, maar dat is nou eenmaal niet zo.

Ik heb 2 blauwkleurige doeken, 1 witte, 1 donkergroen/naturel en 1 geel/oranje/rood.
Allemaal niet per se vrouwelijk :N
pi_115227211
Dag Dames;

Ik lees alweer even mee, en ik ben, mede door jullie verhalen, een stuk wijzer én enthousiaster geworden voor het dragen in een draagdoek.
Mijn baby is nog onderweg, hoop op deze week, maar ben toch wel benieuwd waar ik het beste kan beginnen.
In de OP staan gelukkig al heel veel tips, en zodoende denk ik, dat een tricot/elastische-doek voor mij het makkelijkste is om mee te beginnen.

Ik ben vrij klein (1m55) en ik wil graag een doek die wel eventjes mee gaat, en op veel verschillende manieren te dragen is.

Tips anyone? Of afraders? En hoe zijn jullie begonnen met dragen? Gewoon in huis 'oefenen' of daar echt een cursus oid voor gevolgd?
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_115228250
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 09:00 schreef _Bunny_ het volgende:
Dag Dames;

Ik lees alweer even mee, en ik ben, mede door jullie verhalen, een stuk wijzer én enthousiaster geworden voor het dragen in een draagdoek.
Mijn baby is nog onderweg, hoop op deze week, maar ben toch wel benieuwd waar ik het beste kan beginnen.
In de OP staan gelukkig al heel veel tips, en zodoende denk ik, dat een tricot/elastische-doek voor mij het makkelijkste is om mee te beginnen.

Ik ben vrij klein (1m55) en ik wil graag een doek die wel eventjes mee gaat, en op veel verschillende manieren te dragen is.

Tips anyone? Of afraders? En hoe zijn jullie begonnen met dragen? Gewoon in huis 'oefenen' of daar echt een cursus oid voor gevolgd?
Ik lurk even mee, vanuit een soortgelijke vraag. :)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:01:06 #148
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_115228437
Een rekbare KAN lang meegaan, maar of het handig zit als je baby wat zwaarder is, dat betwijfel ik. Die 'bounce' die in zo'n doek zit lijkt me niet fijn als ze wat zwaarder zijn.
Maar ik weet het dus niet, ik heb nooit een rekbare doek gehad.

Ik ben begonnen met een wat dikkere, zachte doek (Girasol). De filmpjes (o.a. van Webkim, die ook hier op het forum is) hebben mij geholpen om goed te knopen. Ik heb eerst geoefend met een babypop en dat vond ik wel handig.
En anders zou je een keer een draagconsult kunnen aanvragen of naar een draagdoekenmeet gaan?
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:07:44 #149
62913 Blik
The one and Only!
pi_115228586
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 07:03 schreef Tinuviel het volgende:

Nu ben ik wel benieuwd Blik, behalve zwart, welke dragers (model & kleur) vind jij dan leuk en zou je in gaan dragen?
Wat ik er ook even bij moet zeggen, is dat ik een jongetje krijg, dat zal ook wel enige invloed hebben op mijn voorkeur qua kleuren. Die zullen automatisch wat jongensachtiger zijn dan bij een meisje. Bij een meisje zou ik eerder voor de wat fellere kleuren gaan. (maar nog steeds geen roze bijvoorbeeld)

Toevallig heb ik wel een zwarte Manduca (namelijk een Manduca RadicalRed), maar er zijn nog genoeg andere kleuren draagzakken die ik wel zou dragen, maar dat zijn wel de meer donkere kleuren. Als je kijkt naar de Manduca-serie zou ik die bijna allemaal wel dragen, alleen de Limited Editions niet en de Paradise-serie (m.u.v. de Paradise jungle).
pi_115228595
Ik heb een rekbare doek gehad voor de geboorte van Faye, maar ook gelijk weer verkocht :P
Ik ben begonnen met dragen met geweven doeken. De eerste keer heb ik geknoopt met een knuffel (FWCC via het youtube filmpje van Webkim) en daarna met Faye wat eigenlijk best goed ging. Wel met wat hulp van mijn vriend de eerste keer (hou dit vast, ondersteun Faye even, dat soort dingen).
Ik kan nog steeds alleen maar FWCC, maar voor nu is dat ook genoeg :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_115230822
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 09:00 schreef _Bunny_ het volgende:
Dag Dames;

Ik lees alweer even mee, en ik ben, mede door jullie verhalen, een stuk wijzer én enthousiaster geworden voor het dragen in een draagdoek.
Mijn baby is nog onderweg, hoop op deze week, maar ben toch wel benieuwd waar ik het beste kan beginnen.
In de OP staan gelukkig al heel veel tips, en zodoende denk ik, dat een tricot/elastische-doek voor mij het makkelijkste is om mee te beginnen.

Ik ben vrij klein (1m55) en ik wil graag een doek die wel eventjes mee gaat, en op veel verschillende manieren te dragen is.

Tips anyone? Of afraders? En hoe zijn jullie begonnen met dragen? Gewoon in huis 'oefenen' of daar echt een cursus oid voor gevolgd?
Hoi! Ik ben nog 2 cm kleiner dan jij, en ik ben begonnen met een geweven doek. Sowieso zijn rekbare doeken vrij warm en zelfs met het huidige zomerweer al snel te warm. Ik heb een Neobulle Simon maat 4, en daar kan ik precies een FWCC mee knopen. Andere knopen red ik waarschijnlijk niet (m.u.v. rugdragen), maar de eerste maanden is dit toch de prettigste knoop. Makkelijk en een goede houding voor je baby :).

Voor de geboorte heb ik wel eens geoefend (met een 2-literpak melk :')), maar dat was niet zo'n succes wegens buik ;). De eerste keer echt knopen heb ik samen met de kraamhulp gedaan, daarna nog 1x met mijn lief, maar daarna ging het al goed in m'n uppie.

Mijn kleine is nu 8 weken oud en nu wil ik graag een langere doek erbij, zodat mijn lief ook kan dragen en ik andere knopen kan gaan uitproberen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115231039
Geweven doeken hebben dus veruit de voorkeur. En erg fijn dat jij een kraamverzorgster had die er ook bekend mee was!
In de FWCC kunnen pasgeborenen zowel liggend, als in kikkerhouding toch?

Dan nog twee vraagjes...

- Staat dat filmpje van Webkim in de OP (kon het niet vinden)
- En wat zijn de beste webwinkels voor draagdoeken (of 'echte' winkels in Rotterdam)

Zoals jullie zien, ik ben echt nog zo groen als gras!
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_115232212
Liggend is niet zo goed voor je kindje, rechtop is beter! En als je op webkim zoekt op YouTube, is het wel te vinden (zit mobiel nu, sorry! Anders had ik even gezocht voor je)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:10:40 #154
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_115232459
Dat waren wij ook allemaal Bunny, je moet toch ergens beginnen ;) .

De filmpjes van Webkim staan op Youtube.
Het is beter om je baby rechtop te knopen, met de beentjes buitenboord ivm het mogelijk ontwikkelen van heupproblemen.
Daarbij kan een baby in de kommahouding zo krom komen te liggen dat hij/zij met de kin op de borst komt waardoor het ademhalingsmoeilijkheden kan krijgen.

Hier alvast een filmpje voor de FWCC:

Mijn draagdoeken bestel ik online. Dragenenzo.nl vind ik wel een fijne website. En Marina (de eigenaresse) kan je ook goed adviseren.

Webkim heeft ook een webwinkel: Babybij.nl.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:04:39 #155
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_115234592
www.draagkrachtig.nl (zit in Den Haag, is van macka66)
www.slingomama.nl
www.ooiebeest.nl

en dan nog een paar ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_115235151
ik heb zelf een rekbare doek en ik moet zeggen dat ik graag een geweven zou aan willen gaan schaffen maar heb nu het geld nog niet:0 ik schat dat ze zon 6200 gram weegt nu (vanmiddag aar het cb) en moet haar nu echt heeeel straks knopen om haar inderdaad iet weg te laten zakken. haar kontje gaat gewoon hangen in de doek omdat hij teveel meeveert:) qua warmte vind ik het reuze meevallen. ook met 28 graden en in de efteling met 32 graden heb ik haar gedragen. maar dan wel met alleen ee rompertje of luierbroekje erover. en een hydrofiel tussen haar hoofdje en mijn borst in dan is het goed te doen:)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_115333236
Ik had bij mijn reisverzekering een claim ingediend vanwege die kwijtgeraakte Beco, krijg ik de volgende dag een mail terug dat ik het hele bedrag (125 euro) vergoed krijg *O* .


Helaas ging er wel nog het eigen risico van 100 euro van af _O- .
pi_115335305
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 13:31 schreef Bleie het volgende:
Ik had bij mijn reisverzekering een claim ingediend vanwege die kwijtgeraakte Beco, krijg ik de volgende dag een mail terug dat ik het hele bedrag (125 euro) vergoed krijg *O* .


Helaas ging er wel nog het eigen risico van 100 euro van af _O- .
Wat stom zeg. Voor ¤25 krijg je nog niet eens een tweedehands Beco.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115335713
Ik vond het wel lollig eigenlijk, al schiet ik er inderdaad helemaal niets mee op. Het viel me allang mee dat ze het überhaupt wilden vergoeden.
pi_115337154
Bleie, dat had ik ook met mijn buggy die beschadigd uit het vliegtuig kwam. Ik kreeg 65 euro vergoed -eigen risico van 50 euro. :')
En dat eigen risico is nog PER REIS ook 8)7
  donderdag 9 augustus 2012 @ 15:29:06 #161
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115338052
Voor de mensen die ik niet op FB heb, de Wompat. *O*
Ik ben er heul erg blij mee, hij draagt zo fijn en zacht en mupke zit er zo lekker in. O+

pi_115339014
Mooi Juud!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115340872
Hij is heel mooi Juud! Grappig mijn NL is heel anders (ander stuk van de doek maakt gelijk verschil!)

Mijn mini is zo fan O+ en ik van Viola, das toch echt wel de allermooiste Indio!

  donderdag 9 augustus 2012 @ 16:33:56 #164
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115341093
Ja, het is mij ook al opgevallen dat ze een stuk doek gebruiken wat bij de kleur vd banden past.

Heerlijk zo'n kleine smurf in de doek, ik wil ook.... O+
Ik las over je perikelen met je meisje, ik hoop dat het nu snel bijtrekt allemaal, kan ze lekker slapen in de doek en jij genieten. ;)
pi_115343081
Juud en Gerberaatje O+
pi_115344076
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 16:30 schreef Gerberaatje het volgende:
Hij is heel mooi Juud! Grappig mijn NL is heel anders (ander stuk van de doek maakt gelijk verschil!)

Mijn mini is zo fan O+ en ik van Viola, das toch echt wel de allermooiste Indio!

[ afbeelding ]
ik moet echt eens bij jou langs en leren dragen..
Ik wil het echt heel erg graag gaan doen O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_115344255
Je bent haske welkom!! O+
pi_115344409
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 16:30 schreef Gerberaatje het volgende:
Hij is heel mooi Juud! Grappig mijn NL is heel anders (ander stuk van de doek maakt gelijk verschil!)

Mijn mini is zo fan O+ en ik van Viola, das toch echt wel de allermooiste Indio!

[ afbeelding ]
Rammel! O+ dit wil ik ook doen met mijn mini straks... kijk dat tevreden koppie nou!
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_115347719
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 16:30 schreef Gerberaatje het volgende:
Hij is heel mooi Juud! Grappig mijn NL is heel anders (ander stuk van de doek maakt gelijk verschil!)

Mijn mini is zo fan O+ en ik van Viola, das toch echt wel de allermooiste Indio!

[ afbeelding ]
O+ O+

Skoap ook aan t dragen, leuk!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115347859
Ik moet ook oefenen met mn kleine. Maar k wist gisteren niet meer hoe k moest knopen :') dus even filmpjes opzoeken hehe
pi_115426779
Er is maar een smilie van toepassing op de Bondolino: O+. Wat een heerlijk ding!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_115426844
Fijn dat hij jullie bevalt Kuuk! *O*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115426856
Wij deden net even boodschaps doen met zijn 4-en O+



En fijn hè kuuk? Meneer heeft de mini gisteren in de bondolino gehad, heerlijk!!
pi_115426908
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 16:48 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Fijn dat hij jullie bevalt Kuuk! *O*
Boh ja *O*. Zo makkelijk ook in gebruik.

Ziet er gezellig uit Gerb O+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_115429236
Ik kan niet kiezen dus meningen graag :+

De wompat double rainbow


Of hetzelfde blauwe corduroy met de girasol glace
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115429568
Lastig dml! Vind ze allebei mooi!
In eerste instantie vond k de onderste t mooist, maar hoe langer k naar de bovenste kijk hoe mooier k m vind :')
Heb je wat aan hé ;)

Oh en bondolino kan dus al gerbera?
Ga k m morgen s uittesten :D
Leuke foto btw :D
pi_115429923
Dan double rainbow DML!!

Son, officieel vanaf maat 62, maar voor binnen bij krampjes kan ie al wel ;)
pi_115431152
Rainbow O+!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_115431182
Viola O+ O+ O+

Ik zou voor glacé gaan Dml
pi_115433362
Ja ik ben zó blij dat ik Viola weer gevonden heb.. hij was al zacht maar wordt momenteel zo intensief gebruikt dat ie echt nog zoveel mega zachter is geworden!!

Voordeel van veel minder doeken hebben, je gebruikt ze per stuk meer dus ze worden mega zacht... Less is more :D (en dan heb ik er nog een stuk of 8 hoor, plus 3 ssc's en een ringsling... Misschien nog maar wat meer verkopen ;))
pi_115433648
ik vind de glace het mooist voor jullie DML :) die kleur gaat zo ontzettend mooi staan bij de ogen van je zoon!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 20:55:39 #182
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_115435616
Ik vind die tweede ook het mooist voor jullie DML!

Mochten jullie ergens een Ellevill Zara Blue tegenkomen in maat 5/6/7 dan hoor ik het graag. Ik mot zo'n doek. }:|
A grand adventure has begun.
pi_115436402
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 20:55 schreef Keshet het volgende:
Ik vind die tweede ook het mooist voor jullie DML!

Mochten jullie ergens een Ellevill Zara Blue tegenkomen in maat 5/6/7 dan hoor ik het graag. Ik mot zo'n doek. }:|
[ afbeelding ]
http://www.lovelymaternity.com/ellevill-zara-blue-silk-mt-5.html

Het lijkt me een andere maar heet hetzelfde.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 21:21:20 #184
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_115436940
Nee, dat is helaas een andere. Degene die ik bedoel is van katoen. Bedankt voor 't meezoeken. :*
A grand adventure has begun.
pi_115454297
Ik wou 2 dragers huren en had gehoopt dat als ik ze bij babybij.nl huur, ik dan misschien maar 1 keer de administratiekosten hoef te betalen. Bij ooiebeest zijn de kosten voor huur per drager, dus daar zou ik sowieso voor beide betalen. En babybij heeft niet beide dragers. Kun je nog ergens anders dragers lenen/huren? Ik zat te denken aan Tula en Beco.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115471718
Maar alles wat de Tula heeft dat heeft de manduca ook en die kan je wel lenen bij babybij!
De manduca heeft zelfs meer zachtere delen onder de oksels, dus die zou je ook kunnen proberen
pi_115471813
Valt het op dat ik zo heel erg blij ben met weer een mini in de doek?? O-)

(en dan vooral met verb reflux baby met heftige krampen en dan nog een peuter die rondhobbelt.. Echt wat moest ik zonder....)

pi_115472051
O+ gerbera

Hier had k baby vanmiddag even in de doek. Ben blij met mn Eva, hij knoopt echt fijn. Baby vond t iets minder geslaagd nog, maar hoorde dat t een kwestie van wennen is ook voor de uk :P
pi_115472349
Gerbera O+ heerlijk!

Het is wennen voor je uk Son, Faye piepte in het begin ook bij het knopen, nu niet meer :) en meestal gaat ze heerlijk slapen!
Hier is het alleen balen dat ik nog steeds geen lange einden kan lopen, voor Faye is de doek ook echt ideaal. Maar als ze in de doek zit, moet ik wel bewegen. Stilzitten is niet leuk, helaas..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_115474519
Pvoess, gaat de Manduca dan even lang mee als de Tula?

Gerb, O+

Sonnetje, hopelijk is ze snel gewend.

Marjolijntje, is een klein beetje rondlopen in huis niet voldoende?

Hier voor het eerst in de MT op de rug geweest. Ik ging lekker Sushi maken en toen ik klaar was, sliep meneer.



Helaas geen foto gemaakt van toen hij sliep.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115475436
De manduca is maar een cm of 3 minder breed dan de Tula.
In de praktijk is dat met het gewicht van de beentjes en hoe ze gaan hangen verwaarloosbaar.
Het enige verschil is dat je met de tula peuterverbreders kan kopen. en dan is het beengedeelte iets breder. Maar!! het rugpand van de Manduca is weer iets langer en kan je met het slaapkapje net iets steviger maken dan de Tula en zit vind ik wat dat betreft weer beter :)
pi_115561546
Tinu dat koppie O+

Hier muppie weer opgeknoopt (zo'n beetje de hele dag ;)) nu in de Indio Cypress O+
pi_115566846
Vandaag voor t eerst in t openbaar de.doek gebruikt.
Moet nog even oefenen met strak trekken.enzo, want ze zakte wat naar beneden (de rand.moet k nog even leren goed strak te trekken). Maar goed t was wel even handig :D
pi_115566987
Ooooh Eva O+ wat leuk om te zien Son!

Je kunt een spuugdoekje oprollen van punt tot punt en dat rolletje dan in dat nekstuk rollen. Dan heb je hem mooi strak én je kleine dame heeft wat extra stevigheid in haar nekje.
(en je hebt altijd een spuugdoekje bij de hand, ook handig soms :+ )
:)
pi_115567181
*weg*

[ Bericht 51% gewijzigd door mignonne op 15-08-2012 22:00:56 ]
:)
pi_115567372
Ja das wel een goeie idd. Ga k morgen s op oefenen ;)
Die middelste foto ook O+
pi_115567986
Het ging hier laatst over stoerdere patronen voor mannen die willen dragen.
Het patroon is niet stoer, maar ik vind het wel heel stoer staan bij ome M

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115568293
Mignonne welke doek is die tweede?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_115568399
eeeeeeeeeeeeeuh :')

die was van wickie geloof ik. Ik weet het even niet meer, ik had een Fog te leen, en nog een. Ardoise ofzo geloof ik?
:)
pi_115568527
Ardoise wat mijn duifje?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_115568742
neobulle ardoise is het :)
pi_115568889
die dus :D wat Pvoesss zegt :)
:)
pi_115569069
Oh Sonnetje, Gerb en Mignonne, ik smelt echt weg bij de foto's van de mini's in de doek O+
dan lijkt de mijne alweer zo groot.

Dankje Pvoess. Ik zat een beetje met dragers nu lenen om te vergelijken met de Ergo, die ik mag lenen over 1,5 week of eerst de Ergo bekijken en later alsnog andere dragers lenen, als de ergo niet bevalt. Waarbij ik moet zeggen dat hij mij wel beviel. Nu mijn man nog.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115569342
Mini's in draagdoeken O+

Mijn Paisley grasshopper is binnen *O* Wat is hij al zacht O+!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115569374
Oh Phaidra had je hem uiteindelijk ergens gevonden??

Welke is die roze doek van mignonne? girasol?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115569390
Mignonne, Eva staat je hartstikke mooi!
pi_115569552
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:03 schreef bitterend het volgende:
Oh Phaidra had je hem uiteindelijk ergens gevonden??

Welke is die roze doek van mignonne? girasol?
Dat is didymos Eva

En Sonnetje O+
pi_115569594
Vind ik leuk ^O^
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115570101
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:03 schreef bitterend het volgende:
Oh Phaidra had je hem uiteindelijk ergens gevonden??

Welke is die roze doek van mignonne? girasol?
Jaaa, bij lovelymaternity :Y. Ze hadden alleen maat 5 op voorraad, dus heb nog wel getwijfeld. Maar ik denk dat een dunne doek niet fijn is bij zwaardere baby's of dreumesen, en de FWCC kan ik met maat 4 ook al maken. Komt wel goed! Mijn mini heeft m al goedgekeurd net *G*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115570144
Ohh al die foto's met de mini's en al wat mindere mini's O+ O+

Jep dat is m'n ardoise, Een hele fijne doek!

Ik heb onlangs weer 2 mensen aan het doekdragen gekregen *O*

Ook dragen lief en ik veel deze zomer. Vooral met de Boba momenteel. Ik zal zo even fotootjes zoeken.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_115570202
Had de Paisley van octo / loeszie wel een middenmarkering? De mijne heeft het niet en dat is toch wat lastig... Misschien zelf maar even wat stikken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115570346


Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_115570483
Wat lijkt dat ding op een Beco..
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_115570535
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:23 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Jaaa, bij lovelymaternity :Y. Ze hadden alleen maat 5 op voorraad, dus heb nog wel getwijfeld. Maar ik denk dat een dunne doek niet fijn is bij zwaardere baby's of dreumesen, en de FWCC kan ik met maat 4 ook al maken. Komt wel goed! Mijn mini heeft m al goedgekeurd net *G*
Ohhh goed goed! *O* *O*
Ja maat 5 is prima je bent niet zo breed/groot!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115570636
Psies!

Leuk wickie O+ ik vind die print geweldig!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115570875
Wickie, als je ardoise ooit wil verkopen, wil je dan aan mij denken aub?
pi_115571166
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:51 schreef mignonne het volgende:
die dus :D wat Pvoesss zegt :)
Waar zouden we zijn zonder Pvoesssss...

Moooie doek!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_115572175
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:24 schreef mrien het volgende:
Wompat nieuw is inderdaad ook zonder muts te maken
:N

quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]

De voetsteuntjes staan me een beetje tegen, dat voelt zo stijgbeugelig.
Aan de andere kant komt de Wompatmuts mijn huis zeker niet in[/b], in vind m alleen niet zo leuk maar mijn lief gruwt echt van de kabouterlook.
Zeg nooit nooit...
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_115572456
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:34 schreef Vanyel het volgende:
Wat lijkt dat ding op een Beco..
Alleen een stuk groter zitvlak. Mette zit er ook nog erg goed in. De beugels gebruiken we niet, ze houden van bungelbeentjes :)
Tegen de tijd dat Wies hier ooit uitgroeit ga ik wel over op een Tula met peuterverbreders of wompat.
Voor de komende 2 jaar kunnen we heel goed vooruit met de Boba. Wij hebben ook nog een Beco Gemini, maar die is eigenlijk niet breed genoeg meer voor Wies.

Mrien, ik zal het onthouden! Voor nu nog geen verkoopplannen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:25:17 #220
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115572561
Vandaag een poging gedaan met de mei tai...Maar dat ging niet helemaal vlekkenloos :@ Ze zit schijnbaar niet 'strak' genoeg? En de band die ik als eerste moet omknopen, die zit ook niet strak genoeg, hoe doen jullie dat?

Oh en schattige kinders zo in de doeken en dragers :Y O+
pi_115574275
gvrdrm. Op welke temperatuur moeten de doeken gewassen worden? zelfs op 20graden lijken ze te krimpen...
pi_115574531
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 21:23 schreef wickie het volgende:

[..]

Alleen een stuk groter zitvlak. Mette zit er ook nog erg goed in. De beugels gebruiken we niet, ze houden van bungelbeentjes :)
Tegen de tijd dat Wies hier ooit uitgroeit ga ik wel over op een Tula met peuterverbreders of wompat.
Voor de komende 2 jaar kunnen we heel goed vooruit met de Boba. Wij hebben ook nog een Beco Gemini, maar die is eigenlijk niet breed genoeg meer voor Wies.

Mrien, ik zal het onthouden! Voor nu nog geen verkoopplannen.
Je kunt de beugels er ook afhalen? Dan ga ik toch nog twijfelen of de Wompat wel echt nodig is. Die muts blijft een breekpunt, maar we moeten echt groter dan de Beco nu.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_115574636
PE, ik knoop eerst de banden om de buik. Als het lijfje langer is dan je kind, dan zou het ook een keer kunnen omslaan. Daarna pak ik hem op en zet hem tegen mij aan/ doe hem op mijn rug, lijfje over zijn rug heen, banden over de schouder, die trek ik dan heel strak aan allebei (eventuuel tussen je benen stoppen als je met de ander bezig bent. Dan voer ik het band nog even onder de kont/ over bovenbeen aan een kant en onder de andere knie door. Dat doe ik aan beide kanten en dan knoop ik het achter/ voor af. Vind het heel lastig te omschrijven, ik hoop dat het duidelijk is.
Heb jij misschien een foto ter verduidelijking?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115575032
Vanyel, volgens kan je ze er gewoon afhalen hoor. Ik ben lui en heb ze er gewoon aanhangen :+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_115575225
Mja, ik wil natuurlijk heel graag een alternatief voor de muts, maar zie op de draagkrachtigsite dat het verschil in breedte maar 4 cm is. Als ik dan de stijgbeugels niet gebruik, kan ik net zo goed de Beco blijven gebruiken denk ik.
Dilemma's!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_115575424
Anders een Tula? Die kan je ook verbreden nog volgens mij.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_115576080
Ik vond het verschil tussen de Beco en Boba wel groot. Misschien kun je eens een Boba van iemand uitproberen, Vanyel?

De muts op de Wompat had van mij ook niet gehoeven, maar ach. Door de donkere kleur vind ik het bij ons nog wel meevallen wat kabouterlook betreft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115576646
Tula ken ik niet, ga ik nog eens onderzoeken. Volgens mij ken ik geen bobabezitters.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_115576883
Lief komt binnenhuppelen en roept meteen die vind ik mooi, dus de Tula kon nog wel eens een kanshebber zijn. Is ook zomaar 48 cm breed, dus best enorm!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_115577068
Hebben Tula's een slaapkapje?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_115577484
Ik vind de Tula er ook leuk uitzien!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115577508
Ja heeft een slaapkapje.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_115577917
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 22:03 schreef athlonkmf het volgende:
gvrdrm. Op welke temperatuur moeten de doeken gewassen worden? zelfs op 20graden lijken ze te krimpen...
Vrijwel elke doek heeft een waslabel. Krimp is normaal bij de eerste wasbeurt, daarom komen ze ook langer dan de maat officieel is.
pi_115577963
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 22:43 schreef Vanyel het volgende:
Tula ken ik niet, ga ik nog eens onderzoeken. Volgens mij ken ik geen bobabezitters.
Ohai!
pi_115578663
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 23:09 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ohai!
Een bobabezitter? En nog wel een die ik ontmoet heb?

Eigenlijk ben ik stiekem al om voor de Tula. Die vind ik mooi en lijkt handig. Doet alleen wat pijn dat ik van de Beco 4 mnd geleden ook dacht dat ik er nog tijden mee zou doen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_115603485
Ja heus. Maar als je een langetermijndrager wilt, kun je dan niet eigenlijk beter toch voor een wompat gaan? Ondanks die puntmuts. Volgens mij scheelt een boba niet veel met een beco en sowieso niet met de tula. Die laatste heeft twinkly trouwens, mocht je meer info willen.
pi_115609057
De boba scheelt inderdaad niet zoveel met de beco voor zover ik kan zien, maar de tula wel degelijk. Die heeft ook een toddlerversie die zelfs 48 cm breed is, nog 3 breder dan de wompat toddler dus (en even hoog). Daar kunnen dan als ik het goed begrijp nog zitvergroters bij zodat je helemaal een reus op je rug kunt slingeren.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_115609292
Precies.. De tula toddler is echt GIGA..
De boba is niet veel groter dan andere dragers verder..

Als ik zou kiezen tussen de Tula Toddler of de wompat Toddler zou ik dan gewoon voor de Tula gaan.
Ook omdat die schouderbanden veel meer te verstellen zijn en dat vind ik met grotere kindjes ook wel heel belangrijk.
pi_115609569
Er is trouwens ook nog de Rose en Rebellion drager..
De peuterversie is 46 x 46 cm en de kleuterversie van 51 x 51 :)

http://www.ikdraag.nl/6-rose-and-rebellion-draagzak
pi_115609617
Is de Tula baby eigenlijk ook erg groot? Is die te vergelijken met de Wompat baby?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115609970
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik heb een baby van vijf weken en een tricot slen. Dit vinden we beiden heerlijk, alleen is de doek veel te warm! Wat is een goed alternatief?
pi_115610012
quote:
2s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:48 schreef Pvoesss het volgende:
Er is trouwens ook nog de Rose en Rebellion drager..
De peuterversie is 46 x 46 cm en de kleuterversie van 51 x 51 :)

http://www.ikdraag.nl/6-rose-and-rebellion-draagzak
Godzijdank vind ik de printjes daarvan niet mooi. Ik kan niet nog meer keus hebben!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_115610259
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:57 schreef Fenne het volgende:
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik heb een baby van vijf weken en een tricot slen. Dit vinden we beiden heerlijk, alleen is de doek veel te warm! Wat is een goed alternatief?
Speciaal voor dit weer? dan zou ik gaan voor de hoppediz das leichte..
pi_115610742
Tegen de tijd dat ie is bezorgd is het waarschijnlijk alweer stukken minder warm.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_115615008
Scuzi, ik wist niet dat er nog een versie was. Volgens mij heeft Twinks 'm ook nog gekocht in de tijd dat ze zichzelf nog Tuli noemden.
pi_115621808
Sgoed hoor. Ik had me al ingelezen. Ik vraag me alleen nog af of de beige zitvergroters stiekem grijs zijn. Zo nee, wil ik ze niet...
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_115626880
quote:
2s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:04 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Speciaal voor dit weer? dan zou ik gaan voor de hoppediz das leichte..
Deze opmerking is lief bedoeld maar niet zo heel nuttig voor iemand die er niet veel van weet en juist om advies komt vragen. Mijn eerste gedachte zou zijn geweest: "Hoppediz das leichte, wat is dat nou weer en hoe kom ik eraan?" Misschien kun je iets meer informatie geven?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115627566
lol en ik had ook echt een hele lap tekst meer getypt dan dat :o
Nu maar even de korte samenvatting..

Speciaal voor dit weer zou ik gaan voor een hoppediz das leichte.
Die is van alle dunne doeken het meest makkelijk te knopen imho.
Als je gewoon een allround doek wil zou ik gaan voor een normale hoppediz.
Ze zijn direct uit de doos allemaal al heel zacht. *O* *O*

Alle andere geweven doeken zijn ook prima natuurlijk maar hangt van het merk en de soort weving (bij didymos vooral) heel erg af hoe zacht, dun, dik of/en soepel hij is. En kan er tussen zelfde doeken ook weer verschil zitten zoals bijvoorbeeld bij het merk girasol :)

Eigenlijk dat hoppediz mijn eerste keus zou zijn is niet heel boeiend. kies gewoon een paar doeken uit die je het liefst zou dragen van uiterlijk en vraag even hier naar de verschillen :)

www.dragenenzo.nl
www.babybij.nl
www.ooiebeest.nl
pi_115633931
Even hoor, nu met die warmte heb ik maar 1 doek die echt fijn is, en nu het vandaag weer koeler is weet ik niet welke doek ik nu moet kiezen. Ik wil ze allemaal dragen :')
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_115634114
Dank je wel voor de uitleg Pvoesss! Was overigens al bang voor het antwoord dat er zoveel verschillende zijn dat er niet echt een antwoord is ;-). Ik ga eens rondkijken!
pi_115634214
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 10:28 schreef Marjolijntje het volgende:
Even hoor, nu met die warmte heb ik maar 1 doek die echt fijn is, en nu het vandaag weer koeler is weet ik niet welke doek ik nu moet kiezen. Ik wil ze allemaal dragen :')
één per uur?
pi_115648275
Eerste keer op mijn rug! 5,5e week O+

pi_115649385
Gerbera, jee nu al?! Wat schattig O+

Marjolijntje :D

Mijn mini in de grasshopper:



Netjes knopen is wel wat lastiger, maar gaat steeds beter. Er lijkt zo wat weinig steun in de nek, maar in de praktijk valt dat reuze mee. Of hij is erg sterk :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115649644
Ja! Nu al :) ze is het liefst rechtop ivm de verb reflux, en als ze ongeveer een mm van je af is zet ze een keel op ;) om ook mijn peuter haar nodige aandacht te geven dit maar gaan oefenen... Win-win voor ons allemaal, V-tje die lekker tegen me aan kan snurken en ik mijn handen vrij voor L... :)

En wat een mooie doek heb je daar! O+
pi_115651089
Phaidra, mooi!!
Gerb, fijn dat op je rug lukt! Zou ik ook nog wel willen met mijn mini, maar ik durf het nog niet..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_115651191
Jammer dat je niet dichterbij woont!!
pi_115652068
_O_ Gerberaatje _O_

Diep respect!

En Marjolijntje, had je maar niet zo'n fantastisch mooie stash moeten bouwen, ik zou dan ook niet kunnen kiezen hoor ;)

/me realiseert zich ineens dat ze hier veel te weinig post!
pi_115652711
Ik zei net tegen mn vriend dat als ik ging rugdragen, ik kortere doeken nodig had. Zijn reactie? Okay. Dussss *)
* Marjolijntje gaat nog een plekje in de kast vrij maken :9
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_115654742
_O- goed bezig Marjo!

Ik heb echt een keurige 'stash' voor mijn doen nu.. 2 maatjes 4, stuk of 6 :') maatjes 6, 2 ringslings, een bondolino en 2 wompats :') (en nog 2 doeken in de verkoop die tel ik niet mee want daar draag ik niet meer mee!)

Keurig, al zeg ik het zelf *) :+
pi_115818325
Indio Flieder mt 6 te koop

Mijn oog is gevallen op andere doeken, de indio pak ik eigenlijk haast nooit. Ik denk dat ik hem te licht vind voor ons, ik weet het niet precies. Ik heb er nog steeds geen echte klik mee. Daarom mag hij nu gaan :)

Ik ben hem niet heel nauwkeurig langsgelopen, maar heb er geen bijzonderheden op ontdekt. Ik wil er graag 70 euro voor hebben. Wil eventueel ook wel ruilen, maar ben wel heel kieskeurig.

Foto's:

Rechtsboven


Onderste


In actie :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Marjolijntje op 21-08-2012 12:37:49 ]
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:35:08 #261
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_115818452
Welke Indio is het precies? ;)
A grand adventure has begun.
pi_115818517
Oh, sorry, Flieder! Ik zet het erbij in mn bericht :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_115818803
Ik heb echt een draag apie O+
De tijd in de doeken wordt logischer wijs steeds minder, maar als ik hem op m'n arm heb klemt hij zich op m'n heup vast, altijd keurig netjes in de draaghouding O+
En als ik ga stofzuigen komt hij aanlopen met de wompat, dan wil hij er altijd in (en ik ook, anders mag ik niet stofzuigen van hem ;)), zelfde met grasmaaien, wel warm zo trouwens 8-)
pi_115944942
Er is een nieuwe draagwebsite bijgekomen, Justcarry. Er is momenteel een openingskorting van 10% op het hele assortiment!

En nee, ik heb geen aandelen, ik kwam de link tegen op een ander forum ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115947556
Ik ben weer helemaal fan ook van de Bondolino O+ lekker makkelijk voor even snel... en zit gewoon meteen goed!! :Y
  zondag 26 augustus 2012 @ 12:37:14 #266
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_116018904
Toch een Beco butterfly gekocht, ook met het oog op de toekomst (combi tweelingwagen en draagzak).

Hier nog even wat fotootjes O+


(volgens mij zit zijn armpje hier verkeerd en moet dat onder de band zitten)

Lekker om je heen kijken


Aan de banden knagen....


Hij vond het wel heel leuk. Het was alleen best wel warm dus toen was ie er wel weer klaar mee (ik ook trouwens).
pi_116019310
Mooi Kyara! Handig ook voor straks met de tweeling :Y. Het armpje lijkt idd niet helemaal goed te zitten, maar misschien dat anderen daar meer over kunnen zeggen, ik heb er weinig verstand van :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 26 augustus 2012 @ 13:12:13 #268
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_116020059
Kyara, heb jij toevallig de babyinsert er nog in zitten? Draakje zit namelijk nooit zo hoog :o !

Die :o staat dan voor: Is mijn Draakje dan echt zo mini?

[ Bericht 31% gewijzigd door NotTheSame op 26-08-2012 13:37:20 ]
pi_116020416
Wat fijn dat ie zo goed bevalt Kyara!

Ik wacht ook op een nieuwe doek, mn wollie is onderweg!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_116020677
Fijn Kyara dat het goed bevalt. Sorry ken de Beco bijna niet. Ik mag straks een ergo lenen en daarna ook een bondolino, dat is heel fijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116073438
Ik kom even bot binnenvallen. ik ben op zoek naar een voorgevormde drager. Een draagdoek is heerlijk, maar omdat zowel vriend als ik het knopen maar niet echt onder de knie kregen en het daarom een heletoer werd om ons meisjes te dragen is de doek de deur uit.

Nu willen we wel graag blijven dragen. Helemaal straks op vakantie waar je met een buggy toch niet overal komt (trappen in kastelen, bossen, het strand etc). Ik weet dat iedereen zo zijn eigen favorieten heeft en dat je pas weet wat je fijn vind als je het probeert. En dat is dan ook mijn vraag. Waar in een straal van 50 km rond Amsterdam, Den Haag of Gouda zit een fysiekewinkel die meer heeft dan alleen BabyBjorn? Ik hoor over die bb Namelijk Meer negatieve dan positieve verhalen. En gewoon op goed geluk bij een webshop bestellen en terugsturen als het niet bevalt zit er ook niet in want we gaan over 11 dagen al weg.
pi_116078771
SB in Diemen (geloof ik) zit Slingomama.nl je kunt haar mailen of je wellicht wat mag uitproberen?
pi_116081520
In Den Haag zit Macka met draagkrachtig.
pi_116088355
Ik ga denk ik mn Beco (Gemini) verkopen. We gebruiken alleen de Boba nog en ik wil er een peuterdrager bij. Mocht er iemand nog wat zoeken.
Wij hebben een Gemini gekocht vanwege de banden die je aan de voorkant vastmaakt. Dat vindt vriendlief fijner.
Voor vragen graag dmen. Ik zal morgen eens een foto zoeken enzo.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_116097241
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:48 schreef wickie het volgende:
Ik ga denk ik mn Beco (Gemini) verkopen. We gebruiken alleen de Boba nog en ik wil er een peuterdrager bij. Mocht er iemand nog wat zoeken.
Wij hebben een Gemini gekocht vanwege de banden die je aan de voorkant vastmaakt. Dat vindt vriendlief fijner.
Voor vragen graag dmen. Ik zal morgen eens een foto zoeken enzo.
Oeh, die staat wel hoog op mijn lijstje. Ik stuur je ff een dm.
pi_116104214
Ik kon het niet laten. Heb vandaag mijn eerste draagdoeken besteld!
Een leuke hoppediz miami (vond het roze zo schattig)
en voor later met iets meer ervaring (en als het echt warm wordt) een Calin Bleu in het grijs (wat neutraler)

Vind het zo spannend. Nu hopen dat ik mijn mini (bijna 3 weken) kan gaan dragen en het knopen onder de knie krijg.

En daar tevens mijn vraag, misschien zijn er dragende stadsgenoten (Rotterdam) die mij een keer kunnen helpen met knopen mocht het echt niet lukken?
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_116106838
Ik had Sofie vanmorgen weer een keer in de bondolino. We vonden het beide weer heerlijk. Ze wordt er nu toch echt wel te groot voor.

Ze zit er ook niet helemaal strak in, zie ik nu.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:09:44 #278
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_116110262
oo leuk zeg... en straks je mannetje erin <3

Hier Liene ook lekker de dierentuin rond gedragen:

en voor het eerst in maaaaaanden viel ze in slaap.
Die bondolino is echt de beste aankoop in jaren geweest...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_116110787
Bunny, ik woon in Papendrecht maar wil je best wel eens helpen?
Vandaag bij Gerberaatje geweest en Faye op mn rug geslingerd :D Gaan we zo nog eens proberen!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_116116979
Et voila! 6jes zijn hier wel veel te lang voor en ze mag nog wat hoger, maar ach :)

Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_116118113
Kaatjejannie, ze geniet er duidelijk van.

Marjo en Bessie-Jen, wat lief jullie slapende uks inde drager/ doek O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116158541
Lief O+ O+

Is er misschien iemand met een pre school wompat die ik binnenkort in onze vakantie zou mogen lenen? Nu 1 bestellen is veel te laat binnen helaas

Edit: al 1 gevonden die ik mag lenen!

[ Bericht 6% gewijzigd door mrien op 29-08-2012 19:15:29 ]
  woensdag 29 augustus 2012 @ 19:32:53 #283
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_116159457
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:09 schreef Beessie-Jen het volgende:
oo leuk zeg... en straks je mannetje erin <3

Hier Liene ook lekker de dierentuin rond gedragen:
[ afbeelding ]
en voor het eerst in maaaaaanden viel ze in slaap.
Die bondolino is echt de beste aankoop in jaren geweest...
Oeh jaloers..... O+

Dat doet de mijne echt niet meer, achterop mijn rug soms bijna, maar op mijn buik is sowieso stom... -O-

@Marjolijntje, wat schattig en knap dat je dr zo op je rug krijgt. ;)
@KJ, jij moet een Wompat, das haske fijn!
pi_116162355
Juud, ik moet er nog wel handig in worden hoor, maar zo boven het bed gaat het prima :) En Faye vindt het zelf ook wel leuk volgens mij!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_116162645
Mijn baby vindt gedragen worden niet zo leuk de laatste tijd :N ze strekt zich echt naar achteren en wordt boos
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116163023
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 20:56 schreef bitterend het volgende:
Mijn baby vindt gedragen worden niet zo leuk de laatste tijd :N ze strekt zich echt naar achteren en wordt boos
Draag je haar nog op je buik? Misschien vindt ze het leuker op je rug dan? Kan ze kijken waar ze heen gaat...
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_116163095
Misschien wil ze een nieuwe doek :+
pi_116163168
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 21:04 schreef Morretje het volgende:

[..]

Draag je haar nog op je buik? Misschien vindt ze het leuker op je rug dan? Kan ze kijken waar ze heen gaat...
Ja dat kan maar ik vind het ongezellig dat ik haar niet kan zien! ik denk dat als ze groter is dat beter gaat kunnen we kletsen :D
Als ik haar op de buik heb in de draagzak blijf ik haar kusjes geven enzo :') daar wordt ze boos van :')
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116163193
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 21:05 schreef WupWup het volgende:
Misschien wil ze een nieuwe doek :+
:D

Tula is binnen *O*
Kind is niet thuis -O-

Ziet er wel eng uit, zo'n drager zonder tussenflap waar je kind niet tussendoor kan floepen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_116163216
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 21:05 schreef WupWup het volgende:
Misschien wil ze een nieuwe doek :+
_O-
maar welke :X
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 21:10:26 #291
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116163322
BJ O+

En Marjoleintje! O+ Ik vind het zo knap dat het je lukt om haar op je rug te krijgen...Mij lukt het echt niet goed....
pi_116163604
Kwestie van oefenen :Y en dan moet het jou ook lukken :)

Ik heb vandaag mijn blondie op de rug gehad..
Band van de fiets was aan flarden dus eerst die weggebracht en daarna zus van school ophalen



Hij zit dan uren stil, en kijkt lief om zich heen.
Enige beweging is wanneer we een stoplicht tegen komen want dan wil hij op het knopje drukken :')
pi_116167433
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 21:07 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ja dat kan maar ik vind het ongezellig dat ik haar niet kan zien! ik denk dat als ze groter is dat beter gaat kunnen we kletsen :D
Als ik haar op de buik heb in de draagzak blijf ik haar kusjes geven enzo :') daar wordt ze boos van :')
Misschien toch maar op je rug proberen? Wellicht vind zij het leuker dan het jou lijkt?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116167614
Hihi Bitterend, ik denk ook dat je een nieuwe doek moet ;)

Fijn Pvoesss! Ziet er gezellig uit.

En ik denk dat ik er voorlopig wel even genoeg heb :@ Al staat er nog zat op mn wishlist!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  woensdag 29 augustus 2012 @ 22:35:39 #295
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116167744
quote:
2s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 21:16 schreef Pvoesss het volgende:
Kwestie van oefenen :Y en dan moet het jou ook lukken :)

)
Nou laten we t hopen :P Tot nu toe vind ik het erg lastig iig. (En 't helpt ook niet mee dat áls het wel een keertje lukt...Dat ze dan mn rug onderspuugt }:| )

Tot nu toe vind ik het vrij lastig om haar zowiezo al op mn rug te krijgen (probleem heb ik ook met de mei tai trouwens..) En als t dan eenmaal is gelukt dan zit de doek te los bij haar nek....Ze zit namelijk ook niet erg stil :X
pi_116169081
Ik zou best graag een wompat willen, maar ik draag daar echt te weinig voor. Ik draag Sofie nog wel regelmatig in de ringsling, niet te lang, dat trek ik niet met de zwangerschap nu. De bondolino is niet ideaal, maar nog prima voor waarvoor ik hem gebruik. Gisteren heeft ze er een half uurtje ongeveer ingezeten. Langer wil ze ook niet, want: "Mama, siesje uit. Siesje lopuh." Duidelijke taal. Mevrouw wil zelf lopen.
Caspertje wil ik straks ook gaan dragen. In de rs of in de bondolino. Ik denk ook nog aan een doek. Ik heb dr een die ik heel graag wil. (de zara tri blue). Maar wil pas na de bevalling gaan kopen. Eerst eens kijken wie caspertje is.
*poef* nu is het weg
pi_116177153
Gisteren kwam mijn draagdoek dan binnen! Natuurlijk kon ik het niet laten en moest ik het gewoon uitproberen.
Het is wel een gedoe zeg, met 1m55 stoeien met een bijna 5 meter lange doek. Goed naar de handleiding gekeken en zo de eerste keer samen met mijn vriend geknoopt.
Ik moet nu alleen de handigheid vinden van mijn mini dr in schuiven. Toen ze eenmaal zat vond ze het heerlijk na wat gemopper. En ik ook! Lekker dr mee door het huis gebanjerd en daarna nog even een buitenwandelingetje. Ik ben fan!
Nu dus nog even goed blijven oefenen (ook om mijn eigen kleding op de plaats te houden als ik m omdoe) en het ding weer fatsoenlijk opvouwen is ook nog een uitdaging!
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_116177502
Bunny, gewoon vaak doen! Het wordt echt steeds makkelijker :) Anders eens een foto plaatsen van hoe ze in de doek zit? Misschien zijn er nog tips voor je.

Oh, en deze moet ik gewoon even delen hoor, zal ze onder een spoiler zetten, al die foto spam :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_116177933
Ik heb een foto, maar niet echt een plek om m te delen :S hoe doen jullie dat? (ik gebruik die foto optie niet zovaak)

En as we speak ligt ze nu weer lekker bij mama in de doek. Helemaal alleen geknoopt, en het zit volgens mij goed. Ze lijkt er ook heerlijk in te liggen. De beentjes en billen worden in elk geval goed ondersteund door de banden, en er is ondersteuning van knieholte tot knieholte. Haar beentjes omarmen me zeg maar dus ze ligt vrij wijdbeens, maar dat is toch de bedoeling?

En marjolijntje, die mini van jou is echt een draagaapje! heerlijk!
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_116178047
Dat wijdbeens is de bedoeling ja! :)
Foto's uploaden doe ik via Photobucket (moet je een account aanmaken) of via Tinypic (hier kan je je foto's niet meer verwijderen achteraf).
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_116178471
Via tinypic kan je wel verwijderen! alleen even registreren ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')